eitaa logo
اخبارفوری ومهم 📌
75.8هزار دنبال‌کننده
18.4هزار عکس
10.9هزار ویدیو
445 فایل
☫ خدایا جهان را پادشاهی توراست... ✨#بِسْــــــمِ‌اللَّهِ‌الرَّحْمَـنِ‌الرَّحِيــمِ✨ 💢بررسی جدیدترین خبرهای ایران و جهان 🔥 نیازمند ادمین جهادی هستیم🙋 مدیریت ✨ @adminita0 ✨ 🎯✅رزرو تبلیغات ارزان و به صرفه 😍👇 @rooyesh_ads . . . . ‌.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹معلم روستا،گلایه می کرد از بی تربیتی دانش آموزان و بی توجهی والدین به درس و تربیت کودکان. از ایشان سوال کردم :در طول یکسال گذشته آیا شده به خانه دانش آموزان بروید و صمیمانه با والدین گفتگو و با آنها ارتباط برقرار کنید؟ جواب منفی بود. در حالی که فاصله مدرسه با خانه دانش آموزان بیست قدم نمیشد و تعداد دانش آموزان هم سی نفر. 🔹تربیت بدون رابطه سالم؛"مربی،کودک و والدین" امکان پذیر نیست.اگر این سه در کنار هم قرار گرفتند و تعامل صحیحی برقرار کردند، رشد کودک را در پی خواهد داشت. *اسماعیل آذری نژاد* 🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
ظرافت های معلم «در تمرکز بخشی فراگیران » 🔺 متغیر بودن صدا و بیان معلم . 🔺شور و حرارت معلم، و شور و حرارت صدا و بیان او. 🔺جابه جایی و تحرک معلم در کلاس . 🔺توصیه به یادداشت برداری فراگیران در هنگام تدریس. 🔺تذکرات غیرکلامی : مانندزدن قلم به تابلو یامیز ، مکث به جا ،یک دست را بالا گرفتن ، دست زدن . 🔺تغییر در نوع ارتباط معلم با فراگیران و فراگیران با یکدیگر:         🔹ارتباط معلم با فراگیران (کل کلاس )          🔹 ارتباط معلم بایک فراگیر           🔹 ارتباط معلم با بعضی از فراگیران           🔹ارتباط یک فراگیر با فراگیردیگر           🔹 ارتباط یک فراگیربا همه فراگیران          🔹 ارتباط بعضی فراگیران با بعضی فراگیران   🔺زنگ تفریح کلاسی : معلم بنا به موقعیت کلاس - درضمن تدریس- به فراگیران سه الی پنج دقیقه استراحت دهد. 🔺دعوت از فراگیران برای ایستادن به مدت یک دقیقه . 🔺دعوت از فراگیران برای انجام چند حرکت کششی و نرمشی . 🔺بهره گیری از شیوه های کشکولی : معلم بنا به موقعیت ، مطالب و مباحث مختلف و متفرقه ی غیر درسی، علمی، تربیتی، اجتماعی، ورزشی که درعین حال برای فراگیران جنبه خوشایند و کاربردی داشته باشد، ارائه کند مانند نحوه ی مطالعه کردن، چگونگی برقراری ارتباط با دیگران، عوامل موثر در یادگیری . 🔺اجرای شیوه های نوین و الگو فعال تدریس . 🔺بهره گیری معلم از وسایل و رسانه های آموزشی مناسب. 🔺استفاده از تصاویر و عکس ها به جای کلمات 🔺استفاده از شیوه ی قصه گویی و داستان گویی. 🔺استفاده از شیوه خاطره گویی . 🔺طرح معما و مسابقه . 🔺مطالب درسی را به صورت دسته بندی، ستونی، نموداری، موربی و جدولی نوشتن روی تابلو . 🔺استفاده از کلمات و جملات بدون نقطه . 🔺درشت نویسی یا ریز نویسی کلمات و عبارات روی تابلو . 🔺وارونه نویسی، کج و معوج نویسی مطالب درسی روی تابلو 🔺آیینه نویسی مطالب روی تابلو . 🔺استفاده از  آیه وحدیث ⚡️⚡️پرنده برای رسیدن به بلندای مقصدش «بال» می خواهد ومعلم «حال»⚡️⚡️ منبع: کتاب ظرافت های معلم مجید نقیه 👇👇👇👇 🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
📍 اطلاعیه با عرض سلام و خسته نباشید خدمت دوستان و معلمین عزیز امید آن‌که مطالب کانال تربیت_تعلیم (رسم معلمی)، تا امروز برای دوستان موثر واقع شده باشد، با این امید خواستارم دوستان اگر تجربه‌ای در زمینه‌ی مطالب ارائه شده در کانال، اعم از متن، ویدیو یا عکس دارید برای ادمین کانال ارسال فرمایید تا با نام خودتان در کانال قرار داده شود. با امید به این‌که بقیه‌ی دوستان هم از این تجربیات بهره بگیرند. قبلاً از همکاری و توجه تمامی دوستان و همکاران عزیز سپاسگزارم. با آرزوی توفیق روز افزون شما ✉️ Admin ID: @teacher1994 🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
🔴 تظاهرات هزاران معلم در آمریکا/ مدارس تعطیل شد براساس خبرهای منتشر شده از سوی رسانه‌های آمریکایی، هزاران معلم در خیابان‌های ایالات کنتاکی و اوکلاهما به منظور افزایش دستمزدهایشان و خدمات رسانی دولت به مدرسه‌ها تظاهرات کردند. علاوه بر افزایش دستمزدها، این معلمان خواستار بهره‌مندی بیشتر از مزایای دولتی و افزایش بودجه مدارس دولتی هستند. این معلمان در ایالات تحت حکومت جمهوری خواهان که بودجه‌های آموزشی را در سال‌های اخیر کاهش داده‌اند، دست به اعتراض زده‌اند. تعداد معلمان معترض تنها در ایالت اوکلاهما حدود 30 هزار نفر تخمین زده شده‌ است؛ به علت اعتراض معلمان برخی از مدارس ایالات کنتاکی و اوکلاهما تعطیل شده‌اند. شنیده‌ها حاکی از آنست که موج اعتراضات رو به افزایش است؛ علاوه بر این اکثر معلمان معترض جوان هستند و خواهان رسیدگی بیشتر به مدارس دولتی‌اند. همچنین برخی معلمان در اوکلاهما اعلام کرده‌اند که به علت پایین بودن حقوق‌شان مجبور به روی آوردن به مشاغل دوم مانند پیشخدمتی در رستوران‌ها و باغبانی شده‌اند. ــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
