eitaa logo
﷽ 🟠 نورالقرآن 🟠
12.4هزار دنبال‌کننده
11.3هزار عکس
8.3هزار ویدیو
587 فایل
تقدیم به امام زمان علیه السلام [ کپی حلال ] دعامون کنید باعمل کردن به قرآن نورانی شویم اسرائیل رفتنی است فلسطین کلیدرمزآلودظهور است امام خامنه ای 👇 تبلیغات کانال نورالقران @Noorghran 👇ادمین رزرو تبلیغات مدیر @Eerfan313
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5879626459458306184.mp3
997K
💐تلاوت روزانه یک صفحه از قرآن کریم💐 "صفحه #۸۳ کلام الله مجید" 🍃🌹
تفسیر سوره نساء - آیه ۲۷ وَاللَّهُ یُرِیدُ أَنْ یَتُوبَ عَلَیْکُمْ ویُرِیدُ الَّذِینَ یَتَّبِعُونَ الشَّهَوَ تِ أَنْ تَمِیلُواْ مَیْلاً عَظِیماً ترجمه و خداوند مى خواهد شما را ببخشد (و از آلودگى پاک سازد،) ولى کسانى که از هوسها پیروى مى کنند، مى خواهند که شما به انحرافى بزرگ تمایل پیدا کنید. آزادى هاى جنسى در دید اوّل، نوعى لذّت و کامجویى است، لیکن با توجّه به عوارض فردى و اجتماعى آنها، بزرگ ترین سقوط و انحراف است. بىبند و بارى، جسم را ذوب، فکر را مشغول، اموال را تباه و اطمینان را سلب مىکند. میل به تشکیل خانواده را از بین مىبرد، فرزندان نامشروع به جامعه تحویل مى دهد، امراض مقاربتى و روانى به ارمغان مىآورد و در یک کلمه، آزادى جنسى، بزرگترین اسارت ها را به دنبال دارد. پیام ها 🍂🌼۱- محدودیّت ها و قیودى که در ازدواج مطرح است، رمز لطف خدا به انسان و جامعه بشرى است. «واللّه یریدان یتوب علیکم» 🍂🌼۲- در مسیر شهوترانان گام ننهید و از آنان تقلید نکنید، که دشمن شمایند. «یرید الّذین یتّبعون الشهوات...» 🍂🌼۳- هوسبازان بىبند و بار، به چیزى جز غرق شدن شما در شهوات، قانع نمى شوند و مى خواهند شما رفیق راهشان باشید. «ان تمیلوا میلاً عظیماً» 🍂🌼۴- اخلاق جنسى در اسلام، معتدل و دور از افراط و تفریط است، ولى هوس پرستان راه افراطى را براى شما مى خواهند. «میلاً عظیماً» 🍂🌼۵ - در انتخاب راه دقّت کنیم. در آیه دوبار کلمه «یُرید» به کار رفته است؛ یک اراده از خداى علیم حکیم و یک اراده از هوسبازان بدخواه. به سراغ کدام اراده ها مىرویم. «واللّه یرید... یرید الّذین یتّبعون الشهوات» منبع: پایگاه درس هایی از قرآن 🌼🌻🌼🌻🌼🌻🌼🌻🌼🌻
🔹اَزْر: نیرو، محکمی (نهایه). 🔸این لغت ۲ بار در قرآن کریم ذکر شده است🔸 👇مثالهای قرآنی👇 موسی به خدا عرض کرد: «اُشْدُدْ بِه اَزْری وَ اَشْرِکْهُ فی اَمْری» (۳۱ / طه)، به وسیله برادرم هارون بر نیروی من بیفزای و مرا به وسیله او نیرومندتر کن و اورا شریک کار من گردان. 🌼🌻🌼🌻🌼🌻🌼🌻🌼🌻
