eitaa logo
🕋 ⚘ مُحَمَّد رحمة للعالمین ⚘⚘⚘
325 دنبال‌کننده
13.1هزار عکس
2.7هزار ویدیو
54 فایل
🕋بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ لَا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلَا نَوْمٌ لَهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ سلام قران وسخنان اهل بیت بهار دلهاست. اللهم صل علی مُحَمَّد وآل مُحَمَّد نشرمطالب صدقه جاریه
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️به خود می‌بالم به داشتن چنین رهبری... بخوانید 🔹ولایت فقیه و جایگاه حضرت امام خامنه ای،ازدیدگاه علمای ربانی و مراجع عظام تقلید 🔹🔹🔹 ۱- شهیدمظلوم آیة الله دکتربهشتی: آنهایی که ولایت فقیه را قبول ندارند ، در هر مقامی که باشند،سرنگون خواهند شد. ولایت فقیه ، اصل همه اصل ها در همه نسل هاست. ۲- آیة الله بهجت (ره) : در پاسخ به این که ؛ آقای خامنه ای برای رهبری جوان اند فرمودند : همان یک بار که گفتند علی (ع) جوان است ، برای هفت پشتمان کافیست. ۳- آیة الله وحید خراسانی : من ایشان(امام خامنه ای)را از قدیم می شناسم ، در سَلیمُ النَّفس بودن ایشان تردیدی ندارم. ۴- آیة الله بهجت (ره) : من تضمین می کنم که ؛ اولیاء الهی تو را تنها نگذارند ... ۵- آیة الله جوادی آملی : هر لفظی غیر از " امام خامنه‌ای" ، جفاست به ایشان ... ۶- آیة الله ناصر مکارم شیرازی : تبعیت از حکم حکومتی ولی فقیه ، بر مراجع تقلید هم واجب است ... ۷- آیة الله اراکی : وظیفه ما ، در برابر کسی که لحظه لحظه عمرش برای میلیون ها نفر مایه برکت است ، بسیار سنگین است. ۸- آیة الله فاضل لنکرانی (ره) : در مقام علمی و اجتهاد و فقاهت معظم له ، جای هیچ گونه تردید نیست. ۹- آیة الله مکارم شیرازی : اگر مقام معظم رهبری حرمت نداشته باشند ، امروز هیچ کدام از ما ایرانی ها حرمت نخواهیم داشت. ۱۰- آیة الله جعفر سبحانی : رهبر انقلاب ، از نعمت های الهی است و هرحرکتی که موجب تضعیف رهبری شود، مسلماً حرام است. ۱۱- آیة الله گلپایگانی (ره) : تضعیف شما را حرام می دانم . عمده، عظمت شماست . شما رهبر مسلمین هستید. ۱۲- آیة الله نوری همدانی : آیة الله خامنه‌ای ، نائب امام زمان (عج) است و در کل جهان فرمانده کل قواست. ۱۳- آیة الله شبیری زنجانی : من آقای خامنه ای را ، هم مجتهد می دانم، هم عادل. من ایشان را ، بر بعضی از علمای معروف ترجیح می دهم. ۱۴- آیة الله صافی گلپایگانی (ره) : در نظامی که آقای خامنه ای هست ، چه کسی را سراغ دارید که از ایشان مؤمن تر و دلسوزتر باشد. ۱۵- آیة الله علوی گرگانی (ره) : حضرت آیة الله خامنه‌ای ، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران ، از نظر تدبیر، سیاست و علم بهترین رهبر دنیاست. ۱۶- علامه حسن زاده آملی (ره) : سینه ی خود را شکافتم ، هر جای آسمان رفتم ، این سید رادیدم ، باید قنبر خامنه‌ای کبیر بود. ۱۷- آیة الله بهاء الدینی (ره) ، خطاب به امام خامنه ای : اجازه بدهید دستتان را ببوسم ، تا فردا که به محضر جدّه ام زهرا (س) مشرف شدم ، عرض کنم دست ولی خود را بوسیدم. ۱۸- آیة الله مشکینی (ره) : ایشان (امام خامنه ای) ، سایر شرایط ولایت امت و رهبری جامعه ی اسلامی را ، به بهترین شکل داراست. ۱۹- آیة الله محمد مؤمن (بعد از انتخاب امام خامنه ای در سال ۱۳۶۸ ) : بهتر از آقای خامنه ای نداشتیم و این لطف خدا بود که به ذهن ما خطور کرد. ۲۰ - آیة الله میرزا هاشم آملی(ره): انتخاب شما از سوی خبرگان ، موجب آرامش گردید چرا که شما صاحب درایت هستید. ۲۱- آیة الله خوشوقت (ره) : حراست از حریم ولایت ، بر همگان واجب است. ۲۲- آیة الله صمدی آملی : چشم بصیرت ایشان ، بسیار بسیار تیز است.پس حرف ایشان را درست بفهمید و اجرا کنید. ۲۳- آیة الله شاه آبادی (ره) : اگر این سید اولاد پیغمبر را رها کنیم ، واقعا بیچاره ایم. مردم اگر به دین علاقه دارند ، باید بدانند فقط ایشان به درد می خورد. ۲۴- علامه بهلول (ره) : زهد آقای خامنه ای بیشتر از من است،چرا که من چیزی ندارم ، ولی آقای خامنه ای می توانند داشته باشند و زهد می ورزند. ۲۵- هشدار آیة الله ناصری دربارۀ امام خامنه ای : 🔹 در آینده ، شاید مشکلاتی باشد ، سعی کنید از مقام رهبری جدا نشوید.. بنده بینی و بین الله این رو احساس کردم که تذکر بدهم. 🔸فانوس🔸 https://eitaa.com/joinchat/1843462178C0f358f7318
هدایت شده از عارفانه
«ابعاد شخصیّت امام بزرگوار ما از ابن سینا و شیخ طوسی وسیع‌تر است، متنوّع‌تر است!» بخشی از بیانات امروز رهبر انقلاب: امام از سرآمدان تاریخ ما است؛ نه فقط از سرآمدان روزگار ما. سرآمدان کسانی هستند که در هر رشته‌ای، در هر بخشی از بخشهای معارفی و عملیِ انسانها دارای عظمتند. در میان بزرگان و اشخاص باعظمت، بعضی‌ها یک سر و گردن از دیگران برترند که به اینها میگوییم سرآمد. در هر روزگاری سرآمدانی وجود دارند لکن بعضی‌ها مخصوص روزگار خودشان نیستند، [بلکه] سرآمد تاریخند. سرآمدان را نمیشود از حافظه‌ی تاریخ حذف کرد؛ نکته‌ی مهمّ مورد توجّه ما این است. سرآمدان را نه میشود حذف کرد، نه میشود تحریف کرد. نه اینکه تبلیغات مخالفین نتواند چهره‌های سرآمدان را بد معرّفی کند؛ چرا، رسانه‌های تبلیغاتی که روزبه‌روز هم مدرن‌تر میشوند، امروزی‌تر میشوند، مجهّزتر میشوند، میتوانند شب را روز و روز را شب معرّفی کنند، میتوانند درباره‌ی چهره‌های برجسته و منوّر هم دروغ‌پردازی کنند، امّا این کفِ روی آب است، این «فَاَمَّا الزَّبَدُ فَیَذهَبُ جُفاءً» است. ابن‌سینا و شیخ طوسی، بعد از هزار سال از دورانِ خودشان، امروز میتوانند خودشان را با صدای رسا معرّفی کنند؛ شخصیّت آنها را نمیشود محو کرد، نمیشود از حافظه‌ی تاریخ زدود، نمیشود تحریف هم کرد. ابعاد شخصیّت امام بزرگوار ما از ابن‌سینا و شیخ طوسی وسیع‌تر است، متنوّع‌تر است. خصوصیّاتی که در تشکیل شخصیّت امام بزرگوار دخالت دارند، بمراتب بیشتر است از خصوصیّاتی که در شخصیّت آن‌گونه برجسته‌ها و سرآمدها حضور دارند. امام یک سرآمدِ همه‌جانبه است؛ هم در دانشهای دینی سرآمد است ــ امام در فقه، در فلسفه، در عرفان نظری، سرآمد است ــ هم در ایمان و تقوا و رفتارهای پرهیزکارانه سرآمد است، هم در استحکام شخصیّت و قوّت اراده سرآمد است، هم در قیامِ لله و سیاست‌ورزیِ انقلابی و ایجادِ تحوّل در نظامِ بشری سرآمد و یگانه است. این خصوصیّات در هیچ‌کدام از سرآمدانِ تاریخِ ما با هم جمع نشده است، [امّا] در امام بزرگوار این خصوصیّات با همدیگر جمع است. نتیجه اینکه این امام بزرگوار را هیچ‌کس نمیتواند از حافظه‌ی تاریخ محو کند، نه امروز و نه در قرنهای آینده، و نمیتواند شخصیّت او را تحریف کند؛ چند صباحی ممکن است دروغ‌پردازی بشود، تحریف شخصیّت بشود، امّا در نهایت چهره درخشان امام، خود را با صدای رسا به همه معرّفی میکند؛ این خورشید را پشت ابر نمیشود نگه داشت. @Arefane | عارفانه
💠 🌷 امام کاظم علیه السلام: مردی از اهل قم مردم را به سوی حق دعوت نموده و فرا می خواند، برگرد او مردمانی جمع می شوند و فراهم می آیند که چونان پاره های آهن اند. طوفان ها آنان را به لرزه نمی اندازند و از جنگ خسته نمی شوند و بزدلی نمی کنند و نمی ترسند و بر خدا توکل دارند و فرجام و پایان نیک از آن پرهیزکاران است. 📚 بحارالانوار ، ج ۵۷ ، ص ۲۱۵ @masirbonyad_ir
36.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 🇮🇷 انقلاب اسلامی ثمره فوأد خمینی کبیر بود. 🚑 دوره بایسته های اورژانس خرداد ماه ۱۴۰۲ / تهران @masirbonyad_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. انقلاب اسلامی کمترین چیزی است که از قلب سلیم این مرد صادر شد و امکان ظهور داشت! هنوز قلب ها و ذهن های امروز امور بزرگتر از این را برنمیتابند! خوشا به حال نسل های آینده که نمود های تازه ای از شخصیت کبیر او را به چشم خواهند دید💯 .
36.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥ببینید👆 🌹🌹 پخش گزارش خبری برگزاری بیست و چهارمین یادواره ۱۰۰ شهید کهن شهر تاریخی نراق ؛ شهر فاضلین نراقی ملا احمد و ملا محمدمهدی نراقی در بخش خبری ساعت ۲۰ صدا و سیمای استان مرکزی - شبکه افتاب روابط عمومی و اطلاع رسانی ستاد یادواره شهدای نراق 🆔@ShohadayeNaragh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
منبع : قرآن در قرآن , جوادی
«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ» خداوند سبحان، عظمت قرآن را با تمثیلی چنین بیان می فرماید: «لَوْ أَنْزَلْنا هذَا الْقُرْآنَ عَلی جَبَلٍ لَرَأَیتَهُ خاشِعاً مُتَصَدِّعاً مِنْ خَشْیةِ اللَّهِ وَ تِلْک الْأَمْثالُ نَضْرِبُها لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ یتَفَکرُونَ»[1]یعنی، اگر ما این قرآن را بر کوه نازل می کردیم، کوه با همۀ استحکامش، توان تحمّل آن را نمی داشت و از ترس و هراس خداوندی که گویندۀ این کلام آسمانی است، متلاشی می شد. اینکه کوهِ استوار، توان تحمّل قرآن را ندارد، برای آن است که قرآن کریم، «تجلّی» ذات اقدس اله است. در ماجرای میقات حضرت موسی و تکلم خدای سبحان با او، آنگاه که موسی علیه السّلام دیدن خدا را از او تقاضا نمود، و خدای سبحان در جواب او فرمود: تو هرگز مرا نمی بینی ولیکن به کوه بنگر که اگر بر جای خود برقرار ماند، تو نیز مرا خواهی دید. آنگاه که خداوند بر کوه «تجلّی» نمود، کوه را متلاشی ساخت: «وَ لَمَّا جاءَ مُوسی لِمِیقاتِنا وَ کلَّمَهُ رَبُّهُ قالَ رَبِّ أَرِنِی أَنْظُرْ إِلَیک قالَ لَنْ تَرانِی وَ لکنِ انْظُرْ إِلَی الْجَبَلِ فَإِنِ اسْتَقَرَّ مَکانَهُ فَسَوْفَ تَرانِی فَلَمَّا تَجَلَّی رَبُّهُ لِلْجَبَلِ جَعَلَهُ دَکا وَ خَرَّ مُوسی صَعِقاً»[2] کوه اگر چه می تواند در نهان خود معدن بپروراند، و اگرچه می تواند در سینۀژرفش، سرمای سنگین یخها و برف ها و تگرگ ها را تحمّل کند، اگر چه می تواند در دامن خود، سیل خروشان را تحمّل نماید، و اگر چه کوه ها، میخ های زمین هستند: «وَ الْجِبالَ أَوْتاداً»[3] ولی تحمّل «تجلّی» و وحی ویژۀ خداوند را ندارند و ثقیل و سنگین بودن قرآن نیز که فرمود: «إِنَّا سَنُلْقِی عَلَیک قَوْلاً ثَقِیلاً»[4] برای همین جهت است. در این زمینه امیرالمؤمنین سلام الله علیه در نهج البلاغه می فرماید: «فتجلّی لهم سُبحانه فی کتابه من غیر أن یکونوا رأوه»[5] یعنی خداوند متعال در کتابش برای مردم «تجلّی» کرده، بدون آنکه بتوانند او را ببینند. روایتی نیز از امام ششم علیه السّلام به همین مضمون آمده است که: «لقد تجلّی الله لخَلْقه فی کلامه ولکنّهم لا یبصرون»[6] که این بیان نورانی، تعبیر دیگری است از مضمون سخن علوی  علیه السّلام. بنابراین، اگر کوه توان دریافت و تحمل قرآن را ندارد، برای آن است که قرآن کریم «تجلّی» ذات پاک الهی است. و این تمثیل که در عظمت قرآن آمده، بیان حدّ متوسّط قرآن است؛ زیرا قرآن، مقام پوشیده و پنهانی دارد که نه تنها کوه تحمّل آن را ندارد، بلکه تمام سلسلۀ افراشتۀ کوه ها و مجموعۀ آسمان ها و زمین، از حمل آن ناتوانند که فرمود: «إِنَّا عَرَضْنَا الْأَمانَةَ عَلَی السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ الْجِبالِ فَأَبَینَ أَنْ یحْمِلْنَها وَ أَشْفَقْنَ مِنْها وَ حَمَلَهَا الْإِنْسانُ إِنَّهُ کانَ ظَلُوماً جَهُولاً»[7]امانت قرآن را کسی جز انسان نمی تواند حمل کند، لذا روزی که حقیقت قرآن ظهور کند: «یوْمَ یأْتِی تَأْوِیلُهُ»[8] بساط گستردۀآسمانها برچیده می شود و مجموعۀ نظام موجود، به نظام دیگری تبدیل می گردد: «یوْمَ تُبَدَّلُ الْأَرْضُ غَیرَ الْأَرْضِ وَ السَّماواتُ وَ بَرَزُوا لِلَّهِ الْواحِدِ الْقَهَّارِ»[9] البته برای امانت الهی، مصادیق گوناگونی یاد شد، لیکن کاملترین آنها حقیقت قرآن کریم می باشد. لازم است توجه شود که حفظ امانت و ادای متاع امانی به امانت گذار و پرهیز از خیانت در آن، کاری است بس دشوار و حضرت علی علیه السّلام، تحمّل امانت حقوقی و مالی و ادای آن را مصداق آیۀ مزبور دانست و محتوای آیۀ یاد شده را بر آن تطبیق فرموده است.[10] پی نوشت ها [1] سوره  حشر، آیه 21 [2] سوره  اعراف، آیه 143 [3] سوره  نبأ، آیه 7 [4] سوره  مزمّل، آیه 5؛ چرا که ما به زودی سخن سنگین به تو القا خواهیم کرد. [5] نهج البلاغه، خطبه 147 [6] بحار، ج 89، ص 107؛ خداوند تجلّی کرد برای خلقش در قرآن ولی مردم نمی بینند. [7] سوره احزاب، آیه 72؛ ما امانت (تعهد، تکلیف و ولایت الهی) را بر آسمانها و زمین و کوهها عرضه داشتیم، آنها از حمل آن سربرتافتند، و از آن هراسیدند، امّا انسان آن را بر دوش کشید، او بسیار ظالم و جاهل بود، (چون قدر این مقام عظیم را نشناخت و به خود ستم کرد). [8] سوره اعراف، آیه 53؛ آن روز که تأویل آنها فرا رسد. [9] سوره ابراهیم، آیه 48؛ در آن روز که این زمین به زمین دیگر، و آسمانها (به آسمان های دیگر) مبدل می شود، و آنان در پیشگاه خداوند واحد قهار ظاهر می گردند. [10] نهج البلاغه، خطبه 199، بند 10 🔹🔹🔹 🌏اللهم صل علي محمدوآل محمد وعجل فرجهم