eitaa logo
🌹🌹محله های مهدوی(روستاهای نوکنده کامازندران)🌹🌹
79 دنبال‌کننده
9.8هزار عکس
12.1هزار ویدیو
60 فایل
نظراتتون راجع به اخبار کانال رو تو صفحه شخصی پیام بدین(انتقاد وپیشنهاد)تا بررسی بشه. @Ghadir17_4_1402
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از عشاق بقیت الله
🔻صف‌کشی اصلاح‌طلبان در مقابل قانون عفاف و حجاب ⛔️ کار به تهدید پزشکیان رسید! به کانال عشاق بقیت الله بپیوندید👇 @oshghebaghyatollah
هدایت شده از عشاق بقیت الله
🔻محقق داماد و موضع نامحققانۀ بی‌بنیاد 🖊مهدی جمشیدی 🔹[یکم]. پیش از این، در نقد مواضع حجت‌الاسلام محقق داماد نگاشته بودم اما دریغ از پاسخِ معرفتیِ معادل و محکم. او خویش را در پوستینِ مظلومیّت نشانید و تحقیر و تخفیفِ منتقدِ صریح را بر مواجهۀ استدلالی و منطقی ترجیح داد. می‌گوید بر خوان نعمتِ معرفتِ مرتضی مطهری نشسته است، ولی آنچه‌که از سیره و سلوکِ انتقادی و علمیِ مطهری خوانده‌ام؛ کمترین نسبتی با مشرب و ممشای او ندارد. بیش از ادّعا و انتساب، بهره‌ای نبرده؛ وگرنه نیک می‌دانیم که مطهری، حتی به سراغ مغرضِ جاهلی همچون اکبر گودرزی نیز رفت و با وی به گفتگو پرداخت و زبان به استدلال گشود. محقق داماد، هرگز چنین سعه و بضاعتی نداشته و با منتقد و مخالف خویش، از درِ مباحثه و محاجّه وارد نشده است. گفتگومداری و بلندنظری مطهری کجا و بالانشینی و کوته‌نظری اینان کجا؟! 🔹[دوم]. محقق داماد در یادداشتی به نقد قانون حجاب پرداخته و نوشته: ▪️«تجربۀ عملی در پیگیری آنچه این قانون در پی آن است نشان داده که رعایت شرایط امر به معروف و نهی از منکر، از جمله عدم توهین و رعایت حرمت و کرامت، در عمل ممکن نبوده است.» 🔺وقتی‌که وی پیش از تفکّر منطقی، تصمیم خویش را گرفته و می‌خواهد موضع پیش‌ساخته و سیاسی خود را بر واقعیّت و عینیّت تحمیل کند؛ چنین می‌شود که دربارۀ طرحی که فاقد پیشینه و تجربه است و در این قانون، برای نخستین بار بناست به اجرا درآید، از «تجربۀ عملی» می‌نویسد! در این قانون، «منطق مواجهه» تغییر کرده و این قانون، یکی از فضایل خود را طرّاحی جدید برای نحوۀ مواجهه می‌شمارد؛ درحالی‌که محقق داماد، از تجربۀ عملیِ تلخ در گذشته می‌نویسد و با این شبه‌استدلال، می‌خواهد آن را باطل کند! 🔹[سوم]. محقق داماد می‌افزاید: ▪️«مواد زیادی از این قانون، نه‌تنها غیرقابل اجرا، که نتیجۀ عکس خواهد داد و موجب تنفر نسل جوان از دین می‌شود.» 🔺وی به‌جای استدلال و یا دست‌کم شبه‌استدلال، به طرح ادّعا پرداخته و سخنان بی‌دلیلی را نگاشته است. کسی‌که با وی موافق نیست، می‌تواند در نوشته‌ای دیگر، عکس این برداشت‌ها و تفسیرها را از قانون حجاب بیان کند. اگر دعوی او، منطق و برهان و علم و اقناع است، پس استدلال او کجاست؟! چرا او در ادّعا، متوقف مانده است؟! کدام شاهد عینی و مؤیّد موجّه، امتناع عملی این قانون را تأیید می‌کند؟! این نشدن و انسداد، ریشه در کدام گسستگی با واقعیّت دارد؟! و نیز باید گفت مگر نسل جوان، همگی از حجاب عبور کرده‌اند و به کشف حجاب و برهنگی رو آورده‌اند که این قانون، آنها را در