🔴 آغاز تغییرات مدیریتی در آموزش و پرورش /عزم جدی برای ورود بانوان و جوانترها رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی گفت: در سال های گذشته، حوزه ستادی آموزش وپرورش کمتر مورد تغییر و تحول قرار گرفته است و بعضاً شاهدیم که افراد بازنشسته و مسن همچنان در سطوح عالی مدیریتی مشغول به کار بوده و اقبالی هم به جوان ترها ندارند، این رویه موجب تزریق ناامیدی و هدررفت انگیزه نیروهای خوش فکر و تحولگرای ستادی شده است. در حال حاضر معلمان جوان شایسته بسیار داریم اما مدیران جوان خیلی کم داریم و مجالی برای تربیت مدیران راهبردی و توانمند برای جوانان فراهم نساخته‌ایم و روحیه محافظه کارانه شدیدی بر آموزش و پرورش حاکم است. وی با اظهار نگرانی از کم توجهی نسبت به مشارکت فرهنگیان جوان تحصیلکرده در سطوح مدیریتی مناطق، استانها و ادارات کل ستادی گفت: انتظار این است که مدیران با درک شرایط جدید، در بهره مندی و استفاده از توان مدیریتی نیروهای جوان پیش قدم شده و عرصه را برای خدمت این نیروها مهیا کنند. نظری با اشاره به ابلاغ رئیس جمهور به دستگاه‌های اجرایی مبنی بر منع به کارگیری بازنشستگان افزود: در حال حاضر میانگین سنّ مدیریتی در وزارت آموزش و پرورش بالاست و این در حالی است که اگر روند پیر سنی مدیریتی در آموزش وپرورش ادامه یابد، به زودی با بحران کمبود مدیران میانی و عالی مواجه خواهیم شد. وی اظهار کرد: در برخی بخش ها و سازمان های آموزش و پرورش، نوعی بی اعتمادی نسبت به ورود نیروهای جوان و بانوان در پست های مدیریتی مشهود است. نظری در پایان با اشاره به ضرورت نوسازی مدیریتی و ساختاری در وزارت آموزش و پرورش، از عزم جدی برای ورود جوان ترها و بانوان توانمند به لایه های میانی و عالی مدیریتی خبر داد. ــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
#معرفی_کتاب 📚 روش های نوین تدریس 📖برای کلاس های چند پایه و تک پایه ✍نویسنده:دکتر محرم آقازاده 🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
🔴 چاک چونز، خالق فیلم‌های کارتونی، می‌گوید کار کودکان، بازی کردن و آزمایش است. اما در مواردی ممکن است معلمان و والدین، وی را به خاطر همین نوع کارها و دست زدن به هر چیزی، سرزنش کنند. 🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
💌سی ویژگی یک انسان با شخصیت ... ۱- کسی نگران رفتار و گفتار او نیست. در ادب و امانت داری قابل پیش بینی است؛ ۲- اتومبیل خود را برای عابری که از خطوط عابر پیاده عبور می کند، کاملاً متوقف می کند؛ ۳- چون وفای به عهد برای او جدی است، بعضاً شبها برای تحقق عهد، فکر کرده و خوابش نمی برد؛ ۴- روزانه ۵ دقیقه برای خشکاندن حسادت در وجود خود، برنامه ریزی کرده است؛ ۵- بسیار بسیار بسیار بسیار انصاف دارد؛ ۶- آنقدر برای خود احترام قایل است که به کسی خیانت نمی کند؛ ۷- روزانه ۱۰ دقیقه برای شناخت خود، برنامه ریزی کرده است؛ ۸- اگر حتی ۵ دقیقه به جلسه ای دیر برسد، با پیامک به میزبان اطلاع می دهد؛ ۹- اطرافیان او از اینکه نقدی را مطرح کنند احساس آرامش و امنیت می کنند؛ ۱۰- برای نگاه کردن به شبنم روی گلبرگ یک گل، وقت می گذارد؛ ۱۱- دارای ثبات فکری است و به تناسب شرایط و مخاطب، افکار و مواضع خود را تغییر نمی دهد؛ ۱۲- انسانها را به خوب و بد تقسیم نمی کند بلکه ضعف ها و توانایی‌های آنها را در کنار هم می بیند؛ ۱۳- مخالفان فکری او، اخلاق او را تحسین می کنند؛ ۱۴- بیشتر با رفتار خود دیگران را تحت تأثیر قرار می دهد تا گفتار؛ ۱۵- ظرفیت و شجاعت گفتن این جمله را دارد: (۱) افکار فلانی با من بسیار متفاوت است ولی ذاتاً فرد مؤدبی است؛ ۱۶- ظرفیت و شجاعت گفتن این جمله را دارد: (۲) افکار فلانی با من بسیار متفاوت است ولی تابحال ندیده‌ام که بدگویی و تخریب کند؛ ۱۷- ظرفیت و شجاعت گفتن این جمله را دارد: (۳) افکار فلانی با من بسیار متفاوت است ولی ندیده‌ام که برای کسب موقعیت