🔴امام سجّادعليه السلام:
حقّ كودك،
مهربانى به او در آموزش
و گذشت از وى
و عيبپوشى
و همراهى و يارى اوست
تحف العقول، صفحه 270
🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
💥. وزارت آموزشوپرورش مکلف به #استخدام معلمان #حقالتدریس شد.
♻️. نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز سهشنبه، ۱۶ مرداد ۹۷ طرح الحاق یک ماده به تعیین تکلیف استخدامی معلمان #حقالتدریسی و #آموزشیاراننهضتسوادآموزی را مورد بررسی قرار دادند.
🔘.این طرح نهایتاً پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان با ۱۵۴ رای موافق، ۱۳ رای مخالف و ۱۴ رای ممتنع از مجموع ۲۲۶ نماینده حاضر در جلسه به تصویب رسید.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
📌 دریافت فوری وداغ اخبار آموزش وپرورش کشور👇
http://eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
اخبارفوری ومهم 📌
💥. وزارت آموزشوپرورش مکلف به #استخدام معلمان #حقالتدریس شد. ♻️. نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ن
💥. #شروطاستخدام معلمین حقالتدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی مشخص شد.
♻️. یک ماده به شرح زیر به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی مصوب ۱۳۸۸/۰۷/۱۵ و اصلاحات و الحاقات بعدی آن الحاق گردید:
#مادهالحاقی- وزارت آموزشوپرورش مکلف است مشمولین قانون اصلاح تبصره (۱۰) ماده (۱۷) قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حقالتدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب ۱۳۹۵/۰۶/۰۳ را با رعایت موارد ذیل به استخدام در آورد:
1⃣. کلیه نیروهای #حقالتدریس و #پیشدبستانی مشمول قانون مورد اشاره (شامل معلم، مربی پرورشی، تربیت بدنی، مشاور، مربی بهداشت و امور اداری) با توجه به رشته و دوره تحصیلی، جنسیت و سنوات خدمت و ظرفیت استخدام اعلامی توسط سازمان اداری و استخدامی کشور و براساس نیاز استانها باید #یکدورهآموزشی را در دانشگاه فرهنگیان طی کنند تا پس از شرکت در #آزمون پایان دوره و اخذ نمره قبولی (از سال دوم تا پایان برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی) به استخدام در آیند.
2⃣. آموزشیاران و آموزشدهندگان مستمر (دو نفر و بالاتر) که در قبل از #سال۱۳۹۲ با نهضت سوادآموزی همکاری داشتهاند (مشمولین قانون اصلاحی ۱۳۹۵/۰۶/۰۳) پس از شرکت و قبولی در آزمون داخلی که توسط وزارت آموزشوپرورش برگزار میشود و با توجه به نیاز آموزشوپرورش، رشته تحصیلی، جنسیت و سنوات خدمت و ظرفیت استخدام اعلامی توسط سازمان اداری و استخدامی کشور باید حداقل دوره یکساله آموزشی را در دانشگاه فرهنگیان طی نمایند تا پس از قبولی در آزمون پایان دوره تا پایان برنامه ششم توسعه به استخدام درآیند.
3⃣. نحوه آموزش در دانشگاه فرهنگیان و پذیرش براساس آیین نامه اجرائی که حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ لازم الاجراء شدن این قانون توسط وزارت آموزشوپرورش و سازمان اداری و استخدامی کشور با نظارت دو نفر از اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری تهیه میشود و به تصویب هیأت وزیران میرسد، تعیین میگردد.
4⃣. #بار_مالی این قانون از محل حذف حقوق دریافتی حقالتدریسیهای #تبدیلوضعیتشده در این قانون، در بودجه سنواتی تأمین می شود.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
📌 دریافت فوری وداغ اخبار آموزش وپرورش کشور👇
http://eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
هدایت شده از KHAMENEI.IR
✨ رهبرانقلاب: باید از برکت روز بيست و پنجم ماه ذیقعده که روز #دحوالارض است استفاده کرد.
💻 Khamenei.ir
♦️🔹🔸 دو کلمه حرف حساب...!
سرمایه دار عزیز یادت هست که
هر دو تحقیق می کردیم؛
من در مورد شیوه های آموزش ِ بهتر به فرزندت
و تو برای روش های سرمایهگذاری بهتر برای خودت؟!
هر دو چِک می کردیم؛
من دفتر کودک تو را
و تو نرخ بازار را؟!
هر دو می اندیشیدیم؛
من به آینده کشورم
و تو به آینده خودت؟!
هر دو گوش می کردیم؛
من به وجدانم
و تو به نرخ بازار؟!
هر دو می جنگیدیم؛
من با جهل
و تو با جیب؟!
هر دو استفاده می کردیم؛
من از نمره های کلاسی
و تو از جریان های سیاسی؟!
هر دو می مُردیم؛
من از غصّه ِ افت تحصیلی
و تو از غصّه ِ مالیات تحمیلی؟!
هر دو رسیده ایم؛
من به پای تخته سیاه
و تو به مزیّت های بازار سیاه؟!
هر دو خندیدیم؛
من به جهل
و تو به جهد؟!
هر دو حظّ کردیم؛
من از دوره های ضمن خدمت
و تو از شعار ِ خدمت؟!
حالا هر دو شگفت زده ایم؛
من از فرسایش خودم
و تو از آسایش خودت....؟!
🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
🔴 عواقب خطرناک افراط در تربیت مذهبی کودکان
🔸در تربیت، تمام قوایی که در وجود انسان هست حکمت و مصلحتی دارند. اگر در ما غرایز شهوانی هست، لغو و عبث نیست. ما باید این غرایز شهوانی را در حد احتیاج طبیعی اشباع کنیم؛ اینها یک حقی دارند. آدمهای کج سلیقهای پیدا میشوند که به خودشان یا به بچهشان که تحت کفالت تربیتشان است، فشار میآورند.
