eitaa logo
اخبارفوری ومهم 📌
75.2هزار دنبال‌کننده
19.1هزار عکس
11.3هزار ویدیو
445 فایل
☫ خدایا جهان را پادشاهی توراست... ✨#بِسْــــــمِ‌اللَّهِ‌الرَّحْمَـنِ‌الرَّحِيــمِ✨ 💢بررسی جدیدترین خبرهای ایران و جهان 🔥 👑مدیریت👇 ✨ @adminita0 ✨ 🎯✅رزرو تبلیغات ارزان و به صرفه 😍👇 @rooyesh_ads . . . . ‌.
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ شرکت 700 هزار دانش‌‌آموز در 11 دوره لیگ علمی پایا در ایران مدیر خانه ریاضی تهران گفت: حدود 700 هزار دانش‌آموز در ادوار 11 ساله لیگ علمی پایا در کشور شرکت کردند. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📌 دریافت فوری وداغ اخبار آموزش وپرورش کشور👇 🆔 @tarbiyat_talim
✅ بطحایی: نگرش خانواده‌ها مانع رسیدن به مدرسه بانشاط و پرشور است وزیر آموزش‌وپرورش گفت: برای نزدیک شدن به مدرسه بانشاط و ‌پرشور یکی از مهم‌ترین موانعی که آموزش‌وپرورش با آن مواجه است، تلقی خانواده‌ها از برنامه‌های آموزشی و پرورشی است. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📌 دریافت فوری وداغ اخبار آموزش وپرورش کشور👇 🆔 @tarbiyat_talim
✅ وزیر آموزش و پرورش معلمان وضعیت معیشتی مناسبی ندارند اگر معلمی بخواهد فقط از مسیر معلمی گذران زندگی کند، نمی‌تواند زندگی خود را در سطح اداره کند و بیشترین نگرانی ما هم در همین رابطه است و به دلیل آنکه معلم با داشتن نمی‌تواند معلمی تمام وقت برای دانش آموزان باشد. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📌 دریافت فوری وداغ اخبار آموزش وپرورش کشور👇 🆔 @tarbiyat_talim
🔴 محمد بطحایی: درخصوص آخرین وضعیت استیضاح خود در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی در هفته جاری تعطیل است و این مسئله موجب می‌شود تا این هفته نتوانم به خدمت استیضاح‌کنندگان برسم. ❇️ وی ادامه داد: ان‌شاالله هفته آینده من خدمت نمایندگان استیضاح‌کننده خواهم رفت و توضیحاتی را به آنها خواهم داد. 📌 این عضو دولت تدبیر و امید افزود: من امیدوار هستم که این توضیحات برای نمایندگان استیضاح‌کننده قانع‌کننده باشد. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📌 دریافت فوری وداغ اخبار آموزش وپرورش کشور👇 🆔 @tarbiyat_talim
🌱🌱 بحران جامعه توده وار (the crisis of mass society ) و نقد فیلسوفان اگزیستانسیالیست به آموزش و پرورش جدید اشتهار فلسفی اگزیستانسیالیسم با پیدایش حالت نارضایی نسبت به دیدگاه خوش بینانه قرن نوزدهم درباره علم ،تکنولوژی ،و پیشرفت، همزمان بوده است. از جنگ جهانی اول تاکنون شواهدی دال بر کسالتی عمیق در نگرش های غربیان وجود داشته است. این اضطراب بر اثر نشو و نمای جامعه توده وار که موجب شخصیت زدایی از فرد گردیده ،رو به وخامت نهاده است. اگرچه گسیختگی و تعارض در سراسر تاریخ وجود داشته است ،ظهور جامعه توده وار و فرهنگ تکنولوژیک احساس از خود بیگانگی را شدیدتر ساخته است... مدرسه به عنوان یک نظام، به خط مونتاژ می ماند که محصولات یا بعبارت دیگر فارغ التحصیلانی را که آموزش دیده اند تا وظایف خاصی را برای سازمان اجتماعی بزرگ تر انجام دهند، تولید می کند ... به موازات تلاشی که مدرسه برای به خدمت گرفتن منطق و تکنیک تولید انبوه به کار برده، منطق خط مونتاژ به مجتمع های آموزشی وارد شده و در خدمت جامعه توده وار قرار گرفته است .شمار دانش آموزانی که جامعه بنگاهی شده و شهری تربیت می کند بیش از هر زمان دیگری است، ولی این کار را در ساختمان های چنان عظیمی انجام می دهد که با کارخانه هایی که محصول استاندارد شده ای را تولید می کنند ،شباهت دارد.(مکاتب فلسفی و آراء تربیتی جرالد ال. گوتک، ترجمه دکتر پاک سرشت، انتشارات سمت،ص165.) 🌴🌴🌴 🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
🔴بخشی از تدریس این است که به افراد کمک شود تا خودشان را بسازند. ✍ 🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍ ⭕️یک مدرس برتر کسی است که یک کار عادی را باروشی غیر عادی انجام دهد.این راز ماندگاری تدریس است. 🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
🔷🔸🔹 جوّ اجتماعی مدرسه ادبیات ِ جوّ اجتماعی مدرسه بیشتر سمت و سوی روان شناختی دارد. جوّ اجتماعی مدرسه متأثر از نوع رفتارهایی است که از سوی معلمان و دانش آموزان نشان داده می شود. بر اساس همین رفتارهاست که کیفیت ِ فضای اجتماعی مدرسه تعیین می‌شود. نوع رفتارهای دانش‌آموزان، معلمان و کارکنان مدرسه ارزشهای مشترکی را بنیان می‌گذارد. جوّ اجتماعی مدرسه جنبه های مختلفی دارد. توافق عام بر این است که، فضای مثبت مدرسه، آینه ای از احترام به یکایک دانش آموزان و محیطی امن و منظم برای یادگیری است. فضای اجتماعی مدرسه، در مطالعه ِ تیمز همین سه متغیر مورد اشاره در پیش را در بر می‌گیرد. پژوهش ها مؤید آن هستند که، محیط ایمن و منظم برای یادگیری بر رفتار و عملکرد تحصیلی دانش آموزان آثار مثبتی دارد. جوّ اجتماعی مدرسه دارای دو شاخص اساسی است: ۱- کژرفتاری جدی دانش آموز ۲- تخطّی های مقرراتی. « فهم تیمز؛ دکتر محرم آقازاده؛ محرم نقی‌زاده؛ مرکز نوآوری‌های آموزشی مرآت؛» 🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
🔺آغاز اینترنتی مجدد کتب درسی تا ۳۱مرداد 🔹آن دسته از دانش‌آموزان پایه های دوم تا ششم ابتدایی، پایه‌های یازدهم و دوازدهم فنی‌وحرفه‌ای، کاردانش و معارف اسلامی که در مرحله قبل موفق به ثبت‌نام کتاب درسی نشده‌اند، می‌توانند تا #۳۱مرداد ماه نسبت به ثبت‌نام کتاب درسی در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی به نشانی irtextbook.ir اقدام کنند. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📌 دریافت فوری وداغ اخبار آموزش وپرورش کشور👇 http://eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
🔺به اطلاع کلیه کاربران دوره بدو خدمت می رساند 🔹محتوای آزمون درس " طرح طبقه بندی مشاغل معلمان" از 1 تا جلسه 10 می باشد 🔹لازم به ذکر است که فراگیران محترم جهت انتخاب می توانند از تاریخ 23 مرداد 97 اقدام فرمایند. 🔹آزمون درس "طرح طبقه بندی مشاغل معلمان" برای هر دو گروه اول و دوم به طور همزمان از تاریخ 24 تا 26 مرداد برگزار می شود. 🔹آزمون های مستمر نمره قبولی ندارند و تنها 15 درصد از نمره نهایی را شامل می شوند برای قبولی در این دوره می باست نمره نهایی شما 12 و بالاتر باشد. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📌 دریافت فوری وداغ اخبار آموزش وپرورش کشور👇 http://eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
🔴ناحیه‌ی تقریبی رشد The zone of proximal development ⭕️سیمونویچ ویگوستگی (1934-1896) ✅ویگوتسکی روی ریشه‌های اجتماعی شناخت و اهمیت «ناحیه‌ی تقریبی رشد» تأكید می‌كند که در آن تعامل آگاهانه‌ی همسالان نقش مهمی ایفا می‌کند. ویگوتسکی ناحیه‌ی تقریبی رشد را به صورت تفاوت میان سن واقعی ذهنی كودك و سطحی می داند که ممكن است كودك در حلّ مسائل به کمک دیگران به آن برسد . او به اولیا و معلمان توصیه می‌کند تا تكالیف (یادگیری) را در ناحیه‌ی تقریبی رشد كودكان و كمی فراتر از سطح عملکرد مستقل آن‌ها نگاه دارند. ویگوتسكی تحقیق خود را در دهه‌ی 1920 و 1930 انجام داد. او در این مدت آثار زیادی در مورد رابطه‌ی میان تجربیات اجتماعی کودکان و یادگیری