بهتر شغلی و مالی، چاپلوسی کسی را بکند؛ ۱۸- بسیار اعتماد به نفس دارد (۱): چون دقیق و حقوقی صحبت می کند؛ ۱۹- بسیار اعتماد به نفس دارد (۲): چون نیازی به متهم کردن کسی ندارد؛ ۲۰- بسیار اعتماد به نفس دارد (۳): چون یک شغل بیشتر ندارد؛ ۲۱- بسیار اعتماد به نفس دارد (۴): چون با درون خود زندگی می کند تا با قضاوت دیگران؛ ۲۲- بسیار اعتماد به نفس دارد (۵): چون طولانی در منصبی نمی ماند؛ ۲۳- بسیار اعتماد به نفس دارد (۶): نیازی به تزویر ندارد چون حدّ خود برای یک زندگی با تدبیر را می داند؛ ۲۴- بسیار اعتماد به نفس دارد (۷): چون افکار و مواضع او ارتباطی به منابع مالی او ندارند؛ ۲۵- بسیار اعتماد به نفس دارد (۸): چون نیازهای مالی او مرتبط به حوزۀ سیاست نیست؛ ۲۶- بسیار اعتماد به نفس دارد (۹): نیازی به حذف دیگران ندارد چون دایرۀ بازی و زندگی او بسیار وسیع است؛ ۲۷*- بسیار اعتماد به نفس دارد (۱۰): انحصاری رفتار نمی کند چون کرۀ زمین را فقط یک نقطه در خلقت می داند؛ ۲۸- دروغ نمی گوید چون با راستگویی به همۀ منافع معقول خود دست یافته است؛ ۲۹- مسئله یکِ زندگی او، کار کردن و زحمت کشیدن است؛ ۳۰- بی نیازی در ذات و هویت اوست. 🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
♦️هنگام نوشتن برتابلو، پشت خود را به کلاس نکن! 🔹نیمرخ بدن نسبت به وسط کلاس 30 درجه انحراف داشته باشد. درغیر این صورت ارتباط واقعی میان تو و دانشجو یا محصل برقرار نمی شود. 🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
🌕یادگیری زمانی صورت ‌میگیردکه نیاز، خواسته ،کنجکاوی یاخیال‌پردازی انسان راارضاکند انواع دیگر یادگیری بسرعت به فراموشی سپرده میشوند. 🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
🔴🔴🔴 🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍ ✔️استخدام پيمانی آموزش و پرورش در سال۹۷ 🔺ثبت‌نام: نیمه‌اول فروردین 🔺آزمون: نیمه‌دوم اردیبهشت 🔺نتایج اولیه: اواخر خرداد 🔹رییس مرکز برنامه ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزات آموزش و پرورش از تاریخ ثبت نام وشرایط وضوابط شرکت در آزمون استخدام پيماني آموزش وپرورش در سال ۱۳۹۷ خبر داد. 🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
خواب مناسب باعث رشد قدی کودکان می‌شود سیدکاظم کاظمینی، متخصص طب ایرانی: یکی از موضوعات مهمی که در حفظ سلامتی انسان نقش اساسی دارد و کمتر به آن توجه می‌شود، مسئله خواب است؛ چرا که خواب مناسب در کاهش بروز بیماری‌ها موثر است. وی در مورد تاثیر خواب در رشد کودکان افزود: خواب مناسب یکی از توجه‌ برانگیزترین موضوعات در رشد کودکان است و در حالی که رشد کودکان به ویژه رشد قدی آن‌ها دغدغه خانواده‌هاست، تاثیر خواب در رشد آنها نادیده گرفته می‌شود./ ایسنا 🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
🔅 سيدمحمد بطحايی وزیر آموزش ‌و پرورش در دیدار با مدیران و کارکنان حوزه ستادی، ضمن تبریک سال نو، با ترسيم نقشهٔ راهبردی وزارت گفت: در سال ۹۷ مدارس بايد به سمتی بروند كه دانش‌آموزان پس از خروج از مدرسه توانايی حل مسائل زندگی را داشته باشند. 🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
✅مشاهدات من از وضعیت «تفکر» در نظام آموزش و پرورش ایران ممکن است این نوشته به خیلی‌ها بر بخورد. از دوستانی که بابت این نوشته آزرده خاطر می‌شوند عذرخواهی می‌کنم. با این حال این نوشته حاوی نکاتیست که ممکن است برای مردم مفید باشد. ------ طی سال‌های گذشته در نقاط مختلف کشور به صدها دانش‌آموز، معلم، مدیر مدرسه و کارشناسان و مدیران مناطق آموزش و پرورش درس داده‌ام. موضوع کارگاه‌ها، سمینارها و دوره‌های آموزشی من «تفکر» سیستمی است و کلاس‌هایم به صورت فعالیت محور و همراه با گفتگو پیش می‌رود. همین مساله باعث می‌شود در تعاملاتی که در کلاس دارم، ذهنیتی در مورد توانمندی‌های فکری شرکت‌کنندگان به دست آورم. این نتیجه گیری نه علمی و نه قابل استناد است. با این حال تصویر ذهنی من از تجربیاتی که داشته‌ام را نشان می‌دهد: دانش‌آموزان دبستانی: میانگین توانمندی ذهنی عالی دانش‌آموزان متوسطه اول: میانگین توانمندی ذهنی خوب دانش‌آموزان متوسطه دوم: میانگین توانمندی ذهنی تقریبا خوب اما خسته معلمان: معلمان توانمند زیاد داریم، اما به طور میانگین توانمندی ذهنی معلمان در حد دانش‌آموزان متوسطه دوم یا کمی پایین‌تر است. مدیران مدارس: صرف‌نظر از بعضی از مدیران توانمند، به طور میانگین توانمندی بسیار کمتری از معلمان دارند کارشناسان و مدیران مناطق آموزش و پرورش: صرف‌نظر از برخی افراد توانمند، به طور میانگین توانمندی بسیار کمتری از مدیران مدارس دارند. تحلیل من از این مساله: - سیستم آموزشی اکثر مدارس ضد تفکر است. دانش‌آموزان به سکوت دعوت می‌شوند نه به تفکر و بیان افکار. از دانش‌آموز خواسته می‌شود همان چیزی که معلم می‌گوید را بپذیرد و همان را در برگه امتحانی بنویسد و نمره بگیرد. دانش‌آموزان هرچه بیشتر در این سیستم جلو می‌روند، توانمندی ذهنی‌شان کاهش می‌یابد. - موتور درونی معلمان خاموش است. اغلب معلمان انگیزه‌ای برای یادگیری ندارند و احساس نیاز به یادگیری نمی‌کنند. دوره‌های ضمن خدمت معلمان با کیفیت بسیار پایین و معمولا توسط افرادی با توان معلمی بسیار ضعیف برگزار می‌شود. - انتظار ادارات آموزش و پرورش از مدیران مدارس این است که «فکر نکنند» و کاملا «گوش به فرمان» باشند. برای همین تا آنجا که بتوانند افراد ضعیف، گوش به فرمان، و وابسته‌ای را به عنوان مدیر مدرسه انتخاب می‌کنند. - بسیاری از نمایندگان مجلس اهمیت زیادی برای تحت سیطره گرفتن آموزش و پرورش (و اثرگذاری بر انتخابات بعدی از آن طریق) قایل هستند. نمایندگان استان برای انتخاب مدیر کل آموزش و پرورش استان به وزیر فشار می‌آورند؛ نمایندگان شهرستان به مدیرکل استان برای انتخاب رییس اداره آموزش و پرورش فشار می‌آورند؛ مدیران مناطق هم به توصیه نمایندگان مجلس افرادی را که معمولا زیر بلیط نمایندگان هستند، به عنوان مدیران مدارس انتخاب می‌کنند. این مدیران هم ترجیح می‌دهند معاونانی ضعیف‌تر از خودشان برای مدارس انتخاب کنند و زنجیره انتخاب مدیران کامل می‌شود. من به وزیر و شورای عالی آموزش و پرورش این است که برای نجات مدارس و ادارات آموزش و پرورش از این وضعیت، انتخاب مدیران مدارس را از عهده آموزش و پرورش خارج کنند و به انجمن اولیا و مربیان بسپارند. 🔴 برگرفته از کانال تفکر سیستمی 🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
💫ﺟﺎﺩﻩ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ ﻣﺴﺘﻘﯿﻢ ﻧﯿﺴﺖ...! ﭘﯿﭽﯽ ﺩﺍﺭﺩ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ " ﺷﮑﺴﺖ " ﺩﻭﺭ ﺑﺮﮔﺮﺩﺍﻧﯽ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ " ﺳﺮﺩﺭﮔﻤﯽ" ﺳﺮﻋﺖ ﮔﯿﺮ ﻫﺎﯾﯽ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ "ﺍﻓﮑﺎﺭ ﻣﻨﻔﯽ " ﻭﭼﺮﺍﻍ ﻗﺮﻣﺰ ﻫﺎﯾﯽ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ "ﺩﺷﻤﻨﺎﻥ " ﺍﻣﺎ ﺍﮔﺮ ﯾﺪﮐﯽ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ " ﺍﺭﺍﺩﻩ" ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﺪ ﻣﻮﺗﻮﺭﯼ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ "ﺍﺳﺘﻘﺎﻣﺖ" ﻭ ﺭﺍﻧﻨﺪﻩ ﺍﯼ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ " ﺍﻣﻴﺪ " ﺑﻪ ﺟﺎﯾﯽ ﺧﻮﺍﻫﯿﺪ ﺭﺳﯿﺪ ﮐﻪ «ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ» نام دارد ❣زندگیتون سرشار از موفقیت های بی نظیر👌 🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
🔴 پایه یازدهم منتفی شد/ اول خرداد ماه زمان برگزاری امتحانات نوبت دوم عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش ؛درباره تصمیم گیری برای وضعیت امتحانات پایه یازدهم اظهار کرد: هنوز درباره برگزاری امتحانات نهایی در پایه یازدهم تصمیم‌گیری نشده است و این موضوع در جلسه شورای سنجش و پذیرش به نتیجه قطعی خواهد رسید. وی ادامه داد: جلسه شورای سنجش و پژوهش پایان فروردین ماه برگزار خواهد شد و در این جلسه علاوه بر تصمیم گیری برای امتحانات نهایی تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور هم مورد توجه قرار می‌گیرد. رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با اعلام اینکه امسال در پایه یازدهم امتحان نهایی برگزار نمی‌شود، گفت: تصمیم‌گیری برای برگزاری امتحانات نهایی در سال‌های آینده اجرایی خواهد شد. وی عنوان کرد: تاثیر سوابق کنکور در سال 97 همانند سال 96 است و بعد از تصمیم گیری جلسه سنجش و پذیرش برای سال 98 شرایط اعلام خواهد شد. عمادی درباره زمان برگزاری امتحانات نوبت دوم تصریح کرد: امتحانات مطابق سال گذشته و از اول خرداد ماه برگزار خواهد شد. ـــــــــــــــــــــــــ 🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
🔸تشريح شيوه‌های جذب و استخدام نيروی انسانی در آموزش و پرورش با حضور چهاربند، رئيس مركز برنامه ريزی نيروی انسانی 📆 : شنبه ٩٧/٠١/١٨ ⏰: ساعت ١٠:١٥ صبح/شبكه خبر 🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
