والدین باید بدانند که؛
🖌 كودك بايد قبل از آموختن يك مهارت جديد از نظر رشدي، آمادگي لازم را پيدا كرده باشد.
🖌همه كودكان بايد توان پذيرش محدوديتها و ناكاميها را پيدا كنند و احساس ناكامي خود را هنگامي كه به چيزي دست نمیيابند، كنترل كنند.
🖌به توافقي كه با كودك خود ميكنيد، پايبند باشيد.
🖌اجازه ندهيد ديگران مانع كارايي و خودكفايي شما در تربيت فرزندانتان شوند.
#کانال_تربیتی_نوردیده 👇
Join @nooredideh
باید پذیرفت که در برخی از زندگیها قناعت، مفهوم غریبهای شده و در برخی از زندگیها هم توقعات به قدری بالا رفته که قناعت که گنج تمام ناشدنی است، از معنای حقیقی خود فاصله گرفته است.
نیازهای کاذب در زندگیها رسوخ کرده؛ نیازهایی که عدم پاسخگویی به آنها هیچ اتفاقی را در زندگی تولید نمیکند:
امسال باید مبلمان خانهام را نو کنم. پردۀ آن چنانی باید در خانه نصب کنم. تلویزیونlcd باید در خانه بیاورم. تلفن همراهم باید آن چنان باشد. در مهمانیهای ویژه؛ مثل عروسی نباید لباس تکراری بپوشم. مدل ماشینم را باید بالا ببرم. در مهمانیهایم باید چند نوع غذا باشد. دکوراسیون خانهام باید به روز باشد و ... .
اینها همه نیازهای کاذبی است که اگر در خانه نباشد، هیچ اتفاق خاصی نمیافتد و در شب اول قبر هم کسی نخواهد پرسید که چرا دنبال اینها نرفتی؛ اما حالا که تبدیل شده به نیاز، من برای به دست آوردن آن دیگر شب و روز نمیشناسم و اگر آن را به دست نیاورم احساس کمبود میکنم.
وقتی این نیازها در عرصۀ چشم و همچشمی بیفتد، عطش انسان برای به دست آوردن آن دوصد چندان میشود. تأمین پول برای پاسخگویی به این نیازها لازمههایی دارد؛ مثل این که پدر باید دو شیفته کار کند و مادر هم باید شاغل شود؛ این هم یعنی کمگذاشتن از وقت تربیت فرزند و پرداختن به نیازهای کاذب.
[کتاب منِ دیگرِ ما]
استاد عباسی
Join @nooredideh
ولادت فخر عالمیان
سرور کائنات
حضرت ختمی مرتبت
محمد مصطفی رسول الله(ص)
رحمت العالمین
پیامبر رحمت و مهربانی
و امام صادق(ع)
برهمه مسلمین جهان و دوستداران حضرتش فرخنده باد🌺
Join @nooredideh
مادری که همواره کودکش را دعوا میکند و کودک را به زور مجبور می کند کارمشخصی را انجام دهد و بچه چون ضعیف است، درآخر باگریه قبول می کند
این اتفاق چندسال بعد یک بار دیگر اتفاق خواهد ولی این دفعه برعکس است
آن کودکی که اشتباه تربیت شده است حالا نوجوانی قوی شده است و زورش به مادرش می رسد و بازور به خواسته اش می رسد و درآخر گریه مادر را دَر می آورد.
{دکتراسلامی}
#کانال_تربیتی_نوردیده 👇
Join @nooredideh
هدایت شده از تربیت فرزند نوردیده
اگر سطح توقع خود را از کودک کم کنید،
درخواست هایتان را محترمانه و به صورت پیشنهاد ارائه دهید و بر آن ها اصرار نورزید، و خودتان الگوی خوبی برایش باشید،
کودک به مرور زمان منظم خواهد شد.
join @nooredideh
در آموزش های اخلاقی بهتر است بگذاریم
نیکویی، راستگویی، خیر خواهی، خداجویی که صفات طبیعی و فطری کودک هستند به طور "طبیعی" شکوفا گردند.
