⭕️ مشاور وزیر در ستاد راهبردی مدرسهمحوری از برگزاری آزمون الکترونیکی انتخاب و انتصاب #مدیران مدارس با مشارکت 35 هزار داوطلب و برای تصدی مدیریت 12 هزار مدرسه #خبر داد.
🔸 به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، فریبرز حمیدی گفت:
«آزمون الکترونیکی انتخاب و انتصاب مدیران مدارس روز گذشته 28 خرداد در سه نوبت صبح از ساعت ۹ تا ۱۲ و همچنین ۱۱ تا ۱۳ بعدازظهر از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در مراکز آزمون استانها برگزار شد.»
🔹 مشاور وزیر در ستاد راهبردی مدرسه محوری ادامه داد:
«در هفته اول تیر، فرآیند مصاحبه حضوری پذیرفتهشدگان آزمون الکترونیکی در سطح مناطق و شهرستانها برگزار خواهد شد.»
🔸 حمیدی از تلاش مدیران پروژه استانی و اعضای کمیته انتخاب و انتصاب شهرستانها و مناطق استان قدردانی کرد و افزود:
«مرحله اول پروژه فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس که گامی مؤثر برای استقرار شایستهسالاری در انتخاب نیروی انسانی برای تصدی مدیریت واحدهای آموزشی است، با موفقیت در سراسر کشور انجام شد.»
🔹 او به مهمترین فعالیتهای انجامشده در این زمینه اشاره کرد و گفت:
«بررسی و تحلیل نظرات ارسالشده در زمینه فراخوان انتخاب و انتصاب مدیران مدارس، تشکیل جلسه با حضور نمایندگان تامالاختیار معاونتهای حوزههای مختلف آموزش وپرورش، تدوین دستورالعمل توسط کمیته مربوطه، راهاندازی سامانه انتخاب و انتصاب مدیران مدارس و ارائه چارچوب فرایند کار از طریق سامانه به استانها، شهرستانها و مناطق، برگزاری جلسه ویدئوکنفرانس با مدیران پروژه، مدیریت و راهنمایی برای بارگذاری مشخصات مدارس در سامانه در مناطق مجری، مدیریت و راهنمایی برای ثبتنام داوطلبان در سامانه از جمله فعالیتهای انجام شده این مرحله بوده است.»
🔸 حمیدی گفت:
«در این مرحله 35000 هزار نفر متقاضی که پس از بررسی سوابق پرسنلی و عملکردی این داوطلبان، شرایط احراز آنان از سوی کمیتههای انتخاب و انتصاب مدیران مرکز شهرستانها و مناطق تأیید شد در آزمون حضوری و الکترونیکی شرکت کردند.»
🔹 مشاور وزیر در ستاد راهبردی مدرسه محوری درباره جزییات مرحله دوم هم گفت:
«برگزاری آزمون که برای دومین سال برگزار میشود، بهصورت حضوری و الکترونیکی بوده و هدف اصلی از اجرای این آزمون شناسایی همکاران فرهنگی توانمند برای پذیرش مسئولیت واحد آموزشی و تشکیل بانک اطلاعاتی در همه دورههای تحصیلی است.»
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
💎 امام على عليه السلام:
🌸 خوشا به حال كسى كه (تلاش برای اصلاح) عيب هايش او را از پرداختن به عيب هاى مردم باز دارد و بى آنكه او را نقص و كاستى باشد فروتنى كند.
🌹 طُوبى لِمَن شَغلَهُ عَيبُهُ عَن عُيوبِ النّاسِ، و تَواضَعَ مِن غَيرِ مَنقَصَةٍ.
💐 ميزان الحكمه، جلد13، صفحه217
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
✅ برگزاری آزمون پایههای #هفتم و #دهم استعدادهای درخشان در روزهای 30 و 31 خرداد؛
16 هزار و 500 دانشآموز در پایه #هفتم برای مراکز استعدادهای درخشان در سال تحصیلی #جدید جذب خواهند شد.
