eitaa logo
اخبارفوری ومهم 📌
75.6هزار دنبال‌کننده
18.6هزار عکس
11.1هزار ویدیو
445 فایل
☫ خدایا جهان را پادشاهی توراست... ✨#بِسْــــــمِ‌اللَّهِ‌الرَّحْمَـنِ‌الرَّحِيــمِ✨ 💢بررسی جدیدترین خبرهای ایران و جهان 🔥 نیازمند ادمین جهادی هستیم🙋 مدیریت ✨ @adminita0 ✨ 🎯✅رزرو تبلیغات ارزان و به صرفه 😍👇 @rooyesh_ads . . . . ‌.
مشاهده در ایتا
دانلود
💫برای ایجاد انگیزه درس خواندن در فرزند، درباره آن چه یاد می‌گیرد سوال کنید، نه درباره نمراتش. مثلا بپرسید که چه چیزی در مدرسه یاد گرفته است، آن ها را به شما بگوید. 🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
🔴*دست آورد معلمان داستان پیشرفت سنگاپور* در دهه شصت قرن گذشته تا چه حد سنگاپور دچار فلاکت و بدبختی بود ؟ فقر ، بیماری فساد و جرم و جنایت بیداد می کرد . مناصب دولتی به کسانی که بالاترین قیمت ها را پیشنهاد می کردند فروخته می شد . پلیس دخترکان را برای روسپی گری می ربود ، و درآمد سارقان و خود فروشان را با آنان تقسیم می کرد. فرماندهان ارتش زمین ها و برنج زارها را احتکار کرده بودند . قضات احکام خود را می فروختند . همه می گفتند *اصلاحات ناممکن* است. اما من به *معلمان* روی آوردم ، آنان در فلاکت بودند ، به آنها بالاترین حقوق ها را پرداختم و به آنان گفتم *من مؤسسات دولتی را می سازم و شما برای من انسان بسازید*. لی کیوان یو مؤسس سنگاپور 🌱🌱🌱 🌴🌴🌴 🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
🔴بازی هایی برای آموزش مهارت همدلی به کودکان 👈پانتومیم احساسات با بچه ها پانتومیم بازی کنید اما آن را به احساسات محدود کنید تا بتوانند احساسات دیگران را بشناسند. 👈نقاشی دو نفره بدون این که موضوعی تعیین کنید با فرزندتان یک نقاشی دو نفره بکشید با این شرط که هر کس در نوبت خود فقط می تواند یک خط بکشد. این بازی باعث می شود فرزند شما به قصد شما فکر کند و همین مهارت همدلیش را افزایش می دهد. این تمرین برگرفته از کتاب مهارت‌های زندگی برای دانش‌آموزان دبستان از نشر سرمشق می‌باشد. 🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
✅ چگونگی کشف استعدادهای خود 🔹انسان قبل از آزمایش خودش نمی ‌داند چه استعدادهایی دارد؛ با آزمایش، استعدادهای خود را کشف می‌ کند. تا انسان دست به کاری نزده، نمی‌ تواند بفهمد که استعداد این کار را دارد یا ندارد. انسان، با کار خود را کشف می‌ کند، و خود را کشف کردن بهترین کشف است. 🔹اگر انسان دست به کاری زد و دید استعدادش را ندارد، کار دیگری را انتخاب می‌ کند و بعد کار دیگر تا بالاخره کار مورد علاقه و موافق با استعدادش را پیدا می‌ کند. وقتی که آن را کشف کرد، ذوق و عشق عجیبی پیدا می‌ کند و اهمیت نمی‌ دهد که درآمدش چقدر است. آن وقت است که شاهکارها به وجود می‌ آورد که شاهکار ساخته عشق است نه پول و درآمد. با پول می‌ شود کار ایجاد کرد، ولی با پول نمی‌ شود شاهکار ایجاد کرد. واقعاً باید انسان به کارش عشق داشته باشد. 📕 استاد مطهری، تعلیم و تربیت در اسلام، ص283-282 🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