👌👌👌 🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
🔸غلامرضا کریمی رئیس امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان: آزمون اعزام فرهنگیان به مدارس خارج از کشور 21 اردیبهشت ماه امسال برگزار خواهد شد و علاقه مندان می توانند از اول تا پنجم اردیبهشت در این آزمون ثبت نام کنند 🔹در آزمون آتی جذب آموزگار در مقطع متوسطه، مدیر آموزشگاه، معاون آموزشی و اجرایی و مشاور تحصیلی خواهد بود 🔹برای معلمانی که دارای مدرک کارشناسی هستند حداقل سابقه خدمت 10سال و حداکثر سابقه 25 سال از شرایط ثبت نام است؛ همچنین برای معلمانی که دارای مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر هستند سابقه کاری حداقل 10 سال و حداکثر 27 سال در نظر گرفته شده است. 🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
🔴🔴🔴 🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍ ✔️استخدام پيمانی آموزش و پرورش در سال۹۷ 🔺ثبت‌نام: نیمه‌اول فروردین 🔺آزمون: نیمه‌دوم اردیبهشت 🔺نتایج اولیه: اواخر خرداد 🔹رییس مرکز برنامه ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزات آموزش و پرورش از تاریخ ثبت نام وشرایط وضوابط شرکت در آزمون استخدام پيماني آموزش وپرورش در سال ۱۳۹۷ خبر داد. 🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
🏷علی الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از پزداخت دو نوع وام به فرهنگیان، از اواخر فروردین خبر داد. 1⃣ بانک ملی که مقرر شد از محل رسوب پول آموزش‌ و پرورش و اندوخته ای که بانک ملی می آورد، به فرهنگیان وام داده می شود. 🏷 ثبت نام ها در سامانه آموزش‌ و پرورش انجام شده است و از اواخر فروردین ماه، پرداخت وام بانک ملی با کارمزد 16 درصد آغاز می شود. 2⃣ بانک رسالت بانک رسالت مدل پس انداز خوشه ای را دارد که این مدل به اضافه اعتباراتی در قالب وام با کارمزد 2 درصد برای فرهنگیان اجرا می شود. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
📚با كلاس شلوغ چه كنيم؟ 🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍ بي شك، كم شدن مشكلات انضباطي به داشتن آموزش اثر بخش تري مي انجامد. لازم نيست كه همه ي دانش آموزان كلاس رفتار ناهنجاري داشته باشند. سه يا چهار دانش آموز و يا حتي يك نفر مي تواند فرايند يادگيري را چنان مختل كند كه حتي دانش آموزان خوب نيز نتوانند از كلاس استفاده كنند. در زير پيشنهادهايي براي رفع اين مشكل مطرح كرده ام كه بخش بسيار كوتاهي از كتاب " الفباي مديريت كلاس درس، نوشته ي روبرت تي. تابر و با ترجمه ي روان و خوب دكتر محمد رضا سر كار آراني است. پيشنهاد هاي زير در صورتي كه به طور منظم و با قاعده و آگاهانه به كار گرفته شوند، مديريت كلاس درس را بهبود خواهد بخشيد. 🔰عمل كنيد، تنها واكنش نشان ندهيد: عمل كردن مسلط بودن است و واكنش نشان دادن يعني تسلط عوامل و شرايط را پذيرفتن. بنابراين پيش از آغاز مدرسه به برنامه ريزي فنون بر قراري انضباط بپردازيد، همان گونه كه براي فنون تدريس و ترتيب مواد درسي برنامه ريزي مي كنيد نه اين كه صبر كنيد مشكلي پيش بيايد و شما در آن زمان به دنبال وضع قانوني باشيد كه ديگر چنين مشكلي پيش نيايد. 🔰مسئوليت ها را واگذار كنيد: دانش آموزان در قبال رفتارشان هر چه بيش تر احساس مسئوليت كنند، نياز كم تري به اعمال مديريت از سوي معلم خواهند داشت. بر حسب توانايي دانش آموز از مسئوليت هاي ساده شروع كنيد تا دانش آموز حتما از عهده ي عمل به مسئوليت بر آيد تا مشكلات بعدي را به دنبال نداشته باشد. 🔰عقب بايستيد و به ديگران فرصت بدهيد: هنگامي كه دانش آموزي به سوالي پاسخ مي دهد و يا هر مطلب ديگري را بيان مي كند به او نزديك نشويد، به طوري كه گفتگو دو نفره شود، زيرا در صورتي كه دانش آموزان ديگر صداي صحبت شما را نشنوند احساس مي كنند كنار گذاشته شده اند واين بي نظمي به همراه دارد. 🔰آرام، خونسرد و حرفه اي برخورد كنيد: حتي يك بچه ي بي ادب مستحق احترام است. از فرياد زدن، با حركت انگشت تهديد كردن، نگاه هاي تهديد آميز و غيره اجتناب كنيد. اجراي برنامه ي انضباطي با خونسردي، دانش آموز را متوجه ارتباط رفتارش با نتيجه ي منطقي ناشي از آن مي كند. در ضمن رفتار شما هنگام تأديب دانش آموزان براي آن ها الگو است. 