وَسَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا
أَيَّ مُنقَلَبٍ يَنقَلِبُونَ
https://eitaa.com/noktaha/6762
خدا آتش دوزخ را به منافقان و کافران
وعده داده است
در آن جاودانه اند،
واین برای آنان بس است
خدا لعنتشان کرده
و برای آنان عذابی دائمی است
Allah has promised the hypocrites; men and women, and the disbelievers, the Fire of Hell, therein shall they abide. It will suffice them. Allah has cursed them and for them is the lasting torment.
نکته ها
خدا آتش دوزخ را به منافقان و کافران وعده داده است در آن جاودانه اند، واین برای آنان بس است خدا
مَنافیخُ جَهَنَّمَ
دَم های جهنم"
رَوی الصَّدوقُ بِاسْنادِهِ عَنْ مَوْلینَا الصّادِقِ ـ علیه السّلام
قالَ: بَیْنا رَسُولُ الله ِ ـ صلّی الله علیـه و آله
ذاتَ یَوْمٍ قاعِدا إذْ أَتاهُ جَبْرئیلُ ـ علیه السّلام ـ
وَ هُوَ کَئیبٌ حَزینٌ مُتَغَیِّرُ اللَّوْنِ فَقالَ رَسُولُ الله ِ، صلّی الله علیه و آله: یا جَبْرَئیلُ مالی أرَاکَ کئیبا حَزینا؟
فقالَ: یا مُحَمَّدُ، فَکَیْفَ لا أَکُونُ کَذلِکَ و إِنَّما وُضِعَتْ مَنافیخُ جَهَنَّمَ الْیَوْمَ
. فَقالَ رَسُولُ الله ِ ـ صلّی الله علیه و آله: وَ ما مَنافیخُ جَهَنَّمَ یا جَبْرَئیل؟
فقالَ: إنَّ الله َ تَعالی أَمَرَ بِالنّارِ فَأُوْقِدَ عَلَیْها أَلْفَ عامٍ حَتَّی احْمَرَّتْ؛
ثُمَّ أَمَرَ بِهَا فَأُوْقِدَ عَلَیْها أَلْف عامٍ حَتَّی ابْیَضَّتْ،
ثُمَّ أَمَرَ بِها فَأُوْقِدَ عَلَیْها أَلْفَ عامٍ حَتَّی اسْوَدَّتْ، وَ هِیَ سَوْداءُ مُظْلِمَةٌ.
فَلَوْ أَنَّ حَلْقَةً مِنَ السِّلْسِلَةِ الَّتی طُولُها سَبْعُونَ ذِراعًا
وُضِعَتْ عَلَی الدُّنیا،
لَذابَتِ الدُّنْیا مِنْ حَرِّها؛
وَلَوْ أَنَّ قَطْرَةً مِنَ الزَّقُومِ وَ الضّریعِ قَطَرَتْ
فی شَرابِ أَهْلِ الدُّنْیا،
ماتَ أَهْلُ الدُّنْیا مِنْ نَتْنِها.
قالَ: فَبَکی رَسُولُ الله ِ ـ صلّی الله علیه
وَ بَكَى جَبْرَئِيلُ علیه السلام
فَبَعَثَ اللَّهُ إِلَيْهِمَا مَلَكاً فَقَالَ
إِنَّ رَبَّكُمَا يُقْرِئُكُمَا السَّلَامَ
وَ يَقُولُ لَكُمَا إِنِّي قَدْ أَمَّنْتُكُمَا
مِنْ أَنْ تُذْنِبَا ذَنْباً أُعَذِّبُكُمَا عَلَيْه
ـ روضة الواعظين و بصيرة المتعظين (ط - القديمة) / ج2 / 507 / مجلس في ذكر جهنم و كيفيتها ..... ص : 506
...روزی رسول خدا ـ صلّی الله علیه و آله نشسته بود جبرئیل آمد در خدمتش، در صورتی که افسرده و محزون بود و رنگش متغیر بود. پیغمبر فرمود:
"ای جبرئیل چرا تو را افسرده و محزون می بینم؟"
گفت: "ای محمد ـ صلّی الله علیه و آله ـ چرا چنین نباشم در صورتی که امروز گذاشته شد
دَمهای جهنم
. پیغمبر خدا ـ صلّی الله علیه و آله ـ گفت: "چه چیز است دمهای جهنم؟
عرض کرد: همانا خدای تعالی امر فرمود به آتش، برافروخته شد هزار سال تا سرخ شد. بعد از آن امر فرمود به آن افروخته شد هزار سال تا سفید شد. پس از آن امر فرمود به آن، افروخته شد هزار سال تا سیاه شد و آن سیاه و تاریک است.
پس اگر یک حلقه از زنجیری که بلندی آن هفتاد ذراع است گذاشته شود بر دنیا،
هر آینه ذوب می شود دنیا از حرارت آن.
و اگر قطره یی از زقوم و ضریع آن بچکد در آبهای اهل دنیا،
همه می میرند از گَند آن.
پس گریه کرد رسول خدا ـ صلّی الله علیه و آله ـ و جبرئیل گریان شد. پس خدای تعالی فرستاد به سوی آنها فرشته عرض کرد:
"خدای شما سلام می رساند به شما و می فرماید من ایمن کردم شما دو تن را از اینکه گناهی کنید که عذاب کنم شما را به واسطه آن...
وَتَرَى الْمُجْرِمِينَ يَوْمَئِذٍ مُقَرَّنِينَ فِي الْأَصْفَادِ سَرَابِيلُهُمْ مِنْ قَطِرَانٍ وَتَغْشَىٰ وُجُوهَهُمُ النَّارُ لِيَجْزِيَ اللَّهُ كُلَّ نَفْسٍ مَا كَسَبَتْ ۚ إِنَّ اللَّهَ سَرِيعُ الْحِسَابِ... قُلْ تَمَتَّعُوا فَإِنَّ مَصِيرَكُمْ إِلَى النَّارِ ...وَلَا تَحْسَبَنَّ اللَّهَ غَافِلًا عَمَّا يَعْمَلُ الظَّالِمُونَ ۚ إِنَّمَا يُؤَخِّرُهُمْ لِيَوْمٍ تَشْخَصُ فِيهِ الْأَبْصَارُ ...فَلَا تَحْسَبَنَّ اللَّهَ مُخْلِفَ وَعْدِهِ رُسُلَهُ ۗ إِنَّ اللَّهَ عَزِيزٌ ذُو انْتِقَامٍ
و خدا را از آنچه ستمكاران مى كنند غافل مپندار جز اين نيست كه
كيفر کامل انان را
براى روزى به تاخير مى اندازد كه چشمها در آن خيره مى شود(به خاطر آن است كه دنيا ظرفيّت كيفر كامل چنین جنایتکارانی را ندارد)
و در آن روز جنایتکاران را مىبينى كه در غل و زنجير بهم بسته شدهاند لباسشان ازماده ای اتشگیر چسبنده و بدبوست و صورتهايشان را آتش مىپوشاند.پس مپندار که خدا در وعده اش وفا نمی کند؛ زیرا خدا توانای شکست ناپذیر و انتقام گیرنده است
به انها بگو به لذات دنیایی تان مشغول باشید فرجام شما ورود به آتش دوزخ خواهد بود
فرازی از دعای کمیل
....فَبِالْیَقِینِ أَقْطَعُ لَوْ لاَ مَا حَکَمْتَ بِهِ مِنْ تَعْذِیبِ جَاحِدِیکَ
وَ قَضَیْتَ بِهِ مِنْ إِخْلاَدِ مُعَانِدِیکَ
لَجَعَلْتَ النَّارَ کُلَّهَا بَرْداً وَ سَلاَماً
وَ مَا کَانَ لِأَحَدٍ فِیهَا مَقَرّاً وَ لاَ مُقَاماً
لَکِنَّکَ تَقَدَّسَتْ أَسْمَاؤُکَ
أَقْسَمْتَ أَنْ تَمْلَأَهَا مِنَ الْکَافِرِینَ
مِنَ الْجِنَّةِ وَ النَّاسِ أَجْمَعِینَ
وَ أَنْ تُخَلِّدَ فِیهَا الْمُعَانِدِینَ
پس به یقین میدانم که اگر اراده ات در به عذاب کشیدن منکران نبود
و مقدرات تو به ساکن بودن همیشگى دشمنانت در آتش دوزخ تعیین نشده بود
هر آینه سرتاسر دوزخ را سرد و سلامت میکردى
و براى احدى در انجا قرار و جایگاهى نبود،
امّا تو که مقدّس است نامهایت
سوگند یاد کردى که دوزخ را از همه کافران
ازجن و آدمى پر سازى
ومعاندین ودشمنانت را در آنجا برای همیشه ساکن گردانی
سفارش حضرت صاحب الزمان علیه السلام به انس با این کتاب
https://eitaa.com/noktaha/2016
🔥گناه مانع اجابت دعا
و براورده شدن حوایج میشود
الكافي (ط - الإسلامية) / ج2 / 271 / باب الذنوب ...عَنْهُ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ ابْنِ مَحْبُوبٍ عَنْ أَبِي أَيُّوبَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عليه السلام قَالَ:
إِنَّ الْعَبْدَ يَسْأَلُ اللَّهَ الْحَاجَةَ
فَيَكُونُ مِنْ شَأْنِهِ قَضَاؤُهَا إِلَى أَجَلٍ قَرِيبٍ
أَوْ إِلَى وَقْتٍ بَطِيءٍ
فَيُذْنِبُ الْعَبْدُ ذَنْباً
فَيَقُولُ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى لِلْمَلَكِ
لَا تَقْضِ حَاجَتَهُ وَ احْرِمْهُ إِيَّاهَا فَإِنَّهُ تَعَرَّضَ لِسَخَطِي
وَ اسْتَوْجَبَ الْحِرْمَانَ مِنِّي.
امام باقر عليه السّلام فرمودند
همانا بنده از خدا حاجتى ميخواهد
كه اقتضا دارد، زود يا دير برآورده شود
یعنی حاجت مشروع است
و شرايط براورده شدن موجود است
🔥سپس آن بنده گناهى مرتكب مىشود،
و خداى عز و جل و تبارك و تعالى به فرشته ميفرمايد:
حاجتش را روا مكن
و او را از آن محروم دار
زيرا در معرض ناخشنودی در آمد
🔥و سزاوار محروميت از اجابت گشت
چنانچه کفه حسناتشان سبک بود
باکم کردن ازکفه حسنات ما کفه حسنات انهارا سنگین کن
https://eitaa.com/noktaha/1991