ولی اگر ما به طور "تصنعی" زودتر از حد موعد و فراتر از قابلیت و انتظار کودک آن ها را تحمیل کنیم مانع شکوفایی "طبیعی" این صفات "طبیعی" شده ایم
اگر کودک دیرتر خدا را بشناسد بهتر است تا این که در ذهن خود صفاتی را تصور کند که لایق مقام و منزلت حق تعالی نباشد. اگر ما این گونه صفات را نشناسانیم به شناخت طبیعی و فطری او از خدا کمک بیشتری کرده ایم.
عبدالعظیم کریمی
#کانال_تربیتی_نوردیده 👇
join @nooredideh
پدرم! مادرم! این طور نگاهم نکنید. میدانم سرتا پایم مایه آزار شماست. سرِ افراشته شما در میان مردم، با کارهای من، رو به زمین فرود آمده. این نقش شرمی که روی صورت شماست، از خجالت، آبم کرده.
باشد، همه تقصیرها گردن من؛ اما یک بار هم که شده، از بالا به زندگیمان نگاه کنید و به این پرسش ها جواب دهید:
پدر! چرا وقتی به خانه می آمدی، ابروانت در هم بود و سلام خشک، بیش از آن که بخواهد روحی در کالبد خسته خانه ما بدهد، بوی مرگ را به خانه می آورد؟
مادر! چرا وقتی پدر به خانه می آمد، آهنگ جواب سلامت، خبراز آتشی در زیر خاکستر میداد، به قدری که زمین خانه را داغ میکرد؟ داغی زمین، تابآوردن در خانه را برایم دشوار می کرد. وقتی بهانه ای برای بالا بردن صدایتان پیدا میشد، زمینی داغ زیر پایم میلرزید. میشود بگویید چند روز از هفته، نه، چند روز از ماه را اصلا بگویید تا به حال چند روز، به جای این زلزله ها در خانه مان هلهله شادی بوده؟ هلهله هم پیش کش، خانه مان چند روز آرام بوده و به رنگ شادی روی رخش نشسته؟
من از این خانه، بیرون که میزدم، از داغی زمین خانه و زلزله های پی در پی، خبری نبود. دست نوازشی که دوست نماها بر سرم می کشیدند، آرامشی به من میداد که در خانه به دنبالش بودم. باقی قصه، گفتن ندارد.
باشد، همه تقصیرها گردن من؛ اما از من که گذشت، به فکر خواهرم باشید.
📚تا ساحل آرامش جلد1
استاد عباسی ولدی
join @nooredideh
دغدغه ي مادران این شده که خوب چگونه شاد باشیم؟ چه کار کنیم تا مادر شادي باشیم؟ از عللی که مادران و پدران شاد نیستند این است که خیلی خود را سرزنش می کنند و دائم در احساس گناه به سر می برند. کلاس می روند و مطلب می خوانند و دچار احساس گناه می شوند. نگران آینده ي خود و بچه ها هستنند، از زندگی رضایت ندارند و عوامل دیگر.
ریشه ي این مسائل کجاست؟ ضمیر یا ناخودآگاه ما انبار احساسات ناخوشایند کودکی است. سه سال اول زندگی کودك از این نظر بسیار اهمیت دارد که دوران شکل گیري ناخودآگاه است. همه ي پدیده ها، رفتارها، واکنش ها و صحنه ها همراه با احساس ناشی از آن ها در ناخودآگاه ضبط می شود و در بزرگسالی با تکرار آن اتفاق یا پدیده، ضبط شده ي دوران کودکی همراه با احساسش تداعی می شود. در حال حاضر این ما نیستیم که تصمیم می گیریم چگونه رفتار کنیم و زندگی کنیم بلکه ضمیر ناخودآگاه ما است که دیکته می کند چگونه زندگی کنیم.