نوشت. و کتاب تفكر و یادگیری که ظاهراً بهترین اثر اوست شامل مقدمه‌ای از برونر است و خلاصه‌ای عالی از کار ویگوتسکی به شمار می‌رود. نقطه نظر ویگوتسکی آن بود که رابطه‌ی حیاتی میان دنیای اجتماعی و روان‌شناختی مردم و به خصوص كودكان در نظر گرفته شود. ویگوتسکی تلاقی تاریخچه رشد فردی و روابط سیاسی اجتماعی را در نظر می‌گرفت. به اعتقاد او تجربه‌ی عملی نشان می‌دهد آموزش مستقیم مفاهیم غیرممکن و اتلاف وقت است. با این وجود، با داده‌های مناسب و كمك رسانی (ناحیه‌ی تقریبی رشد) انتظار می‌رود كه كودك بسیار تواناتر از سطحی عمل كند كه در حال حاضر از خود نشان می‌دهد. ویگوتسکی پیشنهاد كرد که سطح مناسب آموزش جایی میان سن واقعی ذهنی كودك (یعنی سطح عملكرد مستقل او) و سطح حلّ مسئله قرار دارد كه كودك می‌تواند با کمک بدان برسد، یعنی همان ناحیه‌ی تقریبی رشد. به نظر او كودكان باید بیشتر در موقعیت‌هایی همراه با بزرگسالان كار كنند تا هر كودك بتواند از سطح اولیه‌ی مهارت به پیشرفته‌ترین سطح برسد. ویگوتسكی فكر می‌كرد نقش تربیت کاران/ تعلیم و تربیت فراهم كردن تجربیاتی است كه به طور مشخص در ناحیه‌ی تقریبی رشد كودكان باشد. به عبارت دیگر كودكان را به چالش اندازد تا فراتر از توانایی‌های شناختی خود بروند. ویگوتسكی نیز اهمیت بازی برای كودكان را باور داشت. به اعتقاد او بازی مبنای پرورش مهارت‌های كودكان و لازمه‌ی فعالیت‌های اجتماعی، فردی و حرفه‌ای است. هر چند دوره‌ی كاری او كوتاه بود و در سن 37 سالگی چشم از جهان فروبست امّا تأثیر او بر تعلیم و تربیت پایدار است. آثار او عبارت اند از: تفكر و زبان (1962) و ذهن و جامعه (1978) ترجمه: فرزانه شهرتاش شبتان بخیر و شادی🌸🙏 🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
🌿 بِسمِ اللّهِ الرَّحمٰنِ الرَّحیمِ سه‌شنبه ☀ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ هجری شمسی 🌙 ۲ ذی‌الحجه ۱۴۳۹ هجری قمری 🎄 ۱۴ اوت ۲۰۱۸ میلادی 🔺 روز مقاومت اسلامی (سال‌روز پیروزی حزب‌اللّه لبنان در جنگ ۳۳ روزه با رژیم صهیونیستی) Join @tarbiyat_talim
📚 ⁉️ ❇️اتیسم یا درخودماندگی (به انگلیسی: Autism) نوعی اختلال رشدی (از نوع روابط اجتماعی) است که با رفتارهای ارتباطی، کلامی غیرطبیعی مشخص می‌شود. علائم این اختلال تا پیش از سه سالگی بروز می‌کند و علّت اصلی آن ناشناخته‌است. این اختلال در پسران شایع‌تر از دختران است. وضعیت اقتصادی، اجتماعی، سبک زندگی و سطح تحصیلات والدین نقشی در بروز اوتیسم ندارد. این اختلال بر رشد طبیعی مغز در حیطه تعاملات اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی تأثیر می‌گذارد. کودکان و بزرگسالان مبتلا به اوتیسم، در ارتباطات کلامی و غیر کلامی، تعاملات اجتماعی و فعالیت‌های مربوط به بازی، مشکل دارند. این اختلال، ارتباط با دیگران و دنیای خارج را برای آنان دشوار می‌سازد. در بعضی موارد رفتارهای خودآزارانه و پرخاشگری نیز دیده می‌شود. در این افراد حرکات تکراری (دست زدن، پریدن) پاسخ‌های غیرمعمول به افراد، دل‌بستگی به اشیا و یا مقاومت در مقابل تغییر نیز دیده می‌شود و ممکن است در حواس پنجگانه (بینایی، شنوایی، بساوایی، بویایی و چشایی) نیز حساسیت‌های غیر معمول دیده شود. هستهٔ مرکزی اختلال در اوتیسم، اختلال در ارتباط است. از هر ۶۰ تا ۷۰ تولد زنده در دنیا یک نفر مبتلا به اوتیسم است. کارشناسان زندگی ماشینی و عوامل ناشی از آن مانند استرس را در سیر صعودی ابتلا به این بیماری دخیل می‌دانند. ❌در ادامه چند فیلم کوتاه درمورد این موضوع خواهیم دید 🙏👇👇 🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍ 👇👇👇