🔰 سرپرست وزارت آموزش و پرورش بر کاهش فاصله مدیران در همه سطوح با ذینفعان تأکید کرد.
او اعضای شورای معاونان، مدیران کل ستادی و استانی، مدیران مناطق و نواحی را ملزم کرد بهطور روزانه به مدت ده دقیقه با مدیران مدارس، معلمان، دانش آموزان و اولیا بهصورت تلفنی تماس بگیرند و در جریان مشکلات و مسائل قرار بگیرند تا فاصله تمام سطوح مدیریتی با مدارس کاهش پیدا میکند.
🔗 گزارش تکمیلی 👇
🌐 pana.ir/news/924318
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
⭕️ اعضای شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استانها برنامههای خود را تشریح کردند و به برخی پرسشهای مدیران کل #پاسخ دادند.
🔸 به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علی اللهیار ترکمن، معاون برنامهریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در این گردهمایی علت اصلی مشکلات در آموزش و پرورش را توجه به معلولها بهجای توجه به علتها دانست و گفت:
«تا زمانی که با نگاه علمی و تحلیلگرایانه مشکلات را بررسی نکنیم، نمیتوانیم علت مشکلات آموزش و پرورش را پیدا کنیم و درنتیجه این مشکلات حل نخواهد شد.»
🔹 معاون وزیر آموزش و پرورش درباره طرح معلم تماموقت گفت:
«این طرح از سال گذشته آغاز شد و اجرای آن در تابستان متوقف شد. این طرح در شهریور مجدداً آغاز خواهد شد و پیشبینی میکنیم بیش از ۱۰۰ هزار نفر از همکاران در این طرح ثبتنام کنند. همچنین مجوز جذب ۵ هزار نفر نیروی خدماتی گرفتهشده است که در تابستان فرآیند جذب این نیروها آغاز میشود و از اول مهر مشغول به کار میشوند.»
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
💢 باید به سمت #واگذاری_اختیارات به مدرسه حرکت کنیم.
🔹 در ادامه این گردهمایی علیرضا کمرئی، معاون آموزش متوسطه، نیز به اهمیت سند تحول بنیادین اشاره کرد و گفت:
«سند تحول در همه جای مدرسه باید حضور داشته باشد و اگر گفتمان سند حاکم شود، گفتمان تحول در همه بخشهای نظام آموزشی جاری میشود. اگر گفتمان سند تحول حاکم شود، معلمان ما از سند الگو میگیرند و اهداف و برنامههای خود را براساس سند تعیین میکند.»
🔸 کمرئی مدرسه محوری را رویکردی در حرکت به سمت عدم تمرکز دانست و گفت:
«در رویکرد مدرسهمحوری یکسری مفاهیم وجود دارد که باید آرام آرام جاری شود.
نباید طرح مدرسهمحوری را با قانون و مقررات آن مترادف بدانیم و زحمتی جدید برای مدرسه به وجود بیاوریم؛ باید به سمت واگذاری اختیارات به مدرسه حرکت کنیم.»
🔹 او برنامه تعالی را کانون مدرسهمحوری و یک برنامه توسعه مدیریتی برای بهبود مدیریت مدرسه دانست و گفت:
«برنامه تعالی سعی دارد شایستگی مدیران را برای اداره مدرسه در راستای مدرسهمحوری افزایش دهد.»
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
🌀 نگران ۳ شیفته شدن برخی مدارس هستیم.
🔸 علی شهری در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری #تسنیم درباره نگرانی از سهشیفته شدن مدارس در استان تهران اظهار کرد:
در برخی شهرستانها چون تراکم دانشآموزان افزایش یافته است، دیگر حتی جای نفس کشیدن در مدارس نیست! بنابراین نگران سهشیفته شدن برخی مدارس هستیم.
🔹 وی افزود:
در شهرستانهایی مانند شهرقدس و بهارستان، تراکم دانشآموزی بسیار بالاست و امیدواریم در ساماندهی فضاهای آموزشی و استفاده بهینه، سهشیفته شدن مدارس اتفاق نیفتد.
💢 افزایش قابل توجه مدارس دوشیفته!