🔰 به دانش آموزان توجه كنيد و تلاش كنيد تا اين توجه رانشان دهيد: سلام و احوال پرسي با دانش آموز در نظر گرفتن رفتار هاي خوب آن ها و بيان تشكر از آن ها در مواقع گوناگون مانند زماني كه براي شما كاري انجام مي دهند و يا نتيجه ي خوبي در امتحانات بدست آورده اند. 🔰رفتارهاي خوب دانش‌آموزان را در نظر بگيريد: هر قدر كه خوبي‌ها بيش‌تر در نظر گرفته شود انگيزه‌ي بيش تري براي تداوم آن‌ها وجود خواهد داشت. 🔰از تجربه‌هاي همكارانتان استفاده كنيد: خواه به صورت كلي و يا در مورد كلاس يا دانش‌آموز خاص. 🔰به صورت انفرادي تأديب كنيد: ناديده گرفتن رفتار، اشاره، كنترل از نزديك و كنترل همراه با بر خورد. 🔰تفاوت‌هاي فردي و ويژگي هاي خاص دانش‌آموزان را در نظر بگيريد: به عنوان مثال اگر دانش‌ ‌آموزي از نظر درس شما از همكلاسان خود جلوتر باشد ممكن است به دليل خسته شدن از مباحث تكراري باعث ايجاد بي‌نظمي شود. چنين دانش‌آموزاني را شناخته و با تمرينات خاص آن‌ها را سرگرم كنيد. 🔰براي موقعيت‌هاي اضطراري و غير مترقبه برنامه ريزي كنيد: برنامه هايي داشته باشيد تا در صورتي كه مجبور به ترك كلاس شديد، دانش‌آموزان مجبور به اجراي آن برنامه شده و نظم كلاس حفظ شود. 🔰قانون را اجرا كنيد دليل تراشي را نپذيريد: در مقابل دانش‌آموزاني كه تلاش مي‌كنند با بحث و چانه زدن، تخفيفي در تنبيه خود بدست آورند، تسليم نشويد حتي براي يك بار. 🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
💢 ۱۴ ویژگی افراد با تفکر انتقادی ۱- کنجکاوند و سعی می‌کنند در موضوعات مهم مطلع و آگاه باشند. ۲- خلاقانه پرسش مطرح می‌کنند. همواره از چراییِ امور سؤال می‌کنند و در پی آن هستند که ببینند چه دلیل‌هایی برای دفاع از یک عقیده یا باور وجود دارد. ۳- از مراجع‌‌ و منابع معتبر استفاده می‌کنند و به مراجع‌‌ و منابع معتبر ارجاع می‌دهند. ۴- وقتی که می‌خواهند چیزی را تفسیر کنند کل موقعیت و بافتار (کانتکست) را در نظر می‌گیرند. ۵- وقتی که می‌خواهند درباره‌ی موضوعی فکر کنند سعی می‌کنند اندیشیدن‌شان پیوند خودش را با موضوع اصلی از دست ندهد و حواس‌شان هست که دائم از این شاخه به آن شاخه نپرند. ۶- گشاده‌ذهن هستند و نظرگاه‌هایی که با نظرگاهِ خودشان تفاوت دارند را به نحو جدی مورد توجه قرار می‌دهند. ۷- استدلال‌ها، دیدگاه‌ها یا تبیین‌های بدیل و متفاوت را جستجو می‌کنند. ۸- اگر شواهد، مبانی، یا دلیل‌های کافی به نفع یک دیدگاه وجود داشته باشد آن را می‌پذیرند و اگر شواهد، مبانی، یا دلیل‌های کافی علیه دیدگاهی وجود داشته باشد آن را کنار می‌گذارند. ۹- وقتی که شواهد، مبانی، یا دلیل‌های کافی برای رد یا قبول موضوعی وجود ندارد از داوری درباره‌ آن پرهیز می‌کنند. ۱۰- تا آنجا که ممکن است در بیان موضوعات دقت را رعایت می‌کنند. ۱۱- به نقش‌ِ داوری‌ها، تعصب‌ها و جانبداری‌های شخصی در فرایندِ شناخت توجه دارند. ۱۲- وقتی با یک کلِ پیچیده و درهم‌تافته مواجه می‌شوند، برای درک آن با انضباط و ترتیب مشخصی با آن برخورد می‌کنند. ۱۳- هنگامی که می‌خواهند یافته‌های خود را عرضه کنند، احساسات، سطح دانش، و میزانِ ظرافتِ اندیشه‌ مخاطب‌شان را در نظر می‌گیرند. ۱۴- توانایی‌های سنجش‌گرانه‌اندیشی (تفکر انتقادی) خودشان را در طیفِ وسیعی از موضوعات به کار می‌گیرند. 🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
🔴 «نظام جامع صلاحیت حرفه‌ای مربیان پیش‌دبستانی» پس از 3 سال در آستانه نهایی شدن دوره پیش دبستانی یک دوره رسمی و ضروری و در عین حال غیر اجباری است که آموزش‌های لازم را به نوآموزان پیش‌‌دبستانی در قالب فعالیت‌های بازی‌محور ارائه می‌کند. ماده یک اساسنامه دوره پیش‌دبستانی که سال 82 در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب شده است، بیان می‌دارد: دوره پیش‌دبستانی به دوره دو ساله‌ای اطلاق می‌شود که کودکان گروه سنی 4 و 5 سال تمام تا اول مهر هر سال را تحت پوشش برنامه‌های تربیتی قرار می‌دهد و تبصره این ماده می‌گوید: در صورت عدم تأمین امکانات مورد نیاز، اجرای دوره مذکور به صورت یک ساله بلامانع است. حساسیت سن متربیان نوآموز در دوره پیش دبستانی و اهمیت نوع آموزش‌ها، اقتضا می‌کند مربیانی آموزش‌دیده، حرفه‌ای و توانمند متصدی تربیت و آموزش آنها باشند و علاوه بر آن از امنیت شغلی بهره‌مند باشند اما مربیان پیش‌دبستانی بعضاً نه تنها آموزش لازم نمی‌بینند بلکه هویت حرفه‌ای ندارند. هم‌ اکنون 48 هزار مربی، متصدی آموزش بیش از 900 هزار نوآموز هستند و ناهمگنی آموزش‌ها و آموخته‌های آنها در کنار حساسیت دوره پیش دبستانی سبب