ضمیر ناخودآگاه چگونه شکل می گیرد؟ بچه ها همیشه در حال بازي هستند و در این حالت دچار احساساتی می شوند و براساس این احساسات یک باور پیدا می کنند که این دنیا امن است یا ناامن؟ من دوست داشتنی هستم یا نه؟ باارزش هستم یا بی ارزشم؟ این باور مجدد باعث ساخته شدن ناخودآگاه می شود و ناخودآگاه جدید باور جدیدتر و باور، فکر را می سازد و فکر منجر به عمل می شود و ما در این چرخه تا آخر عمر گرفتار خواهیم بود. چون ما بر پایه ي ضمیر ناخودآگاه و با عینک
او به دنیا نگاه می کنیم. (ادامه دارد...)
#رفتارباکودک {قسمت7}
[استادسلطانی]
@nooredideh👈کانال تربیتی نوردیده
🔸مرد و زنی نزد حکیمی رفتند و از او خواستند برای بدرفتاری فرزندانشان توجیهی بیاورد.
🔸مرد گفت: “من همیشه سعی کردهام در زندگی به خداوند معتقد باشم. همسرم هم همین طور، اما چهار فرزندم نسبت به رعایت مسایل اخلاقی بیاعتنا هستند و آبروی ما را در دهکده بردهاند. چرا با وجودی که هم من و هم همسرم به خدا ایمان داریم، دچار این مشکل شدهایم؟”
🔺حکیم به آنها گفت: “ساختمان خانه خود را برایم تشریح کنید.”
مرد با تعجب جواب داد:
🔸“این چه ربطی به موضوع دارد؟ حیاط بزرگ است و دیوارهای کوتاهی دارد. یک ساختمان بزرگ وسط آن قرار گرفته که داخل آن اتاقهای بزرگ با پنجرههای بزرگ، اثاثیه درون ساختمان هم بسیار کامل است. در گوشه حیاط هم انبار بزرگی داریم، آن سوی حیاط هم آشپزخانه و حمام و توالت قرار گرفته است.”
حکیم پرسید :
🔺“درون این خانه بزرگ چه قدر خدا دارید؟”
زن با تعجب پرسید :
🔸”منظورتان چیست! مگر میتوان درون خانه خدا داشت؟”
حکیم گفت:
🔺“بله ! فقط اعتقاد داشتن کافی نیست! باید خدا را در کل زندگی پخش کرد و در هر بخش از زندگی و فکر و کارمان سهم خدا را هم در نظر بگیریم.
🔺برایم بگویید در هر اتاق چه قدر جا برای کارهای خدایی کنار گذاشتهاید؟
🔺 آیا تا به حال در آن منزل برای فقیران مراسمی برگزار کردهاید؟
🔺 آیا از آن آشپزخانه برای پختن غذا برای در راه ماندهها و تهیدستان استفادهای شدهاست؟
🔺آیا پردهای که به پنجرهها آویختهاید نقشی خدایی بر آنها وجود دارد؟
🔺بروید و ببینید چه قدر در زندگی خودتان خدا را پخش کردهاید و رد پای خدا را در کجاهای منزلتان میتوانید پیدا کنید.
🔺اگر چهار فرزند شما به بیراهه کشانده شدهاند، این نشان آن است که در آن منزل، حضور خدا را کم دارید.
🔺 اعتقادی را که مدعی آن هستید به صورت عملی در زندگیتان پخش کنید، خواهید دید که نه تنها فرزندانتان بلکه بسیاری از جوانان و پیروان اطراف شما هم به راه راست کشانده خواهند شد.”
Join @nooredideh
پدر و مادرانی که به مغز کودک شان آسیب می رسانند.
🔸تومودا آکمی پژوهشگر ژاپنی متخصص در رشد روانی کودکان به کمک دانشگاه هاروارد مغز ۱۵۰۰ کودک را با MRI اسکن کرده است تا تأثیر رفتار والدین بر مغز کودکان را بررسی کند. این متخصص پرورش کودکان نتیجه ی تحقیقاتش را در کتاب "پدر و مادرانی که به مغز کودکشان آسیب میرسانند" به تازگی منتشر کرده است. او رفتار اولیایی که با روشهای نامناسب پرورشی نه تنها به شخصیت کودک بلکه ناخواسته به مغزش هم آسیب وارد میکنند را تشریح کرده است؛ رفتاری که ممکن است حتی زندگی شخص را برای تمام عمرش تغییر دهد.
🔸یکی از بدترین رفتارها با کودکان، دعوای شدید پدر و مادر با هم در برابر کودک است. کودکی که در معرض دیدن دائم چنین صحنه ایست بخشی از مغزش به اسم Lingual gyrus نسبت به کودکان معمولی تا شش درصد کوچکتر می شود. نتیجه ی چنین موردی کاهش توانایی درک گفتاری کودک است.
🔸دخالت بیش از حد والدین. در مورد کودکانی که به سنی رسیدهاند که میتوانند کارهای شخصیشان را خودشان انجام بدهند، اگر والدین دائم در پوشاک، خوراک، بازی، همراه بردن لوازم مدرسه و غیره دخالت کنند، باعث میشود تا کودک فکر کند مورد اعتماد قرار نگرفته است. در این نوع کودکان بخش Amygdala مغز که مسئول احساس خطر و ترس است تغییر شکل می دهد. احتمال زیادی دارد چنین کودکانی در بزرگسالی تبدیل به افراد ترسو و بدون اعتماد بنفس شوند.
🔸استفاده ی زیاد کودک از تبلت یا اسمارتفون. مغز این کودکان در قسمت corpus callosum که قسمتهای راست و چپ مغز را بهم متصل میکند مسئول کنترل احساسات است، کوچک و کودک از ایجاد ارتباط با والدین یا دیگر کودکان ناتوان می شود. چنین کودکانی توانایی فعالیت جمعی را از دست میدهند.
🔸انجام اعمال مورد تنفر کودک به وسیله ی والدین، مانند لخت گشتن آنها در خانه. کودکی که از دیدن چنین صحنهای منزجر است، ناخودآگاه مغزش تحت استرس قرار میگیرد تا که آن صحنه را نبیند. در بخش بینایی مغز این چنین کودکانی تغییر شکل و کوچک شدن مشاهده شده که بر روی میزان حافظه یا درک مفاهیم تأثیر منفی داشته است. با کودکان گفتگو کنید تا متوجه شوید دیدن چه صحنههایی را دوست ندارند تا از انجام آن در مقابل او پرهیز کنید.
🔸مقایسه کردن کودک با دیگران همراه با سرزنش او. چنین عملی غرور کودک را خدشهدار و استرس بزرگی به او وارد می کند. مغز چنین کودکانی در بخش Striatum که مسئول حس شادی است تغییر می کند. احتمال زیادی وجود دارد چنین کودکانی در بزرگسالی دچار اعتیاد به مواد مخدر یا مشروب شوند. تک تک انسانها با هم متفاوتند. اگر از موردی در فرزندتان ناراضی هستید، بدون مقایسه کردنش با دیگران برای رفع مشکلش تلاش کنید.
🔸سرزنشهای احساساتی و تند. در حقیقت تحقیر کلامی کودک از مجازات بدنی آسیب بیشتری به او وارد میکند. بخش شنوایی مغز این کودکان تورم زیادی به دنبال تحقیر کلامی کودک از خود نشان داده است. حتی مواردی از ناشنوا شدن کودک هم دیده شده در حالیکه گوش و سیستم شنوایی هیچ آسیبی ندیده است. در مواردی که قصد بیان رفتار بد کودک را دارید، حداکثر در ۶۰ ثانیه انجامش دهید. نقدهایی که بیشتر از این مدت باشد، اکثراً از عامل اصلی دور می شود و تبدیل به بیرون ریختن احساسات تند والدین در قالب موعظه با واژه های آزاردهنده و تحقیرآمیز می شود.
🔸فراموش نکنید مغز کودکان قابلیت انعطاف زیادی دارد. از هر زمانی که به اشتباههای تربیتی پی ببرید و روش تان را تصحیح کنید، فرصت ترمیم مغز و اخلاق کودک امکان پذیر است.
#کانال_تربیتی_نوردیده 👇
Join @nooredideh
سال هاي کودکی ما در چه وضعیتی بوده و چه نگاهی به جهان هستی داریم؟ ناامن، غمگین، افسرده و .....؟ بچه ها عقل ندارند که قدرت تفکر منطقی داشته باشند. اما احساساتشان کامل و خیلی قوي است. بسیار خودمحور هستند یعنی هراتفاقی می افتد خود را مسبب آن می دانند. اگر مادر غمگین است، کودك خود را مسبب غم مادر می داند. نسل امروز مادران، نسل خوشحالی نیستند و با این حال و دید کودك بزرگ می کنند و پرورش می دهند.
همه ي ما براساس این که از چه چیزي امنیت می گیریم و اصل ما چیست و به اصطلاح نقطه ي نگاهمان چیست، یک درکی از جهان هستی پیدا می کنیم و براساس این درك یک تصوري از خود پیدا می کنیم، براساس این تصور احساسی در ما به وجود می آید و براساس این احساس، فکر در ذهن ما شکل می گیرد و براساس این فکر، رفتار ما جلوه گر می شود. نقطه ي امنیت و درك و تصور و احساس و فکر همه در ذهن صورت می گیرند ولی رفتار در بیرون از ذهن ما است و عینیت دارد.
نقطه نگاه --- درك --- تصور از خود --- احساس --- فکر --- رفتار
علت اصلی ناراحتی هاي ما ورود اطلاعات منفی به سیتم بالا است. باور مادر امروزي این است که: من بدم، دوست داشتنی نیستم و برپایه ي این نگاه رفتار می کنند. امروزه دوست داشتن و دوست داشته شدن را بلد نیستیم. پس باید از ابتداي راه یعنی نگاه را درست کنیم تا همه چیز درست شود؛ اصلاً هم دست نیافتنی نیست.
دنیاي امروز دنیاي پر استرسی است به خصوص که طبق نظریه ي محقق امریکایی ما چهار نوع جهان و جامعه داریم: جهان کشاورزي، جهان صنعتی، جهان اطلاعاتی و جهان معنوي. هر جامعه اي زمانی که از یکی به آن یکی گذار می کند دچار استرس زیادي می شود؛ حال کشور ما در حال گذار هر سه مرحله با هم است پس بخوانید خود این قصه ي پر از استرس را.
همه ي تغییرات زندگی استرس زا هستند مثل تغییر مسکن، مرگ همسر، ازدواج، طلاق و شادي ها و هیجانات غیر متعارف و غیره. هر انسان در یک سال تحمل 300 استرسور، استرس دارد که امروزه خیلی بیش تر از این مقدار را ما تحمل می کنیم و دائم در حال استرس هستیم. با این مسائل ما چه کار می توانیم کنیم؟ خوشبختانه حرکت جوامع جهانی به سمت معنویت است. (ادامه دارد...)
#رفتارباکودک {قسمت8}
[استادسلطانی]
@nooredideh👈کانال تربیتی نوردیده
کودک را بردید خونه مادر بزرگش،
بچه از روی مبل میپره. مادر شوهر، کودک را دعوا میکنه و مادر خودتون قربون صدقش میره. شما چیزی نگین. اشکال نداره توی سه جلسه بچه یاد میگیره که خونه این مادر بزرگ میتونم از رو مبلاش بپرم خونه اون یکی نمی تونم بپرم.
ما به این میگیم هوش اجتماعی یعنی بچه خیلی زود قوانین را یاد میگیره ...که چون اینجا اینجا دعوا میکنن نباید بپرم.
پس شما والدین مدام در مهمانی ها به بچه هاتون تذکر ندین. نصف دعوا ها را به صاحب خانه واگذار کنید چرا که تذکرات مداوم باعث میشه این فرزند رابطه اش را با شما از دست بده و این آسیب بزرگیه...