✅ 7 هزار کلاس پیش از آغاز سال تحصیلی افتتاح خواهد شد وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وضعیت مدارس تخریبی و نوسازی مدارس، افزود: براساس گزارش های ارائه شده حدود 7 هزار کلاس پیش از آغاز سال تحصیلی افتتاح خواهد شد این عدد در پایان سال تحصیلی به 10 هزار کلاس خواهد رسید . ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📌 دریافت فوری وداغ اخبار آموزش وپرورش کشور👇 🆔 @tarbiyat_talim
🔴 اواسط ماه لایحه به دولت فرستاده خواهد شد بطحایی : در دستگاه های دیگر کمک هایی تحت عنوان خدمات رفاهی پرداخت می شود که ما در آموزش و پرورش متاسفانه نداریم یکی از امیدها برای رفع در این زمینه بحث نظام رتبه بندی است که همان طور که در کمیسیون آموزش درباره آن بحث شد تا اواسط شهریور ماه لایحه رتبه بندی به دولت فرستاده خواهد شد. پس از بررسی در دولت به مجلس ارائه شود با حمایتی که نمایندگان محترم از این موضوع داشتن امیدوارم این لایحه زودتر به تصویب برسد و با اجرای نظام رتبه بندی از یک سو کار معلمان افزایش پیدا کند و از سوی دیگر به برای نیروی انسانی بهبود پیدا کند. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📌 دریافت فوری وداغ اخبار آموزش وپرورش کشور👇 🆔 @tarbiyat_talim
❌اگر وزیر آموزش و پرورش بودم و امکانات موجود را در اختیار داشتم ...❌ در این قسمت من فقط به مسائل آموزشی می‌پردازم و به مسائل صنفی وارد نخواهم شد 1-سازمان چاپ و توزیع کتاب‌های درسی را تعطیل می‌کردم و جای آن به معلم اختیار استفاده از منابع مختلف را می‌دادم 2-کار گروهی تشکیل داده و از آن‌ها می‌خواستم که فقط سرفصل‌های مدنظر را تعیین و به مدارس ابلغ کنند 3-مدت تحصیل در ابتدایی را به سه روز کاهش داده و تعطیلات تابستان و عید را به کمترین میزان ممکن رسانده و آموز را مستمر می‌کردم 4-گرفتن آزمون تحت هر عنوانی را تا دانشگاه ممنوع اعلام می‌کردم 5-سازمانی تأسیس می‌کردم که کار آن تولید محتوا از منابع مختلف و بومی‌سازی منابعی خارجی باشد 6-انتشاراتی که قصد چاپ کتاب و عناوین درسی را داشتند ملزم می‌کردم که به کارها به دیده علمی نگاه کنند و به‌هیچ‌عنوان از تست و سؤال استفاده نکنند 7-برای نوشتن کتاب و چاپ آن‌ها حتماً از معلمان و مترجمان استفاده می‌کردم که در داخل مدارس به‌عنوان معلم کارکرده باشند 8-حتماً قراردادی با سازمان بهزیستی می‌بستم و از آن‌ها می‌خواستم که مشاوران و روان شناسان خود را به‌طور مداوم به مدارس بفرستند 9-سامانه الگوهای رفتاری به‌صورت هوشمند درست می‌کردم که و دسترسی آن را به معلمان مدیران و معاونان و مشاوران می‌دادیم و آن‌ها می‌خواستیم که موارد انضباطی و مشکلات شخصیتی دانش‌آموزان را در سامانه ثبت و نسبت به نوع هنجارشکنی دانش‌آموزان و درصد مشکل به نظر خودشان نمره‌ای دهند و سریعاً دانش‌آموزان ناهنجار به مشاوران خبره معرفی و روند بهبود آن‌ها در سامانه زیر نظر قرار می‌گرفت 10-شعار بزرگی بر سر در مدارس نصب می‌کردیم و می‌نوشتیم هدف از زندگی، زندگی است نه درس خواندن و نه رقابت 11-سازمان خیریه تأسیس و نام آن را "سازمان خیرین شخصیت ساز" می‌گذاشتم و هدف آن را جمع‌آوری کمک برای تربیت نسلی بدون استرس و رقابت و نسل بدون مشکلات روانی قرار می‌دادم 12- مدارس نمونه مردمی ، تیزهوشان و غیره را به‌طور کل جمع کرده و اجازه هیچ‌گونه تفکیک و جداسازی دانش‌آموز از مدرسه را نمی‌دادم 13-مدارس استثنایی را به‌طور کل جمع و همه را موظف می‌کردم در یکجا تحصیل کنند 14-بنیاد خیریه و نهادهایی تأسیس می‌کردم که به‌جای سرپرستی مالی سرپرستی روانی و کمک‌های معنوی را بر عهده بگیرند درواقع شخص متعهد می‌شود که کمک ناچیزی جهت تربیت اشخاصی کند که ناهنجاری‌های اخلاقی و روانی دارند 15-از روانشناسان بزرگ در کشو.