شده است تا به فکر تدوین «نظام جامع صلاحیت حرفه‌ای مربیان پیش دبستانی» بیفتند. بنابر اعلام قبلی مسئولان وزارت آموزش و پرورش در این نظام جامع چند سطح برای مربیان دوره پیش دبستانی تعریف خواهد شد و سطح سه به عنوان حداقل شرط ورود به پیش‌دبستان است؛ سطح دو، سطح بالاتری نسبت به سطح سه بوده و در سطح یک، فرد متخصص پیش‌دبستانی محسوب می‌شود و در صورت افزایش سطح، فرد می‌تواند کارت بین‌المللی دریافت کند. اکنون و بعد از گذشت سه سال از آغاز تدوین این نظام جامع، رخساره فضلی مدیرکل دفتر پیش‌دبستانی وزارت آموزش و پرورش از نهایی شدن چارچوب آن خبر داده است؛ بنابر گفته وی سطوح این نظام نیز مشخص شده است و تصمیم نهایی درباره نحوه اجرا در آینده نزدیک پس از تصویب و طی کردن مراحل قانونی، ابلاغ خواهد شد. ــــــــــــــــــــ 🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
✅فهم تاریخ و فرهنگ، پیش‌نیاز ارتقای آموزش و پرورش؛ 🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍ اخیرا مقاله ای در حوزه آموزش و پرورش می خواندم که محققان آن قرار بود تا مسئله ای را حل کنند و بابت این کار یک میلیون دلار از دانشگاه MIT بودجه گرفته بودند. جالب بود که محققان پس از نتیجه گیری اذعان کرده بودند که راه حل مساله در تحقیقاتی بود که قبل ها انجام شده بود کافی بود تاریخ آن حوزه را مطالعه می کردیم! استدلال آن ها این بود که شاید درگیری محققان در اینترنت و جستجوی راه حل ها از طریق آن باعث شده تا از خیلی از منابع گذشته و تاریخی محروم بمانند. همین طور تاکیدات فراوانی را در متخصصان آموزش فنلاند بر تاریخ و فرهنگ می بینم. در میان گفت و گوهایی که با افراد متخصص و استادان دانشگاه هلسینکی فنلاند دارم تا علل برتری آموزششان را بدانم و نسخه ای برای آموزش و پرورش خودمان پیدا کنم، یکی از این گفت و گوها برایم جالب بود. هانله، پروفسور دانشگاه هلسینکی که یکی از علایقش همین شناخت عمیق سیستم آموزشی فنلاند است و مشاور آموزش و پرورش کشورهایی مثل چین و سنگاپور و کره هست، می گفت آموزشی که در حال حاضر در فنلاند می بینید حاصل عوامل تاریخی و اجتماعی است و موفقیت سیستم ما این است که پیوند بین فرهنگ و اجتماع و آموزش و پرورش به خوبی ایجاد شده است. و گفت که اگر می خواهید سیستم آموزشی کشورتان را ارتقا بدهید از تاریخ و فرهنگ خودتان شروع کنید، فرهنگ های دیگر را ببینید و بررسی کنید که در سیستم های دیگر چه عواملی وجود دارد که می تواند برای شما هم مفید باشد. او تاکید داشت تا آموزش و پرورش علاوه بر نگاه تطبیقی با تاریخ و فرهنگ منطقه باید پیوند ایجاد کند. راستی این پیوند در کشور ما چگونه است؟ چقدر ارتباط و اعتماد بین جامعه و آموزش و پرورش ایجاد شده است؟ تاریخ ما چه نسخه ای برای ما تجویز می کند؟ چگونه از دستاوردهای بین المللی در طول تاریخ و در حال حاضر بهره برده ایم؟ این ها سوالاتی است که این روز ها ذهنم را مشغول کرده است... اسماعیل عظیمی 🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
⚫️خبر فوری ⚫️ 🔸تشريح شيوه‌های جذب و استخدام نيروی انسانی در آموزش و پرورش با حضور چهاربند، رئيس مركز برنامه ريزی نيروی انسانی 📆 : شنبه ٩٧/٠١/١٨ ⏰: ساعت ١٠:١٥ صبح/شبكه خبر 🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
🍁همه مردم آموزگاران شما هستند: آدمهای خشمگین به شما آرامش می آموزند. آدمهای ریاکار به شما یکرنگی می آموزند. آدمهای سرسخت به شما نرمش می آموزند. آدمهای وحشت زده به شما شهامت می آموزند. همیشه در رابطه با آدمهایی که وارد زندگیتان میشوند از خود بپرسید: این شخص برای آموزش چه چیزی به من فرستاده شده ... 🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
💢ظرافت های معلم در ارتباط با تابلو 🔺معلم علاوه بر استفاده از وسایل کمک آموزشی، حتما از تابلو استفاده کند. 🔺معلم هرگاه مطلبی را روی تابلو می نویسد با صدای بلند بخواند. 🔺مطالب را درست بنویسد. 🔺چکیده مطالب را روی تابلو بنویسد. 🔺مطالب اصلی را در سمت راست تابلو و مطالب فرعی را در حاشیه بنویسد. 🔺هنگام نوشتن روی تابلو، پشت به فراگیران نکند و زاویه دار بایستد. 🔺مطالب را به صورت طبقه بندی و نموداری بنویسد. 🔺از گچ و ماژیک های رنگی استفاده کند. 🔺مطالب را به ترتیب از بالا به پایین پاک کند. 🔺مطالب را با دست پاک نکند. منبع: کتاب ظرافت های معلم مجید نقیه 🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
