eitaa logo
پایگاه نمو
7.2هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
1.4هزار ویدیو
1.8هزار فایل
💎پایگاه تزکیه‌ای، علمی، بصیرتی و مهارتی «نُمو» در چهار محور اصلی، فعالیت دارد: #تزکیه‌ #علم #بصیرت #مهارت 🔸فعالیت در ایتا، سروش، روبیکا، آپارات، اینستاگرام و سایت @nomov_ir www.nomov.ir 📞 ارتباط با ما @Seyyed_Adminn
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰سلسله جلسات آموزش 3 🎙با تدریس ⏬ موضوعات این جلسه ⏬ 👈 تمرین‌هایی برای افزایش حوزه دید 👈 تمرین شماره 2 تندخوانی 🔗 لینک فیلم در آپارات برای حجم‌های کمتر یا بیشتر https://aparat.com/v/iW6Y4 @nomov_ir
ج 3.pptx
1.87M
🔰 سلسله جلسات 🔅 جلسه سوم @nomov_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 کلیپی زیبا از مرحوم آیت الله بهجت (ره): 🔸 نمی خواهیم «سلمان» بشویم! می توانیم بشویم، اما نمی‌خواهیم بشویم! از دست خودمان به کی شکایت کنیم؟ @nomov_ir
هدایت شده از ندای تهذیب
◻️◻️◻️◻️◻️◻️◻️◻️ 📚 جهت دسترسی به کتب ✍️معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه در کانال ، نام کتاب را لمس کنید🔻🔻🔻 📕 «الگوی اهتمام جمعی در مدیریت تربیتی» 📔 «معادله الزام و اختیار در تربیت» 📘 «جمع‌سپاری و مردمی‌سازی تربیت» 📙 «مهارت های مدیریت تحصیل» 📔 «۲۱۳ راهکار جهت تقویت و ارتقای انگیزه طلبگی» 📙 «ظرفیت‌های تربیتی مدرسه علمیه مطلوب» 📗 «مدیریت خشم در خانه» 📘 «بر بال فرشتگان» 📔 «نقش تربیتی مدیران در مدارس علمیه» 📗 «فرازها و فرودها» 📘 «نماز در سیره علما» 📙 «مدیریت تحصیلی» 📔 «سیر مطالعاتی عقاید و کلام اسلامی» 📗 «لباس روحانیت در نبرد نمادها» 📙 «سیر مطالعاتی تاریخ اسلام» 📘 «فرهنگ حجره نشینی» 📗 «روش تربیتی تحمیل بر نفس در منابع اسلامی» 📔 «همسران همراه» 📘 «مهر و اقتدار در خانواده» 📗 «الگوی اخلاقی طلبه مطلوب» 📔 «از تفاوت تا تفاهم» 📘 «میثاق طلبگی» - دفتر اول 📔 «میثاق طلبگی» - دفتر دوم 📗 «میثاق طلبگی» - دفتر سوم 📙 «لباس روحانیت؛ چراها و بایدها» 📗راه و رسم طلبگی، دفتر اول: ارزش و افتخارات طلبه 📒راه و رسم طلبگی، دفتر دوم: هویت صنفی طلبه و معنای طلبگی 📕راه و رسم طلبگی، دفتر سوم: طلبه در دوران رشد و تحصیل 📱به بپیوندید: @nedaye_tahzib
✨ سَمَّاعُونَ لِلْكَذِبِ سَمَّاعُونَ لِقَوْمٍ آخَرِينَ. 💢 گوش مى‌سپارند تا دروغ بندند و براى گروهى ديگر كه خود نزد تو نمى‌آيند سخن‌چينى مى‌كنند. 📎 مائده، آیه۴۱ @nomov_ir
هدایت شده از انتشارات رسم وفا
از چه کتابی شروع کنم؟ 1️⃣ 💭 پیشنهاد ما برای ترتیب مطالعه کتاب‌های انتشارت رسم وفا، با موضوع است. 💥برای اطلاع از ترتیب کتاب‌های بسته اول، را باز کنید👆🏻 شما می‌توانید کتاب‌های مزبور را به صورت یکجا و با تخفیف ویژه (25%) به ادمین کانال سفارش دهید: 🆔@adminrasmevafa 📞09376989815 (پاسخگویی تماس از ساعت 14 الی 16) •••✾•┈🍃💐🍃┈•✾••• 🔻انتشارات @nashre_rasmevafa
