✅در شبکه خبر مطرح شد؛
سهم ۴۰ درصدی مهارت آموزی دانش آموزان در آموزش وپرورش
🔹معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: سهم مهارت آموزی در سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ به ۳۹ و هفت دهم درصد رسیده که امسال با برنامه ریزی در پایه دهم به ۴۵ درصد میرسد تا بتوانیم تا پایان برنامه هفتم به سهم ۵۰ درصدی برسیم.
🔹شبکه خبر در برنامه صف اول برنامههای معاونت متوسطه آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید را با محمدمهدی کاظمی معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش بررسی کرده است.
.
@پشتیبان مــــــــــعــــــــلــــــــــــم💐💐
https://eitaa.com/joinchat/1951531324C39f9f7de0a
✉️#اخبار فـــــــــــرهنگیـــــانــــــــ در ایتا👇📩
https://eitaa.com/joinchat/2757820421C7b3037cfd8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کمبود مدرسه را میشود با کمک مردم در یک سال حل کرد
🔹رئیسجمهور در جمع کارکنان و مدیران قرارگاه سازندگی خاتمالانبیا: باید با بسیجیان برای ساخت مدارس در کشور جلسه بگذاریم.
🔹در تبریز در عرض ۶ ماه ۶۰۰ خانه بهداشت با مشارکت مردم ساخته شد و ما فقط مصالح میدادیم.
🔹اگر جلسه بگذاریم، مشکل کمبود مدرسه در مناطق محروم را یک ساله تمام میکنیم.
ـــــــــــــــــــــــــ
.
اخــــــــــــــــبـــــــــــــار اســـــــتــــــــخـــــــدامــــــــی
https://eitaa.com/joinchat/926679353C479e66ac1c
💡اخــــــــبـــــــــار فـــــرهــــنــــــگـــــــیــــــانــ در ایتا
https://eitaa.com/joinchat/2757820421C7b3037cfd8
💢 معلمان و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی!
✍️علیرضا هاشمی
▫️این روزها شاهد مخالفت هایی با گسترش امتحانات نهایی به پایه ده و یازده و تاًًثیر قطعی نمرات امتحانات نهایی سه پایه دواردهم ، یازدهم و دهم در کنکور هستیم.
▫️مدعای من این است که معلمان از امتحانات نهایی در هر سه پایه حمایت می کنند ، چرا؟
دلیلش ساده است، کلاسهای درس خصوصا پایه ده و یازده از کنترل معلمان خارج شده بود .هم گسترش شبکه های اجتماعی و تنزل مرجعیت علمی معلم وهم ناچسبی محتواهای آموزشی با تجربه زیسته دانش آموزان وهم بی تاثیری معدل و نمرات درآزمون کنکور دست به دست هم داده تا اقتدار معلم در کلاس ضربه اساسی ببیند.
▫️مصوبه شورای انقلاب فرهنگی توپ را به حیاط دانش آموزان و خانواده ها انداخت و اقتدار خدشه دیده معلمان را کمی تا قسمتی به آنها بازگرداند.
▫️می ماند مافیای کنکور که درکنار کنکوربا اضافه کردن کتب ویژه وآزمون برای نهایی ها سریع به سراغ این خوان گسترده رفته و برمنافعشان افزودند.
➖➖➖➖➖➖➖➖
.
💐لینک کانال (سوالات ضـــــمـــــــن خـــــــــدمــــــــــت)👇
https://eitaa.com/joinchat/2762801157C62e527365c
اخبار فرهنگیان 👇
https://eitaa.com/joinchat/2757820421C7b3037cfd8
.
