eitaa logo
اخبارفوری ومهم 📌
72.2هزار دنبال‌کننده
21.4هزار عکس
13.1هزار ویدیو
446 فایل
☫ خدایا جهان را پادشاهی توراست... ✨#بِسْــــــمِ‌اللَّهِ‌الرَّحْمَـنِ‌الرَّحِيــمِ✨ 💢بررسی جدیدترین خبرهای ایران و جهان 🔥 👑مدیریت👇 ✨ @adminita0 ✨ 🎯✅رزرو تبلیغات ارزان و به صرفه 😍👇 @rooyesh_ads . . . . ‌.
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ ، هنوز به تصویب مجلس است. 🔸 عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: 🔹 طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها، هنوز به تصویب صحن علنی مجلس نرسیده است‌. 🔸 اگر این طرح از سوی مجلس تصویب و از سوی شورای نگهبان تایید شود، دولت باید آن را اجرا کند و اختیاری برای جلوگیری از آن ندارد. @akhbar_farhangian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ تو یک دانش آموز با چکش به معلم حمله میکنه! 😱 ♨️ چون معلم تلفن همراهشو سر کلاس ازش گرفته! 😐 @akhbar_farhangian
⭕️ #تعطیلی_پنجشنبه‌_ها خللی در ساعت کاری کارمندان وارد نمی‌کند؛ #رونق_گردشگری با تصویب این طرح 🔸 عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس: 🔹 تعطیلی ادارات در روزهای پنجشنبه، در روزهای دیگر هفته جبران می‌شود. 🔸 کارمندان تهران در روزهای غیر از پنجشنبه به جای اینکه ساعت ۲ تعطیل شوند تا ساعت ۵ به کار خود ادامه می‌دهند. 🔹 با تصویب این طرح، در شهرستان‌ها هم به همین صورت خواهد بود و هیچ خللی در میزان ساعت کار کارمندان بوجود نخواهد آمد. 🔸 این طرح موجب رونق گردشگری و مسافرت‌های زیارتی خواهد شد؛ افزون بر این مطالب، این طرح در کلانشهرها نیز موجب کاهش آلودگی هوا و حجم ترافیک خواهد شد. @akhbar_farhangian
به راه ميزنم و آهوانه می‌گذرم براي دیدنت از صحن و خانه می‌گذرم که در طریق طلب، مكث، حال عاشق نیست رسیدن و نرسیدن سوال عاشق نیست ⭕️ السلام علیک یا علی بن موسی الرضا علیه السلام @akhbar_farhangian
⭕️ #بخشنامه برگزاری مراسم هفته #پژوهش در وزارت آموزش و پرورش #ابلاغ شد. 🔸 معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی بخشنامه برگزاری مراسم هفته پژوهش سال 1398 در وزارت آموزش و پرورش را ابلاغ کرد. 🔹 مراسم بزرگداشت هفته پژوهش وزارت آموزش و پرورش، برای تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده و معرفی پژوهش‌ها و تجارب پژوهشی برتر، در هفته آخر آذر سال 98 برگزار می‌شود. 🔸 علی ذوعلم، رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در این ابلاغ از استان‌ها خواسته است مستندات مربوط به بخش‌های مختلف مراسم بزرگداشت هفته پژوهش شامل پژوهشگر و فناور برتر، معلم پژوهنده برتر، طرح پژوهشی برتر، پایانه‌نامه کارشناسی‌ارشد و دکتری برتر و تجارب برتر در مدیریت پژوهشی را به پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش ارسال کنند. 🔹 به گزارش #اخبار_فرهنگیان؛ همزمان با هفته پژوهش گزارش اقدام پژوهی معلمان پژوهنده برگزیده کشور در سال 1398 در مراسم هفته پژوهش منتشر خواهد شد. 🔸 طبق این بخشنامه انتخاب دانش‌آموزان پژوهشگر برگزیده، از طریق معاونت‌های آموزش ابتدایی و متوسطه وزارت آموزش و پرورش به صورت متمرکز انجام می‌شود. @akhbar_farhangian
⭕️ "مدارس استعدادهای درخشان" نباید شود! 🔸 در حالیکه مقام معظم رهبری بارها شده‌اند: "مدارس استعدادهای درخشان نباید تضعیف شود" مصوبه مجلس برای حذف تنوع از مدارس باعث نگرانی از حذف مدارس سمپاد شده است. 🔹 به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری ؛ همزمان با مصوبه اخیر مجلس برای حذف "تنوع مدارس" نگرانی‌هایی درباره حذف مدارس سمپاد مطرح شده است از سوی دیگر عده‌ای از کارشناسان  براین باورند که تأکید رهبر معظم انقلاب درباره توجه به نخبگان به معنای جداسازی دانش‌آموزان تیزهوش از سایر دانش‌آموزان نیست. 🔸 در  این مطلب، از صحبت‌های رهبر معظم انقلاب درباره مدارس سمپاد و جریان تربیت نخبگان داریم. 🔹 رهبر انقلاب در دیدار با نخبگان علمی جوان در تاریخ 28 مهر 95 در بخشی از صحبت‌های خود اینگونه گفتند: "اوّلاً نخبگان  ـ به‌خصوص جوانان نخبه ـ هدایای نفیس الهی هستند به یک ملّت و یک کشور همه‌ کشورها از چنین هدایایی، با این حجم، با این گستردگی، با این عدد فراوان برخوردار نیستند. این یکی از خصوصیّات کشور ما است که در آن استعدادهای انسانی، با کیفیّت خوب و کمّیّت فراوان وجود دارد؛ این جزو خصوصیّات کم‌نظیر کشور ما است؛ این یک هدیه‌ الهی است، هدیه‌ بسیار نفیس و باارزشی است. 🔸 نتیجه این است که مسئولان کشور بایستی این امانت‌ها را گرامی بدارند، حفظ کنند، چون این هدیه امانتی است در دست مسئولان؛ از بنیاد نخبگان و آقای دکتر ستّاری و شورای عالی انقلاب فرهنگی بگیرید، تا وزارت آموزش عالی و بهداشت‌ و درمان و آموزش‌وپرورش و بقیّه‌ دستگاه‌های دولتی که ارتباطی با نیروی انسانی و با نیروی جوان می‌توانند داشته باشند؛ اینها در دست آنها امانتند. امانت نفیس را باید خیلی مراقبت کرد؛ برای حفظ آن، و آن‌وقتی که این امانت قابل رویش و افزایش است، برای رویش و افزایش آن باید احساس مسئولیّت کنید. 🔹 از طرفی انسان یک موجود مختار است؛ خدای متعال به انسان اختیار داده که این کار را بکند یا نکند؛ لازمه‌ اختیار، مسئولیّت است؛ اگر ما در یک کاری از خودمان اختیار نداشته باشیم، مسئولیّت نداریم؛ وقتی اختیار داشتیم، طبعاً مسئولیّت داریم. خدای متعال شما نخبه‌ها را، دارای اختیار آفریده؛ این هدیه و این نعمتی را که خدا به شما داده -که یک استعداد خوب و برجسته است - می‌توانید به کار بیندازید، می‌توانید به کار نیندازید؛ می‌توانید در راه درست به کار بیندازید، می‌توانید در راه درست به کار نیندازید؛ هر دو جور ممکن است؛ پس شما هم مسئولید؛ پس مسئولیّت فقط متوجّه آن کسانی نیست که امانت‌دار هستند؛ امانت‌دار اصلی و اوّلی، خود شما هستید؛ شما هم مسئولید. 🔸 من به شما عرض بکنم: چرا ما برای جوان، برای علم، برای نخبه، برای استعداد برتر، این‌همه اهمیت می‌دهیم؛ از دیدنشان خوشحال می‌شویم، برایشان صرفِ‌وقت می‌کنیم ـ واقعاً هم صرفِ‌وقت می‌کنیم، این را هم شما بدانید ـ و صرف همّت و مانند این‌ها می‌کنیم، چرا؟ برای خاطر اینکه ما یک سابقه‌ تلخی داریم؛ در یک دوران طولانی، ژنِ ناتوانی، ژنِ نمی‌توانیم، ژنِ وابستگی به دیگران را در ما تزریق کردند؛ در یک دوران طولانی، از دوران قاجار تا دوران پهلوی، در ملّت ما -همین ملّت بااستعداد- این احساس درونیِ عدم توانایی و عدم قدرت، ایجاد شد؛ و آن را در ما -در مجموعه‌ جامعه‌ ایرانی- نهادینه کردند؛ این سابقه را ما داریم. 🔹 یک نکته‌ی دیگری که حالا وزیر محترم آموزش و پرورش هم اینجا حضور ندارند لکن به گوش ایشان باید برسد، [این است که‌] من از این مسئله‌ سمپاد -این سازمان ملّی پرورش استعدادهای درخشان- نگرانم. گزارش‌هایی که به من می‌رسد، گزارش‌های خرسندکننده‌ای نیست؛ این سمپاد خیلی مهم است. این کار خیلی مهمّی است و آن نکته هم که اشاره کردند که یک تعداد زیادی مدرسه بر اساس این [طرح تأسیس شده‌]، این متوقّف به این است که این سازمان خوب بچرخد و خوب اداره بشود؛ گزارش‌هایی که به ما میرسد در این جهت، گزارش‌های خرسندکننده‌ای نیست." 🔸 رهبر انقلاب همچنین در دیدار با فرهنگیان در تاریخ 11 اردیبهشت 98 در بخشی از سخنان خود درباره مدارس سمپاد متذکر شدند: "در‌ همین رابطه، مدارس استعدادهای درخشان است که خیلی مهم است، نخبه‌پروری خیلی مهم است، مدارس استعدادهای درخشان نبایست تضعیف بشود، هر چه می‌توانید اینها را تقویت کنید و جایگاه کشور در المپیادهای جهانی بایستی حفظ بشود البتّه من شنیده‌ام در چند رشته تنزّل پیدا کرده‌ایم؛ در ریاضی، در فیزیک، در رایانه، در شیمی، رتبه‌های ما پایین آمده. باید اینها جبران بشود. یکی از افتخارات کشور، همین بچّه‌های المپیادی هستند که می‌روند رتبه‌های بالا را در دنیا کسب می‌کنند و می‌آیند؛ نگذارید رتبه‌ی اینها تنزّل پیدا کند." @akhbar_farhangian
⭕️ دانش آموزی در ۳۳ نفر است! 🔸 عبدالرضا میانگین تراکم دانش آموزی در شهر تهران را ۳۳نفر اعلام کرد و گفت: افزایش جمعیت دانش آموزی را شاهد هستیم و در یک کلاس ۱۷ دانش آموز و در کلاسی ۴۵ دانش آموز سر کلاس هستند. 🔹 به گزارش خبرنگار ، از ابتدای مهرماه اخباری که از مدارس شهر تهران به گوش می رسد موید این نکته است که تراکم دانش آموزی نه تنها کاسته نشده بلکه به دلیل کمبود معلم در برخی مناطق مانند منطقه ۵، ۴، ۱۲ و... تراکم دانش آموزی سر کلاس های درس به شکلی غیرقابل تصور بالاست. به گونه ای که بسیاری از مدارس که قرار بوده سه کلاس برای پایه اول داشته باشند به دلیل کمبود معلم ثبت نامی های سه کلاس پایه اول خود را در دو کلاس جای داده اند.  🔸 عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره این موضوع گفت: با توجه به افزایش دانش آموز در شهر تهران تراکم دانش آموزی ما نیز تغییری نکرده و کاهش نیافته است. میانگین تراکم دانش آموزی در شهر تهران امسال ۳۳ نفر است. ما کلاس درسی داریم که ۱۷ نفره است چون بیش از این فضای کلاس اجازه افزایش تعداد دانش آموز را نمی دهد و کلاس درسی داریم که ۴۵ نفره است.  🔹 وی با اشاره به این موضوع که ۴۲ هزار کلاس درس در شهر تهران وجود دارد که به گونه ای برنامه ریزی شد که هیچ کلاسی بدون معلم نباشد، تمام شایعه ها درباره کلاس بدون معلم را رد و بیان کرد: ما از طریق نیروهای حق التدریس یا از روش های دیگر مثل تدریس معاون و مدیر این کمبود را جبران کردیم. حتی درباره هنرستان ها که عمده نگرانی ما برای تامین نیرو در این فضاها بود نیز مشکلات را حل کردیم.  🔸 فولادوند درباره این موضوع که طرح مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه تمام مدارس تا پایان سال تحصیلی جاری باید دولتی یا غیردولتی اداره شوند و تنوع مدارس دولتی حذف شود، آیا با حذف تنوع مدارس دولتی می توان انتظار داشت که تمام مدارسی که شهریه مصوب می گرفتند تبدیل به مدارس عادی دولتی شوند، گفت: من از جزئیات طرح چندان اطلاع ندارم اما در حال حاضر نیز ما دو نوع مدرسه داریم که دولتی و غیر دولتی است. 🔹 وی ادامه داد: اگر منظور این است که تنوع مدارس دولتی برداشته شود و قانون بگذارند باید این قانون در یک محدوده جغرافیایی اجرا شود و درباره اجرای آن و مزایا و معایب آن کند و کاو شود و بعد به کل کشور تعمیم داده شود. در واقع به صورت پایلوت اجرا و آزمون و خطاهایش در بیاید. نمی شود ناگهان قانونی به این پر پیچ و خمی را برای کل کشور اجرایی کرد آن هم بدون هیچ چشم انداز مشخصی در شیوه اجرا. @akhbar_farhangian
⭕️ همه چیز درباره طرح ۲ + ۲ آموزش و پرورش 🔸 رئیس دانشگاه فرهنگیان استان با اشاره به طرح‌ها آموزش و پرورش برای تأمین معلمان مورد نیاز این اداره، گفت: طرح «۲+۲» آموزش و پرورش موجب دوبرابر شدن تعداد معلمان می‌شود. 🔹 به گزارش ؛ کمال اجاقلو با اشاره به راهکار‌های جبران کمبود معلم در استان زنجان، اظهار کرد: طرح‌های زیادی مورد مطالعه قرار گرفته است ولی دانشگاه فرهنگیان با ظرفیت فعلی امکان تامین کادر آموزشی، آموزش و پرورش را ندارد. 🔸 وی با اشاره به اینکه یکی از راه‌حل‌های این مشکل حضور معلمان مهارت آموز در خانواده بزرگ آموزش و پرورش است، ابراز کرد: در این طرح فارغ التحصلان سایر دانشگاه‌ها با گذراندن دوره یکساله آموزش و پرورش، به خانواده بزرگ آموزش و پرورش ملحق می‌شوند. 🔹 رئیس دانشگاه فرهنیان با اشاره به اینکه تنها راهی که شاید بتواند موفق شود، تبدیل دوره تحصیل دانشجو معلمان از ۴ سال به ۳ سال است، تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان در این طرح با کمک ترم‌های تابستان، دوره چهار ساله را به ۳ سال کاهش می‌دهد و دانشجو معلمان در طول ۳ سال فارغ التحصیل شوند. 🔸 وی بیان کرد: در این طرح دانشجو معلمان یک سال زود تر تدریس در مدارس را شروع می‌کنند و یکی از راه هایی که حتما جواب می‌دهد همین راه است. 🔹 اجاقلو با اشاره به طرح ۲+۲ دانشگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد: در این طرح دانشجویان می‌توانند بعد از دوسال تحصیل در سایر دانشگاه ها، دوسال آخر تحصیل خود را در دانشگاه فرهنگیان بگذرانند. 🔸 وی با بیان اینکه در طرح ۲+۲ دانشجویان بعد از پایان تحصیل خود در دانشگاه فرهنگیان به عنوان معلم وارد خانواده آموزش و پرورش می‌شوند، افزود: این طرح نیز یکی از طرح‌های مورد مطالعه آموزش و پرورش بود. 🔹 رئیس دانشگاه فرهنگیان استان زنجان با بیان اینکه یکی از طرح هایی که به نظر من می‌تواند مشکل کمبود معلم را حل کند جذب دانشجویان کارشناسی ارشد است، تصریح کرد: دانشجومعلمان دوره کارشناسی ارشد، در دانشگاه فرهنگیان مهارت‌های معلمی را فرا می‌گیرند و بعد از دوسال به معلمان ملحق می‌شوند. 🔸 وی با اشاره به اینکه در این طرح‌ها دانشجویان به جای حضور چهار سال در دانشگاه فرهنگیان دوسال تحصیل می‌کنند و به معلمان می‌پیوندند، عنوان کرد: در این طرح تعداد معلمانی که از دانشگاه فرهنگیان فارغ التحصیل می‌شود، دوبرابر آمار فعلی می‌شود. @akhbar_farhangian
⭕️ طرح معلمان به احتمال زیاد از اجرایی می‌شود! 🔸 نایب رئیس دوم کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر دولت لایحه طرح رتبه‌بندی معلمان را هرچه سریع‌تر به مجلس ارائه کند به احتمال بسیار زیاد از روزهای نخستین سال آینده یا مهر ماه 99 اجرایی می‌شود. 🔹 محمد وحدتی هلان نایب رئیس دوم کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی ، درباره زمان اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: دولت باید هرچه سریع‌تر این طرح را تصویب و لایحه آن را به مجلس ارسال کند و مجلس هم بنابر فوریت، آن را بررسی و تصویب خواهد کرد تا پس از تأیید شورای نگهبان مقدمات اجرایی شدن آن فراهم شود. 🔸 وی افزود: با توجه به صحبت‌هایی که با وزیر آموزش و پرورش و رئیس‌جمهور صورت گرفته است، به احتمال بسیار زیاد طرح رتبه‌بندی معلمان که فواید بسیاری برای ارتقای معیشت آنها دارد از روزهای نخستین سال آینده یا نهایتاً‌ از مهرماه 99 اجرایی می‌شود، اما به شرط اینکه دولت لایحه آن را به مجلس ارسال کند. 🔹 نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان ملت در مجلس به دولت برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان کمک خواهند کرد، گفت: این طرح باعث می‌شود تا جایگاه واقعی معلمان به خوبی مشخص شود تا حق و حقوق هیچ‌کدام از معلمان تضییع نشود و نیز هر معلم بر اساس مدارک تحصیلی و شایستگی‌هایی که دارد به مزایای در خور جایگاهش دست یابد. 🔸 وحدتی درباره پرداخت معوقات معلمان خاطرنشان کرد: قسمتی از معوقات معلمان پرداخته شده و بخش دیگر را وزیر آموزش و پرورش قول داده به زودی پرداخت شود. همچنین مجلس شورای اسلامی با اشراف به مشکلات معیشتی معلمان، به دولت و وزارت آموزش و پرورش برای تسریع در روند پرداخت معوقات حقوق، بازنشستگی، اضافه‌کاری و حتی مرخصی معلمان فشار آورده است.  🔹 نایب رئیس دوم کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره استخدام نیروهای حق‌التدریس در آموزش و پرورش تصریح کرد: خبرهای خوبی برای تبدیل وضعیت نیروهای حق‌التدریس در راه است و ما تضمین‌هایی را در این خصوص از دولت به‌خصوص وزیر آموزش و پرورش دریافت کرده‌ایم.  🔸 وی گفت: براساس این تضمین‌ها، نیروهای حق‌التدریس به مرور زمان و فاز به فاز تبدیل وضعیت می‌شوند و نیز به زودی وضعیت این دسته از معلمان مشخص خواهد شد، البته باید تأکید کنم، در این مرحله معلمان حق‌التدریس با سابقه بیشتر در اولویت هستند. @akhbar_farhangian
⭕️ رشته‌های تحصیلی دانشجو معلمان می‌یابد. 🔸 رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: بر اساس برنامه ریزی و تمهیدات اندیشیده شده رشته‌های تحصیلی این دانشگاه افزایش می‌یابد تا دانشجومعلمان بتوانند از این رشته‌ها بهره‌مند شوند. 🔹 به گزارش و به نقل از ؛ «حسین خنیفر» روز در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش افزود: در زمان حاضر دانشگاه فرهنگیان ۱۶ رشته از جمله تاریخ، جغرافیا، زیست شناسی، عربی، علوم اجتماعی، آموزش ابتدایی و دیگر رشته های تحصیلی دارد که براساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است رشته های این دانشگاه به ۲۰ رشته برسد. 🔸 وی با بیان اینکه طبق تمهیدات اندیشیده شده اکنون رشته های علوم و هنر به رشته های فعلی افزوده شده است، تصریح کرد: تلاش شده است که رشته های دانشگاه فرهنگیان به ۲۰ رشته افزایش یابد اما در مجموع سعی بر این است که بازنگری رشته های این دانشگاه نیز انجام شود. 🔹 خنیفر با اشاره به اینکه بازنگری رشته های تحصیلی به صورت جدی در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: حتی سرفصل رشته‌های تحصیلی نیز در برنامه کاری دانشگاه فرهنگیان گذاشته شده است. 🔸 به گفته وی، اکنون ۷۰ هزار دانشجومعلم در دانشگاه فرهنگیان مشغول به تحصیل هستند که با جذب جدید دانشجویان حدود ۲۴ هزار و ۵۰۰ نفر به جمعیت دانشجویی این دانشگاه اضافه می شود. 🔹 وی ادامه داد: براساس ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان تعدادی از دانشجویان قرار است از طریق آزمون جذب شوند که زمان آزمون در همین ماه (آبان) خواهد بود که از این طریق هم حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر جذب خواهند شد. 🔸 رئیس دانشگاه فرهنگیان افزود: براساس ماده ۲۸ این دانشگاه، فارغ التحصیلان دانشگاهی می توانند در همان ۱۶ رشته از کارشناسی تا دکتری شرکت کرده که پس از جذب چند برابر ظرفیت و طی مراحل مصاحبه و گذراندن یک‌سال دوره مهارت آموزی در دانشگاه فرهنگیان در قالب ۲ ترم دوره آموزشی مشاوره، کارورزی و ارزشیابی، به استخدام دانشگاه فرهنگیان درآیند. 🔹 طبق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان تأمین بخشی از نیازهای خاص آموزش و پرورش در رشته هایی که امکان توسعه آن از طریق دانشگاه وجود ندارد، مطابق ضوابط و مقررات وزارت آموزش و پرورش از میان دانش‌آموختگان سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور و حوزه‌های علمیه، مشروط به گذراندن دوره یک‌ساله مهارت ‌آموزی در دانشگاه فرهنگیان بلامانع است. 🔸 خنیفر ادامه داد: امسال ۲۷ هزار معلم تحویل آموزش و پرورش شد اما براساس چشم انداز سال آینده، قرار است ۳۷ هزار معلم به وزارت آموزش و پرورش تحویل داده شود. 🔹 به گفته وی دانشجو معلمان اکنون در ۹۸ پردیس و مرکز دانشگاه فرهنگیان تحصیل می کنند؛ همچنین بیش از ۷۶۰ عضو هیات علمی مشغول تدریس به این دانشجویان هستند. @akhbar_farhangian
⭕️ سازمان سنجش آموزش کشور: 🔸 #کنکور_سراسری سال ۹۹ روزهای ۱۲ و ۱۳ تیر #برگزار خواهد شد. 🔹 #نام‌_نویسی از 16 بهمن #امسال آغاز می‌شود. @akhbar_farhangian
⭕️ کنکور سال ۹۹ شد. 🔸 شورای سنجش و پذیرش دانشجو طی مصوبه‌ای منابع و مواد آزمون سراسری سال ۹۹ را اعلام کرد. 🔹 به گزارش از ؛ با توجه به مصوبه جلسه ۲۹ تیر ماه سال جاری شورای سنجش و پذیرش دانشجو، داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ می‌توانند بدون توجه به نظام آموزشی که در آن تحصیل نموده‌­اند به یکی از دو مجموعه سوال (سؤالات نظام آموزشی ۳-۳-۶ یا سئوالات مربوط به نظام آموزشی قدیم، سالی واحدی و ترمی واحدی)‌ که تمایل دارند پاسخ دهند. 🔸 بنابراین تمامی داوطلبان لازم است در زمان ثبت­‌نام در کنکور ۹۹ علاقه­ مندی خود به پاسخگویی هر مجموعه سوال در تقاضانامه ثبت‌نامی مشخص و اعلام کنند. 🔹 در درس فقه کتاب "آشنایی با فقه "نوشته ملیحه حاجیان، انتشارات مدرسه و در درس اصول عقاید نیز کتاب جهان بینی ۳ (عدل الهی و قضا و قدر) کد ۲۰۰۹ شامل فصل اول (همه فصل)، فصل دوم (به جز عنوان «فلسفه اسلامی» صفحه ۲۳ و ۲۴) و از فصل چهارم، عنوان «نظام کل تا مصائب، مادر خوشبختی ها» (از صفحه ۶۵ تا ۷۲) از جمله منابع درس های «فقه» و «اصول عقاید» رشته علوم و معارف اسلامی دوره پیش دانشگاهی آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ معرفی شده است. ♨️ آزمون سراسری سال ۹۹ برای از منابع و سایر دروس این آزمون به اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در این زمینه کنند. @akhbar_farhangian