💢 حضور بطحایی در مجلس/نمایندگان فردا از وزیر آموزش و پرورش چه سوالاتی دارند؟
♦سیدصادق طباطبایینژاد عضو کمیسیون فرهنگی در تشریح سوال خود از وزیر آموزش و پرورش که قرار است در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح شود، گفت: در شهرستانها نیرویهای بازنشسته در مدارس علیرغم بیکاری روزافزون جوانان به کار گرفته میشوند این به کارگیری مانعی برای اشتغال معلمان جوان و باسواد شده است.
♦نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی، افزود: اگرچه وزارت آموزش و پرورش دچار #کمبود_معلم است اما میتواند کمبود خود را از طریق نیروهای جوان، تازه نفس و به روز تامین کند این در حالی است که بسیاری از جوانان در استانها بیکار هستند؛ متاسفانه تعداد #بازنشستههای_به_کار_گرفته_شده در وزارت آموزش و پرورش از جوانانش بیشتر است البته با اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان این وزارتخانه حق استفاده از نیروهای بازنشسته را ندارد.
♦عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در توضیح دومین سوال خود از بطحایی، بیان کرد: #تغییرات_مدیران آموزش و پرورش محور دومین سوال اینجانب از وزیر آموزش و پرورش است متاسفانه در این تغییرات و انتصابات توجه و دقت لازم به کار گرفته نمیشود.
♦محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سوال خود از وزیر آموزش و پرورش، گفت: #بیمه_فرهنگیان و خدمات درمانی به آنان محور سئوال از وزیر آموزش و پرورش است که با توجه به نارضایتیهای فراوان فرهنگیان در این خصوص در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس طرح میشود. بیمه تکمیلی فرهنگیان در ارائه خدمات به معلمان کوتاهی میکنند و خدمات موردنیاز را در اختیار فرهنگیان قرار نمیدهند؛ فرهنگیان در مورد کاهش میزان تعهدات، کاهش مراکز تحت پوشش در بیمه تکمیلی ناراضی هستند.
♦وی با بیان اینکه وجود بیمه برای فرهنگیان حیاتی است و بیمه آنها باید دارای امینت کافی باشد، افزود: شرکتهای بیمه طرف قرارداد در قرادادها خدمات مناسب و کافی رابرای فرهنگیان در نظر نمیگیرند.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔴 دریافت فوری اخبار آموزش و پرورش 👇
http://eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
•┈┈••✾•🌿🍂🌸🍂🌿•✾••┈┈•
💥.#فوت یک دانشآموز بر اثر #ریزشدیوار
♻️ صبح امروز بر اثر ریزش دیوار حیاط یکی از مدارس #روستایی از توابع آموزشوپرورش #ناحیهدوسنندج در استان #کردستان، متاسفانه یکی از دانشآموزان مدرسه مصدوم و بعد از اعزام به بیمارستان فوت کرد .
▫️ #محمدسعیدکنعانی مدیر ناحیه ظهر امروز در تشریح نحوه وقوع این حادثه گفت : قبل از ظهر امروز دوشنبه مورخ ۱۶ مهر ماه سال جاری براثر ریزش بخشی از دیوار حیاط آموزشگاه مدرسه روستایی به علت فرسوده بودن بنا، یکی از دانش آموزان پایه اول این آموزشگاه به نام #دنیاویسی مصدوم و سریعاً توسط مدیرآموزگار و پدر نامبرده به بیمارستان بعثت سنندج اعزام شد و متاسفانه بر اثر جراحات وارده دانشآموز فوت کرد.
▫️ کنعانی افزود : این دبستان دارای ۱۳ نفر دانش آموز و یک کلاس چندپایه است .
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔴 دریافت فوری اخبار آموزش و پرورش 👇
http://eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
•┈┈••✾•🌿🍂🌸🍂🌿•✾••┈┈•
#خدا_کیست؟
🔴 به پرسشهای کودکان درباره ی خدا چگونه پاسخ دهیم؟
👈 قسمت اول :
✍ پرسشهای کودکان درباره ی خدا را جدی بگیرید و به آن ها پاسخ دهید.
پاسخ هایی از قبیل این که «بعد میفهمی» یا «بزرگ میشوی و خواهی فهمید»، درست نیست؛ ❌
✅ زیرا ممکن است از ناآگاهان یا غرض ورزان بپرسد و دچار سردرگمی یا انحراف شود.❗️
هیچگاه به#پرسشهای_کودکان_درباره_ی_خدا
بیدرنگ و بدون تأمل پاسخ ندهید. پاسخ به این گونه پرسشها باید در زمان و مکان مناسبی باشد. هنگام آشپزی، زمان آماده شدن برای خروج از منزل، هنگام مرتب کردن اتاقها و...، زمانهای مناسبی نیستند و اگر کودک شما در این گونه موقعیتها پرسید، پاسخ آن را به زمان مناسبی واگذارید.
✅ پاسخ های شما باید با سن کودک متناسب باشد. استفاده از استدلالهای ساده برای اقناع کودک خوب است؛ اما استدلالهای فلسفی سنگین فایده ای ندارد.
✅ مهمترین و شایعترین پرسشهای کودکان درباره ی خدا عبارتند از:
👈1) خدا کیست و چیست؟
⭕️ برای پاسخ به این سؤال، باید از اوصاف خداوند و مقایسه ی او با دیگران استفاده کرد: خدا کسی است که مهربانیاش از پدر و مادر هم بیشتر است. او کسی است که از پدر و مادر هم بیشتر از تو مراقبت میکند. خدا از قویترین کسی که میشناسی هم قویتر است.
ارسالی از دوست خوبم آقای رضاییان🙏
🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
🌿 بِسمِ اللّهِ الرَّحمٰنِ الرَّحیمِ
⭕️ سهشنبه
☀ ۱۷ مهر ۱۳۹۷ هجری شمسی
🌙 ۲۹ محرمالحرام ۱۴۴۰ هجری قمری
🎄 ۹ اکتبر ۲۰۱۸ میلادی
🆔 @tarbiyat_talim 👈
🌀 پر کردن شکاف میان صف و ستاد در آموزش و پرورش؛ ضرورتی انکار ناپذیر
💠 یکی از مسائل مهم سازمان آموزش و پرورش که در سالهای اخیر نمود بیشتری پیدا کرده است، وجود شکاف و فاصله میان نیروهای صف و ستاد است.
می دانیم که اصلی ترین و اساسی ترین کار نیروهای ستادی، پشتیبانی و حمایت از نیروهای صف است. امری که مشاهده می شود اهمیت آن بعضاً مورد غفلت واقع شده است. ملاحظه می شود نیروهای ستادی به قدری درگیر جلسات متعدد - با موضوعاتی که لزوماً ارتباط مستقیمی هم با نیروهای صف ندارد- می شوند که گاهی تصور می شود که وظیفه اصلی نیروهای ستادی به فراموشی سپرده شده است!
اینجاست که کم کم خلاء بین نیروهای صف و ستاد به وجود آمده و به مرور گسترش بیشتری نیز پیدا می کند! این شکاف ( gap ) می تواند خسارات زیادی را به نظام آموزش و پرورش ما وارد کند در حالی که مطلوب است که هیچ شکافی بین این دو نیرو وجود نداشته باشد.
در چنین جوی، معلمان که در خط مقدم نیروهای صف قرار دارند، احساس خواهند کرد بدون پشتیبان و حامی، در خط مقدم تعلیم و تربیت رها شده اند!
در جهت حل این مسأله، لازم است تا تمهیداتی برای نزدیک کردن نیروهای صف و ستاد اندیشیده شود تا با قدرت و توان مطلوبی در عرصه تعلیم و تربیت بتوانیم به پیش برویم!
🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍
🔴 آخرين اصلاحات احكام كارگزيني كاركنان دولت در بخشنامه ابلاغي سازمان اداري و استخدامي كشور به كليه دستگاههاي اجرايي
🔰رئيس سازمان اداري و استخدامي كشور در بخشنامهاي به كليۀ دستگاههاي اجرايي كشور، #فرم_كارگزيني كارمندان رسمي، فرم قرارداد كارمندان پيماني و فرم قرارداد كار معين (مشخص) را اصلاح و ابلاغ كرد.
🌀 در بخشنامۀ قبلي به شمارۀ ۱۹۸۰۲۰ مورخ ۲۵ تيرماه ۹۷ فرمهاي عمومي اداري به همراه كد منحصربهفرد فرم، مباني قانوني، مرجع تأييد، به منظور ايجاد هماهنگي، يكپارچهسازي فرآيندهاي عمومي نظام اداري و طراحي سيستمهاي الكترونيكي آنها، اصلاح و تغييرات مورد انتظار در صورت الكترونيكيشدن فرم ابلاغ شده بود كه در بخشنامۀ جديد به شمارۀ ۳۴۰۱۵۵ مورخ ۳ مهر ۹۷، مجدداً تغييرات و اصلاحاتي داشته است.
💠 از جملۀ اين تغييرات و اصلاحات ميتوان به اضافهشدن عنوان 📌«سابقۀ تجربي قابل قبول» در كنار عنوان 📌«سابقۀ خدمت قابل قبول» اشاره كرد كه اين عنوان به منظور ارتقاي رتبه درج شده است و «سابقۀ خدمت قابل قبول» كه در فرم قبلي ابلاغ شده بود، به بازنشستگي مرتبط ميشود.
🔰 همچنين در بخشنامۀ جديد، در قسمت وضعيت ايثارگري، عنوان 📌«خانوادۀ شهيد» تصحيح شده و به دو عنوان «شهيد» و «فرزند شهيد» تغيير پيدا كرده است و شامل كساني ميشود كه كارمند دولت هستند و به درجۀ رفيع شهادت نائل ميشوند چرا كه سابقۀ شهيد تا زماني كه به بازنشستگي نرسيده است، بايد مانند يك فرد عادي حكم داشته باشد و حقوق بگيرد.
✳️ اساساً حكم و قرارداد بار مالي دارد و متوجه خود شهيد و وراث قانوني او (مادر، پدر، همسر و فرزند يا فرزندان) ميشود كه در فرم قبلي عنوان کانال کارگزین انلاین خانواده شهيد كه شامل برادر و خواهر شهيد ميشد، بيمورد بود چرا كه به آنان پرداختي صورت نميگيرد و در فرم جديد اين اصلاح شده است.
💢 به موجب اين بخشنامه، همانگونه که قبلا در بخشنامه شماره 1760093 مورخ 23/12/1396 سازمان خواسته شده بود، عنوان 📌«عنوان شغل و شناسۀ يكتاي پست سازماني» در فرم احکام کارگزینی کارمندان رسمی و قراردادهای کارکنان قرارداد كار معين (مشخص) جديد آورده شده است.
⭕️ همچنین، در عنوان شمارۀ ۲۰ آن، يعني 📌«موضوع قرارداد»، تعيين وظايف و مسئوليتها از سوي دستگاه (كارفرما) صورت ميگيرد.
✅ از جمله تغييرات ديگر اين بخشنامۀ ميتوان به حذف عنوان
📌«دين و مذهب»، تغيير عنوان «شمارۀ مستخدم» به
📌«شمارۀ كارمند» و #حذف عنوان
📌«نوع حكم» اشاره كرد چرا كه نوع حكم به روشني در سربرگ فرم و حكم ذكر شده است و احتياجي به عنواني جدا ندارد.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔴 دریافت فوری اخبار آموزش و پرورش 👇
http://eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
•┈┈••✾•🌿🍂🌸🍂🌿•✾••┈┈•
📍فوری
🌀 ضاربان دو معلم شیرازی دستگیر شدند.
آموزش و پرورش استان فارس موضوع این بی حرمتی را بی وقفه #پیگیری می کند.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔴 دریافت فوری اخبار آموزش و پرورش 👇
http://eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
•┈┈••✾•🌿🍂🌸🍂🌿•✾••┈┈•
🔰 تمبر هفتهٔ ملّی کودک؛ به مناسبت هفتهٔ ملّی کودک و روز جهانی کودک از تمبر هفتهٔ ملّی کودک با حضور وزیر آموزشوپرورش رونمایی شد.🔘 مشروح خبر:👇
http://medu.ir/fa/news/item/708866
🆔 @tarbiyat_talim👈
🔴 برنامه دوره های ضمن خدمت
1⃣ حقوق شهروندی در نظام اداری
💥ویژه استان البرز
🔸ناحیه یک کرج و ناحیه چهار کرج
شنبه ۲۸ مهر
🔸ناحیه دو کرج و ناحیه سه کرج
یکشنبه ۲۹ مهر
🔸شهرستان ساوجبلاغ ، شهرستان نظرآباد ، شهرستان اشتهارد، شهرستان طالقان، اداره کل
دوشنبه ۳۰ مهر
2⃣ دوره ضمن خدمت تحلیل استاندارد مهارت سرپرست دبیرخانه
🔹آزمون میان دوره اول
۱۸ مهر الی ۲۰ مهر
🔹آزمون میان دوره دوم
۲۹ مهر الی ۱ آبان
🔹آزمون نهایی
۲ آبان الی ۴ آبان
3⃣ دوره روابط انسانی در مدرسه
◾كد دوره : 91400478
◾ساعت دوره : 12 ساعت
◾استان :البرز
4⃣ دوره مراقبت جسمانی عاطفی و روانشناختی دانش آموزان»
🔸 با كد 99506257
🔸به مدت ۲۴ ساعت
◾ثبت نام از 15مهر ماه تا 25 مهر
◾ شروع دوره از 25 مهر ماه
5⃣ دوره تربیت فرزند و مدیریت خانواده با رویكرد اسلامی
🔸كد99506237
🔸12ساعت
🔸استان قزوین
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔴 دریافت فوری اخبار آموزش و پرورش 👇
http://eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
•┈┈••✾•🌿🍂🌸🍂🌿•✾••┈┈•
📸 امسال نام و ایثارگری شهید حججی در کتاب درسی دانشآموزان پایه دوازدهم وارد شده است.
👉 fna.ir/bp0x6a
🆔 @tarbiyat_talim 👈
💠 اجرا نشدن مصوبه حذف مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی چه دلیلی داشت؟
⭕️ میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره علت حذف نشدن آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی توضیحاتی ارائه کرد.
✅ بلاتکلیف ماندن بسیاری از امور به دلیل امضا نشدن مصوبات شوراها توسط رئیس جمهور است کار به جایی رسیده که برای جمع آوری مدارس خاص، تیزهوشان و نمونه دولتی نیز به امضا رئیس جمهور نیاز داشت به همین دلیل نیز پیشنهاد وزیر آموزش و پرورش مبنی بر حذف مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی امسال به سرانجام نرسید یکی دیگر از این نمونهها مشخص نبودن امتحانات نهایی پایه دوازدهم است که این موضوع نیز هنوز به امضا رئیس جمهور نرسیده است.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔴 دریافت فوری اخبار آموزش و پرورش 👇
http://eitaa.com/joinchat/1246101504C337d88e1e8
•┈┈••✾•🌿🍂🌸🍂🌿•✾••┈┈•
✳️ ناهمخواني برنامه های رسانه ملی با اهداف آموزش و پرورش در مدارس
⭕️ یکی از امور عمده و مهمی که می تواند در رسیدن به اهداف متعالی آموزش و پرورش در هر جامعه ای، کمک شایانی بکند، "هم نوایی رسانه های ارتباطی جامعه با آموزش و پرورش" است.
امروزه رسانه های ارتباط جمعی مخصوصاً رادیو و تلویزیون، نقش مهمی را در تثبیت یا تخریب اهداف متعالی آموزش و پرورش می توانند ایفا کنند!! چنانچه در رسانه ملی، برنامه هایی به نمایش درآید که "موید" یا "ناهمسو" با برنامه ها و اهداف آموزش و پرورش باشد می تواند تاثیر بسزایی در توفیق یا عدم موفقیت برنامه ها و اهداف آموزش و پرورش داشته باشد!
✔️فرض کنید در مدرسه به دانش آموزان، گفته شود که "سخن چینی" کار مذموم و ناپسندی است! آنگاه دانش آموزان در خانه، دائماً شاهد سخن چینی های خبرنگاران🎤 و بازیگران در اخبار و مجموعه های تلویزیونی باشند!! نتیجه چه خواهد بود؟! دانش آموزان، این تضاد و دوگانگی آشکار را چگونه تفسیر خواهند کرد؟!
✔️یا در نظر بگیرید، معلمان در مدارس به دانش آموزان، "راستگویی و قبح دروغ گویی" را تبیین می کنند. آنگاه دانش آموز در رسانه ملی، دائماً سخنان متناقض که قابل جمع هم نیستند- به طوری که حتماً یک طرف، حقیقت ماجرا را بیان نمی کند و در واقع به دروغ گویی می پردازد- را مشاهده می کند!! دانش آموز از این آموزه های شنیداری و دیداری متناقض، چه نتبجه ای خواهد گرفت؟!
✔️در مدارس بر روی "الگوگیری از مشاهیر علم و ادب" تأکید می شود، این در حالی است که دائماً در برنامه های تلویزیونی، از "ورزشکاران و هنرپیشه های سینما و تلویزیون" به عنوان الگوی جوانان، نام برده می شود!!
مواردی از این دست، فراوانند که به جهت اطاله کلام به همین چند مثال بسنده می کنیم!
نگارنده در آخر متذکر می شود که اگر می خواهیم کلام، رفتار و آموزش ما در مدارس، اثرگذار باشد باید برنامه های رسانه ملی با اهداف و سیاست های آموزش و پرورش، همخوانی داشته باشد نه اینکه ناقض آن اهداف و برنامه ها باشد! این گونه است که دانش آموز، نواهای یکسانی را از جامعه خود، خواهد شنید و دچار تشتت فکری، نخواهد شد!👌
🆔 @tarbiyat_talim 👈 ✍