مداحی آنلاین - بیا دلدار من قرار قلب من.mp3
3.41M
#پست_ویژه_غروب_جمعه
#نوستالژی
#جمعه_های_انتظار
[بیا دلدار من قرار قلب من - واحد] فوق العاده "سوزناک" 😢💔
- کربلایی جواد مقدم
- هفتگی ۱۳۹۴
- هیئت بین الحرمین تهران
✔کانال برزخ تا قیامت
🔘 @barzakhe
آیت الله مجتهدی تهرانے(ره):
🔶 خداوند متعال می فرمایند: من 6 چیز را در 6 جا قرار دادم، مردم آن را در 6 جای دیگر جستجو می کنند:
❶ من علم را در گرسنگی قرار دادم ، مردم آن را در سیری می جویند!
❷ من عزت را در نماز شب قرار دادم، مردم آن را در دستگاه سلاطین می جویند!
❸ من ثروت را در قناعت قرار دادم، مردم آن را در کثرت مال دنبال می کنند!
❹من استجابت دعا را در لقمه حلال قرار دادم ، ولی مردم آن را در قیل و قال می جویند!
❺ من بلند مرتبگی را در تواضع قرار دادم،ولی مردم در تکبر دنیا طلب می کنند!
❻من راحتی را در بهشت قرار دادم ،مردم آن را در دنیا طلب می کنند!
✔کانال برزخ تا قیامت
🔘 @barzakhe
➣
📜 #یڪـــآیــهقـــــرآن
👈الهے گرفتار #مصیبت نشیم!
گاهی با خــــودمون فـڪر ڪنیم
مصیبتی ڪه بار میاد برای چیه؟
🔹ڪجا خــطا ڪردیم
🔹ڪجا غیبت ڪردیم
🔹ڪجا زور گفتیــــــم
🔹ڪجا دل شڪستیم
از خـ♡ـدا #طـــلبڪار نـباش به
ڪوچڪ ترین گناهت نگاه بڪن.
📒ســـــوره شـــوری آیه ۳۰
✔کانال برزخ تا قیامت
🔘 @barzakhe
15.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 کلیپ امداد و فریاد رسی امام حسین علیه السلام در قبر😱😱
سبحان الله
◽️دیدن این کلیپ به همه شیعیان واجب فوریه
⛔️فقط کسانی که میترسن نگاه نکنند
+18
✔کانال برزخ تا قیامت
🔘 @barzakhe
#در_محضر_استاد
🌸✨ مگر چه قدر می خواهی بخوابی؟
استاد ما حضرت حاج شیخ علی اکبر برهان (ره) میفرمودند :
آن قدر در قبر بخوابیم که استخوان هایمان بپوسد ، #یك_شب هم بلند شو ببین چه خبر است
پیامبر اکرم (ص) می فرمایند :
وقتی بنده ای از خواب شیرینش و از رختخوابش برخیزد در حالی كه خواب آلود است، برای این كه به سبب نماز شبش می خواهد كه خداوند را راضی كند، خداوند متعال به سبب آن بنده ، بر ملائكه مباهات می کند و می گوید :
این بنده ام را می بینید كه بلند شده و خواب شیرینش را ترك كرده تا كاری را انجام دهد كه بر او واجب نكرده ام؟ شاهد باشید كه من او را آمرزیدم✨
💬آیت الله العظمی مجتهدی تهرانی
✔کانال برزخ تا قیامت
🔘 @barzakhe
aghebat mimiriha.kafi.mp3
1.93M
🎙عاقبت می میری ها...؟!؟!
💬مرحوم کافی
✔کانال برزخ تا قیامت
🔘 @barzakhe
✨﷽✨
🍂مرگ همراه حسرت ها 🍂
🔰براى محتضر و كسى كه در حال جان كندن است ( (سكرات) ) و مستى هايى است شبيه ( (مستى) ) شراب، گاهى اين ( (مستى) ) همراه با حسرت هايى است كه بيشتر باعث ناراحتى و بدبختى انسان مى شود.
حضرت امير المؤ منين عليه السلام در اين باره مى فرمايد:
سكرات ( (مرگ) ) و تلخى جان كندن
، توام با حسرت از دست دادن آن چه داشتند بر محتضر هجوم مى آورد، مغز او را فشار مى دهد. در ( (سكرات مرگ) ) اعضاى بدن و دست و پاى انسان سست گرديده، در برابر آن رنگ خود را باخته و رنگ از صورتش پريده، سپس آثار ( (مرگ) ) در او فزونى مى گيرد و كم كم در وى نفوذ كرده، بين او و زبانش جدايى افكنده و بدين ترتيب ( (مرگ) )، زبان او را بند مى آورد.
او در ميان خانواده خويش با چشم خود نگاه مى كند، با گوش خود مى شنود، در حالى كه عقلش سالم و فكرش باقى است. او مى انديشد و فكر مى كند كه عمرش را در چه راهى نابود كرده است؟! روزگارش را در چه راهى گذرانده است؟! (در آن وقت) به ياد ثروت هايى مى افتد كه در تهيه در جمع كردن آنها چشم خود را بر هم گذارده، از حلال و حرام و مشكوك جمع آورى نموده و روى هم انباشته است. اينك گناه و تبعات جمع آورى و عوارض آنها بر دوش او سنگينى مى كند و گريبانش را مى فشارد.
✔کانال برزخ تا قیامت
🔘 @barzakhe
مرگ خوب و بد چه مرگي است؟ چه كار كنیم كه مرگ خوبي داشته باشيم؟.mp3
1.07M
#سوال:
📝مرگ خوب و بد چه مرگي است؟ چه كار كنیم كه مرگ خوبي داشته باشيم؟
#استاد_محمدی
✔کانال برزخ تا قیامت
🔘 @barzakhe
✨﷽✨
🔰قال الامام الصادق - عليه السّلام -: مَنْ نَظَر الي أبَويه نَظَرَ ماقتٍ و هُما ظالمانِ لَهُ، لم يَقبَلِ اللهُ لَهُ صلاةً.
💬امام صادق - عليه السلام - فرمودند: هر كس به پدر و مادرش از روي غضب نگاه كند حتي در حالي كه آنها در حق او ظلم ميكنند، خدا هيچ نمازي را از او قبول نمي نمايد.
📗«اصول كافي، ج ۴، ص ۵۰»
✔کانال برزخ تا قیامت
🔘 @barzakhe
✅پرسش:
#تفاوت_نعمتهای_بهشتی_و_دنیایی
در دین اسلام پوشیدن طلا برای مرد مشکل دارد؛ پس چرا در آیه ۳۱ سوره کهف دستبندهایی از طلا برای بهشتیان ذکر شده است؟!
🔷پاسخ اجمالی
قرآن کریم در توصیف نعمتهای بهشتی، و بهرهمندی مؤمنانی که با اعمال نیکو به سرای آخرت وارد شدهاند، میفرماید: «آنها کسانى هستند که بهشت جاودان براى آنان است؛ باغهایى از بهشت که نهرها از زیر درختان و قصرهایش جارى است؛ در آنجا با دستبندهایى از طلا آراسته میشوند و لباسهایى (فاخر) به رنگ سبز، از حریر نازک و ضخیم، دربر میکنند، در حالیکه بر تختها تکیه زدهاند ...».[۱]
آیات دیگری نیز به استفاده بهشتیان از طلا و حریر تصریح دارند. [۲]
در ارتباط با پرسش مطرح شده که چرا استفاده از این پوششها در دنیا برای مردان حرام شمرده شده، اما همین زینتها در بهشت مجاز اعلام شده است، باید گفت؛ اساساً احکام و تکالیفی که در این دنیا برای مردان و زنان قرار داده شده، متناسب با این دنیا است، و در سرای آخرت چنین احکامی وجود ندارد.[۳]
اگر خدای متعال زندگى پر زرق و برق این جهان را نکوهش کرده؛ برای آن است که محدودیت این جهان سبب میشود فراهم کردن چنان زندگانى با انواع ظلم و ستم توأم باشد، و بهرهگیرى از آن با غفلت و بیخبرى؛ تبعیضهایى که از این رهگذر پیدا میشود مایه کینهها، حسادتها، عداوتها و سرانجام خونریزیها و جنگها است.
اما در آن جهان که همه چیزش گسترده است؛ نه تحصیل این زینتها مشکل ایجاد میکند؛ نه سبب تبعیض و محرومیت کسى میشود؛ نه کینه و نفرتى برمیانگیزد؛ نه در آن محیط مملو از معنویت انسان را از خدا غافل میسازد؛ نه نیاز به زحمت حفظ و حراست دارد؛ نه در رقبا ایجاد حسادت میکند؛ نه مایه کبر و غرور است؛ و نه موجب فاصله گرفتن از خدا و خلق خدا میشود.
بنابر این؛ چرا بهشتیان از چنین مواهبى محروم باشند که لذتى است جسمانى در کنار مواهب بزرگ معنوى بدون هیچ واکنش نامطلوب.[۴]
گذشته از این، استفاده از طلا و حریر برای مردمی که این زیور آلات جزو فرهنگ و سنت آنان نیست، عیب شمرده میشود، نه به طور مطلق. بسا اتفاق میافتد که یک چیزی نزد مردمی عیب محسوب شود، اما در فرهنگ برخی دیگر عیب به حساب نیاید. و هیچ دلیل عقلی وجود ندارد که این مسئله در تمام زمانها و در تمام مکانها و بین همه مردم عیب شمرده شود.
البته برخی گفتهاند: پوشیدن لباسهای فاخر و دستبند طلا، از عادات ملوک و پادشاهان بود؛ و نیز رسم عرب بود که هر مبارز که بر دشمن خود پیروز میشد دستبند در دست میکرد. بهشتیان هم آنرا در دست میکنند تا دیگران بدانند که آنان بر دشمنی؛ مانند هوای نفس و شیطان غلبه کرده و شاهانه در بهشت ابدى ساکن شدهاند. خلاصه اینکه بهشتیان در جامه شاهان میباشند.
البته این معنای ظاهری آیه میباشد، اما اهل عرفان معتقدند بهشتیان به انواع زینتها مزین میشوند؛ از حقایق توحید ذاتی و معانی تجلیات عینیه احدیه؛ زیرا طلاجات از زیورها همان صفات نورانیاند. و پوشش با لباسهای سبز رنگ، همانا متصف شدن به صفات شادمانی، طراوت و زیبایی است.
بنابر این؛ اولاً: بهشت نه مانند دنیا دار تکلیف و تکلف است، و نه نعمتهایش دقیقاً همان چیزی است که ما از نعمتهای مادی دنیا تصور میکنیم. ثانیاً: زمان و مکان در اثبات و نفی احکام، ارتباط مستقیم دارند؛ یعنی اینطور نیست که اگر حکمی در زمان، مکان و شرایط ویژهای برای موضوعی ثابت شد، حتماً همان حکم در زمان، مکان و شرایط دیگری نیز برای آن موضوع ثابت شود. ثالثاً: ممکن است طلا و حریر این دنیا با طلا و حریر بهشت کلاً متفاوت بوده و تنها در نام اشتراک داشته باشند، همانگونه که شراب دنیایی با شراب آخرت اگرچه در نام مشترکاند، امّا این تنها اشتراک لفظی است، و ماهیتاً با هم تفاوت دارند؛ زیرا شراب دنیایی رجس و پلیدی است، اما شراب بهشتی پاک و طهور و از نعمتهای الهی برای بندگان صالح خواهد بود.
📚پی نوشت
[۱]. کهف، ۳۱
[۲]. حج، ۲۳؛ فاطر، ۳۳؛ انسان، ۱۲ و ۲۱؛ دخان، ۵۳.
[۳]. ر. ک: (عدم وجود احکام فقهی در بهشت)، ۷۸۸.
[۴]. مکارم شیرازی، ناصر، تفسیر نمونه، ج ۱۲، ص ۴۲۵، تهران، دار الکتب الإسلامیة، چاپ اول، ۱۳۷۴ش.
#استاد_محمدی
✔کانال برزخ تا قیامت
🔘 @barzakhe
مومن حقیقی.mp3
3.63M
استاد عالی
#رساله_حقوق_امام_سجاد_علیه_السلام
#رعایت_حقوق_دیگران
#مومن
#مسلمان
#تظاهر
#امانت
✔کانال برزخ تا قیامت
🔘 @barzakhe