هدایت شده از شعله ی طور
『🕊͜͡✨』
قرآن الان برای ما غائب است ، اگر قرآن کریم درست خوانده شود ، و ارتباط درست با آن پیدا شود ، همانطور که اگر با امام عصر علیه السلام درست ارتباط برقرار بشود در منزل به منزل سلوک الی الله و طریق حق خود حضرت جلوه خواهند کرد ، قرآن کریم نیز اینچنین خواهد بود ، به تعبیر دیگر قرآن کریم ظهور امام زمان سلام الله علیه در عصر ماست . به میزانی که ما با حضرت ارتباط داریم از قرآن کریم نیز بهره می بریم .
♦️ جلسه اول ، دریچهٔ سلوک در طبقات وجود انسان کامل
☑️ @m_h_esfahani
🔰 #عکس_نوشت | آقای مصباح یک استادِ فکر بود
🔻 رهبر انقلاب، در دیدار دانشجویان: مرحوم آقای مصباح (رضوان الله علیه) یک استادِ فکر بود... دربارهی مسائل فکری یک راهنما و مرشدی بود که میتوانست مرجع و ملجأ باشد. این جور آدمها لازمند که استاد فکر باشند؛ همچنانی که علم استاد میخواهد، فکر هم استاد میخواهد.
۱۴۰۱/۲/۶
لینک عضویت
📱 @mesbahyazdi_ir
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
📸 #عکس_نوشت | بمباران شبهات و نیاز جامعه به پاسخ
نیاز [به حل مسائل فکری و دینی]، مخصوصاً با این ابزارهای جدید و تکنولوژی، هم از لحاظ کمیت و هم از نظر کیفیت افزایش پیدا کرده است. صدها سایت دائماً لجن پراکنی می¬کنند. شبهاتی که بیش از هزار سال است پاسخ داده شده، به شکل جدیدی هر روز تکرار می¬شود و شبهات جدیدی هم به آن اضافه می¬شود. در مقابل، باید دائماً مترصد باشیم، انواع فتنه¬ها را شناسایی و خودمان را برای مواجهه با آنها مجهز کنیم.
۱۳۹۵/۱۱/۱۱
لینک عضویت
📱 @mesbahyazdi_ir
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
💠اینچنین فقیرانی را دوست بدار...
🔸️محبت یک واقعیتی است که هر جا تحقق پیدا کند شعاعش بر آثار و توابع و لواحق هم میتابد. این معنایش این نیست که این شخص چند محبت دارد، کسی که محبت خدا دارد، اثر طبیعی اش این است که دوستدان خدا را دوست بدارد؛ شعاع همان محبت خدا است که میتابد به محبت اولیائش. در همین حدیث معراج در مواردی تاکید شده بر محبت بر بعضی از قشرهای خاص.
🔹️[در این بخش از حدیث معراج میفرمایند:] «ان المحبة لله هی المحبة للفقرا»(بحار الأنوار، جلد۷۴، صفحه۲۸) ترجمه تحت اللفظی بخواهیم بکنیم باید بگوییم به درستی که محبت خدا همان محبت به فقرا است. وقتی پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله این عبارت را میشنوند (به حسب تعبیر) سوال میکنند که چه کسانی هستند این فقرا که محبتشان عین محبت خدا است؟ چون آدم میفهمد هر فقیری به خاطر فقرش اینطور نمیشود و برخی از فقرا دشمن فقرا هستند، پس این فقرا که محبتشان عین محبت خدا است چه کسانی هستند؟
🔸️«الّذین رضوا بالقلیل و صبروا علی الجوع، و شکروا علی الرخا؛ کسانی که راضی به اندک و بر گرسندگی بردبار و در خوشیها شکرگزار هستند.»(بحار الأنوار، جلد۷۴، صفحه۲۸) آن فقرایی که میگویم محبت به آنها عین محبت خدا است، این صفات را دارند؛ اگر چنین فقرایی پیدا کردی، دوست داشتن اینها عین دوست داشتن خدا است. آدمهای طماع و زیاده خواه نیستند. زندگی ساده و نعمت کمی هم خدا به آنها بدهد، قانع هستند. یعنی محبت خدا با طمع کاری با زیاده خواهی با سلطه طلبی برتری خواهی با دیگران، نمیسازد.
📱 @mesbahyazdi_ir
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
📸 #عکس_نوشت | «يَا أَحْمَدُ! إِنَّ الْمَحَبَّةَ لِلَّهِ هِيَ الْمَحَبَّةُ لِلْفُقَرَاءِ، الَّذِينَ رَضُوا بِالْقَلِيلِ وَ صَبَرُوا عَلَى الْجُوعِ وَ شَكَرُوا عَلَى الرَّخَاءِ»
ای احمد! همانا دوست داشتن خدا، همان دوست داشتن فقرا است. فقیرانی که به اندک راضی، بر گرسنگی بردبار و در خوشی ها شکرگزار هستند.
📝بحار الأنوار، جلد۷۴، صفحه ۲۸
🔺️حدیث اشاره شده در قسمت ۹۰ از کلیپهای محبت خدا
📱 @mesbahyazdi_ir
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
📸 #عکس_نوشت | هیچ عاقلی نمیگوید آزادیِ مطلق!
🔸️آزادی مطلق برای هیچ عاقلی قابل قبول نیست. آنهایی که خیلی دفاع از آزادی میکنند [بالاخره] یک قیدی به آن زدند؛ گفتند آزادی مطلق است تا [وقتی] با آزادی دیگران تزاحم پیدا نکند. اگر در ادارهای مقرراتی حاکم نباشد، رئیس و مرئوس و خدمتگزار، هر کدام هر چه دلشان میخواهد عمل کنند، اصلا کاری در آن اداره انجام میگیرد؟ پس آزادی مطلق، یک شعار گمراهکننده است.
۱۳۹۸/۰۹/۱۳
لینک عضویت
📱 @mesbahyazdi_ir
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
📸 #عکس_نوشت | لحظه ای آرام نمی گرفت!
🔸️آیت الله العظمی علوی گرگانی قدسسره:
آیت الله مصباح یزدی لحظهای آرام نمیگرفتند و شب و روز برای علم دین و آموزش شاگردانِ بیشتر، تلاش میکردند. ای کاش ایشان بیشتر در بین ما بودند تا از برکات و علم ایشان فیض و بهره میبردیم.
۱۴۰۰/۰۸/۱۳
🔺️مطرح شده در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت علامه محمد تقی مصباح یزدی با آیت الله العظمی علوی گرگانی
🕯 #بزرگداشت_علامه_مصباح
📱 @mesbahyazdi_ir
💚 امام رضا علیهالسلام:
🕋خداوند متعال دستور داده؛
باید سه چیز همراه سه چیز دیگر باشد
[تا مورد پذیرش او قرار گرفته و اثر کامل خود را داشته باشد]؛
۱. به نماز خواندن
همراه #پرداخت_زکات فرمان داده است، پس کسی که نماز بخواند و زکات نپردازد نمازش نیز مورد قبول واقع نمیشود.
۲. به شکرگزاری از خودش
به همراه سپاسگزاری از #پدر_و_مادر فرمان داده است،
پس کسی که از پدر و مادرش سپاسگزاری نکند ،
[و حق تکریم ایشان را بجا نیاورد]، خدا را شکر نکرده است.
۳. به رعایت تقوا و دستورات الهی
به همراه #صله_رحم فرمان داده است،
پس کسی که صله رحم انجام ندهد، تقوای الهی را هم بجا نیاورده است.
📚الخصال، ج۱ ،ص۱۵۶
🔰[خداوند در آیه ۴۴ سوره بقره،
دستور به #نماز_و_زکات را در کنار هم قرار داده است؛
《وَ أَقِیمُوا الصَّلاةَ وَ آتُوا الزَّکاةَ وَ ارْکَعُوا مَعَ الرَّاکِعِینَ》
🔰همچنین دستور شکرگزاری از حضرت حق را در کنار سپاسگزاری از پدر مادر در آیه ۱۴ سوره لقمان فرموده است؛
《وَ وَصَّیْنَا الْإِنْسانَ بِوالِدَیْهِ حَمَلَتْهُ أُمُّهُ وَهْناً عَلی وَهْنٍ وَ فِصالُهُ فِی عامَیْنِ أَنِ اشْکُرْ لِی وَ لِوالِدَیْکَ》
🔰 دستور به تقوا و صله رحم را در آیه ۲ سوره نساء در کنار یکدیگر آورده است؛ 《وَ اتَّقُوا اللَّهَ الَّذِی تَسائَلُونَ بِهِ وَ الْأَرْحامَ》
💢قطعاً در این همراهیها در کلام خداوند، اسراری نهفته است که حضرت رضا علیهالسلام به یکی از آنها در این حدیث زیبا اشاره فرمودهاند.
👮خادمین اداره آموزش وارزشیابی
آستان حضرت عبدالعظیم(ع)
#جانفدا
@salmanerey🇮🇷
💚پیامبر (ص ) :
« #دزد_ترین_مردم
کسی است که به خاطر «سرعت» و «شتابزدگی»
#از_نماز_خود_کم_کند،
نماز چنین انسانی همچون جامه ی مندرسی در هم پیچیده شده،
به صورت او پرتاب می گردد.»
📚 میزان الحکمه ، ج 5، ص 406
🌺🍃🌺🍃
💝 #جوانان_عزیز!
لطفا با دقت بخوانید
این کلام آخوند و وزیر و بسیجی و سپاهی نیست...
🕋 کلام خداست
🤑 دلال دلار و سکه
🙋♀ کشف حجاب کرده
🧟♀ اغتشاشگر بی منطق
🧟♂داعشجو
🤣اصلاح_طلب
👨🎤سلبریتی
و....
اگر به خدا و قیامت اعتقاد داری بخوان👇
اگر معتقد نیستی،نخوان!
⚖روز جزا
برای #رهایی_از_عذاب، حاضری زن و بچه وبرادر و دوست و خویشاوندو قبیله وقوم و حزب و گروهکت را فدا کنی!
#عذاب_آتش_بدبختی
@salmanerey🇮🇷
مِنَ اللَّهِ ذِي الْمَعَارِجِ ﴿٣﴾
[این عذاب] از سوی خدای صاحب درجات است. (۳)
تَعْرُجُ الْمَلَائِكَةُ وَالرُّوحُ إِلَيْهِ فِي يَوْمٍ كَانَ مِقْدَارُهُ خَمْسِينَ أَلْفَ سَنَةٍ ﴿٤﴾
فرشتگان و روح در روزی که مقدارش /50/000 سال است به سوی او بالا می روند. (۴)
فَاصْبِرْ صَبْرًا جَمِيلًا ﴿٥﴾
#پس_صبر_کن_صبری_نیکو
[صبری که در کنارش جزع و ناخشنودی نباشد.] (۵)
إِنَّهُمْ يَرَوْنَهُ بَعِيدًا ﴿٦﴾
#دشمنان_و_مخالفان، آن [عذاب] را دور می بینند (۶)
وَنَرَاهُ قَرِيبًا ﴿٧﴾
و ما آن را نزدیک می بینیم. (۷)
يَوْمَ تَكُونُ السَّمَاءُ كَالْمُهْلِ ﴿٨﴾
روزی که آسمان چون فلز گداخته گردد (۸)
وَتَكُونُ الْجِبَالُ كَالْعِهْنِ ﴿٩﴾
و کوه ها مانند پشم رنگینِ حلاجی شده شود (۹)
وَلَا يَسْأَلُ حَمِيمٌ حَمِيمًا ﴿١٠﴾
و هیچ خویشاوند و دوست صمیمی از [اوضاع و احوال] خویشاوند و دوست صمیمی اش نپرسد! (۱۰)
يُبَصَّرُونَهُمْ ۚ يَوَدُّ الْمُجْرِمُ لَوْ يَفْتَدِي مِنْ عَذَابِ يَوْمِئِذٍ بِبَنِيهِ ﴿١١﴾
آنان را نشانشان می دهند [ولی به خاطر دل مشغولی خود هرگز به آنان توجه نکنند!] گنهکار آرزو می کند که ای کاش می توانست فرزندانش را در برابر عذاب آن روز فدیه و عوض دهد! (۱۱)
وَصَاحِبَتِهِ وَأَخِيهِ ﴿١٢﴾
و نیز همسر و برادرش را (۱۲)
وَفَصِيلَتِهِ الَّتِي تُؤْوِيهِ ﴿١٣﴾
و قبیله و قومش را که [در دنیا] به او پناه می دادند، (۱۳)
وَمَنْ فِي الْأَرْضِ جَمِيعًا ثُمَّ يُنْجِيهِ ﴿١٤﴾
و نیز همه کسانی را که در روی زمین اند تا [این فدیه و عوض] او را [از عذاب آن روز] نجات دهد! (۱۴)
كَلَّا ۖ إِنَّهَا لَظَىٰ ﴿١٥﴾
این چنین نیست [که برایش راه نجاتی باشد] همانا آتش زبانه می کشد، (۱۵)
نَزَّاعَةً لِلشَّوَىٰ ﴿١٦﴾
در حالی که دست و پا و پوست سر را بر می کند!! (۱۶)
تَدْعُو مَنْ أَدْبَرَ وَتَوَلَّىٰ ﴿١٧﴾
هر که را به حق پشت کرده واز دعوت حق روی گردانده، می طلبد، (۱۷)
وَجَمَعَ فَأَوْعَىٰ ﴿١٨﴾
و آن را که ثروت جمع کرده و به ذخیره سازی و انباشتن پرداخته، می خواند؛ (۱۸)
إِنَّ الْإِنْسَانَ خُلِقَ هَلُوعًا ﴿١٩﴾
همانا انسان حریص و بی تاب آفریده شده است؛ (۱۹)
إِذَا مَسَّهُ الشَّرُّ جَزُوعًا ﴿٢٠﴾
چون آسیبی به او رسد، بی تاب است، (۲۰)
وَإِذَا مَسَّهُ الْخَيْرُ مَنُوعًا ﴿٢١﴾
و هنگامی که خیر و خوشی [و مال و رفاهی] به او رسد، بسیار بخیل و بازدارنده است، (۲۱)
إِلَّا الْمُصَلِّينَ ﴿٢٢﴾
مگر نماز گزاران، (۲۲)
الَّذِينَ هُمْ عَلَىٰ صَلَاتِهِمْ دَائِمُونَ ﴿٢٣﴾
آنان که همواره بر نمازشان مداوم و پایدارند، (۲۳)
وَالَّذِينَ فِي أَمْوَالِهِمْ حَقٌّ مَعْلُومٌ ﴿٢٤﴾
و آنان که در اموالشان حقّی معلوم است (۲۴)
لِلسَّائِلِ وَالْمَحْرُومِ ﴿٢٥﴾
برای درخواست کننده [تهیدست] و محروم [از معیشت و ثروت،] (۲۵)
وَالَّذِينَ يُصَدِّقُونَ بِيَوْمِ الدِّينِ ﴿٢٦﴾
و آنان که همواره روز پاداش را باور دارند، (۲۶)
وَالَّذِينَ هُمْ مِنْ عَذَابِ رَبِّهِمْ مُشْفِقُونَ ﴿٢٧﴾
و آنان که از عذاب پروردگارشان بیمناکند، (۲۷)
إِنَّ عَذَابَ رَبِّهِمْ غَيْرُ مَأْمُونٍ ﴿٢٨﴾
زیرا که از عذاب پروردگارشان ایمنی نیست، (۲۸)
📚سوره مبارکه معارج
#جهاد_تبیین
#جانفدا