« نیما حیدری دخت »
📍حالا بریم ببینیم اون دو هدف چی بود که آقا می گه تشکیل تمدن اسلامی، برای اینه که ما به اون دو هدف بر
🔰 دو هدف اصلی اسلام و پیامبراکرم(ص)، اهدافی که بعد از ایجاد تمدن باید به سمتشان پیش برویم
📌یک هدف عبارت است از تکامل افراد بشر؛ یعنى در سایهى نظام اسلامى، انسانها فرصت پیدا کنند که خودشان را کامل کنند، متخلّق به اخلاق الهى بشوند، معرفت خدا و عشق به خدا را در خودشان به وجود بیاورند و به خدا واصل بشوند؛ سعادت بشر و فلاح حقیقى بشر در این است و این جز در آنچنان جامعهاى و از آن سکّوى پرشى امکانپذیر نیست.
و هدف دوّم این است که جامعهى بشرى و تاریخ بشر یک قدم به سمت آن کمالى که تاریخ بشرى در جهت آن دارد حرکت میکند، نزدیکتر بشود و پیشتر برود؛ مسئله این است. یعنى با تشکیل نظام اسلامى، باز همان کاروانى که قبلاً گفتم از نَفَس افتاده و دیگر قادر به پیشروى در جهت معنویّت نیست، یک تکانى پیدا میکند، یک خیزشى پیدا میکند، یک حرکتى پیدا میکند که در مورد بعثت رسول اکرم، این حرکت دیگر تمامنشدنى است و این دلایلى دارد که حالا انشاءالله اگر یادم ماند، به بعضى از آنها اشاره میکنم.
پس هدفِ اوّلىِ پیغمبر تشکیل نظام اسلامى است، امّا هدف از خود تشکیل نظام اسلامى، هدایت فردى انسانها و تکامل فردى انسانها و نیز تکامل عمومى جامعهى بشر، یعنى پیشرفت بشر به سمت آن نهایتى که در پایان تاریخ بشرى در انتظار او است؛ یعنى کمال. پس پیغمبر براى اینکه به این دو هدف برسد، باید نظام اسلامى و حکومت اسلامى و جامعهى اسلامى را تشکیل بدهد.
بیانات حضرت آقا در جمع فرماندهان و کارکنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت ۲۸ صفر
۱۳۶۷/۰۷/۱۷
«نیما حیدری دخت»
@nh_nima_512
📌آن عالِمى که توجیهکنندهی ظلم دستگاههاى فاسد باشد، از خود آن دستگاهها خطرناکتر است؛ آن روحانیّتى که اهداف استکبار را در جامعه عمل کند، زشتترین و پلیدترین ایادى استکبار است؛ چون با ظاهر حق، باطن باطل را ترویج میکند
بیانات در دیدار جمعى از روحانیّون سراسر کشور
۱۳۶۸/۰۴/۰۴
❗️اگه بعضی چیزا رو امام و آقا نمی گفتن آدم جرأت نمی کرد به زبون بیاره
🚫 عزیزان دلسوزی که توجیه کننده ظلم بعضی از مسئولین هستین، حواستون باشه که شما از اونا بدترین
🔰 نظام، اسلامی شده، ولی دولت هنوز اسلامی نشده(دولت به معنای تمام مسئولین کشور، نه فقط قوه مجریه)، پس بیخود از ظلم و سوء مدیریت یک مسئول، دفاع نکنید، خودتون رو هم به خواب نزنید لطفا🤦♂️
🔖 پ.ن: ما میگیم دولت، اسلامی نشده(طبق صحبت های خود رهبری)، اما باز خود رهبری می فرمان جوری صحبت نکنین که انگار صد در صد سیتسم فاسده، نه، فساد این سیستم کمه، هرچند کمش هم زیاده، پس حواستون به این قضیه هم باشه که فساد، در بعضی مسئولینه، کلیت این نظام، از همه لحاظ بهتر از سایر نظام ها و تمدن های دنیاست، تنها نظام مشروع، همین نظامه، قاطی نشه این موضوع...
«نیما حیدری دخت»
@nh_nima_512
هدایت شده از اسپیدال
7.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻 رهبر انقلاب در دیدار مداحان اهلبیت علیهمالسلام: شرکت در انتخابات وظیفه است. ایجاد احساس وظیفه نسبت به انتخابات وظیفه مهم مجاهدان جهاد تبیین است.
🌲پایگاه خبری #اسپیدال🌲
🌲 @espidal_ir 🌲
« نیما حیدری دخت »
نکات را جداگانه و در زمان های متفاوت در کانال می گذارم تا بتوانید با حوصله و دقت بیشتری مطالعه فرمای
📚 کتاب ولایت و حکومت، ص۳۱
🔗 پیامبر با اون عظمت وقتی می بینه تو محله خودش(که بماند، حتی تو شهر خودش) نمی تونه کار کنه، هجرت می کنه به یه جا دیگه
📍برا همینه که می گم محدود به محله خودتون نباشین، هرجا دیدین اون ملاک هایی که در متن بالا گفتم وجود داره، برین همون جا، و اونجا کار کنید
👈 تا هم خودتون پیشرفت کنین هم سریع تر به هدف برسین
📥 این سخنرانی رو گوش بدین تا متوجه بشین باید چیکار کنین
«نیما حیدری دخت»
@nh_nima_512
« نیما حیدری دخت »
🔰 دو هدف اصلی اسلام و پیامبراکرم(ص)، اهدافی که بعد از ایجاد تمدن باید به سمتشان پیش برویم 📌یک هدف ع
🔰1) نکته مهمی که اکثر مسلمانان و حتی دانشمندان اسلام شناس و فقیه و مورخ در سطح جهانی از آن غافلند
🔰2) هدف تمام پیامبران تشکیل نظام اسلامی بوده است
📌برداشت من این است که اصلاً رفتن پیغمبر به طائف ــ در سال یازدهم بعثت یا دهم بعثت ــ براى این بود که ببیند زمینه در طائف فراهم است یا نه؛ فرستادن یک عدّه از یاران خودش به حبشه که از زیر بار شکنجه فرار میکردند، در بطن(۱۲) خود، این مقصود را هم داشت که پیغمبر ببیند آیا در حبشه زمینه براى ایجاد آنچنان جامعهاى فراهم است یا نه؛ یعنى پیغمبر میگشت دنبال یک نقطهاى که در آنجا بتواند جامعهى اسلامى و نظام اسلامى را تشکیل بدهد. و اینجا بود که سعادت الهى نصیب اهل یثرب شد و اُوس و خزرج با تفصیلى که در تاریخ هست، در طول سه سال، پىدرپى در دو موسمِ حج آمدند پیش پیغمبر، اسلام آوردند و با پیغمبر بیعت کردند. خود این بیعت نشاندهندهى هدف پیغمبر است؛ یعنى [بیعت] آن کسانى که ایمان مىآورند فقط [اظهار] ایمان نیست، بیعت است براى یک کار عظیم؛ یک کار دستهجمعى را میخواهند با هم انجام بدهد. این همان نکتهى اساسىای است که بسیارى از مسلمانهاى دنیا، حتّى امروز هم از آن غافلند؛ بسیارى از دانشمندان اسلامشناس و فقیه و مورّخ در سطح جوامع جهانى از آن غافلند؛ بسیارى از مسلمانهاى خود ما در دوران اختناق از آن غافل بودند؛ [یعنی از] این حقیقتى که اصلاً بعثت پیغمبر و مبارزهى پیغمبر براى تشکیل نظام اسلامى و جامعهى اسلامى بود. البتّه این مخصوص پیغمبر ما هم نیست، مال همهى پیغمبرها است که حالا آن بحث، باز یک فرصت مختصّ به خود را لازم دارد که انسان بگوید همهى پیغمبرها، غرض و مقصودشان تشکیل نظام اسلامى بود.
