سعادت مندی حقیقی این است.pdf
579K
.
حقایقی که قابل بیان و وصف نیستند!؟
...به کودکی که در عالم خاص خود است
و سرگرم و فریفته به انواع عروسک و اسباب بازی های متنوع از انواع اتومبیل و ...و...
هیچ کس نمی تواند حقیقت انواع اتومبیل و عروس و کاخ ویلا و طلا و جواهرات و ...و... را تبیین کند
معنی و مفهوم این حقیقت ها را فقط جوان بالغ کامل درک میکند انهم محدود ودر حوزه دانش واگاهی خود از انواع مدل های اتومبیل و کاخ و غرفه و ...و..
ولذت عفو کردن را جز انکه محکوم به اعدامی را دراستانه مرگ عفو نموده است
هرگز درک نخواهدکرد به هرزبانی این لذت بیان شود نمی تواند ماهیت انرا به طرف مقابل منتقل نماید...
یکی که در مسافرت به خارج ازبلاد خود میوه نوبرانه ای دیده و خورده است وقت برگشت به شهر خود هرچه از شکل و مزه واندازه و...رنگ وسایر خصوصیات ان میوه بگوید هرگزقادر نیست حقیقت ان میوه را به کسانی که ندیده و نخورده اند تفهیم کند
براین اساس وقتی به فضل وکرم حق تبارک و تعالی و شفاعت اولیای او وارد بهشت شدیم انشاء الله تبارک وتعالی
حقیقت بهشت و نعمت های ان راخواهیم فهمید انهم فقط بهشتی که ما مقیم ان هستیم
ونه بهشت های دیگر و نعمت هایی که ما ازان بهره مندیم ونه نعمت های سایر بهشت هایی که دیگران ازان بهره مندند ....قسمتی ازمتن درس چهارم ازتلاوت سوره مبارکه واقعه
حضرت امام صادق علیه السلام فرمودند:
فرشتگانی که
قلم های از طلا و کاغذهایی از نقره
دردست دارند
از روز پنج شنبه
از آسمان به سوی زمین می آیند
و تا غروب روز جمعه روی زمین هستند
فقط به فقط برای نوشتن ثواب
صلوات بر محمد و آل محمد علیهم السلام
به حساب صلوات فرستنده های
شب وروزجمعه
مفاتیح الجنان اعمال روزوشب جمعه
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ
الْأَوْصِيَاءِ الْمَرْضِيِّينَ
بِأَفْضَلِ صَلَوَاتِكَ وَ بَارِكْ عَلَيْهِمْ
بِأَفْضَلِ بَرَكَاتِكَ
وَ السَّلاَمُ عَلَيْهِمْ وَ عَلَى أَرْوَاحِهِمْ
وَ أَجْسَادِهِمْ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ
:
شنيدم از حضرت امام جعفر صادق عليه السلام فرمودند
صلوات بر محمد و آل محمد ما بين ظهر و عصر معادل هفتاد ركعت است و كسى كه بگويد
بعد از عصر روز جمعه
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ الْأَوْصِيَاءِ الْمَرْضِيِّينَ بِأَفْضَلِ صَلَوَاتِكَ وَ بَارِكْ عَلَيْهِمْ بِأَفْضَلِ بَرَكَاتِكَ وَ السَّلاَمُ عَلَيْهِمْ وَ عَلَى أَرْوَاحِهِمْ وَ أَجْسَادِهِمْ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ
خواهد بود براى او مثل ثواب عمل جن و انس در آن روز. ...
