💠 موافقت مجلس با دوفوریت طرح #افزایش_۲۰درصدی حقوق کارکنان دولت
▪️نمایندگان مجلس با فوری بررسی شدن طرح افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت موافقت کردند.
▪️بر اساس این طرح افزایش حقوق گروههای مختلف حقوقبگیر از جمله هیأت علمی، کارکنان کشوری و لشکری و قضات به طور جداگانه توسط دولت در این قانون انجام میگیرد به نحوی که تفاوت تطبیق موضوع ماده (۷۸) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۸ مهر ۸۶ در حکم حقوق بدون تغییر باقی بماند.
▪️بر این اساس منظور از افزایش پلکانی نزولی حقوقی مندرج در جزء یک بند الف تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور که طبقات پایینتر افزایش بیشتری برخوردار شوند میزان افزایش پایینترین طبقه ۲۰ درصد و بالاترین طبقه یک درصد است.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
http://eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
باید بدانید که تربیت کاشتنی است،
پس باید بذری را بکاریم و با
حوصله منتظر سبز شدن آن باشیم.
از طرفی تربیت، آموزش می خواهد، هزینه در بردارد و دیر جواب می دهد. باید صبور باشیم.
🆔 @tarbiyat_talim 👈
ثبتنام بیش از ۴۰ هزار نفر در پنجمین آزمون استخدامی
مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور:
🔹تا صبح امروز بیش از ۴۰ هزار نفر در پنجمین آزمون استخدامی دستگاههای اجرایی کشور ثبتنام کردند.
🔹پنجمین امتحان مشترک فراگیر دستگاههای اجرایی کشور ۱۳ مهر ۹۷ برگزار میشود.
fna.ir/bm3ohz
http://eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
🔴 ایجاد ۲ کمیته «تأمین منابع انسانی» و «تأمین منابع مالی» به صورت ویژه در وزارت آموزش و پرورش
محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره جلسه امروز این کمیسیون با وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: در این جلسه به همراه وزیر آموزش و پرورش، چند نفر از معاونان وی، جمشید انصاری معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی و سعید نمکی معاون سازمان برنامه و بودجه حضور داشتند.
وی با بیان اینکه در این جلسه درباره ۲ موضوع مطرح شد، افزود: اولین موضوع، چگونگی تأمین معلم برای آموزش و پرورش از طریق دانشگاههای فرهنگیان و شهید رجایی بود که در این زمینه چهکارهایی باید انجام شود؛ به عنوان مثال ردیفهای استخدامی چگونه تأمین شود و بودجه چگونه باشد.
زاهدی ادامه داد: موضوع دوم بحث اقتصاد آموزش و پرورش و مشکلات معیشتی فرهنگیان بود؛ ضمن اینکه معوقات زیادی مانند پاداش پایان خدمت، حقالتدریس معلمان، حقالزحمه امتحانات، مدارس شبانهروزی و مشکلات متعددی دیگری وجود دارد که باید برطرف شود.
وی اضافه کرد: خوشبختانه روح جمعی جلسه بین کمیسیون آموزش و تحقیقات و مسئولان تقریباً با هم بود و به عبارت دیگر همه قبول کردند که این ۲ موضوع به صورت جدی در دستور قرار گیرد.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: مقرر شد ۲ کمیته مجزا زیر نظر وزیر آموزش و پرورش در این وزارتخانه تشکیل شود که یک کمیته صرفاً بحث تأمین منابع مورد نیاز آموزش و پرورش را دنبال کند و کمیته دیگر هم منابع مالی و اقتصاد آموزش و پرورش را پیگیری کند.
وی با بیان اینکه از کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و سازمانهای مربوطه، افرادی عضو این کمیتهها خواهند بود، تصریح کرد: فکر میکنم این جلسه بسیار موثر و کلیدی برای حرکت به سمت رفع مشکلات آموزش و پرورش بود.
