🌱اهمّیت #ادب در برابر اهل بیت علیهم السلام🌱
آیت الله علّامه حسینی طهرانی قدّس سرّه
🔸شخصی برای بهره وری از فیض عارف کبیر و عالم ربّانی، حضرت آقای حاج میرزا علی قاضی رضوان الله علیه به نجف اشرف سفر کرده بود،
🔸و پیش از تشرّف به بارگاه ملکوتی شاه ولایت و عرضۀ خود بر أمیرالمؤمنین علیه السلام، خدمت مرحوم قاضی رسیده بود؛
🔸حضرت آقای قاضی چون متوجّه این أمر شدند، به خاطر این ترک ادب، او را برای همیشه از خود طرد کرده و به او فرمودند: «دیگر از ما بهره نداری!» و هر چه آن شخص اصرار ورزید، وی را قبول نفرمودند.
📚 «نور مجرّد» ج 1 ص 491
🆔 @nooremojarrad_com
🍂نهی از ارتباط با مخالفین دین حق🍂
💠 سلیمان جعفری گوید: امام هادی علیه السلام به من فرمودند: «چرا نزد عبدالرحمن بن یعقوب می روی؟» عرض کردم: «او دایی من است»
💠 فرمودند: «او در مورد خداوند حرفهای بزرگی می زند؛ خداوند را (به صفات محدود) توصیف می کند حال آنکه خداوند از هر وصفی بالاتر است؛ پس تو یا با او هم نشین باش و دیگر نزد ما نیا! و یا هم نشین ما باش و او را ترک کن!»
💠 عرض کردم: «او هر چه میخواهد بگوید! از او چه ضرری به من میرسد وقتی من حرفهای او را باور ندارم؟»
💠 فرمودند: «نمی ترسی عذابی بر او نازل شود و تو را هم دربرگیرد؟ مگر خبر نداری از آن کسی که خودش از اصحاب موسی علیه السلام بود و پدرش از اصحاب فرعون؛
💠 آنگاه که لشکر فرعون به حضرت موسی رسید، آن مرد از ایشان جدا شد تا پدرش را نصیحت کند و او را به حضرت موسی ملحق کند؛
💠 پس پدرش می رفت و او با پدر بحث میکرد؛ تا اینکه به کنار دریا رسیدند و هر دو غرق شدند.
💠 این خبر به موسی علیه السلام رسید؛ فرمود: او در رحمت خداست ولی وقتی عذاب نازل شود، کسی که نزدیک گناهکار شده باشد، امنیت نخواهد داشت.»
📚 «کافی» ج ۲ ص ۳۷۴
#معاشرت
#توحید
🆔 @nooremojarrad_com
💠توجّه مؤمن به سلامت غذایی💠
علّامه آیت الله حسینی طهرانی رضوان الله علیه
🌿 سالک غذا را بايد صرفاً به جهت كسب قوّت و توانائى در طاعت و عبادت خدا ميل كند و نبايد تلذّذ از غذا مدّ نظرش باشد،
🌿لذا صحيح نيست براى اينكه غذا مزه بهترى پيدا كند يا شكل و ظاهر مطلوبترى به خود بگيرد، آنرا از سلامت و خاصيّت خود انداخت؛
🌿به عنوان مثال: سرخ كردنِ غذا طعم آن را بهتر مى نمايد؛ ولى خاصيّت آن را گاهى از بين مى برد.
📚 «نور مجرّد» ج ۲ ص ۵۱۲
#غذا
#سبک_زندگی
🆔 @nooremojarrad_com
9.mp3
11.3M
💠 بیانات حضرت آیت الله حاج سیّدمحمّدصادق حسینی طهرانی مدّظلّه العالی در جمع طلّاب
🆔 @nooremojarrad_com
🔹حال دوستان و دشمنان مولا🔹
حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام
🍃 و اللَّهِ لَوْ صَبَبْتُ الدُّنْيَا عَلَى الْمُنَافِقِ صَبّاً مَا أَحَبَّنِي، وَ لَوْ ضَرَبْتُ بِسَيْفِي هَذَا خَيْشُومَ الْمُؤْمِنِ لَأَحَبَّنِي
🌸 قسم به خدا اگر همۀ دنیا را به منافق ارزانی دارم، مرا دوست نخواهد داشت؛ و اگر با همین شمشیرم بر بینی مؤمن زنم، مرا دوست دارد.