🔸 رئیس مرکز استعدادهای درخشان و دانشپژوهان جوان از برگزاری آزمون پایههای هفتم و دهم استعدادهای درخشان در روزهای 30 و 31 خرداد #خبر داد.
🔹 به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانشپژوهان جوان، فاطمه مهاجرانی گفت:
«مراکز استعدادهای درخشان در 670 مدرسه پذیرای 114 هزار دانش آموز در سال تحصیلی 98-97 هستند به طوری که برای سال تحصیلی جدید حدود 16 هزار و 500 دانشآموز در پایه هفتم و 12 هزار دانشآموز دیگر در پایه دهم به صورت تکمیل ظرفیت پذیرش خواهند شد.»
🔸 او به تاریخ برگزاری آزمون پایههای هفتم و دهم استعدادهای درخشان اشاره کرد و افزود:
«آزمون ورودی پایه هفتم در روز پنجشنبه 30 خرداد و برای پایه دهم نیز در 31 خرداد امسال برگزار میشود.»
امیدواریم روزی اقتصاد آموزش در کشور آنقدر توسعه یافته شود که نیاز به استعداد درخشان مجزا نباشیم.
🔹 رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان کشور درباره طرح یکسان سازی مدارس گفت:
«مفهوم عدالت یکسانسازی نیست بلکه مساوات یکسانسازی را به همراه خواهد داشت. همچنین مدارس استعدادهای درخشان به دلیل اینکه پذیرایی دانشآموزان با نیازهای ویژه هستند حتماً وجود آنها الزامی است اما امیدواریم روزی اقتصاد آموزش در کشور آنقدر توسعه یافته شود که نیاز به استعداد درخشان مجزا نباشیم.»
🔸 فاطمه مهاجرانی افزود:
«فلسفه وجود مدارس استعدادهای درخشان این است که باید به دانش آموزان این مدارس، خوراک علمی بیشتری تزریق کنیم.»
🔹 او به تغییر رویه آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان اشاره کرد و گفت:
«تلاش بر این است که آزمون از جنس پیشرفت تحصیلی به سمت هوش منتج شود، بنابراین امیدواریم در دو سال آینده با همکاری معاونت ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تعدادی از دانشآموزان معرفی، تا تنها از این گونه دانشآموزان آزمون گرفته شود.»
🔸 مهاجرانی گفت:
«تنها در سه شهرستان بجنورد، شیروان و اسفراین استان مدارس استعدادهای درخشان فعالیت دارند. انتظار میرود با همت و حمایت مدیرکل آموزش و پرورش استانها، اوضاع مدارس استعدادهای درخشان بهبود یابد.»
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
🔰 سهم وزارت آموزش و پرورش در #بودجه_عمومی کشور در دو سال گذشته سه درصد #افزایش داشت.
🔸 به گزارش خبرنگار #مهر، غلامرضا کاتب ظهر چهارشنبه در دیدار بافرهنگیان آرادان به میزبانی سالن جلسات اداره آموزشوپرورش شهرستان اظهار داشت:
علیرغم وجود مشکلات اقتصادی و کمبود اعتبارات دولتی، بیشترین تحولات در اعتبارات مشمول وزارت آموزش و پرورش شده است.
🔹 وی با بیان اینکه سهم آموزش وپرورش در بودجه عمومی کشور در دو سال گذشته سه در صد افزایش داشته است، افزود:
سهم این وزارتخانه در سال ۹۶ کمتر از ۱۰ درصد بود اما این آمار به ۱۱.۳ درصد در سال ۹۷ و ۱۳ درصد در سال ۹۸ افزایش یافت.
🔸 کاتب با اشاره به اینکه آموزش و پرورش رکن اصلی تعلیم و تربیت آیندهسازان کشور است، خاطرنشان کرد:
شش هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در لایحه بودجه سال ۹۸ به وزارت آموزش و پرورش کمک شده است.
🌀 تمدید قانون #معافیت مدارس از پرداخت قبوض آب، برق، گاز
🔹 نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد:
طرح رتبهبندی آموزش و پرورش یکی از مهمترین رویکردهای مجلس شورای اسلامی است و امسال نزدیک به دو هزار میلیارد تومان برای تحقق این امر به اعتبارات وزارت آموزش و پرورش اختصاصیافته است.