🔸 مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران گفت:
آمار مدارس دوشیفته به طور قابل توجهی افزایش یافته است؛ میانگین تعداد دانشآموزان در کلاسهای درس استان تهران حدود 32 نفر و میانگین کشوری 24 نفر است، با افزایش تراکم دانشآموزان در کلاس درس، کیفیت کار معلم نیز دچار آسیب میشود و حتی مدارسی را داریم که تا لب سکوی کلاس درس، دانشآموزان نشستهاند و امکان تردد آسان معلم و دانشآموزان وجود ندارد.
🔹 شهری تصریح کرد:
بعد از طرح تخریب، بازسازی و مقاومسازی مدارس کشور، وضعیت استحکام مدارس از دو سوم غیرمستحکم به یک سوم مستحکم تغییر یافته است و هماکنون بیش از دو سوم مدارس مستحکم هستند، با این حال 30 درصد مدارس کشور ناایمن هستند و بیشترین مدارس غیرمستحکم در استان تهران است.
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
🔰 ثبتنام دانشآموزان برای ورود به پایه #دهم مدارس شاهد از امروز چهارشنبه 5 تیر ماه 98 آغاز و تا روز جمعه 21 تیر ادامه دارد.
🌀 ثبتنام متقاضیان ورود به پایه #هفتم مدارس شاهد نیز از تاریخ اول تیر ماه آغاز شده و تا 14 تیر ماه 98 ادامه خواهد داشت.
💢 شرایط عمومی ثبت نام تمام دانش آموزان شاهد و غیرشاهد؛
🔸 دارا بودن صلاحیت اخلاقی و رفتاری، رعایت شئونات و پوشش مناسب با دوره تحصیلی و سن دانش آموزان خصوصاً حجاب برتر برای دانش آموزان برتر، التزام و پایبندی خانواده به حفظ شئونات و ارزشهای اسلامی و تربیت دینی، رعایت مقررات و آیین نامههای انضباطی، تربیتی و آموزشی مدارس شاهد و سکونت در محدوده تعیین شده برای متقاضیان ثبتنام.
🔹 احراز شرایط عمومی از طریق بررسی سوابق تحصیلی و تربیتی دانشآموزان با حضور دانش آموزان و والدین آنها انجام میشود و مسئولیت آنها در ثبت نام ورودی به عهده ستاد ثبت نام مدرسه و در ادامه تحصیل به عهده شورای مدرسه است.
💢 تعیین محدوده ثبتنام مدارس شاهد؛
🔸 تعیین محدوده ثبتنام مدارس شاهد در مناطق و شهرستانهای تابعه به عهده ستاد اجرایی شاهد استان است. امکان پیشثبتنام برای فرزندان فرهنگیان و بنیاد شهید در محدوده محل کار والدین با مجوز اداره شاهد منطقه مورد نظر بلامانع است.
💢 شرایط علمی ثبتنام دانشآموزان ورودی به مدارس شاهد؛
🔹 پایه اول تحصیلی: دارا بودن شرایط عمومی و کسب امتیاز لازم مطابق جدول امتیاز بندی.
🔸 پایه هفتم تحصیلی: کسب مقیاس خیلی خوب در تمامی دروس یا کسب مقیاس خوب در حداکثر یک درس و خیلی خوب در سایر دروس در خردادماه پایه ششم ابتدایی سال تحصیلی 97-98
🔹 پایه دهم تحصیلی: قبول خردادماه در پایه نهم با معدل کل حداقل 17 و نمره سالانه 15 در تمامی دروس.
🔸 از بین متقاضیان ثبت نام در پایههای ورودی اول ابتدایی، هفتم و دهم در مدارس شاهد تا دو برابر ظرفیت اصلی و ذخیره از طریق سامانه سجا اعلام میشود. مدیران مدارس پس از دریافت اسامی از طریق سیستم پیامکی نسبت به اطلاع رسانی به والدین اقدام میکنند.
🔹 حضور حداقل یکی از والدین و ارائه مدارس ثبت شده در سامانه سجا هنگام بررسی و تأیید مدارک در مدارس الزامی است.