بیانات حضرت آقا در جمع فرماندهان و کارکنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت ۲۸ صفر
۱۳۶۷/۰۷/۱۷
💯 تاکید می کنم که:
🛤هدف یکی است، راه یکی است
👤اولیای الهی فقط مجری و راهنمای طریق هستند، واِلّا همگی آنها در یک مسیر حرکت کرده و می کنند
«نیما حیدری دخت»
@nh_nima_512
« نیما حیدری دخت »
🔰1) نکته مهمی که اکثر مسلمانان و حتی دانشمندان اسلام شناس و فقیه و مورخ در سطح جهانی از آن غافلند 🔰2
🔰 پیروان[واقعی] پیامبر باید به این نکته توجه کنند که...
📌مسلمانهایى که امروز پیرو پیغمبرند و به یاد پیغمبر به هیجان مىآیند و عاشق رسول خدا هستند و احکام او و شرایع او را میخواهند عمل بکنند، باید به این نکته توجّه کنند که تبعیّت از پیغمبر به صورت درست و کامل، در آن صورتى تحقّق پیدا خواهد کرد که یک نظام اسلامى بر اساس دین پیغمبر به وجود بیاید؛ وَالّا نظام جاهلانه، نظام کفرآمیز، جایى نیست و زمینهى مناسبى نیست براى اینکه انسان بتواند در آن طبق خواستهى پیغمبر و شریعت پیغمبر زندگى کند. اگر کفّار قریش به پیغمبر اجازه میدادند که شما میتوانید آزادانه نمازتان را بخوانید، باز پیغمبر دنبال مدینه بود، کمااینکه همینجور هم بود. پیغمبر بعد از برگشتن از شعب ابىطالب، آزادانه نماز میخواند، زکات میدادند، زکات میگرفتند، معاملهى اسلامى با همدیگر میکردند، یک جمع مسلمان به وجود آمده بود، امّا پیغمبر به این قانع نبود؛ چرا؟ چون نظام اسلامى نبود؛ آن جامعهاى که قوانین او، مقرّرات او، حاکمیّت او، حرکت سیاسى او، دوستى او، دشمنى او بر اساس اسلام باشد، در مکّه تشکیل نشده بود و جاى دیگرى لازم بود که پیغمبر آن را تشکیل بدهد؛ لذا رفت مدینه. دوران سیزدهساله در مکّه دائماً به مبارزه گذشت، تا اینکه رسول خدا حرکت کرد رفت به مدینه. البتّه کفّار قریش این را فهمیدند، حدس زدند که اگر برود مدینه، آیندهى آنها سختتر خواهد بود، تصمیم گرفتند مانع بشوند و پیغمبر را به قتل برسانند که خداى متعال نگذاشت و پیغمبر توانست در آن لیلةالمبیت هجرت کند و برود به طرف مدینه و در مدینه به اتّکاء مسلمانانى که به او ایمان آوردند، حکومت اسلامى و نظام اسلامى را تشکیل بدهد.
بیانات حضرت آقا در جمع فرماندهان و کارکنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت ۲۸ صفر
۱۳۶۷/۰۷/۱۷
💢 وقتی می گوییم محدود به نماز و خمس و... نباشید و برای هدفی والاتر یعنی تشکیل تمدن نوین اسلامی تلاش کنید، برای همین است...
🔖پ.ن: بزرگواران توجه می کنن دیگه...؟👈 که امام علی(ع) چرا جون خودش رو به خطر انداخت (و در شب لیله المبیت در بستر پیامبر خوابید تا ایشون بتونه به مدینه هجرت کنه)؟؟
♨️ برای رسیدن به هدف ایجاد جامعه(بخوانید تمدن) اسلامی، اگر نیاز باشد، علی(ع) نیز جانش را به خطر می اندازد(کما اینکه فاطمه ی زهرا این همه مصیبت کشید برای ولی...)