بر بگیرد و به واسطۀ آن، متنفّر از دین بشوند؟! بر اساس کدام پیمایش و مطالعۀ تجربی، وی همۀ نسل جوان را در برابر این قانون نشانده و به صدور حکم عام و کلّی، مایل شده است؟! مگر این قانون، منطق پلکانی و تدریجی و مرتبه‌ای در مجازات ندارد؟! و مگر میان توده و خواص، تمایز ننهاده؟! و مگر بر ترجیح و تقدّم فرهنگ، اصرار نورزیده؟! مگر مطهری نگفته که چه‌بسا باید برخلاف میل جامعه، عمل کرد تا مصلحت جامعه فراهم آید؛ هرچند در کوتاه‌مدت، مخالفت‌هایی صورت بگیرد اما در بلندمدت، حقایق آشکار خواهد شد؟! در اینجاست که روشن می‌شود منطق روش‌شناختیِ محقق داماد به‌عنوان یک فقیه، چه بی‌اندازه بر باد تکیه داده است. وی به‌راستی، قایقی کاغذی ساخته و در آب افکنده. 🔹[چهارم]. محقق داماد، در بخش دیگر نوشته است: ▪️«موضوع حجاب باید از ‌طریق فرهنگی پیگیری شود، نه با چوب و فلک». 🔺باید بسی تأسّف خورد؛ کسی‌که جامۀ رسول بر تن دارد و خویش را فقیه می‌خواند و بساط درس خارج پهن کرده، این‌چنین دربارۀ واقعیّت، به تحریف و وارونه‌سازی و مبالغه و ناراست‌نویسی رو می‌آورد و هیجان و حرارتِ بی‌پایه برمی‌انگیزد تا مخاطب را منفعل سازد. در کدام دوره از حیات انقلابی، بی‌حجابان را به چوب و فلک بسته‌اند؛ جز آن‌که بسیاری از هم‌پیاله‌های سیاسیِ محقق داماد در جریان اصلاحات – یا همان چپ مذهبی در دهۀ شصت - خودسرانه و جاهلانه و بدون مجوز از امام خمینی، در کوچه و خیابان این‌چنین کرده‌اند و امام خمینی نیز، بی‌درنگ، گریبان آنها را گرفت. نیروی انتظامی و قوّۀ قضائیه، در کجا به چوب و فلک رو آورده‌اند؟! حبس و جریمه و محرومیّت اجتماعی، چوب و فلک است؛ آن هم برای کسانی‌که اصرار بر کشف حجاب و برهنگی دارند و تذکّر به آنها، بی‌اثر است؟! عجبا که چنین روحانیانی، با این حجم از قضاوت‌های مبتنی بر ناواقعیّت‌ها و نااخلاق‌ها، سخن از مواجهۀ فرهنگی نیز می‌گویند ... در پایان، آمادگی خود را برای مناظرۀ زنده و عمومی با وی، بر اساس اندیشه‌های حکمرانانه و فرهنگیِ استاد مطهری اعلام می‌کنم. به کانال عشاق بقیت الله بپیوندید👇 @oshghebaghyatollah
هدایت شده از عشاق بقیت الله
📩 نامۀ سرگشودۀ آیت‌الله محقق داماد به مراجع دربارۀ قانون حجاب بسمه تعالی محضر مقدس مراجع معزز تقلید شیعه متع الله المسلمین بطول بقائهم  سلام علیکم   با کمال ادب و احترام مواردی را‌ به عرضتان می‌رساند:   ۱. امروز در کنار رسالت عظیمی که در راستای حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های مکتب تشیع و آموزه‌های اهل‌بیت عصمت و‌ طهارت(ع) به کف با کفایت آن بزرگواران سپرده شده؛ بدون‌شک نظارت بر اجرای این دستور و آموزه مهم نبوی است که: یسروا ولا تعسروا و بشروا ولا تنفرو‌ا. بی‌تردید این رسالت بزرگ، در جهانی که کانون‌های قدرت و فساد در حال دامن‌زدن به اسلام‌هراسی و نشان‌دادن چهره‌ای خشن از آیین پیامبر رحمت(ص) هستند بسی حساس‌تر می‌شود.   ۲. مستحضرید که اخیراً قانونی در مجلس شورای اسلامی با  عنوان لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب به تصویب رسیده که حسب اطلاع، قوۀ مجریه؛ آمادگی اجرای آن را ندارد و آن را غیرقابل اجرا و بر خلاف مصالح عامه می‌داند. تجربۀ عملی در پی‌گیری آنچه این قانون در پی آن است هم نشان داده است که رعایت شرایط امر به معروف و نهی از منکر از جمله عدم توهین به کسانی که امر و نهی می‌شوند و رعایت حرمت و کرامت آنها در عمل ممکن نبوده است و بسیار اتفاق افتاده است که نه تنها آبرو و حیثیت شخص مورد امر و نهی که خانواده آنها نیز مورد تعرض قرار گرفته است.   ۳. نکته مهمی که کاملاً مرتبط با رسالت مرجعیت است اینکه به نظر این جانب با توجه به آشنایی با مفهوم و معنای قانون و‌‌ تجربۀ نسبتاً طولانی و انس با دانش حقوق، مواد زیادی از این قانون نه تنها غیرقابل اجرا‌ که از نظر ثمربخشی در امر مقدس عفاف و حجاب درست، نتیجه عکس خواهد داد و حتی موجب تنفر نسل جوان از آموزه‌های دینی و ترک ناخواستۀ وطن اسلامی توسط برخی از هموطنان عزیز می‌شود.   ۴. مکرراً از سوی مقامات عالی ‌کشور در ملاقات با مسئولان کشوری تذکر داده شده است که موضوع حجاب باید‌ از ‌طریق فرهنگی پی‌گیری شود، نه با چوب و فلک؛ ولی تصویب این قانون، خلاف منویات و تذکرات مرجعیت است.   ۵. اینک که این قانون‌ هنوز ابلاغ نشده و لازم الاجرا نگردیده؛ به عنوان یک دانش‌آموخته حوزه علمیه قم  از شما بزرگواران استدعا دارم‌ در راستای رسالت فرهنگی نهاد مرجعیت برای حل این معضل اجتماعی که عدم توجه به آن ممکن است موجب خسارت به دین و آیین و نظام و کشور عزیزمان شود عنایت ویژه فرموده تا مساله از طرق پیش‌بینی شده در‌‌ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به نحو شایسته حل و فصل گردد.  سید مصطفی محقق داماد ۱۴۰۳/۹/۱۱ به کانال عشاق بقیت الله بپیوندید👇 @oshghebaghyatollah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
17.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 کلیپ کوتاه از استاد امین کرمی ✍ تفاوت یهود و صهیونیسم ⏳ زمان ۱/۲۸ ثانیه 💻 لینک کانال آپارات: http://aparat.com/ostad_karami 🛰 آدرس اینستاگرام: amin_karami@ 📲آدرس کانال ایتا: https://eitaa.com/aminkarami_media @maktab.zohour14 🥀اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیکَ الفَرَج🥀 ✅@aminkarami_media
‹بِسْــــم‌ِاللَّھ‌ِ‌الرَّحمَٰن‌ِالرَّحِیمِ› 📌هیئت هفتگی 🌱 ویژه برادران 🕗 زمان: چهارشنبه ۱۴ آذر ماه ساعت ۲۰:۰۰ 🕌 مکان: میدان طالقانی ایستگاه صلواتی 🎙سخنرانی با موضوع : شناخت امام زمان(عج) [هیئت‌نوجوانان بقية الله] | @baghiat_allah_ir
هدایت شده از مقدسه نبی پور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌 ♦️چقدر قشنگ مهربانی و از خودگذشتگی رو تعریف کرد 💔🥹 ✅کانال وسطی کلای قائمشهر @vostakola_Ghaemshar
هدایت شده از مقدسه نبی پور
11.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ پاسخ شهید بهشتی و شهید مطهری به اظهارات تأسف آور رئیس جمهور در نشست خبری دیشب ! ❌ نتانیاهو: ❌شیمون پرز : 🪧 ☆ــــــــــــــــــــ زلزلـه کانال تحلیل سیاسی و نظامی ــــــــــــــــــــــ☆ 🇮🇷@zelzeleh313🇮🇷