🔸 مسئولیت تطبیق و تأیید نهایی مدارک نهایی از اولیا برعهده مدیر مدرسه است. درصورت نقص مدارک ولی دانش آموز می تواند حداکثر ظرف مدت یک هفته از تاریخ اعلام نسبت به رفع نقص و تحویل مدارک به مسئول مربوطه اقدام کند.
🔹 برای دانش آموزانی که با امتیاز برابر یا فاقد امتیاز هستند در شرایط مساوی دوری و نزدیکی محلی سکونت از مدرسه شاهد ملاک اولویت پذیرش است.
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
🔰 مدیرکل آموزش متوسطه وزارت آموزش و پروش گفت:
۱۳۱ راهکار برای تحقق ۲۳ هدف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش طراحی و تبیین شده است.
🔸 عباس سلطانیان پیش از ظهرچهارشنبه در گردهمایی مدیران آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر اینکه سیاست مدرسه محوری برای مدیران مدارس باید به خوبی تبیین شود گفت:
باید اهداف اجرای این سیاست برای جامعه هدف تبیین و تشریح شود.
🔹 وی با بیان اینکه مهمترین تکلیف وزارت آموزش و پرورش در برنامه ششم توسعه، اجرای متوازن سند توسعه تحول بنیاد است گفت:
اجرای متوازن سند تحول بنیادین مسئله بسیار مهمی است که باید برای اجرای آن، باید ۲۳ هدف عملیاتی و ۱۳۱ راهکار را مدنظر قرار دهیم.
🔸 وی با عنوان اینکه سند تحول ملاک مهم در طرح مدرسه محوری است گفت:
ارتقای کیفیت خدمات آموزشی و پرورشی و توسعه عدالت آموزشی در سند تحول بنیاد مورد توجه قرار گرفته است و این سند محقق نمیشود مگر آن را در مدرسه محقق کنیم.
🔹 سلطانیان با اظهار اینکه برای اجرای سند تحول در مدارس به مدرسه توانمند نیاز داریم گفت:
سند تحول بنیادین در گروه داشتن مدارس توانمند و پویا است و مدرسهای توانمند است که دارای نیروهای توانمند باشد.
🔸 مدیرکل آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت:
در بحث مدرسه محوری باید به شخصیت نیروهای فعال در مدارس احترام گذاشته شود و ما برای مدیران تصمیم گیری نکیم و ما باید سیاستها را مشخص کنیم.
🔹 سلطانیان از ابلاغ بخشنامه مدرسه محوری به مدارس #خبر داد و گفت:
مدرسه محوری سیاستی با حاکمیت اخلاق و روابط انسانی است که باید مورد توجه قرار گیرد و تفویض اختیار اولین اصل آن به شمار میرود.
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
⭕️ خسرو ساکی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش از آغاز امتحانات #نهایی نوبت تیر دانشآموزان #مناطق_سیلزده از ۱۷ تیر و اعلام نتایج این امتحانات تا اواسط مرداد #خبر داد.
🔸 ساکی اظهار کرد:
امتحانات نهایی تیرماه، طبق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش برای مناطق سیلزده از ۱۷ تیر آغاز میشود و تا ۶ مرداد ادامه دارد.
🔹 وی ادامه داد:
امسال بنا به رای کمیسیون معین، برای ایجاد تسهیلات در مناطق سیلزده علاوه بر خرداد و شهریور در تیرماه نیز یک نوبت امتحان نهایی برای دانشآموزانی که به علت سیل آمادگی لازم برای حضور در امتحان را نداشتند یا نتوانستند در جلسه امتحان نهایی حضور پیدا کنند، برگزار خواهد شد.
🔸 رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش افزود:
قبولی دانشآموزان در امتحانات تیر به منزله قبولی خرداد محسوب میشود.
🔹 ساکی از #اعلام_نتایج این امتحانات حداکثر ۱۰ روز بعد از پایان آخرین امتحان #خبر داد.
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
🔰 رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: #تکمیل پروژهای #نیمه_تمام آموزشی با جدیت #دنبال میشود.