🔸 کاتب با بیان اینکه قانون معافیت مدارس از پرداخت قبوض آب و برق و گاز در سال ۹۸ تمدیدشده است، یادآور شد:
با این وجود باید در مصرف آب و انرژی صرفهجویی کنیم و اگر مدرسهای از حد مجاز مصرف انرژی فراتر رود باید هزینه مصرف آن را پرداخت کند.
🔹 وی جذب اعتبارات برای نوسازی مدارس را برای تکمیل پروژههای نیمهتمام شهرستان آرادان در دستور کار دانست و اضافه کرد:
دریافت قیر رایگان برای آسفالت و بهسازی محوطه مدارس شهرستانهای گرمسار و آرادان از دیگر اولویتها است.
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، با اعلام شرایط آزمون جامع مهارتآموزان ماده 28 از برگزاری این آزمون در مرداد امسال #خبر داد.
🔗 گزارش تکمیلی 👇
🌐 pana.ir/news/922740
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
💠 #وفای_به_عهد_با_فرزندان
🔰 امام صادق علیه السلام از رسول خدا (صلوات الله علیه و آله) نقل فرمودند؛
🌹 «اَحِبُوا الصِبیَانَ وَارحَمُوهُم وَاِذَاوَعَدتُمُوهُم شَیئًا فَفُوا لَهُم فَاِنَّهُم لَایَدرُونَ اِلَّا اِنَّکُم تَرزُقُونَهُم»
🌸 کودکان را دوست بدارید، با آنها مهربان باشید و هرگاه به آنها #وعده چیزی را دادید، به وعده تان عمل کنید؛چرا که آنها فقط این را میدانند که این شمایید که به آنها روزی می رسانید.
💐 الکافی، ج6، ص49
#احادیث_تربیتی
✨✨✨
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
#خبر_کوتاه
🔹 تأمین اعتبار ساخت کلاسهای درس مورد نیاز تهران ۳۰ سال زمان میبرد.
🔸 مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران با بیان اینکه در استان تهران به ازای هر کلاس ۸ دانشآموز اضافه داریم، گفت:
ساخت ۱۸ هزار کلاس درس در استان تهران به ۳۰۰ میلیون نیاز دارد و با این میزان اعتبارات و تخصیصها بیش از ۳۰ سال طول میکشد تا هزینه تأمین شود.
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
🌀 انتقاد استاد دانشگاه تهران از نظام آموزشی #نابرابر؛
چرا دیپلمهها #راحتتر تر لیسانسهها #کار پیدا میکنند؟؟؟
🔸 مجید حسینی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت:
ما یک نسل را با تشویق به خواندن رشتههای مهندسی و پزشکی سوزاندیم و هنوز این کار را تکرار میکنیم و اکنون به شرایطی رسیدیم که هر کس دیپلم دارد با احتمال کار هشتاد و پنج درصد روبروست، اما اگر لیسانس بگیرد پنجاه و پنج درصد ممکن است کار داشته باشد.
🔹 سید مجید حسینی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران روز گذشته، سه شنبه بیست و هشتم خرداد مهمان جلسه اندیشه ورزی فکرانه در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان بود، ضمن بررسی چالش های مهارت آموزی در نظام آموزشی دانشگاه محور گفت گفت:
مردم ایران مهمترین مشکل کشور را بیکاری، کمکاری و امنیت شغلی میدانند اما نباید فراموش کنیم که آموزش در موضوع اشتغال بسیار تأثیرگذار است. قرار بود کنکور دانشجویان را گزینش کند اما اکنون استعداد افراد را سرکوب میکند و باعث میشود هر روز در استعدادیابی، مهارت و اشتغال بدتر شود.
