eitaa logo
مدرسه،مسجد،هیئت موفق
850 دنبال‌کننده
49 عکس
7 ویدیو
1 فایل
باید و نباید های اخلاقی، روانشناختی، تربیتی اعتکاف ویژه کادر اعتکاف های دانش آموزی" نوجوانان" ارتباط با خادم و نویسنده کانال محسن عموچی فروشانی @Mohsenamochi 🌹کانال یار مربی https://eitaa.com/yar_tarbeat
مشاهده در ایتا
دانلود
🪴دعا و تربیت با پیوست طنز 👌خدایا به کسی که طاقت ندارد نان یه کم کهنه شده، پنیر غیر خامه ای و ساندویچ بدون سس بخورد، جنبه و ظرفیت عطا کن. ✍️خدایا قوت و اراده ی پولادین در خواندن نماز صبح اول وقت"بعد از شش ماه" به ما عطا کن.🤪 ✍️خدایا توفیق بده در راستای عمل به آیه "وَ بِالوَالدَین اِحسَانَا"؛ کفش های پدر و مادرم را منظم و تمیز کنم، ماهی یکبار دستشویی خانه را با محبت و دقت بشویم، زباله ها را بدون اعصاب خوردی و منت گذاشتن درب کوچه قرار بدهم.🤪 👌خدایا ما را مثل بوته های بیابانی قرار ده ...(وقتی علتش را پرسیدند بگویید با گرمترین و سردترین دما بهم نمیریزند.) 🔶️دعاهای فوق را در فضاسازی کلامی می توانیم استفاد کنیم.
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅 ده شب؛ دهِ شب🔅 ⭕️ از سیر تا پیاز اعتکاف دانش آموزی 🎖جلسه چهارم 🎗با ارائه حجت الاسلام محسن عموچی https://eitaa.com/nojavanetekaf
🪴جابجا شو... ✍️باران رحمت و لطف خدا دائم در حال باریدن است. تو از زیر چترت بیرون بیا، تو جایت را تغییر بده... https://eitaa.com/nojavanetekaf
🤓نَنِه نَمَکدون 👈آی کسانی که شایعه کرده اید افطار استانبولی با سویاست تازه بدون ماست؟! شایعه خُب نیست.😊 👈متاسفانه سحر در یکی از اعتکاف ها یَک پدر و پسر را در حال کشیدن گرفته اند. بله یکی خورشت و یکی برنج می کشیده.😉 https://eitaa.com/nojavanetekaf
🪴کرامت کلامی ✍اعطای ارزشمندی به نوجوان با ابرازهای کلامی؛ کرامت کلامی نام دارد. 👈خود را با مخاطب جمع ببندیم تا حس تعلق اتفاق افتد؛ ❌صلوات بفرستید؛🌱صلوات میفرستیم ❌پس از اینکه افطار خوردید؛🌱پس از اینکه افطار خوردیم 👈نمکین نمودن کلام با طنز فاخر گونه 🌱 عرض خسته نباشید به خودم و شما، پس از مبارزه نفسگیری که با بشقاب غذا هنگام افطاری داشتیم🥰ناله های جوجه کباب ها در هنگامه زیر دندان شما قرار گرفتن اصلا شنیدنی نبود...خواهشمندم با آرامش ویژه ای دندان ها را بر روی هم بفشاریم. 👈واژه های تعالی آفرین و جهت دِه با روش ارائه مدل؛ 🔶️سپاسِ عالی از نوجوون هایی که با دقت بیشتری گوش می دادند. 🌹 🔸️سپاسِ یه کم عالی محضر کسانی که با دقت کم تری یکی در میون گوش می دادند. 🌹 🔸️سپاس معمولی محضر کسانی که اگر گوش نمیدادند مزاحم گوش دادن بقیه هم نمی شدند. 🌹 🔸️سپاس معمولی تر محضر کسانی که گوش نمی دادند، اجازه ندادند بقیه گوش بدند. اما ممنون که حضور داشتند.🌹 🔸️۲پاس هم محضر کسانی که نیومدند. 👈واژه های تحسینیِ هدفمند 👌از این که اهل دقت بودید ممنونم. عالی بود. 👌از اینکه مشارکت کردید ممنونم.
🪴فضاسازی برای جاکفشی 🔆جاکفشی: پس من اینجا کَشکَم.
