فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلامتکده نون و نمک 🥖🧂(شعبه مرکزی)
#سرگذشتارواحدرعالمبرزخ #قسمتسیوسوم کوثر برزخی ✨ندبه های انتظار✨ 🔵دیدار با خانواده در این
#سرگذشتارواحدرعالمبرزخ
#قسمتسیوچهارم
اما میتوانی سری به انها بزنی.
🔘هر یک از اهالی برزخ اجازه دارند به صورت پرنده های لطیف در ایند و به اهل خود سرکشی کنند .
اما مدت دیدار متناسب با لیاقت آنهاست، بعضی هر جمعه بعضی هرماه و بعضی هر سال... حالا اماده شو که تو در این لحظه میتوانی به دیدار آنها بروی...
.
⚫️تاریکی شب دنیا را سیاه پوش کرده بود،روی دیواری نشستم و خانواده ام را زیر نظر گرفتم.
همسرم مشغول کارهای خانه بود و بچه هایم مشغول انجام تکالیفشان...سری به نزدیکان دیگرم نیز زدم و از اینکه هیچ کدام را مشغول انجام گناهی ندیدم خوشحال شدم و چون دیگر طاقت ماندن در دنیا را نداشتم به خانه ام در دار السلام برگشتم.
.
✅مدتها بود که زندگی باصفای خود را در دارالسلام ادامه میدادم و هر از گاهی از هدایای فرزندان و دوستانم بهره مند میشدم.
هدایای آنها که عموما شامل دعا و استغفار و صلوات بود مرتب به من میرسید و مرا چون غریقی که نجات یافته باشد،خوشحال میکرد.
🍃هرکس بر سر مزارم حاضر میشد خوشحال میشدم و با او انس میگرفتم.
حتی یک فاتحه آنها برای من از تمام دنیا خوشحال کننده تر بود ولی میدانم که زندگان این حقیقت را درک نخواهند کرد..
✍ادامه دارد...
⚜⚜❇️❇️⚜⚜
🆔 @barzakhe
سلامتکده نون و نمک 🥖🧂(شعبه مرکزی)
#سرگذشتارواحدرعالمبرزخ #قسمتسیوچهارم اما میتوانی سری به انها بزنی. 🔘هر یک از اهالی برزخ اجازه
‼️ #سرگذشتارواحدرعالمبرزخ ‼️
#قسمتآخر
🔷بعدها یکی از کسانی که مدتی تحت حکومت حضرت مهدی عج 🌼زندگی کرده بود و به ما ملحق شد برای ما اینگونه تعریف کرد:
✅یکی از برنامه های حضرت انتقام گرفتن از ظالمانی بود که از دنیا رفته بودند،آنها را به دنیا برمیگرداند و به انتقام دنیایی نیز می رساند.
🔆همانگونه که یک عده از خوبان نیز به دنیا برگشتند تا از لذت یاری حضرت مهدی عج و زندگی بسیار زیبا تحت حکومت آن حضرت برخوردار شوند.
🌀من خود جنازه ی دوتن از برزخیان🔥 را دیدم که به دار اویخته شده بودند و سپس زنده شدند تا جنایاتشان را شرح دهند.
در انتها در حالیکه زار زار گریه میکردند به گناه خویش اعتراف کردند و به کیفر اعمالشان رسیدند..☄
🌟پس از نابودی دشمنان حضرت دستور سازندگی فراگیر در جهان را صادر کردند.
🌏 زمین و آسمان هم ذخایر و نعمتهای خود را برای بالندگی دولت حضرت اشکار ساختند و همه جا را نسیم عدالت و برابری گرفت و مردم در بالاترین نعمتها و آسایش ها زندگی را ادامه دادند.
✨بعد از ظهور حضرت و در دوران حکومتش،دروازه های وادی السلام مرتب پذیرای مومنان سعادتمندی بود که به واسطه ی زندگی تحت حکومت حضرت مهدی عج
⚡️ و از بین رفتن شر و بدی،صراط برزخ یعنی برهوت را در مدت بسیار اندکی میپیمودند.
