پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
benisi[1].mp3
11.66M
بازنمایی هویت و آرمان طلبگی در جهان معاصر؛
⚜️نشست هفتم با موضوع "تجربه زیسته دعوت مبتنی بر بازی های رایانه ای "
🔶با ارائه حجتالاسلام و المسلمین داستانی بنیسی
1️⃣گاهی مردم نمیتوانند با علوم حوزوی صرف ارتباط بگیرند؛ باید دین را در زندگی مردم جریان داد.
2️⃣گاهی دیده میشود که طلبه ها دچار بحران هویتی هستند، هویت فقط از طریق آرمان و دینداری نیست.
3️⃣ریشه کاهش ورودی حوزه های علمیه به تاسیس دارالفنون برمیگردد که علوم جدید را از علوم حوزوی جدا کرد.
4️⃣باید طلبه هایی تربیت شوند که هم بر علوم دینی تسلط داشته باشند و هم بر علوم نوین و جدید.
☘️ستاد نوآوریهای اجتماعی حوزههای علمیه
🌐https://eitaa.com/joinchat/2455633996Ccfae6a1c2b
بازنمایی هویت و آرمان طلبگی در جهان معاصر؛
⚜️نشست هشتم با موضوع "تجربه زیسته دعوت دانشجویان به حوزه " ⚜️
💠با ارائه حجتالاسلام و المسلمین مجتبی عرب مازار
⏰یک شنبه 28 فروردین ساعت 18
لینک شرکت
👇
https://join.skype.com/FGMHyTGiCvRw
ستاد نوآوریهای اجتماعی حوزههای علمیه
🌐https://eitaa.com/joinchat/2455633996Ccfae6a1c2b
arab.mp3
15.48M
⚜️نشست هشتم با موضوع "تجربه زیسته دعوت دانشجویان به حوزه " ⚜️
🔶با ارائه حجتالاسلام و المسلمین مجتبی عرب مازار
1️⃣ در تصویر بیرونی مسئله کارآمدی حوزه مهمترین نکته ای هست که ناظر بیرونی به آن توجه می کند
2️⃣ نگاه های سکولار و منزوی از جامعه نیز درحال ترویج است از جمله نگاه کشور قم که در گذشته هم ترویج می شده است و به نوعی نقش پدر مقدس برای یک روحانی قائل است
3️⃣ مبلغ، مدرس، مرجع تقلید و ... کدام یک نقش کارآمدی از حوزه را در روزگار معاصر ترسیم می کند که برای مخاطب بیرونی جذابیت داشته باشد؟
4️⃣ برخی از تصورات ناقص ما نسبت به نقش های سنتی ناشی از ندیدن رقیبان در این عرصه هست، بسیاری از نقش های سنتی حوزه را امروز رقیبانی همچون مداحان و یا لباس شخصی ها بازی می کنند
5️⃣ نظرم یکی از راه های نشان دادن کارآمدی در حوزه امروز، نشان دادن چهره های موفقی است که نگاه نو دارند. و در پاسخ به کسانی که می گویند چرا حوزه تا کنون موفق نبوده است بگوییم چون مثل توئی وارد حوزه نشده است
6️⃣ مقوله جذب به دنیای طلبگی مقوله ای فرد به فرد است و اساسا به صورت فراخوانی کسی به حوزه جذب نخواهد شد، جذب در حوزه نیاز به راهبرانی دارد که از میان عناصر تیزهوش و موفق کیفی گزینی را انجام دهند
7️⃣ در نمونه هایی که منتور و راهبر کار جذب را انجام داده است، جذب بسیار موفقی به حوزه انجام شده است.
🍀ستاد نوآوریهای اجتماعی حوزههای علمیه
🌐https://eitaa.com/joinchat/2455633996Ccfae6a1c2b
📄 گزارش محتوایی از نشست هشتم رویداد دعوت
با موضوع "تجربه زیسته دعوت دانشجویان به حوزه"
🔶 با ارائه حجتالاسلام و المسلمین مجتبی عرب مازار
🍀ستاد نوآوریهای اجتماعی حوزههای علمیه
🌐https://eitaa.com/joinchat/2455633996Ccfae6a1c2b
بازنمایی هویت و آرمان طلبگی در جهان معاصر؛
⚜️نشست نهم با موضوع "تجربه زیسته دعوت مبتنی بر مسیر طلبگی⚜️
🔶با ارائه حجتالاسلام و المسلمین فتاحی معصوم
⏰چهار شنبه 31 فروردین ساعت 17:30
لینک شرکت:
https://join.skype.com/FGMHyTGiCvRw
🍀ستاد نوآوریهای اجتماعی حوزههای علمیه
🌐https://eitaa.com/joinchat/2455633996Ccfae6a1c2b
160209_001[1].mp3
12.29M
⚜️نشست نهم با موضوع "تجربه زیسته دعوت مبتنی بر مسیر طلبگی⚜️
🔶با ارائه حجتالاسلام و المسلمین فتاحی معصوم
1️⃣ ورودی های به حوزه را باید واکسینه کرد و این واکسینه با اگاهی بخشی صورت می گیرد.
2️⃣ نگاه به سلبریتی های حوزوی، تصویر کاذبی از آرمان طلبگی برای داوطلبین طلبگی ایجاد کرده است.
3️⃣ امروزه افراد زیادی برای ورود به حوزه انگیزه های شخصی دارند، این را به زبان آمار از 7000 طلبه ورودی حوزه به دست آورده ام.
4️⃣ تمرکز توجه ما در جذب بر روی سه شهر بزرگ مشهد، قم و اصفهان ما را از کمی گزینی های استانی غافل کرده است؛ آنجا منطق " به هر قیمتی مدرسه باید پر شود" حاکم است.
5️⃣ وقتی منطق مان به هرقیمتی شد از روش های غیر اخلاقی و وعده های توخالی برای جذب استفاده می کنیم.
6️⃣ در مشاوره خودمان بر مهارت آموزی تاکید ویژه ای می کنیم و به داوطلب می گوییم حوزه برای این قسمت برنامه ای ندارد. و باید خودت کوشش کنی.
7️⃣ نوآوری ما در جذب مبتنی بر نقشه راه و تاکید بر مهارت آموزی رقم می خورد.
8️⃣ خطاب به همه کنشگران عرصه جذب: اگر شما مسئولیت ایجاد یک سرنوشت متفاوت را برای افرادی که به حوزه می آیند را میپذیرید، او را فریفته نکنید به او معرفت بدهید.
9️⃣ داوطلبینی که شخصیت شان ابزارگراست اگر به حوزه هم بیایند بعد از مدتی می روند یا زی طلبگی را از دست می دهند.
🍀ستاد نوآوریهای اجتماعی حوزههای علمیه
🌐https://eitaa.com/joinchat/2455633996Ccfae6a1c2b
💬 ورودی های به حوزه را باید واکسینه کرد و این واکسینه با آگاهی بخشی صورت می گیرد.
🔷 نشست نهم : تجربه زیسته دعوت مبتنی بر مسیر طلبگی
🔶 حجت الاسلام و المسلمین فتاحی معصوم
🍀ستاد نوآوریهای اجتماعی حوزههای علمیه
🌐https://eitaa.com/joinchat/2455633996Ccfae6a1c2b
💬 نگاه به سلبریتی های حوزوی، تصویر کاذبی از آرمان طلبگی برای داوطلبین طلبگی ایجاد کرده است.
🔷 نشست نهم : تجربه زیسته دعوت مبتنی بر مسیر طلبگی
🔶 حجت الاسلام و المسلمین فتاحی معصوم
🍀ستاد نوآوریهای اجتماعی حوزههای علمیه
🌐https://eitaa.com/joinchat/2455633996Ccfae6a1c2b
#دعوت_به_همکاری
❇️ ستاد راهبری نوآوری اجتماعی جهت تکمیل تیم پژوهشی، پژوهشگر در حوزه نوآوری اجتماعی می پذیرد.
◽️شرایط:
🔹ویژه برادران ساکن قم
🔹گذراندن دوره آموزشی نوآوری اجتماعی
🔹اولویت با دانشآموختگان رشتههای علوم اجتماعی
🔹داشتن سابقه پژوهشی
🔹اولویت نخبگان و استعدادهای برتر
◽️مزایا:
✅ پرداخت حق الزحمه
✅ امکان گذراندن خدمت سربازی
✅ تشکیل پرونده نخبگانی
✅ حمایت از پایان نامه مرتبط
✅ معرفی به مراکز پژوهشی معتبر
✅ ارتباط با اساتید این حوزه.
جهت ارسال رزومه و اطلاعات بیشتر به آیدی @Noavari_ha مراجعه نمایید .
ستاد راهبری نوآوری های اجتماعی حوزه های علمیه
https://eitaa.com/joinchat/2455633996Ccfae6a1c2b
💬 باید بین جذب و پذیرش در حوزه فرق بگذاریم، پذیرش یک عملیات منفعل و جذب یک عملیات فعال است؛ هنوز مدیریت حوزه به دنبال جذب نرفته است. این معمول است در کل دنیا، برخی از نهادها نه تنها نیروی خود را کشف و جذب که بلکه نیروی مورد نیاز خود را از کودکی و نوجوانی پرورش داده و جذب می کنند.
🔷 نشست پنجم : آرمان طلبه عصر امام خمینی (ره)
🔶 حجت الاسلام و المسلمین عالم زاده نوری
🍀ستاد نوآوریهای اجتماعی حوزههای علمیه
🌐https://eitaa.com/joinchat/2455633996Ccfae6a1c2b