🔹میانگین حقوق پرسنل معلمین آموزش و پرورش
🫂حقوق معلم غیر انتفاعی مقطع ابتدایی:
⚫️۳ تا ۹ میلیون تومان
🫂حقوق دانشجو معلمان:
⚫️۱۰ میلیون تومان
🫂حقوق معلم تاره رسمی شده :
⚫️۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان
🫂حقوق معلم ابتدایی با ۱۵ سال سابقه :
⚫️۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان
🫂حقوق معلم غیر انتفاعی مقطع دبیرستان:
⚫️۱۵ تا ۳۵ میلیون تومان
🫂حقوق معلم دبیرستان با ۱۵ سال سابقه :
⚫️۱۵ تا ۱۸ میلیون تومان
🫂حقوق معاون دبیرستان با سابقه:
⚫️۱۸ تا ۲۰ میلیون تومان
🫂حقوق مدیر مدرسه ابتدایی با سابقه :
⚫️۱۶ تا ۱۸ میلیون تومان
🫂حقوق معاون مدرسه ابتدایی با سابقه:
⚫️۱۴ تا ۱۵ میلیون تومان
🫂حقوق مدیر دبیرستان با سابقه :
⚫️۱۸ تا ۲۴ میلیون تومان
🫂حقوق مدیر و معاون غیر انتفاعی:
⚫️۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان
🫂حقوق هنر آموز هنرستان :
⚫️۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان
🫂حقوق سرباز معلم :
⚫️۴ تا ۶ میلیون تومان :
➖➖➖➖➖➖➖➖
.
اخــــــــــــــــبـــــــــــــار اســـــــتــــــــخـــــــدامــــــــی
https://eitaa.com/joinchat/926679353C479e66ac1c
💡اخــــــــبـــــــــار فـــــرهــــنــــــگـــــــیــــــانــ در ایتا
https://eitaa.com/joinchat/2757820421C7b3037cfd8
🔴 فرایند انتقال اضطراری:
فرایند پردازش درخواست های انتقال با توجه به اطلاعات ثبت و تایید شده در جداول مازاد و نیاز نیرو در تاریخ 1403/06/13 انجام خواهد شد
🔹فرایند اعمال نظر مستقیم مبادی در خصوص تک تک متقاضیان از تاریخ 1403/06/13 لغایت 1403/06/14 انجام خواهد شد .
🔹فرایند تایید یا رد درخواست ها توسط اداره کل استان مبدأ از تاریخ 1403/06/15 لغایت 1403/06/16 انجام خواهد شد .
🔹 فرایند تایید یا رد درخواست ها توسط اداره کل استان مقصد در تاریخ 1403/06/17 انجام خواهد شد .
🔺 اعلام نتایج نهایی در تاریخ 1403/06/18 انجام خواهد شد .➖➖➖➖➖➖➖➖
✉️#اخبار فـــــــــــرهنگیـــــانــــــــ در ایتا👇📩
https://eitaa.com/joinchat/2757820421C7b3037cfd8
💢شروع ثبت نام جذب مدرس حق التدریس در دانشگاه علمی کاربردی
🔹فراخوان جذب مدرس دانشگاه جامع علمی کاربردی سال ۱۴۰۳ از امروز شنبه ۱۷ شهریورماه آغاز میشود.
🔹متقاضیان واجد شرایط میتوانند تا ۶ مهرماه با مراجعه به سامانه جذب مدرسان، اقدامات لازم برای ثبتنام را انجام دهند.
👇👇👇
https://jam.uast.ac.ir/login
➖➖➖➖➖➖➖➖
.
@پشتیبان مــــــــــعــــــــلــــــــــــم💐💐
https://eitaa.com/joinchat/1951531324C39f9f7de0a
✉️#اخبار فـــــــــــرهنگیـــــانــــــــ در ایتا👇📩
https://eitaa.com/joinchat/2757820421C7b3037cfd8
🔺️جعلی بودن مدارک بیش از صد متقاضی نمایندگی اخیر مجلس
مدیر کل امور دانش آموختگان وزارت علوم:
🔹بیش از ۱۰۰ نفر از متقاضیان اخیر نمایندگی مجلس شورای اسلامی مدرک تحصیلی جعلی داشتند.
🔹در یک مورد نیز مشخص شد مدرک تحصیلی یک استاد دانشگاه پس از بازنشستگی جعلی است که تمامی این افراد مورد تعقیب قضایی قرار می گیرند.
