eitaa logo
🌹🌹محله های مهدوی(روستاهای نوکنده کامازندران)🌹🌹
79 دنبال‌کننده
10هزار عکس
12.3هزار ویدیو
66 فایل
نظراتتون راجع به اخبار کانال رو تو صفحه شخصی پیام بدین(انتقاد وپیشنهاد)تا بررسی بشه. @Ghadir17_4_1402
مشاهده در ایتا
دانلود
نشست حجت الاسلام سالخورده مدیرکل محترم مرکز خدمات حوزه های علمیه مازندران به همراهی حجت الاسلام قاسمی معاون اجرایی مرکز خدمات با حجت الاسلام صادقی معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه مازندران در خصوص طرح های تبلیغی ، گزارش عملکرد مبلغین و نحوه دریافت آن توسط مرکز خدمات جهت هدفمندی سه شنبه ۱۴۰۲/۰۶/۲۸ دفتر معاونت تبلیغ 📢 کانال رسمی معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه استان مازندران https://eitaa.com/joinchat/1840644277C74401933d0
رهبر انقلاب: در مدارس نظرسنجی کنید ببینید چند نفر رونالدو را می‌شناسند، چند نفر کاظمی‌آشتیانی را بایستی کاری کنیم که دانش‌آموز دارای هویت ملی بشود. مهمتر از علم‌آموزی یا لااقل در حد علم‌آموزی این است که او احساس هویت بکند، یک انسان با هویت ساخته بشود، یک هویت ملی، هویت احساس اعتماد به نفس ملی پیدا بکند. از عمق جان کودک ما با افتخارات کشور آشنا بشود این چیزی است که امروز وجود ندارد خیلی از افتخارات حالا ایشان اسم مرحوم آقای کاظمی‌آشتیانی را آوردند شما بین بچه‌های مدرسه‌تان، مدارس‌تان نظرخواهی کنید ببینید چند درصد کاظمی‌آشتیانی را با آن همه خدمات، با آن ارزش وجودی که این مرد، این جوان، جوان هم بود داشت می‌شناسند چند درصد، رونالدو را چند درصد می‌شناسند، ما چرا افتخارات ملی خودمان را نمی‌شناسیم؟ این خیلی مهم است یک بخش از این چیزهایی که میگوییم هویت ملی همین است که افتخارات ملی را، گذشته‌ی علمی را، گذشته‌ی سیاسی را، گذشته‌ی بین‌المللی را بشناسند. اخبار را در ببینید↙️ eitaa.com/joinchat/1231028412C5231d1781b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هموطن گرامی آیا اطلاع دارید پیام با محتوای سود سهام عدالت، ابلاغ حکم قضایی ثنا که از پیام رسان های داخلی و خارجی و خطوط شخصی برای افراد جامعه ارسال می گردد عمده ترین شیوه سرقت اینترنتی از کارت های بانکی هست چرا که نرم افزارهای مخرب حریم خصوصی شما را نقض می کند و در صورت کلیک بر روی آدرس اینترنتی شما قربانی بعدی خواهید بود.
من نیز همراه شما از منتظرانم‌ ✅ امام رضا (ع) می‌فرماید: 🔸 «وه چه نیکوست صبر و انتظار فرج، مگر نشنیده‌اید گفتار خدا را که فرموده است: 📜 [وَ ارْتَقِبُوا إِنِّي مَعَكُمْ رَقِيبٌ، فَانْتَظِرُوا إِنِّي مَعَكُمْ مِنَ الْمُنْتَظِرِينَ‏] (۱) 📃 [منتظر باشید که من نیز همراه شما از منتظرانم‌] پس صبر و شکیبائی را پیشه خود سازید که فرج بعد از یأس و نومیدی خواهد آمد. اقوامی که پیش از شما بودند از شما شکیباتر بودند». (۲) ⬅️ روزگار رهایی، جلد ‌۱، صفحه: ۳۸۹ (۱). هود: ۹۳ و یونس: ۲۰ و ۱۰۲. (۲). بحار الانوار جلد ۵۲ صفحه ۱۲۹، منتخب الاثر صفحه ۴۹۶ و غیبت نعمانی صفحه ۱۸۰.
🍀میخواهید مومن باشید؟ -ببینید مولا علی(علیه السلام) چه میگوید...🌿 ـ ـ ـ ـ ــــــــــ✾ــــــــــ ـ ـ ـ ـ
بارقه ها | سید امیر سیدی: 🚩 یکی از ابهامات جدی بچه ها در رابطه با ائمه، چرایی شهادت امامان و وضعیت بعد از شهادتشونه؟ 📌 در مورد چرایی میشه مبارزه با ظلم رو به صورت کلی یا به صورت جزئی دشمنان هر کدوم از ائمه و اقدامات ظالمانه شون با زبان کودکانه برای بچه ها توضیح داد و پاسخ به‌این سوال مساله سختی نیست. 🌙 اما در مورد سؤال دوم و نحوه ارتباط با ائمه بعد از شهادت، قبلش باید ببینیم بچه ها از مساله مرگ تصویر درست و صحیحی دارند یا نه؟ 🪦 اگه تصور بچه ها از مرگ درست و الهی نباشه، مساله و ارتباط با هم معمولا براشون حل نمیشه 🔰 پس بیاید به طور جدی درباره مساله مرگ برای کودکان صحبت کنیم و یه بار برای همیشه ببینیم چطور میشه به سوالهای بچه ها تو این زمینه جواب داد 💢 یا به قول روانشناس ها در کودکان توی غرب به عنوان یه آسیب برای کودکان خاص مطرحه، ❓ یعنی روانشاسای غربی نشستن کلی فکر کردن که برای کودک هایی که عزیزی رو از دست میدن باید چیکار کنن که کمتر آسیب و ببینن (انصافا هم خیلی تو این زمینه کار کردن) 💎 اما مساله عمیقتر و فراگیرتر از این حرفهاست، و یه جورایی همه بچه های دنیا کم و بیش با این مساله و ابهام مواجه اند که چرا مامان بزرگ یا پدربزرگ دوستم مرد؟ و ما بعد از اینکه می‌میریم کجا میریم؟ و... 🧱 این سوال‌ها رو با با پیچوندن و دست به سر کردن و این ترفندها نمیشه از سر بچه‌ها بیرون کرد و یه وقتایی به مهمترین چالش ذهنیشون تبدیل میشه 🤨 🏮 تبیین مساله سوگ برای کودکان تو سالهای اخیر حتی برای غربی ها هم مهم شده و فهمیدن یک انسان چقدر تو ذهنیت سالم بچه ها موثره 🔶 همین الان سالانه چند صد کتاب کودک تو دنیا با موضوع منتشر میشه که مخاطبش یا خود بچه ها هستن یا برای آگاهی والدین نوشته میشه (ان شاءالله چندتا از بهترینهاش تو ادامه بحث معرفی و نقد میکنم)
بارقه ها | سید امیر سیدی: 🌀 اولین کتابی که میخوام درباره اش صحبت کنم مجموعه ۵ جلدی "پرسش های کودکان درباره مرگ" اثر ماری اوبینه و انتشارات هستش. ✳️ ماری اوبینه که سالها خودش تو سردبیر مجلات مختلف کودکان بوده تو این مجموعه سعی می کنه به ۵ تا از مهمترین سوالهای بچه ها درباره مرگ جواب بده 🔰 نکته اولی که میخوام بگم اینه که این ۵ سوال که موضوع این ۵ جلد کتابه به نظر نویسنده مهمترین سوالهای بچه ها درباره مرگه، پس شناخت این ۵ سوال خیلی مهمه 🏮 قبل از ورود به بررسی تک تک کتابها لازمه در مورد کیفیت متن و تصویرگری و حرفه ای بودن نگارش کتابها بگم‌ که واقعا این مجموعه فوق العاده است و هیچی از لحاظ کم نداره
بارقه ها | سید امیر سیدی: 💠 اولین جلد این مجموعه اسمش درخت دوشاخه است قراره معنای مرگ رو برای بچه ها توضیح بده. 😐 〽️ نه به معنای اینکه بعدش چی میشه؟ یا فایده اش چیه؟ یا چرا اصلا اتفاق میفته؟ (بلکه به معنا ارتباط مرگ با زندگی) 📌 خب بریم سراغ خلاصه قصه: 🌳 توی سرزمین فقیر یه درخت دوشاخه است که همیشه میوه های آبدار و خوشمزه داره ولی میوه های یه شاخه اش کشنده است و شاخه دیگه اش سالم و مفیده. 🍈 هیچکس نمیدونه کدوم شاخه مرگباره برای همین کسی دست زدن به میوه های این درخت رو نداره... 