📢پوشاندن چانه در نماز سوال: آیا پوشاندن کامل چانه در نماز واجب است یا این که فقط پایین آن باید پوشانده شود؟ ✅امام خمینی(ره): بر زن واجب است گردن و زیر چانه خود را بپوشاند و حتی مقداری از زیر چانه را که هنگام بستن روسری (خمار = منظور از روسری همان خمار است، که زن سر خود را با آن می پیچد، و ژاید آن را بر سینه اش آویزان می کند. تفسیر المیزان ج5، ص 156) دیده می شود بنابر احتیاط واجب بپوشاند. تحریرالوسیله، ج1، ص 142، م 4 عروةالوثقی، ج 1، ص 416، م 6 ✅آیة الله اراکی(ره): بر زن واجب است گردن و زیر چانه خود را بپوشاند حتی مقداری از زیر چانه را که هنگام بستن روسری دیده می شود بنابر احتیاط واجب، بپوشاند. عروة الوثقی، ج1، ص 416، م 6 ✅آیة الله بهجت(ره): آن مقدار که از ظاهر صورت است، لازم نیست پوشانده شود، فقط زیر چانه باید پوشانده شود. استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات جامعة الزهراء قم   ✅آیة الله تبریزی(ره): پوشاندن آن مقداری از چانه که داخل گردی صورت است که در وضو شسته می شود در نماز لازم نیست و پوشاندن غیر آن لازم است. والله العالم استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات جامعة الزهراء قم ✅آیة الله خامنه ای(دام ظلّه): پوشاندن قسمت پایین چانه واجب است نه خود آن، زیرا چانه جزئی از صورت است. اجویة الاستفتائات، 1384، ص 96، س 439   ✅آیة الله خوئی(ره): بنابر ظاهر پوشاندن همه زیر چانه که معمولاً روسری آن را می پوشاند، واجب است و پوشاندن بیشتر از آن مقداری که معمولاً با روسری (مقنعه) پوشیده می شود، واجب نیست. تعلیقه بر عروة الوثقی، 1421 هـ ق، ج1، ص 398، فی الستر و ساتر (1258)، م 6   ✅آیة الله سیستانی(دام ظلّه): بر زن واجب است در حال نماز گردن و زیر چانه خود را بپوشاند و نیز بنابر احتیاط مستحب مقداری از زیر چانه را که هنگام بستن روسری (مقنعه) دیده می شود، بپوشاند. تعلیقه بر عروة الوثقی، 1425هـ ق، ج 2، ص 42، م 6 (1258) منهاج الصالحین، 1426هـ ق، ج1، ص 174، م 518 ✅آیة الله صافی گلپایگانی(دام ظلّه): بر زن واجب است گردن و زیر چانه خود را بپوشاند حتی مقداری از زیر چانه را که هنگام بستن روسری دیده می شود بنابر احتیاط واجب بپوشاند. هدایة العباد، 1416 هـ ق، ج1، ص 112، م 662 ✅آیة الله فاضل لنکرانی(ره): بر زن واجب است گردن و زیر چانه خود را بپوشاند حتی مقداری از زیر چانه را که هنگام بستن روسری دیده می شود، بنابر احتیاط واجب بپوشاند. عروة الوثقی، 1380، ج1، ص 393، م 1258  ✅آیة الله گلپایگانی(ره): بر زن واجب است گردن و زیر چانه خود را بپوشاند حتی مقداری از زیر چانه را که هنگام بستن روسری دیده می شود بنابر احتیاط واجب بپوشاند. عروة الوثقی (حاشیه مراجع)، ج1، ص 551، م 6  ✅آیة الله مکارم شیرازی(دام ظلّه): آن مقداری که با مقنعه و روسری معمولاً پوشیده می شود باید در نماز پوشیده شود. تعلیقات بر عروة الوثقی، ص 166، شماره 3، بحث یغسل فی الوضو ✅آیة الله نوری همدانی(دام ظلّه): واجب است مقداری از زیر چانه خود را که هنگام بستن روسری دیده می شود، بپوشاند و واجب نبودن پوشش بیشتر از آن مقداری که معمولاً با روسری پوشیده می شود، خالی از قوت نیست اگر چه احتیاط پوشاندن آن است. تعلیقات بر عروة الوثقی، ص 124، فصل فی الستر و الساتر، م 6 ✅آیة الله وحید خراسانی(دام ظلّه): پوشاندن صورت به مقداری که در وضو شسته می شود لازم نیست اما برای آن که اطمینان کند که مقدار واجب را پوشانده است باید مقداری از اطراف صورت را هم بپوشاند. (بنابراین مقدار وجوب پوشش چانه از مطلب فوق روشن می شود.) منهاج الصالحین، ص 153، م 518 توضیح المسائل، 1379، ص 344، م 795 ✅منبع سایت اسلامی تبیان 🌺احکام شرعی مورد نیاز🌹 🌼🌻🌼🌻🌼🌻🌼🌻🌼🌻
#امیرالمؤمنین_علیه_السلام : اى فرزند آدم! اندوه روز نیامده را بر اِمروزت میفزا، زیرا اگر روزِ نرسیده، از عمر تو باشد خدا روزى تو را خواهد رساند #نهج_البلاغه، حکمت 267 ·| اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج 🌿
فضیلت و خواص خواندن سوره ای که تلاوت یک بار آن برابر است با #۱۲ ختم قرآن یکی از سوره های مبارکه قرآن می باشد که به آن لقب داده اند و اسرار بسیار زیادی در این سوره نهفته شده است که از حد گفتن و نوشتن فراتر است. رسول خدا (ص) فرموده اند: در قرآن سوره ای هست که خواننده خودش را شفاعت می کند و شنونده اش را می آمرزد و به خواننده اش خیر دنیا و آخرت را می دهد و این سوره و است، یعنی از صاحبش ها را می کند و را می کند و هر که آن را بخواند، برایش ثواب نویسند و هر کس یاسین را در قبرستان بخواند خدای تعالی عذاب او را آن روز تخفیف دهد و به عدد مردگان قبرستان برای او حسنه نویسد و از او سیئات را محو نماید. 🌼🌻🌼🌻🌼🌻🌼🌻🌼🌻
خیلی ساده میگم شمام خیلی ساده بخونید😊🙏 چون در کل نماز شب مستحبه. کلا ۱۱ رکعته. که برای هرررررر نیتی که به دلتون میوفته میتونید بخونید. اولش 👈۴ تا دو رکعتی مثل نماز صبح دو رکعت نماز شب می‌خوانم قربه الی الله که میتونید کلا نخونید چون ممکنه دیر بلند شده باشید آخه بهترین زمانش قبل اذان صبح هست. میدونید که اذان اقامه هم نداره میتونید سریع شروعش کنید. 🌼🌻🌼🌻🌼🌻🌼🌻🌼🌻
✅میرسیم به دو رکعت نماز « شَفْعْ» که باز مثل نماز صبحه فقط اگر بعد از قل هو الله سوره فلق بخونی رکعت اولش؛ و و در رکعت دوم باز بعد قل هوالله احد سوره ناس بخونی خوبه. نخوندی هم نخوندی فقط یک سوره حمد بخونی حتی قل هو الله احد هم نخونید اشکال نداره. مقلدین ایت الله مکارم قنوت نگیرن. ولی مراجع دیگه میفرماین اگر بگید نگید فرقی نداره. باز یک نفر همین نماز شفع هم نمی‌رسه. چکار کنه؟؟ راستی 😉اینکه رکعت اول فلق یا ناس فرقی نمیکنه. کلا مستحبه. اگر کسی تا بحال هم مثلاً مقلد ایت الله مکارم هست و قنوت گفته هیچ اشکالی نداره. چون نمیدونسته‌. قبوله ازتون. انشا الله 🌼🌻🌼🌻🌼🌻🌼🌻🌼🌻
