eitaa logo
ندبه هاے دلتنگے
280 دنبال‌کننده
7.9هزار عکس
989 ویدیو
3 فایل
بزرگتــرین گـــناه ما... ندیدن اشــڪ های اوست! اشــــڪ هایی ڪـــه او... برای دیدن گناهــان مـــا می‌ریزد!😔💔 ❄️أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج❄ خـــادم ڪانال: اگر برای خداست .بگذارگمنام بمانم🍂
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم ۱۶ راهنمای_آدمیان اینگونه ما قرآن را به صورت آیات بینات و نشانه های روشن( که همگی آیه و دلیلند برای اثبات معاد و توحید) نازل کردیم ( ولی با وجود این آیات آمادگی پذیرش حق نیز لازم است) و خداوند هر کسی را که (آماده پذیرش ببیند) وبخواهد هدایت می کند.
🦋⃟📸 🖤 اے آخـرین ترانہ و اے آخرین بــهار باز آ ڪہ بے‌حضور تو تلخ است روزگار مولاے سبزپوش من،اے منجےِ بزرگ     تعجیل ڪن ڪہ تاب ندارم در انتظار ✋السلام اے حضرت عشق♥️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به نیت عبدالله بن بقطر صدتا صلوات هدیه می کنیم✋
ندبه هاے دلتنگے
🌹 سهم #روز سی_ام مطالعه نهج البلاغه از حکمت ۲۶۹ تا ۲۷۳ ┄┄┅┅✿❀🌿🌹🌿❀✿┅┅┄┄ 📒 #حکمت۲۶۹ : مردم در دنيا د
🌹سهم سی_ویکم: از حکمت ۲۷۴ تا ۲۸۴ ┄┅═══✼🍃🌼🍃✼═══┅┄ 📒 ۲۷۴ : علم خود را نادانی و يقين خود را شك و ترديد مپنداريد، پس هرگاه دانستيد عمل كنيد، و چون به يقين رسيديد اقدام كنيد. ┄┅═══✼🍃🌼🍃✼═══┅┄ 📒 ۲۷۵ : طمع به هلاكت می كشاند و نجات نمی دهد و به آنچه ضمانت كرد، وفادار نيست و بسا نوشنده آبی كه پيش از سيراب شدن گلوگير شد و ارزش آنچه كه بر سر آن رقابت می كنند، هر چه بيشتر باشد، مصيبت از دست دادنش اندوهبارتر خواهد بود و آرزوها چشم بصيرت را كور می كند و آنچه روزی هر كسی است بی جستجو خواهد رسيد. ┄┅═══✼🍃🌼🍃✼═══┅┄ 📒 ۲۷۶ :خدايا به تو پناه می برم كه ظاهر من در برابر ديده ها نيكو و درونم در آنچه كه از تو پنهان می دارم زشت باشد و بخواهم با اعمال و رفتاری كه تو از آن آگاهی توجه مردم را به خود جلب نمايم و چهره ظاهرم را زيبا نشان داده با اعمال نادرستی كه درونم را زشت كرده به سوی تو آيم تا به بندگانت نزديك و از خشنودی تو دور گردم. ┄┅═══✼🍃🌼🍃✼═══┅┄ 📒 ۲۷۷ : نه، سوگند به خدایی كه به قدرت او در شب تاریک به سر برديم كه روز سپيدی را در پی داشت، چنين و چنان نبود. ┄┅═══✼🍃🌼🍃✼═══┅┄ 📒 ۲۷۸ : كار اندكی كه ادامه يابد، از كار بسياری كه از آن به ستوه آیی اميدواركننده تر است. ┄┅═══✼🍃🌼🍃✼═══┅┄ 📒 ۲۷۹ : هرگاه مستحبات به واجبات زيان رساند آن را ترك كنيد. ┄┅═══✼🍃🌼🍃✼═══┅┄ 📒 ۲۸۰ : كسی كه به ياد سفر طولانی آخرت باشد خود را آماده می سازد. ┄┅═══✼🍃🌼🍃✼═══┅┄ 📒 ۲۸۱ : انديشيدن همانند ديدن نيست، زيرا گاهی چشمها دروغ می نماياند، اما آن كس كه از عقل نصيحت خواهد به او خيانت نمی كند. ┄┅═══✼🍃🌼🍃✼═══┅┄ 📒 ۲۸۲ : ميان شما و پندپذيری، پرده ای از غرور و خودخواهی وجود دارد. ┄┅═══✼🍃🌼🍃✼═══┅┄ 📒 ۲۸۳ : جاهلان شما پرتلاش و آگاهان شما تن پرور و كوتاهی ورزند. ┄┅═══✼🍃🌼🍃✼═══┅┄ 📒 ۲۸۴ : دانش، راه عذرتراشی را بر بهانه جويان بسته است. ┄┅═══✼🍃🌼🍃✼═══┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❣ 🔅 السَّلامُ عَلَيْكَ يا صاحِبَ الْأَمْرِ... 🌱سلام بر تو ای مولایی که صاحب تمام عوالم، هستی و امرت امر خدا و دولتت دولت خداست. 📚 صحیفه مهدیه، زیارت حضرت بقیة الله ارواحنا فداه در سختیها، ص578.
