eitaa logo
🕋 ⚘ مُحَمَّد رحمة للعالمین ⚘⚘⚘
249 دنبال‌کننده
13.2هزار عکس
2.7هزار ویدیو
55 فایل
🕋بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ سلام قران وسخنان اهل بیت بهار دلها افتاده باز کار به دست کریم ها ما را نوشته اند گدا از قدیم ها اللهم صل علی مُحَمَّد وآل مُحَمَّدو عجل فرجهم نشر حلال
مشاهده در ایتا
دانلود
💚هوالله النور الهادي ✨اى زن به تو از فاطمه اینگونه خطابست ✨ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است.
🕋بسم الله الرحمن الرحیم 💚_امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) : ما در رعایت حال شما کوتاهی نمی کنیم ویاد شمارا از خاطر نبرده ايم. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 🌹 💚هوالله الحی النور الهادی 💚رهبر انقلاب اسلامی: اگرما خودمان را به صلاح نزدیک کنیم آن روز نزدیک خواهدشد، همچنان که شهدای ما با فدا کردن جان خودشان آن روز را نزدیک کردند. 🌹🏴اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم 🌷🌷🌷🌷🌷
بسم‌الله الرحمن الرحیم امام صادق علیه السلام بعد از بیان یک حدیث فرمودند: زيبنده است اين حديث با طلا نوشته شود!. امام صادق علیه السلام فرمود: نَفَس شخص اندوهگين به خاطر ظلمی كه بر ما رفته، به منزلۀ تسبيح (سبحان اللَّه گفتن) است، و اندوه او به خاطر ما عبادت است و پرده پوشى اسرار ما جهاد در راه خداست.  سپس فرمود: زيبنده است اين حديث با طلا نوشته شود. عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ علیه السلام قَالَ نَفَسُ الْمَهْمُومِ لِظُلْمِنَا تَسْبِيحٌ وَ هَمُّهُ لَنَا عِبَادَةٌ وَ كِتْمَانُ سِرِّنَا جِهَادٌ فِي سَبِيلِ اللَّهِ ثُمَّ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام يَجِبُ أَنْ يُكْتَبَ هَذَا الْحَدِيثُ بِالذَّهَبِ. أمالي المفيد، ص: 338
بسم‌الله الرحمن الرحیم رهبر انقلاب اسلامی: بر روی مسئله حجاب کار هنری و کار زیبای تبلیغی باید صورت بگیرد.
💚هوالله النور الهادي ✨اى زن به تو از فاطمه اینگونه خطابست ✨ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است.
  🕋 *بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ* *به نام خداوند رحمتگر مهربان 🌸 *آیات زندگی 🌸 *سبک زندگی قرآنی ✨ *شرکت در نماز جماعت *وَارْكَعُوا مَعَ الرَّاكِعِينَ و با ركوع ‏كنندگان ركوع كنيد* *وَأَقِيمُوا الصَّلَاةَ وَآتُوا الزَّكَاةَ وَارْكَعُوا مَعَ الرَّاكِعِينَ ﴿۴۳﴾* *و نماز را بر پا داريد و زكات را بدهيد و با ركوع ‏كنندگان ركوع كنيد (۴۳)*سوره مباركه بقره نماز جماعت دستور پروردگار عالمیان 🌹🏴یاحسین شهید 🌹🇮🇷امام جماعت سپهبد شهید علی صیاد شیرازی
🕋بسم رب الحسين 🌹فداکاری سید الشهدا سلام الله علیه است، 🌹که اسلام را برای ما زنده نگه داشته است. 🌹محرم را زنده نگه دارید هرچه داریم از محرم است. 🌹🇮🇷امام خمینی رضوان الله تعالی علیه
🕋بسم‌الله الرحمن الرحیم فَإِذَا اسْتَوَيْتَ أَنْتَ وَمَنْ مَعَكَ عَلَى الْفُلْكِ فَقُلِ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي نَجَّانَا مِنَ الْقَوْمِ الظَّالِمِينَ ﴿۲۸﴾ و چون تو با آنان كه همراه تواند بر كشتى نشستى بگو ستايش خدايى را كه ما را از [چنگ] گروه ظالمان رهانيد (۲۸) وَقُلْ رَبِّ أَنْزِلْنِي مُنْزَلًا مُبَارَكًا وَأَنْتَ خَيْرُ الْمُنْزِلِينَ ﴿۲۹﴾ و بگو پروردگارا مرا در جايى پربركت فرود آور [كه] تو نيكترين مهمان‏نوازانى (۲۹) سوره مباركه مؤمنون 📗آیه برای منزل خوب
💞امام خامنه ای: مدظله‌العالی «هر وقت صدای قدرتمندیِ جمهوری اسلامی بلندتر بوده، تلاش دشمن برای پنجه‌زدن به جمهوری اسلامی بیشتر بوده!» 🇮🇷 ●➼‌┅═❧═┅┅───┄ با همراه باشید 🌹 ⊰᯽⊱≈•🇮🇷•≈⊰᯽⊱ @canale_komail
🕋بسم‌الله الرحمن الرحیم 📗جمع آوری قرآن کریم توسط امام علی سلام الله علیه ابن عباس نقل می کند: خدا قرآن را در قلب علی علیه السلام جمع کرد و بعد از مرگ پیامبر صلی الله علیه و آله در شش ماه جمع آوری کرد.(36) بنابر روایات، علی علیه السلام مدت شش ماه در منزل نشست و این کار را به انجام رسانید.(37) براساس نقل سیوطی و سجستانی، پس از رحلت پیامبراکرم صلی الله علیه و آله ، علی علیه السلام به انزوا پرداخت و هنوز شش ماه از رحلت نگذشته بود که ازنوشتن مصحف فراغت یافت. چرا مصحف علی علیه السلام پذیرفته نشد؟ وقتی غاصبان و کوردلان فهمیدند که در مصحف حضرت مطالب تفسیری نیز هست و آل محمد صلی الله علیه و آله به شجره طیّبه و بنی امیه به شجره خبیثه، ومنافقان در آن معرفی شده اند و شرط لیاقت خلافت و فتوا در آن معلوم شده و مختصّات حکومت اسلامی روشن شده است و دیگر راه برای طرح های پیش ساخته معطّل خواهد ماند، اجرای اغراض شخصی و قومی و سیاسی مانع از قبول مصحف شد و متأسفانه آن را ترک کردند و نه تنها مصحف حضرت را ترک کردند بلکه مصاحف دیگری، چون مصحف های ابن عباس، ابن مسعود و ابیّ بن کعب را که مشتمل بر تفسیر و تأویل مأثور بود، به نابودی کشاندند. آنچه ردّ شد، متن مصحف نبود، چون بین متن مصحف حضرت علی علیه السلام و مصحف های موجود هیچ تفاوتی نبود، بلکه تفسیرهای موجود در مصحف ایشان بود.(38) سرانجام مصحف علی علیه السلام علی علیه السلام پس از اتمام گردآوری قرآن، آن را بارشتر کرد و به مسجد آورد، در حالی که مردم پیرامون ابوبکر گرد آمده بودند. حضرت به آنان فرمود: بعد از مرگ پیامبر صلی الله علیه و آله تاکنون به جمع آوری قرآن مشغول بودم و در این پارچه آن را فراهم کرده ام و تمام آنچه بر پیغمبر صلی الله علیه و آله نازل شده است، را جمع کرده ام. مبادا فردا بگویید از آن غافل بوده ایم! آن گاه یکی از سران گروه به پا خاست و با دیدن آنچه علی علیه السلام در نوشته ها فراهم کرده بود، گفت: به آن چه آورده ای، نیازی نیست و آنچه نزدماست، ما را کفایت می کند. علی علیه السلام فرمود: دیگر هرگز آن را نخواهید دید. (آنگاه داخل خانه خود شد و کسی مصحف را پس از آن زمان ندید.) برمن لازم بود پس از فراهم آوردن مصحف، شما را آگاه سازم تا آن را بخوانید و روزقیامت نگویید: من شما را به یاری خود فرا نخواندم و حقم را به شما یادآور نشدم و شما را به کتاب خدا فرانخواندم. عمر به او گفت: آیا قرآنی که باماست، از آنچه تو ما را به آن فرا می خوانی، بی نیاز نمی سازد؟! ابوذر می گوید: وقتی عمر خلیفه شد، گفت: ای ابوالحسن! کاش قرآنی را که نزد ابوبکر آوردی، می آوردی تا برآن گرد آییم. علی علیه السلام فرمود: هیهات! بدان راه نیست. من آن را تنها نزد ابوبکر آوردم تا حجّت بر شما تمام شود و روز رستاخیز مگویید که ما ازاین بی خبر بودیم. در دوران عثمان، طلحه بن عبداللّه به امیرمؤمنان علیه السلام عرض کرد: به یادداری آن روزی را که مصحف خود را بر مردم عرضه داشتی و مردم آن را نپذیرفتند؟ چه می شود امروز آن را ارائه دهی تا شاید رفع اختلاف گردد؟ حضرت فرمود: آیا این قرآنی که امروز دردست مردم است، تمامی آن قرآن است یا آن که چیزی غیر از قرآن به آن اضافه شده است؟ طلحه گفت: البته تمام آن قرآن است. حضرت فرمود: اکنون که چنین است، چنان چه به آن اخذکنید و عمل نمایید، به رستگاری رسیده اید، قرآنی که من جمع نموده ام، طبق امر رسول خدا صلی الله علیه و آله باید به برترین مردم بعد از خودم وجانشینم که فرزندم حسن است، تحویل دهم. او هم باید به فرزندم، حسین تحویل دهد. سپس درنزد فرزندان حسین، یکی پس از دیگری قرار گیرد تا آخرین ایشان به رسول اللّه صلی الله علیه و آله برگرداند. طبق روایات معتبر و به روایت امام صادق علیه السلام که فرمود: هنگامی که قائم ـ عجل اللّه تعالی فرجه ـ قیام کند، کتاب خدا را درحدواقعی آن خواهد خواند و مصحفی را که علی علیه السلام نوشته بود، ارائه خواهد داد؛ مصحف علی علیه السلام به عنوان سپرده امامت به فرزندش، امام حسن مجتبی علیه السلام رسید و به عنوان میراث امامت، از امامی به امام دیگر منتقل گشت که سرانجام در اختیار آخرین و دوازدهمین امام شیعه قرار خواهد گرفت که پس از ظهور خود، آن را به مردم ارائه خواهد نمود و وقتی ایشان قیام کند، آن مصحف به مردم آموخته می شود. 36 ـ ر.ک: تدوین القرآن. 37 ـ تاریخ قرآن، معرفت، ص 85. 38 ـ پژوهشی پیرامون آخرین کتاب الهی، رجبعلی مظلومی، ص 88
هدایت شده از خط حزب‌ اللّه
💬 | متشکّل شدن مجدد شیعه 👈🏼 نگاهی به الگوی ویژه هدایت و سیره تبلیغی امام سجاد علیه‌السلام و ثمرات آن بر اساس بیانات رهبر انقلاب 🔻‌ زندگی امام سجاد «از همه جهت یکی از زندگی های پر از درس است.» ۱۳۷۲/۴/۲۳ یکی از این جهات، الگوی هدایت و سیره تبلیغی ایشان است. همه شواهد نشان می دهد نیم قرن بعد از حکومت پیامبر اسلامی، جامعه اسلامی چنان به انحراف رفته است که امیدی به اصلاح آن نیست؛ اما به راستی امام سجاد چگونه در طول ۳۵ سال دوران امامت خود با صبر و استقامت، چنین اثر شگفتی در جامعه اسلامی‌ ایجاد کردند؟ 🔻 اختناقِ گسترده در دوران بعد از حادثه عاشورا 🔹 شرایط دوران امام سجاد از چند جهت حائز اهمیت است. از یک سو «وقتی‌که حادثه‌‏ى عاشورا پیدا شد، در عالم اسلام... حالت رعبى میان مردم به وجود آمد؛ بیشتر یا شاید کلّاً در میان شیعیان و طرف‏داران ائمّه.» (حماسه امام سجاد، ص ۱۸۴) از سوی دیگر «عامّه‌‏ى مردم دچار یک بی‌ایمانى و ضعف و اختلال اعتقادى شدید شده بودند. کار به جایى رسیده بود که حتّى بعضى از ایادى دستگاه خلافت، نبوّت را زیر سؤال میبردند.» (انسان۲۵۰ساله، ص ۱۸۱) و «اخلاق مردم بشدّت خراب شده بود.» (انسان۲۵۰ساله، ص ۱۸۲) چراکه «بخش مهمّی از مشکلات اساسی دنیای اسلام که به فاجعه کربلا انجامید، ناشی از انحطاط و فساد اخلاق مردم بود. اگر مردم از اخلاق اسلامی برخوردار بودند، یزید و ابن‌زیاد و عمر سعد و دیگران نمیتوانستند آن فاجعه را بیافرینند.» ۱۳۷۲/۴/۲۳ 🔹 در آن دوران «اغلب شخصیّت‌های بزرگ، سر در آخور تمنّیّات مادّی‌ای که به‌وسیله‌ی رجال حکومت برآورده میشد، داشتند.» ۱۳۶۵/۴/۲۸ و کارشان شده بود «از طرفى موجّه کردن و محبوب کردن چهره‏ى قدرتها در دل مردم، از طرفى منفور کردن خاندان پیغمبر و محبّت اینها را از دلها گرفتن.» (حماسه امام سجاد، ص ۸۳) فشار و سخت‌گیری به جایی رسیده بود که «دستگاه عبدالملک... کمال اِشراف و نظارت را بر زندگى امام سجّاد داشت. جاسوس‌هایى گماشته بود که وضع زندگى امام سجّاد را به او گزارش بدهند.» (حماسه امام سجاد، ص ۱۹۳) 🔹 حال سؤال این است با وجود اینکه «اختناق در آن دوران و نامناسب بودن وضع، اجازه نمی‌داد که امام سجاد بخواهند با آن مردم بی‌پرده و صریح و روشن حرف بزنند؛ نه فقط دستگاه‌ها نمی‌گذاشتند، مردم هم نمی‌خواستند.» ۱۳۶۵/۴/۲۸ امام سجاد چگونه اسلام را از تحریف و جامعه اسلامی را از خطر انحراف نجات دادند؟ 🔻 امام از هیچ‏کس مأیوس نیست... 🔹 نگاه متعارف جامعه اینگونه است که با وجود چنین وضعیتی، تربیت مردم ناشدنی است. اما «امام سجاد... نگفتند وضع بد است، نگفتند که از شمشیر قدرت حاکم خون میچکد، نگفتند این حرفها در دل و مغز علیل مردم جا نمیگیرد؛ ‏حرفشان را گفتند.» (حماسه امام سجاد، ص۱۲۶) سیره عملی ایشان نشان می‌دهد «امام از هیچ‏کس مأیوس نیست حتّى از محمّد‏بن شهاب. امام انسان را داراى فطرت نیکو میداند... بدیها عارضیاند، بدیها مال بعدند، بدیها نقش‏ونگار روى این صفحه هستند و خود صفحه پاک است... هر انسانى در هر حدّى از انحراف، از قلمرو و محیط و منطقه‏ى امید یک ‏انسانِ هدفى و مسلکى بیرون نیست؛ همه‏کس را میتوان امیدوار بود که هدایت شود.» (حماسه امام سجاد، ص۱۵۳) 🔻 دو نوع روش تبلیغی امام 🔹‌ با بررسی شیوه تبلیغی حضرت سجاد می‌توان دریافت که «امام چون در دوران اختناق زندگى میکردند و نمیتوانستند مفاهیم مورد نظر خودشان را آشکارا و صریح بیان کنند، از شیوه‏ى موعظه و دعا استفاده کردند. دعا مربوط به صحیفه‏‌ى سجّادیّه است... و موعظه مربوط به بیانات و روایاتى است که از آن حضرت نقل شده.» (حماسه امام سجاد، ص۲۰۵) 🔻 اولاً حضرت برای بازسازی جامعه نبوی «پوششى براى حقایق درست میکرد، و آن، پوشش، دعا بود.» (حماسه امام سجاد، ص ۱۶۲) یعنی در بدترین شرایط تبلیغی «امام سجّاد از بيان معارف دست نکشيد؛ به‌عنوان دعا، به‌نام نيايش، مطالبى فراهم آورد و آنچه ميخواست بگويد، گفت.» (همرزمان حسین، ص ۹۲) ثانیاً موعظه «بهترین نحو انتقال و القای ایدئولوژى و افکار درست است.» (حماسه امام سجاد، ص۲۰۶) موعظه‌های عمومی حضرتسه ویژگی مهم دارد: 🔹 ۱- «این بیانات امام که خطاب به عامّه‏‌ى مردم است، از نوع آموزش نیست، از نوع تذکّر و یادآورى است. یعنى در این بیان، امام نمی‌نشینند مسئله‏‌ى توحید را براى مردم باز کنند و بشکافند، یا مسئله‏‌ى نبوّت را براى مردم تفسیر کنند بلکه تذکّر میدهند، یادآورى میکنند.» (حماسه امام سجاد، ص۲۱۰) 🔍 ادامه👇
هدایت شده از خط حزب‌ اللّه
🔍 ادامه 🔹 ۲- «امام در این بیان عمومى یعنى در خلال مسائل اسلامى، ناگهان بر روى مسئله‏‌ى امامت تکیه میکند؛ مثل این است که مثلاً در دوران رژیم گذشته کسى با شما این‏جورى حرف بزند که آقایان! به فکر خدا باشید، به فکر مسئله‏‌ى توحید باشید، به فکر مسئله‏‌ى نبوّت باشید، به فکر مسئله‏‌ى «حکومت» باشید. ببینید؛ عیناً امامتى که ما اینجا در بیان امام سجّاد میبینیم، مثل همین کلمه‏ى «حکومت» است در دوران رژیم گذشته؛ که حرف خطرناکى بود.» (حماسه امام سجاد، ص۲۱۲) 🔹 ۳- «در خطاب به عامّه‌‏ى مردم دائماً استناد به آیات میشود؛ چرا؟ چون عامّه‏‌ى مردم امام سجّاد را به‏‌صورت یک ‏امام نگاه نمیکنند و براى حرفهایش دلیل میخواهند، استدلال میخواهند؛ این است که امام به آیات استدلال میکند.» (حماسه امام سجاد، ص۲۱۳) 🔻 روش خاص تبلیغ و هدایت 🔹 رویکرد امام به دعا به این دلیل است که «یکى از نتایجى که دعا میتواند داشته باشد، این است که انگیزه‏‌هاى سالم و صحیح را در دلها بیدار میکند... و صحیفه‏‌ى سجّادیّه از اوّل تا آخر پُر از انگیزه‌‏هاى شریف و عالى براى انسانها است که اگر انسان به آنها توجّه بکند، واقعاً ‏همین صحیفه‌‏ى سجّادیّه کافى است که یک ‏جامعه را توجّه بدهد و اصلاح کند و بیدار کند.» (حماسه امام سجاد، ص ۲۲۴) 🔹 رویکرد امام به موعظه هم به این دلیل است که «اگر کسى میخواست آنجا به مردم بگوید که به فکر مسئله‏‌ى حکومت باشید، این حرفى نبود که دستگاه به‌‏آسانى از آن بگذرد امّا وقتى به زبان موعظه و در زبان یک ‏آدم زاهد و عابد بیان میشود، براى دستگاه یک ‏مقدارى قابلیّت قبول پیدا میکند؛ یعنى آن‏قدرها حسّاسیّت‌‏برانگیز نیست.» (حماسه امام سجاد، ص۲۱۳) 🔻 امام سجاد شيعه را مجدد متشکّل کرد 🔹 جهاد تبلیغی امام سجاد آن‌چنان آثار بنیادینی در جامعه داشت که گویی بعثت دوباره انجام گرفته است. شرایط به گونه‌ای شد که «کم‌کم و تدريجاً مردم ملحق شدند و زياد شدند و زياد شدند و جمعيت شيعه سر و سامانى گرفت. بر اثر همين گفته‌هاى گرم امام چهارم که مثل تازيانه‌اى بر دوش فکر و روح مردم نواخته ميشد.» (همرزمان حسین، ص ۱۶۰) 🔹 امام سجاد «شيعه را مجدّداً متشکّل کرد و تحويل امام باقر داد.» (دو امام مجاهد، ص ۳۱۴) نهایتاً «نتیجه این شد که در شصت سال بعد، هفتاد سال بعد، از همین کوفه جوانها و پیرمردها بلند میشدند می‌آمدند مدینه و سالیانى در کنار مرکز فیض جعفر‏بن محمّد میماندند و بهره میبردند و برمیگشتند.» (حماسه امام سجاد، ص۱۲۶)، «بزرگانى که از رُوات امام صادق شما میشناسید، اغلب مال کوفه‏اند؛ در همین شهر بود، در همین محیط بود، در همین فضاى مسموم بود. چه کسى زراره را درست کرد؟ چه کسى محمّد‏بن مسلم را درست کرد؟ چه کسى مفضّل‏بن عمَر را درست کرد؟ یحیی‌بن امّ‏‌طویل را چه کسى درست کرد؟ امام سجّاد درست کرد.» (حماسه امام سجاد، ص۱۲۷) 🔹 اما آنچه از امام سجاد به عنوان هدایت گر ویژه و برترین مبلّغ احیاگر اسلام می توان الگو گرفت، این است که «امروز، ما چنين وظيفه‌اى داريم. البته شرايط امروز، با آن روز متفاوت است. امروز بحمد اللَّه حکومت حق يعنى حکومت شهيدان قائم است. پس، ما وظايفى داريم.» ۱۳۷۶/۲/۱۷ 🔖 منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزب‌الله