«نیما حیدری دخت»
@nh_nima_512
📌 بسیج یعنى آن کسى که اعلام میکند هرگاه خطرى انقلاب را تهدید کند، سینهی من سپر انقلاب خواهد شد. این معناى بسیج است.
۱۳۶۸/۰۴/۰۶
📌 ما انتخابات در پیش داریم؛(۱۲) یک عدّهای نمیخواهند این انتخابات آنچنان که شایستهی این ملّت است انجام بگیرد؛ تلاش میکنند مردم را مأیوس کنند، مردم را بیاعتماد کنند، وانمود کنند که انتخابات فایدهای ندارد، تأثیری ندارد؛ در مقابل اینها «جهاد تبیین» باید سینه سپر کند، در مقابل اینها باید حقیقت را بیان کند. کسانی هستند که [میخواهند] حضور مردم در ادارهی کشور ــ که ثابتکنندهی تحقّق مردمسالاری دینی در کشور است ــ ضعیف بشود، تا حرف امام بزرگوار دروغ دربیاید؛ هدفشان این است که وعدهی الهی را مخالف واقع نشان بدهند. این حرکت، خصمانه است؛ در مقابل این حرکت خصمانه باید تلاش کرد. هر کس با انتخابات مخالفت کند، با جمهوری اسلامی مخالفت کرده، با اسلام مخالفت کرده. انتخابات یک وظیفه است. این یکی از کارها است؛ امروز احساس وظیفه نسبت به انتخابات یکی از کارهای نقدِ جامعهی مجاهد در «جهاد تبیین» است.
۱۴۰۲/۱۰/۱۳
📝 خلاصه دو صحبت بالا:
«بسیجی یعنی کسی که در مقابل تهدید سینه خودش رو سپر کنه»۱۳۶۸/۰۴/۰۶
«امروز انتخابات در پیش داریم، ولی یه عده خراب نشونش می دن، در مقابل این ها جهاد تبیین باید سینه سپر کنه»۱۴۰۲/۱۰/۱۳
👈 تهدید امروز، انتخاباتیه که در پیش داریم، اینکه دشمن داره روش کار می کنه تا مردم رو از انتخابات مأیوس کنه تا شرکت نکنن، پس وظیفه ی من و توِ بسیجی الان اینه که بیایم درمورد این موضوع صحبت کنیم، تبیین کنیم، این حرف آقاست دیگه... وظیفمونه در این قسمت کار کنیم، یکی از وظایف مهم مساجد تراز و پایگاه های بسیج در حال حاضر همین قضیه ست
🔖 پ.ن: من خودم از امام مسجدم مطالبه کردم، از دوستان هم تشکیلاتی هم می خواهم درمورد این قضیه فکری کنند، اقداماتی انجام دهند و... از سایر دوستان در مساجد دیگر هم می خوام که این موضوع رو مسئولین مسجد و پایگاهشان مطالبه کنند
🔖 پ.ن2: باز ما میایم میگیم محدود به کارهای سطحی نباشین بچسبین به صحبت های مهم آقا و اولویت ها و تهدیداتی که ایشون مشخص می کنه، باز یه عده گارد می گیرن، بهمون توهین می کنن و... امیدواریم الان دیگه در این قضیه کسی گارد نگیره فوشمون نده😁😉(#طنز_تلخ)
«نیما حیدری دخت»
@nh_nima_512
هدایت شده از مسجدالرضا(ع)
💠 کانال رسمی مسجدالرضا علیه السلام بشرویه
📲 عضویت در کانال جهت اطلاع از مراسمات و برنامه ها، فعالیت های جهادی، فرهنگی و علمی؛
@masjedalreza_bosh
📌آن عالِمى که توجیهکنندهی ظلم دستگاههاى فاسد باشد، از خود آن دستگاهها خطرناکتر است؛ آن روحانیّتى که اهداف استکبار را در جامعه عمل کند، زشتترین و پلیدترین ایادى استکبار است؛ چون با ظاهر حق، باطن باطل را ترویج میکند. این چیزِ بسیار خطرناکى است و این آن کارى بوده که استکبار، با پول، با تطمیع، با فشار سعى کرد در طول این صد و چند ده سالِ اخیر در کشورهاى اسلامى انجام بدهد. البتّه اگر بگوییم موفّق شد، نه، حرف درستى نیست؛ استکبار بهطور کامل هم موفّق نشد؛ براى خاطر اینکه در تمام دنیاى اسلام و مخصوصاً در ایران، جامعهی علمى و اسلامى -یعنى روحانیّت اسلام- در مواضع حق و قاطع خود ایستاد، این انقلاب عظیم را به راه انداخت و این جمهورى و نظام مرتفع را به وجود آورد و پرچم اسلام را در دنیا برافراشت و اسلام را عزیز کرد. این پیشقراولىِ روحانیّت بود؛ و اگر روحانیّت در کشور ما جلودار این قضیّه نمیشد، نهضت همهگیر نمیشد، ایمانهاى مردم متوجّه آن نمیشد و نیروهایشان در راه آن به کار نمیافتاد.