🔸 وی با اشاره به اینکه امروز دیگر نمیتوان با تحصیلات شغل پیدا کرد، افزود:
باید شغل را بسازیم و راه آن فقط دانشگاه نیست. افزایش آموزش کمی در ایران کار اشتباهی بوده است. در ایران با 80 میلیون جمعیت دو هزار و 640 دانشگاه داریم، در حالی که چین با بیش از یک میلیارد جمعیت دو هزار و 481 دانشگاه دارد. در ایران سالانه با اقتصاد 400 میلیارد دلاری 233 هزار مهندس فارغ التحصیل میشود در صورتی که در امریکا با اقتصاد 18 ترلیارد دلاری هم 237 هزار مهندس تولید میشود. ما برای این اقتصاد، اندازه آمریکا مهندس تولید میکنیم.
🔹 این عضو هیأت علمی دانشگاه تهران افزود:
ما یک نسل را با تشویق به خواندن رشتههای مهندسی و پزشکی سوزاندیم و هنوز این کار را تکرار میکنیم. در 10 سال رشد شرکت کنندگان پزشکی 196 درصد افزایش پیدا کرده است. سال گذشته در ایران تعداد دانشجویان لیسانس و فوق لیسانس برابر شد. در کدام کشور صنعتی خانوادهها بچه ها را تشویق میکنند فقط تحصیل کنند و بعد از لیسانس، فوق لیسانس و بعد از فوق لیسانس، دکتری بگیرند؟
🔸 حسینی با بیان اینکه دانشگاه و مدرک رابطهای مستقیم با بیکاری دارد، گفت:
اکنون 42 درصد فارغ التحصیلان دانشگاهها بیکار هستند، در حالی که دیپلمههای ما بیکار نیستند. دانشگاه هم افراد را به سمت اشتغال نمیبرد. در کشورهای توسعه یافته شرایط مالی خانواده در هر شرایطی باشد کودک باید در سن 18 سالگی کار کند و مهارت بیاموزد. ما در کشور باید ابتدا مطالبات خانوادهها و کودکان را در زمینه اشتغال کاهش دهیم. در مرحله بعد به دنبال راهکار کوتاه مدت نباشیم و در گام بعد باید کودکان بیاموزند هر کاری مقدس است و باید کار کنیم تا بتوانیم کشور را نجات دهیم.
🔹 وی گفت:
دانشگاه رفتن دو دهه تنها راه ارتقاء اجتماعی و کسب و کار بود. خانوادهها تمام توانشان را صرف میکردند تا بچه ها پا را بگذارند ان سوی حصار دانشگاه و دیگر وظیفه شان تمام شده بود؛ اما حالا نوبت ایجاد یک اقتصاد بزرگ آموزشی شد و از دانشگاه آزاد تا پیام نور و غیر انتفاعی و کاربردی و بین الملل و… فعال شدند تا از این تصور خانواده ها، پول بسازند، و آنقدر پول ساختند که تعداد دانشگاههای ایران چند برابر شد و نسل بزرگی از جوانان را ایجاد کردند که تحصیل کردهترین و بیکارترین نسل جوان تاریخ ایران شدند.
🔸 عضو هیأت علمی دانشگاه تهران گفت:
حالا به شرایطی رسیدیم که هر کس دیپلم دارد با احتمال کار هشتادو پنج درصد روبروست، اما اگر لیسانس بگیرد پنجاه و پنج درصد ممکن است کار داشته باشد.
🔹 وی در ادامه به بحث نابرابری در آموزش پرداخت و گفت:
مسئله آموزش در کشور ما اصل نابرابری است چرا دانش آموزان ما در سیستان و بلوچستان باید محروم از همه مسائل آموزشی باید و یک تعدادی برای تحصیل در تهران میلیون ها هزینه پرداخت کنند.
🔸 عضو هیأت علمی دانشگاه تهران گفت:
وظیفه ما مبارزه با اسطوره های نظم و سرمایه است و همچنین تلاش برای برابر سازی نظام آموزش و پرورش و این را باید به دانش آموزان یاد دهیم که مهارت ارزش بیشتری از مدرک دارد و آن زمان است که استعدادهای جوان و نوجوان ما شکوفا می شود و ما باید توسعه مهارت و خلاقیت جمعی را گسترش دهیم.
