#جملههای_ناب
💠 معلمان دیگر چشمههای بی پایان دانش نیستند؛ این ویژگی #اینترنت است.
بنابراین معلمها و مدارس باید #بکوشند از محلی برای آموزش به محلی برای #یادگیری تبدیل شوند.
🌀 "دن تپسکات"
♦️ ارسالی از شما همراهان گرامی 🌹
🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
✅ لینک های مفید ویژه فرهنگیان و دانشجو معلمان
📌سامانه فیش حقوقی
http://fish.medu.ir/
📌سامانه اسکان فرهنگیان
http://eskan.medu.ir/
📌 سایت انتخاب و انتصاب مدیران
Entekhab.medu.ir
📌سامانه همگام
hamgam.medu.ir
📌سامانه ضمن خدمت
Ltms.medu.ir
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🌺 لطفاً کانال خودتان را به همکاران #معرفی کنید، همراهی شما دلگرمی ماست 🌸
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔴 دریافت فوری اخبار آموزش و پرورش 👇
🆔 eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
•┈┈••✾•🌿🍂🌸🍂🌿•✾••┈┈•
▪️تفاوت بیشعور با احمق▪️✍
♦️ حقیقتش را که بخواهید احمق مجرم نیست بیمار است...
یعنی معمولاً احمق ها آگاهانه دست به حماقت نمی زنند...
خیلی از آن ها حتی فکر می کنند که خردمند و دانا هستند نه احمق!
احمق ها بیشتر از آنکه موجب تنفر بشوند، مایه ترحمند...
بیشعور ها داستان شان با احمق ها فرق دارد.
کسی که ساعت سه صبح بوق میزند بیشعور است.
کسی که جلو زنان درحال عبور می ایستد بیشعور است.
کسی که در خیابان باریک دوبله پارک می کند بیشعور است.
کسی که شب تمام مسیر را نور بالا می رود بیشعور است.
این ها بیشعورند...
حالا یا از نوع احمق بیشعور یا از نوع پرفسور بیشعور...
احمق بودن درد ندارد، درمان هم ندارد، ربطی هم به شعور ندارد، بیشعوری از جای دیگری می آید...
از خانه و مدرسه...
از سرانه مطالعه...
از خود شیفتگی...
از بی وجدانی...
از مرکز فرهنگ فاسد...
بیشعوری واگیر هم دارد! هم درد دارد و هم درمان...
مشکل ما، احمق ها نیستند
مشکل ما، هیچوقت احمق ها نبودند
مشکل ما، بیشعور ها هستند.
یادتان باشد سواد هیچ وقت شعور نمیاورد.
شعور یعنی تشخیص کار خوب از بد
شعور یعنی تشخیص کار درست از اشتباه
سواد یاد گرفتن فرمول و اطلاعات در علم و یا مبحث خاصی است!
این شعور است که راه استفاده درست و یا غلط از علم (سواد) را به ما میگوید!
شعور را به کسی نمیشود آموزش داد؛ یک انسان می بايست در درون خودش طلب شعورکند تا به آن دست پیدا کند!
چه بسا ما اساتید برجسته علمی و دانشگاهی و یا دینی داریم که سواد دارند ولی شعور ندارند!
✅ خاویرکرمنت
🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
🔰 آقای وزیر با مسببان تضعیف جایگاه معلمی برخورد کنید.
در نامه بسیج دانشجویی ۷۶ پردیس دانشگاه فرهنگیان به وزیر آموزش و پرورش آمده است: با مسببان تضعیف جایگاه معلمی برخورد کنید تا مدیران بزرگوار، ضمن آگاهی از حساسیت جایگاهشان، بدانند اگر برای ارتقای شأن و جایگاه معلمی نمی توانند گامی بردارند، حداقل در تضعیف این جایگاه مقدس گام بر ندارند.
❇️ #گزارش_کامل را اینجا بخوانید👇
http://yon.ir/NkIot
🆔 eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
•┈┈••✾•🌿🍂🌸🍂🌿•✾••┈┈•
🔰 آزمون ورودی مدارس #تیزهوشان سال آینده چگونه برگزار میشود؟
رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان درباره چگونگی برگزاری آزمون ورودی مدارس تیزهوشان برای سال آینده توضیحاتی داد.
