eitaa logo
اخبارفوری ومهم 📌
75.5هزار دنبال‌کننده
18.7هزار عکس
11.1هزار ویدیو
445 فایل
☫ خدایا جهان را پادشاهی توراست... ✨#بِسْــــــمِ‌اللَّهِ‌الرَّحْمَـنِ‌الرَّحِيــمِ✨ 💢بررسی جدیدترین خبرهای ایران و جهان 🔥 نیازمند ادمین جهادی هستیم🙋 مدیریت ✨ @adminita0 ✨ 🎯✅رزرو تبلیغات ارزان و به صرفه 😍👇 @rooyesh_ads . . . . ‌.
مشاهده در ایتا
دانلود
مهمترین وظیفه پدر و مادر این است که خودشان نمونه ای عملی از رفتار و کردار نیک باشند؛ زیرا تقلید در تعلیم و تربیت بچه ها، تاثیری به مراتب بیشتر از پند و اندرز دادن دارد. 🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
✅‍ زمان آزمون 💥تاریخ آزمون : ۹ و ۱۰ خرداد ☑️بازه زمانی ۱ :ساعت۱۰ تا ۱۰:۳۰ ☑️بازه زمانی ۲ : ساعت ۱۵ تا ۱۵:۳۰ 📄محتوای ازمون اول : تا صفحه ۸۲ http://eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
1_4489691.pdf
3.76M
📕فایل PDF كتاب دوره ضمن خدمت تربیت در پرتو عبادت http://eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
‍ ✅وزیر آموزش و پرورش: تعطیلات ۱۴ روزه زمستانی از امسال اجرایی می شود: 〽️یطحائی در جمع خبرنگاران گفت: ما موافق تعطیلی دوهفته تعطیلات زمستانیمدارس هستیم و تلاش می کنیم آن را در سال جاری اجرایی کنیم. http://eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
💠 منصور مجاوری مشاور اقتصادی وزیر آموزش و پرورش : ▪️میلیاردها تومان منابع درآمدی نصیب بسیاری از شد اما مدارس از حداقل امکانات بهره ای نبردند. ▪️چرا آموزش و پرورش با دارا بودن باید از سایر بیمه ها استفاده کند؟ چنین مسائلی موجب شد که از آموزش و پرورش ۴۱۴ میلیارد تومان طلبکار بود در نهایت با دریافت ۲۵۰ میلیارد تومان رضایت داده و تسویه حساب کند. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ http://eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
✅آموزش و پرورش چگونه کمبود معلم در مهرماه ۹۷ را جبران می‌کند؟ وزیر آموزش و پرورش در خصوص راهکار وزارت آموزش و پرورش برای جبران کمبود معلم در مهر ۹۷ توضیحاتی ارائه داد. ؛ سید محمد بطحایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در توضیح راهکار وزارت آموزش و پرورش برای جبران کمبود معلم در مهر ۹۷، گفت: آموزش و پرورش برای تامین نیروی انسانی موردنیاز برای مهر ۹۷ برنامه‌ای تنظیم کرده است؛ براساس این برنامه استفاده از نیروهای حق‌التدریس و نیروهای موظفی که به صورت حق‌التدریس به این وزارتخانه کمک می‌کند از جمله راهکار آموزش و پرورش برای جبران کمبود معلم است. وی افزود: سعی می‌شود معلمانی که بازنشسته می‌شوند را با ایجاد انگیزه لازم در مدارس و مناطق موردنیاز به ادامه همکاری دعوت کرد تا بازنشستگی خود رابه تاخیر بیاندازند و با استمرار فعالیت خود بخشی از این کمبود را برطرف نمایند؛ همچنین ۱۷ هزار نیرویی که در آزمون استخدامی شرکت می‌کنند نیز یکی از راهکارهای موردنظر برای جران کمبود معلم در مهر ماه است. وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته مشکلی برای تامین معلم در مهر ۹۷ وجود ندارد، خاطرنشان کرد: برای سال‌های آینده نیز آموزش و پرورش درحال تنظیم برنامه‌های موردنیاز است تا این مشکل برطرف شود. http://eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
✅کمبود معلم جدی است/ وزارت علوم برای فارغ‌التحصیلان علاقه‌مند به معلمی دوره‌های تدریس برگزار کند عضو کمیسیون آموزش در مجلس با اشاره به جدی بودن کمبود معلم در کشور، پیشنهاد داد: وزارت علوم برای فارغ‌التحصیلان علاقه‌مند به معلمی دوره‌های تدریس برگزار کند. حبیب الله دهمرده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملتدرباره کمبود معلم با توجه به خروجی‌های وزارت آموزش و پرورش در سال جاری گفت: بحث اصلی در مسئله آموزش، تربیت معلم کاردان است؛ صرف اینکه کسی خواندن و نوشتن بلد بوده و مدرک تحصیلی داشته باشد، نمی‌توان او را به کلاس درس جهت تدریس فرستاد. نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:  دانشگاه فرهنگیان جهت تربیت نیروهای مختصص برای حرفه معلمی تشکیل شد تا نیاز آموزش و پرورش را در جهت رفع کمبود معلم جبران کند، اما نکته مهم در این مسئله خروجی و ظرفیت کم این دانشگاه است؛ لذا باید با همکاری دستگاه‌های مربوطه ظرفیت این دانشگاه بالا رود تا بتواند نیروهای مورد نیاز آموزش و پرورش را تأمین کند. این نماینده مجلس در دوره دهم ادامه داد: این طرح در بلند مدت جواب خواهد داد ولی در کوتاه مدت باید چاره‌ای دیگر اندیشیده شود؛ بدین معنی که خروجی دانشگاه فرهنگیان و نیاز آموزش و پرورش باهم برابری ندارد و میزان فارغ التحصیلان این دانشگاه پاسخگوی نیاز این وزارتخانه نیست؛ در نتیجه باید از راه‌های جایگزین استفاده کرد. وی افزود: در این برهه وزارت علوم نیز می‌تواند به آموزش و پرورش کمک کند و در برخی دانشگاه‌ها دوره‌های تدریس برای کسانی که تمایل به حضور در آموزش و پرورش دارند را برگزار کند. نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس گفت: باید نیروی کیفی از لحاظ تعهد و تخصص در دانشگاه فرهنگیان تربیت شوند و صرف فارغ التحصیلی نباید ملاک قرار گیرد، چراکه عدم تعهد و تخصص آنها می‌تواند آثار زیان باری را در آینده متوجه کشور کند و در تربیت نسل‌های بعدی ناکارآمد باشد. دهمرده بیان کرد: با توجه به در پیش بودن بازنشستگی 60 هزار معلم در سال جاری و جبران کمبود معلم در آموزش و پرورش، نیروهای فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های دیگر باید در دوره‌هایی که تأمین کننده نیاز دانش آموزان است و بعد از قبولی در آزمون استخدامی در دانشگاه فرهنگیان سپری کرده و با مهارت تدریس آشنا شوند. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: طول دوره ها برای فارغ التحصیلان دانشگاه‌های دیگر نباید به اندازه‌ای باشد که به آموزش و پرورش فشار بیاورد و این دوره‌ها باید هرچه سریع‌تر برگزار شده و معلمین جدید وارد حوزه تدریس شوند. http://eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
‌ کودکانی‌ که‌ الگوی‌ رفتاری‌ پرخاشگرانه‌ داشته‌اند، مانند همان الگو رفتار می‌کنند چنانچه‌ پدر یا مادری‌ خلق‌وخویی‌ عصبانی‌ و پرخاشگر داشته‌ باشند، مسلماً فرزندشان‌ نیز پرخاشگر خواهد شد. 🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
📝انواع املا 🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍ ۱. املای مشورتی: در مواقعی که شاگردی ضعیف است و در املا پیشرفت چندانی ندارد، می‌توان در هنگام دیکته، دانش‌آموز ضعیف را کنار دانش‌آموز قوی نشاند تا بعضی از لغات را که برایش مشکل است، با مشورت بنویسد. در نتیجه دانش‌آموز ضعیف، هم آن لغت را به خوبی به ذهن می‌سپارد و هم با افت درست نویسی به طور مکرر مواجه نمی‌شود. البته این روش نباید به طور مکرر یا همیشگی باشد. ۲. املای ویرایشی: در هنگام تصحیح کردن املا، معلم شکل صحیح لغات را نمی‌نویسد تا دانش‌آموزان خودشان شکل درست لغات را از کتاب پیدا ‌کنند و بعد ما به آن املا بازخورد می‌دهیم. یعنی، ابتدا دور کلمات اشتباه خط می‌کشیم و صحیح آن را بچه‌ها می‌نویسند و ما به صحیح نوشتن آنها بازخورد می‌دهیم. ۳. املای کل خوانی: معلم بهتر است متن دیکته را قبل از املا برای بچه‌ها بخواند، ولی بچه‌ها چیزی ننویسند و تنها گوش دهند. بعد از املا هم باید متن مجدداً خوانده شود، یعنی در هر املا، کل متن باید سه بار خوانده شود. ۴. املای هوایی: می‌توان دیکته را به صورت شفاهی خواند و بچه‌ها لغات مهم آن را در هوا انگشت نویسی کنند. ۵. املای لمسی – حدسی: نوع دیگر املا، بازی و املا است بدین صورت که شاگرد پشت سری، کلمات را با انگشت روی پشت فرد جلویی می نویسد تا شاگرد جلویی از روش حرکت انگشت فرد عقبی بتواند لغات را حدس بزند و بنویسد. ۶. املای روزنامه ای: بچه‌ها می بایست روزنامه با خود به کلاس بیاورند و لغات را ببرند و از لغات بریده شده یک بند املا برای ما درست کنند و بر روی ورقه بچسبانند. این روش می‌تواند به صورت گروهی هم انجام گیرد. ۷. املای تکمیلی: می‌توان املای را بدون نقطه، بدون تشدید و یا به صورت لغات ناقص تایپ کرده و به دانش‌آموزان داد تا آنها در جای مناسب نقطه بگذارند و یا تشدید قرار دهند یا لغات ناقص را کامل کنند. ۸. املای غلط یابی: می‌توان دیکته را به صورت لغات صحیح و غلط در کنار هم قرار داد تا بچه‌ها کلمه غلط را خط بزنند. ۹. املای تصویری: بدین صورت که چندین شکل را به دانش‌آموزان بدهیم تا آنها املای صحیح نام آن شکل ها را بنویسند. ۱۰. املای گروهی: به این شکل که بچه‌ها را به گروه‌های ۵ یا ۶ نفره تقسیم می‌کنیم و در هر گروه، هر خط را یک نفر از گروه می‌نویسد و در انتها بازخورد گروهی می‌دهیم و آن املا در پوشه ی کار گروه‌ها قرار می‌گیرد. ۱۱. املای انتخابی: هر گروه یک متن املا با کمک تمام اعضای گروه خود می‌نویسد و ما املای همه گروه‌ها را جمع‌آوری کرده و می‌خوانیم و سپس یا بهترین متن را به کل کلاس، دیکته می‌گوییم و یا از هر گروه یک پاراگراف انتخاب کرده و دیکته تلفیقی تهیه کرده و به کل کلاس، دیکته می‌گوییم. ۱۲. املای گروه به گروه: بچه‌ها را گروه‌بندی می‌کنیم و سپس هر گروه متن دیکته‌ای را می‌نویسد و برای گروه دیگر می‌خواند تا آن گروه بنویسند. ۱۴. املای متن نویسی: بچه‌ها به گروه‌های ۵ یا ۶ نفره تقسیم می‌شوند. ۱۰ کلمه ی مهم از درس انتخاب می‌کنیم و از بچه‌ها در گروه‌ها می‌خواهیم که هر کدام جمله‌ای را در ارتباط با درس بنویسند و از کلمات مهم مورد نظر استفاده کنند و هر گروه جملات خود را کنار هم گذاشته و یک متن کوتاه و زیبا بسازد. ۱۴. املای تقویت حافظه: بدین صورت که معلم متنی را روی تابلو می‌نویسد. بعد متن را برای دانش‌آموزان می‌خواند و سپس روی نوشته‌هایش روی تابلو پرده می‌کشد و بچه‌ها باید هر آنچه از متن فهمیده‌اند را بنویسند. سپس معلم پرده را از روی نوشته ها برمی‌دارد و بچه‌ها متن خود را با متن تابلو مقایسه ‌کرده و به خود بازخورد ‌می‌دهند. ۱۵. املای آینه‌ای: می‌تواند استفاده از آینه باشد بدین صورت که کلمات را بر عکس روی تابلو بنویسیم و بچه‌ها با نگاه کردن به آینه درست آن را بنویسند و یا صحیح آن را بخوانند. ۱۶. املای آبکی: استفاده از آب و محیط حیاط مدرسه است. بدین ترتیب که بچه‌ها به صورت انفرادی و یا گروهی با خود آب‌پاش به مدرسه می‌آورند و با آب، دیکته را روی زمین می‌نویسند و گروهی نوشته‌های خود را تصحیح کنند. ۱۷. املای لاک پشتی: در این روش روی کاغذ چندتا تصویر لاک پشت هست به عنوان مثال در یک قسمت لاکش صدای ش را می نویسیم و از دانش آموزان می خواهیم کلماتی که در درس صدای ش دارند پیدا کنند و در قسمت های خالی لاک پشت بنویسند. یا حتی کلمه ای را می نویسیم و از بچه ها می خواهیم همخانواده ی آنها را پیدا کنند و در جاهای مشخص بنویسند . http://eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8👈 ✍
🔴سرنوشت نامعلوم ۱۳هزار آموزشکده کنکور پس از حذف کنکور جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درخصوص تکلیف 13 هزار آموزشکده کنکور در کشور و افراد شاغل در آن پس از حذف کنکور، گفت: اگرچه کنکور تا چند سال دیگر برای همیشه برچیده می‌شود اما آموزش و تقویت دانش‌آموزان و دانشجویان در دروس و مقاطع مختلف همچنان ادامه خواهد داشت به همین دلیل معتقدم این آموزشکده‌ها با کمی تغییر کاربری می‌توانند ادامه فعالیت دهند. نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آنجا که نیاز کشور به مهارت‌آموزی است این آموزشکده‌ها می‌توانند به سمت مهارت‌آموزی و تدریس دروس فنی و حرفه‌ای به صورت تئوری و عملی حرکت کنند. وی با بیان اینکه با تمامی این اوصاف نمی‌توان منکر حذف تشکیلات زائد برخی از این آموزشکده‌ها شد، اضافه کرد: با وجود آنکه بسیاری از این آموزشکده‌های کنکور مافیایی بوده و فعالیت آن‌ها غیرقانونی است که تلاش می‌شود در پی خذف کنکور آن‌ها نیز برچیده شوند اما آموزشکده‌های قانونی امکان ادامه فعالیت را با کمی تغییر پیدا خواهند کرد. کوچکی‌نژاد معتقد است از آنجا که در دانشگاه‌های آزاد، علمی کاربردی و پیام نور جای خالی بسیاری وجود دارد، بسیاری از اساتید آموزشگاه‌های کنکور پس از حذف کنکور می‌توانند با دانشگاه‌ها همکاری کنند. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین از طرفی حذف کلاس کنکور و آموزشگاه‌های آزاد و کلاس‌های خصوصی را با آزادی‌های فردی شهروندان در تناقض دانست و گفت: این کار در شرایط سخت اقتصادی کشور موجب بیکاری و ناامیدی بسیاری از جوانان که در این آموزشگاه‌ها مشغول به کار هستند می‌شود لذا وظیفه دولت پس از حذف کنکور نظارت بر این بازار و ایجاد فضای رقابتی و جلوگیری از کم‌فروشی و تقلب و تشکیل انحصار است 🌺 ــــــــــــــــــــــــــــــــ http://eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
🔴 پایین ترین رقم حقوق کارمندان دولت 20 درصد افزایش پیدا می کند نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات و جزئیات استفساریه بند الف تبره 12 قانون بودجه سال 97 کل کشور را تصویب کردند. موضوع استفساریه: آیا منظور از افزایش پلکانی نزولی حقوق مندرج در جزء یک بند الف تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۹۷ کل کشور که طبقات پایین تر از افزایش بیشتری برخوردار شوند، میزان افزایش پایین ترین طبقه ۲۰ درصد و بالاترین طبقه یک درصد است؟ پاسخ: بله ❌این مصوبه باید به تایید شورای نگهبان نیز برسد. 🌺 ــــــــــــــــــــــــــــــــ http://eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
🔴 تشریح جزئیات واژگونی خودروی حامل دانش آموزان روستای سماقان بانه به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان؛ رضا خضری مدیر آموزش و پرورش بانه ظهر امروز با تشریح جزئیات این حادثه، گفت: ۱۰ نفر از دانش آموزان دبستان بوعلی سینای روستای سماقان از توابع بخش نمشیر شهرستان بانه روز سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۹۷ با اخذ مجوزهای لازم و رعایت دستورالعمل اردویی و رضایت نامه والدین در اردوی آموزشی و تفریحی به مقصد روستاهای اطراف شهرستان شرکت می کنند و در هنگام بازگشت چند نفر از دانش آموزان شرکت کننده در اردو با اصرار اولیای یکی از دانش آموزان و موافقت معلم مدرسه با وسیله نقلیه وی به روستا بر می گردند که در هنگام برگشت خودرو در مسیر واژگون و متأسفانه در این حادثه یکی از دانش آموزان پسر پایه دوم این دبستان به نام هوشیار رستم زاده در محل حادثه فوت کرده و دو نفر دیگر از دانش آموزان نیز از ناحیه دست و پا دچار آسیب شده اند که در بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه تحت مراقبت های پزشکی قرار گرفته و هم اکنون نیز حال آنها مساعد و خوب است. خضری ادامه داد: از همان ساعات اولیه به محض کسب اطلاع از وقوع حادثه، مسئولین آموزش و پرورش بانه در محل حادثه و بیمارستان حضور یافتند و ضمن ابراز همدردی با اولیا و خانواده دانش آموز فوت شده، نسبت به پیگیری وضعیت دانش آموزان آسیب دیده اقدام شد. وی با بیان اینکه جزئیات و چگونگی دقیق وقوع حادثه در دست بررسی است، گفت: بعد از بررسی نتایج و علل وقوع حادثه و احراز قصور در برگزاری اردو، با عوامل و مسببین و سهل انگاری صورت گرفته برخورد قانونی خواهد شد 🌺 ــــــــــــــــــــــــــــــــ http://eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8