🔹مدارک جعلی که سالیانه به سازمان امور دانشجویان می رسد حدود ۲۰ تا ۵۰ مدرک است./ایسنا
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
.
@پشتیبان مــــــــــعــــــــلــــــــــــم💐💐
https://eitaa.com/joinchat/1951531324C39f9f7de0a
✉️#اخبار فـــــــــــرهنگیـــــانــــــــ در ایتا👇📩
https://eitaa.com/joinchat/2757820421C7b3037cfd8
💢معلمان خرید خدمات از ابتدای مهر با قرار داد کار معین مشغول به ادامه فعالیت میشوند
سید حسن هاشمی در مورد تعیین تکلیف آخرین وضعیت معلمان خرید خدمات گفت در جلسه ای که اعضای کمیسیون آموزش با کاظمی وزیر آموزش و پرورش داشتند مباحث و موضوعات اصلی سیستم آموزشی از جمله کمبود معلم بررسی شد
🔹 عضو کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس با تأکید بر اینکه نیروهای خرید خدمات به قرارداد کار معین تبدیل وضعیت خواهند شد افزود
🔹 در کشور حدود ۲۶ هزار و ۳۰۰ معلم خرید خدمات وجود دارد که طبق قول وزیر آموزش و پرورش این تعداد به قرارداد کار معین همچون ۶ هزار نیروی خرید خدمات استان سیستان و بلوچستان تبدیل وضعیت خواهند شد؛
🔹 بنابراین در مورد به کارگیری نیروهای خرید خدمات مشکلی نخواهیم داشت.
🔹وی با بیان اینکه معلمان خرید خدمات از ابتدای مهر امسال به قراردادکار معین به صورت یک ساله ادامه فعالیت خواهند داد گفت:
🔹فعالیت معلمان خرید خدمات به صورت قرارداد کار معین یک ساله مطرح شده است و چون نسبت به تمدید سنوات آن موضوعی مطرح نشده برداشت مطلق بر این است که این قرارداد تمدید خواهد شد.
🔹 با تمام این تفاسير، صراحتاً مطلبی در این مورد عنوان نشده است.
🔹 بنده اظهار نظری ندارم اما به لحاظ حقوقی زمانی که موضوعی اجمالاً مطرح می شود؛انتظار میرود این مسئله تداوم داشته باشد.
🔹 هاشمی با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش نیاز مبرم به نیروی انسانی دارد، اظهار کرد
🔹 بی تردید آموزش و پرورش در جهت اعتلای معلمان دوره ها اقدامات لازم را خواهد داشت تا بتواند حداکثر استفاده را از این گروه فرهنگیان در جهت بهبود کیفیت آموزشی داشته باشد
.
رتــــــــــبــــــــــه بـــــــــنــــــــــدی👇
https://eitaa.com/joinchat/2603024695C5bd38619bb
پـــــــــشــــــــتــــــــیـــــــــبــــــان مـــــــعـــــــــلـــــــــــــم
https://eitaa.com/joinchat/1951531324C39f9f7de0a.
💐لینک کانال (سوالات ضـــــمـــــــن خـــــــــدمــــــــــت)👇
https://eitaa.com/joinchat/2762801157C62e527365c
اخبار فرهنگیان 👇
https://eitaa.com/joinchat/2757820421C7b3037cfd8
.
✅ در خواست بازنشستگان از رئیس جمهور برای تدوین لایحه نظام عادلانه پرداخت
بسمه تعالی
جناب آقای دکتر پزشکیان رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران
با سلام
1⃣ احتراما همانگونه که جنابعالی کاملا مستحضرید مطابق اصل ۱۲۶ قانون اساسی جنابعالی مسئول مستقیم امور اداری و استخدامی و برنامه و بودجه کشور هستید و دو سازمان تحت نظر مستقیم آنجناب به عنوان مغر متفکر برنامه ریزی و تخصیص منابع انسانی و مالی و فیزیکی کشور ماموریت دارند ضمن طراحی و تنظیم نظام پراخت عادلانه و هماهنگ برای کلیه کارکنان و بازنشستگان دولت که در قانون دائمی شده مدیریت خدمات کشوری در فصول ۱۰ و ۱۳ توسط قانونگذار تقنین و ابلاغ شده منابع مالی اجرای این شرایط قانونی را هم در بودجه سالیانه کشور پیش بینی و فراهم کنند.
2⃣ متاسفانه به دلیل مستثنی شدن غالب دستگاه های اجرایی از حوزه نظام پرداخت فصل ۱۰ این قانون ؛ ساز و کار هماهنگ سازی این نظام در دستگاههای اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری مدتهای مدیدی است از بین رفته و شورای حقوق و دستمزد موضوع ماده ۷۴ قانون مدیریت خدمات کشوری که مسئولیت هماهنگی در تعیین حقوق و مزایای کارمندان در دستگاه های اجرایی را به عهده دارد از انجام این مهم غافل مانده است و تبعیض و نابرابری در نظام پرداخت در نظام دیوان سالاری کشور موج می زند که این امر باعث تشدید نارضایتی کارمندان دستگاه های اجرایی کم برخوردار گردیده که اذعان دارید این وضعیت با برقراری عدالت در نظام پرداخت تفاوت معنی داری دارد و بر خلاف میثاق دولت - ملت در تحقق بندهای ۹ و ۱۰ اصل سوم قانون اساسی است.
3⃣ بازنشستگان دولت ضمن اینکه تابع احکام مقرر در فصول ۱۰ و ۱۳ قانون مدیریت خدمات کشوری هستند به دلیل عدم تعادل ، توازن و هماهنگ سازی در نظام پرداخت کارمندان شاغل و لزوم محاسبه حقوق و فوق العاده های مستمر آنها در دو سال آخر خدمت جهت تعیین حقوق بازنشستگی از این امر تبعیض و نابرابری مجددا رنج می برند و شاهد عدالت در نظام پرداخت حقوق بازنشستگی بر اساس شرایط مشابه از لحاظ مدرک تحصیلی، سنوات و تجارب خدمت ، سمت ها و مسئولیت های سازمانی در دوران اشتغال و... نیستند.
البته قانونگذار محترم در جزء ۱ بند(ر)ماده ۲۸ قانون برنامه هفتم پیشرفت مقرر نموده که متناسب سازی حقوق بازنشستگان بر مبنای ۹۰ درصد حقوق و فوق العاده های مشمول کسور شاغلان مشابه و همطراز از ابتدای سال ۱۴۰۳ در بازه زمانی ۳ ساله و با مدل ۴۰- ۳۰ - ۳۰ انجام شود که طبیعتا انجام این حکم قانونی بدوا به رفع تبعیض و نابرابری و برقراری عدالت در نظام پرداخت کارمندان شاغل دولت مرتبط است تا آلام بازنشستگان که در دوران اشتغال و خدمات دولتی شاهد تبعیض و نابرابری در پرداخت ها بودند مجددا در تعیین و پرداخت حقوق بازنشستگی تکرار نشود که الیته فعلا چنین نیست و این بی عدالتی در صندوق های بازنشستگی کماکان ادامه دارد.
4⃣ قاعدتا با توجه به تفکیک وظایف و اختیارات سازمان های اداری و استخدامی و برنامه و بودجه در مصوبه سال ۱۳۹۵ شورای عالی اداری کشور ؛ طراحی و تنظیم ساختار هماهنگ ، جامع و عدالت محور نظام پرداخت کلیه دستگاه های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری جزو تکالیف سازمان اداری و استخدامی کشور است تا در قالب لایحه اصلاح فصل ۱۰ قانون مدیریت خدمات کشوری برای بررسی و تصویب توسط دولت حضرتعالی به مجلس محترم شورای تقدیم شود.
متاسفانه جناب آقای لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با وجود تاکید مکرر و چندباره شهید رییسی ظرف سه سال اخیر برای تدوین این لایحه قادر نشد با مدیریت مناسب این مسئولیت حساس و مهم را به سرانجام برساند و شاید با تغییر و تحول مدیریتی در این سازمان ستادی ملی و جذب کارشناسان طراز اول و همکاری با اساتید متخصص دانشگاهی با دستور مجدد جنابعالی بتوان مطالعات و بررسی ها را جهت تدوین لایحه مورد نظر تا پایان سالجاری انجام داد و پس از تهیه و تدوین لایحه جامع و مانع و تصویب هیات وزیران به مجلس ارائه شود.
پیشاپیش از بذل توجه و اوامر مساعدی که برای بررسی این درخواست بسیار واجد اهمیت صادر خواهید فرمود صمیمانه سپاسگزاریم.
✍جمعی از بازنشستگان کشوری و لشکری
.
@پشتیبان مــــــــــعــــــــلــــــــــــم💐💐
https://eitaa.com/joinchat/1951531324C39f9f7de0a
✉️#اخبار فـــــــــــرهنگیـــــانــــــــ در ایتا👇📩
https://eitaa.com/joinchat/2757820421C7b3037cfd8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎦 ظهوریان، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: بخشنامه حقوق و دستمزد سازمان برنامه و بودجه تخلف است
🔹پيشنهاد افزايش حقوق ۲۰ درصد در اين بخشنامه صراحتا خلاف ماده ۱۲۵ قانون خدمات کشوری است.
ـــــــــــــــــــــــــ
.
اخــــــــــــــــبـــــــــــــار اســـــــتــــــــخـــــــدامــــــــی
https://eitaa.com/joinchat/926679353C479e66ac1c
💡اخــــــــبـــــــــار فـــــرهــــنــــــگـــــــیــــــانــ در ایتا
https://eitaa.com/joinchat/2757820421C7b3037cfd8
🔺حبس و جزای نقدی در انتظار اتباع بیگانه غیرمجاز
🔹هر تبعه بیگانه که به طور غیرمجاز وارد کشور شده یا در کشور اقامت غیرمجاز داشته باشد، علاوه بر حکم به اخراج از کشور به یکی از مجازاتهای حبس یا جزای نقدی درجه شش محکوم میشود/ مهر
.
اخــــــــــــــــبـــــــــــــار اســـــــتــــــــخـــــــدامــــــــی
https://eitaa.com/joinchat/926679353C479e66ac1c
💡اخــــــــبـــــــــار فـــــرهــــنــــــگـــــــیــــــانــ در ایتا
https://eitaa.com/joinchat/2757820421C7b3037cfd8
💢 راهکار های ۱۰ گانه تقویت مدارس عادی دولتی
✍️ سید جواد حسینی، استاد دانشگاه فرهنگیان
▫️یکی از دغدغه های مهم جامعه و نیز صاحبنظران تعلیم وتربیت به مفهوم عدالت آموزشی مربوط است ،امروز نابرابریهای آموزشی نه تنها در آزمون پرلز که تفاوت نمره دانش آموزان طبقات بالا و پایین را در ایران ١٢٠ نمره نشان می دهد- حال آنکه میانگین جهانی آن ٨۶ می باشد- بلکه در نتایج آزمون کنکور امسال نیز نابرابریهای آموزشی مجددا نمایان شد .
▫️سهم مدارس و دهکهای مختلف از رتبههای زیر ۳۰۰۰ کنکورنشان می دهد، دهک اول، دوم و سوم (کمبرخوردار) ۲ درصد و دهک ۸، ۹ و ۱۰ (برخوردارترین) ۸۰ درصد را به خود اختصاص داده اند. سهم دهک اول (ضعیفترین)۲ دهم درصد و دهک دهم (ثروتمندترین) ۴۸ درصد می باشد مسأله مهم آنکه مدارس دولتی۲.۳ درصد و مدارس خاص و غیر دولتی ۸۰ درصد پذیرفته شدگان در کنکور را به خود اختصاص داده اند.
