eitaa logo
تربیت فرزند نوردیده
82.2هزار دنبال‌کننده
5.9هزار عکس
1.1هزار ویدیو
23 فایل
کانال قصه و شعر نوردیده 👇 eitaa.com/joinchat/2079785181Cb3e7c100b0 نظرات و پیشنهادات نوردیده .مشاوره نداریم @nasman تبلیغات @nooredid کانال مدیر نوردیده حسین دارابی👇 eitaa.com/joinchat/443940864Cf192df24f0
مشاهده در ایتا
دانلود
والدین محترم یادتون باشه حرف نگفته رو میشه گفت ولی حرف زده شده رو نمیشه پس گرفت... موقع خشم و عصبانیت مراقب باشید. همین .... @nooredideh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥جاری نمودن خطبه عقد ازدواج زوجین جوان توسط مقام معظم رهبری حفظه الله ، دیدنی و جالب حضرت آقا میگن که ؛ «با هم بسازید با هم همکاری کنید در همه ی امورتون باهم با محبت و صفا و صداقت رفتار کنید» و از همه جالب تر و تامل برانگیز تر اینکه می‌فرمایید: «ان شالله فرزندان هم خدا بهتون بده» 👇 @nooredideh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ببین چه لقمه‌هایی آموزش‌ میدن برای بچه‌ها لقمه‌های ما یک کیلومتر اولش فقط نون بود😀 ولی ایده جالبی بود | عضوشوید 👇 @hosein_darabi
تربیت فرزند نوردیده
گفتيم ذهنيت غيرواقعي، برداشتي و القايي و هنجاري است. الآن هنجارهاي جامعه خيلي بهم ريخته است و اين سي
در هوش متعادل ما مي خواهيم شخصيت را بر پايه ي تفكر سنتي به روز شده و با كمك علم تعريف كنيم. به همين دليل به سراغ ساختار مي رويم. هر شخصيتي يك ساختار نياز دارد اگر اين ساختار را نشناسيم در حقيقت شخصيت متعادل نخواهيم داشت. ساختار عبارت است از: 🔸 اصل، 🔸 اصول، 🔸 ارزش 🔸 و مهارت همه ي اين موارد تعريف دارند و اگر آن ها را نشناسيم نمي توانيم شخصيت متعادلي بسازيم. اصل چيست؟ هدف شما در زندگي چيست؟ حاضرين: متعالي شدن. استاد: بعد از اين كه متعالي شديد چي؟ سكوت..... رسيدن به آرامش. استاد: بعد از اين كه به آرامش رسيديد چي؟ حاضرين: لذت ببريم. استاد: بعد از لذت چي؟ حاضرين: خوب ديگه مي ميريم. استاد: وقتي ما هدفي انتخاب مي كنيم براي رسيدن، در دلش يك ايستايي دارد و همه ي ما گرفتار اين ايستايي هستيم. ما هدف هايي مي خواهيم كه به آن ها برسيم و اصلاً از نظر ما هدف يعني رسيدن ولي وقتي زندگي ما هدفي براي رسيدن است يعني در حقيقت حركت را از آن سلب كرده ايم. گفتيم زندگي يعني حركت و حركت به سمت هدفي كه هيچ گاه به آن نرسيم. مهمترين قضيه در زندگي اين است كه ما نياز به هدفي داريم كه هيچ وقت به آن نرسيم و بدانيم كه به آن نمي رسيم و مطمئن هستيم كه به آن نخواهيم رسيد ولي به سمت آن حركت مي كنيم. ما به اين مي گوئيم هدف غايي. اين هدف براي رسيدن نيست. براي جهت دادن است. براي اين است كه يك نقطه داشته باشيم كه به آن نگاه كنيم تا راه را گم نكنيم. مثلا میخواهیم بریم قله دماوند از هر جا که قله را ببینیم جهت را تشخیص میدهیم که آیا درست حرکت میکنیم یانه. {قسمت13} [مباحث کودک متعادل ] @nooredideh👈کانال تربیتی نوردیده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
واکنش پسره رو ببینید فقط 😁😁 درمان تضمینی درد زیر ده ثانیه 👌👌 @nooredideh
هرگز فكر نكنيد هرچه سختگيرتر باشيد بهتر مي توانيد فرزندتان را تربيت كنيد. قوانین ذهنی خودتان را به کودک قالب نکنید. والدين سختگير دو نوع بچه پرورش مي دهند؛ 🔹 يا فرد مضطرب، نگران، وسواسی كه به خود بسيار سخت ميگيرد و با وجود موفقيتهايش هيچ لذتی از زندگی نمي برد. 🔹و يا فردی لجباز و فراری از كار! با سختگيری نمي توانيد فرزندی موفق، سالم و خوشبخت تربيت كنيد. چون همیشه مایوس و نا امید در انتظار رسیدن به حس خوب آرامش خواهد ماند و با درماندگی آموخته شده اشتیاقی برای انجام کار ندارد و خشم حاصل از این ناکامی به شکل لجبازی و بی انگیزگی گریبان والدین را خواهد گرفت. 👇 Join @nooredideh
انقد به بچه ها سخت گیری نکنین که ازتون پنهون کاری کنن! یه مادر مهربون ،یه جوری برخورد میکنه که فرزندش خیال پنهون کاری یا دروغ رو اصلا نمیکنه، چون میدونه با گفتن اتفاقات و تصمیماتش نه سرزنش میشنوه و نه مقایسه و نه غُر !!! رمزش هم اینه که زیادی سخت گیری نکنین ،با سخت گیری زیاد بچه ها حس زیر دست شدن و مورد کنترل بودن میکنن که ازش متنفرن! @nooredideh
چرا فرزندم شاد نیست؟ 🔸بدرفتاری با فرزند، طرد کردنش و غافل شدن ازش با اینکه خیلی شایع هست ولی دلیل اصلی عدم شادی خانواده‌ها نیست. بخش بزرگ شاد نبودن خانواده‌ها حاصل عملکرد پدر و مادرهای خوش نیتیه که فرزندانشون رو مجبور می‌کنن کاری رو که دوست ندارن انجام بدن و فرزندان به خصوص نوجوون‌ترها برای دستیابی و رسیدن به آزادی در برابر تلاش‌های پدر و مادرشون مقاومت می‌کنند. 🔸سال‌ها بعد این اختلاف و تعارض دوباره خودشو نشون میده، اونم وقتی که کودکان دیروز، پدر و مادر سالخورده‌شون رو به کارهایی وادار می‌کنند که دوست ندارن انجام بدن؛ مثل رانندگی نکردن، نقل مکان به خونه اونا و یا رفتن به خونه سالمندان. 🔸اصل بدیهی نظریه انتخاب در فرزندپروری اینه که اگه می‌خوای فرزندت شاد، موفق و با تو صمیمی باشه، کاری نکن که فاصله بین تو و اون زیاد بشه. معنای این اصل بدیهی اینه که اگه می‌خواین فرزندانتون با شما صمیمی بمونن از اونا انتقاد نکنید و اونا رو تهدید، تحقیر، تنبیه یا تطمیع نکنید. هر چقدر سعی در کنترل کردن دیگران داشته باشید فاصله شما با اونا بیشتر می‌شه. @TebyanOnline
یه خدا قوت بگیم به مادرا 😁 مامانا قبل از شروع مدارس و مامانا هنگام باز شدن مدارس @nooredideh
در عالم کودکی به مادرم قول دادم که تا همیشه هیچ کس را بیشتر از او دوست نداشته باشم. مادرم مرا بوسید. و گفت : نمی توانی عزیزم ! گفتم : می توانم ، من تو را از پدرم و خواهر و برادرم بیشتر دوست دارم . مادر گفت : یکی می آید که نمی توانی مرا بیشتر از او دوست داشته باشی . نوجوان که شدم دوستی عزیز داشتم . ولی خوب که فکر می کردم مادرم را دوست داشتم . معلمی داشتم که شیفته اش بودم ولی نه به اندازه مادرم ! بزرگتر که شدم عاشق شدم ، خیال کردم نمی توانم به قول کودکی ام عمل کنم . ولی وقتی پیش خودم گفتم ؛ کدامیک را بیشتر دوست داری باز در ته دلم این مادر بود ، که انتخاب شد. سالها گذشت و یکی آمد ، یکی که تمام جان من بود . همانروز مادرم با شادمانی خندید و گفت دیدی نتوانستی ! من هرچه فکر کردم او را از مادرم و از تمام دنیا بیشتر می خواستم ، او با آمدنش سلطان قلب من شده بود . من نمی خواستم و نمی توانستم به قول دوران کودکیم عمل کنم . آخر من خودم مادر شده بودم ... join @nooredideh
بازي فعاليتي است براي كسب شادي و لذت... نه براي بدست آوردن نتيجه . لذت بردن از فرآيند بازی و رسیدن به احساس خوشایند مهم است نه رسيدن به جائي. 👇 Join @nooredideh
یکی از دلایل بروز مشکلات خواندن نوشتن و ریاضی ؛ ضعف درهماهنگی دونیمکره مغز است. 👌یکی از تمرینات کاربردی جهت تقویت هماهنگی دونیمکره مغز استفاده همزمان از دو دست (برداشتن ، گذاشتن ،خط کشیدن ، نوشتن و طراحی ، بریدن و... با دو دست بصورت همزمان) می باشد 💥 میتوانید در منزل یا مرکز اختلالات یادگیری یا مدرسه و.. با استفاده از یک مقوا ،ابزاری جهت تقویت دو نیمکره مغز بسازید @nooredideh
راه هایی که می توانید از طریق آن باعث شوید فرزندانتان احساس ارزشمند بودن و قدرت داشتن کنند این است که به آنها اجازه انتخاب بدهید، اجازه بدهید در حساب کتاب هایتان کمکتان کنند، در پختن غذا کمکتان کنند یا در خرید کردن. یک بچه دو ساله می تواند ظرف های پلاستیکی یا میوه را بشوید. بیشتر وقت ها ما کارهای بچه ها را انجام می دهیم در حالی که خودشان خیلی خوب از پس آن برمی آیند. از خودتان بپرسید اگر در این اتفاق دخالت نمی کردید چه می شد؟ وقتی بی خود در کاری دخالت می کنیم، شانس درس گرفتن از عواقب کار را از بچه ها می گیریم. وقتی اجازه بدهیم که عواقب کارشان به طور طبیعی اتفاق بیفتد، رابطه مان با فرزندمان هم به خاطر غر زدن ها و سرزنش ها خراب نمی شود. @nooredideh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شب جمعه شب زیارتی اباعبدالله الحسین «السلام علیک یا اباعبدالله الحسین» به نیت گذشتگان🖤 @nooredideh
گاز گرفتن كودك تنها وسيله دفاع از خود وقت عصبانيت است كه بعدا به مشت و لگد تبديل ميشه. اين موضوع كاملا طبيعي ست. اما ما بايد محكم و استوار و بدون هيچ گذشتي جلوي كودك بايستيم. و تنها رفتار ما اين است كه نگذاريم اتفاق بيفتد. اگر کودک با بچه هاي ديگه اين رفتار رو ميكنه بايد تمام مدت مراقبش باشيم تا اين بحران رو پشت سر بگذاره. تا دو سالگي فقط بهش نه رو بگيد. خودتون رو ناراحت نشون بديد و كودك رو يك تا سه دقيقه در همون حالت نگه داريد تا اروم بشه اما مقابله به مثل نكنيد. اگر شما هم به کودک بگيد بيا گازت بگيرم دردشو ببيني تنها براي او الگو ميشيد تا اون كار رو راحتتر انجام بدهد. 👇 join @nooredideh
هیچ وقت مدرسه را به عنوان تنبیه برای بچه ها قرار ندهید. گاهی برخی والدین وقتی جمعه است می گویند ؛ كی می شود شنبه شود بروی مدرسه از دستت راحت شوم. یا میگویند؛ چقدر اذیت میکنی، بگذار در دفترت بنویسم خانم معلمت امروز رفتی دعوات کنه. با این رفتار مدرسه را زندان برای بچه معرفی می کنند. در حالی که مدرسه گلستان و باغ تعلیم و تربیت است و ما باید برای بچه هایمان آن فضا را زیبا ترسیم بکنیم. 👇 Join @nooredideh
📎 بهترین انتخاب‌ها برای صبحانه دانش‌آموزان بفرستید برای والدینی که بچه مدرسه ای دارن 😍 @nooredideh
این نکته خیلی مهمه که میگم👇 دلیل بيشتر استرس، اضطراب و افسردگی هامون اینه که وجود خودمون رو نادیده میگیریم و برای خشنود کردن دیگران زندگی میکنیم. به بچه ها یاد بدیم خودشونو ببینن و برای خودشون احترام قائل باشن 👇 Join @nooredideh
تربیت فرزند نوردیده
در هوش متعادل ما مي خواهيم شخصيت را بر پايه ي تفكر سنتي به روز شده و با كمك علم تعريف كنيم. به همين
ما به مهارت ها ادب مي گوييم. ادب بر پايه ي اخلاق و فطرت است. اولين مهارت يا ادبي كه مي خواهيم به آن بپردازيم ادب كلام است. ادب حرف زدن. ما ادب كلام نداريم. نه اين كه حرف زدن بلد نباشيم بلكه بحث خشونت ها و خشونت هاي كلامي را به ياد آوريد. شخصيت و امنيت با هم كاملاً عجين هستند به همين دليل مي خواهيم روي خشونت هاي كلامي تمركز بيشتري كنيم و احساسات پشت اين خشونت ها را ببينيم. بدون سرزنش و با نگاه مسئول به محاوره هاي مان خوب نگاه كنيم، به حرف زدن هايمان توجه كنيم و ببينيم كه از چه كلماتي استفاده مي كنيم. تعداد كلماتي كه براي صحبت كردن از آن ها استفاده مي كنيم چند تا هستند؟ تا حالا شمرده ايد؟ در خزانه ي لغات ما چه قدر لغت وجود دارد و چه قدر به اين لغات دسترسي داريم؟ در بازي هاي كلامي خلاق خيلي اهميت دارد كه در خزانه ي لغات ما چه قدر لغت وجود دارد؟ آن ها را بنويسيد. در محاوره هايمان چه قدر قدرت تفهيم و تفهم داريم؟ {قسمت14} [مباحث کودک متعادل ] @nooredideh👈کانال تربیتی نوردیده
در عالم کودکی به مادرم قول دادم که تا همیشه هیچ کس را بیشتر از او دوست نداشته باشم. مادرم مرا بوسید. و گفت : نمی توانی عزیزم ! گفتم : می توانم ، من تو را از پدرم و خواهر و برادرم بیشتر دوست دارم . مادر گفت : یکی می آید که نمی توانی مرا بیشتر از او دوست داشته باشی . نوجوان که شدم دوستی عزیز داشتم . ولی خوب که فکر می کردم مادرم را دوست داشتم . معلمی داشتم که شیفته اش بودم ولی نه به اندازه مادرم ! بزرگتر که شدم عاشق شدم ، خیال کردم نمی توانم به قول کودکی ام عمل کنم . ولی وقتی پیش خودم گفتم ؛ کدامیک را بیشتر دوست داری باز در ته دلم این مادر بود ، که انتخاب شد. سالها گذشت و یکی آمد ، یکی که تمام جان من بود . همانروز مادرم با شادمانی خندید و گفت دیدی نتوانستی ! من هرچه فکر کردم او را از مادرم و از تمام دنیا بیشتر می خواستم ، او با آمدنش سلطان قلب من شده بود . من نمی خواستم و نمی توانستم به قول دوران کودکیم عمل کنم . آخر من خودم مادر شده بودم ...😊 join @nooredideh
نتایج تحقیقات نشان دادند که نوزادانی که هنوز متولد نشده اند قابلیت شنیدن و شکل گرفتن هوش شنیداری را دارا هستند. آن چه والدین انجام می‌دهند می گویند و حتی هیجانات آنان بر نوزاد تاثیر گذار است. حتی هوش زبانی آنان نیز در دوران بارداری شکل می‌ گیرد. @nooredideh
إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ حزب‌الله لبنان شهادت سید حسن نصرالله را اعلام کرد @nooredideh
تربیت فرزند نوردیده
ما به مهارت ها ادب مي گوييم. ادب بر پايه ي اخلاق و فطرت است. اولين مهارت يا ادبي كه مي خواهيم به آن
يكي از اركان ايجاد شخصيت در كودك كلام است. از چه كلماتي با بار ارزشي آن ها استفاده مي كنيم؟ چه قدر كلمات سخيف و زشت به زبان مي آوريم؟ و چه قدر از كلمات بي ارزش استفاده مي كنيم مثلاَ به جاي اين كه بگوييم "كنترل تلويزيون را بده" مي گوييم "اون ماس ماسك را رد كن بياد" وقتي عصباني مي شويم چي به بچه هايمان مي گوييم و از چه كلماتي در عصبانيت استفاده مي كنيم؟ تمرين: هر چي فحش بلديد روي يك كاغذ بنويسيد حتي زشت ترين كلمات و ناسزاهايي را كه بلديد را بنويسيد در ضمن اين كار بايد كاملاً خصوصي انجام شود. يك فحش نامه از ساده ترين كلمات مثل بي شعور شروع كنيد تا كلماتي كه حتي تا به حال به زبان نياورده ايد ولي بلد هستيد و در ذهن تان هست، ‌بنويسيد. با اين كار متوجه مي شويم كه چه قدر در ذهنيت ما كلمات سخيف و زشت حاكم است و چه قدر كلمات زيبا حاكم است. و حالا من چگونه مي توانم با اين خزانه ي لغات زيبا يك صحنه ي زيبا را تصور كنم. چه قدر صحنه ي زيبا در زندگي تان ديده ايد؟ چگونه مي توانيد آن ها را تفسير و توصيف كنيد. {قسمت15} [مباحث کودک متعادل] @nooredideh👈کانال تربیتی نوردیده
هدایت شده از معلم تمدن ساز
حجت الاسلام والمسلمین رضایی شورکی 5مهر۱۴۰۳ جلسه هجدهم.mp3
19.46M
و راهکارهای ارتباط موثر با آنها پنجشنبه ۵ مهر ۱۴۰۳ جهت دریافت کامل جلسات از لینک ذیل استفاده کنید. 👇👇👇 https://eitaa.com/m_tamadoni/709 ┄┅─✵🍃🌸🌼🍃✵─┅┄ محتواهای آموزشی و مهارتی برای معلمان و اساتید