eitaa logo
پایگاه نمو
7.1هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
1.4هزار ویدیو
1.8هزار فایل
💎پایگاه تزکیه‌ای، علمی، بصیرتی و مهارتی «نُمو» در چهار محور اصلی، فعالیت دارد: #تزکیه‌ #علم #بصیرت #مهارت 🔸فعالیت در ایتا، سروش، روبیکا، آپارات، اینستاگرام و سایت @nomov_ir www.nomov.ir 📞 ارتباط با ما @Seyyed_Adminn
مشاهده در ایتا
دانلود
✍️استاد شهید مطهری(ره): از امام سجاد (سلام الله علیه) سؤال کردند: ما بالُ الْمُتَهَجِّدینَ بِاللَّیلِ مِنْ اَحْسَنِ النّاسِ وَجْهاً؟ چه می‌شود شب‌زنده‌داران را که از همه مردم نیکوچهره‌تر هستند؟ مقصود از «نیکوچهره‌تر» نه خوشگلی است که مثلا چشم و ابرویشان چگونه است، بلکه یعنی یک چهره تودل‌بروِ نورانی جذابی دارند. امام فرمود: لاَِنَّهُمْ خَلَوْا بِاللهِ فَکساهُمُ اللهُ مِنْ نورِهِ چون اینها با خدای خود توفیق خلوت پیدا کرده‌اند، خدا از نور خودش به آنها پوشانیده است. 📕آشنایی با قرآن، ج۱۰، ص۳۴ @nomov_ir
مقام معظم رهبری: ✅ما هرجا یک مدیریّت انقلابیِ فعّالِ پُرتحرّک داشتیم، کار پیش رفته است https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=36091 @nomov_ir
هدایت شده از رسم وفا
💢 سلسله نشست های رهیافت 👈ویژه فعالان تهذیب و تربیت در حوزه‌های علمیه(مدیران، معاونان تهذیب، اساتید و مشاوران تربیتی مدارس علمیه) 🔸نشست چهارم: مکتب تربیتی نجف و امتدادهای اجتماعی آن 🎤 با ارائه حجت‌الاسلام وزیری‌فرد ⏰ به همراه بازدید از نمایشگاه مسجد جامعه پرداز زمان: پنج شنبه ۲۷ مرداد، ساعت ۹ تا ۱۲ مکان: مسجد مقدس جمکران، درب ۶، نمایشگاه مسجد جامعه پرداز 🔴علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت حضوری و یا مجازی در نشست از طریق ارتباط با نام کاربری @rahyaft_ad در پیام‌رسان ایتا در نشست ثبت نام فرمایند. 🔸لینک حضور مجازی برای ثبت نام کنندگان ارسال خواهد شد. •••✾•┈🍃💐🍃┈•✾••• 🔻کانال @rasmevafa
🔹امام رضا علیه السّلام: 📌فعَلى مِثلِ الحُسَينِ فَليَبكِ الباكونَ؛ فإنَّ البُكاءَ عَلَيهِ يَحُطُّ الذّنوبَ العِظامَ 🔺«گریه کنندگان باید بر کسى همچون امام حسین علیه السّلام گریه کنند، چرا که گریستن براى او، گناهان بزرگ را فرو می‌ریزد». 📚بحارالانوار، ج ۴۴، ص ۲۸۴ @nomov_ir
مؤلفه های اساسی هیئت از منظر رهبری.pdf
147.9K
📗مؤلفه های اساسی از منظر مقام معظم رهبری 📤 پیوند دریافت در پایگاه: http://dl.nomov.ir/maharati/farhangi/m-f-319.pdf @nomov_ir
📘 مراتب قرائت ظاهری قرآن 📌مناسب برای ارائه @nomov_ir
هدایت شده از نمو | محتوا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 برطرف شدن گرفتگی روح با شرکت در عزای ابی‌عبدالله (علیه‌السلام) 🎙 آیت‌الله مرتضی تهرانی 📱کانال نمو|محتوا @mohtava_nomov
خطبه حضرت زینب(س) در کوفه.ppsx
4.74M
🔰 خطبه حضرت زینب سلام الله علیها در کوفه 📌متن عربی و ترجمه 📤 پیوند دریافت در پایگاه: http://dl.nomov.ir/maharati/farhangi/m-f-321.ppsx @nomov_ir
7.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ضرورت کار عالمانه درباره 🎁پیشنهاد می‌شود با دقت ببینیم. ✅از کارِ و همراه با دقت در مسئله‌ی و مسئله‌ی دوران نباید غفلت کرد. ⛔️و از کارِ عامیانه و بشدت باید پرهیز کرد. متن کامل بیانات امام خامنه‌ای را از اینجا 👇بخوانیم. https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=12889 @nomov_ir
📌ضرورت استاد و مشاوره در امور 📍استاد بر دو گونه است: 1. استاد خاص 2. استاد عام 💠 آن است که بخصوص منصوص به ارشاد و هدایت است و آن رسول خدا (ص) و ائمه اطهار(ع) هستند و انسانی که به دنبال تربیت خویش است در هیچ حالی از احوال، از مرافقت و همراهی استاد خاص گریزی ندارد. 💠 آن است که بخصوصه مأمور به هدایت نباشد اما رجوع به او از باب رجوع به اهل خبره در تحت عموم «فاسئلوا أهلَ الذکر إن کنتم لاتعلمون»" نحل: 43" می‌باشد. 💠همانگونه که در زمان غیبت کبری فقیهان بزرگوار، نایبان عام امام زمان(عج) هستند و احکام شرعی را از کلیات و روایاتی که به ما رسیده است، استنباط می ‌نمایند...در مسائل اخلاقی و تربیتی نیز باید کارشناسانی باشند که با بررسی و استنباط آیات و روایات، احکام اخلاقی را به دست آورده راه را از چاه تشخیص داده و مشتاقان این مسیر را هدایت فرمایند. 💠مقامات معنوى و مراتب خودسازى مانند فقه و شرع، جوارحى نیست که حد و مرز روشنى داشته باشد تا بتوان به نگارش آورد، دستور و قاعده عمل داد بلکه به شمارش حالات و ویژگی ها، دستورالعمل‌ هاى متفاوتى مى‌ خواهد؛ تواناى حکیم و راه طى‏کرده مى‌ طلبد تا همواره دستور متناسب دهد و راه را بر مشتاقان بنمایاند. امام سجاد(ع) مى‏فرماید: «آن کسی را که انسان حکیم و فرزانه‌ ای نباشد که او را راهنمایی کند، هلاک می‌ شود (بحارالانوار، ج 78، ص 159) 💠البته بدیهی است که «استاد و راهنما، اگر خودش استادِ شایسته ندیده و یا کامل نبوده و یا عقاید خود را با مبانى اسلام منطبق نکرده باشد، نه تنها خود در گمراهى است، بلکه دیگران را نیز به مهلکه و اشتباه انداخته و باعث تضییع عمر و نابودى جسم آنان مى‌گردد، حتّى اگر کسى با جذبه، به مطلوب و گوهر یکتاى هستى دست یافته باشد، اگر چه کامل هم باشد، نمی‌تواند راهنماى دیگران گردد، زیرا خود راه و چاهى ندیده است (شرح غزلیات حافظ، تالیف آیة الله سعادت پرور) 📗برگرفته از کتاب 💢ندای سعادت؛ مرجع رسمی دفتر حفظ و نشر آثار آیة الله سعادت پرور (ره) https://ketabrah24.ir https://eitaa.com/Nedaysaadat
⛔️ چرا مصدّق تنها ماند؟ 👈 تحلیل حضرت امام خامنه‌ای در آسیب‌شناسی دولت مصدق 🔹️ از سی تیر ۱۳۳۱ که مرحوم آیةالله کاشانی توانست ملت ایران را آن‌طور به صحنه بیاورد، تا ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ که عوامل امریکا در تهران توانستند مصدّق را سرنگون و تمام بساط او را جمع کنند و مردم هیچ حرکتی از خود نشان ندادند، یک سال و یک ماه بیشتر طول نکشید! 🔺 در این یک سال و یک ماه، با وساطت ایادی ضدّاستقلال این کشور و با توطئه دشمنان این ملت، دکتر مصدّق مرتّب فاصله خود را با آقای کاشانی زیاد کرد، تا این‌که مرحوم آیةالله کاشانی چند روز قبل از ماجرای ۲۸ مرداد نامه نوشت -همه این نامه‌ها موجود است- و گفت من میترسم با این وضعی که دارید، علیه شما کودتا کنند و مشکلی به وجود آورند. دکتر گفت: من مستظهَر به پشتیبانی مردم ایران هستم! اشتباه او همین‌جا بود. ملت ایران را سرانگشت روحانیت - کسی مثل آیةالله کاشانی - وادار میکرد که صحنه‌ها را پُر کند و به میدان بیاید و جان خود را به خطر بیندازد. 🔸 در ۲۸ مرداد که منزوی و خانه‌نشین بود -و در واقع دولت مصدّق او را منزوی و از خود جدا کرده بود- عدم حضور او در صحنه موجب شد که مردم نیز در صحنه حضور نداشته باشند؛ لذا کودتاچی‌های مأمور مستقیم امریکا توانستند بیایند و به‌راحتی بخشی از ارتش را به تصرّف درآورند و کودتا کنند. یک مشت اوباش و الواط تهران را هم راه انداختند و مصدّق را سرنگون کردند. 🔺️ پس از آن، دیکتاتورىِ محمدرضاشاهی به وجود آمد که بیست‌وپنج سال این ملت زیر چکمه‌های دیکتاتوری او لگدمال شد و هم در واقع هیچ و پوچ گردید؛ چون همان نفت را به کنسرسیومی دادند که امریکاییها طرّاحی آن را کردند. هرچه دشمن خواست، همان شد؛ به خاطر جدا شدن از روحانیت و دین. اینها عبرت است. 🗓 ۱۳۸۰/۰۸/۲۰ @nomov_ir
🔰امام خامنه ای (مدظله العالی) : 💎عامل کودتا، یک آمریکایی بود! اگر فرض کنیم یک نظامی غیر نظام جمهوری اسلامی هم سر کار بود و بنا بود مستقل باشد، اینها با آن مشکل داشتند. این تجربه ی نهضت ملّی جلوی چشم ماست. در نهضت ملّی، دکتر مصدّق به آمریکایی ها حسنِ ظن داشت، امّا [...]مایل به استقلال بود. آن کسی که عامل کودتا علیه دکتر مصدّق شد، نه یک انگلیسی، [بلکه] یک آمریکایی بود. ۱٣٩٦/٣/٢٢ @nomov_ir