35.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مروری کوتاه بر زندگینامه آیت الله قدس سره 🔰 در این کلیپ تنها با بخشی از فعالیت های علمی، تربیتی و اجتماعی علامه مصباح یزدی رحمة الله علیه، آشنا می شویم. @nomov_ir
🔺 بیانیه جامعه مدرسین در محکومیت اقدام جسارت آمیز نشریه اروپایی بسم الله الرحمن الرحیم 🔸 غرب و رژیم‌های سکولار گرچه در مقام ادعا، شعار و سر می‌دهند؛ اما در حقیقت این دو ارزش و شعار را به اسارت در آورده‌اند و با و ، آن را به ابزاری جهت نیل به اهداف شیطانی خود قرار داده‌اند. 🔹 در دین کنار گذاشته شده تا لذت گرایی و خواست‌های نفسانی ضد انسان را جایگزین کنند. مدعیان عقلانیت، آزادی حقیقی را به مسلخ ولنگاری و اقدامات نامشروع ضد دینی برده اند و به مبارزه با خدا وفطرت قیام کرده اند. 🔸 اقدام ضد انسانی، ضد دینی و ضد اخلاق نشریه مبتذل یکی از کشورهای اروپایی در به ارزش‌های الهی همچون اهانت به پیامبر اسلام -صلی الله علیه وآله- در سال‌های پیش، به روشنی نشان می‌دهدکه امروز ابزار سرکوب حقیقت شده است. 🔹 جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اهانت اخیر این نشریه ضد انسانی، به مقام شامخ ، این یگانه پرچمدار اخلاق، معنویت، عدالت و حقوق حقیقی انسانیت در دنیای امروز را محکوم می‌کند. و از متولیان دستگاه دیپلماسی و فرهنگی کشور مؤکدانه می‌خواهد این اقدام ضد فرهنگی را مورد قرار دهند و صدای اعتراض حق طلبان را به گوش جهانیان برسانند. 🔸 دولت ضد عدالت، ضد معنویت، و ضد فرهنگ متبوع این نشریه بداند در مرداب هرزه گرایی و فساد خودساخته غرق خواهد شد و این پایان اجتناب ناپذیر بردگی و بندگی شیطان است. 🔹 رهبر معظم انقلاب -دام ظله العالی- در چشم آزادی‌خواهان و حق طلبان جهان، عزیز و با عزت است. اهانت به خورشید روشن ولایت، خاک پاشی برآفتاب است که غبار آن چشم هتاکان را کور خواهد کرد. و همانا خداوند “تُعِزُّ مَن تَشاء وتُذِل‌ُّ مَن تَشاء” است. جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ــــــــــــــــ روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم 🆔@j_modarresin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰سلسله جلسات آموزش 4 🎙با تدریس ⏬ موضوعات این جلسه ⏬ 👈 تمرین شماره 3 تندخوانی 🔗 لینک فیلم در آپارات برای حجم‌های کمتر یا بیشتر https://aparat.com/v/xV9wR @nomov_ir
ج 4.pptx
1.07M
🔰 سلسله جلسات 🔅 جلسه چهارم @nomov_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 رهبرمعظم انقلاب خطاب به اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی: بنده با شما پیش خدا احتجاج خواهم کرد. 🔹 ناهنجاریی که در سطح جامعه بروز کرده... مسئولان فرهنگی پاسخگو باشید. @nomov_ir