1.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺حرف جالب مسیحی مسلمان شده در باره امام زمان (علیه السلام) 🌤️تا حضرت مهدی (علیه السلام) تشریف نیاورند صبح نیست... 🎤آیت الله مجتهدی تهرانی (ره) 📡➖➖➖➖➖
《بسم الله الرحمن الرحیم》 🔴۲)آیا ادعای دیدار با توقیع حضرت مهدی* ارواحناله الفداء* به علی بن محمد سمری ( درغگو بودن مدعیان مشاهده) منافات ندارد❓ 〽️برای آنکه به درستی در این مورد, گفت و گو کرد و به قضاوت نشست, ابتدا لازم است متن کلام حضرت را به دقت مرور کرد تا روشن شود متن امام مهدی ( علیه السلام) چیست?✅ 💠حدیثی که بحث مشاهده و درغگو بودن مدعی مشاهده را مطرح می کند, آخرین توقیع و نامه ای💌 است که امام زمان ( علیه السلام) به چهارمین و آخرین نایب خاص خود, چند روز قبل از مرگش نوشته است.متن چنین است: بسم الله الرحمن الرحیم 👈ای علی بن محمد سمری❗️خداوند,اجر برادرانت را در عزای تو عظیم گرداند. به درستی که تو تا شش روز دیگر از دنیا🌍می روی. پس به کارهای خود رسیدگی کن و به احدی وصیت مکن❌که پس از وفات, جانشین تو شود. ♻️به تحقیق دومین غیبت ( غیبت کبری) واقع گردیده است. پس ظهوری نیست❌مگربعد از اذن خدای عزوجل و آن بعد از مدتی طولانی و قساوت دلها🖤 و پر شدن زمین از ظلم خواهد بود. 📛و به زودی می آید نزد شیعیان من, کسی که ادعای مشاهده می کند. بدانید کسی که ادعای مشاهده می کند, قبل از خروج سفیانی و ندا آسمانی, پس دروغگو و افترا زننده است💯 ولا حول و لا قوه الا باالله العلی العظیم 📚کمال الدین, ج۲,ب۴۵,ح۴۵ 🔺این حدیث در بر دارنده نکاتی است ازجمله: ۱:مدعیان مشاهده, در این دوره, وجود خواهد داشت. ۲:مدعی مشاهده قبل از خروج سفیانی و ندا( دو علامت حتمی ظهور) هم دروغگو است و هم افترا زننده. ص1
🌀افترا با تهمت, آن است که فردی به شخص دیگری عملی یا قولی را نسبت دهد; در حالی که او چنین نکرده باشد👌 بنا براین بین دروغگو بودن و تهمت زدن, تفاوت است. هر دروغگویی, تهمت زننده نیست❌اگر کسی فقط مدعی دیدن👀باشد, ولی نسبتی به حضرت ندهد, ممکن است دروغگو باشد✔️ اماتهمت زننده نیست. امام در این نامه💌هر دو صفت ناپسند را به مدعی مشاهده, وادار کرده است; یعنی مدعی مشاهده, نسبتی نیز به حضرت می دهد. 👈این نکات در نامه, بزرگان را بر آن داشت تا با تامل و تدبر دقیق تر به محتوای نامه بنگرند و بعد اظهار نظر کنند. 💠عده ای با توجه به این نامه, در آخرین روزهای عمر نایب چهارم صادر شده و در آن, تصریح به پایان نایب خلاصه شده است. چنین گفته اند که: مراد از مدعی مشاهده, مدعی نیابت خاصه و داشتن ارتباط با حضرت است✅ زیرا , نیابت خاصه یعنی حضور نزد حضرت, همراه با شناخت آن بزرگوار و رساندن سوالات مردم و ابلاغ پاسخ ها و پیام ها👌 این فرد هم ادعای دیدار دارد و هم آنچه را می گوید, از جانب حضرت بیان می کند و حرفها را پیام💌حضرت اعلام می کند💯 📚بحارالانوار: ج۵۲, ص۱۵۱ 🔰امام خمینی رحمت الله علیه می فرمایند: مراد از تکذیب مدعی مشاهده این است که فردی مدعی ملاقات باشد, ولی شاهد و دلیلی نداشته باشد. 📚انوارالهدایه: ج۱, ص۲۵۶ 🔰شهید آیت الله صدر رحمت الله علیه می فرمایند; مراد, ادعای انحرافی است که شخصی با ادعای مشاهده و ارتباط , بخواهد عقاید ونظر خود را با نام پیام های امام زمان به مردم اکتفا کند☑️ 📚تاریخ الغیبه الصغری,ج۱,ص۶۵۴-۶۳۹ 🔰برخی نیز گفته اند: مراد از تکذیب مدعی ظهور است 📚مهدی منتظر, ص۹۳ ص2
