بچه ها ۱۲ سال رفتند مدرسه مامانشون هر روز بلند شده صبحانه درست کرده و این بچه ها هر روز صبحانه خوردند و مدرسه رفتند.
شما صبحانه درست میکنید بچه ابتدایی تون صبحانه نمیخوره چیکار می کنید؟ لقمه درست می کنید، ۶ تا لقمه میچینید جلوی بچه، یعنی کافیه فقط برداره بخوره همه چیز توش آمادس.
اگه بچه برنداره بخوره چیکار میکنید؟ بر میدارید میذارید دهنش. نمیجوه و نمیخوره، همینجوری نشسته. چه کار میکنید؟ میگیرید کلش تکون میدید که بخوره
شما انقدر مادرید. یعنی اگر میتونستید به جاش بخورید هضم کنید، انرژیش ماله اون باشه .حتما اینکارو می کردید.
آیا به این میگن توجه کردن؟! آیا به این میگن مادر بودن؟! ما یه جایی داریم اشتباه می کنیم. خیلی کارهایی که داریم میکنیم به اسم مادر بودن غلطه.
[دکتر اسلامی]
#کانال_تربیتی_نوردیده 👇
join @nooredideh
هدایت شده از mabbasivaladi
0003 baghareh 006-010.mp3
4.93M
#لالایی_خدا 3
#سوره_بقره آیات 6 تا 10
#محسن_عباسی_ولدی
روزهای زوج، ساعت ۹شب
با تشکر از گروه "نسیم قدر" که زحمت اجرای تیتراژ این برنامه رو کشیدن.
@lalaiekhoda
تربیت فرزند نوردیده
. در این جلسه راجع به رفتار کنترل محور دیگري صحبت خواهم کرد به نام «حمایت عاطفی». گفتیم که ما نیاز ع
.
.
ما اجازه ي بروز احساسات به بچه ها نمی دهیم و حتی حق بروز احساسات به آن ها نمی دهیم. احساسات و خشم بچه را به رسمیت بشناسیم و اجازه ي ابراز احساسات به آن ها بدهیم و کمک کنیم که از ان احساس عبور کنند، با جایگزین دادن، صحبت کردن، سرگرم کردن و غیره و در هنگام خشم بچه ها تابع خواسته هایشان نشوید و مشکلشان را حل نکنید.
بچه اسباب بازي دارد که نمی تواند درستش کند، عصبانی می شود و داد می زند، مادر فداکار معمولاً زود می آید که چی شده عزیزم صبر کن الآن برات درست می کنم! این که عصبانیت نداره! این بچه یاد می گیرد که هر وقت کمک بخواهد نعره بزند، بزرگ می شود و ازدواج می کند سر همسرش فریاد می کشد چون در ناخودآگاه الگو دارد که هر وقت عصبانی می شوم، نعره بزنم تا یکی بیاید کمک من. در این حالت هوش عاطفی رشد نکرده. در صورت رشد هوش عاطفی یاد می گیریم که خشم را نیاز داریم و باید باشد اما باید بدانیم چگونه از آن استفاده کنیم و چگونه از آن عبور کنیم.
بچه ها از خود احساس خیلی ناراحت نمی شوند بلکه از نوع برخورد والدین و اطرافیان بیشتر تأثیر می گیرند یعنی اگر هنگام درگیري با احساسی به خوبی درك شوند به راحتی از آن احساس عبور می کنند ولی اگر درك نشوند و بزرگترها بخواهند حواس او را پرت کنند یا چیزي که با آن برخورد کرده را بزنند و یا بگویند چیزي نشده من از تو محکم تر خورده بودم و یا مثلاً مثل کودك گریه کنند و غیره این کارها احساس کودك را درك نکرده د رنتیجه آن احساس در کودك باقی می ماند و آسیب هاي آن پدیدار خواهد شد.
اما اگر مهارت درك احساس را بیاموزیم و در زمان مناسب چه براي کودك و چه براي خودمان و حتی دیگران درك احساس کنیم، انباشت احساسات از بین خواهد رفت.
هر زمانی که بچه هاي ما دچار احساس ناخوشایند هستند باید این احساس را بروز دهند و بیرون بریزند، (خیلی مامان بدي هستی! الهی بمیري! دیگه دوستت ندارم و ....) بگذارید حرف هایشان را بزنند، نترسید و برچسب بی ادبی به آن ها نزنید.
احساسات کودك باید بیرون ریخته شوند و واضح بیان شوند و به آن ها توجه شود و به عنوان یک واقعیت پذیرفته شوند یعنی حق داري و اجازه داري که احساس داشته باشی و بیان کنی: واي ي ي چه قدر از دست مامان عصبانی هستی! واي؛ واقعیت این است که فرزند من الآن عصبانی است. اگر بچه ها این نفرت و خشم یا غم را بیرون نریزند در ذهنشان می ماند و حتی به صورت ثابت نمی ماند بلکه رشد می کند و به کودك آسیب می زند. و این نفرت ها و خشم ها سال ها بعد خودش را نشان می دهد؛ چه قدر خواهر و برادرهاي مسن ولی قهر می شناسیم؟ چون نفرت ها و خشم هاي کودکی بیرون ریخته نشده. (ادامه دارد...)
#رفتارباکودک {قسمت32}
[استادسلطانی]
@nooredideh👈کانال تربیتی نوردیده
تربیت فرزند نوردیده
. . ما اجازه ي بروز احساسات به بچه ها نمی دهیم و حتی حق بروز احساسات به آن ها نمی دهیم. احساسات و خش
.
بچه ها باید ترس هایشان را بیرون بریزند. "می ترسی عزیزم بدو بیا بغل مامان تازه بابا هم هست"
ولی ما می گیم: "ترس نداره تو
رستمی، پهلوانی و..." بچه مثل بید می لرزد ولی میگه من رستمم!
درك احساسات به معنی تأیید عمل و رفتار نیست، یعنی بچه باید بداند که در ابراز احساسات آزاد است ولی در عمل محدود است. تا وقتی با حرف تخلیه احساس می شود باید حمایت شود ولی اگر اقدام به زدن کند با اقتدار باید جلوي او را بگیریم.
«زدن نداریم»، هر بار هم تکرار کند باز هم با اقتدار جلوي او می ایستیم. به چشم هاي کودك نگاه کنید و بگویید که نباید بزند و حق زدن ندارد، تا زمانی که کودك نگاهش را از نگاه شما برنداشته است شما باید در چشمان او نگاه کنید هر وقت او نگاهش را برداشت شما هم موضع را تغییر دهید و نگاهتان را از روي کودك بردارید که البته بسیار بسیار تأکید می کنم که
این کار باید با اقتدار یعنی قدرت بعلاوه ي مهربانی و بدون احساس ناخوشایند از طرف مادر باشد. یعنی مادر با احساس درونی و نگاهش به کودك می گوید که عزیز دلمی و دوستت دارم ولی این کارت را دوست ندارم و این کار را نباید انجام بدهی. احساسات خوب و بد ندارند و باید باشند. اگر در درك احساس درست عمل کنیم روشنایی زندگی خواهند بود (ادامه دارد..)
#رفتارباکودک {قسمت33}
[استادسلطانی]
@nooredideh👈کانال تربیتی نوردیده
هدایت شده از mabbasivaladi
0004 baghareh 011-016.mp3
5.1M
#لالایی_خدا 4
#سوره_بقره آیات 11 تا 16
#محسن_عباسی_ولدی
روزهای زوج، ساعت ۹شب
با تشکر از گروه "نسیم قدر" که زحمت اجرای تیتراژ این برنامه رو کشیدن.
@lalaiekhoda