🍃 امام صادق علیه‌السلام: ✨ مِن أحبِّ الأعمالِ إلى اللّه ِ عزّ و جلّ إدْخالُ السُّرورِ على المؤمنِ: إشْباعُ جَوْعَتِهِ، أو تَنْفِيسُ كُرْبَتِهِ، أو قَضاءُ دَينِهِ. 💢 يكى از محبوب‌ترين كارها نزد خداوند عزّ و جلّ شاد كردن مؤمن است: [يعنى] برطرف كردن گرسنگى‌اش، يا زدودن اندوهش، يا پرداختن قرضش. 🖇 الكافي، ج۲، ص۱۹۲، ح۱۶ @nomov_ir
ملبس شدن به لباس روحانیت و مشکلات و آزارهایی که از جانب برخی ایجاد می شود.mp3
1.3M
⏮ تلبس به ✅ با وجود مشکلات و برخی آزار و اذیت ها آیا شدن به لباس روحانیت برای لازم است؟ 🔹 آیت‌الله ملک زاده @nomov_ir
🔰 سلسله جلسات آموزش 5 1️⃣ کتابی مشابه تمارین قبل را باز کنید و از یک نقطه مشخص شروع به خط بردن کنید و بعد از یک دقیقه ، نقطه پایان را با علامت "ت" ، علامت گذاری کنید و سرعت اولیه خود را محاسبه کنید. 2️⃣ مر حله بعدی ، 10 ثانیه کم کنید و همان متن از شروع تا نقطه " ت " را در عرض 50 ثانیه بخوانید. 3️⃣ در مرحله بعد همان محدوده را در 40 ثانیه و بعد در 30 و بعد در 25 ثانیه بخوانید. 4️⃣ در مرحله بعدی ، از نقطه " ت" ، به مدت یک دقیقه خط بری کنید و تا هرجا رسیدید، سرعت نهایی خود را حساب کنید. 5️⃣ این تمرین را باید 2 الی 4 بار در روز و در مجموع 15 روز انجام دهید. ⬅️ درک مطلب فعلا مهم نیست و فعلا باید روی سرعت خود کار کنید. 👈👈👈 تقریبا بعد از پایان دو هفته از این تمرین، باید سرعت شما با توجه به تمارین قبلی و مهارتی که به دست آوردید، حداقل 5 برابر شده باشد، اگر نشده دوباره تمارین را انجام دهید. ❗️ تند خوانی فقط با تمرین مکرر به دست می آید. @nomov_ir
Aiin Shahid 14011014.mp3
28.18M
🎧مشروح سخنرانی استاد فیاض‌بخش در آیین گرامیداشت مقام شهید 🌷به‌مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی 🗓در تاریخ ۱۴ دی ۱۴۰۱ @nomov_ir
🍃 امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی): 📌 انسان به بعضی گناه‌ها عادت کرده؛ لذا اهمیت آن‌ها را درک نمی‌کند. آدم ببیند چطور می‌شود گناهان را کم کرد. همین که در توصیه‌ی بعضی از احادیث هم هست که خطاهای خودتان را بنویسید، هر شب خودتان را محاسبه کنید. این محاسبه‌ی نفس، خیلی چیز خوبی است. ۱۳۹۰/۰۱/۲۳ @nomov_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃 امیرالمومنین علیه‌السلام: ✨ عَوِّدْ اُذُنَكَ حُسنَ الاستِماعِ، و لا تُصغِ إلى ما لا يَزِيدُ في صَلاحِكَ استِماعُهُ. 💢 گوش خود را به خوب شنيدن عادت بده و به سخنانى كه شنيدن‌شان بر اصلاح و پاكى تو چيزى نمى‌افزايد گوش فرامده.  🖇 غررالحکم، ح۶۲۳۴ @nomov_ir
روش شبهه شناسی.pdf
133.6K
🔰 شیوه پاسخ به شبهات انقلاب اسلامی (با استناد از آمارهای بین المللی و اعترافات اندیشمندان غربی و پهلوی) 💢 کاربردی 🔅 تعداد صفحات: ۴ عدد @nomov_ir
هدایت شده از رسانه برهان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰روایتی کوتاه از زندگی پر برکت عالمی انقلابی... ◾️انتشار، به مناسبت سالگرد ارتحال عالم انقلابی آیت الله شیخ حسن تهرانی 🔹تولید خبرگزاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران 💠 رسانه برهان را در ایتا دنبال کنید ؛ 🆔 https://eitaa.com/joinchat/4052091064Cdd42e0aec8
وقتی ما یک جوانی مثل جوانهای دوره‌ی دفاع مقدس در میدان داریم که پشتشان گرم به آن است، نتیجه‌اش میشود در جنگ احزاب علیه ایران. 🎙امام خامنه‌ای | ۱۴۰۱/۱۰/۱۹ @nomov_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 | مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار مردم قم ۱۴۰۱/۱۰/۱۹ 💠درباره لزوم زنده نگه‌ داشتن حوادث تحولی تاریخ: ↙️زنده نگه داشتن حوادث تحوّلیِ تاریخ وظیفه‌ی همه است. 🔻در حوادث بزرگ تاریخی: 🔹یا یک تجربه‌ی گران‌بها هست 🔹یا تبیین یک سنّت الهی در طبیعت هست. 👈هر کدام از اینها در خور توجّه، در خور استفاده‌ی تاریخی ملّتها است؛ لذا باید زنده نگه داشته بشود. 📌چرا میگوییم نوزدهم دی قم یک حادثه‌ی تحوّل‌آفرینِ تاریخی است؟ ✅چون از اینجا یک جهاد بزرگی در سراسر کشور آغاز شد که هدف این جهاد هم این بود که ایران عزیز را: ✔️از هاضمه‌ی غرب بیرون بکشد، ✔️مستقلّش کند، ✔️هویّت تاریخی‌اش را احیا کند. ❌راهبرد جریان باطل، کتمان ایّام‌الله یا کم‌رنگ کردن این‌جور حوادث است. 👌قرآن ما را به یاد و ذکر این‌گونه حوادث امر میکند. 💠نکاتی درباره حادثه نوزدهم دی: 1️⃣درسهای حادثه نوزدهم دی برای ما: ✅سرعت عمل مردم قم در احساس تکلیف ✅به جان خریدن خطرات بزرگ با وجود دیدن دیگر حوادث ✅انجامِ بهنگامِ کار ☝️اگر چنانچه این شرایط را رعایت بکنیم، پیشرفت قطعی است. 2️⃣پشت‌گرمی غلط رژیم طاغوت به آمریکا در این حادثه 📌چرا رژیم طاغوت که میدانست مردم به این شخصیّت عظیم دلبسته هستند، به خودش جرئت داد و این کار  [ اهانت به امام(ره)] را کرد؟ ↙️چون پشتش به آمریکا گرم بود. 3️⃣قیام مردم علیه سیطره آمریکا بر ایران ❗️حضور آمریکا در ایرانِ آن روز یک چیز عجیب و غریبی است. ⭕️سال ۴۳ امام را از قم تبعید کردند؛ چرا امام را تبعید کردند؟ امام یک نطقی کرده بود... علیه کاپیتولاسیون. ⚠️از نظر آنها تبعید، تبعیدِ مادام‌العمر بود... یعنی نفوذ آمریکا در این کشور تا این حد بود. 💪مردم علیه چنین قدرت متنفّذی در کشور قیام کردند. 4️⃣عدم نفوذ جریانات انحرافی در انقلاب اسلامی ✅این حرکت، حرکتی بود که دیگران نتوانستند واردش بشوند؛ مرعوبش شدند. 👌علّت، این بود که سردمدار این حرکت، در رأس این حرکت، شخصیّت‌های دینی بودند. ❇️بالاخره انقلاب اسلامی و این حرکت عظیم که از قم شروع شد، توانست ایران را از پنجه‌ی غارتگر و خونین آمریکا نجات بدهد. 📌و این شد پایه و اساس دشمنی آمریکا با ایران. ✍️همان اوایل انقلاب، رئیس‌جمهور آمریکا دستور سرنگونی جمهوری اسلامی ایران را به سازمان سیا صادر میکند. 👇نکته‌ی جالب توجّه این است که ذکر میکند به چه وسیله ساقط کنید. 📡اوّلین نقطه‌ای که ذکر میکند تبلیغات است. ⚔️۴۳ سال است که این سیاست آمریکا ادامه دارد؛ ↙️سیاست هدف‌گیری سرنگونی جمهوری اسلامی. به چه وسیله؟ به وسیله‌ی: 📍تحریم 📍نفوذ 📍فشار حدّاکثری 📍ایجاد اتّحادهای ضدّایرانی 📍ایران‌ستیزی، اسلام‌ستیزی، شیعه‌ستیزی 📌به این وسیله‌ها، و در رأسش به وسیله‌ی تبلیغات. ⏫خباثتهایی کردند که حرکت جمهوری اسلامی را کُند کنند. ❇️حالا میشود ما جبران کنیم این کُندی را؟ ✔️ بله، میتوانیم. باید بیشتر کار کنیم، بهتر مدیریّت کنیم، مجاهدت خستگی‌ناپذیر کنیم. 👌این کارها در بخشهای علمی شده، در بخشهای دفاعی شده، در خیلی از بخشهای تولیدی شده. : 💠اشاره‌ای به اغتشاشهای اخیر: 🚨در اغتشاشهای اخیر هم دست دشمن خارجی عیان بود که حالا یک عدّه‌ای انکار کردند. ✖️اینجا هم مهم‌ترین بخش حرکت دشمن مسئله‌ی تبلیغات بود. 🗣این کسانی که آمدند وارد اغتشاشات شدند و اینها را راه‌ انداختند، هدفشان برطرف کردن ضعفهای کشور نبود؛ هدفشان از بین بردن نقطه‌های قوّت کشور بود. 🔻میخواستند نقاط قوّت ما را از بین ببرند: 📌امنیّت 📌تحصیل علم 📌رشد تولید داخلی 📌گردشگری ❌بلاشک اینها خیانت بود و دستگاه‌های مسئول هم با خیانت برخورد جدّی و عادلانه میکنند، و باید هم بکنند. 💠نکات پایانی: 🏷مسئله جهاد تبیین 💡علاجِ پروپاگاندا «تبیین» است ✔️تبیین حقیقت از زبانهای مختلف، از حنجره‌های مختلف، با تعبیرات مختلف، با ابتکارات مختلف. 💬در هر جایی که شما ایستاده‌اید و یک شعاع پیرامونی‌ای دارید و میتوانید روی آن اثر بگذارید، باید تبیین انجام بگیرد؛ تبیین درست، تبیین صحیح. 🏷امکان انجام کارهای تحولی و بزرگ در کشور 💎هدفهای بزرگ محتاج کارهای بزرگ است. 👈مسئولین مؤمنی وجود دارند، مسئولین پُرکار و پُرتلاشی وجود دارند؛ میتواند کارهای تحوّلی انجام بگیرد. ✔️خود انقلاب بزرگ‌ترین تحوّل بود. 🔺بعد از این هم، در زمینه‌ی اقتصاد،‌ فرهنگ،‌ امنیّت،  علم، در زمینه‌های گوناگون، کارهای تحوّلی و بزرگ لازم است. ❇️در همین دانشگاه‌ها و در بسیاری از حوزه‌های علمیّه در سراسر کشور و در بین مردم گوناگون و طبقات گوناگون، افرادی هستند که میتوانند کار کنند؛ کارهای مبتکرانه، کارهای نوآورانه و کارهای تحوّلی. ☘️امیدواریم ان‌شاءالله خداوند متعال همه‌ی شما و ما را در آنچه وظیفه‌مان است موفّق کند.
متن کامل بیانات امام خامنه ای در دیدار مردم قم.pdf
1.17M
🔻بخوانیم 🗒 متن کامل بیانات امام خامنه ای بیانات در دیدار مردم قم در سالروز قیام نوزدهم دی 📱مناسب برای مطالعه در گوشی @nomov_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 قیمت انسان 🎙 مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی (ره) @nomov_ir