🍐 تا اینکه یه روز یه پدر به خاطر شدت گرسنگی پسرش دست به یه میزنه و یکی از میوه های شاخه سمت راست رو میچینه و می‌خوره، تا اگه مرد پسرش میوه های شاخه سمت چپ رو بخوره و اگه زنده موند از همون شاخه به پسرش میوه بده 🍎 پدر زنده میمونه و همه مردم اون سرزمین می‌فهمند که شاخه سمت راست زندگی بخشه و شاخه سمت چپ شاخه ی مرگه.... ⁉️ خب حالا ادامه داستان رو حدس بزنید که مردم با این درخت چه کار میکنن و نویسنده چطور میخواد رو با این قصه یک برای بچه ها توضیح بده 🏮 شما اگه جای نویسنده بودید چه کار می‌کردید؟ ✔️ درباره ادامه داستان فکر کردید؟ 〰 بعد از اون ماجرای چیدن میوه شاخه سمت راست و لو رفتن قضیه مردم اون سرزمین تصمیم میگیرن شاخه سمت چپ یعنی شاخه مرگ رو برای همیشه قطع کنن تا باخیال راحت از میوه های شاخه زندگی استفاده کنن. ❇️ اما فردای روز قطع کردن میبینن درخت دوشاخه خشک شده و هیچ میوه ای نداره ⭕️ پیام داستان اینه که زندگی در مقایسه با مرگ معنا پیدا میکنه و اگه مرگ نباشه زندگی هم معنایی نداره. 🌀 بنابراین نویسنده در جواب این سوال که مرگ چیست؟ میگه مرگ یعنی زنده نبودن و همون طور که مرگ بدون زندگی بی معنا است، زندگی هم بدون مرگ معنا و تعریفی نداره 🌙 خب حالا ببینیم ما توی اسلام زندگی بدون مرگ داریم یا نه؟ و اصلا حیات و زندگی یعنی چی؟ 🌱 ما توی نگاه های دینی مون قراره مومنین توی بهشت تا ابد زندگی کنن بدون اینکه هیچ به سراغشون بیاد و این زندگی بدون مرگ بی معنا و بی مفهوم نیست، ❓میدونید چرا؟ 🌴 چون در برابرشون کمال بی نهایته و لحظه به لحظه دارن رشد می کنن و به خدا نزدیکتر میشن، برای همین زندگی شون توی کاملا معنا داره و نیازی به وجود مرگ نیست تا با مقایسه با اون زنده بودنشون معنی پیدا کنه 📶 اونا با مقامات الانشون با مقامات قبلی پایین‌تر کاملا احساس زنده بودن دارن و همیشه یه زندگی هدفمند رو به رشد رو تجربه میکنن 🏮 میدونید که "حی" یکی از برترین صفات خداست، و وقتی میخوایم این رو برای توضیح بدیم میگیم خدا زنده است یعنی با و و بر اساس یه سری کار رو تو عالم انجام میده. ✔️ معنی حیات و زندگی هم دقیقا همینه و برای توضیحش هیچ نیازی به مقایسه اش با مرگ نداریم. 📼 پس چکیده کل حرفامون تا اینجا این شد که👇 جواب مرگ چیه؟ (معنا بخش به زندگی) نیست ⁉️ پس مرگ چیه؟ 💯 روزهای آینده مفصل درباره اش صحبت می کنیم.
بارقه ها | سید امیر سیدی: 🪴 سلام... ☘ امروز میریم سراغ نقد جلد دوم پرسش های کودکان درباره مرگ که اسمش هست "ارباب باغ" 🌱 تو این جلد نویسنده در مورد یه سوال خیلی مهم صحبت میکنه👇 "اگر قرار است بمیریم، چرا زندگی می‌کنیم؟" 🔰 سوالی که اگه جواب درست و قانع کننده ای براش پیدا نشه، نتیجه اش تو بچه ها و یا حتی 😱 🏮 این سوال همون مساله معروف معنای زندگی و یا هدف زندگی است که چند قرنه غربی ها درگیرش هستن ☢ و ثمره تلاش های ناموفق اندیشمندان غربی، آمار وحشتناک تو کشورهای توسعه یافته مثل ژاپن و انگلیسه. 🏝 کتاب اینجوری شروع میشه که بچه ها توی ساحل با کلی زحمت یه قلعه شنی خوشگل میسازن 🌊 و یهو با یه موج کل قلعه شون میشه 💥 حالا سوالشون اینه که اگه قراره دوباره موج بیاد و قلعه رو خراب کنه چرا دوباره بسازیمش؟ 💾 حالا خودتون بذارید جای پدر و مادر این بچه اردک ها و سعی کنید جوابشون بدید 🤡 پاسخ امروز جهان غرب برای سوال چرا زندگی میکنیم؟ لذت بردن در لحظه است 🌵 در واقع این جواب مبتنی بر نبود جهان آخرت و نابودی انسان همراه با مرگه، که راهی برای ارزشمند کردن زندگی جز برجسته کردن لذت های قبل از مرگ نداره 📿 در حالی که تو نگاه توحیدی، دنیا مزرعه آخرته و ارزشمندی زندگی توی دنیا به خاطر اینه که ابدیت آدم ها رو می‌سازه 🔑 پس جواب سوال دوم این شد که: درسته همه ما قراره بمیریم ولی برای رسیدن به در دنیای بعد مرگ به شدت به توی دنیا و نیاز داریم