اگر ده مرتبه و اگر نه هفت مرتبه بخواند افضل است زيرا از حضرت صادق عليه السلام روايت است هر كه بعد از نماز عصر روز جمعه پيش از آنكه از جاى نماز خود برخيزد
ده مرتبه اين صلوات را بخواند صلوات فرستند بر او ملائكه از اين جمعه تا جمعه آينده همين ساعت و
و شيخ كلينى در كافى روايت كرده كه چون روز جمعه نماز را ادا كردى بگو
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ الْأَوْصِيَاءِ الْمَرْضِيِّينَ بِأَفْضَلِ صَلَوَاتِكَ
وَ بَارِكْ عَلَيْهِمْ بِأَفْضَلِ بَرَكَاتِكَ وَ السَّلاَمُ عَلَيْهِ وَ عَلَيْهِمْ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ
به درستى كه هر كه اين صلوات را بعد از نماز عصر بخواند بنويسد حق تعالى براى او صد هزار حسنه و محو فرمايد از او صد هزار سيئه و برآورد صد هزار حاجت او را و بلند فرمايد براى او صد هزار درجه
و نيز فرموده كه روايت شده كه هر كه اين صلوات را هفت مرتبه بگويد
خداوند رد كند بر او به عدد هر بنده اى حسنه اى و عملش در آن روز مقبول باشد و بيايد در روز قيامت در حالتى كه ما بين ديدگان او نورى باشد مفاتیح
وصلی علی ولی الحسن و وصیه.mp3
1.46M
.وَصَلِّ عَلَىٰ وَلِيِّ الْحَسَنِ وَوَصِيِّهِ وَوارِثِهِ،
الْقائِمِ بِأَمْرِكَ، وَالْغائِبِ فِي خَلْقِكَ،
وَالْمُنْتَظِرِ لِإِذْنِكَ،
اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلَيْهِ، وَقَرِّبْ بُعْدَهُ،
وَأَنْجِزْ وَعْدَهُ، وَأَوْفِ عَهْدَهُ،
وَاكْشِفْ عَنْ بَأْسِهِ حِجابَ الْغَيْبَةِ،
وَأَظْهِرْ بِظُهُورِهِ صَحائِفَ الْمِحْنَةِ،
وَقَدِّمْ أَمامَهُ الرُّعْبَ،
وَثَبِّتْ بِهِ الْقَلْبَ، وَأَقِمْ بِهِ الْحَرْبَ،
وَأَيِّدْهُ بِجُنْدٍ مِنَ الْمَلائِكَةِ مُسَوِّمِينَ،
وَسَلِّطْهُ عَلَىٰ أَعْداءِ دِينِكَ أَجْمَعِينَ،
وَأَلْهِمْهُ أَنْ لَايَدَعَ مِنْهُمْ رُكْناً إِلّا هَدَّهُ،
وَلَا هاماً إِلّا قَدَّهُ ، وَلَا كَيْداً إِلّا رَدَّهُ،
وَلَا فاسِقاً إِلّا حَدَّهُ؛ وَلَا فِرْعَوْناً إِلّا أَهْلَكَهُ،
وَلَا سِتْراً إِلّا هَتَكَهُ، وَلَا عَلَماً إِلّا نَكَّسَهُ،
وَلَا سُلْطاناً إِلّا كَسَبَهُ، وَلَا رُمْحاً إِلّا قَصَفَهُ،
وَلَا مِطْرَداً إِلّا خَرَقَهُ، وَلَا جُنْداً إِلّا فَرَّقَهُ،
وَلَا مِنْبَراً إِلّا أَحْرَقَهُ، وَلَا سَيْفاً إِلّا كَسَرَهُ،
وَلَا صَنَماً إِلّا رَضَّهُ، وَلَا دَماً إِلّا أَراقَهُ،
وَلَا جَوْراً إِلّا أَبادَهُ، وَلَا حِصْناً إِلّا هَدَمَهُ،
وَلَا باباً إِلّا رَدَمَهُ، وَلَا قَصْراً إِلّا خَرَّبَهُ ،
وَلَا مَسْكَناً إِلّا فَتَّشَهُ، وَلَا سَهْلاً إِلّا أَوْطَأَهُ،
وَلَا جَبَلاً إِلّا صَعِدَهُ، وَلَا كَنْزاً إِلّا أَخْرَجَهُ،...
متن کامل باترجمه 👇
https://erfan.ir/m311
🔥یکی از سه غفلت بزرگ
🌱قصور در انجام کار خیر
الإمامُ عليٌّ عليه السلام
الرُّكُونُ إِلَى الدُّنْيَا
مَعَ مَا تُعَايِنُ مِنْهَا جَهْلٌ؛
وَ التَّقْصِيرُ فِي حُسْنِ الْعَمَلِ
إِذَا وَثِقْتَ بِالثَّوَابِ عَلَيْهِ غَبْنٌ؛
وَ الطُّمَأْنِينَةُ إِلَى كُلِّ أَحَدٍ
قَبْلَ الِاخْتِبَارِ لَهُ عَجْزٌ.