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅 ده شب؛ دهِ شب🔅 ⭕️ از سیر تا پیاز اعتکاف دانش آموزی 🎖جلسه پنجم 🎗با ارائه حجت الاسلام محمد رضا خانی https://eitaa.com/nojavanetekaf
🪴چگونه قرآن را روشمندانه و هنرمندانه معرفی کنیم. ✍برای رسیدن به این هدف رعایت نکات زیر قابل اهمیت است؛ 🟢نوجوان بداند؛همانطور که هر وسیله ایی دفترچه راهنما دارد، انسان هم نیاز به راهنمای استفاده دارد؛ قرآن کریم آمده تا به انسان فوت و فن های تعامل با خودش، دنیا و پیوند آخرتی بین آن دو را بیان کند. والسلام. 🟣نوجوان بداند؛قرآن آدرس می دهد، باید خوب ادرس را فهم کنیم، و حرکت کنیم. لذا علت خواندن مدام او فراموشی آدرس توسط انسان است. 🔵نوجوان بداند؛قرآن کریم کدهای متافیزیکی دارد که با خواندن کدها اثری مادی"قابل مشاهده" و معنوی می دهد. درست مثل وقتی که تماس با کد۱۲۵میگیریم. 🟠باید از قرآن کریم هدفمند و کارکردگرایانه استفاده کنیم. روز قیامت قرآن نمی گوید چرا کم خواندید، می گوید چرا در این سطح و غیر هدفمند از من بهره گرفتید و دنبال قیل و قال ها رفتید؛ رفتیم در آیینه نگاه کنیم، تزئینات دور و برش ما را از نگاه کردن به آیینه غافل کرد. 🌱هدفمند و کارکردگرایانه یعنی پس از خواندن آیه باید سه سوال بپرسیم؟اول؛ این آیه قرار است چه آورده معرفتی برای سعادت دنیایی و آخرتی من داشته باشد؟ ◻دوم؛ چگونه می توانم به این آیه عمل کنم؟ ⬜سوم؛ الان در مواجه با این آیه چه وضعیتی دارم؟ آیا به قسمتی از آن عمل کرده ام؟ 🔴بدان مربی؛ مخاطبِ الآن ما به یک دهم قرآن بیشتر نیاز ندارد. پس از آیاتی دم بزن که از نیاز او می گوید! 🟤 آیات را دست یافتنی کنیم. پیچیده نکنیم. پیچیده جلوه ندهیم.ر 🟡انس با قرآن را توشه راهِ معتکف کنیم و لو با روزانه سوره توحید یا قدر خواندن. وقتی می گوییم روزی یک حزب بخوانید، در عمل یعنی نخوانید. مخاطب نوجوان بداند با مداومت ورزیدن بر تلاوت سوره قدر هم انس با قرآن دارد. ⚪با اثر ایجاز "اختصار" به جنگ مخاطب برویم. اگر آیه وبالوالدین احسانا بین المللی هست و همه حفظ هستند به خاطر اثر ایجاز و اثر فراوانی است. https://eitaa.com/nojavanetekaf
🪴روحِ مکان و حس مکان - (۱) ✍حس مکان؛ قضاوت عاطفی فرد از تجربه ی نوع حضور و تعامل با آن مکان و بهره برداری از آن مکان است. احساس امنیت، رضایت، تعالی، ارزشمندی، تعلق، همدلی و موثر بودن احساس هایی هستند که می تواند مخاطب از مکان مسجد بگیرد. 🔆منظور از روحِ مسجد؛ شئونی می باشد که این مکان در خود جای داده است. مسجد زنده است،  احساس و شعور دارد. 🔸️معتکف با تمام وجود باید شئون مسجد را بپذیرد. درست مثل کسی که وارد سالن مطالعه می شود و بلافاصله وجود خود را با فضای سالن انطباق می دهد. 👌مربی یا علمدار اعتکاف باید توجه آفرینی کند به؛ 🔹️کارکردهای فردی و اجتماعی مسجد و مومنین 🔹️خواندن نماز تحیت هنکام ورود به مسجد 🔹️اینکه اینجا منزل، مدرسه، حسینیه نیست. 🔹️اینکه مسجد فضایی خاص برای درخواست حاجت از خداست. 🔹️اینکه نفس کشیدن در مسجد او را سلوک معنوی می دهد. 🔹️اینکه هر قدمش به مسجد مایه بخشش گناهانش می شود. 🔹️اینکه مسجد ما را به یک نگاه فراجهانی دعوت می کند. 🔹️از اینکه مسجد را با احترام یاد کند. 🔹️اینکه مسجد مکان زیارت خدا و مومنین است. ❌در طول اعتکاف معتکف باید نقشِ مسجد بودن مکان را در وجود خود مرور کند.