🌕حکومتی که نور هدایتش تا آخرین روز عمر دنیا تابنده بود تا اینکه خداوند فرمان داد بساط زندگی بشر را از روی زمین برچینند...
⚫️صور مرگ
و آن روز فرا رسید! روزی که هزاران نفر به یکباره از دنیا کوچ کردند...یکی از آنان که در حلقه ی ما حضور داشت اینگونه تعریف میکرد.
🔰🔰💠💠🔰🔰
🆔 @barzakhe
🔔اندوه سرمایه داران
🔴 بزرگ ترین حسرت ها در روز #قیامت،
حسرت خوردن مردی است كه #مالی را به گناه گرد آورد،
و آن را شخصی به ارث ببرد
كه در اطاعت خدای سبحان بخشش كند،
و با آن وارد بهشت شود،
و گرد آوردنده اولی وارد جهنم گردد. 😳
📚 #نهج_البلاغه حکمت429
💠💠🔰🔰💠💠
🆔 @barzakhe
هدایت شده از نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی 🌍
--------------- ✿﷽✿ -------------
«رهبر جامعه بايد با مردم به راستی سخن گويد و پراکندگی مردم را به وحدت تبديل، و انديشه خود را برای پذيرفتن حق، آماده گرداند. پيشوای شما چنان واقعيّت ها را برای شما شکافت، چونان شکافتن مهره های ظريف، و حقيقت را از باطل چون شيره درختی که از بدنه آن خارج شود، بيرون کشيد.»۱
🔻رهبر معظم انقلاب بیاناتی درباره مسائل پیش آمده پس از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت در درس خارج فقه ایراد فرمودند،
مهمترین سرفصل هایی که دربیانات مقام معظم رهبری می توان به آن اشاره کرد:
۱-اهمیت پایبندی به اصل وحدت در جامعه اسلامی
۲-ضرورت دشمن شناسی
۳-حقوق متقابل مردم و دولت
۴-لزوم اهمیت امنیت در جامعه اسلامی
به جهت اهمیت فرمایشات ایشان با تتبع در نهج البلاغه این چهار اصل را از کلام امیرالمومنین استخراج کردیم،به این امید که این کتاب شریف که راهگشای مشکلات امروز همه جهان است بیشترمورد توجه قرار گیرد
🔸°❀°🔸°❀°🔸°❀°🔸°❀°🔸
۳-حقوق متقابل مردم و دولت
✅مسئولین هم دقت کنند،مواطبت کنند،هرچه ممکن است از مشکلات این کار کم کنند.
«در ميان حقوق الهی، بزرگ ترين حق، حقِّ رهبر بر مردم و حقِّ مردم بر رهبر است؛ حقِّ واجبی که خدای سبحان بر هر دو گروه لازم شمرد، و آن را عامل پايداریِ پيوند ملّت و رهبر، و عزّت دين قرار داد. پس رعيّت اصلاح نمی شود جز آن که زمامداران اصلاح گردند و زمامداران اصلاح نمی شوند، جز با درستکاری رعيّت. و آنگاه که مردم حقِّ رهبری را اداء کنند، و زمامدار حقِّ مردم را بپردازد، حق در آن جامعه عزّت يابد، و راه های دين پديدار و نشانه های عدالت برقرار، و سنّت پيامبر(صلی الله علیه و آله) پايدار گردد. پس، روزگار اصلاح شود و مردم در تداوم حکومت اميدوار و دشمن در آرزوهايش مأيوس می گردد. امّا اگر مردم بر حکومت چيره شوند، يا زمامدار بر رعيّت ستم کند، وحدت کلمه از بين می رود، نشانه های ستم آشکار، و نيرنگ بازی در دين فراوان می گردد، و راه گسترده سنّت پيامبر(صلی الله علیه و آله) متروک، هواپرستی فراوان، احکام دين تعطيل، و بيماری های دل فراوان شود. مردم از اينکه حقّ بزرگی فراموش می شود، يا باطل خطرناکی در جامعه رواج می يابد، احساس نگرانی نمی کنند! پس در آن زمان نيکان خوار، و بَدان قدرتمند می شوند، و کيفر الهی بر بندگان، بزرگ و دردناک خواهد بود. پس بر شماست که يکديگر را نصيحت کنيد و نيکو همکاری نماييد.»
