eitaa logo
🕋 ⚘ مُحَمَّد رحمة للعالمین ⚘⚘⚘
386 دنبال‌کننده
13.9هزار عکس
2.9هزار ویدیو
57 فایل
🕋بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ اللهم صل علی مُحَمَّد وآل مُحَمَّدو عجل فرجهم سلام قران وسخنان اهل بیت بهار دلها افتاده باز کار به دست کریم ها ما را نوشته اند گدا از قدیم ها نشر حلال
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸💞بسم‌الله الرحمن الرحیم 🌸💞 روز شما 🌸💞متبرک به ذکر شریف 🌸💞صلوات بر حضرت مُحَمَّدٍ ﷺ 🌸💞و خاندان پاک و مطهرش 🌸💞 الّلهُمَّ 🌸💞 صلِّ 🌸💞 علی 🌸💞 محَمَّدٍ 🌸💞 وآل 🌸💞 محَمَّد 🌸💞وعَجِّل 🌸💞 فرَجَهُم
🕋 *بسم الله الرحمن الرحيم* 🍃🌸 *عصاره همه معارف اسلام* 🍃🌸 *علامه طباطبايي رحمة الله عليه:* 🍃🌸 *با همه مهربان باش* *🍃🌸خلاصه دين و قران* 🍃🌸 *بسم الله الرحمن الرحيم است* *رحمان باش با همه افريده هاي خدا* 🍃🌸 *رحيم باش با مومنين* 🍃🌸🌸🌸🌸🌸🍃 🌹ياحسين ابن علي
بسم‌الله الرحمن الرحیم امام رضا(علیه‌السلام) : مَن اَرادَ العِلم فَلیُثَوِّرِ القُرآن؛ هر کس خواهان علم و آگاهی است پس باید قرآن را زیر و رو کند. این حدیث شریف به صراحت، نیل به علم و آگاهی را معطوف به زیر و رور کردن قرآن و شخم زدن آن می داند. گویی گنج های پنهانی در آن نهفته است که جزء با ژرف نگری در آن به دست نمی آید. وجود حضرت امام رضا(علیه‌السلام) به عنوان قطب الهام بخش در جغرافیایی فرهنگی ایران و نیز شعاع معنوی زندگی ایرانیان این انگیزه را ایجاد می کند که آموزه های آن امام مهربان در این رابطه مورد توجه قرار گیرد. روایات و احادیث ژرف و شگرفی از سیره و بیان مبارک آن سرچشمه حیات درباره قرآن به دست ما رسیده است که توجه به آنها گریزناپذیر است. در روایتی منسوب به امام رضا(علیه‌السلام) آمده است : مَن اَرادَ العِلم فَلیُثَوِّرِ القُرآن؛ هر کس خواهان علم و آگاهی است پس باید قرآن را زیر و رو کند. این حدیث شریف به صراحت نیل به علم و آگاهی را که نیاز همیشگی و ارزش پایدار و مورد پسند همه انسان ها و جوامع انسانی است را معطوف به زیر و رور کردن قرآن و شخم زدن آن می داند. گویی گنج های پنهانی در آن نهفته است که جزء با ژرف نگری در آن به دست نمی آید. در این روایت شریف به روشنی و صراحت راهبرد بهره مندی از قرآن و کلید راهیابی به گنج های آن «تدبر» دانسته شده است. مسئله ای که امام علیه اسلام را که خود قرآن ناطق است را از سرعت در قرائت باز می دارد و به تأنی و صبر در تدبر می کشاند. قرائت فراوان قرآن به همراه تفکر در آن است، برای نیل به علم و آگاهی که بر هر مرد و زن مسلمان واجب گشته است؛
🕋بسم‌الله الرحمن الرحیم 💚چگونه محبوب پرودگارمان شویم؟ 🌺امیرالمؤمنین(سلام‌الله‌علیه) فرمودند: كَفِّروا ذُنوبَكُمْ وَتَحَبَّبوا اِلى رَبِّكُمْ بِالصَّدَقَةِ وَ صِلَةِ الرَّحِمِ؛ با صدقه و صله رحم، گناهان خود را پاک كنيد و خود را محبوب پروردگارتان گردانيد. [غررالحكم، حدیث ۷۲۵۸] @noor114
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕋 بسم الله الرحمن الرحيم 💚اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ لَا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلَا نَوْمٌ لَهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ مَنْ ذَا الَّذِي يَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلَّا بِإِذْنِهِ يَعْلَمُ مَا بَيْنَ أَيْدِيهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَيْءٍ مِنْ عِلْمِهِ إِلَّا بِمَا شَاءَ وَسِعَ كُرْسِيُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ وَلَا يَئُودُهُ حِفْظُهُمَا وَهُوَ الْعَلِيُّ الْعَظِيمُ ﴿۲۵۵﴾ 💚لَا إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ قَدْ تَبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَيِّ فَمَنْ يَكْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَيُؤْمِنْ بِاللَّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَى لَا انْفِصَامَ لَهَا وَاللَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ﴿۲۵۶﴾ 💚اللَّهُ وَلِيُّ الَّذِينَ آمَنُوا يُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَالَّذِينَ كَفَرُوا أَوْلِيَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ يُخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُمَاتِ أُولَئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ ﴿۲۵۷﴾
  🕋بسم‌الله الرحمن الرحیم 🌹یاعلی مدد شکست غیر قابل ترمیم زلزله ویرانگر 🌹🇮🇷رهبر انقلاب اسلامی: من تأکیدم به غیرقابل ترمیم بودن است. در این قضیه ۱۵ مهر به این طرف، رژیم غاصب صهیونیستی هم از لحاظ نظامی هم از لحاظ اطلاعاتی یک شکست غیر قابل ترمیم خورده. شکست را همه گفتند، من تأکیدم به غیرقابل ترمیم بودن است. من میگویم این زلزله ویرانگر توانسته است بعضی از سازه‌های اصلی حاکمیت رژیم غاصب را ویران کند که تجدید بنای آن سازه‌ها به این آسانی امکان‌پذیر نیست.  ما پیشانی و بازوی طراحان مدبر و هوشمند و جوانان فلسطینی را می‌بوسیم اما آنها که می‌گویند حماسه اخیر کار غیر فلسطینی‌ها است دچار محاسبه غلط شده‌اند.  این بلا را عملکرد خود صهیونیستها بر سرشان آورد. وقتی ظلم و جنایت از حد گذشت، وقتی درنده‌خویی به نهایت رسید، باید منتظر طوفان بود. اقدام شجاعانه و در عین حال فداکارانه‌ی فلسطینی‌ها پاسخ به جنایت دشمن غاصب بود که سالها ادامه داشت و در ماه‌های اخیر شدت آن افزایش پیدا کرده بود. مقصّر هم دولت کنونی حاکم بر رژیم غاصب صهیونیستی است.  دشمن خبیث و ظالم حالا که سیلی را خورده، سیاست مظلوم‌نمایی در پیش گرفته. دیگران هم کمکش میکنند. رسانه‌های دنیای استکبار کمکش میکنند، این مظلوم‌نمایی صددرصد خلاف واقع و دروغ است. چون مجاهدان فلسطینی توانستند خود را از محاصره‌ی غزه بیرون بیاورند، خلاص کنند و برسند به مراکز نظامی و غیرنظامی صهیونیستها. او مظلوم است؟ هرچه این رژیم غاصب هست، مظلوم نیست. ظالم هست، متجاوز هست، جاهل هست، یاوه‌گو هست، اما مظلوم نیست. ظالم است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم‌الله الرحمن الرحیم الصّادق (علیه السلام)- عَنْ جَمِیلٍ وَ الْحَسَنِ‌بْنِ‌رَاشِدٍ عَن أَبِی‌عَبْدِ‌اللَّهِ (علیه السلام) فِی قَوْلِ اللَّهِ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی أَ لَمْ نَشْرَحْ لَکَ صَدْرَکَ قَالَ فَقَالَ بِوَلَایَهًِْ أَمِیرِ‌الْمُؤْمِنِینَ (علیه السلام). امام صادق (علیه السلام)- جمیل و حسن‌بن‌راشد از امام صادق (علیه السلام) درباره‌ی کلام خداوند عزّوجلّ: أَلَمْ نَشْرَحْ لَکَ صَدْرَکَ نقل کرده‌اند که فرمود: «با ولایت امیرمؤمنان حضرت علی (علیه السلام)». تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۸، ص۱۹۴  بحارالأنوار، ج۳۶، ص۹۵/ بصایرالدرجات، ص۷۲/ البرهان/ نورالثقلین/ تأویل الآیات الظاهرهًْ، ص۷۸۵/ بحارالأنوار، ج۳۶، ص۱۳۵/ فرات الکوفی، ص۵۷۳
هدایت شده از جهاد تبیین
🌷🌷مبحث ۱۲۹۲ آبان ۱۴۰۲ شمسی با نام و یا خدا و عرض سلام و تبریک💐 لازمه فهم درست قرآن، عقل و علم و تقوا ، است! أَفَلَا يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ أَمْ عَلَىٰ قُلُوبٍ أَقْفَالُهَا ﺁﻳﺎ ﺩﺭ ﻗﺮﺁﻥ ، پشت ( عمق) اندیشی نمیکنند [ ﺗﺎﺣﻘﺎﻳﻖ ﺭﺍ ﺑﻔﻬﻤﻨﺪ ] ﻳﺎ ﺑﺮ ﺩﻝ ﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ﻗﻔﻞ( بست) ﻫﺎﻳﻲ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺭﺩ ؟ (محمد ٢٤) 💝ماجرای مناظره امام حسن عسکری (ع) و اسحاق کندی در مورد قرآن «ابن شهر اشوب در المناقب» مى ‏نويسد: «اسحاق كِنْدى» كه از فلاسفه اسلام و عرب به شمار مى‏ رفت و در عراق اقامت داشت، (۱) كتابى تأليف نمود به نام «تناقضهاى قرآن»! او مدتهاى زيادى در منزل نشسته و گوشه نشينى اختيار كرده و خود را به نگارش آن كتاب مشغول ساخته بود. روزى يكى از شاگردان او به محضر امام عسكرى عليه السلام شرفياب شد. هنگامى كه چشم حضرت به او افتاد، فرمود: آيا در ميان شما مردى رشيد وجود ندارد كه گفته‏ هاى استادتان «كندى» را پاسخ گويد؟ شاگرد عرض كرد: ما همگى از شاگردان او هستيم و نمى‏ توانيم به اشتباه استاد اعتراض كنيم. امام فرمود: اگر مطالبى به شما تلقين و تفهيم شود مى‏ توانيد آن را براى استاد نقل كنيد؟ شاگرد گفت: آرى، امام فرمود: از اينجا كه برگشتى به حضور استاد برو و با او به گرمى و محبت رفتار نما و سعى كن با او انس و الفت پيدا كنى. هنگامى كه كاملاً انس و آشنايى به عمل آمد، به او بگو: مسئله‏ اى براى من پيش آمده است كه غير از شما كسى شايستگى پاسخ آن را ندارد و آن مسئله اين است كه: آيا ممكن است گوينده قرآن از گفتار خود معانى اى غير از آنچه شما حدس مى‏ زنيد اراده كرده باشد؟ او در پاسخ خواهد گفت: بلى، ممكن است چنين منظورى داشته باشد. در اين هنگام بگو شما چه مى‏ دانيد، شايد گوينده قرآن معانى ديگرى غير از آنچه شما حدس مى‏ زنيد، اراده كرده باشد و شما الفاظ او را در غير معناى خود به كار برده ‏ايد؟ امام در اينجا اضافه كرد: او آدم باهوشى است، طرح اين نكته كافى است كه او را متوجه اشتباه خود كند. شاگرد به حضور استاد رسيد و طبق دستور امام رفتار نمود تا آنكه زمينه براى طرح مطلب مساعد گرديد. سپس سؤال امام را به اين نحو مطرح ساخت: آيا ممكن است گوينده‏اى سخنى بگويد و از آن مطلبى اراده كند كه به ذهن خواننده نيايد؟ و به ديگر سخن: مقصود گوينده چيزى باشد مغاير با آنچه در ذهن مخاطب است؟ فيلسوف عراقى با كمال دقت به سؤال شاگرد گوش داد و گفت: سؤال خود را تكرار كن. شاگرد سؤال را تكرار نمود. استاد تأملى كرد و گفت: آرى، هيچ بعيد نيست امكان دارد كه چيزى در ذهن گوينده سخن باشد كه به ذهن مخاطب نيايد و شنونده از ظاهر كلام گوينده چيزى بفهمد كه وى خلاف آن را اراده كرده باشد. استاد كه مى ‏دانست شاگرد او چنين سؤالى را از پيش خود نمى‏تواند مطرح نمايد و در حدّ انديشه او نيست، رو به شاگرد كرد و گفت: تو را قسم مى‏ دهم كه حقيقت را به من بگويى، چنين سؤالى از كجا به فكر تو خطور كرد؟ شاگرد: چه ايرادى دارد كه چنين سؤالى به ذهن خود من آمده باشد؟ استاد: نه، تو هنوز زود است كه به چنين مسائلى رسيده باشى، به من بگو اين سؤال را از كجا ياد گرفته‏ اى؟ شاگرد: حقيقت اين است كه، «ابومحمد» (امام حسن عسكرى (ع) مرا با اين سؤال آشنا نمود. استاد: اكنون واقع امر را گفتى. سپس افزود: چنين سؤالهايى تنها زيبنده اين خاندان است (آنان هستند كه مى‏توانند حقيقت را آشكار سازند).(۲) آنگاه استاد با درك واقعيت و توجه به اشتباه خود، دستور داد آتشى روشن كردند و آنچه را كه به عقيده خود درباره «تناقضهاى قرآن» نوشته بود تماماً سوزاند! (۳)، (۴) پینوشت ها: (۱). فیلسوفى كه چنین كتابى نوشته بوده، پسر اسحاق كندى به نام «یعقوب» که هنگام نقل و استنساخ از قلم افتاده )بوده است و نه خود اسحاق، و بنا به نوشته «محمد لطفى جمعه»، «اسحاق» حاكم كوفه در زمان سه نفر از خلفاى عباسى یعنى مهدى و هادى و هارون بوده است (تاریخ فلاسفه الاسلام فى المشرق و المغرب، المكتبه العلمیه، ص ۱). (۲). الأن جئت بالحق و ما كان ليخرج مثل هذا إِلّا من ذلك البيت. (۳). این قضیه را ابن شهر اشوب در كتاب «مناقب» (ج‏ ۴، ص۴۲۴) از كتاب «التبدیل» نوشته ابوالقاسم كوفى نقل كرده است برخى از دانشمندان معاصر، در صحت این قضیه(بدون سند= مرسل) ابراز تردید نموده و نوشته‏ اند: (محمد الصدر، تاریخ الغیبه الصغرى، ص‏ ۱۹۶). (۴). گردآوري از کتاب: سیره پیشوایان، مهدی پیشوایی، ص ۶۲۸. 🌷سیروس کامران ماوردیانی گیلانی🌷