📚 «الأمالی» شیخ طوسی ص ۲۰۶
🆔 @nooremojarrad_com
🌱رابطۀ محبّت اهل بیت علیهم السلام و عشق به خدا🌱
آیت الله حاج سیّدمحمّدصادق حسینی طهرانی مدّظلّه العالی
♦️کسی که به حسب ظاهر إظهار محبّت اهل بیت علیهم السلام می کند امّا از فروغ عشق و محبّت به خدا تهی است، إنّاً کشف می شود که محبّت أهل بیت أثر واقعی خود را در نهاد او نگذاشته و در حرکت و سیر او خللی هست.
📚 «نور مجرّد» ج ۱ ص ۴۹۹
#محبت
#ولایت
🆔 @nooremojarrad_com
◾️برترین مصلحت ها برای کیست؟◾️
از حضرت فاطمه زهراء سلام الله علیها روایت شده است که فرمودند:
🔹 منْ أَصْعَدَ إِلَى اللَّهِ خَالِصَ عِبَادَتِهِ أَهْبَطَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ إِلَيْهِ أَفْضَلَ مَصْلَحَتِهِ.
◾️هر کس عبادت خالص خود را بسوی خداوند فرا فرستد، خداوند عزّوجلّ بالاترین مصلحت او را به سوی او نازل می فرماید
📚 «بحارالانوار» ج ۷۰ ص ۲۴۹
🆔 @nooremojarrad_com
💠 آثار عشق و محبّت در احوال عاشق💠
آیت الله حاج سیّدمحمّدصادق حسینی طهرانی مدّظلّه العالی
🔹سوز عشق و آتش محبّت واقعاً عجيب است و همۀ احوال عاشق را زير و رو مى كند؛ نه براى او خوابى مى گذارد و نه خوراكى و نه آرامش و خوشى و سرورى.
🔹چه عاشق خدا باشد و چه مبتلا به عشق مجازى و محبّت به مظاهر صوريّه و معشوق هاى فانيه.
🔹به همين جهت هرچه عشق و سوز سالک بيشتر مى شود بهره اش از تلذّذات دنيوى كمتر مى شود.
📚 «نور مجرّد» ج ۲ ص ۵۰۵
#محبت
#عشق
🆔 @nooremojarrad_com
♦️منظور از «تغییر قرآن» در روایات چیست؟♦️
حضرت امام باقر علیه السلام
🔸و كَانَ مِنْ نَبْذِهِمُ الْكِتَابَ أَنْ أَقَامُوا حُرُوفَهُ وَ حَرَّفُوا حُدُودَهُ فَهُمْ يَرْوُونَهُ وَ لَا يَرْعَوْنَهُ وَ الْجُهَّالُ يُعْجِبُهُمْ حِفْظُهُمْ لِلرِّوَايَةِ وَ الْعُلَمَاءُ يَحْزُنُهُمْ تَرْكُهُمْ لِلرِّعَايَة
🍃 «و از دور افكندن و رد كردنشان كتاب الله را اين بود كه: حروف و كلمات و عبارات و آيات و سُوَر و آنچه را كه راجع به قرائت بود، اقامه كردند و آن را محكم داشته، برپا نمودند؛
🍃امّا حدود و معانى و مرادها و مقصودها و مفاهيمِ كتاب را تحريف و تضييع كردند. بنابراين، آنان كتاب الله را روايت نمودند امّا رعايت نكردند.
🍃و براى مردمِ جاهل و ظاهرانديش و كوتاه نظر اين شگفتآور بود كه قرآن را براى بيان كردن و روايت نمودن حفظ و نگهدارى نموده، پاسدارى كنند؛
🍃امّا علماء و صاحب خردان در حزن و اندوه بسر مى بردند كه مراعاتِ حقّ قرآن نشده است، و گروهِ مخالف، معنى و مرادِ از آن را ناديده گرفته اند.»
📚 «نور ملکوت قرآن» ج 3 ص 387 از «روضۀ کافی»
🆔 @nooremojarrad_com