💠تِرومای رتبه بندی معلِّمان💠
🔹️انحراف و استهلاک واصطکاک سازمانی، ۳پیامد جدّی و اجباری "تِرومای رتبه بندی معلّم" است .
🔹️بایسته هر سازمانی این است که به دنبال پویایی وشکوفایی ارکان خویش باشد وفلسفه "طرح رتبه بندی معلّم" که از آن سخنها به میان میرفت از ابتدا همین بوده است.
لازم به ذکر است، هر شوک منفی یا حادثه تشنج آفرینی، مانعِ رشد و ناقضِ اهداف کلّی سازمان است.
🔹️۲ نکته که درخصوص رتبه بندی باید مدّنظر مدیران ارشد قرار میگرفت؛
۱.طرح های کلان سازمانی، خصوصا آن دسته که مسیر حرکتِ منابع (مالی _ انسانی) را تعیین میکنند و سپس به جهت خاصی تغییر مسیر میدهند لازم است قبل از اجرا "شوک سنجی" یا "لرزه سنجی" شوند. (به عبارت دیگر در صورتی که شیوه های اجرای یک طرح یا لوازمش باعث ایجاد شوک های منفی متنابهی در سازمان یا جامعه میگردد در آن بخشِ تشنج زا، تجدید نظر شود.)
۲.حجم تخریب تِروما در همه ی بخشهای سازمان یکسان نیست چراکه:
🌪شوکهای منفی اگر به ارکان غیر انسانی یک سازمان برخورد کنند درست است که صدماتی را به دنبال خواهند داشت لیکن در بازه های کوتاه مدت قابل جبران هستند.
🌪همین شوکهای منفی اگر به ارکان انسانی سازمان اصابت کنند، خساراتش یا در بازه های بلند مدت قابل جبرانند یا از اساس غیر قابل جبرانند.(به عنوان نمونه اینکه با سیاستهای نادرست، سرمایه یِ انسانیِ بسیار ارزشمند وفرهیخته آموزش وپرورش یعنی معلّم، به جای تمرکز بر "تعلیم وتعلّم" و "تربیت وپرورش" به دنبال جمع آوری مدارکِ فعالیتهایش فرستاده شود خواسته یا ناخواسته پیامدهای ناصوابی دارد که قابل جبران نیست.) که اهمّ آن عبارت است از:
۱.انحراف و واژگونی ارزشها برای شخص معلّم با تعیین مولفه های نادرست دخیل در "رتبه معلّم ".
۲.استهلاک، تحقیر و تذلیل معلّم. این که معلّم عزت نفسش را به خاطر ثبت مستنداتی که اساسا ارزش محسوب نمیشوند زیر پا بگذارد و در این ارگان و آن نهاد وفلان اداره برای فعالیتهای دلسوزانه و خیرخواهانه اش به دنبال جمع آوری مدرک باشد تنزّل سیستمی و کوچک شمردن این مقامِ شامخ است واستعداد ونیروی این معلّم هدر رفته است.
۳.اصطکاک با اهداف عالیه سازمان؛ ابلاغ فرامین والا و انتظار اجرای آن توسط عنصری که باتوجه به (۱ و ۲) زیرساختهای نظام ارزشی و رفتاریش تغییر یافته، شوخی ای بیش نیست و این "عنصر مدرک گرا" علی الدوام با اهداف عالیه و ارزشی سازمانی کنتاک خواهد داشت.
🔸️پرواضح است قشرِ فرهیخته ای که از "تِرومای رتبه بندی" گلایه مند است و به لوایح آسیب زننده آن نقد دارد، منکر مزایای طرح در صورت اجرای صحیح آن نیست.
🇮🇷 پاینده ایران اسلامی.
سهیل توانائی.۲۹/ ۰۱ / ۱۴۰۲
مرکز تحقیقات راهبردی آسیب های اجتماعی.
.
📌#کانال| اخبار فرهنگیان و استخدام
@newsfarhangiann
3.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥🎥 سامانه رتبهبندی برای بارگذاری تا ۵ اردیبهشت باز است.
✅سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره آخرین وضعیت رتبهبندی معلمان گفت: فرآیند اعتراض آغاز شده است و امکان بارگذاری مدرک جدید در سامانه فراهم شد و ۱۰ استان، ۱۰ استان کار در حال انجام است و تا پنجم اردیبهشت اطلاعات دریافت میشود و سپس ارزیابان به ارزیابی میپردازند.
.
📌#کانال| اخبار فرهنگیان و استخدام
@newsfarhangiann
💢تعهد سرپرست وزارت آموزش و پرورش برای پرداخت معوقات رتبهبندی در سال ۱۴۰۰
🔹رضا حاجی پور تاکیدکرد: سازمان برنامه و بودجه مکلف به تأمین منابع اجرای قانون رتبه بندی است و سرپرست وزارت آموزش و پرورش متعهد به بازنگری در رتبه بندی شده که پرداخت معوقات رتبهبندی در سال ۱۴۰۰ یکی از مهمترین آنهاست.
.
📌#کانال| اخبار فرهنگیان و استخدام
@newsfarhangiann
❌❌❌❌❌❌❌❌
#لینک_کامل_کانال_های آموزشی در ایتا
🇮🇷کانال تخصصی اول ابتدایی در #ایتا 👇
🔴
https://eitaa.com/joinchat/3149201624Cce215bc789
🇮🇷کانال تخصصی دوم ابتدایی در #ایتا 👇
🔴 https://eitaa.com/joinchat/3154772184C934e6b7aa8
🇮🇷کانال تخصصی سوم ابتدایی #ایتا 👇
🔴
https://eitaa.com/joinchat/3169976536C6d875826d9
🇮🇷کانال تخصصی چهارم ابتدایی در #ایتا 👇
🔴
https://eitaa.com/joinchat/3232956632C84865ea783
🇮🇷کانال تخصصی پنجم ابتدایی در #ایتا 👇
🔴
https://eitaa.com/joinchat/3252617432C587e30e3dc
🇮🇷کانال تخصصی ششم ابتدایی در #ایتا 👇
🔴
https://eitaa.com/joinchat/3257204952C1ae8c65302
💢کانال اطلاع رسانی دورهای ضمن خدمت👇🏾
✅
https://eitaa.com/joinchat/1174405123C85918d0daf
🇮🇷👈کانال اخبار فرهنگیان👉👇🏾
✅
https://eitaa.com/joinchat/111214776Cb1a390228d
به همکاران معرفی کنید
💢کانال های بالا زیر نظر 👆🏻سر گروههای آموزشی اداره میشود حتما عضو شین و استفاده کنید
💢هشدار سازمان سنجش به داوطلبانی که سوابق تحصیلی ندارند
رئیس سازمان سنجش:
🔹کسی که سابقه تحصیلی ندارد، حتما در آزمون خردادماه آموزشوپرورش شرکت کند.
🔹نمره داوطلبی که سابقه تحصیلی نداشته باشد، صفر رد میشود و این امر تاثیر شکنندهای بر نمره کل داوطلب خواهد گذاشت.
🔹امسال تاثیر ۴۰ درصدی سوابق تحصیلی قطعی است.
.
📌#کانال| اخبار فرهنگیان و استخدام
@newsfarhangiann
💢هشدار سازمان سنجش به داوطلبانی که سوابق تحصیلی ندارند
رئیس سازمان سنجش:
🔹کسی که سابقه تحصیلی ندارد، حتما در آزمون خردادماه آموزشوپرورش شرکت کند.
🔹نمره داوطلبی که سابقه تحصیلی نداشته باشد، صفر رد میشود و این امر تاثیر شکنندهای بر نمره کل داوطلب خواهد گذاشت.
🔹امسال تاثیر ۴۰ درصدی سوابق تحصیلی قطعی است.
.
📌#کانال| اخبار فرهنگیان و استخدام
@newsfarhangiann
☀️ #حقوق_فروردین ماه ۱۴۰۲
⚡️در خصوص زمان واریز حقوق فروردین
طبق آخرین استعلامی از امور مالی وزارت انشاءالله از عصر روز چهارشنبه مورخه ۳۰ فروردین ماه سیکل پرداخت شروع خواهد شد .
.
📌#کانال| اخبار فرهنگیان و استخدام
@newsfarhangiann
#ارسالی_همکار
با درود
با پویش خودجوش عدم مراجعه معلمان به سایر دستگاهها برای دریافت گواهی یا تاییدیه جهت بارگذاری در سامانه رتبهبندی، همراه شویم.
من، مزبان حبیبی اعلام میکنم بهعنوان یک معلم ایرانی، بههیچ عنوان حاضر به مراجعه به دستگاهی به جز وزارت آموزشوپرورش جهت دریافت گواهی موثر رتبهبندی نیستم و درخواست میکنم تمامی مواردی که با مراجعه معلم به دستگاههای برون سازمانی باعث وهن شخصیت معلمی است را از آییننامه حذف نمایند.
با توجه به امکان تغییر و احتمالا ابطال کل آییننامه اجرایی رتبهبندی، از بارگذاری مدارک برون سازمانی شدیدا خودداری کنیم، قطعا راهی برای سنجش معلمان با اطلاعات موجود و بدون نیاز به این کاغذبازی ها وجود دارد.
امضا کارزار
https://b2n.ir/karzar.ir_43675
بهترین پیشنهاد، رتبهبندی معلمان بر اساس فاکتورهای چهارگانه زیر است:
سابقه تدریس و خدمت
مدرک تحصیلی
آموزشهای ضمن خدمت
ارزشیابی های سالانه
چگونگی و شیوهنامه آن قبلا پیشنهاد شدهاست.
مزبان حبیبی
سیام فروردین هزاروچهارصدودو
.
📌#کانال| اخبار فرهنگیان و استخدام
@newsfarhangiann
#رتبه_بندی
✅اضافه شدن راهنما در سایت رتبهبندی
📌در سایت مای مدیو یک قسمت به اسم راهنما اضافه کرده که تعداد موارد بارگذاری را مشخص کرده است.
.
📌#کانال| اخبار فرهنگیان و استخدام
@newsfarhangiann
💢 پروژه «محرمسازی» مدارس دخترانه/ جزییات طرحی که بر اساس آن حجاب در مدارس دخترانه برداشته خواهد شد
مشاور امور زنان وزارت وزیر آموزش و پرورش :
🔹 محرمسازی دقیقا به این صورت است که مدارس دخترانه به شکلی ساخته یا بازسازی شود که اشراف همسایگی نداشته باشد و بچهها بتوانند در مدرسه حجاب خود را بردارند. در واقع هدف این است که دختربچهها در مساله حجاب اذیت نشوند و نشاط و شادابی بیشتری داشته باشند.
.
📌#کانال| اخبار فرهنگیان و استخدام
@newsfarhangiann