❇️ #گزارش_کامل را اینجا بخوانید👇
http://yon.ir/ASUFT
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🌺 لطفاً کانال خودتان را به همکاران #معرفی کنید، همراهی شما دلگرمی ماست 🌸
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔴 دریافت فوری اخبار آموزش و پرورش 👇
🆔 eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
•┈┈••✾•🌿🍂🌸🍂🌿•✾••┈┈•
💥 #تکلیفشب را حذف نکردیم.
♻️ #رضوانحکیمزاده، معاون آموزش ابتدایی آموزشوپرورش گفت:
▫️به هیچ عنوان حذف مشق شب نداشتیم بلکه مشق های مهارت محور در پایه اول تا سوم ابتدایی جایگزین مشق های رونویسی شد.
▫️بچه های ما رونویسی و روخوانی بسیار داشتند اما مهارت نوشتن و درک مطلب کمتر است و و مشق های مهارت محور از روخوانی ها و رونویسی های تکراری به سمت مهارتی بودن برود.
💠 منبع : #مهر
🌺 لطفاً کانال خودتان را به همکاران #معرفی کنید، همراهی شما دلگرمی ماست 🌸
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔴 دریافت فوری اخبار آموزش و پرورش 👇
🆔 eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
•┈┈••✾•🌿🍂🌸🍂🌿•✾••┈┈•
💢 در دیدار مسئولان موسسههای کنکور با مراجع چه گذشت؟
ابوالفضل جوکار مدیر انتشارات گاج :
▫️چرا فکر میکنید باید همه مسائل را بگویم؟
▫️ما سنگ کف رودخانه هستیم؛ سبزی لب آب نیستیم که یک شبه رشد کرده باشیم!
▫️اینکه موضوع #مشق_شب در دیدار ما با مراجع پررنگ شده، تقصیر ما نیست
📎 khabaronline.ir/news/1212839
🌺 لطفاً کانال خودتان را به همکاران #معرفی کنید، همراهی شما دلگرمی ماست 🌸
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔴 دریافت فوری اخبار آموزش و پرورش 👇
🆔 eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
•┈┈••✾•🌿🍂🌸🍂🌿•✾••┈┈•
▪️نکته▪️✍
♦️ آیا تدریس موثر و ماندگار به معنای گفتن درس و سکوت کلاس و شنیدن صدای معلم و استاد است؟
🔹 پاسخ قطعا منفی است.
🔹 در کلاس های قدیم، گاه بین استاد و شاگرد آنچنان بحث های علمی بالا می گرفته که اگر کسی تازه وارد می شد، استاد را از شاگرد،تشخیص نمی داد.
🔹 آنچه امروزه در شیوه های نوین، برای 《تدریس》معرفی می کنند، این است که تدریس یک تعامل دوسویه بین معلم یا استاد و فراگیران است.
🔹 تعاملی که در آن هدفی منطقی و منظم و از پیش تعیین شده مدنطر است.
🔹 «تدريس عبارت است از تعامل يا رفتار متقابل معلم و شاگرد، بر اساس طراحي منظم و هدف دار براي ايجاد تغيير در رفتار شاگرد. تدريس مفاهيم مختلف مانند نگرش ها ، گرايش ها ،باورها ، عادت ها و شيوه هاي رفتار وبه طور كلي انواع تغييراتي راكه مي خواهيم در شاگردان ايجاد كنيم، دربر مي گيرد.» (ميرزامحمدي، ص17، 13)
🔹 بنابراین باید در کلاس درس این تعامل علمی و حتی چالشی به صورت دوسویه پایه ریزی شود.
🔹 گرچه نظام اموزشی، سهم مهمی در فرهنگ سازی این مقوله دارد، اما اساتید و معلمان نقشی کلیدی برای نهادینه کردن این مهم را عهده دارند.
🆔 @sedayemoallem 💯