✅ دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش پایان فروردین منتشر می شود رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش ازانتشار دفترچه ثبت‌نام در آزمون استخدامی آموزش وپرورش تا پایان فروردین خبرداد. به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان به نقل از مرکز اطلاع رسانی وروابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، اسفندیار چهاربند با اشاره جذب 17 هزار و 300 نیرو در آموزش و پرورش از طریق آزمون،اظهارکرد: دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش آماده توزیع می باشد اما به دلیل هماهنگی هایی که باید بادستگاه‌های دیگر و سازمان امور اداری و استخدامی صورت گیرد، تا پایان فروردین این دفترچه منتشر شود. وی ادامه داد:‌ آزمون‌های استخدامی خاص یک دستگاه نیست، بلکه متقاضیان سایر دستگاه‌ها نیز در بخش عمومی این آزمون شرکت می‌کنند؛ ضمن اینکه بین 15 تا 20 روز مهلت برای ثبت‌نام متقاضیان داده می‌شود و بعد از انجام آزمون، دو برابر ظرفیت مورد نظر اعلام شده و پس از آن مراحل دیگر این آزمون استخدامی انجام می‌شود. چهاربند با اشاره به رشته‌های مورد نظر آموزش و پرورش برای جذب نیرو، افزود: آموزش و پرورش برای آموزگاری، دبیری، هنرآموز، استادکار و مربی دانش‌آموزان استثنایی جذب نیرو دارد. وی تصریح کرد: در دوره متوسطه متناسب با 25 رشته تحصیلی نیرو جذب می‌شود،ودر دوره ابتدایی نیز به همین صورت است و در نهایت 63 رشته تحصیلی مشمول این آزمون استخدامی می‌شوند. رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به جزئیات شرایط جذب نیرو در آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری و شرایط سنی و عمومی افراد، جذب نیروصورت می‌گیرد؛ضمن اینکه شرط سنی برای داوطلبان با مدرک دکتری 45 سال، کارشناسی ارشد 40 سال و کارشناسی 30 سال بوده و برای دارندگان مدرک کاردانی رشته استادکاری نیز شرط سنی 25 سال است. وی اضافه کرد: در کنار این شرایط، شرایط اختصاصی وجود دارد که متناسب با هررشته لحاظ می شود و شامل مصاحبه‌ها و معاینات پزشکی است که در نهایت گزینش انجام می‌شود. چهاربند ادامه داد: در آزمون استخدامی امسال حدود 17 هزار و 300 نفر جذب می‌شوند که 2300 مجوز استخدامی از دوره قبل باقی مانده و 15 هزار مجوز استخدامی نیز مربوط به این دوره است. وی با اشاره به بومی‌پذیری به عنوان یک اصل، اذعان کرد: به تناسب شرایط هر استان دامنه‌پذیرش تعیین شده است و درهر دامنه پذیرشی چند شهرستان و منطقه وجود دارد و فرد باید شغلی را انتخاب کند که در همان دامنه پذیرش است؛ضمن اینکه فرد باید یک محل خدمت را در یک شهرستان و منطقه انتخاب کند. رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در استان‌ها پذیرش به صورت بومی و غیربومی تقسیم‌بندی می‌شود، گفت: در استان‌های کم برخوردار از جمله استان های کردستان و آذربایجان غربی ضریب نمره آزمون یک چهارم تعیین شده؛ ضمن اینکه استان‌های برخوردار دو گروه هستند؛ به این شکل که یا در دامنه پذیرش استان قرار دارند که با ضریب یک دوم است و اگر خارج از استان باشند، ضریب یک است. وی افزود: داوطلبان باید در زمان ثبت‌نام شرایط لازم را داشته باشند؛ ضمن اینکه نتایج 10 روز پس از برگزاری آزمون اعلام می‌شود. چهاربند با اشاره به جزئیات سهمیه گروه‌های مختلف در آزمون استخدامی آموزش و پرورش متذکر شد: 25 درصد جذب نیرو مربوط به ایثارگران، 5 درصد مربوط به رزمندگان با 6 ماه سابقه حضور در مناطق عملیاتی و 3 درصد نیز سهمیه مربوط به معلولان است. رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به جزئیات مواد امتحانی آزمون استخدامی، یادآور شد: آزمون عمومی شامل دروس ادبیات، معارف، زبان انگلیسی، دانش‌اجتماعی، ریاضی و آمار مقدماتی و آزمون هوش است. وی تصریح کرد: پس از آزمون عمومی یک آزمون تخصصی برگزار می‌شود و بر اساس آن، در نهایت دو برابر ظرفیت افراد معرفی می‌شوند و از این مرحله به بعد هر دستگاهی بر اساس شرایط خاص خود، مصاحبه تخصصی داشته و معاینات پزشکی بر اساس نوع مشاغل درخواستی انجام می‌شود. چهاربند در خصوص «کمبود نیرو در وزارت آموزش و پرورش» خاطرنشان کرد: جبران کمبود نیرو فقط از طریق استخدام انجام نمی‌شود، بلکه از حق‌التدریس شاغل استفاده می‌شود و بعد از جذب از طریق آزمون نیز از روش خرید خدمات و حق‌التدریس نیز این کار انجام می‌شود. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