🔴 سنجش پایه هفتم سمپاد برای مهر ۹۷ صرفاً بر اساس هوش و استعداد است/ نیازی به کلاس رفتن و تمرین نیست
وزیر آموزش و پرورش گفت: برای مهرماه ۹۷ صرفاً پذیرش در پایه هفتم سمپاد از طریق سنجش هوش و استعداد است و اصلا نیازی به کلاس رفتن و تمرین کردن نیست.
#اطلاع_رسانی_کنید 🌺
ــــــــــــــــــــــــــــــــ
http://eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
🔴 سامانه نظام سنجش شایستگیهای حرفهای مدیران مدارس رونمایی شد
سامانه نظام سنجش شایستگیهای حرفهای مدیران مدارس با حضور وزیر آموزش و پرورش رونمایی شد.
#اطلاع_رسانی_کنید 🌺
ــــــــــــــــــــــــــــــــ
http://eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
💠 رئیس مرکز امور بینالملل و مدارس خارج از کشور :
▪️اکنون آییننامهای در دست تدوین داریم که حتی اگر معلمی از همه فیلترهای اعزام عبور کرد و به خارج از کشور رفت اما از کارایی مناسب برخودار نبود بتوانیم طبق این آییننامه که در دست تنظیم داریم وی را به کشور برگردانیم.
▪️ما ۴۰۰ معلم اعزامی داریم که حقوق ارزی دریافت میکنند و ۴۰۰ معلم دیگر داریم که به تبعیت از همسر غیر فرهنگی در آنجا حضور دارند و یا بومی هستند.
▪️معلمان اعزامی ما ۳۶ ساعت در هفته در مدرسه حضور دارند که بیشتر از میزان ساعت حضور معلمین در داخل کشور است.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
http://eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
💥. اجرای سامانه #الکترونیکیکردن امتحانات #نهایی از #خرداد۹۸
♻️. #عبدالرسولعمادی رئیس مرکز سنجش آموزشوپرورش اظهارداشت:
سال گذشته در ۲ منطقه شاهد لو رفتن سؤالات امتحانی قبل از امتحانات بودیم که مناطق معلوم و عواملش نیز شناسایی شد و پیگیریهای لازم را نیز انجام دادیم. در تلاش هستیم تا سامانه الکترونیکی کردن امتحانات نهایی را از خردادماه ۹۸ اجرا کنیم. در حال حاضر ۶۴۰۰ حوزه امتحانی داریم که از محل تکثیر برگهها تا حوزه اجرا، واسطههایی وجود دارد که ممکن است در بین ۶۴۰۰ حوزه، اشکالاتی پیش آید.
http://eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
🔴 نظر دولت درباره افزایش پلکانی حقوق
🔰رئيس سازمان اداري و استخدامي
🔻 طبق قانون مديريت خدمات كشوري دولت مكلف است كه همه ساله حقوق كارمندان را متناسب با تورم افزايش دهد.
🔻 در لايحه بودجه كه دولت به مجلس ارائه كرده متوسط افزايش حقوق كاركنان دولت به ميزان ۱۰ درصد براي سال ١٣٩٧ پيش بيني شده بود كه مجلس نيز آن را تأئيد كرد ولي براي نحوه افزايش حقوق گروه هاي مختلف كارمندآن قيدي لحاظ كرد كه اين افزايش حقوق بر اساس دريافتي كارمندان به صورت پلكاني حداكثر تا ۲۰ درصد باشد.
🔻 دولت براساس براورد بار مالي ، حقوق كارمندان را ۶ تا ۱۶ درصد افزايش داده است اظهارداشت در اين افزايش علاوه بر رعايت تناسب متوسط افزايش با ميزان تورم سال ٩٦ تلاش شد نظر مجلس محترم نيز در خصوص اعمال افزايش بيشتر براي گروه هاي كارمندي كه حقوق كمتري دريافت مي كنند مورد توجه قرار گيرد.
🔻 با وجود گسترش تشكيلاتي دولت و افزايش جمعيت هم اكنون دو ميليون ۳۲۰ هزار كارمند در بدنه دولت به ارائه خدمات به مردم مشغولندو كوچك سازي دولت به عنوان يك ضرورت موکد است.
🔻 بدنه دولت بدنه اي سنگين است و براي همين در قوانين توسعه از قانون سوم تا ششم و ديگر قوانين هدف گذاري براي كوچك سازي دولت برنامه ريزي شده است.