ر دعوت می‌کردم کتابی تألیف کنند که در آن هد ف ای تربیتی به بهترین شکل ممکن استفاده شود 16-به‌جای دانش‌آموزان از اولیا آزمون‌های روانی و اجتماعی می‌گرفتم 17-اولیا که مشکل‌های رفتاری و ناهنجاری‌های شخصیتی داشتند را به مراکز مرتبط ارجاع و آن‌ها را اجبار به گذراندن دوره‌های خاص می‌کردم 18- دفتری در مدارس تأسیس و از دانش‌آموزان می‌خواستم مشکلات خود و شکایاتشان از پدر و مادرها را در آنجا ثبت کنند این‌ها طرح‌های خیالی بنده در این باب است که فقط و فقط از ذهن بنده ناشی شده و امیدوارم یک‌زمان توسط مسئولین اجرا شود. ✍مدیریت کانال فرهنگیان ایران 🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
🔸برگزاری سی و ششمین فرهنگی هنری سراسر کشور با شرکت بیش از ۲۰۰۰ دانش‌آموز شرح خبر👇 goo.gl/JUio8N 🔸 با حضور وزیر آموزش و پرورش صورت خواهد گرفت؛ تبیین برنامه های اجرایی سند تحول بنیادین در طول برنامه ششم توسعه شرح خبر👇 http://ytre.ir/irmoen0028 🔸آغاز مرحله سنجش شایستگی حرفه ای از ششم مرداد شرح خبر👇 goo.gl/NJ8vA3 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📌 دریافت فوری وداغ اخبار آموزش وپرورش کشور👇 http://eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
♻️از اصول آموزش در سیره معصومان(ع)، ایجاد کردن و یا افزایش انگیزه درونی در شاگردان است. مراد از انگیزه درونی، انگیزه ای است که عامل برانگیزاننده آن در درون خود فرد باشد، و اشتیاق به یادگیری از انگیزه درونی او برخاسته باشد و دیگر نیازی به تشویق های بیرونی نباشد. ✨آگاه ساختن شاگرد از جهلش✨ 💠معصومان (ع) گاه افراد را ابتدا به جهلشان آگاه می ساختند؛ پس از این که آنان از درون به علم و آگاهی احساس نیاز می کردند و از امام آموزش می خواستند امام به آموزششان می پرداخت. این کار از روی بخل علمی نبود، که این از ساحت آن بزرگان به دور است، بلکه به دلیل همین نکته آموزشی، یعنی ایجاد انگیزه، بود. 📔سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع)؛ سید علی حسینی زاده شبتان بخیر و شادی🌺🌸 🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
11.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸اختلالات یادگیری/ شنیداری 🔸تولید شده در آموزش و پرورش شهرتهران 🔸آماده سازی برای ایتا کانال فرهنگیان ایران http://eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
26.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸اختلالات یادگیری/ یابی و دقت 🔸تولید شده در آموزش و پرورش شهرتهران 🔸آماده سازی برای ایتا کانال فرهنگیان ایران http://eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
30.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸اختلالات یادگیری/ پایانی اختلالات نوشتن 🔸تولید شده در آموزش و پرورش شهرتهران 🔸آماده سازی برای ایتا کانال فرهنگیان ایران http://eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8