کسی ۸ رکعت و شفع هم نرسید و نتونست این👇کارو کنه 👈 یک رکعت نماز « وَتْرْ » می‌خوانم قربه الی الله یک حمد بخونی بری رکوع سجده سلام.. والسلام. قبوله . 👌اما اگر وقت داشتی بعد از حمد سه قل هو الله احد بخون بیشتر وقت داشتی یک سوره فلق و ناس هم بخونید بعد از سه توحید اگر نشد همان «حمد »کافیه. . میدونید قنوتم داره. خب ذکرهایی داره که کلا بگی خوبه نگی هم عیبی نداره. کلا قنوتم نگفتی ؛ نگفتی اما خب هرچه قنوت طولانی تر ثواب و پاداشش بیشتر حالا چیاست ذکرش؟ اول برای ۴۰ نفر دعا کنید. بگید خدایا ببخش و بیامرز پدرم مادرم همسرم آیت الله ... هر کسی.. ۴۰ نفر کمتر بیشتر فرقی نداره ۷۰ بار میگی بعدش استغفرالله ربی و اتوب الیه کمتر هم شد عیبی نداره فقط عمیق استغفار شه با انگشتای دست باشه بهتره. آخه قراره اعضا بدن شهادت بدن به وقتش. درسته؟ پس با بند بند انگشت بگید. ۳۰۰ بار العفو گفتن داره که نباید حتما همش رو بگید. هرچقدر شد ؛ مهم اینه شما اگر مثلاً ده بار میگید خالصانه بگید . ✅تاکید میکنم مهم کیفیت و معرفت و ارتباط هست نه کمیت و دقیق گفتن این تعداد ذکر ۷ بارم خدایا این است مقامی که از آتش جهنم بهت پناه آورده.. خییییلییی قشنگن.. آخر قنوتم میگید خدایا ببخش و بیامرز منو که تو مهههربونترینی😍 به همین سادگی.. 🌼🌻🌼🌻🌼🌻🌼🌻🌼🌻
هر دعایی دوست داشتید تو قنوت بگید نخواستید هیچی نگید کلا بدون قنوت بخونید. ولی خب اثرات داره ها😉 اینکه در قنوت ذکرها ترتیبشان بهم بخوره هم موردی نداره. خدا مهربونتر از این حرفهاست. همینکه از خواب ناز زدید خریدتون. دیگه نمیگه چرا اول اونو خوندی چرا کم خوندی . 😍 فقط مداومت داشته باشید بر نماز شب. هرچند کم . همراهی شما افتخار ماست☺️🙏 🌼🌻🌼🌻🌼🌻🌼🌻🌼🌻
﷽ 🟠 نورالقرآن 🟠
🌿🌹🌿🌹🌿🌹🌿 #حفظ_قرآن #مرحله1 #روانخوانی(خواندن) اولین مرحله از حفظ ، خواندن قرآن از روی آن میباشد...
🌿🌹🌿🌹🌿🌹🌿 (گوش دادن به تلاوت قرآن) استماع یعنی گوش دادن ... شما باید به صوت یکی از اساتید قرآن گوش دهید تا با مشکل اشتباه خواندن روبرو نشوید اساتیدی مثل و الحصری 🌼🌻🌼🌻🌼🌻🌼🌻 و تکرار به این آیه توجه کنید: (وَاتَّبَعُوا مَا تَتْلُو الشَّيَاطِينُ عَلَىٰ مُلْكِ سُلَيْمَانَ ۖ وَمَا كَفَرَ سُلَيْمَانُ وَلَٰكِنَّ الشَّيَاطِينَ كَفَرُوا يُعَلِّمُونَ النَّاسَ السِّحْرَ وَمَا أُنْزِلَ عَلَى الْمَلَكَيْنِ بِبَابِلَ هَارُوتَ وَمَارُوتَ ۚ وَمَا يُعَلِّمَانِ مِنْ أَحَدٍ حَتَّىٰ يَقُولَا