بیانات در دیدار جمعى از روحانیّون سراسر کشور
۱۳۶۸/۰۴/۰۴
📚 در کتاب ولایت و حکومت، آقا قضیه بعثت رو میگن، که بحثش مفصله، این سخنرانی رو بخونین تا متوجه بشین قضیه چیه
📝 اما خلاصش اینه که اول، بعثت و انقلاب و دگرگونی و تحول در خود پیامبر(در خود حوزه علمیه، در خود بچه انقلابیا) بوجود میاد بعد سرریز میشه به جامعه
🚫 الان هم دقیقا همین طوره، تا زمانی که ما وارد عرصه مطالبه گری، دولت اسلامی، تمدن اسلامی، مسجد تراز و تشکیلاتی بودن، تابع محض رهبری و... نشیم، اصلا و ابدا نباید از بقیه انتظار داشته باشیم وارد بشن
🔖پ.ن: مخاطب اصلی متن، بچه های تشکیلات خودمون، مسجدالرضا هستن، بعد بقیه...
📥 برای اینکه کامل موضوع رو درک کنید، این سخنرانی رو گوش بدین
«نیما حیدری دخت»
@nh_nima_512
من به شما عرض میکنم که براى انجام کارهاى عظیم، آن چیزى که میشود انسان به آن تکیه کند، فقط دو چیز است ولاغیر؛ به پول نمیشود تکیه کرد؛ به سلاح مدرن نمیشود تکیه کرد؛ به قدرتهاى مادّى نمیشود تکیه کرد؛ به پشتیبانى سیاستها نمیشود تکیه کرد؛ به سیاستبازى و سیاستکارى و تلاشهاى گوناگون معمولىِ سیاسى نمیشود تکیه کرد؛ آن چیزى که حقیقتاً میتواند مورد تکیه قرار بگیرد و جا دارد که انسان با خیال راحت به آن اعتماد بکند، فقط دو چیز است: یکى کمک الهى و نصرت الهى و دست قدرت پروردگار، یکى [هم] احساس و ایمان عامّهی مردم. این دو حقّاً قابل تکیه است...
...اى حبیب ما ! همین دو وسیلهی تکیه بود که تو را پیش برد: نصرت الهى و مؤمنین. این دو ابزار یا تعبیرِ بهتر بگوییم دو تکیهگاه براى کارهاى مهمّند.
بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم
۱۳۶۸/۰۴/۰۸
❌ تا زمانی که مردم رو ناراضی نگه دارین، هیچ مشکلی درست نمی شه
💯 پیشنهاد من به مسئولین شهر اینه که:
۱) بدون سانسور، تشریف بیارن برای مردم تمام مشکلات رو با ذکر جزئیات توضیح بدن، بگن این مشکلات، این مطالبات، به این دلیل و آن دلیل بوجود آمده
۲) حالا که با مردم در میون گذاشتین، ازشون مشورت بگیرین که چطوری مشکلات رو حل کنیم
۳) از مردم کمک بگیرید و ازشون بخواین که وارد میدون بشن تا مشکلات برطرف شه، کارهای اجرایی و کف میدون رو به مردم بسپرین، شما فقط قسمت هماهنگی و نظارت رو انجام بدین!
