eitaa logo
پایگاه نمو
7.2هزار دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
1.3هزار ویدیو
1.8هزار فایل
💎پایگاه تزکیه‌ای، علمی، بصیرتی و مهارتی «نُمو» در چهار محور اصلی، فعالیت دارد: #تزکیه‌ #علم #بصیرت #مهارت 🔸فعالیت در ایتا، سروش، روبیکا، آپارات، اینستاگرام و سایت @nomov_ir www.nomov.ir 📞 ارتباط با ما @Seyyed_Adminn
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پاسدار قدس 🔰 سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی میراث بزرگی در راه فلسطین از خود به‌جای گذاشته و در این کلیپ نگاهی به مرام‌نامه این فرمانده شهید در راه آزادسازی قدس انداخته شده است. در این رابطه شماری از فرماندهان و رهبران مقاومت اسلامی فلسطین مقابل دوربین نُجَباء، بخشی از ناگفته‌های خود در مورد فعالیت‌ها و اثرگذاری حاج قاسم در توانمندسازی نوار غزه را روایت کرده‌اند. @nomov_ir
✅ پاسخ به ۱۵ پرسش مهم درباره مسئله فلسطین☝️ ❓طرح مسئله فلسطین چه ضرورتی دارد؟ ❓چه ظلم تاریخی به ملت فلسطین روا شده است؟ ❓شکل گیری رژیم صهیونیستی به چه صورتی بوده است؟ ❓رژیم صهیونیستی چه جنایاتی و به پشتیبانی چه کشورهایی انجام می دهد؟ ❓امروز فضای منطقه ای و جهانی نسبت به موضوع فلسطین چگونه است؟ ❓رسالت اصلی ملت فلسطین چیست؟ @nomov_ir
🔸 مقتدرِ مظلوم ❇️ فلسطین، هم مظلوم است، هم مقتدر است؛ مقتدرِ مظلوم. ۱۴۰۱/۰۲/۰۶ @nomov_ir
✅ دعایی کوتاه و پُرتأثیر در آخرین جمعۀ ماه مبارک رمضان 🔸 جابربن عبدالله انصاری نقل می کند که در آخرین جمعه ماه رمضان بر رسول خدا صلّی الله علیه وآله وارد شدم. وقتی حضرتش مرا دید فرمود: ای جابر! امروز آخرین جمعه ماه رمضان است، پس با آن وداع کن و بگو: «اللَّهُمَّ لَا تَجْعَلْهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنْ صِيَامِنَا إيَّاهُ، فَإنْ جَعَلْتَهُ فَاجْعَلْنِي مَرْحُوماً وَ لَا تَجْعَلْنِي مَحْرُوماً» خداوندا! آن را آخرين روزه دارىِ ما در اين ماه قرار مده ، و اگر چنين قرار دادى ، مرا آمرزيده قرار بده و محرومم مگردان! 💎همانا کسی که این ذکر را بگوید، یکی از این دو نتیجه نیکو شامل حالش خواهد شد: یا ماه رمضان سال بعد را درک می‌کند، و یا به غفران الهی و رحمتش می‌رسد. 📗 وسایل الشیعه، ج۱۰، ص ۳۶۵ @nomov_ir
🔹 رابطه علم و فکر ❇️ در دانشگاه دو چیز لازم است: علم و فکر. علم بدون فکر مشکل‌ساز میشود، علمی که بدون فکر باشد، راه را غلط میرود. ۱۴۰۰/۰۲/۰۶ @nomov_ir
🔰شئون امامت 💠امامت درحقیقت سه شان است: 🔺شأن اول: 📌امام بایستی نمودار عینی مکتب باشد. یک مکتب برای این‌که خودش را تثبیت بکند، خودش را در باور مردم و در باور تاریخ جا بدهد، کافی نیست که فقط استدلال کند؛ باید نمونه عینی داشته باشد. 🔸این نمونه عینی انسان‌هایی هستند که بر مبنای این مکتب ساخته می‌شوند و امام برترین این انسان‌هاست. 💠این حدیث را درباره‌ی خود پیغمبر من بگویم که از زبان یکی از زنان پیغمبر نقل‌شده که از آن همسر رسول‌الله پرسیدند که درباره پیغمبر توصیفی بیان کن، اخلاق پیغمبر را شرح بده، او در جواب گفت: 🍀 {کَانَ خُلقُهُ القُرآن} اخلاق پیغمبر قرآن بود، همه آنچه را که در قرآن به‌عنوان لازمه ایمان، لازمه اسلام، لازمه عبودیت خدا ذکر شده انسان در پیغمبر می‌دید، نمودار عینی مکتب که می‌گوییم یعنی این. 📌امام باید با وجود خود، با تلاش خود، با چگونگی زندگی خود، با تمام منش‌ها و شیوه‌هایی که از خود بروز می‌دهد نشان بدهد که اسلام چگونه انسانی را می‌خواهد بسازد و این درست همان چیزی است که ما در ائمه شیعه می‌بینیم. 📚انسان۲۵۰ساله[حلقه سوم]، ص۳۶ @nomov_ir
نادر طالب زاده مجاهد بزرگ و سردار جبهه فرهنگ انقلاب اسلامی به لقاءالله پیوست. 🏴 إنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ 💎 طالب‌زداه فعالیت هنری را از ۱۳۵۹ در صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران با ساخت فیلم‌های مستند آغاز کرد. استاد طالب‌زاده دبیر کنفدراسیون بین‌المللی افق نو، دبیر جشنواره فیلم عمار و از افراد تاثیرگذار در تاسیس شبکه افق بوده است. «بشارت منجی» نام سریالی است که به کارگردانی نادر طالب‌زاده ساخته شد. از دیگر فعالیت‌های استاد طالب زاده، می‌توان به تدریس در مرکز اسلامی آموزش فیلم سازی و مدیریت مرکز تحقیقات و مطالعات سینمایی در معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. 🎥فیلم/ مروری بر ۴۲سال فعالیت رسانه‌ای مرحوم نادر طالب زاده https://cdn.mashreghnews.ir/d/2022/04/29/0/3466650.mp4 @nomov_ir
🌐 نشست بصیرتی 👈با موضوع: "بازخوانی بیانات رهبر انقلاب در دیدار با دانشجویان ✔️ با حضور: 🗓 زمان: شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ ⏰ ساعت: ۲۲ 🔗 جلسه را از آدرس زیر دنبال کنید👇 https://conf.kanounefetrat.ir/basirati2/ 📱 کانال «نُمو»: 🆔 @nomov_ir
متن کامل بیانات امام خامنه ای در روز قدس.pdf
534.2K
📗بخوانیم 🔻متن کامل بیانات امام خامنه ای در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت روز جهانی قدس در آخرین جمعه‌ی ماه مبارک رمضان ۱۴۴۳ 📱مناسب برای مطالعه در گوشی 📎 پیوند دریافت در پایگاه: http://dl.nomov.ir/basirati/b-334.pdf @nomov_ir
🌱 دانشجو، کانون تزریق امید به جامعه 🔰 مواظب دلتان باشید، مواظب باشید دچار انفعال نشوید، دچار ناامیدی نشوید. شما باید کانون تزریق امید به بخشهای دیگر باشید. مواظب باشید به افق پشت نکنید، به قلّه پشت نکنید. ۱۴۰۱/۰۲/۰۶ @nomov_ir
هدایت شده از نمو | محتوا
111774_460.pdf
137.3K
📘 نشریه اخبار و تحلیل‌های شنبه، ۱۰ اردیبهشت ماه 📱کانال نمو|محتوا @mohtava_nomov
4_6008360618027912383.PDF
3.14M
🎁پیشنهاد مطالعه 📘کتاب "آشنایی با بحارالانوار" ✍ استاد احمد عابدی 📎 پیوند دریافت در پایگاه: http://dl.nomov.ir/elmi/hadith&doa/e-d-35.pdf @nomov_ir
🔔🔔🔔 با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مخاطبین عزیز و با عرض پوزش، به استحضار میرساند، نشست بصیرتی به روز دیگری موکول شد که متعاقباً اعلام میگردد. .
