هدایت شده از گردباد نیوز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑فیلم شوک آور ربایش یک سپاهی و اعتراف گیری اجباری در اطراف تهران / گنده لات هایی که نوچه موساد شدند
🔹گزارشی از اقدامات اراذل و اوباشی که به اعدام محکوم شدند را ببینید. این اراذل و اوباش مرتبط با سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی بودند.
💡 هوش سفید| سید علیرضا آلداود
✏️ @aledavood 👈 عضو شوید 🙏
❌چگونه اعتراض خود را نشان دهیم بهتر است؟!
⚠️سوال از شما، پاسخ از رهبری
⛔️((مهم))
❇️پاسخ رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله خامنه ای(دام ظله):
اجتماع درست این است که شما یک سالنی اجاره کنید یا در اختیار بگیرید، پانصد نفر، هزار نفر، دو هزار نفر، 10 هزار نفر دانشجو آنجا جمع بشوند، دو نفر سه نفر با مطالعه قبلی بروند آنجا به طور استدلالی حرف بزنند؛ این مهم است.
👈🏻این حرف، هم به گوش نماینده مجلس می رسد، هم به گوش نماینده دولت می رسد، هم به گوش نماینده رهبری می رسد؛ اینجور اجتماعاتی مهم است.
👈 یا در قضایایی که گاهی بعضی از مجموعه های دانشجویی می خواهند خط شکنی کنند، اگر چنانچه فرض بفرمایید یک عده ای میخواهند از خط قرمزهای نظام عبور کنند و خیلی هم افتخار می کنند و می خواهند شجاعت به خرج بدهند، جلادت به خرج بدهند و از خط قرمزهای نظام عبور کنند، خیلی خب، اینجا اجتماع جسمانی بسیار خوب است؛ البته نه به معنای اینکه بروید مجلس آنها را به هم بزنید.
👈🏻بنده قبلا هم گفته ام، الان هم می گویم، 10 بار دیگر هم می گویم؛ من با به هم زدن مجلس مخالفم؛ هر مجلسی که می خواهد باشد. به هم زدن مجلس یک کاری است بی فایده و احیانا مضر؛ اقلّش این است که بی فایده است، اکثرش این است که مضر است. چه لزومی دارد؟ خیلی خب، آنها آنجا جلسه تشکیل دادهاند و علیه فلان مبنای انقلابی دارند بحث می کنند؛ بسیار خوب، شما همان جا اعلام بکنید که فردا یا پس فردا ما در اینجا -آنها آنجا، شما اینجا یا در همان سالن- جلسه تشکیل می دهیم و درباره این موضوع بحث خواهیم کرد. دعوت کنید، دانشجویان را جمع کنید، بحث کنید، پنبه آن حرف را بزنید، تمامش کنید؛ این خوب است.
@nofoz_shenasi
❓ضدانقلاب کیست؟؟
⭕️ضدانقلاب کسی است که در کاری که مشغول هست، سستی کند.
امروز ضد انقلاب کسی است که آن کاری که مشغول هست، در آن کار سستی کند، در آن کار بیکاری کند یا وادار کند اشخاصی را که آنها کم کاری کنند، از زیر بار شانه خالی کنند که این ضربه است به کشور خودشان.
امام خمینی(ره)
@nofoz_shenasi
آشنا کیست؟!
گلزاده کیست؟!
چرا مریم رجوی و آشنا برای مرگ گلزاده پیام تسلیت فرستادند؟!
(مروری بر کارنامه فکری #حسام_الدین_آشنا)
#نشرمجدد
1⃣
برخلاف دیدگاه بسیاری از فعالان سیاسی و فرهنگی که معتقدند #دولت_بنفش ، در حوزهی فرهنگ، فاقد سیاست و برنامهی مدونی است، اظهارات رئیس جمهوری و مشاوران ایشان و نیز عملکرد دولت در حوزهی فرهنگ، نشان می¬دهد که دولت، رویکرد منسجم و نظام¬مندی را در طرح¬ریزی کلان فرهنگی دنبال می¬کند.
مرور ادبیات و مواضع فرهنگی مسئولان و متولیان فرهنگی و شخص رئیس جمهوری، شواهدی بر جاری شدن یک تئوری قدیمی اما بهروز شده ارائه می¬دهد.
تمام نشانه ها حاکی از این است که این دولت، تلاشش برای پیادهسازی یک نظریهی فرهنگی نه چندان خوشنام در فضای فرهنگی و سیاسی ایران است. کلیدواژهای به نام «اسلام اجتماعی»، «#اسلام_غیرسیاسی» و «#اسلام_سکولار» که در پس نقاب خوش رنگ و لعاب فرهنگی #دولت_نفش، لانه کردهاست.
با قاطعیت تمام میتوان گفت که تئوری فرهنگی «اسلام اجتماعی و رحمانی»، در حال پیاده -سازی و گسترش است. تئوریای که برای اجرایی شدنش شخص #حسامالدین_آشنا به عنوان مشاور امور فرهنگی رئیس جمهوری، متولی همراه کردن تمامی شئون فرهنگی و دستگاههای مسئول در دولت با این نظریه است.
@nofoz_shenasi
2⃣
برای اثبات این فرضیه، با مروری مختصر بر آراء و نظرات فرهنگی #دولت_بنفش و کنار هم قرار دادن صحبت¬ها و نوشته¬های رئیس جمهوری و حاملان تئوری اسلام غیرسیاسی و تأثیر آن بر عملکرد دولت، به محوریت نظریهی «#اسلام_اجتماعی» بر سیاستهای فرهنگی دولت خواهیم پرداخت و با انطباق این خط فکری با برخی نظریه¬ های قدیمی، با نگاهی عمیقتر عقبهی فکری و فرهنگی #دولت_بنفش را بررسی خواهیم کرد.
☸️1 . اسلام اجتماعی، محور سیاستها و اقدامات مغز متفکر فرهنگی دولت
#آشنا بارها به صراحت بر پیادهسازی الگوی اسلام اجتماعی سخن گفتهاست:
«پروژه ای هم که من دنبال آن هستم، فهم اسلام اجتماعی در کنار اسلام فردی و اسلام سیاسی است».
(مصاحبه با مجلهی اندیشهی پویا، شمارهی 19)
⁉️⁉️سوال:
مقصود از اسلام اجتماعی چیست؟
#آشنا، مقصود خود از اسلام اجتماعی را حد واسطی میان اسلام فردی و اسلام سیاسی میخواند. اسلامی که دغدغهی حکومت دینی ندارد و بیشتر به زندگی مؤمنانه در جامعهی مدرن میاندیشد. او این قرائت از اسلام را اینگونه شرح میدهد:
«به عنوان یک تحلیلگر معتقدم که اسلام اجتماعی واسط میان اسلام فردی و اسلام سیاسی است. نگاه من تاریخی است و معتقدم که از اسلام فردی عبور کردیم و بعد از سرکوب مدرس و دورهی رضاشاه به دههی سی تا دههی پنجاه رسیدیم که دورهی اوج اسلام اجتماعی بود. پروژهی اسلام سیاسی، روی اسلام اجتماعی سوار شدهاست.»
(مصاحبه با مجلهی اندیشهی پویا، شمارهی 19)
@nofoz_shenasi
3⃣
‼️بسیار مهم
«تقابل اسلاماندیشان فرهنگی و اسلاماندیشان سیاسی در تقدم یا تأخر فرهنگ و سیاست بر یکدیگر است. گروه اول معتقدند؛ بدون جامعهی دیندار، حکومت دینی محقق نمیشود پس باید ابتدا به اصلاح جامعه پرداخت. اما گروه دوم معتقدند؛ اولویت با تغییر رهبری جامعه است و استقرار حکومت دینی شرط لازم برای تحول دینی در جامعه است. (وبلاگ دکتر حسامالدین آشنا،17 دی 88)
فقط کافیه یک جستجوی کوتاه از فرمایشات حضرت امام در مورد مبدأ انقلاب داشته باشید و با این نوع تفکر که در ادامه بیشتر توضیح خواهم داد مقایسه کنید و به ابعاد خطرناک این منشای فکری بیشتری پی ببرید.
#انجمن_حجتیه
👈🏻👈🏻طبیعتاً نتیجهی چنین نگاهی به اسلام سیاسی، اعتقاد به انقلاب کمعمق را در دیدگاه مشاور فرهنگی رئیس جمهوری، به دنبال دارد. از همین رو، آشنا مبدأ انقلاب اسلامی را نه ریشهدار در هویت تاریخی و اجتماعی ملت ایران و قیام 15 خرداد 1342، که کوتاه مدت و لحظهای میداند. به این صحبت #آشنا بیشتر دقت کنید:
انقلاب اسلامی 57 از دی 56 شروع شد. در تظاهرات عاشورا و تاسوعای 57 خانوادهی ما روسری دوخته بود و به خانمهای بدون حجاب، روسری میدادیم. روسری تظاهرات عاشورای 57 قرار است چه مدتی دوام بیاورد؟ روسری را به عنوان یک تمثیل بهکار میبرم. میخواهم بگویم که عمق تحولات انقلاب در سطح تغییر ساختارهای سیاسی بوده و نه در سطح تحول بنیادین فرهنگی.
(مصاحبه با مجلهی اندیشهی پویا، شمارهی 19)
2-1) آبشخورهای فکری نظریهی اسلام اجتماعی
آشنا در حمله ای مستقیم و با صراحت، ارکان و مبانی نظری حکومت جمهوری اسلامی و نیز مبانی انقلاب شکوهمند اسلامی را زیر سوال برده و با بازی با کلمات، نوع جدیدی از ادبیات #انجمن_حجتیه_نوین را بر زبان میراند. به این بخش از مصاحبه ی او دقیقتر نگاه کنید:
«ما باید مشق های ننوشته را بنویسیم. چرا خیلی زود از اسلام اجتماعی گذر کردیم و وارد اسلام سیاسی شدیم؟ هنوز باید مشقهای ننوشته در اسلام اجتماعی را بنویسیم. ما بدون اینکه اخلاق را در جامعه نهادینه کنیم حکومت تشکیل دادیم و در نتیجه بسیاری فعالیتهای حکومتیمان فاقد اخلاق است. اصلاً اینکه آیا ما در مقابل معیشت مردم مسئول هستیم یا نه، مسئلهی اسلام اجتماعی است. ما نسبت به همسایهی خودمان احساس مسئولیت نمیکنیم اما مثلاً نسبت به ونزوئلا احساس مسئولیت میکنیم.»
(مصاحبه با مجلهی اندیشهی پویا، شمارهی 19)
@nofoz_shenasi
4⃣
وی حتی در خلع لباس نیز به استاد خود تأسی میکند و لباس روحانیت را از تن جدا میکند.
در ادامه با استاد عزیزش جناب #گلزاده بیشتر آشنا خواهیم شد.
برای فهم دقیقتر مسئلهی این نوشتار بایستی گریزی به آبشخور فکری تئوری فرهنگی دولت بزنیم.
الگوی اسلام اجتماعی مدنظر مشاور فرهنگی رئیس جمهوری، مشابهت بسیار زیادی به منظومهی فکری یکی از چهرههای این جریان، یعنی آقای «علی گلزاده غفوری» دارد. مشابهتی که خود ایشان هم به آن اذعان دارند. به گونه ای که #حسام_الدین_آشنا، متأثر از #گلزاده، در برههای تصمیم مشابهی گرفته و لباس روحانیت را کنار میگذارد. پس از آن به تأسی از استادش در امتداد تئوری اسلام اجتماعی، فعالیت علمی و تخصصی خود را دنبال میکند.
یش از هر چیز، نظریهی «اسلام اجتماعی»؛ الگوی «اسلام ترکیهای»، «اسلام گولنی» (یا اسلام «حزب اعتدال و توسعهی ترکیه») را به ذهن متبادر میکند. نقطهی تمایز قرائت اسلام اجتماعی (قرائت گولنی) از دیگر جنبشهای اسلامی در منطقه و جهان این است که بر اخلاقیات و پرهیز از دخالت اسلام در حکومت، تمرکز بیشتری دارند.
قرائتی از اسلام که همسو با «اسلام فردی» (اسلام پروتستانی) و درست در نقطهی مقابل «اسلام همهوجهی (فردی-اجتماعی-سیاسی)» (الگوی انقلاب اسلامی) قرار دارد. اسلامی که مایلند در یک تقسیمبندی ساختگی، همهوجهی بودن آن در پس تعاریف ناقص، پنهان گردد و صرفاً «اسلام سیاسی» یا حتی «خمینیسم» خوانده شود.
به عبارت روشنتر «#علی_گلزاده_غفوری» را میتوان مراد و الگوی تئوریسین یا به عبارت بهتر، هدایت کننده و سکاندار فرهنگی #دولت_بنفش دانست. کسی که در کنار «چنگیز پهلوان» و «احمد توانا» جزء مؤثرترین افراد در تغییر جهت زندگی و فعالیت حرفهای حسامالدین آشنا بودهاست.
قبل از اینکه از استادش جناب گلزاده بگوئیم بد نیست تعاریف عجیب و غریب #آشنا از استادش را با هم مروری اجمالی کنیم تا بیشتر به عمق فاجعه پی ببریم.
⁉️‼️⁉️‼️اما «علی گلزاده غفوری» کیست؟
@nofoz_shenasi
5⃣
⁉️‼️⁉️‼️اما «علی گلزاده غفوری» کیست؟
دقت بفرمائید این شخصی که آشنا از او چنین تمجید و تعریف دارد و او را در طول علامه طباطبائی و شهید مطهری و علامه جعفری میداند را باید بدانیم که بود و چه تفکری داشت.
اگر این را دانستیم به روشنی به اندیشه های حجتیه ایه آقای #آشنا راحت تر پی خواهیم برد.
او جزء معدود فقیهانی بود که به مخالفت با لایحهی «قصاص» پرداخت و در روز 31 خرداد 1360، هنگام رأی گیری عدم کفایت سیاسی بنیصدر، نمایندگان طرفدار نهضت آزادی و رئیسجمهوری، از شرکت در جلسهی مجلس خودداری کردند.
وی از بانیان مدرسهی علوی(به عنوان اصلیترین مرکز تحصیلی انجمن حجتیه)، از نزدیکان و همفکران جبههی ملی و بعدها نهضت آزادی، و یکی از سخنرانهای حسینیهی ارشاد بود.
او پس از انقلاب اسلامی به عنوان نمایندهی حوزهی انتخاباتی تهران در مجلس خبرگان قانون اساسی انتخاب شد.
اما مخالفت با اصل 110 قانون اساسی و رأی منفی به اصل ولایت فقیه در کنار برخی دیگر از همفکران جبههی ملی، از مهمترین چالشهای او در این مجلس بود.
«دکتر علی گلزاده غفوری را حد واسط اسلاماندیشان فردگرای سنتی و اسلاماندیشان جامعهگرای سیاسی در ایران معاصر میپندارم. او را در طول علامه طباطبایی، علامه مطهری و علامه جعفری، چهارمین حلقه از اسلاماندیشان فرهنگی تلقی میکنم. اسلاماندیشی فرهنگی از پیامدهای وقایع دههی سی بود و ریشه در نیمهی اول دههی ١٣١٠ داشت. این متفکران پیش و بیش از آنکه به حکومت دینی بیندیشند، دغدغهی زندگی مؤمنانه در دنیای جدید را داشتند. رویکرد آنان به دین بیشتر دفاعی بود و نه هجومی. آنان اسلامی عقلانی و روحانی، همه فهم و قابل اجرا و در یک کلام، اسلامِ زندگی را ترویج میکردند.
او که برای اولین بار در زبان فارسی بسیاری از مفاهیم و واژگان مورد استفاده در حکومت اسلامی را ابداع کرد ولی به زودی در برابر همراهان دیروز و انقلابیون امروز قرار گرفت. او نیز چون دکتر احمد توانا نسبت به کفایت دانش فقهی موجود، صلاحیت حرفهای فقیهان عصر و آمادگی مردم کوچه و خیابان برای تأسیس حکومت دینی تردید داشت. او بود که تفاوت انقلاب سیاسی و تحول تدریجی فرهنگی را باور داشت و به سادگی تفاوت میان پخش اذان از همهی بلندگوهای خیابان و رادیو و تلویزیون را با رغبت همگان به نماز اول وقت گوشزد میکرد.»
(وبلاگ دکتر حسامالدین آشنا،17 دی 88)
گلزاده که خود را خلع لباس نمود و 4 فرزندش که همگی در سال 60 اعدام شدند.
سرانجام در قضایای مبارزهی مسلحانهی منافقین در سال 60، دو پسر او به نامهای محمدکاظم و محمدصادق اعدام شدند و پسر دیگرش هادی، دستگیر و زندانی شد. پس از این اتفاق، او لباس روحانیت را کنار گذاشته، گوشه گیری را برگزید و از شرکت در جلسات مجلس امتناع کرد.
حسامالدین آشنا به عنوان یکی از دانش آموختگان مدرسهی علوی تا بدین حد نسبت به مراد خود(و البته سایر بانیان این مدرسه)، غلظت و تعصب دارد که کنار رفتن گلزاده از صحنهی عمومی را «به حاشیه راندهشدن او توسط انقلابیون» و «مجازات کردن جامعه توسط او!» تفسیر میکند و دهنکجی او به انقلاب اسلامی را اینگونه تطهیر مینماید:
وی در وبلاگ خود در رثای استادش چنین مینویسد:
گلزاده در دی 1388 درگذشت و #مریم_رجوی در طی بیانیهای ضمن تجلیل از وی به خاطر ایستادگی در مقابل انقلاب اسلامی درگذشت او را تسلیت گفت. (سایت رسمی سازمان مجاهدین خلق ایران، 12/10/88)
@nofoz_shenasi
6⃣
2. اسلام اجتماعی، محور سیاستهای اعلامی و اعمالی دولت یازدهم و دوازدهم در حوزهی فرهنگ
تاکنون بسیاری از اظهارات رئیس جمهوری و دیگر مشاوران او، دقیقاً بر اساس همین تئوری فرهنگی بیان شدهاست. تأکید بر اسلام اجتماعی، علاوه بر سیاستهای «اعلامی» دولتمردان #دولت_بنفش، بروزات و خروجیهای عینی و عملی گستردهای در پی داشته است که البته برخی از آنها راهبردی و برخی تاکتیکی محسوب میشوند.
یکی از جنجالیترین گفتههای روحانی یعنی سخنانش در بیستمین همایش سراسری فرماندهان ناجا مبنی بر اینکه :
«پلیس موظف به اجرای اسلام نیست، هیچ پلیسی نمیتواند بگوید که چون این را خداوند گفته و یا روایتی است که پیغمبر فرموده است، خود را مسئول اجرای اسلام بداند. بیخود، خود را به مخمصه نیندازیم و مردم را گرفتار نکنیم، وظیفهی پلیس، اجرای قانون است؛ به هر حال برخی از احکام شرع در قانون آمده و برخی هم مجلس مطابق با شرع تصویب میکند. (4/2/94)»
دقیقاً بر اساس همین تئوری اسلام اجتماعی بیان شدهاست. اظهاراتی که به صراحت به تفکیک هدفمندی از اجرای دستورات اسلامی در ساحت اجتماعی و ساحت سیاسی میپردازد و پلیس را صرفاً نمایندهی اسلام سیاسی میداند و نه اسلام اجتماعی. طبق اعتقاد او، پلیس نمایندهی اسلام سیاسی است و نه اسلام اجتماعی! یا به تعبیر دقیقتر، نمایندهی حکومت است و نه اسلام! و نظارت او نظارتی حکومتی است و نه اسلامی!
بدیهی است هدف اصلی و غایت چنین تفکری، در پس شعار پر زرق و برق چندصدایی وتکثر، بازشدن پای عناصر مسئلهدار فرهنگی به برنامههای دولت و چندصدایی به نفع ضد انقلابیون و دور نگهداشتن افراد انقلابی از ساحت فرهنگ و هنر است.
از همینجاست که علت نگرانیهای رهبر انقلاب از سیاستهای فرهنگی دولت و انتقادات مکرر مراجع عظام تقلید، تودههای مردمی و دلسوزان انقلاب درک و دریافت میشود.
با توجه به این شرایط است که باید بار دیگر این کلام ژرف حضرت امام(ره) را که نه در زمان اوج فعالیت انجمن حجتیه، بلکه پس از پنج سال از تعطیلی رسمی این انجمن خطاب به شورای نگهبان گفتهاند؛ در شرایطی که همه فکر میکردند انجمن به تاریخ پیوسته است، پس از سی سال دوباره یادآور شویم: «حواستان را جمع کنید. نکند یکباره متوجه شوید که انجمن حجتیهایها همه چیزتان را نابود کردهاند.»
(صحیفهی امام خمینی(ره)، بخش ضمیمه، ص ۵۷۹)
«گلزاده که سالیانی چند از فرهیختگان دینی سیاست اندیش در فهم ظرایف چالشهای حقوقی و فرهنگی حکومت دینی پیش بود، در سیل حوادث پس از انقلاب اسلامی از مشارکت در تدوین قانون اساسی به تدریج به نقد قوانین و روالهای جاری کشیده شد. ابتدا به بحث طلبگی و انتقادهای رسمی روی آورد و زمانی که آن روی دیگر را دید نمایندگی مجلس را از یکسو و عنوان «پدر گلزاده غفوری» را از سوی دیگر وانهاد و به خانه پناه برد. او نیز در سکوت، ردا از تن و عمامه از سر برگرفت و به بازاندیشی در نوشته های گذشته بسنده کرد.
اگر چه او از موفقترین محققان/مبلغان اسلامی معاصر بوده است ولی در کشاکش حوادث پس از انقلاب اسلامی به حاشیه رانده شد. او با رفتن و نشستن در خانه، جامعهی خود را به مدت بیست و هشت سال به صورت دائم مجازات کرد و با این سکوت خود فریاد اعتراض بر کشید. من فریاد او را به خوبی میشنوم که به عنوان اولین مجتهد دارای دکترای حقوق به نقد لایحهی قصاصی پرداخت که دستاورد نزدیکترین یار قدیمی ولی غیرحقوقدان خود او بود.»
(وبلاگ دکتر حسامالدین آشنا،17 دی 88)
@nofoz_shenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓 گردش رئیسجمهور در بازاری که میگفتند تعطیل است!
❗️ با همین کار ساده دو ماه سمپاشی عنترسعودی را خنثی کردی😊
درد و بلات بخوره تو سر شیخ بنفش!
@HozeTwit
📍حساب توییتر رپر آفریقایی آمریکایی و نامزد مستقل ریاست جمهوری ایالات متحده، کانیه وست (Ye) با ده ها میلیون فالوئر بجرم انکار هولوکاست، برای همیشه مسدود شد!
#غرب_بدون_روتوش
@nofoz_shenasi
هدایت شده از کانال حمید کثیری
این تصاویر متعلق به ۳ نفر از قاتلین شهید روحالله عجمیان است که چندی قبل با آن وضع دردناک و دلخراش در کرج به شهادت رسید ...
اما بعد؛
نمیخواهم وسط دعوا نرخ تعیین کنم اما تصویر وسطی را نگاه کنید. استفاده از چادر در دادگاهها که چندی قبل نیز در موردش کلی بحث شد چه معنی دارد؟!
#چادر_رنگی نمادِ زنِ مؤمنهیِ عفیفهیِ خانهدارِ ایرانی است اما استفاده از آن برای یک متهم در محیط دادگاه چه معنی دارد؟! قرار است چه تصویری در ذهن مخاطب شکل بگیرد؟!
در مورد آنچه #عربستان در جام جهانی انجام میداد، خواهم نوشت تا به قدرت تصاویر پی ببریم. چیزی که هنوز متوجه آن نیستیم. همین تصاویر ساده ذهنها را میسازند و در آینده جهت میدهند، بگذریم ....
#حمید_کثیری 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
#مزایده
دو جین #گونی در حد نو، جهت فروش.
فقط یکبار مورد توش رفته و خلاص.
بسیار تمییز و سالم و کم کارکرد.
بالاترین قیمت درج در این ادرس👇
@nofoz_shenasi 😁
علت یکساله بودن دوران مدیریتت رو بیشتر از قبل میفهمم.
اینکه بدون ترس و واهمه اینگونه لجن پراکنی میکنی و واهمه ای از پاسخگویی نداری را نمیدانم حاصلجمع کدام عملکرد مسوولین فعلی دستگاه قضا بدانم؟!
@nofoz_shenasi
میگه: کم کم داری با دشمن مخرج مشترک پیدا میکنیا
میگم: چطور؟! کی؟! کجا؟!
میگه: نقدها و مطالباتت از قوه قضائیه دیگه
میگم: دشمن چی میگه که ما باهاش مخرج مشترک پیدا کردیم؟
میگه: هیچی دیگه تو داری قوه رو میزنی اونا هم میزنن.
میگم: دشمن داره میزنه و میگه نه به محاکمه، نه به اعدام و...
ما میگیم، هم بر اساس عدل عمل کن و هم سرعت بخرج بده و هم بر اساس فشارهای رسانه های معاند وانده و گله ای اراذل رو ازاد نکن.
میگه: کبریت داری؟!
میگم: آره برای چی میخوای؟!
میگه: چشمم روشن، اهل دود هم که شدی؟!
میگم: نه بجای خلال دندان ازش استفاده میکتم😉
@nofoz_shenasi
#شبکه_نفوذ
🔶میخواهم به شما و به هر کسی که این حرف را خواهد شنفت بگویم: دشمن را بشناسید، دشمن را بشناسید.
🔸 یکی از خطراتی که هر ملّتی را تهدید میکند این است که دشمنِ خودش را نشناسد، دشمنِ خودش را دشمن نداند؛ یا دوست بداند یا بیطرف بداند؛ این خطر خیلی بزرگی است. این خوابرفتگی است. هم دشمن را بشناسید، هم روشهای دشمنیاش را بشناسید؛ ببینید چهجوری دشمنی میکند. دچار غفلت نشویم؛ اگر غفلت کردیم، غارت خواهیم شد؛ اگر غفلت کردیم، شبیخون به ما زده خواهد شد؛ غفلت نکنیم.
🔻امیرالمؤمنین (علیّه السّلام) فرمود ــ در نهج البلاغه است ــ من مثل آن حیوانی نخواهم بود که معمولاً برای اینکه به خواب برود، یک آهنگی میخوانند و او به خواب میرود؛ من خواب نخواهم رفت، بیدارم و میفهمم دُوروبَرم چه میگذرد. از ما هم همین را خواستهاند. نباید به خواب برویم، نباید غفلت کنیم.
امام خامنه ای ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
@nofoz_shenasi
#شبکه_نفوذ
بعضی اصل دشمن را انکار میکنند. وقتی ما میگوییم دشمن داریم، میگویند «آقا، شما دچار توهّمید؛ توهّم توطئه».
👈 خود این مطرح کردن توهّم توطئه، بهنظر ما یک توطئه است؛ برای اینکه حسّاسیّتها را کم کنند [میگویند]: «آقا، دشمن چیست، کدام دشمنی؟» واضحترین چیزها را انکار میکنند. میگوییم آمریکا دشمن انقلاب است، ذات نظام سلطه اقتضا میکند که با نظامی مثل نظام جمهوری اسلامی دشمن باشد؛ منافعشان ۱۸۰ درجه با یکدیگر اختلاف دارد.
امام خامنه ای ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
@nofoz_shenasi
#شبکه_نفوذ
‼️راههای ورود دشمن
گاهی هست که دشمن وارد میشود، یک کاری را شروع میکند به قصد یک هدف خباثتآمیز و ما درست نمیدانیم آن هدف چیست؛ ظاهر کار را نگاه میکنیم میبینیم کار خوبی است و از آن استقبال میکنیم؛ درحالیکه او دارد آن هدف [خودش] را دنبال میکند.
داشتهایم؛ از این قبیل در کشور داشتهایم و داریم مواردی را که آنها یک کاری را شروع کردند با یک هدفی، ما هم ظواهر کار را نگاه کردیم گفتیم عجب! خب اینکه کار خوبی است، اینکه اشکالی ندارد؛ درحالیکه اگر بصیرت داشته باشیم، اگر اهداف دشمن را بشناسیم، اینجوری گول نمیخوریم.