🔹احتیاج به بازی در بچه یکی از حکمتهای پروردگار است. یک مقدار انرژی در وجود کودک ذخیره است که او فقط به وسیله بازی میتواند این انرژی را دفع کند. انسان اشخاصی را میبیند که نمیگذارد بچه پنج شش ساله برود با بچهها بازی کند، هر مجلسی که خودش میرود بچه را هم میبرد برای اینکه تربیت بشود. جلوی خنده او را میگیرد، جلوی خوراک او را میگیرد.
🔸یا یک افرادی پیدا میشوند (ما دیدهایم) که چون خود او مُعَمّم است، یک عبا و عمامه و نعلین تهیه میکند، بچه هشت ساله را عمامه سرش میگذارد، عبا به دوشش میاندازد و همراه خودش این طرف و آن طرف میبرد.
🔹بچه بزرگ میشود در حالی که احتیاجات طبیعی وجودش برآورده نشده است، همواره به او گفتهاند خدا، قیامت، آتش جهنم. تا در سنین بیست و چند سالگی، این قوای ذخیره شده، این شهوتها و تمایلات اشباع نشده یکمرتبه زنجیر را پاره میکند.
🔸این بچهای که شما میدیدید در اثر تلقین پدر در دوازده سالگی نمازش بیست دقیقه طول میکشید، نماز شب میخواند، دعا میخواند، یکمرتبه میبینید در بیست و پنج سالگی یک فاسق و فاجری از آب درمیآید که آن سرش ناپیداست. چرا؟ برای اینکه شما به بهانه مقامات عالیه روح، سایر غرایز او را سرکوب کردهاید.
📝 استاد مطهری، آزادی معنوی، ص۱۱۵ (با تلخیص)
#گزیده_کتاب
شبتان بخیر و شادی🌺🌸
🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
🔸نوآم چامسکی، نمونهای خوب از تعهد یک معلم
🔹بار اولی که به نوآم چامسکی، زبانشناس و فیلسوف بزرگ، ایمیل زدم از جواب صمیمی، گرم و مفصلش شگفتزده شدم، در حالی که من نه شاگردش بودم و نه کسی مرا معرفی کرده بود. بعدها از خود او شنیدم که شبها قبل از خواب به بیش از صد ایمیل پاسخ میگوید. این که روزانه چند ساعت صرف پاسخگویی به افراد ناشناس میکند نشان از تعهد، احترام و گشودگی دارد.
🔸در یکی ازسخنرانیهایش در همان ابتدا دو نکته گفت: اول اینکه بنا ندارد فقط خودش صحبت کند و مطلوب این است که همانند یک سمینار با جلسه برخورد شود. دوم آنکه فرض نگرفته و نباید گرفت که هر آنچه میگوید صحیح است و از مخاطبین طلب کرد نظر مخالفشان را ابراز کنند. به قول خودش "ابطالیه تولید کنید" (Produce refutations)! در سخنرانیِ دیگری از قول گاندی گفت در معلمی تلاش برای راضی کردن دانشآموز نوعی خشونت محسوب میشود! او همواره تاکید دارد نباید طوری تدریس کرد که گویی حقایق از قبل روشن هستند و کار معلم صرفاً انتقال این حقایق است، بلکه باید کلاس درس را کارگاهی دید که قرار است برداشت ما از حقیقت تا آن زمان و در آن مکان ساخته شود. او همچنین یادی از استادش کرد که برخلاف دیگر ریاضیدانان به جای مطرح کردن و بلافاصله اثبات قضیه در معلمی راهی دیگر داشت: ابتدا قضیهی ریاضی را مینوشت، سپس به کمک شاگردانش به قضیه حملههای متعدد میبردند تا بتوانند در نهایت اثبات را بسازند. این معلم اثبات را به کمک دانشجویانش میساخت و تنها انتقال نمیداد. در جایی دیگر چامسکی به دو برداشت از آموزش اشاره کرد و گفت آموزش را نباید پرکردن ظرفی از آب دید، آموزش را باید کمک به گل در جهت رشد (در راهی که خودش خواهد رفت و از قبل مشخص نشده) دانست.
🔹پینوشت: چامسکی، زبانشناس، فیلسوف و نظریهپرداز آمریکایی و استاد بازنشسته دانشگاه امآیتی است که از او به عنوان پدر زبانشناسی مدرن یاد میشود.
🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
15.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸اختلالات یادگیری/ تقویت #حافظه دیداری۱
🔸تولید شده در آموزش و پرورش شهر تهران
🔸آماده سازی برای ایتا کانال فرهنگیان ایران
http://eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
15.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸اختلالات یادگیری/ تقویت #حافظه دیداری۲
🔸تولید شده در آموزش و پرورش شهر تهران
🔸آماده سازی برای ایتا کانال فرهنگیان ایران
http://eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
16.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸اختلالات یادگیری/ تقویت #حافظه دیداری۳
🔸تولید شده در آموزش و پرورش شهر تهران
🔸آماده سازی برای ایتا کانال فرهنگیان ایران
http://eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
23.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸اختلالات یادگیری / #قرینه و #وارونه نویسی
🔸تولید شده در آموزش و پرورش شهر تهران
🔸آماده سازی برای ایتا کانال فرهنگیان ایران
http://eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
28.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸اختلالات یادگیری/ #حساسیت شنوایی
🔸تولید شده در آموزش و پرورش شهر تهران
🔸آماده سازی برای ایتا کانال فرهنگیان ایران
http://eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8