آخرین زیارت حاج قاسم در حرم مطهر حضرت امیر
سردارِ دل ها ! خودت می دانی که
هرگز ، هیچ روزی ،
یادمان نمی رود
آرامش و امنیّت و شادی و آزادی
خود را مدیون مجاهدت شبانه روزی تو و یارانت هستیم 👌💔
اکنون در این بزرگترین عید خدا ، عرض ارادت ما را به محضر مولای متّقیان و امام عارفان ، امیر المؤمنین علی علیه السلام ابلاغ نما
💚🙏
@noon_valghalam
💐💐💐
🌱به نام خالق لوح و قلم 🖋📜
سخنی در باره تاریخ ولادت امام هفتم
🔹️تاریخ ولادت یا شهادت برخی ائمه معصومین علیهم السلام به دلایلی ، مشخص و قطعی نیست و اختلاف نظر در مورد آن ها وجود دارد .شهادت حضرت زهرا یا شهادت امام حسن یا ولادت امام هادی علیهم السلام از این قبیل است .در مورد ولادت امام کاظم علیه السلام هم این ابهام وجود داشته و دو ماه" ذی الحجه و صفر" در کلمات و کتب بزرگان برای آن ذکر شده است .
🔹️ آن چه که تاریخ ولادت حضرت را در ماه ذی الحجه تقویت میکند اشاره بسیاری از منابع معتبر به این نکته هست که حضرت امام صادق علیه السلام و همسر گرامیشان در بازگشت از سفر حج و در منطقهای به نام ابوا صاحب این فرزند گران قدر شدند و این زمان نمی تواند با ماه صفر منطبق شود و بسیاری از علما بر همین اساس ولادت حضرت در هفتم صفر را بعید دانسته اند .
🔹️از سوی دیگر هفتم صفر بنا به نقل معتبر و طبق سیره مراجع و حوزه های علمیه در قم و نجف ، به عنوان روز شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام مطرح بوده و به خصوص در سال های اخیر برگزاری مراسم عزا و سوگواری در این روز رواج بیشتری پیدا کرده است .
🔹️در مورد دلیل و زمان شهرت هفتم صفر به روز ولادت امام کاظم علیه السلام مطالبی گفته شده که پرداختن به آنها مد نظر ما نیست .
🔹️ مهم این است که طبق قرائن قوی ، ولادت امام هفتم در ماه ذی الحجه و بعد از پایان مراسم حج در راه بازگشت به مدینه بوده و برخی پژوهشگران بر اساس تحقیقات خود بیستمِ این ماه را به عنوان سال روز تولد ایشان مشخص کردهاند و چندین سال است در تقویم رسمی جمهوری اسلامی نیز ثبت شده و هفتم صفر که قبلاً مشترک بین ولادت امام هفتم و شهادت امام دوم علیهما السلام بود و باعث نوعی دوگانگی و تحیر بین مردم شده بود ، اکنون فقط به روز شهادت و ذکر مصائب امام مجتبی علیه السلام اختصاص یافت است .
🔹️نکته پایانی این که هر چند اختلاف نظر در زمینه مناسبت های مهم مثل ولادت و شهادت امامان بزرگوار شیعه ،چندان خوشایند ما نیست ولی با توجه به واقعیت موجود، اختصاص یک روز از سال( که منابع و قرائن ، آن را تقویت می کنند ) به یک امام معصوم؛ بهانه ای می شود تا شیعیان ، روح و جان خود را با نام و یاد آن امام همام ، نورانی و مصفا نموده و به ذکر فضائل و مناقب و سیره ایشان بپردازند .
🌴 ولادت امام موسی بن جعفر علیه السلام مبارک باد
@noon_valghalam
🌱به نام خالق لوح و قلم 🖋📜
🍃برگ سبزی تحفه درویش به محضر مادر🍃
🌸 بانویی حمیده نام و حمیده خوی ، از سرزمینی دور (اندُلُس ، آفریقا یا روم ؛ فرقی نمی کند )به دست تقدیر ، مهمان مدینه النبی می شود، به ظاهر کنیز امّا به باطن جواهر، لؤلؤ .
🌸آن چنان مراقب قلب و نفس و روح خود بوده که پروردگار قدم پیش نهاده و فرشتگانی را مامور حفظ و حراست او می نماید تا وقتش برسد .وقت همنشینی با اولیاء .
🌸 برده فروشی ، حلقه وصل این بانو به خاندان عصمت و طهارت است . حضرت باقرالعلوم که مدتها انتظارش را می کشیده خریدارش میشود و این به ظاهر صاحبش ، بی آن که بداند ، شمش طلا را با ۷۰ سکه معاوضه می کند.
🌸 حمیده المصفاة این بانوی پاک و پیراسته از ناپاکی ها ، لیاقت همسری امام جعفر صادق علیه السلام را پیدا میکند . و تازه از این جاست که شاگردیش در محضر عالمانِ علمِ لدنّی آغاز می شود .
🌸آن ۴۰۰۰ شاگرد که برای مکتب امام صادق می شمارند ، برخی یک بار یا دوبار به محضرش آمده بودند، اما این بانوی مهذّبه شاگرد تمام وقت بود نه برای یک امام بلکه احتمالا در محضر سه امام زانو زده ومشق دانش و اخلاق و معرفت را به اندازه ظرف وجودیش ، از آن معلّمان بشریّت گرفته و بر صفحه جانش نوشت .
🌸آن چنان به سرعت ، راه رشد و کمال را پیمود که از یک سو وکیل امام شد در امور اقتصادی و تقسیم حقوق مردم مدینه ، از سوی دیگر پاسخ گوی سوالات بانوان و مبلّغ و مدرّس مجالس آنان بود به در خواست حضرت صادق واز سوی سوم ، راوی سخنان ارزشمند امامانی که همسر و فرزندش بودند .
🌸تصور این صحنه آن چنان زیباست که حیفم می آید با شما به شراکت نگذارم :
شاگردی از شاگردان امام جعفر صادق در یک سفر حج خدمت امام می رسد و از ایشان راجع به نحوه مُحرِم شدن طفلی که همراهشان بوده ، سوال می کند. امام :" به مادرش بگوئید پیش حمیده بیاید و از اوبپرسد چه کند . "
به گمانم همین یک جریان کافی است تا بساط تمام بدگویی ها و بدبینی ها و بدخواهی ها در مورد نگاه اسلام به زن را برهم زند و نمونه عالی از جایگاه جامع زنمسلمان را به نمایش بگذارد.
🌸وهمین بانو است، یکی از شاهدانی که آخرین کلام همسر والامقامش را به گوش جان شنیده و آن را در قالب حدیثی مشهور به شیعیان تا قیامت ابلاغ می کند : "کسی که نماز را سبک بشمارد ، از شفاعت ما بهره مند نخواهد شد . "
🌸و نقطه اوج قصه : این خانمِ حمیده محموده مادر امام می شود بلکه مادر امامان ؛ اُمّ الائمّه ،مادر ۶ انسان کامل که از امام موسی بن جعفر آغاز شده و به حضرت مهدی ختم می شود** .
🌸کاش این شاگرد امام، همسر امام ، وکیل معتمَد امام و مادر امام ، نه ؛ مادر ائمه ، برای ماهم مادری کند ، دستمان را به لطف بگیرد و درهمان راه که خودش تا قله پیموده، گام به گام ببرد و بر اُفت و خیزمان صبر کند تا کم کم شیعه شویم . پا در جای پای او و پیشوایان معصوم بگذاریم و برویم و برسیم به مقصدی که باید و شاید ....
@noon_valghalam
🌸عرض سلام و تبریک
و آرزوی موفقیت و آرامش
♡برای ۳۱۳ همراهِ
خوبِ کانال♡
🌸ایّام به خیر و عافیت
🪴🪴🪴
@noon_valghalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مگر زمان پیامبر #گشت_ارشاد داشتیم!؟
❌ دستور پیامبر به والی شهر درمورد #حجاب 👆
🎙 #دکتر_غلامی
#حتما_ببینید
پاسخ به یک شبهه مهم 👆
@noon_valghalam
شب جمعه ۱:۲۰
🔺️ ساعت به وقت حاج قاسم
😭💔🥀
تو رفتی و ماندنی شدی در دل ما
پیروز همیشگی شدی بر دل ما
خورشید، غروب میرود اما صبح
پر میشود از نشانهاش منزل ما 👌♥️
@noon_valghalam
🖋 ن . والقلم....📜 || ج. وافی
شب جمعه ۱:۲۰ 🔺️ ساعت به وقت حاج قاسم 😭💔🥀 تو رفتی و ماندنی شدی در دل ما پیروز همیشگی شدی بر دل ما
سلام سردار !
سلام داغی که سرد نمی شوی😭😭😭
کتاب جذّابِ « من زنده ام » را به خاطر دارید؟
"خاطرات اسارتِ خانم معصومه آباد وهمراهانش"
یکی از خوانندگان این کتاب « سردارسلیمانی » است . وی پس از خواندن کتاب نامه ای برای نویسنده ی آن نوشته است:
"خواهر خوبم. در آن اسارت، اسارت را به اسارت گرفتی
سعی کن در این آزادی اسیر نشوی
ان شالله کتابت را به همه زبان ها ترجمه می کنم تا همه بدانند زینب بنت رسول الله چگونه بوده است وقتی کنیز او معصومه اینگونه معصوم بوده است.
به تو بعنوان خواهرم، بعنوان معرف دختر مسلمان شیعه، معرف ایران اسلامی، معرف تربیت خمینی افتخار می کنیم.
حقیقتا شگفت زده شدم و هزاران بار به تو و دوستانت مرحبا گفتم"
ساعت ۲۳
(نینوا)
« سلیمانی »
مهم تر از این نامه، یادداشت بعدی است که سردارِ شهید، خطاب به خانم آباد نوشته است :
«بسمه تعالی
خواهرم، مثل همان برادرهای اسیرت همه جا با تعصّب مراقبت می کردم کسی عکس روی جلد کتابت را نبیند. و در تمام کتاب با ناراحتی و استرس بدنبال این بودم که آیا کسی به شما جسارت کرد؟
آخر مجبور شدم روی عکست را با کاغذ بچسبانم تا نامحرمی او را نبیند.
برادرت
بغداد
« سلیمانی »
👆همچون دیدبانی دقیق ؛ رصد می کند ، مراقب است و اجازه کم ترین رخنه ای نمی دهد ...!!
خدا می داند چندبار این عبارات را خواندم ، به آخر رسیدم و دوباره برگشتم ...💯💫
آری! در مکتب سلیمانی که تحقق آموزه های اسلامی است " غیرت و حیا " چون نگینی می درخشد 💎💥
وچه قدر ، امروز زمانه ی ما محتاجِ این نگاهِ غیرتمندانه است !!👌👌
کاش می شد این نگاه را تکثیر کرد 🤔👌
#سالگرد_کشف_حجاب
@noon_valghalam
امام زمانم ♥️
السلام علیک
یا وعد الله الّذی ضمنه
سلام یامهدی🙏
یا وعدنا الصادق ،یاصادق الوعد
💚
#سلام_فرمانده
#اللهمّ_عجّل_لولیّک_الفرج
@noon_valghalam
هدایت شده از لفظ قلم | زهرا محسنیفر
🔴مخالفت با گشت ارشاد و شکست از دشمن فرضی!
اگر سیاههای از سرفصلهای مرتبط با #حجاب تهیه کنیم، شاید آخرین مسألهای که میتوان به آن پرداخت، #گشت_ارشاد باشد. در سرتیتر رسانههای رسمی و فضای مجازی این روزها کلیدواژهی «گشت ارشاد» جولان میدهد اما در خیابانها، بوستانها و میدانهای شهرهای کشور، چنین گشتی «تقریبا» محو است. در مقابل، آنچه در منظر و گذر جامعه بسیار مشهود و ملموس است، تساهل و انفعال محض حاکمیت نسبت به مسألهی پوشش، علیرغم وجود قانون حجاب است. وایرال شدن معدودکلیپهای گشت ارشاد یک اغراق رسانهای برای سیاسی جلوه دادن حجاب و تشکیل دوقطبیهای مخرب است، که متاسفانه مذهبیها هم در این دام افتاده و بر آتش این التهاب کاذب میدمند. هنوز هم در جنگ با دشمن فرضی در فضای مجازی شکست میخوریم و زمین بازی را اشتباه تشخیص میدهیم. نقد اهداف، کارکردها و عملکرد گشت ارشاد موضوعی است که باید خارج از هیاهوی رسانهای و به صورت تخصصی و علمی به آن پرداخت.
نگارنده معتقد است که اغلب شلحجابها و بیحجابها انگیزههای سیاسی و ضدمذهبی ندارند. آنچه جامعه را از حجاب فاصله داده، تغییر کارکرد آن از یک امر شرعی، عقلایی و هویتی به یک امر عرفی از جنس سبک زندگی است. وقتی مسأله ای عرفی شد، حدود و ثغورش نیز در کنترل و سیطرهی عرف قرار میگیرد. تغییر این ذهنیت فزاینده سالها، زمان برده و در سایهی انفعال دستگاههای فرهنگی، سیاستگذاریهای غیرکارشناسانه، هجمهی تلویزیونهای ماهوارهای و رهاشدگی فضای مجازی، محقق شده است. دشواری فرهنگسازی در زمینه حجاب، همین تغییر ذهنیتها و هویتبخشی مجدد به حجاب و بازتعریف کارکردهای آن است. توسل به حاکمیت و غلبهی قانون شاید دومینوی خزندهی بیحجابی را در نقطهای متوقف کند، اما برگرداندن سبک پوشش و حجاب زنان به موازین قابل پذیرش شرع نیازمند تغییر عرف جاری است که جهاد فرهنگی سنگین، همهجانبه و درازمدتی را میطلبد. نقش مردم در فرهنگسازی حجاب نیز کمتر از حاکمیت نیست. عرف رایج را مردم راحتتر از حاکمان میتوانند تغییر دهند. امر به معروف در زمینهی حجاب باید بیشتر از نوع مردم به مردم باشد، نه حاکمیت به مردم.
🔻اگرچه حجاب یک مسألهی پیچیدهی ذوابعاد و چندوجهی است که علاوه بر فرهنگ، از سیاست، امنیت، اقتصاد و ... نیز متاثر است، اما منحصر دانستن ریشهی ناهنجاری بیحجابی به مشکلات معیشتی یا نارضایتیهای اجتماعی و آزادیهای مدنی، پیچاندن صورتمسأله است و به حل آن کمکی نمیکند. الیماشاءالله میتوان مثال نقض داخلی و خارجی آورد که در شرایط خفقان سیاسی، تنگناهای معیشتی و عدم وجود قانون یا قوهی قهریه، زنان مسلمان به حجاب خود التزام داشته و دارند. البته باید اعتراف نمود که عریان کردن زنان و پوششزدایی از آنها همواره یک ابزار سیاسی قوی در دست دشمنان حاکمیت اسلام بوده است. به همین دلیل اگرچه نگاه ما به مقولهی حجاب بیشتر حول فرهنگ سیر میکند، اما ملتفتیم که گرگهای سیاسی با هدف دریدن نظام اسلامی برای حجابزدایی چنگ و دندان تیز میکنند.
✍#زهرا_محسنی_فر
https://eitaa.com/joinchat/963837996C814ca55648
💎 مهمان بیان رهبر باشیم
✅حجاب ⬇️
هویّت مستقلِ فرهنگی زن مسلمان
✅تلاش گسترده ی دشمن
#حجاب
#گشت_ارشاد
@noon_valghalam