#اطلاع_رسانی_کنید 🌺
ـــــــــــــــــــ
http://eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
💠 جمشید انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی در پاسخ به درخواست #افزایش_ردیف_استخدامی آموزش و پرورش از ۱۵ هزار به ۲۵ هزار نفر به دلیل شیب زیاد خروج نیروی انسانی :
▪️در خصوص نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش از دو منظر با وزیر آموزش و پرورش بحث دارم؛
نخست، رسیدن به تفاهم در خصوص آمار و اطلاعات مرتبط و دوم، اصلاح روشهای اداره و مدیریت آموزش و پرورش؛
برای این منظور :
▪️بهتر است استخدامها #منطقهای باشند نه کشوری تا نیروهای موجود ساماندهی شوند.
▪️نسبت نیروی پشتیبانی مدرسه به نیروی صف مدرسه (معلمان) ۳۳ به ۶۷ است در حالی که استاندارد آن باید ۲۵ به ۷۵ باشد.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
http://eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
پایین ترین رقم حقوق کارمندان دولت ۲۰ درصد افزایش پیدا می کند
🔹نمایندگان مجلس کلیات و جزئیات استفساریه بند الف تبره ۱۲ قانون بودجه سال ۹۷ کل کشور را تصویب کردند.
🔹براین اساس، کارمندانی که پایین ترین پایه حقوقی را دریافت می کنند حقوقشان ۲۰ درصد افزایش پیدا می کند.
fna.ir/bm3vgv
🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
هدایت شده از گالری شال و روسری ستاره
🔸🔶 دو توصیه ارزشمند به روزه داران بزرگوار که ان شاءالله در هنگام روزه، کمتر تشنه و گرسنه شوند...
🆔 @eitaa_geram
#عدد_روز
👈 آموزش و پرورش میگوید ۱۰هزار میلیاردتومان از مردم کمک گرفته. اما این مقدار پول یعنی چهقدر؟
#منبع_رسانه_تحلیلی_خبری_روزآروز
🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
🔴 مدارس بیش از اندازه تعطیل هستند/ رونق گردشگری با تعطیلات زمستانی محقق نمیشود
قاسم احمدی لاشکی درخصوص پیشنهاد تعطیلی زمستانی مدارس، گفت: در گذشته دولت لایحه این موضوع را به کمیسیون آموزش ارائه داد اما تائید نشد؛ نمیتوان تصمیمات مربوط به آموزش و پرورش که بزرگترین وزارتخانه کشور با 13 میلیون و 500 هزار دانشآموز و 900 و 48 هزار فرهنگی است را بدون کارشناسی اتخاذ کرد.
نماینده مردم نوشهر چالوس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رونق گردشگری به تعطیلی مدارس ارتباطی ندارد، افزود: تعطیلات زمستانی و تغییر زمان شروع مدارس به شهریور ماه چالشهای بسیاری برای آموزش و پرورش به ویژه در مناطق گرمسیری ایجاد میکند.
احمدی بیان کرد: در صورتی که زمان شروع مدارس با توجه به اقلیمهای مختلف تغییر کند عدالت آموزشی نقض میشود؛ کنکور و امتحانات نهایی باید با سوالات هماهنگ و یکسان برگزار شود در صورتی که با این تغییرات تحقق این امر امکانپذیر نخواهد بود.
وی با انتقاد از تعطیلی بیش از اندازه مدارس، اظهار کرد: در کشور بر اثر موارد بسیاری مانند آلودگی و برودت هوا مدارس تعطیل میشوند در صورتی که تعططیلات دیگری نیز به آن افزوده شود امکان تدریس کامل مسائل آموزشی وجود ندارد.
عضو هیات رئیسه فراکسیون گردشگری مجلس با بیان اینکه تغییر زمان شروع مدارس منطقی نیست، خاطرنشان کرد: بعید به نظر میرسد که نمایندگان مجلس با این طرح موافقت کنند بهتر است دولت نیز زمان خود را صرف بررسی این گونه طرحها نکرده و به مسائل اصلی و اساسی کشور بپردازد.
نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای رونق صنعت گردشگری به دنبال راهکارهای دیگر باشد و در مسائل مربوط به آموزش و پرورش ورود نکند تعطیلی مدارس تاثیر چندانی در توسعه گردشگری ندارد.
#اطلاع_رسانی_کنید 🌺
ــــــــــــــــــــــــــــــــ
http://eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
ـــــــــــــــــــ
🔴 نیم میلیون نفر معلم بازنشسته میشوند
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه طی سالهای آینده، نزدیک ۵۰۰ هزار نیروی معلم بازنشسته میشوند، خواستار اهتمام ویژهای برای جبران کمبود معلم شد.
#اطلاع_رسانی_کنید 🌺
ــــــــــــــــــــــــــــــــ
http://eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
ـــــــــــــــــــ
🌀 بطحایی: موافق تعطیلات زمستانی هستیم
💥 سیدمحمد بطحائی وزیر آموزش و پرورش گفت: برای تعطیلات زمستانی با سایر دستگاههای مربوطه هماهنگ هستیم و بر همین اساس #دو_هفته تعطیلی بین سال تحصیلی را دنبال میکنیم، اما احتمالا شروع وخاتمه سال تحصیلی دستخوش تغییراتی خواهد شد.
💥 وی افزود: این موضوع احتمالا نیاز به مصوبه مجلس داشته باشد که اگر نیازمند تصویب مجلس باشد آن را به مجلس ارسال میکنیم. ما موافق تعطیلی دوهفته #تعطیلات_زمستانی مدارس هستیم و تلاش میکنیم آن را در سال جاری اجرایی کنیم.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
http://eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
🔴۳۱ اردیبهشت پایان فرصت ثبتنام در آزمون استخدامی ۹ دستگاه
مشاور عالی سازمان سنجش گفت:ثبتنام برای پنجمین آزمون استخدامی دستگاههای اجرایی تا روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ادامه دارد و تاکنون ۶۸ هزار نفر ثبتنام کردهاند.
#اطلاع_رسانی_کنید 🌺
ــــــــــــــــــــــــــــــــ
http://eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
#فوری
ثبت نام جدید ایتا باز شد
دوستان خود را به ایتا دعوت کنید
http://eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
✅ زمان آزمون #تربیت_در_پرتو_عبادت
💥تاریخ آزمون : ۹ و ۱۰ خرداد
☑️بازه زمانی ۱ :ساعت۱۰ تا ۱۰:۳۰
☑️بازه زمانی ۲ : ساعت ۱۵ تا ۱۵:۳۰
📄محتوای ازمون اول : تا صفحه ۸۲
http://eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
1_4489691.pdf
3.76M
📕فایل PDF كتاب دوره ضمن خدمت تربیت در پرتو عبادت
http://eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
✅وزیر آموزش و پرورش: تعطیلات ۱۴ روزه زمستانی از امسال اجرایی می شود:
〽️یطحائی در جمع خبرنگاران گفت: ما موافق تعطیلی دوهفته تعطیلات زمستانیمدارس هستیم و تلاش می کنیم آن را در سال جاری اجرایی کنیم.
http://eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
💠 منصور مجاوری مشاور اقتصادی وزیر آموزش و پرورش :
▪️میلیاردها تومان منابع درآمدی #صندوق_ذخیره_فرهنگیان نصیب بسیاری از #شرکتهای_تعاونی شد اما مدارس از حداقل امکانات بهره ای نبردند.
▪️چرا آموزش و پرورش با دارا بودن #بیمه_معلم باید از سایر بیمه ها استفاده کند؟ چنین مسائلی موجب شد #بیمه_ایران که از آموزش و پرورش ۴۱۴ میلیارد تومان طلبکار بود در نهایت با دریافت ۲۵۰ میلیارد تومان رضایت داده و تسویه حساب کند.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
http://eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
✅آموزش و پرورش چگونه کمبود معلم در مهرماه ۹۷ را جبران میکند؟
وزیر آموزش و پرورش در خصوص راهکار وزارت آموزش و پرورش برای جبران کمبود معلم در مهر ۹۷ توضیحاتی ارائه داد. ؛
سید محمد بطحایی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در توضیح راهکار وزارت آموزش و پرورش برای جبران کمبود معلم در مهر ۹۷، گفت: آموزش و پرورش برای تامین نیروی انسانی موردنیاز برای مهر ۹۷ برنامهای تنظیم کرده است؛ براساس این برنامه استفاده از نیروهای حقالتدریس و نیروهای موظفی که به صورت حقالتدریس به این وزارتخانه کمک میکند از جمله راهکار آموزش و پرورش برای جبران کمبود معلم است.
وی افزود: سعی میشود معلمانی که بازنشسته میشوند را با ایجاد انگیزه لازم در مدارس و مناطق موردنیاز به ادامه همکاری دعوت کرد تا بازنشستگی خود رابه تاخیر بیاندازند و با استمرار فعالیت خود بخشی از این کمبود را برطرف نمایند؛ همچنین ۱۷ هزار نیرویی که در آزمون استخدامی شرکت میکنند نیز یکی از راهکارهای موردنظر برای جران کمبود معلم در مهر ماه است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه با برنامهریزیهای انجام گرفته مشکلی برای تامین معلم در مهر ۹۷ وجود ندارد، خاطرنشان کرد: برای سالهای آینده نیز آموزش و پرورش درحال تنظیم برنامههای موردنیاز است تا این مشکل برطرف شود.
http://eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
✅کمبود معلم جدی است/ وزارت علوم برای فارغالتحصیلان علاقهمند به معلمی دورههای تدریس برگزار کند
عضو کمیسیون آموزش در مجلس با اشاره به جدی بودن کمبود معلم در کشور، پیشنهاد داد: وزارت علوم برای فارغالتحصیلان علاقهمند به معلمی دورههای تدریس برگزار کند.
حبیب الله دهمرده در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملتدرباره کمبود معلم با توجه به خروجیهای وزارت آموزش و پرورش در سال جاری گفت: بحث اصلی در مسئله آموزش، تربیت معلم کاردان است؛ صرف اینکه کسی خواندن و نوشتن بلد بوده و مدرک تحصیلی داشته باشد، نمیتوان او را به کلاس درس جهت تدریس فرستاد.
نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان جهت تربیت نیروهای مختصص برای حرفه معلمی تشکیل شد تا نیاز آموزش و پرورش را در جهت رفع کمبود معلم جبران کند، اما نکته مهم در این مسئله خروجی و ظرفیت کم این دانشگاه است؛ لذا باید با همکاری دستگاههای مربوطه ظرفیت این دانشگاه بالا رود تا بتواند نیروهای مورد نیاز آموزش و پرورش را تأمین کند.
این نماینده مجلس در دوره دهم ادامه داد: این طرح در بلند مدت جواب خواهد داد ولی در کوتاه مدت باید چارهای دیگر اندیشیده شود؛ بدین معنی که خروجی دانشگاه فرهنگیان و نیاز آموزش و پرورش باهم برابری ندارد و میزان فارغ التحصیلان این دانشگاه پاسخگوی نیاز این وزارتخانه نیست؛ در نتیجه باید از راههای جایگزین استفاده کرد.
وی افزود: در این برهه وزارت علوم نیز میتواند به آموزش و پرورش کمک کند و در برخی دانشگاهها دورههای تدریس برای کسانی که تمایل به حضور در آموزش و پرورش دارند را برگزار کند.
نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس گفت: باید نیروی کیفی از لحاظ تعهد و تخصص در دانشگاه فرهنگیان تربیت شوند و صرف فارغ التحصیلی نباید ملاک قرار گیرد، چراکه عدم تعهد و تخصص آنها میتواند آثار زیان باری را در آینده متوجه کشور کند و در تربیت نسلهای بعدی ناکارآمد باشد.
دهمرده بیان کرد: با توجه به در پیش بودن بازنشستگی 60 هزار معلم در سال جاری و جبران کمبود معلم در آموزش و پرورش، نیروهای فارغالتحصیل دانشگاههای دیگر باید در دورههایی که تأمین کننده نیاز دانش آموزان است و بعد از قبولی در آزمون استخدامی در دانشگاه فرهنگیان سپری کرده و با مهارت تدریس آشنا شوند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: طول دوره ها برای فارغ التحصیلان دانشگاههای دیگر نباید به اندازهای باشد که به آموزش و پرورش فشار بیاورد و این دورهها باید هرچه سریعتر برگزار شده و معلمین جدید وارد حوزه تدریس شوند.
http://eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
📝انواع املا
🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
۱. املای مشورتی:
در مواقعی که شاگردی ضعیف است و در املا پیشرفت چندانی ندارد، میتوان در هنگام دیکته، دانشآموز ضعیف را کنار دانشآموز قوی نشاند تا بعضی از لغات را که برایش مشکل است، با مشورت بنویسد. در نتیجه دانشآموز ضعیف، هم آن لغت را به خوبی به ذهن میسپارد و هم با افت درست نویسی به طور مکرر مواجه نمیشود. البته این روش نباید به طور مکرر یا همیشگی باشد.
۲. املای ویرایشی:
در هنگام تصحیح کردن املا، معلم شکل صحیح لغات را نمینویسد تا دانشآموزان خودشان شکل درست لغات را از کتاب پیدا کنند و بعد ما به آن املا بازخورد میدهیم. یعنی، ابتدا دور کلمات اشتباه خط میکشیم و صحیح آن را بچهها مینویسند و ما به صحیح نوشتن آنها بازخورد میدهیم.
۳. املای کل خوانی:
معلم بهتر است متن دیکته را قبل از املا برای بچهها بخواند، ولی بچهها چیزی ننویسند و تنها گوش دهند. بعد از املا هم باید متن مجدداً خوانده شود، یعنی در هر املا، کل متن باید سه بار خوانده شود.
۴. املای هوایی:
میتوان دیکته را به صورت شفاهی خواند و بچهها لغات مهم آن را در هوا انگشت نویسی کنند.
۵. املای لمسی – حدسی:
نوع دیگر املا، بازی و املا است بدین صورت که شاگرد پشت سری، کلمات را با انگشت روی پشت فرد جلویی می نویسد تا شاگرد جلویی از روش حرکت انگشت فرد عقبی بتواند لغات را حدس بزند و بنویسد.
۶. املای روزنامه ای:
بچهها می بایست روزنامه با خود به کلاس بیاورند و لغات را ببرند و از لغات بریده شده یک بند املا برای ما درست کنند و بر روی ورقه بچسبانند. این روش میتواند به صورت گروهی هم انجام گیرد.
۷. املای تکمیلی:
میتوان املای را بدون نقطه، بدون تشدید و یا به صورت لغات ناقص تایپ کرده و به دانشآموزان داد تا آنها در جای مناسب نقطه بگذارند و یا تشدید قرار دهند یا لغات ناقص را کامل کنند.
۸. املای غلط یابی:
میتوان دیکته را به صورت لغات صحیح و غلط در کنار هم قرار داد تا بچهها کلمه غلط را خط بزنند.
۹. املای تصویری:
بدین صورت که چندین شکل را به دانشآموزان بدهیم تا آنها املای صحیح نام آن شکل ها را بنویسند.
۱۰. املای گروهی:
به این شکل که بچهها را به گروههای ۵ یا ۶ نفره تقسیم میکنیم و در هر گروه، هر خط را یک نفر از گروه مینویسد و در انتها بازخورد گروهی میدهیم و آن املا در پوشه ی کار گروهها قرار میگیرد.
۱۱. املای انتخابی:
هر گروه یک متن املا با کمک تمام اعضای گروه خود مینویسد و ما املای همه گروهها را جمعآوری کرده و میخوانیم و سپس یا بهترین متن را به کل کلاس، دیکته میگوییم و یا از هر گروه یک پاراگراف انتخاب کرده و دیکته تلفیقی تهیه کرده و به کل کلاس، دیکته میگوییم.
۱۲. املای گروه به گروه:
بچهها را گروهبندی میکنیم و سپس هر گروه متن دیکتهای را مینویسد و برای گروه دیگر میخواند تا آن گروه بنویسند.
۱۴. املای متن نویسی:
بچهها به گروههای ۵ یا ۶ نفره تقسیم میشوند. ۱۰ کلمه ی مهم از درس انتخاب میکنیم و از بچهها در گروهها میخواهیم که هر کدام جملهای را در ارتباط با درس بنویسند و از کلمات مهم مورد نظر استفاده کنند و هر گروه جملات خود را کنار هم گذاشته و یک متن کوتاه و زیبا بسازد.
۱۴. املای تقویت حافظه:
بدین صورت که معلم متنی را روی تابلو مینویسد. بعد متن را برای دانشآموزان میخواند و سپس روی نوشتههایش روی تابلو پرده میکشد و بچهها باید هر آنچه از متن فهمیدهاند را بنویسند. سپس معلم پرده را از روی نوشته ها برمیدارد و بچهها متن خود را با متن تابلو مقایسه کرده و به خود بازخورد میدهند.
۱۵. املای آینهای:
میتواند استفاده از آینه باشد بدین صورت که کلمات را بر عکس روی تابلو بنویسیم و بچهها با نگاه کردن به آینه درست آن را بنویسند و یا صحیح آن را بخوانند.
۱۶. املای آبکی:
استفاده از آب و محیط حیاط مدرسه است. بدین ترتیب که بچهها به صورت انفرادی و یا گروهی با خود آبپاش به مدرسه میآورند و با آب، دیکته را روی زمین مینویسند و گروهی نوشتههای خود را تصحیح کنند.
۱۷. املای لاک پشتی:
در این روش روی کاغذ چندتا تصویر لاک پشت هست به عنوان مثال در یک قسمت لاکش صدای ش را می نویسیم و از دانش آموزان می خواهیم کلماتی که در درس صدای ش دارند پیدا کنند و در قسمت های خالی لاک پشت بنویسند. یا حتی کلمه ای را می نویسیم و از بچه ها می خواهیم همخانواده ی آنها را پیدا کنند و در جاهای مشخص بنویسند .
http://eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8👈 ✍
🔴سرنوشت نامعلوم ۱۳هزار آموزشکده کنکور پس از حذف کنکور
جبار کوچکینژاد در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درخصوص تکلیف 13 هزار آموزشکده کنکور در کشور و افراد شاغل در آن پس از حذف کنکور، گفت: اگرچه کنکور تا چند سال دیگر برای همیشه برچیده میشود اما آموزش و تقویت دانشآموزان و دانشجویان در دروس و مقاطع مختلف همچنان ادامه خواهد داشت به همین دلیل معتقدم این آموزشکدهها با کمی تغییر کاربری میتوانند ادامه فعالیت دهند.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آنجا که نیاز کشور به مهارتآموزی است این آموزشکدهها میتوانند به سمت مهارتآموزی و تدریس دروس فنی و حرفهای به صورت تئوری و عملی حرکت کنند.
وی با بیان اینکه با تمامی این اوصاف نمیتوان منکر حذف تشکیلات زائد برخی از این آموزشکدهها شد، اضافه کرد: با وجود آنکه بسیاری از این آموزشکدههای کنکور مافیایی بوده و فعالیت آنها غیرقانونی است که تلاش میشود در پی خذف کنکور آنها نیز برچیده شوند اما آموزشکدههای قانونی امکان ادامه فعالیت را با کمی تغییر پیدا خواهند کرد.
کوچکینژاد معتقد است از آنجا که در دانشگاههای آزاد، علمی کاربردی و پیام نور جای خالی بسیاری وجود دارد، بسیاری از اساتید آموزشگاههای کنکور پس از حذف کنکور میتوانند با دانشگاهها همکاری کنند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین از طرفی حذف کلاس کنکور و آموزشگاههای آزاد و کلاسهای خصوصی را با آزادیهای فردی شهروندان در تناقض دانست و گفت: این کار در شرایط سخت اقتصادی کشور موجب بیکاری و ناامیدی بسیاری از جوانان که در این آموزشگاهها مشغول به کار هستند میشود لذا وظیفه دولت پس از حذف کنکور نظارت بر این بازار و ایجاد فضای رقابتی و جلوگیری از کمفروشی و تقلب و تشکیل انحصار است
#اطلاع_رسانی_کنید 🌺
ــــــــــــــــــــــــــــــــ
http://eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
🔴 پایین ترین رقم حقوق کارمندان دولت 20 درصد افزایش پیدا می کند
نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات و جزئیات استفساریه بند الف تبره 12 قانون بودجه سال 97 کل کشور را تصویب کردند.
موضوع استفساریه: آیا منظور از افزایش پلکانی نزولی حقوق مندرج در جزء یک بند الف تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۹۷ کل کشور که طبقات پایین تر از افزایش بیشتری برخوردار شوند، میزان افزایش پایین ترین طبقه ۲۰ درصد و بالاترین طبقه یک درصد است؟ پاسخ: بله
❌این مصوبه باید به تایید شورای نگهبان نیز برسد.
#اطلاع_رسانی_کنید 🌺
ــــــــــــــــــــــــــــــــ
http://eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8