▫️یکی از جلوه های مهم بی عدالتی آموزشی فاصله عمیقی است که بین کیفیت مدارس دولتی عادی که هشتاد و پنج درصد دانش آموزان را تحت پوشش دارند با مدارس خاص وجود دارد که تنها پانزده درصد دانش آموزان در آن تحصیل می کنند به همین دلیل برای توسعه عدالت آموزشی باید بیش از هر کاری بر تقویت مدارس دولتی عادی متمرکز شد و استاندارد سازی آنها را وجه همت خویش ساخت.
▫️به همین منظور نظر ٣۵نفر از صاحبنظران و مدیران را در این مورد جویا شدیم و آنها بیش از نود پیشنهاد ارایه نمودند که با تحلیل محتوای این نظریات ، مجموعه آنها را ده راهکار اصلی خلاصه وبه شرح ذیل ارایه می نماییم:
۱-تدوین وطراحی نظام تشویقی و ترجیحی برای معلمان ومدیران مدارس دولتی عادی و مناطق محروم از جمله در نظام رتبه بندی
۲- استاندارد سازی و مناسب سازی مدارس دولتی مناطق غیر برخوردار و تبدیل این مدارس به مدارس قابل توجه به جای،مدارس لازم التوجه از ابعاد مختلف
۳-نظام بودجه ریزی عدالت محور با رویکرد عدالت ترجیحی و صدور مجوز و تفویض اختیاراتی برای درآمد زایی و خلق موقعیت در این مدارس بعلاوه تخصیص برخی منابع مثل عوارض شهرداری و…به این مدارس
۴- حرکت به سمت کارکردهای محافظتی مدرسه (کارکرد محافظتی مجموعه برنامه ها و فعالیت های است که مدرسه برای شناسایی دانش آموزان طبقه غیر برخوردار انجام می دهد و تلاش می کند کمبودهای بیرون مدرسه را در داخل مدرسه جبران نماید و نقش آنها را در عملکرد تحصیلی دانش اموزان خنثی نماید و اصطلاحا آنها را در مواجهه با این عوامل محافظت نماید) مثل تغذیه و سلامت ،عقب افتادگی های تحصیلی و فرهنگی و سلامت دانش آموزان در این مدارس به عنوان مثال ایجاد مدارس مراقب سلامت
۵-تدوین نظامنامه منشور مشارکت (امکان تحقق عینی و پایدار در عین حال جامع مدرسه یاری و روش پته های آموزشی به اولیا……) منظور از پته های آموزشی واگذاری اعتبار سرانه دانش آموزان است به اولیا برای انتخاب مدارس
۶- حذف تدریجی انواع مدارس و ایجاد مدارس ترکیبی (چرخش تحول آفرین از تفکیکی به ترکیبی). به عنوان مثال بازنگری در شیوه ی پرورش استعداد های درخشان، از گلخانه ای به تربیت ویژه در مدارس عادی برای تیزهوشان،پرهیز از مدرسه و جامعه شمشادی با ایجاد مدارس وجامعه باغستانی ( مدرسه شمشادی دانش آموزان را مثل گلهای شمشاد یکسان سازی می کند و مدرسه گلستانی دانش آموزان را مثل گلهای متفاوت می بیند که متناسب با استعدادهایشان فرصت رشد می دهد)
۷-راه اندازی نظام جامع مدد کاری اجتماعی مدارس در کنار مشاوره تحصیلی و شخصیتی_روانی و مداخله ی بهنگام و درمان تخصصی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری
۸- ایجاد نظام پیشنهادات و اعطای اختیار و اعتبار به شورای مدرسه جهت تشویق پیشنهادات موثر
۹-ایجاد دبیرخانه های مشترک در این مدارس برای تعامل با محله در حوزه های شهرداری ،بهداشت ،صنعت ،محیط زیست تربیت بدنی و....
۱۰-راه اندازی اتاق مرجع در مدارس جهت حضور راهنمایان بالینی جهت توانمند سازی مدیران و معلمان
➖➖➖➖➖➖➖➖
.
💐لینک کانال (سوالات ضـــــمـــــــن خـــــــــدمــــــــــت)👇
https://eitaa.com/joinchat/2762801157C62e527365c
اخبار فرهنگیان 👇
https://eitaa.com/joinchat/2757820421C7b3037cfd8
.