گرايش به دنيا، با آنچه از آن مى بينى،
نادانى است
⭐️قصور در انجام کار خیر
اگر به ثواب آن اطمينان دارى
زيانكارى است
و اعتماد به هر كس،
پيش از سنجیدن او،
عجز و ناتوانى است
حکمت 384 نهج البلاغة للصبحي صالح ؛ ص544
دو آفت راه سعادت
الإمامُ عليٌّ عليه السلام
أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّ أَخْوَفَ مَا أَخَافُ عَلَيْكُمُ اثْنَتَانِ
اتِّبَاعُ الْهَوَى وَ طُولُ الْأَمَلِ،
فَأَمَّا اتِّبَاعُ الْهَوَى فَيَصُدُّ عَنِ الْحَقِّ
وَ أَمَّا طُولُ الْأَمَلِ فَيُنْسِي الْآخِرَةَ.
أَلَا وَ إِنَّ الدُّنْيَا قَدْ وَلَّتْ حَذَّاءَ
فَلَمْ يَبْقَ مِنْهَا إِلَّا صُبَابَةٌ كَصُبَابَةِ الْإِنَاءِ
اصْطَبَّهَا صَابُّهَا؛
أَلَا وَ إِنَّ الْآخِرَةَ قَدْ أَقْبَلَتْ وَ لِكُلٍّ مِنْهُمَا بَنُونَ،
فَكُونُوا مِنْ أَبْنَاءِ الْآخِرَةِ
وَ لَا تَكُونُوا مِنْ أَبْنَاءِ الدُّنْيَا،
فَإِنَّ كُلَّ وَلَدٍ سَيُلْحَقُ بِأَبِيهِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ،
وَ إِنَّ الْيَوْمَ عَمَلٌ وَ لَا حِسَابَ
وَ غَداً حِسَابٌ وَ لَا عَمَلَ
نهج البلاغه نسخه صبحی صالح خطبه 42
آنچه بيش از هر چيز ديگر
مى ترسم كه گرفتار شوید
دو چيز است،
يكى پیروی خواهشهاى نفسانى
که انسان را از راه حقّ باز مى دارد،
و دوم آرزوهاى دراز در دل پروراندن است که
آخرت را از یاد می برد
بدانيد كه دنيا پشت كرده
و به سرعت مى گذرد.
و از آن جز، ته مانده
آبى در ظرفى،
كه آب آن ريخته باشند
باقى نمانده است.
و آخرت نزدیک است
و هر يك از این دو را فرزندانی است
شما فرزندان آخرت باشيد و نه دنيا
چون هر فرزندى به زودى
در روز قيامت به پدرش ملحق مىشود
امروز روز عمل است نه حساب
و فردا، روز حساب است نه عمل.
به بقای ستمگران کمک نکنیم
فَمَنْ أَحَبَّ بَقاءَهُمْ
فَهُوَ مِنْهُمْ
وَمَنْ کانَ مِنْهُمْ
کانَ وَرَدَ النّار
وسائل الشيعة،
مؤسسة آل البيت عليهم السلام،
قم، ۱۴۰۹ ق، ج۱۷، ص۱۸۲.
💎هر کس بقای ستمگران را
دوست داشته باشد،
از آنان محسوب میشود
و هر کس از آنان محسوب شود،
داخل آتش خواهد شد.
***
مطمئناً کمک نکردن به ظالمان
سبب می شود
عمر جنایت های آنها
زودتر به پایان رسد ...
فکر و ذکر و رفتار و خلق
و خو و بینش ومنش و روش ...
چگونه عوض میشود
https://eitaa.com/noktaha/7
مسابقه ای که
به برنده ان بهشت دهند
و بازنده را به دوزخ برند
الإمامُ عليٌّ عليه السلام
....أَمَّا بَعْدُ، فَإِنَّ الدُّنْيَا قَدْ أَدْبَرَتْ وَ آذَنَتْ بِوَدَاعٍ
وَ إِنَّ الْآخِرَةَ قَدْ أَقْبَلَتْ وَ أَشْرَفَتْ بِاطِّلَاعٍ.
أَلَا وَ إِنَّ الْيَوْمَ الْمِضْمَارَ وَ غَداً السِّبَاقَ
وَ السَّبَقَةُ الْجَنَّةُ وَ الْغَايَةُ النَّارُ.
أَ فَلَا تَائِبٌ مِنْ خَطِيئَتِهِ قَبْلَ مَنِيَّتِهِ؟
أَلَا عَامِلٌ لِنَفْسِهِ قَبْلَ يَوْمِ بُؤْسِهِ؟
أَلَا وَ إِنَّكُمْ فِي أَيَّامِ أَمَلٍ مِنْ وَرَائِهِ أَجَلٌ،
فَمَنْ عَمِلَ فِي أَيَّامِ أَمَلِهِ قَبْلَ حُضُورِ أَجَلِهِ
فَقَدْ نَفَعَهُ عَمَلُهُ وَ لَمْ يَضْرُرْهُ أَجَلُهُ؛
وَ مَنْ قَصَّرَ فِي أَيَّامِ أَمَلِهِ قَبْلَ حُضُورِ أَجَلِهِ
فَقَدْ خَسِرَ عَمَلُهُ وَ ضَرَّهُ أَجَلُهُ ...
خطبه 28 نهج البلاغه نسخه صبحی صالح
همانا دنيا روى برگردانده و وداع نموده
و آخرت روى آورده ونشانه های آن ظاهر شده
بدانيد امروز روز تمرين و فردا روز مسابقه است
به برنده بهشت دهند و بازنده را به دوزخ برند
ایا کسى نيست که قبل از مردن از خطاهايش توبه کند؟
قبل از رسيدن روز بدبختی وبیچارگی
براى خود کاری کند ؟
آگاه باشيد! در دوران آرزوهایی
به سر مى بريد
که مرگ در پى آن است
هر کس قبل از فرا رسيدن أجلش
به عمل صالح پردازد،
سود برده و مردن به او زيانى نمى رساند
و هر کس پيش ازتمام شدن مهلت
در انجام عمل صالح کوتاهى کند
ضرر کرده ومردن براى او خسارت بار خواهد بود.
باور وتصدیق کنیم.pdf
489.2K
....عملکرد اغلب ماها حاکی ازان است که
به معاد و روز جزاء و صفوف محشر و حساب و کتاب و بهشت ودوزخ و...ایمان و اعتقاد لازم ودرست و حسابی نداریم
تصدیق نمی کنیم و باورنداریم این سخن پروردگار متعال خطاب به تک تک ماهاست که نَحْنُ خَلَقْنَاکُمْ فَلَوْلا تُصَدِّقُونَ
کمی فکر کنیم وبه خود بگوییم مگر ما را پروردگار مهربانمان خلق نکرده است چرا حرف های اورا باور وتصدیق نمیکنیم
چقدر اگاهی داریم که ازچی و چگونه خلق شدیم چه كسي نطفه مرد وزن را خلق ميكند و چه كسي ازاين دو در يك محيط بسته ظلمانی انسانی با این عظمت درخلقت در هریک از اعضاء چون چشم وگوش ومغز وقلب و... می افریند عضوها واندام هایی که بر روی هرکدام هزاران پزشك بر سر كار مطالعه وتحقیق وتدریس و... هستند خودمان نطفه خود مان را خلق می کنیم وازو صاحب فرزند دختر و پسر می شویم یا متخصیین طب وامثال هاریسون و... و تحصیل کرده های دانشکده های طب و طبابت در سرتاسر عالم خلق میکنند غیر از این است که انسان ها به خاطر عشق فطری خدادادی زوج ها درعالم خلقت باهم ازداوج میکنند و به خاطر لذتی که پروردگار در امر هم خوابگی قرارداده است وخصوصیات لازم ومناسبی که در ابزار تولید مثل قرارداده است تا نطفه زوجین به هم رسد و لقاح حاصل کند سبب تولد مکرر ومداوم میشود کجای مراحل توالد و تناسل مکرر در خلقت را غیر از مقاربت و هم خوابگی خود انسان مدیریت میکند ؟ چه کسی جنسیت جنین و تناسب انرا مشخص میکند ...
چقدر زیبا هستیم ؟
نمره زیبایی ما چند است ؟ 👇
https://eitaa.com/noktaha/4349
مهمترین لذت زندگی ما چیست ؟درچه عالمی هستیم ؟
👇
https://eitaa.com/noktaha/4348
سه تابلو یی که نگاه وفکر به ان هر روز سرنوشت زندگی را عوض میکند
https://eitaa.com/noktaha/98
سه مقاله فوق را مکرر بخوانیم ونشر دهیم