رئيس سازمان اداري و استخدامی
http://eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
#سخن_ناب
معلم خوب دست انسان را می گیرد ، فکر او را باز می کند ، به قلبش رسوخ می کند و آینده او را رقم می زند.
🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
💥. در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ حدود ۱۴۲ هزار #کودک از #تحصیل_بازماندند.
♻️. #رضوانحکیمزاده، معاون وزیر آموزشوپرورش، اعلام کرد در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ حدود ۱۴۲هزار کودک از تحصیل بازماندهاند. آموزشوپرورش ایران برای مقابله با این موضوع در معاونت ابتدایی این وزارتخانه «کمیته انسداد مبادی بیسوادی» تأسیس کرده است.
به گفتهٔ حکیمزاده، این کمیته توانسته در ۴ سال گذشته ۱۴۳ هزار بازمانده از تحصیل را جذب کند و به مدرسه بازگرداند.
بر اساس نتایج مرکز پژوهشهای مجلس، ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل در ایران وجود دارد. #دختران از اصلیترین گروههای بازمانده از تحصیل در ایرانند. بر اساس آماری که سال ۹۴ منتشر شد بسیاری از کودکان بازمانده از تحصیل از استانهای #محروم کشور هستند. تنها در مهرماه سال ۹۴، یکمیلیون و ۴۳۰ هزار دانشآموز ۶ تا ۱۸ ساله راهی به مدرسه نیافتند.
http://eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
✅پنجمین آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی کشور:👉
🔹تعداد کل شرکت کنندگان: ۴۲۶ هزار و ۶۴۰ نفر
🔸جذب در: ۹ دستگاه اجرایی شامل وزارت آموزش و پرورش
🔹سهمیه وزارت اموزش و پرورش در این آزمون:حدود ۱۷ هزار نفر
🔸تعداد شرکت کنندگان برای کد رشته های وزارت آموزش و پرورش:حدود ۴۰۰ هزار نفر
🔹زمان برگزاری آزمون: ۱۵ تیرماه
🔸زمان توزیع کارت ورود به جلسه: ۱۲ تیر
http://eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
#طرح_شهاب
💢چگونگی شناسایی دانش آموزان در برنامه ی شهاب
✅۱. استعداد فضایی
چند شکل هندسی روی برگه های مختلف رسم کنید مثلا مستطیل و دایره - یا مربع و مثلث. بعد از دانش آموز بخواهید که این شکلها را به شکلهای سه بعدی تبدیل کند
دانش آموزی که بتواند شکلهای بیشتری رسم کند تصویرسازی خوبی دارد. مثلا مثلث را به نان سنگک یا دایره را به کره و یا تایر ماشین، مستطیل را به جعبه و... هر چه ظریفتر و زیباتر رسم کند استعداد تصویرسازی بالاتری دارد. برای شناسایی علاقه به علوم تجربی می توانید بگویید هر کسی دوست دارد دانه ای بکارد و سه هفته ی دیگر با خودش بیاورد. دیگر هم هیچ حرفی درباره ی آن نگویید تا سه هفته ی دیگر. بعد از سه هفته نتیجه گیری کنید. یا اینکه علاقه به نگهداری حیواناتی مثل مرغ و خروس یا رسیدگی به حیوانات دیگر. نمایش فیلم مستند در مورد گیاهان و حیوانات و جانوران و تکرار آن، اگر دارای هوش تجربی بالایی باشد از دیدن فیلم لذت برده و جزییات آن را بیان می کند.
✅۲. استعداد کلامی
هر روز رصد می شود. توانایی درست صحبت کردن و نوشتن درست، موقع دیدن و خداحافظی بیشتر از بقیه احوالپرسی می کند و آرزوهای خوبی برای شما و دیگران می کند. دامنه ی لغاتش بیشتر از دیگران و یا گروه همسال است. درس را رسا و خوانا و شمرده می خواند. وقتی کلمه ای می گویید مترادف و تمثیل آن را به بهترین شکل بیان می کند. مثلا با شنیدن باران، سریع می گوید رحمت الهی یا پاییز، می گوید خزان - نقاشی دل انگیز - رنگارنگ ترین فصل ها، فصل برگهای ارغوانی...
