eitaa logo
#ثامنین نجف آباد🏴
155 دنبال‌کننده
9.3هزار عکس
5.8هزار ویدیو
754 فایل
اینجا محفلی است برای اطلاع رسانی و تغذیه محتوایی ارتباط با ادمین 👈 @ab_ayeneh
مشاهده در ایتا
دانلود
⇦آیات دال بر شان و منزلت امام حسین (ع) ← آیه سوم فمن حاجک فیه من بعدما جاءک من العلم فقل تعالوا ندع ابناءنا وابناءکم ونساءنا ونساءکم وانفسنا وانفسکم ثم نبتهل فنجعل لعنة الله علی الکاذبین. (آل عمران/ آیه۶۱.)  هرگاه بعد از علم و دانشی که (درباره مسیح) به تو رسیده، (باز) کسانی با تو به محاجه و ستیز برخیزند، به آنها بگو: «بیایید ما فرزندان خود را دعوت می‌کنیم، شما هم ... ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
روز پنجم 1. دعوت ابن زیاد از شیث ربعی فرمانده پیادگان عمر سعد ملعون برای جنگ با امام حسین علیه السلام. 2. اعزام سپاه ابن زیاد برای جلوگیری از حرکت مردم کوفه برای یاری امام حسین علیه السلام. 3. آغاز سریه عبدالله بن اُنیس در سال ششم قمری. ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
تشنگان عشق را با مُشٺ آبے جان بده ڪربلا دورسٺ، مارا با سرابے جان بده زندگے یعنے سلام ساده‌اے سمٺ شما ایها الارباب مارا باجوابے جان بده💔 ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
⇦ جابر بن حجاج تيمى از شهداى عاشورا در حمله نخست است. وى از سواركاران شجاع كوفه بود كه در كربلا از سپاه عمر سعد به سپاه امام حسين علیه السلام پيوست. در نهضت مسلم بن عقيل نيز از بيعت كنندگان با وى بود. ●عنصر شجاعت، ج 3، ص 40. ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
می آمد و عمامه ی بابا به سرش بود آماده ی جنگیدنِ با صد نفرش بود می آمد و رخساره برافروخته از عشق یک خیمه دل غم زده در دور و برش بود پروانه ای از شوق پریده است به میدان آن چیز که می سوخت در او بال و پرش بود می خواست بگوید به ابی انت و امی لب بست در آنجا که عمویش پدرش بود این شیر، علی اکبر او نه ولی انگار باید بنویسیم که قاسم پسرش بود سنجیدن شیرینی قاسم به عسل نیست اصلا عسل از ساخته های شکرش بود گیرم زره اندازه ی او نیست ، نباشد حرزی که عمو داده به شال کمرش بود بغض جمل از حد تصور زده بیرون یک دشت پر از تیغ به دنبال سرش بود در روضه ی بابای غریبش جگری سوخت چیزی که از او ریخت به میدان جگرش بود در زیر سم اسب چه می مانَد از این جسم چیزی که به جا ماند ز قاسم اثرش بود در خیمه نشستند پریشان که بیاید چیزی که از او زودتر آمد خبرش بود 🔸شاعر: ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
می آمد و عمامه ی بابا به سرش بود آماده ی جنگیدنِ با صد نفرش بود می آمد و رخساره برافروخته از عشق یک خیمه دل غم زده در دور و برش بود پروانه ای از شوق پریده است به میدان آن چیز که می سوخت در او بال و پرش بود می خواست بگوید به ابی انت و امی لب بست در آنجا که عمویش پدرش بود این شیر، علی اکبر او نه ولی انگار باید بنویسیم که قاسم پسرش بود سنجیدن شیرینی قاسم به عسل نیست اصلا عسل از ساخته های شکرش بود گیرم زره اندازه ی او نیست ، نباشد حرزی که عمو داده به شال کمرش بود بغض جمل از حد تصور زده بیرون یک دشت پر از تیغ به دنبال سرش بود در روضه ی بابای غریبش جگری سوخت چیزی که از او ریخت به میدان جگرش بود در زیر سم اسب چه می مانَد از این جسم چیزی که به جا ماند ز قاسم اثرش بود در خیمه نشستند پریشان که بیاید چیزی که از او زودتر آمد خبرش بود 🔸شاعر: ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
در رکاب حسین_۶.mp3
7.2M
💫 ۶ شب ششم؛ حضرت قاسِم‌بن الحَسَن ع و من... ▪️با خوانش: مژده لواسانی ▪️به قلم: حاتمه سیدزاده ▪️تنظیم: پارسا کمالی ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
Motiee_Shab6Moharram139106.mp3
8.41M
تا به کی بی قرارت نشینم وای اگر کربلا را نبینم من پر از یا لیتنایم تو کجایی من کجایم من دلی تنگم که هر شب می‌بری تا کربلایم @Allah_Almighty ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
یڪ نفرگفت ڪه این ضربه یڪ نفر گفت ڪه عباس دلاور باشد دیگری گفت به واللهِ آمده است ناگهان بند نقاب از قدِ رعنا ڪه گرفت نعره زد با رجزی گفت: ❤️ ❤️ ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌🎧 اگر ، کربلا بسته بود چه کنیم؟ 👈 علما و بزرگان در این مواقع چه میکردند!؟ ✖️ داستانی از زمانی که حرم حضرت معصومه (س) بسته شد.. ✖️ مرحوم درمواقعی که راه بسته بود، به مرز خسروی می رفت و ... 🎙 حجت الاسلام امینی خواه 🌺 نشر دهید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نذری‌های بی نام و نشان☝️ 🔻 فرهنگ نذری را در محرم از یاد نبریم...
‌‌‌‌‌‌‌┄✦۞✦‌‌✺‌﷽‌‌‌✺✦۞✦┄ ✨امام رضا علیه‌السلام فرمودند: اگر خواهی ثواب شهیدان با امام حسین(ع) را دریابی هر وقت یاد آن حضرت افتادی بگو کاش با آنها بودم و به فوز عظیم می رسیدم. ✨ ‌‌‌‌‌‌‌┄✦۞✦✺💔✺✦۞✦┄
⇦ نتیجه احادیث (که در قسمتهای قبلی بیان شدند) از این احادیث نتیجه می‌گیریم که: سیره اخلاقی و رفتاری امام حسین علیه‌السّلام سرمشق زندگی سعادت بخش است و خوانندگان محترم می‌توانند با عشق حسین پیش روند، او را سمبل رفتاری و اخلاقی خویش قرار دهند و با آرامش زندگی کنند؛ چنانکه خود آن حضرت می‌فرماید: ... ● تاریخ طبری، ج۴، ص۲۶۶. ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بی فایده ست روضه و ماتم بدون تو بی فایده ست اشک دمادم بدون تو ای منتقم.... جان عمو جان تان بیا بی فایده ست ماه محرم بدون تو چنگی به دل نمیزند آقای غصه دار بیرق-علم - سیاهی و پرچم بدون تو ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
ایامذهبی‌ها شاد نیستند؟!تحریفی دیگر فردی به نام «حسن موسوی چلک» که سال گذشته نیز در آستانه ایام محرم با عنوان مددکار اجتماعی، گفته بود: «پوشش ما چندان بانشاط نیست و در چنین شرایطی غم جایگزین شادی و نشاط خواهد شد!»، به‌تازگی و در مصاحبه با روزنامه آرمان ملی در تکمیل اظهارات خبرنگار این رسانه وابسته به جریانات اصلاحات که گفته است: «همیشه به مناسبت‌های مختلف روی موضوع نشاط و جشن‌های ملی و مذهبی که ریشه در تاریخ ما دارد، تأکید دارید و از آن به‌عنوان راهی برای بالا بردن نشاط جامعه یاد می‌کنید؛ جامعه‌ای که با توجه به شاخص‌های جهانی چندان شاد نیست.» می‌آورد: «اگر نگوییم جامعه شادی گریز هستیم؛ ولی بسیاری از محیط‌های اجتماعی ما محیط‌های شادی گریز هستند.» چند سال قبل نیز محمد سروش‌محلاتی یکی از چهره‌های این جریان، طی اظهاراتی ازاین‌دست گفت که «ایرانی‌ها شاد نیستند؛ چون فقط حسین(ع) را محور قرار داده‌اند.» القاء این تفکرات لبه دیگر قیچی وهابیون برای تقابل با مراسم‌های عزاداری و بدبین کردن مردم و جهان با فرهنگ معنوی تشیع است. این در حالی است که آمارهای رسمی کشور نشان می‌دهد که میزان جرائم اجتماعی اعم از دزدی، سرقت، شرارت و مسائلی همچون طلاق‌های عاطفی و رسمی، بداخلاقی‌های اجتماعی و افسردگی در میان قشر مذهبی درصد بسیار پایینی است و اصولاً معنویت‌گرایی در کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی نقش بسیار پررنگی دارد. همچنین تجربه امروز و گذشته نشان می‌دهد که اغلب افراد موفق جامعه کسانی هستند که با معنویات و با شعائر اسلامی تربیت می‌یابند.سایت بصیرت
ایامذهبی‌ها شاد نیستند؟!تحریفی دیگر فردی به نام «حسن موسوی چلک» که سال گذشته نیز در آستانه ایام محرم با عنوان مددکار اجتماعی، گفته بود: «پوشش ما چندان بانشاط نیست و در چنین شرایطی غم جایگزین شادی و نشاط خواهد شد!»، به‌تازگی و در مصاحبه با روزنامه آرمان ملی در تکمیل اظهارات خبرنگار این رسانه وابسته به جریانات اصلاحات که گفته است: «همیشه به مناسبت‌های مختلف روی موضوع نشاط و جشن‌های ملی و مذهبی که ریشه در تاریخ ما دارد، تأکید دارید و از آن به‌عنوان راهی برای بالا بردن نشاط جامعه یاد می‌کنید؛ جامعه‌ای که با توجه به شاخص‌های جهانی چندان شاد نیست.» می‌آورد: «اگر نگوییم جامعه شادی گریز هستیم؛ ولی بسیاری از محیط‌های اجتماعی ما محیط‌های شادی گریز هستند.» چند سال قبل نیز محمد سروش‌محلاتی یکی از چهره‌های این جریان، طی اظهاراتی ازاین‌دست گفت که «ایرانی‌ها شاد نیستند؛ چون فقط حسین(ع) را محور قرار داده‌اند.» القاء این تفکرات لبه دیگر قیچی وهابیون برای تقابل با مراسم‌های عزاداری و بدبین کردن مردم و جهان با فرهنگ معنوی تشیع است. این در حالی است که آمارهای رسمی کشور نشان می‌دهد که میزان جرائم اجتماعی اعم از دزدی، سرقت، شرارت و مسائلی همچون طلاق‌های عاطفی و رسمی، بداخلاقی‌های اجتماعی و افسردگی در میان قشر مذهبی درصد بسیار پایینی است و اصولاً معنویت‌گرایی در کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی نقش بسیار پررنگی دارد. همچنین تجربه امروز و گذشته نشان می‌دهد که اغلب افراد موفق جامعه کسانی هستند که با معنویات و با شعائر اسلامی تربیت می‌یابند.سایت بصیرت
دوستان متنهای بالا رو کوتاه و خلاصه و یا به صورت سوال جواب بگذارید تو کانالهاتون
📞شما یڪ تماس از ڪربلا دارید!! -جــــــــــانم حسین جـان؟! +هل من ناصـرِ ینـصرونی ... - اگر در ڪربلا بودم تا پایِ جان برایِ حسین"ع" تلاش میڪردم + گفت یڪ حسـین‌‌ِ زنده داریم؛ نامش مـهدے"عج" است! تاحالا برایش چه کرده‌ای؟!! - عجیب سکوت کردم💔😔 ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
⇦ جابر بن الحارث السلمانی از شهداى كربلاست. نام او را جناده، حباب، حيان و حسان هم گفته اند. وى از شخصیت هاى شيعه در كوفه بود كه در نهضت مسلم بن عقيل هم مشاركت داشت و پس از شكست آن، همراه گروهى به سوى حسين حركت كردند و پيش از رسيدن آن حضرت به كربلا، به او پيوستند. هر چند لشكر حر مى خواستند مانع پيوستن او ... ● انصارالحسين، ص 63 ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
❦ ب) تحقق اهداف عاشورا با قیام مهدی (ع) امام حسین(ع) با هدف زنده ساختن احکام قرآن و سنّت پیامبر اکرم (ص) و از بین بردن بدعتهایی که در نتیجه حاکمیت بنی امیّه در دین ایجاد شده بود قیام کردند و در طول ... ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
💠 علیه السلام: ✍️ يزْهَرُ اَلْكَوْكَبُ اَلدُّرِّيُّ بَيْنَ اَلْكَوَاكِبِ لِأَهْلِ اَلْأَرْضِ يَغْشَى نُورُهَا أَبْصَارَ أَهْلِ اَلْجَنَّةِ جَمِيعاً وَ هِيَ تُنَادِي أَنَا أَرْضُ اَللَّهِ اَلْمُقَدَّسَةُ اَلطَّيِّبَةُ اَلْمُبَارَكَةُ اَلَّتِي تَضَمَّنَتْ سَيِّدَ اَلشُّهَدَاءِ وَ سَيِّدَ شَبَابِ أَهْلِ اَلْجَنَّةِ . 🔴 اين زمين بين باغ‌هاى بهشت مى‌درخشد همان طورى كه ستاره درخشنده بين ستارگان نورفشانى مى‌نمايد، نور اين زمين چشم‌هاى اهل بهشت را تار مى‌كند و ندا میدهد: من زمين مقدّس و طيّب و پاكيزه و مباركى هستم كه سيد الشهداء و سرور جوانان اهل بهشت را در خود دارم. 📚بحارالانوار جلد 98 صفحه 108 🏴
! مدتی است که برخی از محترم در دولت و یا شخصیت‌های مطرح در سایر مراکز و نهادها وقتی درباره -به حق و یا به ناحق- مورد قرار می‌گیرند، برای توضیح و یا خدای نخواسته آن، نام مبارک حضرت آقا را به میان می‌کشند و اصرار دارند فلان اقدام خود را به نسبت بدهند و یا برگرفته از نظر حضرت ایشان معرفی کنند! در این خصوص با دو نوع متفاوت رو‌به‌رو هستیم که اگرچه ماهیت جداگانه‌ای دارند ولی هر دو‌نوع مذموم و است. الف- در نوع اول مسئولانی جای دارند که در انجام وظایف و مسئولیتی که برعهده داشته‌اند و احیاناً به‌بار آورده‌اند. این عده با از متانت و بردباری حضرت آقا و برخی ملاحظات ایشان، ادعا می‌کنند که تمام آنچه انجام داده‌اند از  ابتدا تا انتها به و تحت اشراف و نظارت حضرت ایشان بوده است! بدیهی است این نمی‌تواند کارساز باشد چرا که حضرت آقا نه فقط نظرات خود را درباره مسائل کلان و سرنوشت‌ساز کشور به وضوح و با اعلام می‌فرمایند بلکه درخصوص برخی از مسائل جاری که را به خود مشغول داشته است نیز دیدگاه خود را بیان می‌کنند و مردم در مقایسه نظرات آقا با آنچه برخی از مسئولان به حضرت ایشان نسبت می‌دهند به آسانی سره را از ناسره تشخیص می‌دهند، اگرچه، احتمال ایجاد برای برخی از نیز دور از انتظار نیست! ب- در نوع دوم مسئولانی مورد نظرند که در افکار عمومی به عمد و یا به سهو، نسبت به عملکردشان ایجاد شده است. این عده اگر قصد روشنگری داشته و این روشنگری را ضروری بدانند، می‌توانند موضوع را همراه با مستندات آن برای ملت توضیح بدهند و از آنجا که خود را خالی از نقص و خلل می‌دانند، بدیهی است که توضیح و روشنگری آنها بر دل مخاطبان می‌نشیند ولی بعضاً دیده شده، توضیح درباره عملکرد خود را، با استنادهای پی‌در‌پی به حضرت آقا همراه می‌کنند! به‌گونه‌ای که ممکن است مخاطب با این توهم رو‌به‌رو شود که انگار آنان (از «بای» بسم‌الله تا «تای» تمت) زیر نظر مستقیم حضرت آقا صورت پذیرفته است! و بالاخره باید گفت حضرت آقا، رهبر، مراد و مقتدای مسلمانان جهان و صد‌ها میلیون از آزادگان و سایر ادیان و مذاهب و یا مکاتب دیگر هستند. و به قول آن برادر پاسدار، کسانی از سهم آنها برای مسائلی که به آنها ربطی نداردهزینه کنند. امام حسين (ع) فرمودند: