🎗سعی کن امسال چند تا نیروی فرهنگی جوان جدید به تشکیلاتتون اضافه کنید.
#تنها_خوری_ممنوع
❌در طبیعت اعتکاف، دست نبریم. بگذارید اعتکاف بی آلایش بماند. اعتکاف یک بزم ساده مومنانه است.
#برنامه_زده_نشویم
🌼بعضی وقت ها همه کادر و نیروهای اعتکاف، بلند و با اخلاص نبض اعتکاف را گره بزنید به امام زمان و بگویید:
"یا صاحب الزمان"
#یاد_امام_زمان_نمک_اعتکاف
https://eitaa.com/nojavanetekaf
🪴سوالات راهبردی "۱"
✍تا برای این سوالات پاسخ اساسی نداریم، نباید دست به راه اندازی اعتکاف دانش آموزی بزنیم:
👈مدیر مسئول اعتکاف
1️⃣برای جذب دانش آموزان به مراسم اعتکاف باید کدام مولفه های اعتکاف را تبیین کنیم؟
2️⃣چه میزان نیروهای موجود توان پاسخگویی مسائل اجرایی اعتکاف را دارند؟
3️⃣آیا برنامه ریزی برای شیوه مواجه با حوادث داریم؟
4️⃣آیا برنامه ای برای شیوه مواجه با اخلال گران فضای اعتکاف داریم؟
5️⃣اقدامات پیشگیرانه ما در اعتکاف چیست؟
6️⃣برای کاهش تنش بین عوامل اعتکاف چه برنامه ایی داریم؟
7️⃣جهت افزایش احساس همدلی عوامل اعتکاف چه برنامه ایی داریم؟
👈مسئول فرهنگی آموزشی
1️⃣انگیزه های دانش آموزان برای شرکت در اعتکاف به چند قسمت تقسیم می شود؟
2️⃣چند نفر از معتکفینِ دانش آموز از فضای اعتکاف کاملاً آگاهی دارند؟
3️⃣چند درصد از دانش آموزان؛ هنوز فضای اعتکاف برایشان مبهم است؟
4️⃣کدام یک از نیازهای دانش آموز را در اعتکاف قرار است پاسخ دهیم؟
5️⃣اولویت های معرفتی دانش آموزان چیست؟
6️⃣خانواده معتکفین چه نقشی باید در سه روز اعتکاف ایفا کنند؟
7️⃣پیش بینی کننده های منفی و مثبت را شناسایی کرده ایم؟
8️⃣سخنران ها با چه معیاری انتخاب شده اند؟
9️⃣مربی ها بر چه معیاری انتخاب شده اند؟
🔟برنامه های معنوی عبادی بر چه معیاری تهیه شده است؟
1️⃣1️⃣هدف های معرفتی شما چیست؟ آیا ترتیب و اولویت بندی در ارائه آنها وجود دارد؟
2️⃣1️⃣غرفه ها بر چه اساسی تعبیه شده اند؟
3️⃣1️⃣فرصت های تبلیغی و معرفتی اعتکاف کدامند؟
👈مسئول پشتیبانی
1️⃣چه برنامه هایی برای کاهش هزینه داریم؟
2️⃣توزیع هزینه ها در اعتکاف بر چه مبنایی می باشد؟
3️⃣برای جلوگیری از اسراف و هزینه های تشریفاتی چه برنامه هایی داریم؟
4️⃣برای جذب کمک های مردمی چه برنامه هایی داریم؟
5️⃣جهت تکریم خیرین چه برنامه هایی داریم؟
6️⃣جهت تامین امنیت تغذیه ایی معتکفین چه برنامه هایی داریم؟
7️⃣مجموعه های دولتی و مردمی که توان تعامل نرم افزاری و سخت افزاری دارند کدامند؟
👈مسئول انتظامات
1️⃣آیا تعداد نیروهای انتظامات با تعداد معتکفین همخوانی دارند؟
2️⃣آیا نسبت به توزیع انرژی نیروهای انتظامات در سه روز آگاهی و برنامه ایی داریم؟
3️⃣مسئولیت ورودی و خروجی ها در چند شیفت بر عهده چه کسانی می باشد؟
4️⃣شیوه تحویل و جابجایی شیفت ها چگونه است؟
5️⃣نیروهای انتظامی شب تا صبح چه کسانی هستند و آیا نسبت به ماموریت های خود آگاه هستند؟
6️⃣در هنگام مواجه با مسئله های پیش بینی نشده باید چگونه برخورد کرد؟
7️⃣آیا نیروهای انتظامات دانش تعامل با دانش اموزان را دارند؟
8️⃣آسیب های پیش روی عوامل انتظامات چیست؟
9️⃣نیروهای انتظامی از ابعاد تغافل و نگاه راهبردی آگاهی دارند یا خیر؟
👈مسئول فنی و ارزیابی
1️⃣آیا نسبت به تمام اهداف و برنامه ها آشنایی داریم؟
2️⃣چه نکاتی را باید مورد توجه خاص قرار بدهیم؟
3️⃣آیا تمام عوامل اعتکاف از تاثیر وجود شما در اعتکاف اطلاع دارند؟
4️⃣ملاک نقد یابی شما چگونه است؟ مشاهده، مصاحبه، نظر سنجی ....
5️⃣قرار است نکاتی که حین اعتکاف باید اصلاح شوند را چگونه با چه ضوابطی به مدیر مسیول انتقال دهید؟
6️⃣ارزیابی عملکرد ها چگونه انجام گیرد؟
#اعتکاف_تشکیلات_دقت
https://eitaa.com/nojavanetekaf
🪴شماره ایی ضروری
✍این شماره را باید همه معتکفین حفظ شوند:
۰۹۶۴۰۰
☘با طنز بخونید.
☘تبدیل به شعرش کنید.
🍀تبدیل به معماش کنید.
🎁حدس بزنید این شماره چیه؟!
بله شماره مرکز ملی پاسخگویی به سوالات است. نوجوان بداند می تواند پاسخ سوالات دینی اش را به آسانی و رایگان بپرسد.
#کوچک_اما_بزرگ
May 11
🪴رسانه در اعتکاف
✍آیا تیم رسانه ای ما هدف گذاری خاصی دارد؟
✍آیا هدف از ثبت تصاویر و لحظه های معتکفین مشخص است؟
✍قرار است این گزارش ها را چه کسانی با چه اهدافی ببینند؟
✍دقیقاً چند عکس هر روز باید گرفته بشود؟
✍پادکست ها و پخش کلیپ ها با چه سیاستگذاری انتخاب شده اند؟
✍قرار است واحد رسانه چه احساس هایی را به معتکف انتقال دهد؟
✍برای زیاده روی نکردن در ثبت عکس و فیلم ها چه برنامه ای داریم؟
✍آیا فرصت هایی که با فضاسازی صوتی و تصویر می توانیم انتقال مفاهیم داشته باشیم را شناسایی نموده ایم؟
#اعتکاف_رسانه_مدیریت
https://eitaa.com/nojavanetekaf
🪴دردی موریانه ای
✍خودفراموشیِ شخصی و تشکیلاتی به جانِ نیروهای فرهنگی و تربیتی افتاده است. مثل پلیس سر چهار راه نباشیم که همه را برای رسیدن زودتر به مقصد راهنمایی می کند اما خودش...
#اعتکاف_تشکیلات_خودسازی
🪴طرحواره های نوجوان نسبت به خداوند(۱)
✍باید برای تصورات و باورهای معیوبی که نوجوان نسبت به خداوند دارد، برنامه داشته باشیم:
☘نسبت به خداوند گمان می کند وقتی لطفی در حق او می کند پس یقین نشانه محبوب بودن نزد اوست و حتماً انسان خوبی است که خدا این چنین لطفی در حق او کرده است.در حالی که لزوماً خدا لطفی می کند حتما بخاطر این دو چیز باشد.
☘یا آنکه چون فلان بلا سر من آمد، نشانه آن است که خداوند دوستم ندارد و یا قطعاً انسان بدی هستم که خداوند این گونه با من برخورد کرد.در حالی که لزوماً این چنین نیست که بلاها فقط به خاطر این دو چیز باشد.
🔶️ر ک: سوره مبارکه فجر آیه ۱۵.۱۶
#مربی_اعتکاف
#حلقه_معرفت
https://eitaa.com/nojavanetekaf
❌پست مدرن و اعتکاف
✍پست مدرن کارهای فرهنگی تربیتی ما را هم محاصره کرده است. از جمله ی آنها مراسم معنوی اعتکاف.
ذات اعتکاف به مبارزه با پست مدرن برمی خیزد. اما ما با کم آگاهی با پست مدرن به جنگ از کار انداختن ماهیت اعتکاف می رویم.
❌لذت گرایی، نشاط و شادکامی زدگی و تامین نفس خواهی نباید فضای اعتکاف را تحت الشعاع قرار بدهد. نباید معیار مخاطب این بشود" جایی برویم؛ تا جذاب باشد، دوست داشته باشیم، به دلمان بچسبد، با حال باشد و...
سخنران معروف، مداح خاص، پذیرایی خاص، فرهنگی پک خاص، تشکیلات خاص و...
بستر اعتکاف نباید پست مدرن خیز باشد.
#اعتکاف_پست مدرن
#اعتکاف_استحاله
#اعتکاف_تقرب_تلذذ
#تشکیلات_فرهنگی
❌این راهش نیست...
✍از اشتباهات راهبردی مجریان اعتکاف، شلوغ کردن اعتکاف با سخنرانی، مداحی، ختومات، تشریفات و... می باشد. بنابراین دیگر وقت این که معتکف به مطالعه "شاکله"اش، تحلیل آن، اصلاح و بهبود بخشی اش بپردازد، نمی رسد.
اولویت نوجوان چیست؟
👌باید به میدان نیازهای مخاطب پرداخت.
🔶️ او در ارتباط گیری با والدینش رنج می برد، او از احساس گناه ها و تعارض هایش رنج می برد...
🔶️ او از درک نشدن رنج می برد...
🔶️ او از استهجان های جنسی رنج می برد...
🔶️ او از رفاه زدگی و لذت محوری رنج می برد...
🔶️ او از فشارهای تحصیلی که بر او تحمیل می شود رنج می برد....
🔶️ او از شبهاتی که در ذهنش هست رنج می برد...
🔶️او از نقاب زدن هایش رنج می برد...
🔶️او از سردرگمی و هویت مبهمش رنج می برد...
❌سخنران زدگی را تعطیل کنیم.
اعتکاف دانش آموزی محل "شنیدن"، "همدلی کردن" و در صورت نیاز و داشتن تخصص "راهبری نمودنِ کارکردگرایانه" است.
#سخنرانی_تخصصی
#سخنرانی_کارکردگرایانه