⭕️ مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانشپژوهان جوان، از برگزاری #گردهمایی رؤسای ادارات استعدادهای درخشان استانهای سراسر کشور به میزبانی استان سمنان #خبر داد.
🔸 به گزارش #اخبار_فرهنگیان از روابط عمومی مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان،
این گردهمایی در روز یکشنبه 19 آبان 1398 در استان #سمنان برگزار میشود.
🔹 در این گردهمایی وضعیت مدارس در اجرای سند تحول بنیادین و خطمشیهای مرکز در اینباره، برنامه مرکز برای گام دوم انقلاب، تبیین برنامههای مرکز و باشگاه توسط معاونان و مدیران، تبیین برنامههای مربوط به هوافضا و نجوم، سنجش علمی دانشآموزان سمپاد #بررسی میشود و نشستی هم با مدیران مدارس استعدادهای درخشان برگزار خواهد شد.
@akhbar_farhangian
⭕️ معاون آموزش #متوسطه اداره کل آموزش و پرورش #مازندران گفت: باتوجه به بررسیهای انجام شده سال بعد مشکل معلمان جوان #حل میشود.
🔸 به گزارش #اخبار_فرهنگیان از #فارس از مازندران،
مخاطبان این رسانه با ثبت سوژهای با عنوان «معلمان جوان تاکی به دور از منطقه خود بمانند» خواستار پیگیری خبرنگاران #فارس در این زمینه شدند.
🔹 آنان در توضیح این سوژه عنوان کردند: من ۴ سال در شهرستان عباس آباد معلم هستم و هر سال با درخواست انتقالی موافقت نمیشود.
🔸 سختی راه و اجاره خانه و هزینه رفت و آمد با حقوق بخور و نمیر آموزش و پرورش من را به ستوه آورده است.
🔹 معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران در اینباره در گفتوگو با فارس، اظهار کرد: مشکل معلمان جوان درحال بررسی است.
🔸 اسفندیار نظری افزود: باتوجه به بررسیهای انجام شده سال بعد مشکلشان حل میشود.
🔹 وی با بیان اینکه در بکارگیری نیروی تخصصی با محدودیت مواجه هستیم، تصریح کرد: این موضوع موجب میشود نتوانیم معلمان را جابجا کنیم.
🔸 معاون آموزش و پرورش مازندران گفت: بیشترین مشکل در زمینه انتقالی معلمان بحث رشته آنان است که باتوجه که کمبود نیروی تخصصی شاهد چنین مشکلاتی هستیم.
@akhbar_farhangian
⭕️ صدور مجوز #بهکارگیری نیروهای جدید مدارس #استثنایی کشور
🔸 سازمان آموزش و پرورش استثنایی از صدور مجوز بهکارگیری نیروهای جدیدالورود مدارس استثنایی کل کشور #خبر داد.
🔹 به گزارش #اخبار_فرهنگیان از اداره کل توسعه مدیریت سازمان آموزش و پرورش استثنایی،
مجوز بهکارگیری نیروهای #جدیدالورود مدارس استثنایی کل کشور پس از پیگیریهای به عمل آمده توسط اداره امور اداری و پشتیبانی سازمان، #صادر شد.
🔸 همچنین اقدامات لازم برای رفع موانع و مشکلات صدور ابلاغ کارکنان، در سامانه متن (بکفا) در حال #پیگیری است.
@akhbar_farhangian
⭕️ هنوز #مصوبه_ای برای یکسان و عادی سازی مدارس در سال تحصیلی آینده #نداریم.
🔸 به گزارش #اخبار_فرهنگیان،
محسن حاجی میرزایی در حاشیه نشست هم اندیشی فرهنگیان #مازندران در گفتگو با خبرنگار #مهر در پاسخ به اینکه آیا از سال تحصیلی آینده مدارس یکسان سازی و عادی سازی خواهند شد گفت: هنوز مصوبه ای در این زمینه نداریم.
🔹 وی درباره حذف و ممنوعیت تبلیغات تجاری در فضای مدارس، انجام تبلیغات را غیرقانونی دانست و گفت: طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی هیچ تبلیغات تجاری نباید در فضای مدارس انجام شود.
🔸 حاجی میرزایی انجام تبلیغات تجاری در مدارس را یک اشتباه در گذشته بیان کرد و گفت: یک اشتباهی در گذشته انجام داده بودند و ما این کار را در مدارس لغو کردیم.
@akhbar_farhangian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب:
درستکرداری حضرت #محمد (صلوات الله علیه و آله و سلم) بود که جناب #خدیجه را شیفته او کرد. ۷۹/۲/۲۳
⭕️ دهم ربیع؛ سالروز #ازدواج محمد و حضرت خدیجه (سلامالله علیهما)
@akhbar_farhangian
⭕️ ۵ رتبه در #شیوهنامه رتبهبندی معلمان #پیشبینی شده است.
🔸 وزیر آموزش و پرورش:
🔹 طرح رتبهبندی معلمان امسال حتماً اجرایی خواهد شد و مبنای اجرای این طرح از ابتدای مهر ۹۸ است.
🔸 براساس شیوهنامه مورد نظر، معلمان بر اساس صلاحیتهای حرفهای و تخصصی در ۵ رتبه تقسیم میشوند.
🔹 شیوهنامه تبدیل وضعیت مربیان پیشدبستانی، خرید خدمتها و حقالتدریسیها نیز ظرف چند هفته آینده اجرایی خواهد شد.
@akhbar_farhangian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ #همخوانی دلنشین آهنگ ایران من توسط دختران نازنین #دبستان نسل خلاق #ارومیه 👌
@akhbar_farhangian
⭕️ عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، #نیروی_انسانی را مهمترین #چالش در آموزش و پرورش دانست و گفت: آموزش و پرورش برای حل مشکلات خود از بودجه #کافی برخوردار #نیست.
🔸 ابطحی، نیروی انسانی را مهمترین چالش در آموزش و پرورش دانست و اظهار داشت: در بحث قوانین مشکلی وجود ندارد و بزرگترین معضل در حال حاضر نیروی انسانی و زیرشاخههای آن است.
🔹 ابطحی در ارتباط با عملکرد کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در حوزه افزایش بودجه آموزش و پرورش گفت: تلاش کمیسیون برای افزایش بودجه وزارت آموزش و پرورش است و در صورت تخصیص، بودجه امسال از سال گذشته نیز بیشتر شده است.
🔸 وی با اشاره به نقش مجلس شورای اسلامی برای حل این مشکلات، افزود: مجلس باید ریلگذاری کرده و دولت را ملزم به تخصیص بودجه بیشتر کند.
🔹 نماینده مردم #خمینیشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید آموزش و پرورش را تقویت کند، تصریح کرد: اخیراً قانون دادن درصدی از درآمد شرکتهای دولتی به آموزش و پرورش در مجلس تصویب اما با مخالفت دولت روبهرو شد در صورتی که دولت باید برای تقویت آموزش و پرورش مجلس را یاری کند.
🔸 وی کوچکشماری آموزش و پرورش را مهمترین معضل کشور دانست و گفت: باید به این امر توجه داشت که آموزش و پرورش وزارتخانهای زیر بنایی است و هرچه در آن هزینه شود به کشور بازمیگردد اما دیدها متفاوت است و برخی معتقدند که این وزارتخانه ابزاری است و آن را کوچک میشمارند و این بزرگترین مشکل کشور است.
@akhbar_farhangian
⭕️ آموزش خوب زبان #خارجی نیازمند
#ساختارشکنی است.
🔸 عضو شورای عالی آموزش و پرورش گفت: علاج کیفیت در آموزش و پرورش نیازمند ساختارشکنی است و برای آموزش خوب زبان خارجی باید در میزان زمان اختصاص یافته تجدیدنظر شود.
🔹 مدارس #دولتی در بحث آموزش زبان کیفیت #ندارند!
🔸 مهرمحمدی با بیان اینکه یکی از دلایل اقبال به آموزشگاهها این است که نتوانستیم در مدارس به این نیاز پاسخ دهیم و فراگیری زبان بویژه در مدارس دولتی از کیفیتی که باید و شاید برخوردار نیست، گفت: این عطش بالاست، ولی مدارس دولتی در تأمین رضایت خاطر مخاطبان از توفیق لازم برخوردار نبودند، البته محدودیتهایی نیز برای مدارس وجود دارد که به آن اشاره خواهیم کرد.
🔹 عضو شورای عالی آموزش و پرورش با طرح این پرسش که باید دید آیا کمیت و میزان ساعات آموزش زبان کافی است یا خیر؟ عنوان کرد: میزان ساعت آموزش زبان 400 ساعت در طول دوره تحصیل است، این میزان با استانداردهای بین المللی مطابقت ندارد. باید برای آموزش کافی و فراگیری خوب زبان خارجی در میزان زمان تخصیص یافته تجدید نظر شود، تجارب دنیا را باید مرور کرد. در جوامع دیگر آموزش زبان از دوره ابتدایی آغاز میشود.
🔸 باید به دنبال راهحلهای بهتری نسبت به #افزایش_بودجه باشیم.
🔹 مهرمحمدی با اشاره به پافشاری برخی افراد روی افزایش سهم بودجه آموزش و پرورش از دولت برای حل مشکلات افزود: اگر دولت توانمندی را داشت این کار را کرده بود. باید در ساختار تجدیدنظر کرد. فرض را بر این بگذاریم دولت امکان برخورد و افزایش جهشی نسبت به بودجه آموزش و پرورش را ندارد و بعد بیاندیشیم چطور مشکل را در این شرایط حل کنیم. 100 سال است نتوانستهایم خودمان را از این دور باطل نجات دهیم. تا کی قرار است پافشاری کنیم؟ هرگز این اراده بوجود نیامده، باید چه کنیم؟ ناامید نیستیم اما باید به دنبال راه حلهای بهتر باشیم.
@akhbar_farhangian
⭕️ دبیر زبان انگلیسی برای دوره متوسطه #کم داریم!
🔸 رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی گفت: با آموزش زبان انگلیسی از دوره ابتدایی مخالفم و هماکنون دبیر زبان انگلیسی برای دوره متوسطه هم کم داریم.
🔹 به گزارش #اخبار_فرهنگیان،
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی با اشاره به اینکه ای کاش به آن اندازه که روی زبان انگلیسی توجه داریم روی آموزههای اخلاقی و آداب و مهارتهای سبک زندگی، هنر و تفکر نیز دغدغه داشتیم، عنوان کرد: توجه متوازن و متعادلی روی همه ساحتها و حوزههای یادگیری وجود ندارد.
🔸 رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی در پاسخ به پرسشی درباره گردش مالی 145 میلیارد تومانی آموزشگاههای زبان در هر ترم گفت: امروز سهم آموزش و پرورش از بودجه سالانه حدود 4 درصد است در حالی که در برخی کشورها به 15 درصد می رسد. آیا مگر کیفیت زبان فارسی ما از زبان خارجی بالاتر است؟ آموزش زبان فارسی دچار چالش جدی است در حالی که نزدیک 50 درصد مناطق ما دوزبانهاند و آنجا آموزش زبان فارسی به شدت دچار ضعف است و یکسری دلایلی مانع پاسداری از زبان فارسی که زبان آموزش رسمی است میشود. تا جایی که ممکن است برخی دانشآموزان ما نتوانند تا ششم دبستان به فارسی صحبت کنند.
🔹 وی ادامه داد: باید بیش از دغدغه زبان خارجی، چندین جلسه در این برنامه صرف زبان فارسی شود. مگر اهمیت درسهای دیگری چون هنر کمتر از زبان خارجی است. دچار چالش در کل کیفیت آموزش هستیم که باید به آن بپردازیم ضمنآنکه زبان خارجی در دانشگاهها و آموزش عالی نیز دچار چالش است اگر مسائل ما اولویت گذاری نشود و به ریشهها نپردازیم یک مرتبه مسائلی چون زبان خارجی پررنگ و در شبکههای مجازی دست به دست میشود.
🔸 وی تأکید کرد: با اینکه زبان انگلیسی را از دبستان شروع کنیم مخالفم زیرا مبتنی بر واقعیت نیست و جز ایجاد بحران و تبعیض بیشتر، ثمری نخواهد داشت. دبیر زبان انگلیسی در متوسطه بسیار کم داریم. اگر قرار باشد آموزش زبان از دوره ابتدایی شروع شود همه مدارس نمیتوانند معلم زبان داشته باشند باید به همین 400 ساعت آموزش، کیفیت بدهیم اکنون ساعات آموزش دروس از 90 به 70 دقیقه و هفتههای آموزشی ما به جای 35 به 28 هفته هم میرسد.
@akhbar_farhangian