✅۳. استعداد میان فردی
دانش آموزی که دستش را موقع امتحان صفت و سخت می گیرد در واقع ارتباط اجتماعی ضعیفی دارد. موقع خوردن تغذیه هیچگاه به کسی تعارف نمی کند حتی به شما. اگر مشکلی برای همکلاسی هایش پیش بیاید بی تفاوت رد می شود. اگر دوستش درس نخوانده کمکش می کند یا نه. دوستش وسیله اش را یادش رفته به آن میدهد یا نه. معلم یکی را توبیخ می کند منطقی و با ادب در برابر معلم از او دفاع کرده و خواستار بخشش او می شود. در کارهای گروهی مشارکت فعال دارد و توانایی اداره ی گروه را دارد. و اکثر مواقع سرگروه است
اگر شاگرد جدیدی کلاس بیاید اولین نفر است که با او دوست می شود.
✅۴. استعدادفضایی
اگر به حیاط ببرید سریع جهت جغرافیایی را برایتان مشخص می کند
در نقشه ی ایران به راحتی استان و شهر محل زندگی خود را پیدا می کند. اگر از او بپرسید برای رفتن به استان یا شهر دیگری باید در کدام جهت حرکت کنیم سریع و درست جواب می دهد.
مفاهیم و مقاصد را در ذهنش مجسم کرده و پاسخ می دهد. از موضوع تصویر سازی می کند. داستانی میگویید نقاشی زیبایی برایش می کشد و...
بعضی وقت ها که می خواهد جواب بدهد وم علم اجازه نمی دهد مقصود خود را روی صفحه ی فرضی در هوا می نویسد.
با گل رس یا خمیر مجسمه اشکال متفاوت و جالبی می سازد. از دیگران الگوبرداری نمی کند ایده و اثر خود را دارد. اثری که می سازد اگر هم مثل بقیه باشد کاملتر و شکیلتر است.
فکر کنم شناسایی هوش فضایی برای همکاران مشکلتر از دیگر هوشها باشد. البته کسی که هوش ریاضی بالایی داشته باشد در اکثر مواقع هوش فضایی بالایی هم دارد.
✅۵. استعداد منطقی ریاضی
اکثر تمرینات و فعالیت های کتاب را درست و صحیح انجام می دهد. معمولا معلم یار است. علاوه بر راه حل معلم از راه حل های دیگری هم استفاده می کند. بیشتر وقت ها تا سوالی پرسیده می شود ذهنی و به طورصحیح پاسخ می گوید.
✅۶. استعداد هنری
کارهای ریتمی و آهنگین را می پسندد. شعرها را با ریتم و آهنگین حفظ می کند. به نمایش علاقه ی خاصی دارد و به خوبی ایفای تقش می کند. به راحتی سوت می زند. به خواندن قرآن با صوت و آهنگین علاقه ی خاصی دارد.
🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
بررسی صحت و سقم لو رفتن سؤالات امتحان نهایی توسط تیمی از آموزش و پرورش و پلیس فتا
وزیر آموزش و پرورش:
🔹شایعههایی درخصوص لورفتن سؤالات امتحانات درس دینی مطرح شده است، هنوز نمیتوان درخصوص رد یا تأیید این شایعه اظهار نظری کرد؛ تیمی با همکاری پلیس فتا این موضوع را بررسی میکند.
🔹براساس خبرهای واصله به بنده این موضوع در حد اختلاس و پول گرفتن بوده است اما هنوز لو رفتن سؤالات به اثبات نرسیده است.
fna.ir/bmk6q4
http://eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
💥. ۶ راهکار برای جبران #کمبودمعلم در سال تحصیلی ۹۷-۹۸
♻️. #سیدحمایتمیرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی #ششراهکار برای جبران کمبود معلم در کشور مطرح کرد و گفت:
🔘. برای رفع این کمبودها چندین راه وجود دارد که عبارتند از :
1⃣. نیروهای بلاتکلیف #حقالتدریسی مجوز استخدام بگیرند تا با استخدام آنها مشکل حل شود.
2⃣.نیروهایی که در معرض #بازنشستگی قرار دارند، مدت اشتغال به کارشان تمدید شود.
3⃣. مجوزی برای جذب #سربازمعلمان داده شود.
4⃣. از نیروهای #مازاد در بخش #اداری برای حل کمبود نیرو استفاده شود.
5⃣. در استانهایی که مازاد نیرو وجود دارد به #استانهاینیازمندنیرو، منتقل شوند.
6⃣. #شیفتعصر برای مدارسی که تنها #شیفتصبح دارند، گذاشته شود تا با معلمانی که دوست دارند در شیفت عصر هم کار کنند، این کمبود جبران شود.
💠. منبع : #خانهملت
http://eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8