#کانال_تربیتی_نوردیده 👇
Join @nooredideh
4_546012028335030858.mp3
4.14M
قصه میلاد امیرالمومنین برای کودکان
به زبان استاد عباسی ولدی
@nooredideh
داشتن ریتم در زندگی استرس را کم می کند. ریتم به انسان آرامش می دهد. انسان قدرت انطباق با شرایط موجود را دارد و اگر میزان تغییرات زیاد باشد قدرت انطباق کاهش می یابد و دچار استرس می شود حال به هر میزان که قدرت انطباق بالاتر رود، استرس کاهش می یابد. و دیگر این که اطلاعات صحیح باید وارد ذهن شود یعنی اطلاعاتی که هماهنگ با نظام هستی و آفرینش است.
باید مراقب باشیم که در طول روز چه خوراکی به چشم و گوش و ذهن خود می دهیم و بیشتر و مهم تر باید
مراقب ورودي ها و به تعبیر دیگر مراقب غذاي چشم و گوش بچه هایمان باشیم. چه چیزهایی می بییند و می شنوند؟ ما خیلی مراقب دهان بچه ها و خورد و خوراك آن ها هستیم ولی اصلاً حواسمان به غذاي روح و ذهن آن ها نیست، خیلی دقت نمی کنیم که بچه هاي ما چه چیزهایی می بینند و چه چیزهایی می شنوند.
آرامش درونی با ورود اطلاعات صحیح به دست می آید پس اطلاعات و نگرش خود را مثبت کنیم تا رفتارمان هم در متن زندگی مثبت باشد. آدم هاي با تفکر مثبت چگونه هستند و چگونه زندگی می کنند؟ انسان هاي با تفکر مثبت با داشته هایشان زندگی می کنند و انسان هاي با تفکر منفی با نداشته هایشان زندگی می کنند.
شما نیز به خودتان پاسخ دهید که با کدام تفکر زندگی می کنید؟ چه قدر از وجود فرزندتان لذت می برید و چه قدر به عیب ها و نواقص او توجه می کنید؟ چه قدر از صورت خود راضی هستید؟ داشته ها و نداشته هایتان را لیست کنید.
دنیا پر از خانه هاي بزرگ است و من، یک خانه دارم، حال با کدام زندگی می کنم؟ با خانه ي خودم یا با تمام خانه هاي نداشته ي بزرگ دنیا؟. باید با داشته ها زندگی کنیم و براي نداشته ها برنامه ریزي کنیم و راهبرد داشته باشیم. برنامه ریزي برپایه ي علم است. در کل مهم این است که از داشته هایمان لذت ببریم.
توقع ایده آل ها و توقع نمره ي بیست یعنی لذت نبردن از داشته هایمان. ما همیشه براي نتیجه ي قابل قبول تلاش می کنیم بعد از آن لذت بردن از نتیجه است. ما وظیفه مدار باید باشیم نه نتیجه مدار؛ یعنی تلاشمان را می کنیم نتیجه را واگذار می کنیم. (ادامه دارد...)
#رفتارباکودک {قسمت9}
[استادسلطانی]
@nooredideh👈کانال تربیتی نوردیده
حسابی از دست بچه اش عاصی شده است. از وقتی بچه اش به دنیا آمده، احساس می کند از خدا دور شده. یاد نمازهای گذشته اش را که می کند، حسرت به دل می شود.
میپرسم :آن عبادتها را که یادش را بخیر میکنی، برای چه کسی انجام می دادی؟
میگوید:این دیگر چه سوالی است؟ معلوم است دیگر برای خدا. میگویم :چرا حس می کنید که با مسجد رفتن و ذکر گفتن و قرآن خواندن به خدا نزدیک می شوید.
میگوید:شما راه دیگری هم میشناسید؟
میگویم: وقت اذان است. کودک گرسنه است و غذا می خواهد. خدا راضی است به نماز خواندن یا غذا دادن؟
میگوید:فکر کنم غذا دادن.