بنا بر این می توان دریافت که صرف دیدار, در روایت, منتفی نشده است و علما نیز نفی اصل دیدار را استفاده نکرده اند👌 به علاوه روایت مدعی مشاهده را کذب می داند. حال اگر کسی امام را نبیند و به دیگران نگوید, تحت این روایت قرار نمیگیرد❌لذا اصل دیدار امر ممکنی خواهد بود✅ 〽️نکته آخر اینکه علمای ما که موفق به دیدار 👀حضرت شده بودند, آن را برای مردم بازگو نمی کردند🤐 بلکه اطرافیان و خواص آنان از روی شواهد و قراینی و یا در زمانهای بعد, متوجه وقوع دیدار آن عالم با امام می شدند👌 لذا علما تحت عنوان مشاهده ( افراد اعلام کننده و مدعی دیدارو ارتباط) قرار نمی گیرند و این روایت با داستان ملاقات برخی بزرگان تنافی ندارد. 🔴آیا درست است که اگر ما متنظر باشیم و خود را از هر گونه گناه حفظ کنیم امام عصر به ما سر میزند پس هر کس که امام مهدی علیه السلام را ندید منتظر نیست❓ آیا درست است که بگوییم ما وقتی می توانیم بگوییم منتظر واقعی هستیم که از هر گونه گناه اجتناب کنیم❓ 👈امام زمان علیه السلام به همه شیعیان ومحبان خود توجه دارد و البته این طبیعی است که اگر فرد خود را از آلودگی ها حفظ کرده و از گناه دوری کند, بیشتر مورد عنایت حضرت قرار می گیرد ولی اینکه گفته شود هر کس از گناه فاصله بگیرد آقا را حتماً می بیند این سخن دقیقی نیست❌ چرا که غیبت به معنای ندیدن است و اگر دیدارهایی در این دوره روی می دهد, بر اساس مصالحی است💯 باید دانست هر چند دوری ازگناه امکان دیدار را بیشتر می کند; ولی این زمانی است که دیدار داری مصلحت باشد. وگر نه هر چند انسان پاک هم باشد, دیدار صورت نمی پذیرد. 💠پس ندیدن دلیل بر آن نیست که آدمی واقعا منتظر نباشد. البته مردم منتظر در یک رتبه و درجه از جریان و حقیقت انتظارنیستند.❌ برخی روحیه انتظار را در همه ابعاد وجود زندگی خودپیاده کرده اند و در درجه بالای انتظارقرار دارند😍 و برخی در درجات پایین تر, واین بستگی به آن دارد که یک فرد به چه مقدار به یاد حضرت بوده و در خود عمل می کند❓ توجه او نسبت به تکالیف دین چگونه است❓ چه مقدار به یاد حضرت بوده و در امر ظهور او زمینه سازی می کند❓ ♻️بله هر انسانی از گناه دورتر شود, حالت انتظار در او شدیدتر و واقعی تر می گردد. فرزاندان ,پدری که می خواهد از سفر برگردد, در مرتب کردن منزل و فراهم ساختن مقدمات , شاید به یک اندازه نباشند. برخی بیشتر تلاش میکنند و برخی کمتر✅ (هر چند همه منتظرند) بله اگر یکی از بچه ها رابطه فرزندی بین خود و پدر را فراموش کند,او دیگر هیج تلاش و حرکتی در این زمینه ندارد. 👈منتظران حضرت مهدی علیه السلام نیز چنین هستند. برخی آدم بودن خود را کاملا فراموش کرده اند. اینان هیچ درجه ای از انتظار را ندارند و دیگران هر چند به حقیقت آدمیت و بندگی خدا نزدیک تر شوند, روحیه وحالت انتظار در آن شدیدتر است💯 ص3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا