eitaa logo
تربیت فرزند نوردیده
81.2هزار دنبال‌کننده
6هزار عکس
1.2هزار ویدیو
23 فایل
کانال قصه و شعر نوردیده 👇 eitaa.com/joinchat/2079785181Cb3e7c100b0 نظرات و پیشنهادات نوردیده .مشاوره نداریم @nasman تبلیغات @nooredid کانال مدیر نوردیده حسین دارابی👇 eitaa.com/joinchat/443940864Cf192df24f0
مشاهده در ایتا
دانلود
مطمئن باشید که بازی، مهم ترین کاری است که هر کودکی باید انجام دهد. هیچ کلاس آموزشی، ابزار آموزشی و چیزهای دیگر نمی تواند اهمیت ساعات بازی آزاد کودکان را در یک محیط امن و غنی پر کند. کودکان به ساعات بازی نیاز دارند که به طور آزادانه و خلاق به تجربه دنیای اطراف خود مشغول باشند. به جای ثبت نام کودک در کلاسهای مختلف ریاضی، زبان و یا نقاشی، او را با مکعب ها و پازل های اعداد و حروف، شکل های رنگی و جعبه گواش و قلمو سرگرم کنید. Join @nooredideh
تربیت فرزند نوردیده
" نشست تشویق و تنبیه " در این مبحث نگاه رویکرد "کودک متعادل" به موضوع تنبیه و تشویق را بررسی می کنی
نظریه ی جدیدی که در دنیا به روز و مطرح است می گوید که ما بر اساس نیازهای درونی مان است که رفتارمان را شکل می دهیم و انتخاب می کنیم بارها از من شنیده اید که ما "انتخاب می کنیم". انتخاب می کنیم که افسرده باشیم یا انتخاب می کنیم که شاد باشیم. عوامل بیرونی تأثیری در احساسات ما ندارند بلکه نیارهای درونی هستند که احساسات و برپایه ی آن بر رفتار ما تأثیر دارند. در این مبحث می خواهم بر مبنای این نظریه جدید بحث تنبیه و تشویق را بررسی کنم. ابتدا تنبیه و بعد تشویق و بعد طبق معمول بحث کارکرد مطرح می شود. در کارکرد ما می خواهیم ببینیم که کارکرد تنبیه و تشویق چیست در مباحث قبل کارکرد را مفصل توضیح داده ایم. گفتیم که در کارکرد به دو سؤال پاسخ می دهیم " چرا و چگونه ". لطفا ذهن خود را پرسشگر بار بیاورید، چرای بی جواب!!!، چرا ما باید کودک را تنبیه کنیم؟ ما فوری می گوییم برای اینکه آدم شود، برای اینکه تربیت شود و بچه ی درستی بار بیاید. این چرا به درد نمی خورد چون این چرا که سریع به آن پاسخ می دهیم چرای اتهام است و چرایی است که جوابش را از قبل آماده کرده ایم این چرای با جواب، کمکی به رشد ما نمی کند. چرای بی جواب است که به رشد ما کمک می کند، چرای کودکانه، بچه ها ذهنشان پر از چراهای کودکانه بی جواب است، بعد میره دنبال جواب چراهایش و نظریه پرداز می شود. چرا کودک باید تنبیه شود؟  حاضرین: یاد بگیرد، متوجه اشتباهش بشود، یکی از راه های یادگیری است، استاد: آهان به همین دلیل است که هیچی یاد نمی گیریم. حاضرین: اشتباهش را تکرار نکند، مسؤلیت کارش رو به عهده بگیرد. استاد: واقعاً شما به همین دلیل فرزندتان را تنبیه می کنید؟؟؟ یعنی کتک می خورد که اشتباهش را متوجه بشود و تکرار نکند! یکی از حاضرین: نه محرومش می کنیم از چیزهایی که دوست دارد، پاسخ: حالا به این موضوع هم می رسیم که اجازه داریم محرومش کنیم یا نه؟ حاضرین: بیشتر عصبانیت هایمان را خالی می کنیم. پس اول مثل همیشه می رویم سراغ ریشه ی کلمه تنبیه، چون در مورد این کلمه هم بسیار بحران مفاهیم داریم. تنبیه یعنی چی؟؟؟  ما سه کلمه داریم: تنبیه، مجازات وکیفر این سه کلمه چه فرقی باهم دارند؟ (ادامه دارد...) {قسمت2} [مباحث کودک متعادل] @nooredideh👈کانال تربیتی نوردیده
توصیه‌هایی به والدین برای نظارت بر بازی‌های کامپیوتری بچه‌ها 🎮 هميشه برای انتخاب يا خريد بازی، به آرم رده­ سنی که روی جلد بازی‌ها نوشته شده، توجه کنيد. 🎮 سعی کنيد قبل از بازی کردن يک بازی توسط بچه‌ها، خلاصه ‌ای از داستان يا نقدش رو بخونيد و با بقیه والدين و فرزندان بزرگتر درباره بازی صحبت کنيد. البته بهترين حالت اينه که خودتون، قبل از بچتون اون بازی رو بازی کنيد. 🎮 با بچه‌تون بازی کنيد، بازی کردنش رو تماشا کنيد و درباره بازي­‌هايی که بازی می‌کنه باهاش حرف بزنید. بهش بگید که چرا بعضی از بازی‌های خاص مناسب نيستند. 🎮 بعضی بازی‌های آنلاين نيازمند تعامل و گفت­‌و­گو با بقیه بازيکنان هست. به بچتون درباره نگفتن اطلاعات شخصی تو بازی‌های آنلاين آگاهی بدید؛ همچنين به فرزندتون یاد بدید که رفتار­های نامناسب بقیه بازيکنان رو در حين بازی، به شما اطلاع بده. 🎮 سعی کنيد فرزندتون تو فضای مشترک خونه بازی کنه و تا جایی که ممکنه از بازی کردن فرزندتون تو اتاق خصوصي­ش خودداری کنيد. @nooredideh
هدایت شده از کانال حسین دارابی
در طول تاریخ دوستداران امیرالمومنین از ترس، فضائلش را پنهان کردند، دشمنان امیرالمومنین نیز از حسد و دشمنی، فضائلش را مخفی کردند و به این راضی نشدند و سال‌های سال دستور به لعن و دشنام او دادند. با این وجود فضائل امیرالمومنین شرق و غرب عالم را پر کرده است. [خواستند نور خدا را بادهن هایشان خاموش کنند، ولی خدا نورش را کامل کرد] (آیه ۸ سوره صف) معاویه در سال ۴١ بخش‌نامه سب ولعن امیرالمؤمنین را صادر کرد، زمخشری می‌گوید زمان بنو اميه، در شرق و غرب بيش از هفتاد هزار منبر وجود داشت كه در آن علي (عليه السلام) به پيروي از سنتي كه معاويه بنا كرده بود، لعن مي‌شد، تنها شهرهایی که از لعن امیرالمؤمنین خودداری کردند، سیستان و قزوین بودند ربيع الأبرار زمخشری، ج 2 ، ص186 سجستان افتخاراتي دارد كه در شهرهاي ديگر ديده نشده است و بزرگترين همه آن‌ها اين است كه در زمان بني اميه همه مردم آن‌جا از ناسزاگويي به علي بن أبي طالب عليه السلام در منبرشان امتناع كردند آثار البلاد و اخبار العباد ، ج1 ،‌ ص79 ، باب سيستان كارگزاران خالد بن عبد الله قسري و ساير كارگزاران بني اميه در مسجد قزوين امير المؤمنين عليه السلام را لعن كردند ؛ تا اين كه يكي از طرفداران بني الجند برخاست و خطيب را كشت ، از آن روز لعن بر امير المؤمنين عليه السلام در آن جا قطع شد .التدوين في اخبار قزوين ، ج1 ، ص20 ‏پیروان و دوستداران یزیدها و معاویه‌ها، عبدالملک مروان‌ها، منصوردوانیقی‌ها، هارون‌الرشید‌ها کجا هستند؟ اصلا قبر این خلفا کجاست؟ اما.... شرق و غرب عالم از امیرالمؤمنین می‌گویند، ادیان مختلف شیفته‌ی او هستند، نام نویسند‌گان و بزرگان مسیحی که واله و شیدای اویند از شمارش خارج است. میلاد امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب مبارک باد 👇 http://eitaa.com/joinchat/443940864Cf192df24f0
هدایت شده از کانال حسین دارابی
13.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 کلیپ: باید علی باشد تا معجزه خدارا ببیینی متن کلیپ میگویند کعبه هم تعطیل شد و خدا معجزه‌ای نکرد آری در طول تاریخ اتفاقات ناگواری برای کعبه افتاد، ولی خدا کاری نکرد بنی‌امیه با منجنیق کعبه را به آتش کشاند، ولی خدا کاری نکرد بارها سیل آمد و خانه کعبه ویران شد، ولی بازهم خدا کاری نکرد حجاج‌‌یوسف خانه خدارا ویران کرد، ولی معجزه‌ای نشد اصلا اینطور بگویم، خدا بنا ندارد معجزه‌اش را برای هراتفاقی خرج کند و دائم معجزه کند. اصلا دائما معجزه کردن که دیگر اسمش معجزه نیست. یکبار در طول تاریخ اتفاق افتاد که خدا خانه‌اش را برای زنی باردار، بنام فاطمه بنت‌اسد شکافت تا او میهمان خصوصی‌اش شود و فرزند مبارکش علی را در دل خانه خودش به دنیا بیاورد. آری معجزه‌ی خدا گهگاه در طول هزاران سال اتفاق می‌افتد خدا معجزه‌اش را خرج هر کسی نمی‌کند، باید علی باشد تا معجزه‌ی خداراببینی..... ✍🏿 | عضو شوید 👇 http://eitaa.com/joinchat/443940864Cf192df24f0
هدایت شده از کانال حمید کثیری
جلسه سی‌ام دوره «تربیت کودک» 🕔 چهارشنبه، ساعت ۱۶.۰۰ (مدت زمان جلسه: ۶۰ دقیقه) 🎙️ مدرس: حمید کثیری 👈 موضوع جلسه سی‌ام: بازی‌های مناسبتی (با محوریت نوروز) ✅ از مناسبت‌ها برای انتقال ارزش‌ها استفاده کنیم ❗دوستان‌تون رو هم به این جلسات دعوت کنید ‼️ جلسات ذخیره نخواهد شد و فقط در زمان برگزاری لایو قابل استفاده است پخش همزمان در «آپارات» و «اینستاگرام» آدرس آپارات: کلیک کنید آدرس اینستاگرام: کلیک کنید 👇👇 @hamidkasiri_ir
☝️ جلسه امروز به نظرم بسیار جلسه مهمی هست و نگاه‌مون رو نسبت به بسیاری از رخدادها و پدیده‌های اطراف‌مون می‌تونه اصلاح کنه ... حتماً شرکت کنید
تربیت فرزند نوردیده
نظریه ی جدیدی که در دنیا به روز و مطرح است می گوید که ما بر اساس نیازهای درونی مان است که رفتارمان ر
یعنی؛ آگاهی دادن، بیدار کردن، هشیار کردن، توجه دادن. تنبیه اصلاً مجازات و کیفر نیست. یکی از دوستان به یکی از کشورهای عربی سفر کرده بودند گفتند که من آنجا متوجه شدم که تو چی می گی چون آنجا روی علامتهای راهنمایی به انگلیسی نوشته بودند  Attention و به عربی نوشته بودند "تنبیه"، یعنی متوجه باش. این کارهایی که ما می کنیم اصلاً اسمش تنبیه نیست. یعنی چی؟ جزا دادن، پاداش دادن، مجازات هم اصلاً کتک وحبس و غیره نیست. مجارات یعنی جزا، نتیجه ی منطقی عمل. به طور مثال در فصل سرما لباس کم پوشیده ایم، مسلمه که سرما می خوریم. سرماخوردگی مجازات ماست. مجازات یک عامل از بیرون نیست؛ نتیجه ی منطقی عمل خود ما است. یعنی چی؟ کیفر در مقابل جرم است. یعنی مکافات، یعنی زندان، حبس، اعدام. کیفر برای جرم و مجرم است. جرم تعریف دارد. جرم توسط یک انسان بالغ و عاقل انجام می شود. پس جرم عملی است که توسط یک انسان بالغ، عاقل با نقشه قبلی برای کسب سود شخصی اجرا می شود وبه فردی یا جامعه آسیب می زند این شخص مجرم است و باید کیفر ببیند و به مکافات عملش برسد، حتی این حالت مجازات نیست چون مجازات جای دیگر تعیین می شود ولی کیفر را قاضی تعیین می کند قاضی بنابر قوانین وعمل شخص تعیین می کند که شلاق بخورد یا زندان برود و غیره. ما بچه هایمان را کیفر می دهیم، تنبیه نمی کنیم."بیا اینجا ببینم باز تو این کار بد رو کردی" میریم تو قالب یک قاضی، مجازاتت اینه که بری تو اتاقت ده دقیقه در رو ببندی و به نتیجه ی اعمالت فکر کنی، خب به زندانی هم که میره زندان همین حرفهارو می زنن به زندانی که نمیگن می بریمت پدرتو در میاریم میگن ندامتگاهه، برو اونجا به کارهات فکرکن بعد میره اونجا قاچاق فروشی و کارهای جدید یاد می گیره و میاد بیرون دوباره!!! به بچمون هم میگیم که برو تو اتاق به نتایج اعمالت فکر کن اونهم میره توی اتاق و بدتر میشه وجری تر میشه و میاد بیرون. چون درظاهر به ما گفته اند که بچه به نسبت سنش می تواند هرسال یک دقیقه توی اتاق تنها باشه و این میشه زندان انفرادی. این یعنی کیفر دادن نه تنبیه واین کار برای مجرم است. مگه بچه های ما چه جرمی مرتکب شدند وآیا بچه های ما عاقل هستند؟؟ بالغ هستند؟و مگر کارهایی که می کنند با قصد قبلی است؟ حالا اگه به خودشان و دیگران آسیب می زنند دچار اشتباه شده اند. بچه ها اصلاً این شرایط را ندارند که کیفر ببینند. (ادامه دارد...) {قسمت3} [مباحت کودک متعادل ] @nooredideh👈کانال تربیتی نوردیده  
در کودکی نظام باورهای کودک شکل میگیرد و والدین تاثیر فوق‌العاده ای در رشد افکار منفی و مثبت فرزندشان دارند... موقع صحبت کردن با آنها مدام از بی پولی سخن نگوییم تو چه قدر تنبل هستی آخرش هیچی نمیشوی و امثال اینها ذهن آنها را با با برکت و فراوانی دنیا با اینکه چقدر فوق‌العاده و دوست داشتنی هستند و اینکه آینده درخشانی در انتظار شان هست آشنا کنید تا واقعا قدرتمند شوند و با دید مثبتی زندگی کنند. Join @nooredideh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دخالت بیش از حد والدین به مغز کودک آسیب میزند. در مورد کودکانی که به سنی رسیده‌اند که میتوانند کارهای شخصی‌‌شان را خودشان انجام بدهند،اگروالدین دائم درپوشاک، خوراک، بازی، همراه بردن لوازم مدرسه و غیره دخالت کنند، باعث میشود تا کودک فکر کند مورد اعتماد قرار نگرفته است. در این نوع کودکان بخش Amygdala مغز که مسئول احساس خطر و ترس است تغییر شکل می دهد. احتمال زیادی دارد چنین کودکانی در بزرگسالی تبدیل به افراد ترسو و بدون اعتماد بنفس شوند. @nooredideh
تربیت فرزند نوردیده
#تنبیه یعنی؛ آگاهی دادن، بیدار کردن، هشیار کردن، توجه دادن. تنبیه اصلاً مجازات و کیفر نیست. یکی از د
خدا رحمت کند پدر دوستم را، هر بعداز ظهر کیفر تعیین می کردند، چند بچه داشتند، هرکدام 10 ضربه شلاق 15 ضربه شلاق و.....در نهایت خونسردی هم اجرا میکردند اصلاً هم عصبانی نبودند که بخواهند غیض شان را خالی کنند، بسیار هم انسان متدین وآرامی بودند و ما هیچوقت ندیدیم که ایشان عصبانی بشوند فقط هر وقت مادر شکایت می کردند ایشان آرام و بادقت گوش می دادند و کیفر خواست را صادر می کردند. همه بچه هاشون رو هم بالقب آقا و خانم صدا می کردند سید هم بودند مثلاً می گفتند آقا سید حسن تشریف بیاورید امروز شما به والده..... بی ادبی کردید شما 15ضربه، کمربند هم دستشان بود،15 ضربه را می زدند بفرمایید دیگر تکرار نشود. خانم فلان تشریف بیاورید ایندفعه را می گذرم دیگر تکرار نشود، آقای فلان تشریف بیاورید شماه بزرگترید به طبع مجازاتتان سنگین تر است چون شما الگو هستید 20 ضربه شلاق بعد هم خانم چایی بنده را بیاورید. اعتقاد ایشون این بود که باید کیفر داد. تنبیه کیفر نیست. تنبیه توجه دادن است که از مرز عبور نکن. تنبیه آگاهی دادن و برحذر کردن است ولی توآم با تلخ کامی. در تنبیه احساس تلخی باید باشد و گرنه کودک معیار نمی گیرد چون نه خشونت است نه کتک فقط یک تلخ کامی باید در آن باشد که کودک معیار بگیرد. دیدید در مهمانی بچه ای بچه دیگر را می زند بعد مادر می خواهد تنبیه کند می خواهد مدرن هم باشد وادعا هم دارد که با اصول تربیتی نوین بچه تربیت می کند، می گوید: "ببین عزیزم این کاری که تو کردی اصلاً کار انسانی نیست بسیار کار زشتی انجام دادی بچه های خوب اصلاً دوستشون رو نمی زنند با هم دوست هستند دیگه دلم نمی خواد این کار رو تکرار کنی" ببینید داریم حرفهای خوبی میزنیم اما همراه یک لبخند گوشه ی لب، بچه هم باخودش میگه از حرفات که چیزی نفهمیدم اما لبخندت میگه کارم زیاد هم بد نبود میره و دوباره بعد چند دقیقه کارش رو تکرار میکنه،چون معیار نداشته مادر باهمون لبخند داره بهش هشدار میده که در حالت عادی باهاش حرف میزنه، تلخ کامی باید باشه که در چگونگی مفصل تر می گوییم.(ادامه دارد...) {قسمت4} [مباحث کودک متعادل ] @nooredideh👈کانال تربیتی نوردیده