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🏴 پیام تسلیت در پی درگذشت پژوهشگر و هنرمند انقلابی آقای نادر طالب‌زاده ▪️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت پژوهشگر و هنرمند انقلابی آقای نادر طالب زاده را تسلیت گفتند. 📝 متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم با تأسف خبر درگذشت پژوهشگر و هنرمند انقلابی و پرتلاش و پرانگیزه آقای نادر طالب زاده رحمة الله علیه را دریافت کردم. به خانواده و بازماندگان و همکاران و دوستان ایشان صمیمانه تسلیت عرض میکنم و از خداوند متعال رحمت و مغفرت و پاداش نیک برای خدمات باارزش فرهنگی و رسانه‌ئی ایشان مسألت مینمایم. سیّد علی خامنه ای ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
هدایت شده از نمو | محتوا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بهترین توشه در لحظات آخر ماه مبارک رمضان 🔹 آیت‌الله مجتبی تهرانی 📱کانال نمو|محتوا @mohtava_nomov
🔰شئون امامت 💠امامت درحقیقت سه شان است: 🔺️شأن دوم: 📌امام باید ایدئولوژی توحیدی را، تفکر اسلامی را، در تداوم زمان حفظ کند. وقتی پیغمبر آمد مکتب را آورد و بعد خود از میان مردم رفت، راه برای تأویل و توجیه و انحراف زیاد است. 🔸️آن روز هم خطر بسیار زیادی داشته و آن روز از امروز هم حتی مهم‌تر بوده؛ آن روز اگر ائمه محکم نمی‌نشستند و حقایق اسلام را بیان نمی‌کردند و دیگران را هم وادار نمی‌کردند به این کار و علمای اسلام و محدثین و مفسرین و آن کسانی که وجدان بیداری داشتند راه نمی‌افتادند، اگر این حرکت نبود از اسلام هیچ خبری نبود. ❓چه کسی می‌تواند ایدئولوژی اسلام را تبیین کند و با خصوصیات و سوال‌هایی که در هر زمانی مطرح می‌شود این ایدئولوژی را تطبیق کند؟ ✅ آن کسی که می‌تواند ایدئولوژی را از تحریف، از غلط برداشت شدن، از بد فهمیده شدن حفظ بکند امام است؛ این مسئولیت به‌عهده امام است و اوست که می‌تواند به‌عنوان یک رکنی و ملجأ و ملاذ(پناهگاه) فکری آن مردمی باشد که مایل‌اند اسلام را با شکل درست و متین و دقیقش بفهمند. 📌خب یک جامعه باید بر اساس اسلام اداره بشود، این جامعه یک روز یک جامعه چند هزارنفری یثرب است و یک روز یک جامعه چند ده‌میلیونی دوران منصور یا هارون یا معتصم یا متوکل است؛ این باید با اسلام اداره بشود. ➕در عهد تکنولوژی پیشرفته جدید که همه روابط عالم تحت تاثیر این تکنولوژی پیشرفته قرار دارد هم یقیناً مسائلی مطرح است که در دوران‌های قبل این مسائل مطرح نبود و یک مکتب پایدار و باثبات باید بتواند به همه این مسائل پاسخ بدهد. 💠پس این امام است که می‌تواند ایدئولوژی را تبیین کند، تشریح کند، تطبیق با مسائل زمان کند و آن را از انحراف‌ها و کجی‌ها حفظ کند. 📚انسان۲۵۰ساله[حلقه سوم]، ص۳۷ @nomov_ir
🔰منشأ برکت شدن شهید مطهری در محیط تعلیم و تربیت عمومی اینکه روز معلم را در سالگرد شهادت شهید مطهری قرار دادند، یک معنای نمادین و پرمغز و پرمضمونی دارد؛ چون حقاً و انصافاً مرحوم شهید مطهری یک انسان بزرگ و برجسته بود. زندگی او، تلاش مخلصانه و مؤمنانه و عالمانه، همراه با احساس درد، همراه با یک بصیرت کامل در میدان علم و معرفت و فرهنگ بود. خدای متعال هم این مرد بزرگ را مأجور کرد، پاداش داد و شهادت را نصیب او کرد؛ در واقع او را زنده نگه داشت؛ «بل احیاء عند ربّهم». یک متخرّج و تحصیلکرده‌ی حوزه‌ی علمیه‌ی قم، وقتی با کوله‌بار معرفت و دانشی که به طور عمیق آموخته است، می‌آید در دل محیط فرهنگ و تعلیم و تربیت عمومی و نسل جوان قرار میگیرد، اینقدر منشأ برکات میشود. من همین جا عرض بکنم - قبلاً هم در حوزه‌ی علمیه گفته‌ام - فضلا و برجستگان حوزه‌ی علمیه، آن عناصر لایق و توانائی هستند که میتوانند در مجموعه‌ی عظیم آموزش و پرورش نقش ایفاء کنند. 🎙بیانات امام خامنه ای در دیدار جمعی از معلمان سراسر کشور ۱۳۹۰/‌۰۲/۱۴ @nomov_ir
004-sooreh Ghadr-1401-02-09.mp3
9.84M
🎧 گوش دهیم. 🔰تدبر در سوره مبارکه قدر 🎙 🗓جلسه چهارم- 1401/02/09 http://dl.nomov.ir/elmi/tafsir/e-t-78.mp3 @nomov_ir
🌷مراسم با حضور 🗓 روز یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ⏰ ساعت ۲۲ به همراه نماز مغرب و عشا 🔹لینک پخش زنده: https://www.aparat.com/rejeat/live/?eitaafly @nomov_ir
هدایت شده از نمو | محتوا
💠 رسول خدا (صلی الله علیه و آله): 🔹 لَوْ يَعْلَمُ الْعَبْدُ مَا فِي رَمَضَانَ لَوَدَّ أَنْ يَكُونَ رَمَضَانُ السَّنَةَ . 🔸 اگر بنده «خدا» می دانست که در ماه رمضان چیست (چه برکتی وجود دارد) دوست می داشت که تمام سال، رمضان باشد. 📎 بحارالانوار(ط-بیروت)، ج۹۳، ص۳۴۶، ح۱۲ 📱کانال نمو|محتوا @mohtava_nomov
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری: 👈 هلال ماه شوال رؤیت نشد دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۳۰ رمضان المبارک است 🔺️ ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری اعلام کرد هلال ماه شوال در غروب روز یکشنبه ۱۱ اردیبهشت رؤیت نشد و فردا دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ مطابق با ۳۰ رمضان المبارک ۱۴۴۳ هجری قمری خواهد بود. 🌙 @Khamenei_ir
🎙رهبر معظم انقلاب : 🔰یکی از های ممتاز  ، و تازه بودن آنها می باشد و علت اینکه بعد از گذشت سی سال از شهادت آن استاد و با وجود پیشرفتهای گوناگون، هنوز آثار شهید مطهری پاسخگوی بسیاری از نیازهای امروز است، آن مرد بزرگ بود. ❇️هرگاه یک با اخلاص همراه شود، خداوند برکتی به آن اندیشه می دهد که همچون ذخیره ای تمام نشدنی برای جامعه باقی بماند و آثار شهید مطهری اینگونه هستند. ۸۹/۲/۱۵ منبع: @shmotahari @nomov_ir
🔸 نقش دانشجویان در نظم جدید جهانی ❇️ اگر قرار شد که کشور حضور سخت‌افزاری و نرم‌افزاری داشته باشد در تشکیل نظم جدید جهانی، بیشترین مسئولیّت به عهده‌ی کیست؟ دانشجوها، دانشگاهیان. ۱۴۰۱/۰۲/۰۶ @nomov_ir
🔰شئون امامت 💠امامت درحقیقت سه شان است: 🔺️شأن دوم: 📌امام باید ایدئولوژی توحیدی را، تفکر اسلامی را، در تداوم زمان حفظ کند. وقتی پیغمبر آمد مکتب را آورد و بعد خود از میان مردم رفت، راه برای تأویل و توجیه و انحراف زیاد است. 🔸️آن روز هم خطر بسیار زیادی داشته و آن روز از امروز هم حتی مهم‌تر بوده؛ آن روز اگر ائمه محکم نمی‌نشستند و حقایق اسلام را بیان نمی‌کردند و دیگران را هم وادار نمی‌کردند به این کار و علمای اسلام و محدثین و مفسرین و آن کسانی که وجدان بیداری داشتند راه نمی‌افتادند، اگر این حرکت نبود از اسلام هیچ خبری نبود. ❓چه کسی می‌تواند ایدئولوژی اسلام را تبیین کند و با خصوصیات و سوال‌هایی که در هر زمانی مطرح می‌شود این ایدئولوژی را تطبیق کند؟ ✅ آن کسی که می‌تواند ایدئولوژی را از تحریف، از غلط برداشت شدن، از بد فهمیده شدن حفظ بکند امام است؛ این مسئولیت به‌عهده امام است و اوست که می‌تواند به‌عنوان یک رکنی و ملجأ و ملاذ(پناهگاه) فکری آن مردمی باشد که مایل‌اند اسلام را با شکل درست و متین و دقیقش بفهمند. 📌خب یک جامعه باید بر اساس اسلام اداره بشود، این جامعه یک روز یک جامعه چند هزارنفری یثرب است و یک روز یک جامعه چند ده‌میلیونی دوران منصور یا هارون یا معتصم یا متوکل است؛ این باید با اسلام اداره بشود. ➕در عهد تکنولوژی پیشرفته جدید که همه روابط عالم تحت تاثیر این تکنولوژی پیشرفته قرار دارد هم یقیناً مسائلی مطرح است که در دوران‌های قبل این مسائل مطرح نبود و یک مکتب پایدار و باثبات باید بتواند به همه این مسائل پاسخ بدهد. 💠پس این امام است که می‌تواند ایدئولوژی را تبیین کند، تشریح کند، تطبیق با مسائل زمان کند و آن را از انحراف‌ها و کجی‌ها حفظ کند. 📚انسان۲۵۰ساله[حلقه سوم]، ص۳۷ @nomov_ir
🌐 نشست بصیرتی 👈با موضوع: "بازخوانی بیانات رهبر انقلاب در دیدار با دانشجویان ✔️ با حضور: 🗓 زمان: روز دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ ⏰ ساعت: ۱۸ 🔗 جلسه را از آدرس زیر دنبال کنید👇 https://conf.kanounefetrat.ir/basirati2/ 📱 کانال «نُمو»: 🆔 @nomov_ir