24.pdf
224.8K
نسخه pdf
❇️یادداشت اختصاصی/ سهگانه فریب، انحراف و تحریف
✅به قلم دکتر علی مرادزاده - کارشناس مسایل سیاسی
#ویژه هادیان و مسئولان سیاسی
#نشستهای بصیرتی
#طرح_شهید_کمالی
@nmotahari7
hedayat 15-05-99.pdf
720.6K
نشريه هدايت/ شماره7 نیمه دوم مرداد ماه 1399
#ویژه_هادیان_و_مسئولان_سیاسی
#نشستهای_بصیرتی
#طرح_شهیدکمالی
@nmotahari7
تصمیمات جلسه شورای عالی دفاع لبنان در پی انفجار مهیب:
🔹نیروهای نظامی مسئولیت امنیت بیروت را برعهده خواهند گرفت.
🔹سه روز تعطیلی و عزای عمومی اعلام میشود.
🔹حالت فوقالعاده تا دو هفته در بیروت ادامه خواهد یافت.
🔹کمیته تحقیق درباره فاجعه بندر بیروت تشکیل میشود و گزارش خود را طی ۵ روز آماده خواهد کرد.
🔹با تمامی کشورها و سفارتهایشان برای دریافت کمکها ارتباط برقرار شده و صندوقی در همین خصوص تشکیل شود.
🔹مسئول این انفجارها به شدت مجازات خواهد شد.
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
@nmotahari7
🌸 عرض تبریک و تهنیت به مناسبت
ولادت امام هادی (علیهالسلام)
@nmotahari7
محور دین، عروه اهل یقین
حجت حق، مظهر جان آفرین
شد به جهان ماه رخش جلوه گر
هادى دین، زاده خیر البشر
ولادت امام هادی(عليه السلام) مبارك باد🍀🍀
@nmotahari7
حضرت فاطمه (علیها السّلام) فرمودند:
ما جَعَلَ اللهُ لأحَدٍ بَعدَ غدیرِ خُمٍّ مِن حُجَّةٍ وَ لاعُذرٍ؛
خداوند پس از «غدیر خم» برای هیچ کس حجّت و عذر و بهانه ای قرار نداده است. (و غدیر خم روز اتمام حجت خدا بر همگان است).
نهج الحیاة، ص 42
#حدیث_روز
@nmotahari7
❎ بسته بصیرتی روز ❎
🛑 نشریه اخبار و تحلیلهای چهارشنبه، ۱۵ مردادماه
https://basirat.ir/fa/news/323908
⭕️حرفهای رادیکال حجاریان و علویتبار نقض شعار اصلاحطلبی است
https://basirat.ir/fa/news/323914
❌عاقبت یک تعهد بینالمللی دیگر
https://basirat.ir/fa/news/323912
❇️پشت پرده خبرسازیهای جدید درباره FATF
https://basirat.ir/fa/news/323913
#ویژه_هادیان_و_مسئولان_سیاسی
#نشستهای_بصیرتی
#طرح_شهیدکمالی
@nmotahari7
#شخصیت
#احترام
#توجه
✔️هنگام ورود به خانه، ابتدا به کودکان سلام کنید.
📣 در خانواده با بزرگتر ها قرار بگذارید که هرکس وارد خانه شد، ابتدا به کودکان سلام کند.
🍃صفات برجستهی شخصیتی انسانها، ریشه در کودکی آنها دارد. اگر از کودکی به فرزند دلبند خود توجهِ کافی و صحیح داشته باشید، قطعا در بزرگسالی کودک، صفات مثبت شخصیتی را در او خواهید دید.
✔️والدینی که به بهانه کوچک بودن فرزند خود به او توجه و احترام ندارند، بذرِ بی اهمیت بودن و کمبود محبت را در فرزند خود نهادینه خواهند کرد و در نتیجه #عزت_نفس در این کودکان شکل نخواهد گرفت.
👌رشد و شکوفاییِ موفقیت ها و استعداد های کودکان، در گروِ میزان اهمیت و محبت والدین نسبت به آنهاست.
•┈┈••✾••┈┈•
🍃تـربـیـت فــرزنــد
👨👩👧👧 @nmotahari7
💚 #امام_هادی علیه السلام:
💠 #شکرگزاری از #نعمت، از خودِ نعمت بهتر است
چون نعمت متاع دنیایِ فانی است
ولکن شکر، نعمتِ جاودانه آخرت است.
