🍀🍀
⭕️در یکی از روستاهای کوهستانی " دیاربکر " ترکیه آموزگار دبستانی بنام احمد در درس ریاضی به شاگردانش میگوید که اگر در یک کاسه ۱۰ عدد توت فرنگی باشد ، در ۵ کاسه چند عدد توت فرنگی داریم .
دانش آموزان : آقا اجازه ، توت فرنگی چیه ؟
معلم : شما نمیدانید توت فرنگی چیه ؟
دانش آموزان : ما تابحال توت فرنگی نخورده ایم .
معلم فکری بنظرش میرسد و مقداری از خاک آن روستا را به یک موسسه کشت و صنعت در شهر " بورسا " فرستاده و از آنها سوال میکند که آیا این خاک برای کشت توت فرنگی مناسب است یا نه ..
آن موسسه در پاسخ میگوید که این خاک و آب و هوای دیاربکر برای کشت توت فرنگی مناسب بوده و همچنین مقداری بوته توت فرنگی و دستورالعمل کاشت و داشت محصول را برای وی میفرستد .
معلم بچه ها را به حیاط مدرسه برده و طرز کاشتن بوته های توت فرنگی را به دانش آموزان یاد میدهد .
و به آنها میگوید که امسال از شما امتحان ریاضی نخواهم گرفت . و بجای آن به هر کدام از شما چهار بوته توت فرنگی میدهم که آنها را به خانه برده و کاشت آنها را همانطوریکه یاد گرفته اید ، به پدر و مادرتان یاد بدهید ..
وقتی که توت فرنگی ها رسیدند آنها را توی بشقاب گذاشته و بمدرسه میاورید . برای هر ۱۰ عدد توت فرنگی یک نمره خواهید گرفت .
وقتی میوه ها رسیدند ، بچه ها آنها را در بشقابی گذاشته و بمدرسه میاورند .
معلم میپرسد که مزه شان چطور بود؟
بچه ها میگویند که چون پای نمره در میان بود، اصلا از آنها نخورده ایم !!.
معلم میخندد و میگویید همه شم نمره کامل را میگیرید . میتوانید بخورید و آنها با ولعی شیرین توت فرنگی ها را میخورند .
بعد از دوسال از آن ماجرا ، مردم آن روستایی که تا به آن زمان توت فرنگی ندیده بودند ، در بازارهای محلی اشان، توت فرنگی میفروشند ..
معلم بودن یعنی این ....
فقط روی تخته سیاه آموزش ضرب وتقسیم نیست ، شاید از خود اثری برجا گذاشتن باشد ...
🍀🍀
#نقش_یک_معلم_در_جامعه
شبتان بخیر و شادی🌸🙏
🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
🌿 بِسمِ اللّهِ الرَّحمٰنِ الرَّحیمِ
چهارشنبه
☀ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ هجری شمسی
🌙 ۳ ذیالحجه ۱۴۳۹ هجری قمری
🎄 ۱۵ اوت ۲۰۱۸ میلادی
🆔 @tarbiyat_talim
⭕️مشق چی بدیم تکراری نباشه و خسته نشن 😊👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
✅ چند کلمه به دلخواه از درس انتخاب و به ترتیب حروف الفبا بنویس...این تمرین حتی در دوره ی دانشگاه نیز باید داده شود چ
ون دانش جویان هنوز برخی ترتیب حروف الفبای زندگی را نمی دانند.
✅ کلمه ی سه نقطه ای از درس پیدا کن و بنویس.
✅ کلمه ی سه بخشی از درس انتخاب و بنویس و با ده تای آن جمله بساز.
✅ یک جدول نه خانه ای بکش و نه کلمه از درس انتخاب و داخل آن بچین....سپس با کلمات افقی جمله ی خنده دار و با کلمات عمودی جمله ی پرسشی بساز....
✅ نتیجه ی درس را در یک یا دو بند بنویس.
✅ امشب به پدر یا مادرتان املا بگویید می خواهم ببینم خط آن ها چگونه است.....چند کلمه را درست ننوشته اند ...در این مورد به پدر و مادر چه توصیه ای دارید...چگونه به آنها یاد می دهید؟ هدف اعتماد به نفس
✅ دو بند آخر درس را بنویس.
✅ دو بند از درس را به صورت بی نقطه بنویس.
برای فرداشب مشق راحت تر است حالا نقطه های مشق دیروز را بگذارید...هدف...تقویت تمرکز
✅ از کدام قسمت درس بیشتر خوشت آمده است؟...بنویس.
✅ درس امروز را خلاصه نویسی کن.
✅ در زمینه ی ریاضی بعد از تدریس دو تا تمرین بدهید و همان جا سر کلاس حل کنند...یا فردی یا گروهی....عملکردی
✅ یک تلق شفاف و یک ماژیک و دستمال داشته باشند و تمرین بنویسند و پاک کنند.
✅ برای بهتر شدن روخوانی یک شب مشق نگویید و بگویید امشب فقط رو خوانی داریم...یک درس هدیه را مادر برای شما بخواند و شما همان درس را برای پدر بخوانید.
✅ از کتابهای دیگر نیز مشق بگویید حتی ریاضی....
✅ چند عدد بدهید تا دانش اموزان خودشان مساله بسازند آنها از بس مساله حل کرده اند خسته شده اند.حالا بگذارید مساله ای که خود ساخته اند حل نمایند.
✅ یک کاردستی برای آخر هفته با وسایل دور ریختنی بسازند و بیاورند.
✅ خاطره ی یک سفر یا مهمانی یا گردش خود را به همراه نقاشی اش به کلاس بیاورند.
✅ یک روزنامه دیواری در زمینه ی علوم و ریاضی یا هدیه برای آخر هفته به عنوان تکلیف ارایه دهیم .
✅ تمرین عدد نویسی از آخر به اول...مثلا از هزارو پنجاه تا هزار بنویسند...دنده عقب
✅ در تکلیف روزانه می توان یک تمرین ازچهار عمل اصلی داشته باشد.
✅ ز کتاب گلستان سعدی یک حکایت بنویسند و بیاورند.
✅ از کتاب شاهنامه ی فردوسی یک شعر به دلخواه بنویسند.
✅ یک کتاب داستان بسازند.
✅ یک کتاب داستان به آنها بدهیم و خلاصه نویسی کنند.
✅ در مورد یکی از برنامه های تلویزیونی یک گزارش بنویسند.
✅ به سراغ پدر بزرگها و مادر بزرگها بروید و چند بازی محلی از آنها یاد بگیرید و در کلاس اجرا کنید.
✅ یک صفحه املا را در رایانه تایپ کرده و بیاورید.
✅ پاور پویینت علوم بسازید.
✅ بنویس روز جمعه از صبح تا غروب چه برنامه هایی داشتی.
✅ یک دانه و گل بکارید و گزارش رشدش را هر هفته بیاورید.
✅ ضرب المثل های جدید بسازید .
✅ در مورد این ضرب المثل تصویر سازی کنید.
✅ والدین را جهت قصه گویی به کلاس دعوت کنید.هر هفته یک قصه
✅ از والدین هنرمند در زنگ هنر استفاده کنید.
✅ برای خودتان یک کتاب کار داشته باشید و جهت تنوع چند تمرین جالب از آن انتخاب و جهت تکلیف به آنه بدهید.
✅ خانواده خودش آزمون هفتگی از دانش آموز داشته باشد و به معلم گزارش و باز خورد دهد. باز خورد در باز خورد.
✅انواع تکالیف خلاق دیگر که معلم با شناخت از دانش آموزان خود طراحی کنید.
🌷🌷🌷🌷🌷
🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
6.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وسیله ای برای جمع🔸سرکار خانم صدیقه پور هادی🔸مخاطبان : آموزگاران پایه #اول🔸آماده سازی برای ایتا کانال فرهنگیان ایران
🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
5.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸نیروی تماسی و غیرتماسی🔸سرکار خانم حمیده فتحی🔸مخاطبان :پایه #ششم🔸آماده سازی برای ایتا کانال فرهنگیان ایران
🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
8.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸گیاهان🔸سرکارخانم حوا فتحی 🔸مخاطبان : #همه پایه ها برای گرفتن ایده🔸آماده سازی برای ایتا کانال فرهنگیان ایران
🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
5.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸تمرین جهت های جغرافی 🔸ارسالی از سرکار خانم عطیه عظیمی، منطقه ۹ تهران 🔸مخاطبان :معلمان پایه #چهارم
🔸آماده سازی برای ایتا کانال فرهنگیان ایران
🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
5.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸همه تکلیف ها نوشتنی نیست🔸ارسالی از جناب آقای یاسر طوبی🔸مخاطبان #همه پایه ها (گاهی از دانش آموزان بخواهیم چنین تکلیف هایی در منزل انجام دهند)
http://eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
اخبارفوری ومهم 📌
مهارت های علوم/ مهارت مشاهده🔸همانطور که میدانید و درشکل میبینید درعلوم تجربی پرورش مهارت های بسیاری
🔸مهارتهای علوم / جمع آوری اطلاعات
یکی دیگر از مهارتهای اساسی که دانش آموزان باید در زنگ علوم یاد بگیرند مهارت جمع آوری اطلاعات است.
🔸آماده سازی برای ایتا کانال فرهنگیان ایران
http://eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
دو فیلم زیر در این رابطه است👇
13.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸مهارت جمع آوری اطلاعات🔸گرفته شده از فیلم به سوی یادگیری فعال/سازمان پژوهش🔸آماده سازی برای ایتا کانال فرهنگیان ایران
🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
13.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸راههای جمع آوری اطلاعات🔸گرفته شده از فیلم به سوی یادگیری فعال /سازمان پژوهش🔸آماده سازی برای ایتا کانال فرهنگیان ایران
🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
✨مدارس؛ جایی برای نیاموختن❗️
🔰 نگاهی به تصویر جهانی آموزش نشان میدهد در سراسر دنیا، دستاوردهای نظام آموزشی دغدغه مهم و کلیدی صاحب نظران و سیاستگذاران است؛
🔰 اما گزارش توسعه جهانی ۲۰۱۸ میگوید جهان باید بیش از پیش نگران این دستاوردها باشد چراکه تاکنون به اشتباه، تحصیل را با آموزش یکسان تصور کرده است.
🔰 مدارس ایران نیز از این قاعده مستثنی نیستند. سیاستهای آموزشی منطبق با نیازهای فردی و اجتماعی جوانان و الزامات بازار کار نیست.
🔰 محتوای کتاب های درسی بیشتر دانشآموزان را به سمت محفوظات بدون درک مفاهیم میراند.
🔰 شأن و منزلت معلمان به درستی درک نشده و مشکلات معیشتی آنان را بیانگیزه و خسته و فرسوده کرده است. و کنکور هیولای استعدادخواری است که تمام تلاشها برای راندن آموزش به سمت تفکر خلاق و مهارتآموزی را بیاثر میکند.
🔰 نتایج مطالعاتی که در سالهای اخیر از سوی دانشجویان علوم تربیتی دانشگاه شهید بهشتی انجام گرفته نشان میدهد نظام آموزش و پرورش کشور در محاصره پنج نیروی مخرب قرار دارد :
1⃣ توقعات و انتظارات نامناسب خانوادهها
2⃣ سد کنکور
3⃣ تنگناهای فزاینده و دائمی مالی آموزش و پرورش و مسائل و مضایق ناشی از آن
4⃣ حافظه محوری و کهنگی و ضعف روشهای یاددهی-یادگیری
5⃣ بیکاری جوانان و عدم امکان دسترسی آسان به فرصتهای مناسب شغلی
ارسالی از طرف سرکار خانم کاظمی🙏🌸
┄┄┄❅✾❅┄┄
🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