والدين آنچنان در مراقبت از فرزندشان غرق اند كه وقتى عمل خوبى از آنها سر ميزند، آن را به سادگى بديهى تلقى ميكنند
اما وقتى اشكالى در رفتار آنها رخ مى دهد، همه اشتباهاتش را به رخش مى كشند، در نتيجه كودك در تورى از انتقاد به دام مي افتند.
#کانال_تربیتی_نوردیده 👇
Join @nooredideh
از کودک بخواهید که بر مبنای بافته های ذهنی اش برای شما داستانی تعریف کند، سپس آن داستان را نقاشی کند.
بعد، از آن نقاشی ها کتابی بسازید و آن کتاب را در کتابخانه خود به عنوان اثر ارزشمندی از کودک خود نگهداری کنید.
شما با انجام این کار ساده به کودک یاد می دهید که افکارش با ارزش است و می تواند از آنچه که در ذهنش طراحی می کند محصولی بوجود بیاورد که برای دیگران نیز جالب توجه و مفید می باشد .
#کانال_تربیتی_نوردیده 👇
join @nooredideh
خطر ابتلا به فقر محیطی در کودکان را جدی تلقی کنید...
فقر محیطی به بیان ساده، زمانی است که کودک از محیط پیرامون خود تجربه های حسی-حرکتی و اطلاعات شناختی متناسب با سنش را کسب نمی کند.
والدینی که با کودکشان به طور مداوم صحبت نمی کنند.
والدینی که با کودکشان بازی نمی کنند.
والدینی که برای کودکشان شعر و کتاب نمی خوانند.
والدینی که کودکشان را به طبیعت و گردش نمی برند.
والدینی که اطلاعات شناختی لازم را به کودکشان نمی دهند.
ناخواسته و ندانسته کودک را دچار فقر محیطی می کنند که در نتیجه آن
قدرت درک و شناخت و فراگیری کودک، رفته رفته کاهش می یابد و در صورت تداوم ، مشکلات بسیاری را مخصوصا در تحصیل و ارتباطات اجتماعی برای او به دنبال خواهد داشت.
#کانال_تربیتی_نوردیده 👇
Join @nooredideh
⭕️تاثیر محیط آموزشی بر فرزندان
اثر تربیت در محیط آموزشی حتی از محیط خانوادگی قوتیتر است. گوش کنید! منشاء روابط انسانها در محیط خانوادگی، غالبا محبت است. علاوه بر آن، جنبههای مادی و مسئله سرپرستی نیز در آنجا مطرح است که این روابط را تنگاتنگ میکند.
اما در محیط آموزشی، علاوه بر اینها یک رابطه دیگر نیز وجود دارد که عبارت از "برتری علمی استاد" نسبت به شاگردان است. وقتی این احساس با چاشنی محبت مخلوط شود، اثرگذاری استاد را خیلی بالا می برد. همین که انسان میگوید "استاد بهتر از من میفهمد" کافی است که تمام رفتارها، خلقیات و اعتقاداتش را هم از او میگیرد.
به همین دلیل وقتی انسان ره مدرسه میرود، اگر معلمش با یک چهره نامناسب وارد بشود، یاحرکات نامطلوب داشته باشد و حرفهای خاصی بزند، شاگرد همیشه خود را در مقابل او، تخطئه کرده و با خود میگوید: حتما کار او درست است؛ چون او بیشتر از من میفهمد.
بنابراین احساس برتری علمی، سبب افزایش تاثیر تربیتی میشود و شاگرد را به لحاظ تربیتی کاملا در مُشت وستاد قرار میدهد این عنصرِ "برتری علمی" همان چیزی است که در محیط خانوادگی وجود ندارد. حتی این را به شما عرض کن که ممکن است، فرزند معلم خود را بر پدر و مادرش مقدم کند.
من این مطلب را میگویم تا بدانید که محیط آموزشی با فرزندان ما چه میکند. بعضی از محیطهای آموزشی، زحمات هفت ساله پدر و مادر را در هفت سال دوم خنثی میکنند.
✍ حاج آقا مجتبی تهرانی
پ.ن: والدین در زندگی امروز، بیشترین توجه خود را برای معیشت و زندگی مادی فرزندان صرف میکنند. اما اگر خوب فکر کنیم خواهیم دید که درست است که رفاه فرزندان مهم است اما اولویتهایی مهمتر از آن هم هست، مثل پیگیری یک مدرسه خوب، توجه به معلمان مدرسه،
بررسی وضعیت معلمان، گفتگوی روزانه با فرزندان و خیلی از موضوعاتی که شاید در هیاهوی زندگی روزمره به آن توجه نمیشود.
join @nooredideh
در بسیاری از خانهها، #رسانه تعیین کنندۀ وقت خواب و بیداری است. بسیاری از سفرهها در مقابل رسانه پهن میشود.
رسانه گرمای عاطفی روابط را به شدت کم کرده است. ذهن بسیاری از بچهها به قدری گرم رسانه شده که از واقعیتهای اطراف و حتی نیازهای حقیقی خود غافل شدهاند.
[استاد عباسی ولدی ]
#کانال_تربیتی_نوردیده 👇
Join @nooredideh
ساز و کار تربیت
در ساز و کار تربیت دینی، به پدر و مادر توصیه میشود که با فرزند، ارتباط شدید عاطفی برقرار کنند. نتیجۀ این ارتباط عاطفی، تعلّق روحی میان پدر و مادر با فرزند میشود.
به صورت طبیعی، وقتی پدر و مادری که فرزند به آنها تعلّق عاطفی دارد، با او قهر میکنند، از نظر روحی، فشار سنگینی بر فرزند، وارد میشود. پس نباید قهر، طولانی شود تا این فشار، موجب وارد شدن آسیب روحی به فرزند نشود.
تحلیل فرزند از قهر پدر و مادر با او، بسیار مهم و تأثیرگذار است.
@nooredideh
هدایت شده از تربیت فرزند نوردیده
9.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پدرم بهترین پدر دنیاست اما....
تقدیم به همه پدران زحمت کش🌹
#پدر
Join @nooredideh
تربیت فرزند نوردیده
ما از طریق خلاقیت باید به درآمد برسیم، تولید و ابداع چه مادی و چه معنوی با خلاقیت است. خرج کردن، با
به دلیل داشتن تفکر مالکیت، این حق را به خودمان می دهیم که هر چه دلم بخواد می توانم انباشت کنم. هستی، یک سفره ی باز است، ما هم بر سر این سفره نشسته ایم، در این سفره می گذاریم و از آن برمی داریم؛ تفکر مالکیت به ما می گوید که فقط از این سفره بردار و هیچ چیز هم در آن نگذار. مالک به انباشت فکر می کند و خیلی جالب است که نه تنها به انباشت برای خودمان فکر می کنیم بلکه به انباشت برای وارث هم فکر می کنیم « این بچه ها خونه می خوان زندگی می خوان بعداز من چی میشه؟».
در نهایت وقتی این تفکر بر جامعه غالب می شود و انباشت زیاد می شود، منابع طبیعی از بین می روند و همون بچه ها که این قدر نگرانشان هستیم دیگر چیزی برای زندگی نخواهند داشت! مالک به خودش فکر می کند و حداکثر به خانواده اش، به غیر از این دو نمی تواند فکر کند چون غرق در منیت است و فقط به «من» و به «بچه های من» می تواند فکر کند. (ادامه دارد....)
#کودک_و_تفکراقتصادی {قسمت6}
[مباحث کودک متعادل ]
@nooredideh👈کانال تربیتی نوردیده
تمام جنگ وجدل کودکان با والدین به خاطر احساس ناتوانی و نادانی در وجود آنهاست
بهمین دلیل میجنگند تا ثابت کنند
من می دانم، من می توانم.
#کانال_تربیتی_نوردیده 👇
Join @nooredideh
هدایت شده از کانال حسین دارابی
12.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
باید علی(ع) باشد تا معجزه خدارا ببینی
#حسین_دارابی 👇
http://eitaa.com/joinchat/443940864Cf192df24f0
هدایت شده از کانال حمید کثیری
توتوچان (۵).mp3
16.14M
👈 جمعیخوانی کتاب توتوچان (۵)
❗ از ابتدای صفحه ۱۶۰ تا صفحهی انتها (از ابتدای «تست آزمایش سلامتی» تا انتهای کتاب)
درباره انتقال ارزشها، یه سری سوال مطرح کردیم ....
#توتوچان
#حمید_کثیری 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
کودک ونوجوان آینه درون ماست
اگر مضطرب است، بیانگر احساس نا امنی درونی ماست
اگر بی برنامه و نامنظم است، نشان دهنده جنبه ای از زندگی ماست که برای آن هیچ برنامه ای نداریم.
اگر از او ناراضی هستیم، نشان دهنده احساس عمیق بی ارزشی و عدم رضایت است که نسبت به خود داریم.
ما فقط نقص ها و توانمندیهای خود را به فرزندانمان انتقال خواهیم داد، و نه چیزی فراتر.
#کانال_تربیتی_نوردیده 👇
Join @nooredideh