🔹 گفتنی است، سلسله جلسات فکرانه با محوریت فرهنگی، تربیتی و با نگاهی به موضوعات و چالش های حوزه تربیتی دانش آموزان هر هفته در دفتر مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان برگزار می شود.
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
23.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥| خطبه تاریخی #فتنه شکن
🔸 خطبه تاریخی و مهم #رهبر_انقلاب در 29 خرداد 88 به اعتراف دوست و دشمن، نقطه عطفی بود در فضای ملتهب آن روزها و بسیاری غبارها را زدود و با روشنگری از، اهداف پشت پرده دشمنان در پوشش حوادث پس از #انتخابات پرده برداشت.
🔹 به ادبیات رهبری دقت کنید؛
بین فتنه گران و معترضان تفکیک قائل میشدند.
⭕️ رسانه #فرهنگیان_انقلابی
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
🔸 آموزش در مدارس ۴۹۰۰ ساعت بیشتر از میانگین جهانی
🔹 سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ساعت آموزش در مدارس ایران در طول ۱۲ سال تحصیل ۱۲۹۰۰ ساعت و میانگین جهانی ۸ هزار ساعت است، گفت:
معتقدم که پژوهش جدید نباید انجام بگیرد.
🔗 گزارش تکمیلی 👈
🌐 tn.ai/2036400
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
🔸 زمان پیش ثبتنام مدارس شاهد در پایه اول متوسطه از شنبه اول تیر آغاز میشود و تا 14 تیر ادامه خواهد داشت.
🔹 پیش ثبتنام مدارس شاهد در پایه اول متوسطه از شنبه اول تیر آغاز میشود و تا 14 تیر ادامه خواهد داشت، همچنین پیش ثبتنامها در پایه دوره دوم متوسطه از 5 تیر آغاز میشود و تا 21 تیر ادامه دارد.
🔸 زمان پیش ثبتنام دانشآموزان میانپایه مدارس شاهد نیز از اول مرداد تا دهم مرداد خواهد بود.
🔹 به گفته محمدرضا رزاقی مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش حدود 65 هزار نوآموز کلاس اولی در مدارس شاهد پیش ثبتنام خود را انجام دادهاند و مطابق روال همیشه حدود یکسوم این جمعیت در مدارس شاهد پذیرفته میشوند.
🔸 مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش همچنین تأکید کرد: «اولیای دانشآموزان توجه داشته باشند که پیش ثبتنام فقط از طریق سامانه سجا saja.medu.ir انجام میشود و سایر نشانیهای اینترنتی برای نامنویسی در مدارس شاهد بههیچوجه رسمیت ندارد.»
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
🔸 کاهش ۴۵ درصدی حقوق دانشجومعلمان از چه زمانی آغاز شد؟
🔹 حاجی بابایی درباره پیشینه کاهش ۴۵ درصدی حقوق دانشجومعلمان و عدم اعمال حداقل حقوق برای آنها #توضیحاتی داد.
🔸 رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت:
آقای الهیار معاون پشتیبانی وزارت آموزش وپرورش!
حداقل بررسی میکردید تا متوجه میشدید در زمان مدیریت بنده درمورد دانشگاه فرهنگیان از هر روزنه قانونی برافی فرصتسازی وارتقای جایگاه دانشگاه و دانشجو استفاده شده است.
🔹 وی گفت: در جایی که مقام معظم رهبری و سند تحول آموزش و پرورش بر ضرورت تربیت دانشجوی پرسشگر ومطالبهگر تاکید دارند، جناب آقای الهیار، شما گفتهاید دانشجو معلمان با اطلاعات انحرافی مشغول نشوند لطفا بفرمایید، آیا این که دانشجومعلمان با حقوق اولیه خود آشنا شوند و مسئولین و دانشجو معلمان با هم بتوانند حقوق آنها را احیاء کنند برای دانشجومعلمان مفید است یا مضر؟
🔗 گزارش تکمیلی 👈
🌐 tn.ai/2036657
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian