746K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸⚘هر دم به دمِ امام هـادی صلوات
هم بر کرم امام هـادی صلوات
🌸🎊🌸
⚘🌸ای شیعه بیا و با ملائک بفرست
ناز قدم امام هـادی صلوات
🌸🎊🌸
🌸⚘هدیه به حضرت هـادی علیهالسلام
چهارده تا صلـوات بفرستیم
🌸🎊🌸
⚘میـلاد بـا سعـادت
دهمیـن اختـر تابنـاک آسمـان
امامت و ولایت امام هـادی علیهالسلام
بـر همـهٔ شمـا عـزیـزان مبـارک⚘
﷽ 🟠 نورالقرآن 🟠
🌼⚫️🌼⚫️🌼 #بـرنـامــه_خــودسازی3 ⬅️ گـــامسوم: #هرروزقـرآنبخوانیم 💠🔹امام صادق علیهالسلام فرمودند
🌼🌸🌼
#بـرنـامــه_خــودسازی4
⬅️ گــامچهـارم: #کنتـرلنـگاه
💠🔹امام صادق علیهالسلام فرمود:
《اِیّاکُم وَالنَّظرَة فَانَّها تَزرَع فی القَلبِ الشَهوَة وَ کَفى بِها لِصاحِبِها فِتنَة》
↫◄ از نگاه ناپاک بپرهیزید
که چنین نگاهى تخم شهوت را در دل مىکارد و همین براى فتنهٔ صاحب آن دل بس است.
📗تحف العقول، صفحه ۳۰۵
💠🔹امیرالمؤمنین علـی علیهالسلام
《کَم مِن نَظرَةٍ جَلَبَتْ حَسرَةً》
چه بسا نگاهی که حسرت و ندامت در پی دارد.
↓⇣⇣↓⇣⇣↓⇣⇣↓⇣⇣↓⇣⇣↓
💢فلسفه حرام بودن نگاه به #نامحرم
↫◄ یـک ســ❓ـؤال اسـاسی
↫◄ یـک جـ☑️ــواب منطقـی
⬅️ از عالمی سوال شد چه اشکالی دارد که انسان به جنس مخالف نگاه کند و لذت ببرد!؟
پاسخ: نگاه به حسن جمال جنس مخالف ضررهایی دارد که به طور خلاصه اشاره میشود:
⓵ میبینی، میخواهی
به وصالش نمیرسی
دچار افسردگی میشوی …!
⓶ میبینی، شیفته میشوی
عیبها را نمیبینی
ازدواج میکنی، طلاق میدهی...!
⓷ میبینی، دائم به او فکر میکنی
از یاد خدا غافل میشوی،
از عبادت لذت نمیبری...!
⓸ میبینی، با همسرت مقایسه میکنی
ناراحت میشوی، بداخلاقی میکنی.!
⓹ میبینی، لذت میبری
به این لذت عادت میکنی
چشم چران میشوی
در نظر دیگران خوار میگردی.!
⓺ میبینی، لذت میبری
حبّ خدا در دلت کم میشود
ایمانت ضعیف میشود...!
⓻ میبینی، عاشق میشوی
از راه حلال نمیرسی
دچار گناه میشوی..!
↫◄ لذا اسلام در یک کلمه میگوید:
《نگاهت را از جنس مخالف نگاهدار》
یا همان ترک چشم چرانی
🌼🌼🌼🌸🌸🌸🌼🌼🌼
loghmehalal.ali.mp3
زمان:
حجم:
2.63M
🔊 ...تاثیر لقمه در نسل...
👌حجت الاسلام #مسعود_عالی
#استاد_عالی
┄┅═✧❁🌼یازهرا🌼❁✧═┅┄
🌼🌼🌼
﷽ 🟠 نورالقرآن 🟠
🌼❣❣🌼 #حفظ_قرآن 🌼 حافظه تصویری (بصری) 🌼 در این روش، اتکاء اصلی حفظ، بر نگاه کردن با دقت به آیات و
🌼🌼🌼
#حفظ_قرآن
💠 ادامه ☝️☝️
🌼2- صورت دوم به این طریق است که شخص به صورت مجزا تک تک آیات را با دقت به جایگاه عبارات و آیات و با نیت حفظ کردن،تکرار می کند.به عنوان مثال کسی می خواهد از آیه 1 تا 5 سوره بقره را حفظ کند.این شخص، ابتدا با دیدن و توجه کامل به آیه اول،ابتدا آیه اول را تکرار می کند تا حفظ شود و تا آیه اول حفظ نشود،آیه دوم نباید حفظ شود. پس از حفظ شدن آیه اول، آیات بعدی مانند آیه اول باید حفظ شود. لازم به ذکر است که اگر یک آیه ای طولانی ( دو، سه خط و بیشتر از آن) باشد، می شود همان یک آیه را چند بخش تقسیم کرد و ابتدا بخش اول را حفظ کرد و بعد بخش دوم و همین طور بخش های بعدی را حفظ نمود.
🌼نکات مربوط به این روش:
نکته اول این است که یکی از بهترین روش ها برای حفظ، روش دیداری است و معمولاً آنچه که می شود به عموم افرادی که می خواهند حفظ کنند، توصیه کرد، همین روش است. چون دیدن و با دقت نگاه کردن به یک متن بسیار با اهمیت است و بهتر در ذهن حک خواهد شد و وقتی انسان یک تصویر را می بیند یک تصویر در ذهن خود ایجاد می کند و اثر دیدن بیشتر از شنیدن و دیگر قوای انسان می باشد.
🌼نکته دوم این که از صورت های دو گانه روش دیداری،صورت دوم بهتر می باشد. دلیل آن این است که طبعیتاٌ هر مقدار اندازه حفظ،کمتر باشد توجه و دقت، بیشتر خواهد بود و کیفیت حفظ بهتر خواهد شد و هم چنین صورت دوم زمان کمتری،را به خود اختصاص می دهد.
🌼نکته سوم که بسیار بسیار مهم هست این می باشد که اتکاء اصلی در روش دیداری، بر نگاه کردن با دقت به جایگاه عبارات و آیات و هم چنین تکرار آن ها می باشد ولی این مطلب بدین معنا نیست که در این روش از نوار اساتید حفظ استفاده نشود بلکه باید یک،تا دو بار ،قبل از حفظ کردن،نوار گوش داده شود.
🌼🌼🌼
هدایت شده از پاتوق مذهبی ها ✿.。*☆* 🇮🇷
✔️ زبان دنیا اینگونه است.
نفتکش ایرانی آزاد شد.نفت کش انگلیسی هنوز در توقیف است.با آمریکا مذاکره نکردیم و جنگ هم نشد.
✅ تنها راه غلبه بر دشمن راهبرد مقاومت و اقتدار است.
﷽ 🟠 نورالقرآن 🟠
🌼❣🌼❣🌼 بسم الله الرحـــمن الر حــــیم مســـــــابقه قرآنےِ مهـــــدوی شماره 51 ســـوال یڪ 👇 ما مسل
با سلام و احترام
بنا به درخواست شما عزیزان مهلت پاسخگویی به سوالات تا ساعت 9 صبح فردا تمدید شد
پاسخهای خودتون رو در فرصت باقیمانده برای ما بفرستید
ارتباط با مدیر
@Ya_Roqhayeh
4_5949655059405996081.mp3
زمان:
حجم:
1.13M
💐تلاوت روزانه یک صفحه از قرآن کریم💐
"صفحه #۱۰۷ کلام الله مجید"
🌼🌼🌼
#یک_نکته_تفسیری_از_آیاتی_که_امروز_قرائت_کردیم
🍃آیه 3 سوره مبارکه مائده🍃
💢غدیر در قرآن💢
دو مطلب جدای از هم در این آیه بیان شده است، یک مطلب مربوط به تحریم گوشتهای حرام، مگر در موارد اضطرار و مطلب دیگر مربوط به کامل شدن دین و یأس کفّار که این قسمت کاملاً مستقلّ است، به چند دلیل:
الف: یأس کفّار از دین، به خوردن گوشت مردار یا نخوردن آن ارتباطی ندارد.
ب: روایاتی که از طریق شیعه و سنی در شأن نزول آیه آمده، در مقام بیان جمله ی «الْیَوْمَ یَئِسَ الَّذِینَ کَفَرُوا» و «الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ» است، نه مربوط به جملات قبل و بعد از آن، که درباره احکام مردار است.
ج: طبق روایات شیعه و سنّی، این قسمت از آیه: اَلْیَوْمَ أَکْمَلْتُ... پس از نصب علیّ بن ابی طالب علیهما السلام به امامت در غدیرخم نازل شده است.
د: غیر از دلائل نقلی، تحلیل عقلی نیز همین را میرساند، چون چهار ویژگی مهم برای آن روز بیان شده است: ۱. روز یأس کافران، ۲. روز اکمال دین، ۳. روز اتمام نعمت الهی بر مردم، ۴. روزی که اسلام به عنوان«دین»و یک مذهب کامل، مورد پسند خدا قرار گرفته است.
حال اگر وقایع روزهای تاریخ اسلام را بررسی کنیم، هیچ روز مهمی مانند: بعثت، هجرت، فتح مکّه، پیروزی در جنگها و... با همه ی ارزشهایی که داشته اند، شامل این چهار صفت مهم مطرح شده در این آیه نیستند؛حتّی«حجّةالوداع»هم به این اهمیّت نیست؛چون حج، جزئی از دین است، نه همه ی دین.
*امّا بعثت، اوّلین روز شروع رسالت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله است که هرگز نمی توان گفت روز اوّل بعثت، دین کامل شده است.
*امّا هجرت، روز هجرت پیامبر صلی الله علیه و آله به فرمان خداست، روز حمله ی کفّار به خانه پیامبر است، نه روز یأس آنان.
*امّا روزهای پیروزی در جنگ بدر و خندق و... تنها کفّاری که در صحنه ی نبرد بودند، مأیوس میشدند، نه همه ی کفار، در حالی که قرآن میفرماید: اَلْیَوْمَ یَئِسَ الَّذِینَ کَفَرُوا...
همه کفّار مأیوس شدند.
*امّا حجّةالوداع که مردم آداب حج را در محضر پیامبر صلی الله علیه و آله آموختند، تنها حج مردم با آموزش پیامبر کامل شد، نه همه ی دین در حالی که قرآن میفرماید: «الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دِینَکُمْ»
*امّا غدیرخم روزی است که خداوند فرمان نصب حضرت علی را به جانشینی پیامبر صلی الله علیه و آله صادر کرد، تنها آن روز است که چهار عنوان ذکر شده در آیه «أَکْمَلْتُ، أَتْمَمْتُ، رَضِیتُ، یَئِسَ الَّذِینَ کَفَرُوا» با آن منطبق است.
*امّا یأس کفّار، به خاطر آن بود که وقتی تهمت وجنگ وسوءقصد بر ضد پیامبر، نافرجام ماند، تنها امید آنها مرگ پیامبر صلی الله علیه و آله بود. نصب علیّ بن ابی طالب علیهما السلام به همه فهماند که اگر آن حضرت پسری میداشت، بهتر از علی نبود وبا مرگ او دین او محو نمی شود؛ زیرا شخصی چون علیّ بن ابی طالب علیهما السلام جانشین پیامبر صلی الله علیه و آله و رهبر امّت اسلام خواهد بود.
اینجا بود که همه ی کفّار مأیوس شدند.
*امّا کمال دین، به خاطر آن است که اگر مقرّرات وقوانین کامل وضع شود، لیکن برای امّت و جامعه، رهبری معصوم وکامل تعیین نشود، مقرّرات ناقص میماند.
*امّا اتمام نعمت، به خاطر آن است که قرآن بزرگ ترین نعمت را نعمت رهبری وهدایت معرّفی کرده است، اگر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله از دنیا برود ومردم را بی سرپرست بگذارد، کاری کرده که یک چوپان نسبت به گله نمی کند. چگونه بدون تعیین رهبری الهی نعمت تمام میشود.
*امّا رضایت خداوند، برای آن است که هرگاه قانون کامل ومجری عادل بهم گره بخورد، رضایت پروردگار حاصل میشود.
اگر هر یک از اکمال دین، اتمام نعمت، رضایت حقّ و یأس کفّار به تنهایی در روزی اتفاق افتد، کافی است که آن روز از «ایّام اللّه» باشد. تا چه رسد به روزی مثل غدیر، که همه ی این ویژگیها را یک جا دارد. به همین دلیل در روایات اهل بیت علیهم السلام عید غدیر از بزرگ ترین اعیاد به شمار آمده است.
آثار اشیا، گاهی مترتّب بر جمع بودن همه اجزای آن است، مثل روزه که اگر یک لحظه هم پیش از اذان، افطار کنیم، باطل میشود، از این جهت کلمه«تمام»به کار رفته است: «أَتِمُّوا الصِّیٰامَ إِلَی اللَّیْلِ» و گاهی به گونه ای است که هر جزء، اثر خود را دارد، مثل تلاوت آیات قرآن که کمالش در تلاوت همه ی آن است و هر قدر هم خوانده شود، ثواب دارد. گاهی بعضی اجزا به گونه ای است که اگر نباشد، یک مجموعه ناقص است، هر چند همه ی اجزای دیگر هم باشد، مثل خلبان و راننده که هواپیما و ماشین بدون آنها بی ثمر و بی فایده است.
رهبری و ولایتِ حقّ هم چنین است، چون انسان را با خدا گره میزند و بدون آن، آفریدهها و نعمتها به نقمت تبدیل میشود وانسان را به خدا نمی رساند.
🌼🌹🌼🌹🌼🌹🌼🌹🌼
🌼🌹🌼🌹🌼
#لغت_شناسی_قرآن_کریم
#لغت_شصت_و_سوم
🔸أَلْف: (بر وزن عقل) هزار. از اسماء عدد است جمع آن در قرآن كريم الوف و آلاف بكار رفته است «وَ إِنَّ يَوْماً عِنْدَ رَبِّكَ كَأَلْفِ سَنَةٍ» حجّ: ۴۷ يك روز نزد پروردگار مانند هزار سال است «خَرَجُوا مِنْ دِيٰارِهِمْ وَ هُمْ أُلُوفٌ» بقره: ۲۴۳ «يُمِدَّكُمْ رَبُّكُمْ بِثَلٰاثَةِ آلٰافٍ مِنَ الْمَلٰائِكَةِ» آل عمران: ۱۲۴.
📗کتاب قاموس قرآن
🌼🌹🌼🌹🌼🌹🌼🌹🌼