مقام معظم رهبری (۱۳۹۵/۰۳/۰۶ )
@nofoz_shenasi
#شبکه_نفوذ و #سند2030 / 1
👈🏻این را توجّه داشته باشید، گزارشهایی که به من میرسد نشان میدهد که یک جریانی -این را من «جریان» احساس میکنم- در کشور سعی میکند آموزشوپرورش را از چشمها بیندازد؛ ارزش آموزشوپرورش را و اعتماد به آموزشوپرورش را در دلها از بین ببرد؛ مقاصدی دارند. این [جریان] از بیرون هم هدایت میشود. حالا بعضیها لجشان میگیرد؛ تا ما میگوییم دستهای خارجی، میگویند شما مدام به خارجیها حمله میکنید! نه، ما ضعفهای خودمان را میبینیم؛ اگر ما قوی باشیم، آن خارجی هیچ غلطی نمیتواند بکند، امّا او از همین ضعفهای ما است که دارد استفاده میکند، برنامهریزی میکند، نقشه میکشد، نفوذ میکند؛ راههای مستقیم را کج میکند، معوج میکند.
امام خامنه ای (دام ظله) ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
به #شبکه_نفوذ بپیوندید:
@NOFOZ_SHENASI
#شبکه_نفوذ و #سند2030 / 2
⏺بنده از شورای عالی انقلاب فرهنگی هم گلهمند هستم؛ آنها باید مراقبت میکردند، نباید اجازه میدادند این کار تا اینجا پیش بیاید که ناچار بشویم ما جلوی آن را بگیریم و ما وارد قضیّه بشویم.
👈🏻اینجا جمهوری اسلامی است؛ اینجا، مبنا اسلام است، مبنا قرآن است؛ اینجا جایی نیست که سبک زندگی معیوبِ ویرانگرِ فاسدِ غربی بتواند در اینجا اینجور اِعمال نفوذ کند.
👈🏻البتّه متأسّفانه اِعمال نفوذ دارند میکنند و از طُرق مختلف وارد میشوند امّا [اینکه] اینجور بهطور رسمی سند به ما بدهند که «تا پانزده سال دیگر باید شما اینجوری بکنید، اینجوری بکنید»، ما هم بگوییم بله، معنی ندارد این کار.
امام خامنه ای (دام ظله) ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
به #شبکه_نفوذ بپیوندید:
@NOFOZ_SHENASI
‼️‼️
#شبکه_نفوذ و #بلندگوهای_داخلی حتی به شکل #نمایندگان_مجلس
⏺گاهی نفوذی، نفوذی است، خودش هم نمیداند! امام (رضواناللهعلیه) فرمودند گاهی حرف دشمن با چند واسطه از دهان مردمان موجّه شنیده میشود. امام هوشیار بود، امام مجرّب بود.
👈🏻دشمن یک چیزی میگوید، یک چیزی میخواهد، این را با وسایل گوناگونی، با چند واسطه کاری میکند که از زبان فلان آدم موجّه که نه پولی از دشمن گرفته، نه تعهّدی به دشمن داده، بیرون بیاید.
👈🏻مگر ندیدیم اینها را؟ مگر تجربه نکردیم اینها را؟
⏺در همین مجلس شورای اسلامی مگر ندیدیم که یک نمایندهای آمد نظام را متّهم کرد به دروغگویی! (احمد شیرزاد، نماینده مجلس ششم)
👈🏻گفت ما ده سال است، سیزده سال است داریم به دنیا دروغ میگوییم، در تریبون مجلس شورای اسلامی! در این منبر عمومی!
خب، او حرف دشمن را دارد میزند؛ دشمن به ما میگفت شما دروغ میگویید! حالا یکی از خود ما پیدا میشود میگوید نظام دارد دروغ میگوید! این نفوذی نیست؟
🎙رهبر معظم انقلاب
به #شبکه_نفوذ بپیوندید:
@NOFOZ_SHENASI
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📛 رهاکنندگان فضای مجازی یقهشان گیر است و عذابشان قطعیست!!
🎙استاد رحیم پور ازغدی👆
@nofoz_shenasi