ولادت باسعادت امام هادی علیه السلام مبارک باد💐
🌹🍃 @nmotahari7
🎯اهداف را واضح با همکاران خود در میان بگذارید
در مطالعات جهانی آمده ۶۳ درصد کارمندان در یک دوره زمانی مشخص، گزارش دادند که وقت خود را در کار هدر می دهند زیرا آنها آگاه نبودند چه کاری در الویت هست یا نیست. به عنوان یک مدیر وظیفه شما این است که با اعضای تیم خود برای مشخص کردن اهداف خود صحبت کنید و بعد از مدتی با سرکشی به کار آنها اطمینان حاصل شود که همه دقیقا می دانند آن اهداف چه هستند، اولویت نسبی آن ها چیست و نقش تیم در رسیدن به آن ها چگونه است، شما با این عمل انگیزه کاری را نیز در آنها افزایش خواهید داد.
#مدیریت_انگیزه
@nmotahari7
🌹زندگینامه امام هادی (ع) :
♦️ تولد امام دهم شیعیان حضرت امام علی النقی (ع ) را نیمه ذیحجه سال 212 هجری قمری نوشته اند .
♦️ پدر آن حضرت ، امام محمد تقی جوادالائمه (ع ) و مادرش سمانه از زنان درست کردار پاکدامنی بود که دست قدرت الهی او را برای تربیت مقام ولایت و امامت مأمور کرده بود ، و چه نیکو وظیفه مادری را به انجام رسانید و بدین مأموریت خدایی قیام کرد .
♦️نام آن حضرت - علی - کنیه آن امام همام " ابوالحسن " و لقبهای مشهور آن حضرت " هادی " و " نقی " بود .
♦️ حضرت امام هادی (ع ) پس از پدر بزرگوارش در سن 8 سالگی به مقام امامت رسید و دوران امامتش 33 سال بود .
♦️ در این مدت حضرت علی النقی (ع ) برای نشر احکام اسلام و آموزش و پرورش و شناساندن مکتب و مذهب جعفری و تربیت شاگردان و اصحاب گرانقدر گامهای بلند برداشت . نه تنها تعلیم و تعلم و نگاهبانی فرهنگ اسلامی را امام دهم (ع ) در مدینه عهده دار بود ، و لحظه ای از آگاهانیدن مردم و آشنا کردن آنها به حقایق مذهبی نمی آسود ، بلکه در امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه پنهان و آشکار با خلیفه ستمگر وقت - یعنی متوکل عباسی - آنی آسایش نداشت .
♦️ به همین جهت بود که عبدالله بن عمر والی مدینه بنا بر دشمنی دیرینه و بدخواهی درونی ، به متوکل خلیفه زمان خود نامه ای خصومت آمیز نوشت ، و به آن امام بزرگوار تهمتها زد ، و نسبتهای ناروا داد و آن حضرت را مرکز فتنه انگیزی و حتی ستمکاری وانمود کرد و در حقیقت آنچه در شأن خودش و خلیفه زمانش بود به آن امام معصوم (ع ) منسوب نمود ، و این همه به جهت آن بود که جاذبه امامت و ولایت و علم و فضیلتش مردم را از اطراف جهان اسلام به مدینه می کشانید و این کوته نظران دون همت که طالب ریاست ظاهری و حکومت مادی دنیای فریبنده بودند ، نمی توانستند فروغ معنویت امام را ببینند .
♦️ همچنین مورخان و محدثان نوشته اند که امام جماعت حرمین ( = مکه و مدینه ) از سوی دستگاه خلافت ، به متوکل عباسی نوشت : اگر تو را به مکه و مدینه حاجتی است ، علی بن محمد ( هادی ) را از این دیار بیرون بر ، که بیشتر این ناحیه را مطیع و منقاد خود گردانیده است " .
♦️ این نامه و نامه حاکم مدینه نشان دهنده نفوذ معنوی امام هادی (ع ) در سنگر مبارزه علیه دستگاه جبار عباسی است . از زمان حضرت امام محمد باقر (ع ) و امام جعفر صادق (ع ) و حوزه چهار هزار نفری آن دوران پربار ، شاگردانی در قلمرو اسلامی تربیت شدند که هر یک مشعلدار فقه جعفری و دانشهای زمان بودند ، و بدین سان پایه های دانشگاه جعفری و موضع فرهنگ اسلامی ، نسل به نسل نگهبانی شد و امامان شیعه ، از دوره حضرت رضا (ع ) به بعد ، از جهت نشر معارف جعفری آسوده خاطر بودند.
@nmotahari7