إِنَّمَا نَحْنُ فِتْنَةٌ فَلَا تَكْفُرْ ۖ فَيَتَعَلَّمُونَ مِنْهُمَا مَا يُفَرِّقُونَ بِهِ بَيْنَ الْمَرْءِ وَزَوْجِهِ ۚ وَمَا هُمْ بِضَارِّينَ بِهِ مِنْ أَحَدٍ إِلَّا بِإِذْنِ اللَّهِ ۚ وَيَتَعَلَّمُونَ مَا يَضُرُّهُمْ وَلَا يَنْفَعُهُمْ ۚ وَلَقَدْ عَلِمُوا لَمَنِ اشْتَرَاهُ مَا لَهُ فِي الْآخِرَةِ مِنْ خَلَاقٍ ۚ وَلَبِئْسَ مَا شَرَوْا بِهِ أَنْفُسَهُمْ ۚ لَوْ كَانُوا يَعْلَمُونَ) [سوره البقرة 102] آیه 102 سوره مبارکه بقره در صفحه16... یکی از طولانی ترین آیات سوره بقره میباشد.. برای حفظ اینگونه آیات باید آنهارا برش دهیم... یعنی بخش بخش کنیم و با تکرار زیاد حفظ کنیم چون حفظ یکباره این آیه مشکل است. 🌼🌻🌼🌻🌼🌻🌼🌻🌼🌻
🌺🍃بســم اللہ الرحمـن الرحیـم ‌
4_5881878259271991447.mp3
975.1K
💐تلاوت روزانه یک صفحه از قرآن کریم💐 "صفحه #۸۴ کلام الله مجید" 🍃🌹
[سوره النساء آیه ۳۴] 🔸اشاره👇 اَلرِّجٰالُ قَوّٰامُونَ عَلَی اَلنِّسٰاءِ بِمٰا فَضَّلَ اَللّٰهُ بَعْضَهُمْ عَلیٰ بَعْضٍ وَ بِمٰا أَنْفَقُوا مِنْ أَمْوٰالِهِمْ فَالصّٰالِحٰاتُ قٰانِتٰاتٌ حٰافِظٰاتٌ لِلْغَیْبِ بِمٰا حَفِظَ اَللّٰهُ وَ اَللاّٰتِی تَخٰافُونَ نُشُوزَهُنَّ فَعِظُوهُنَّ وَ اُهْجُرُوهُنَّ فِی اَلْمَضٰاجِعِ وَ اِضْرِبُوهُنَّ فَإِنْ أَطَعْنَکُمْ فَلاٰ تَبْغُوا عَلَیْهِنَّ سَبِیلاً إِنَّ اَللّٰهَ کٰانَ عَلِیًّا کَبِیراً (۳۴) مردان دارای ولایت بر زنانند از آن جهت که خدا بعضی از ایشان (مردان) را بر بعضی (زنان) برتری داده (قدرت بدنی، تولیدی و اراده بیشتری دارند) و از آن جهت که از اموال خود نفقه می‌دهند، پس زنانِ شایسته، فرمان بردارند و نگهدار آنچه خدا (برای آنان) حفظ کرده، (حقوق و اسرار شوهر، ) در غیاب اویند. و (امّا) زنانی که از سرپیچی آنان بیم دارید، پس (نخست) آنان را موعظه کنید و (اگر مؤثّر نشد) در خوابگاه از آنان دوری کنید و (اگر پند و قهر اثر نکرد، ) آنان را بزنید (و تنبیه بدنی کنید)، پس اگر اطاعت شما را کردند، بهانه ای بر آنان (برای ستم و آزار) مجویید. همانا خداوند بزرگوار و بزرگ مرتبه است. 🔹نکته ها👇 «قوام»به کسی گفته می‌شود که تدبیر و اصلاح دیگری را بر عهده دارد. «نشوز»از«نشز»به معنای زمین بلند و به سرکشی و بلندپروازی نیز گفته می‌شود. شرط سرپرستی و مدیریّت، لیاقت تأمین و اداره زندگی است و به این جهت، مردان نه تنها در امور خانواده، بلکه در امور اجتماعی، قضاوت و جنگ نیز بر زنان مقدّمند، «بِمٰا فَضَّلَ اللّٰهُ»، «وَ بِمٰا أَنْفَقُوا» و به این خاطر نفرمود: «قوامون علی ازواجهم»، زیرا که مسئله ی زوجیّت مخصوص زناشویی است و خدا این برتری را مخصوص خانه قرار نداده است. گرچه برخی زنان، در توان بدنی یا درآمد مالی برترند، ولی در قانون و برنامه، باید عموم را مراعات کرد، نه افراد نادر را. برای جمله «حٰافِظٰاتٌ لِلْغَیْبِ بِمٰا حَفِظَ اللّٰهُ» معانی گوناگونی است: الف: زنان، آنچه را خدا خواهان حفظ آن است، حفظ نمایند. ب: زنان، حقوق شوهران را حفظ کنند، همان گونه که خدا حقوق زنان را در سایه تکالیفی که بر مرد نهاده، حفظ کرده است. ج: زنان حافظ هستند، ولی این توفیق را از حفظ الهی دارند. وقتی راههای مسالمت آمیز سود نبخشید، یا باید دست از انجام وظیفه کشید، یا باید در صورت تأثیر نداشتن موعظه و قهر، خشونت به خرج داد. به گفته ی روانشناسان، بعضی افراد، حالت مازوشیسم (آزاد طلبی) پیدا می‌کنند که تنبیه مختصر بدنی، برایشان همچون مرهم است. در تنبیهات بدنی هم، اسلام سفارش کرده که نباید به مرحله ی کبودی جسم یا زخمی شدن بدن برسد. به علاوه، مرد متخلّف هم گاهی توسط قاضی تنبیه بدنی می‌شود. رسول خدا صلی اللّٰه علیه و آله فرمود: کتک شما نباید به نحوی باشد که اثر آن در جسم زن نمودی داشته باشد، یا کتک نشانه خودنمایی و اظهار قدرت مرد باشد که زهره چشمی بگیرد. «ضربا غیر مبرج» [۱] امام صادق علیه السلام فرمودند: نشوز زن آن است که در فراش (همبستر شدن) از شوهر تبعیت نکند و مقصود از« اِضْرِبُوهُنَّ »، زدن با چوب مسواک و شبیه آن است، زدنی که از روی رفق و دوستی باشد. [۲] --------------- [۱]: ۱). تفسیر طبری، ج ۵، ص ۶۸ و درّ المنثور، ج ۲، ص ۵۲۲. [۲]: ۲). من لا یحضره الفقیه، ج ۳، ص ۵۲۱. 🌼🌻🌼🌻🌼🌻🌼🌻🌼🌻
🔸این لغت ۱ بار در قرآن کریم ذکر شده است🔸 🔹آزَر: جدّ مادری حضرت ابراهیم که مشرک و بت پرست بود. «وَ اِذْ قالَ اِبْراهیمَ لاَِبیهِ آزَرَ اَتَتَّخِذُ اَصْناما آلِهَةً» (۷۴/انعام)، یعنی: (به خاطر بیاورید) هنگامی که ابراهیم به مربیش (عمویش) آزر گفت آیا بت‌ها را خدایان خود انتخاب می‌کنی. در اینجا دو مطلب قابل توجّه است: اول آن که: اهل تاریخ نام پدر ابراهیم علیه السلام را تارُح (با حاء و خاء) نوشته اند، در مجمع البیان از زجّاج نقل شده: بین علماء نسب اختلاف نیست که نام پدر ابراهیم، تارُخ بود. مسعودی در اثبات الوصیَّة پدر آن حضرت را از پیامبران شمرده و نام وی را تارُخ گفته است، می‌گوید: تارخ که پدر ابراهیم خلیل بود در عهد نمرود به دعوت برخاست و آنگاه او را بیست و چهارمین پیغمبر از پیامبران نقل می‌کند و نیز می‌گوید: از علی علیه السلام نقل شده که: آزر جدّ امّی ابراهیم بود. دوم آن که: اگر آزر را پدر حضرت ابراهیم بدانیم، لازم می آید در آباء حضرت رسول صلی الله علیه و آله مشرک وجود داشته باشد با آنکه شیعه بالاتفاق در موحّد بودن پدران آن حضرت اجماع کرده اند. تدبّر در کلام عرب و آیات قرآن کریم نشان می‌دهد که معنای حقیقی اَبْ گرچه پدر اصلی است، ولی در غیر آن نیز به قدری استعمال شده که نزدیک است معنای اصلی بعضا به قرینه محتاج باشد. راغب گوید: «اَلاَْب: اَلْوالِدُ و یُسَّمی کُلُّ مَنْ کانَ سَبَبا فی ایجادِ شَیْئیٍ اَوْ اِصْلاحِه اَوْ ظُهُورِه اَبَا»، اب، پدر و هر که سبب ایجاد، اصلاح و یا ظهور چیزی باشد، به او اب گفته می‌شود. حضرت رسول صلی الله علیه و آله به علی علیه السلام فرمود: «اَنَا وَ اَنْتَ اَبَوا هذِهِ الاُْمَّة»، من و تو دو پدر این امت هستیم. و اما کلمه والد و والدة فقط به پدر و مادر حقیقی اطلاق می‌شود و لا غیر. در این صورت، بسیار آسان است که بگوئیم: آزر، جدّ امّی ابراهیم علیه السلام بود و به او پدر خطاب کرده است. 🌼🌻🌼🌻🌼🌻🌼🌻🌼🌻
✅ حکم قسم از روی عصبانیت👆 🌺احکام شرعی مورد نیاز🌹 🌼🌻🌼🌻🌼🌻🌼🌻🌼🌻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#استاد_پناهیان: 🌼 امروز کسی #دین را بخواهد بشناسد، بدون درک کلمات امام(ره) و مقام معظم رهبری محال است. 🌼🌻🌼🌻🌼🌻🌼🌻🌼🌻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد عالی: آثار گناه و بازگشت به سوی خدا امام علي عليه السّلام فرمودند: عَجِبْتُ لِمَنْ يَحْتَمى الطَّعامَ لِأَذِيَّتِهِ، كَيْفَ لايَحْتَمى الذَّنْبَ لِأَليمِ عُقُوبَتِهِ؛ در شگفتم از كسى كه از غذاى فاسدبه خاطر رنج و آزارش پرهيز مى كند، امّا از «گناه»، به خاطر عذاب دردناكش پروا و پرهيزى ندارد! [غررالحكم، ج 4، ص 337] #استاد_عالی ┄┅═✧❁🌼یازهرا🌼❁✧═┅┄ 🌼🌻🌼🌻🌼🌻🌼🌻🌼🌻
🌼 فضیلت زیارت امام رضا علیه‌السلام 🌼 🌼 امام صادق علیه السلام : 🌼يُقْتَلُ حَفَدَتِي بِأَرْضِ خُرَاسَانَ فِي مَدِينَةٍ يُقَالُ لَهَا طُوسُ، مَنْ زَارَهُ اليها عَارِفاً بِحَقِّهِ أَخَذْتُهُ بِيَدِي يَوْمَ الْقِيمَةِ وَ أَدْخَلْتُهُ الْجَنَّةَ وَ انَّ کان مِنْ أَهْلِ الکبائر قِيلَ لَهُ: جَعَلْتُ فداک وَ مَا عِرْفَانُ حَقِّهِ قَالَ: تَعْلَمَ أَنَّهُ مُفْتَرَضَ الطَّاعَةِ، غَرِيبُ شَهِيدُ، مَنْ زَارَهُ عَارِفاً بِحَقِّهِ أَعْطَاهُ اللَّهُ عزوجل أَجْرَ سَبْعِينَ شَهِيداً مِمَّنِ اسْتُشْهِدَ بَيْنَ يَدَيْ رَسُولِ اللَّهِ (ص) عَلَيَّ حَقِيقَةٍ 🌼نوه مرا در سرزمين خراسان در شهري به نام طوس ميکشند؛ کسي که او را با شناخت حق وي زيارت کند، من روز قيامت از او دستگيري ميکنم و وارد بهشتش ميسازم، هر چند که مرتکب گناهان کبيره شده باشد. 🌼 راوي گفت: فدايت شوم، شناخت حق او به چيست؟ فرمود: اين که بداني او (امامي است که) پيروی از او واجب است. او غريب است و شهيد؛ کسي که با شناخت حقش، او را زيارت کند، خداي صاحب عزت و جلال, پاداش هفتاد شهيد از شهداي راستين در رکاب رسول خدا (ص) را به او عطا ميفرمايد. (اثبات الهداة ج3 ص 233) امروز ۲۳ ذی القعده روز زیارتی امام رضا علیه‌السلام است. 🌼🌻🌼🌻🌼🌻🌼🌻🌼🌻
4_523304914198206963_1395-5-23-17-42.mp3
1.21M
از راه دور زیارت کنیم 🌼صلوات خاصه آقا امام رضا علیه السلام🌼 🌼 #بسْمِ_اللّهِ_الرَّحْمنِ_الرَّحيم🌼 🌼اللهّمَ صَلّ عَلی عَلی بنْ موسَی الرّضا المرتَضی الامامِ التّقی النّقی و حُجّتکَ عَلی مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثری الصّدّیق الشَّهید صَلَوةَ کثیرَةً تامَةً زاکیَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه کافْضَلِ ما صَلّیَتَ عَلی اَحَدٍ مِنْ اوْلیائِک🌼
خواب امام رضا علیه السلام.mp3
3.37M
منبر صوتي: خواب امام رضا ۲۳ ذی القعده روز زیارتی حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام گرامی باد خیلی خیلی قشنگه
🌸🍃﷽🍃🌸 🔻تَکَلُّف🔻 ✍ قرآن کریم در اوخر سوره‌ی ص، از قول پیامبر اکرم نقل میکند که: 🕋 مَا أَنَا مِنَ الْمُتَكَلِّفینَ (ص/۸۶) 💢 من از مُتِکَلّفین نیستم. ⁉️ «تَکَلُّف» یعنی چی؟!🤔 ✏️ ما يه «تكليف» داریم، و يه «تَکَلُّف». «تكليف»👈 یعنی انجام دادنِ کاری که زحمت داره، ولی در رشد و تعالیِ انسان اثر داره. 👈 مثل نماز و روزه و حجّ و... همه‌ی اینها سختی و زحمت دارند، ولی برای ما خوب هستند.😍 وقتی به سنّ «تكليف» می‌رسیم، باید به این دستورات عمل کنیم. «تَکَلُّف»👈 يعنی انجام دادنِ کارهایی که با این کارها، شخص خودش رو به زحمت و سختی بندازه، تا خودش رو چیزی نشون بده که نیست.🙄 ⚡️ قرآن از قول پيامبر اکرم(ص) می‌فرماید: ✔ «ما أَنَا مِنَ الْمُتَكَلِّفینَ» (ص/۶۸) من هیچ تکلّفی ندارم. ⚡️ باز حضرت در جای دیگر می‌فرماید: ✔ «إِنِّی لَا أُحِبُّ الْمُتَكَلِّفِینَ». من افراد متکلّف را دوست ندارم. 📚 اصول كافى، ج۶، ص۲۷۵. اهل سادگی و آسانی است. اهل «تَکَلُّف» و سخت‌گیری نیست.✅️ ❌ متاسفانه اکثر ماها گرفتارِ «تَکَلُّف» و این عادات و رسومِ ساختگی و غلط هستیم. 👈 یه مهمونی میخوایم بدیم، زمین و آسمون رو به هم می‌ریزیم. پول قرض می‌کنیم. کلّی خودمون رو به زحمت میندازیم تا مثلاً جلوی دیگران کم نیاریم. 👈جهیزیه .... 👈 اینهمه به خودمون سخت می‌گیریم، که مثلاً جلوی دیگران کلاس بذاریم و کم نیاریم. مثلا: ☜ من برام کسرِ شأنه، توی خونه‌ی کوچیک زندگی کنم. ☜ من برام کسر شأنه، مبل ارزون قیمت تو خونه‌ام باشه. ☜ من برام کسر شأنه، که بخوام خونه‌ی فلان شخصِ فقیرِ فامیل مهمونی برم. 📛 پیغمبر خدا اینطوری نبود: روی خاک می‌نشست، سوار الاغ میشد، لباس وصله‌دار و کهنه به تن میکرد، غذای ساده میخورد و... کسر شأن هم براش نبود. چون تَکَلُّف نداشت.👌 ⚠ این «تَکَلُّف»ها و چشم و هم چشمی‌ها ما رو بیچاره کرده ، ، ،