۴-لزوم اهمیت امنیت در جامعه اسلامی
✅نا امنی بزرگترین مصیبت برای هر کشوری است،برای هر جامعه ای است اینها قصدشان این است.
«پس آنگاه که در زندگی گذشتگان مطالعه و انديشه می کنيد، عهده دار چيزی باشيد که عامل عزّت آنان بود، و دشمنان را از سر راهشان برداشت، و سلامت و عافيت زندگی آنان را فراهم کرد، و نعمت های فراوان را در اختيارشان گذاشت، و کرامت و شخصيّت به آنان بخشيد، که از تفرقه و جدايی اجتناب کردند، و بر وحدت و همدلی همّت گماشتند، و يکديگر را به وحدت وا داشته، به آن سفارش کردند. و از کارهايی که پشت آنها را شکست، و قدرت آنها را در هم کوبيد، چون کينه توزی با يکديگر، پر کردن دل ها از بُخل و حسد، به يکديگر پشت کردن و از هم بريدن، و دست از ياری هم کشيدن، بپرهيزيد.»
#نهج_البلاغه،
📚خطبه۲۱۶
📚خطبه۱۹۲
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی
#نهج_البلاغه_خوانی
@nahjolbalagheiha
هدایت شده از روح الله✌
AUD-20191204-WA0072.mp3
12.97M
🔻افشاگری پشت پرده نقش مستقیم وزیر ارتباطات در ساماندهی به فضای مجازی ( تلگرام و اینستگرام و واتس آپ و waze) در اغتشاشات اخیر
❌ اخراج آذری جهرمی از جلسه شورای عالی امنیت ملی توسط آیت الله رئیسی و سردار سلامی
🎙#محمدکهوند
(متخصص فضای مجازی)
👂این چند دقیقه رو دقیق گوش بدید
و برای موثرین ارسال کنید .
🆔 @r_sani313👈
◽️ #سیاحت_غرب #آقانجفی_قوچانی
#قسمت_اول
📛😳📃😢📛
... و من مُردم.
😢 گویا مرا نمیبینند و صدای مرا نمیشنوند و دانستم که آنها از من دورند و من نظر آشنایی و دوستی به آن جنازه دارم، خصوص بشره (پوست بدن) پهلوی چپ او را که برهنه بود و چشمهای خود را به آنجا دوخته بودم.
جنازه را بعد از غسل و دیگر کارها به طرف قبرستان بردند. من هم جزء مشایعین (تشییع کنندگان) رفتم و در میان آنها بعضی از جانوران وحشی و درندگان از هر قبیل میدیدم که از آنها وحشت داشتم ولی دیگران وحشت نداشتند و آنها نیز اذیتی نداشتند. گویا اهلی و به آنها مأنوس بودند.
و جنازه را سرازیر گور نمودند و من در گور ایستاده و تماشا میکردم.
و در آن حال مرا ترس و وحشت گرفته بود بویژه هنگامی که دیدم در گور🦎 جانورهایی پیدا شدند🦂و به جنازه حملهور گردیدند و آن مردی که در گور جنازه را خوابانید، متعرّض آن جانورها نشد. گویا آنها را نمیدید و از گور بیرون شد.
و من از جهت علاقمندی به آن جنازه داخل گور شدم، برای بیرون نمودن آن جانوران؛ ولی آنها زیاد بودند و بر من غلبه داشتند
و دیگر آنکه مرا چنان ترس گرفته بود که تمام اعضای بدن میلرزید و از مردم دادرسی خواستم، کسی به دادم نرسید و مشغول کار خود بودند. گویا هنگامه میان گور را نمیدیدند.😵
ناگهان اشخاص دیگری در گور پیدا شدند که آنها کمک نموده آن جانوران فرار نمودند. خواستم از آنها بپرسم که آنها کیانند؟ گفتند: «إِنَّ الْحَسَنَاتِ يُذْهِبْنَ السَّيِّئَاتِ؛ همانا حسنات و اعمال نیک، سیّئات و بدکاریها را از بین میبرد / سوره هود، 114» و ناپدید شدند.