🔖پ.ن: این موارد بعضا از روی تجربه زمان انقلاب که مردم پاکار بودن و البته صحبت های رهبری گفته شد
«نیما حیدری دخت»
@nh_nima_512
📌[امام] از روز اوّل نهضت شروع کرد به حرف زدن، تا روزی که آمد اینجا در بهشت زهرا گفت من تو دهن این دولت میزنم و دولت تعیین میکنم؛(۹) همه با «جهاد تبیین» بود. با «جهاد تبیین» چه کار کرد؟ با «جهاد تبیین» حکومت دیرپای فاسد ننگین دیکتاتوری و مستبدّانهی سلطنتی ارثی را ازاله کرد و حکومت مردمسالاری اسلامی و دینی را سر کار آورد؛ مسئلهی «جهاد تبیین» این است، اهمّیّتش این است.
بیانات در دیدار مداحان اهلبیت علیهمالسلام
۱۴۰۲/۱۰/۱۳
🔗 امام با جهاد تبیین (گفتمان چهره به چهره، اون زمان که رسانه ی الان نبوده) طاغوت رو کنار زد، شاه رو کنار زد، حالا ما تو کار چهار تا مسئول طاغوتی موندیم نمی تونیم دولت اسلامی تشکیل بدیم🤦♂️
🔍یه جای کار میلنگه...
«نیما حیدری دخت»
@nh_nima_512
هدایت شده از شارح (محمد صادق حیدرنژاد)
بسم الله الرحمن الرحیم
#مطالبهگری اگر درست و صحیح صورت بگیرد، مصداقی از ارزشهای دینی است: «در اسلام هم #نهی_از_منکر با #امر_به_معروف همراه است، نهی از منکر همان اعتراض است، امر به معروف یعنی پیشنهاد، ارائهی راه حل، ارائهی کاری که باید انجام بگیرد و میتواند انجام بگیرد؛ اینها با هم هستند؛ بنابراین مطالبهگری را حتماً با ارائهی راه حل و دادن راه حلهای خوب و قابل قبول همراه کنید.» ۱۳۹۹/۲/۲۸
🔹با دشمن مخرج مشترک پیدا نکنید
«بسیجی ممکن است به یک مطلبی، به یک واقعیّتی، به یک شخصی معترض باشد؛ هیچ اشکالی ندارد، امّا هنجارشکنی نمیکند، با دشمن... مخرج مشترک پیدا نمیکند.» ۱۴۰۲/۹/۸
«در مطالبهگریها ــ که من به شما توصیهی مطالبهگری میکنم ــ مراقبت کنید دشمن نتواند از مطالبهی بحقّ شما سوء استفاده کند؛ هم در صورتبندی مسئله، هم در راه حلّی که ارائه میدهید، سعی کنید با دشمن وجه مشترک و مانند اینها پیدا نکنید؛ مخرج مشترک پیدا نکنید با دشمن؛ -چون- او هم موضوعات را مطرح میکند دیگر، او هم مشکلات را مطرح میکند، هم صورت مسئله را او مطرح میکند، هم بهاصطلاح علاج را و نتیجهگیری را مطرح میکند... او مُغرض است و از روی خیرخواهی انجام نمیدهد کار را.» ۱۴۰۲/۲/۶
📌دشمن قصد دارد با نشان دادن و بزرگ جلوه دادن مشکلات
1⃣ روحیه ها را تضعیف کند و #ناامیدی ایجاد کند
2⃣ #اصل_نظام را زیر سوال ببرد
ولی قصد ما از مطالبه گری ترمیم و تصحیح نظام، تلاش برای ایجاد #دولت_اسلامی و اهداف بالاتر است
پس حواسمان باشد در زمین دشمن بازی نکنیم
✍شارح
@Shareh45