🔸 مهرالله رخشانیمهر ظهر چهارشنبه در بازدید از پروژههای آموزشی منطقه آب پخش اظهار داشت:
گامهای بسیار مهمی در راستای توسعه زیرساختهای آموزشی در سطح کشور صورت گرفته است.
🔹 رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اضافه کرد:
تکمیل پروژهای نیمه تمام در کشور از اولویتهای کاری سازمان نوسازی مدارس است که این پروژه در حوزههای آموزشی و پرورشی قابل توجه است.
🔸 وی خاطرنشان کرد:
یکی از پروژههای نیمهتمام دبستان شهید رضایی منفرد است که اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه تأمین میشود تا هرچه سریعتر برای بهرهبرداری تحویل آموزش و پرورش منطقه آب پخش شود.
💢 نیاز منطقه به فضای آموزشی
🔹 وی افزود:
این پروژهها، پروژه نیمه تمامی است که خیرین زحمت کشیده و بخشی از این پروژه را پیش بردهاند.
🔸 اکرم پاپری بیان داشت:
با توجه به اینکه ساختمان مدرسه شهید رضایی منفرد توسط خیرین پایه گذاری شده است و ۶۵ درصد پیشرفت داشته است انتظار داریم زمینه تکمیل این طرح فراهم شود.
🔹 پاپری اضافه کرد:
با توجه نیاز منطقه به فضای آموزشی و درخواستهای مکرر اولیا جهت بهره برداری از این فضا خواستار آن هستیم تا معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور این بنا را تا آخر سال ۱۳۹۸ به اتمام برسانند و شاهد افتتاح آن در دولت تدبیر و امید باشیم.
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
#فوری
#آزمون_استخدامی
🔰 اولین آزمون استخدامی امسال نیز #اواسط_مرداد_ماه برگزار میشود و به دنبال این آزمون، ۴۰ هزار نفر برای آموزش و پرورش کل کشور #استخدام خواهند شد.
🔸 معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامهریزی استان یزد ادامه داد:
به احتمال زیاد #فراخوان_ثبت_نام این آزمون نیز یک ماه #قبل از برگزاری از طریق رسانهها #منتشر میشود.
🔹 جعفر رحمانی شمسی ظهر امروز در نشستی خبری با اشاره به اینکه سال گذشته دو آزمون استخدامی در کل کشور برگزار شد، اظهار داشت:
در آزمون اول در استان یزد ۷ هزار و ۵۶۱ نفر شرکت کردند که ۶۳۳ نفر برای استان یزد پذیرش شدند و به تدریج وارد ادارات میشوند.
⚫️ #با_ما_همراه_باشید
🔴 #اخبار_لحظه_ای_آزمون_استخدامی
🔵 #اطلاع_رسانی_کنید
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
#فوری
#استخدام
🔰 جذب #25_هزار دانشجومعلم پیوسته از طریق #کنکور#سراسری برای سال تحصیلی آینده #قطعی شد؛
در تلاشیم تا 12 هزار ردیف استخدام ماده 28 برای سال 1398-1399 را به 25 هزار برسانیم.
🔸 رئیس دانشگاه فرهنگیان از قطعیشدن جذب 25 هزار دانشجومعلم پیوسته از طریق کنکور برای سال تحصیلی آینده #خبر داد.
🔹 به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، حسین خنیفر گفت:
«با تلاش و رایزنیها، دیروز ردیفهای استخدام و جذب 25 هزار دانشجومعلم پیوسته از طریق کنکور را #قطعی کردیم.»
🔸 او به ظرفیت خالی 25000 دانشجومعلم در 98 پردیس و مرکز، 31 استان و 16 رشته در سال تحصیلی (98-99)، اشاره کرد و گفت:
«در تلاشیم تا 12 هزار ردیف استخدام ماده 28 برای سال 1398-1399 را به 25 هزار برسانیم.»
🔹 رئیس دانشگاه فرهنگیان ادامه داد:
«پای این مسیر برای تأمین معلم تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهیم بود و در سالهای آینده نیز با نگاه کمی و هم بهبود کیفی دانشگاه را به پیش میبریم.»
📢 اخبارِ #فرهنگیان
📩 @akhbar_farhangian
May 11