پس از فراغت از این هنگامه، ملتفت شدم که مردم سرِ گور را پوشانیدهاند و من را در میان گور تنگ و تاریک ترک کردهاند.😞
و میبینم آنها را که رو به خانههایشان میروند، حتی خویشان و دوستان و زن و بچه خودم که شب و روز در صدد آسایش آنها بودم.
از بیوفایی آنان بسی اندوهناک شدم و از خوف و وحشت گور و تنهایی، نزدیک بود دلم بترکد.😖
ادامه دارد....👇👇
💀🔥🔥👹🔥🔥💀
🆔 @barzakhe
▫️ #سیاحت غرب #نجفی_قوچانی
📛😳📃😢📛
#قسمت_دوم
🙁با حال غربت و وحشت فوق العاده و یأس از غیر خدا در بالاسر جنازه نشستم. کم کم دیدم قبر میلرزد و از دیوارها و سقف لحد خاک میریزد و بخصوص از پایین پای قبر که بسیار تلاطم دارد
😲مثل اینکه جانوری آنجا را میخواهد بشکافد و داخل قبر شود و بالآخره آنجا شکافته شد، دیدم دو نفر با صورتی موحش و هیکل مهیب داخل قبر شدند، مثل دیوهای قوی هیکل 😳
و از دهان و دو سوراخ بینیهایشان دود و شعله آتش بیرون میرود و گرزهای آهنین که با آتش سرخ شده بود که برقهای آتش از آنها جستن میکرد، در دست داشتند و به صدای رعدآسا که گویا زمین و زمان را به لرزه درآورد از جنازه پرسش نمودند که: «مَن رَبُّک؟ ؛ خدای تو کیست؟» و من از ترس و وحشت، نه دل داشتم و نه زبان.
فکر کردم که جنازه بیروح جواب اینها را نخواهد داد و یقین است که با این گرزها خواهند زد تا قبر پر از آتش شود و با آن وحشتِ وصف ناشدنی، این آتش سوزان هم سربار خواهد شد؛ پس بهتر این است که من جواب گویم.
توجه نمودم به سوی حق و چاره سازِ بیچارگان و کارسازِ درماندگان، و در دل متوسل شدم به علی ابن ابیطالب (ع) چون او را به خوبی میشناختم و دادرس درماندگان فهمیده بودم و دوست داشتم او را، و قدرت و توانایی او را در همه عوالم و منازل نافذ میدانستم [یعنی معتقد بودم در همهی عالمها و منزلگاهها قدرت و نفوذ دارد] و این یکی از نعمتها و چارهسازیهای خداوند بود که در همچو موقع وحشت و خطرناکی که آدمی از هوش بیگانه میشود «وَ تَرَی النَّاسَ سُکاری وَ ما هُمْ بِسُکاری ؛ و مردم را (از وحشت آن روز) بیخود و مست بنگری در صورتی که مست نیستند/ سوره حج:2» آن وسیلهی بزرگ را به یاد آدمی میآورد
و به مجرّد این خطور و الهام [همین که این فکر به ذهن و خاطرم گذشت] ، قلبم قوّت گرفت و زبانم باز شد و چون سکوت و لاجوابیِ (جواب ندادن) من به طول انجامیده بود، آن دو سائل (سؤال کننده) به غیظ به شدت وصف ناشدنی دوباره سؤال نمودند که: «خدا و معبود تو کیست؟»، به صوت و هیبتی که صد درجه از اولی سختتر و شدیدتر بود و از شدت غیظ صورتشان سیاه و از چشمهایشان برقِ آتش شعله میزد و گرزها بالا رفت و مهیّای (آماده) زدن شدند.😱😳
من اول نترسیدم و به صدای ضعیف جواب گفتم که: معبود من خدای یگانه بیهمتاست.
🔘 «هُوَ اللَّهُ الَّذي لا إِلهَ إِلاَّ هُوَ عالِمُ الْغَيْبِ وَ الشَّهادَةِ هُوَ الرَّحْمنُ الرَّحيمُ. هُوَ اللَّهُ الَّذي لا إِلهَ إِلاَّ هُوَ الْمَلِکُ الْقُدُّوسُ السَّلامُ الْمُؤْمِنُ الْمُهَيْمِنُ الْعَزيزُ الْجَبَّارُ الْمُتَکَبِّرُ سُبْحانَ اللَّهِ عَمَّا يُشْرِکُونَ؛ اوست خدایى که جز او معبودى شایسته پرستش نیست و به نهان و آشکار جهان داناست. اوست که گسترده مهر و مهربان است. اوست خدایى که جز او معبودى شایسته پرستش نیست؛ همان فرمانروایى که تدبیر امور بندگان در اختیار اوست و در کمال پاکى و طهارت است. با بندگانش برخوردى سالم و درست دارد. ایمنى بخش، برترى چیره، شکست ناپذیر، جبران کننده کاستىها و بزرگمنش و باعظمت است. منزّه است خدا از این که به او شرک ورزند. / سوره حشر، 22و23»
✨این آیه شریفه را که در دنیا در تعقیب نماز صبح [به آن] مداومت داشتم، محض اظهار فضل برای آنها خواندم که خیال نکنند بنیآدم فضلی و کمالی ندارد چنانکه روز اول بر خلقت بنیآدم اعتراض نمودند که غیر از فساد و خونریزی چیزی در آنها نیست.
و بالجمله پس از تلاوت آیه شریفه در جواب آنها، دیدم غضب آنها شکست و گرفتگی صورتشان فرو نشست حتی یکی به دیگری گفت معلوم میشود که این از علمای اسلام است و بعد از این بهطور نزاکت از او سؤال شود.😍
💀🔥🔥👹🔥🔥💀
🆔 @barzakhe
▫️ #سیاحت غرب #نجفی_قوچانی
📛😳📃😢📛
#قسمت_دوم
🙁با حال غربت و وحشت فوق العاده و یأس از غیر خدا در بالاسر جنازه نشستم. کم کم دیدم قبر میلرزد و از دیوارها و سقف لحد خاک میریزد و بخصوص از پایین پای قبر که بسیار تلاطم دارد
😲مثل اینکه جانوری آنجا را میخواهد بشکافد و داخل قبر شود و بالآخره آنجا شکافته شد، دیدم دو نفر با صورتی موحش و هیکل مهیب داخل قبر شدند، مثل دیوهای قوی هیکل 😳
و از دهان و دو سوراخ بینیهایشان دود و شعله آتش بیرون میرود و گرزهای آهنین که با آتش سرخ شده بود که برقهای آتش از آنها جستن میکرد، در دست داشتند و به صدای رعدآسا که گویا زمین و زمان را به لرزه درآورد از جنازه پرسش نمودند که: «مَن رَبُّک؟ ؛ خدای تو کیست؟» و من از ترس و وحشت، نه دل داشتم و نه زبان.
فکر کردم که جنازه بیروح جواب اینها را نخواهد داد و یقین است که با این گرزها خواهند زد تا قبر پر از آتش شود و با آن وحشتِ وصف ناشدنی، این آتش سوزان هم سربار خواهد شد؛ پس بهتر این است که من جواب گویم.
توجه نمودم به سوی حق و چاره سازِ بیچارگان و کارسازِ درماندگان، و در دل متوسل شدم به علی ابن ابیطالب (ع) چون او را به خوبی میشناختم و دادرس درماندگان فهمیده بودم و دوست داشتم او را، و قدرت و توانایی او را در همه عوالم و منازل نافذ میدانستم [یعنی معتقد بودم در همهی عالمها و منزلگاهها قدرت و نفوذ دارد] و این یکی از نعمتها و چارهسازیهای خداوند بود که در همچو موقع وحشت و خطرناکی که آدمی از هوش بیگانه میشود «وَ تَرَی النَّاسَ سُکاری وَ ما هُمْ بِسُکاری ؛ و مردم را (از وحشت آن روز) بیخود و مست بنگری در صورتی که مست نیستند/ سوره حج:2» آن وسیلهی بزرگ را به یاد آدمی میآورد
و به مجرّد این خطور و الهام [همین که این فکر به ذهن و خاطرم گذشت] ، قلبم قوّت گرفت و زبانم باز شد و چون سکوت و لاجوابیِ (جواب ندادن) من به طول انجامیده بود، آن دو سائل (سؤال کننده) به غیظ به شدت وصف ناشدنی دوباره سؤال نمودند که: «خدا و معبود تو کیست؟»، به صوت و هیبتی که صد درجه از اولی سختتر و شدیدتر بود و از شدت غیظ صورتشان سیاه و از چشمهایشان برقِ آتش شعله میزد و گرزها بالا رفت و مهیّای (آماده) زدن شدند.😱😳
من اول نترسیدم و به صدای ضعیف جواب گفتم که: معبود من خدای یگانه بیهمتاست.
🔘 «هُوَ اللَّهُ الَّذي لا إِلهَ إِلاَّ هُوَ عالِمُ الْغَيْبِ وَ الشَّهادَةِ هُوَ الرَّحْمنُ الرَّحيمُ. هُوَ اللَّهُ الَّذي لا إِلهَ إِلاَّ هُوَ الْمَلِکُ الْقُدُّوسُ السَّلامُ الْمُؤْمِنُ الْمُهَيْمِنُ الْعَزيزُ الْجَبَّارُ الْمُتَکَبِّرُ سُبْحانَ اللَّهِ عَمَّا يُشْرِکُونَ؛ اوست خدایى که جز او معبودى شایسته پرستش نیست و به نهان و آشکار جهان داناست. اوست که گسترده مهر و مهربان است. اوست خدایى که جز او معبودى شایسته پرستش نیست؛ همان فرمانروایى که تدبیر امور بندگان در اختیار اوست و در کمال پاکى و طهارت است. با بندگانش برخوردى سالم و درست دارد. ایمنى بخش، برترى چیره، شکست ناپذیر، جبران کننده کاستىها و بزرگمنش و باعظمت است. منزّه است خدا از این که به او شرک ورزند. / سوره حشر، 22و23»
✨این آیه شریفه را که در دنیا در تعقیب نماز صبح [به آن] مداومت داشتم، محض اظهار فضل برای آنها خواندم که خیال نکنند بنیآدم فضلی و کمالی ندارد چنانکه روز اول بر خلقت بنیآدم اعتراض نمودند که غیر از فساد و خونریزی چیزی در آنها نیست.
و بالجمله پس از تلاوت آیه شریفه در جواب آنها، دیدم غضب آنها شکست و گرفتگی صورتشان فرو نشست حتی یکی به دیگری گفت معلوم میشود که این از علمای اسلام است و بعد از این بهطور نزاکت از او سؤال شود.😍
ادامه دارد...
💀🔥🔥👹🔥🔥💀
🆔 @barzakhe
📕 #سیاحت_غرب
📝 آقانجفی #قوچانی
#قسمت_سوم
📛😳📃😢📛
...
ولی آن دیگری گفت چون مناط (معیار) رفتار ما با این شخص، جواب سؤال آخری است و آن هنوز معلوم نیست، ما باید به مأموریت خود عمل نموده، وظایف خود را انجام دهیم و این هرکه باشد عناوین و اعتبارات در نظر ما اعتباری ندارد.
پس سؤال نمودند: «مَن نَبیُّک؟» یعنی پیغمبر تو کیست؟
و در این هنگام طپش قلب من کمتر و زبانم بازتر و صدایم کلفتتر گردیده بود، جواب دادم:
نَبيّي رسولُ الله الی الناسِ کافّة محمدُ بن عبدالله خاتمُ النبیین و سیدُ المُرسَلین صَلّی الله علیه و آله (پیغمبرم، فرستادهی خدا به سوی همه مردم محمد بن عبدالله خاتم پیامبران و سروَر رسولان است درود خدا بر او و برخاندان او)
در این هنگام غیظ و غضبشان بالکلیة (بهطور کامل) رفت و صورتشان روشن گردید و از من هم آن ترس و وحشت رفت.☺️
پس سؤال نمودند از کتاب و قبله و امام و خلیفه رسول الله. جواب دادم:
کِتابي قرآنٌ کریمٌ و قَد نزّل مِن رَبٍّ رَحیمٍ عَلَی نَبيّ حَکیمٍ. (کتاب من قرآن کریم است که از سوی پروردگار مهرگستر بر پیامبر حکیم نازل شده)
و قِبلَتِي کَعبة وَالمَسجدُ الحَرام (و قبلهام کعبه و مسجدالحرام است)
«وَحَيْثُ مَا كُنْتُمْ فَوَلُّوا وُجُوهَكُمْ شَطْرَهُ؛ و هر کجا بودید، روی بدان جانب کنید. /بقره،150»
اَلمَسجدُ الحَرام ظاهراً، و باطناً الحقّ المتعال. (مسجد الحرام قبله ظاهری من است و قبلهی باطنیام، حق متعال است)
«إِنِّي وَجَّهْتُ وَجْهِيَ لِلَّذِي فَطَرَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ حَنِيفًا وَمَا أَنَا مِنَ الْمُشْرِكِينَ؛ من با ایمان خالص روی به سوی خدایی آوردم که آفرینندهی آسمانها و زمین است و من هرگز از مشرکان نیستم. /انعام،79»
و اَئمّتي وخُلفاءِ نَبيّي اِثنَی عَشَر اِمَاماً اَوّلُهُم عَلي ابن اَبیطالب َو آخَرُهُم حُجَّة ابن الحَسَن صَاحِبِ العَصرِ وَ الزَّمان مُفتَرِضُوا الطّاعَة وَ مَعصُومُون مِنَ الخَطَأ وَ الزَّلَل، شُهَداءُ دَارِالفَنَاء و شُفَعَاءُ دَارالبَقَاء. (و امامان من و جانشینان پیغمبر من، دوازده امامند، اول آنها علی بن ابیطالب و آخرشان حجت بن الحسن صاحب العصر و الزمان است که اطاعت همگیشان واجب بوده و از گناه و خطا پاک و منزّه هستند، آنها در دنیا گواه اعمال ما و در آخرت شفیع و واسطهی مغفرت و بخشایش پروردگارند.)
و یک یک اسامی و نسب و حسب آن بزرگواران را برای آنها شرح دادم.👌
گفتند: این همه طول و تفصیل لازم نبود، جواب هر کلمه، یک کلمه است.
گفتم برای شما از این مفصلتر لازم است، زیرا که درباره ما از اول بدگمان بودید و بر خلقت ما اعتراض نمودید، با اینکه بر فعل حکیم (کار خدای دارای حکمت) نمیبایست اعتراض نمود. و از آن روزی که اعتراض شما را فهمیدم، از شما دقّ دلی پیدا کردم. حتی آنکه متعهد شدم که اگر مجالی بیابم، از شما سؤالاتی بنمایم و چون و چرایی دراندازم، ولی حیف که با این گرفتاری و مضیقه (تنگنا) مجالی برایم نمانده.
با لب دمساز خود گر جفتمی - همچو نی من گفتنیها گفتمی
🤔و سکوت نمودم و منتظر بودم که چه سؤالی بعد از این میکنند.
دیدم سؤالی نکردند فقط پرسیدند: این جوابها را از کجا میگویی و از که آموختی؟
و از این سؤال به فکر فرو رفتم که ادّله و براهینی که در دارِ (سرای) غفلت و جهالت و خطا و سهو مرتّب نموده بودم، از کجا سهو و خطایی در مادّه (اصل) و یا در صورت (نوع) و یا در شرایط اِنتاج (نتیجه گرفتن) آن روی نداده باشد؟ و از کجا که [قیاس] عَقیم (بیثمر و بینتیجه) را مُنتِج (نتیجهبخش) خیال نکرده باشیم و از کجا که آنها به موازین منطقی درست دربیاید و از کجا که آن موازین، موازین واقعی باشد و خود ارسطو که مُقَنّن(قانونگذار) آن موازین است، به خطا نرفته باشد؟
ادامه دارد...
💀🔥🔥👹🔥🔥💀
🆔 @barzakhe