میگویم:نماز را خوانده آید و کودک بهانه گرفته است. خدا راضی است به تعقیبات یا آرام کردن؟
میگوید:حتماً آرام کردن.
میگویم :غذا دادن و آرام کردن که مورد رضای خدا است، نمیتواند انسان را به خدا نزدیک کند؟
فکر کنم پاسخ باقی سوالات خود را یافته است.
[کتاب منِ دیگرِ ما. استاد عباسی]
#کانال_تربیتی_نوردیده 👇
Join @nooredideh
انسان هاي با تفکر مثبت از وقایع و رویدادها تفسیر مثبت می کنند اما انسان هاي با تفکر منفی از وقایع و رویدادها تفسیر منفی می کنند. نظام هستی طبق قانون، دقیق عمل می کند و مرتب با ما در ارتباط است و به ما پیام می دهد پس باید از وقایع تفسیر مثبت کنیم و به پیام پیشامدها توجه کنیم. انسان هاي با تفکر مثبت، ریشه یاب هستند و می پرسند: چرا. انسان هاي با تفکر منفی مقصریاب هستند و می پرسند: چه کسی.
کلام انسان هاي با تفکر مثبت، چه درونی (باخود) و چه بیرونی (با دیگران)، امیدوارکننده و مثبت و همراه با تأیید و تمجید است و کلام انسان هاي با تفکر منفی، ناامیدي و یأس و نمی ذارن و نمیشه است.
آرام آرام ورودي هاي ذهن را مثبت کنیم و مثبت بیاندیشیم. تمرین این دوهفته: دراین مدت سعی کنید از وسایل ارتباط جمعی استفاده نکنید مثل روزنامه و ماهواره و سریال ها و وایبر و غیره. مگر این که تماشا یا شنیدن هنر، زیبایی و شادي باشد. به دیگر اعضاي خانواده هم کار نداشته باشید شما خودتان نگاه نکنید.
هیچ کس را، حتی خودتان را هم به خاطر اشتباهش سرزنش نکنید. هر کاري خواستید براي سرزنش دیگران کنید نگه دارید بعد از اتمام این دو هفته. در این مدت نه غیبت کنید و نه غیبت بشنوید. به ذهن مرخصی بدهید. تأیید می کنم که این تمرینات را سعی کنید انجام دهید و در صورت فراموشی یا انجام ندادن به هر دلیل خود را سرزنش نکنید. (ادامه دارد...)
#رفتارباکودک {قسمت10}
[استادسلطانی]
@nooredideh👈کانال تربیتی نوردیده
4_546012028335030825.mp3
3.47M
داستان جنگ خندق برای کودکان ۳ سال به بالا_استادعباسیولدی
@Hoseindarabi
#اطلاعیه
فرهنگسرای تهرام برگزار میکند.
همایش تربیتی با حضور استاد #عباسیولدی
باموضوع《تربیت توحیدی فرزند در عصر معاصر》
بهمراه رونمایی و فروش ۳۵درصدی سری جدید مجموعه کتابهای #مندیگرما (۸جلد)
جمعه ۱۶ آذر ساعت ۹ الی ۱۱.۳۰
مکان: تهران منطقه۲۲_میدان المپیک. خهوانیروز. بلوار گلها، یاس ششم، خطوبی، مجموعه فرهنگی اجتماعی امامعلی (ع)
جهت ثبتنام این همایش رایگان تعداد نفرات بزرگسال خود را به این شماره پیامک کنید
❌❌❌❌❌
باتوجه به محدودیت فضا پیامک تایید ثبت نام روز دوشنبه برایشما ارسال خواهد شد
👆دوستان چند نکته درباره همایش جمعه استاد عباسی ولدی لازم توجه است
۱_ظرفیت سالن محدود است و اولویت با کسانی است که زودتر ثبتنام کنند
۲_لطفا در صورت قطعیت پیامک ارسال نمایید
۳_همایش هم برای بانوان است هم آقایان
۴_جمعه راس ساعت ۹ درمحل حضور یابید
۵_برای دوستان شهرستانی لینک خرید کتاب با تخفیف حدود ۱۰درصدی، بعد از همایش همینجا قرار خواهیم داد.
لوکیشن محل برگزاری 👇
https://goo.gl/maps/UM9AvpP13oM2
تربیت فرزند نوردیده
انسان هاي با تفکر مثبت از وقایع و رویدادها تفسیر مثبت می کنند اما انسان هاي با تفکر منفی از وقایع و
امروزه منابع بسیار زیادي درمورد روانشناسی کودك و رفتار با کودك موجود است. هر یک از این منابع مختص رویکرد خاصی در این زمینه هستند. والد امروزي سردرگم در میان این همه منابع و اطلاعات به علاوه ي تجربیات و نصیحت هاي بزرگترهاي خانواده باعث شده که یک فضاي مملو از احساس گناه و این که حالا باید با فرزندم چه کار کنم براي پدر و مادر امروزي ایجاد شود.
این رویکردها شامل رفتارگرایی، انسان گرایی و شناخت گرایی و غیره هستند. در رأس همه ي این رویکردها دانشمندان بزرگی هستند که هریک به نوبه ي خود تحول بزرگی در رابطه با تربیت کودك ایجاد کرده اند. و هر یک نیز دیگري را نقض می کند و در مطالبی با هم در تعارض هستند که این تعارض به سردرگمی والدین دامن می زند. به طوري که بدون شناخت این رویکردها کتاب ترجمه اي در مورد تربیت کودك می خوانیم و تصمیماتی در مورد روابط با فرزندمان می گیریم بعد دوباره کتاب دیگري به دستمان می رسد که ممکن است در تعارض با کتاب قبلی باشد و به این منوال ذهن ما آشفته می شود و دچار تعارض می شویم. یکی از وظایف والدین امروزي این است که این رویکردها را بشناسد و براساس این شناخت، منابعی را براي تقویت معرفت والدینی خود انتخاب کند که هماهنگ با آن رویکرد باشد.
یک رویکرد باید به چهار مسئله بپردازد و پاسخ دهد: کودك، انسان، زندگی و رفتار. رویکرد ما در این جا و در خانه بازي «هنرزندگی»، رویکرد هوش متعادل است. برپایه ي این رویکرد نگاه ما به کودك این گونه است: کودك یک انسان کامل بالقوه است که باید استعدادها و توانایی هایش بالفعل شود.
در این رویکرد ما معتقدیم که پدر و مادر باغبان زندگی و کودك گل و بذر است که وظیفه ي والدین نگهداري و مراقبت و پرورش بذرهاي زندگی است. یک هسته ي زردآلو بالقوه، یک درخت زردآلو است که در شرایط مناسب کاشت و نگهداري جوانه می زند، حال این جوانه کامل است یا نه؟ کمی بزرگتر می شود و برگ می دهد و ریشه می دواند و دوتا زردآلو می دهد حال چی؟ کامل است یا نه؟ بزرگتر می شود و شاخ و برگ می دهد و ده کیلو زردآلو می دهد، کامل شده یا نه؟ تنیده تر می شود و درختی تنومند می شود و صد کیلو بار می دهد، حال چه کامل شده یا نه؟ هر مرحله از بذر گرفته تا جوانه و نهال و درخت کامل، هر کدام در جاي خودشان، کامل هستند فقط تفاوت در میزان رشد و نموشان است.
طبق این نظریه بچه ها نیز کامل هستند، منتهی بالقوه هستند و تفاوت هاي فردي آن ها به میزان رشد و نموشان است. بر روي کلمه ي رشد و نمو تأکید می کنیم به دلیل این که رشد مختص ذهن است و نمو مختص جسم است. جسم نمو می کند و تغییر می کند. روح نیز به تعالی می رسد. (ادامه دارد...)
#رفتارباکودک {قسمت11}
[استادسلطانی]
@nooredideh👈کانال تربیتی نوردیده