eitaa logo
پاسخگو
7.4هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
293 ویدیو
75 فایل
پاسخگو: حجت الاسلام حسینی پور سطح۳ حوزه علمیه کارشناسی ارشد تفسیر اثری کارشناسی ارشد کلام و عقاید اسلامی دانشجوی دکتری کلام امامیه نویسنده و پژوهشگر کانال اختصاصی احکام بانوان: @noorolaeme2 ارسال سؤال: @Noorolaeme12 تبلیغات: @Tnoorolaeme
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 صیقل دهنده دل ها پیامبراکرم صلی الله علیه و اله جَلاءُ هذهِ القُلوبِ ذِكرُ اللّه‏ِ و تِلاوَةُ القرآنِ؛  صيقل دهنده اين دلها، ياد خدا و تلاوت قرآن است. 📚تنبيه الخواطر: ج2 ، ص122 📣 ما را در نشر معارف الهی یاری کنید. ✅کانال پاسخگوئی به احکام شرعی و مباحث دینی @noorolaeme ✅ پیج اینستاگرام @noorolaeme ✅صفحه آپارات http://www.aparat.com/noorolaeme12
💠 اشتباه بودن جهت قبله اگر با وجود تحقیق در مورد جهت قبله اشتباه کند، چنانچه انحراف از قبله کمتر از سمت راست یا چپ قبله (حدود 90 درجه) باشد، نمازش صحيح است و اگر در اثناى نماز متوجه این اشتباه شود، باید بقيه‌ی نماز را رو به قبله ادامه دهد و فرقى نمی‌کند که وقت وسعت داشته باشد یا نه. 📣 ما را در نشر معارف الهی یاری کنید. ✅کانال پاسخگوئی به احکام شرعی و مباحث دینی @noorolaeme ✅ پیج اینستاگرام @noorolaeme ✅صفحه آپارات http://www.aparat.com/noorolaeme12
⭕️ سؤال ⁉️ یکی از اشکالات مهمی که توسط علمای شیعه، به اهل سنت در باب امامت وارد شده، این است که چرا به اعتقاد شما، پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) برای خود جانشین تعیین نکرد، ولی خليفه اول این کار را کرد، آیا عمل پیامبر اعظم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) درست بود یا خليفه اول؟ 🔰 اهل سنت معتقدند: پیامبر اكرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) با آن همه دل‌سوزی و عطوفت نسبت به جامعه اسلام و مسلمین و اهتمام ایشان به حفظ این جامعه نوپا، برای خود جانشین تعیین نکرد و امت را به حال خود رها کرد، حال جای این سوال وجود دارد که به راستی آیا چنین چیزی صادق است و اگر صادق است چرا باید پیامبری با این همه عظمت و درایت امت را بدون جانشین ترک کند. ✅ شیعه معتقد است تعیین جانشین و رها نکردن امت به حال خود، عملی حکیمانه و عاقلانه و صحیح است، لذا اشکال متوجه خداوند متعال و پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) است که چرا (نعوذبالله) حکیمانه و عاقلانه عمل نکردند و برای امت جانشین تعیین نکردند، لذا در این سوال، حکمت الهی زیر سوال می‌رود. 🔶 آیا پیامبری چنین حکیم، با درایت، دل‌سوز امّت که قرآن درباه او می‌فرماید: «لَقَدْ جاءَكُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِكُمْ عَزِيزٌ عَلَيْهِ ما عَنِتُّمْ حَرِيصٌ عَلَيْكُمْ بِالْمُؤْمِنِينَ رَؤُفٌ رَحِيم [توبه/ 128] رسولى از خود شما به سويتان آمد كه رنج‌هاى شما بر او سخت است و اصرار به هدايت شما دارد و نسبت به مؤمنان رئوف و مهربان است» باید امّت را در این سفر مهم، بدون رهبر و رهنما رها کند؟ 💢 این درحالی‌ست که اگر نگاهی گذرا به تاریخ صدر اسلام داشته باشیم به راحتی حکم خواهیم کرد که بر پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) لازم بود که برای خود جانشین تعیین کند؛ زیرا منافقین داخلی از یک سو آماده بودند تا به محض رحلت پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) اغتشاش کرده و جامعه را به التهاب بکشانند، از سوی دیگر رومیان و ایرانیان در بیرون مرزهای عربستان آماده نبرد بودند، برخی از مردم هنوز ایمان درستی نداشتند و بر کفر خود باقی بودند؛ با این توصیف آیا پیامبری با این عظمت، می‌تواند جامعه نو پای اسلام را که به خاطر وجود این سه گروه، بسیار آسیب‌پذیر بود را رها کند؟ 💠 سوال این است که خليفه اول تشخیص داد که جامعه را نباید همین‌طور رها کند، حتی خود خليفه دوم هم این مطلب را فهمید و ضرورت آن را درک کرد و برای تعیین خلیفه، شوری تشکیل داد، امّا پیامبر این درک و این تیزبینی را نداشت؟ این چه ظلمی است که در حق اوّل مخلوق عالم خلقت می‌کنند؟ 📣 ما را در نشر معارف الهی یاری کنید. ✅کانال پاسخگوئی به احکام شرعی و مباحث دینی @noorolaeme ✅ پیج اینستاگرام @noorolaeme ✅صفحه آپارات http://www.aparat.com/noorolaeme12
سؤال👇 سلام وقت بخیر سوالم اینه آیا صیقیه خواهر برادری میشه خوند ببین و نامحرم پاسخ👇 سلام علیکم چنین چیزی در اسلام نداریم.
سؤال👇 سلام ببخشید من رمضان سال گذشته به دلیل عذر شرعی چندتا از روزه هام قضا شد الان میخوام قضاشون بگیرم نمیتونم حالم بد میشه وضعف بدن دارم چکار کنم چطور قضاشون بگیرم؟ حضرت آقا پاسخ👇 سلام علیکم اگر بیمار هستید و روزه برایتان ضرر دارد و تا رمضان نتوانید بگیرید، کفاره تأخیر باید پرداخت کنید و اگر این بیماری تازه اتفاق افتاده، پس از بهبودی قضای روزه ها هم لازم است و اگر بلا فاصله بعد از رمضان این بیماری اتفاق افتاده و تا رمضان ادامه دارد، دیگر قضا ندارد.
سؤال👇 سلام وقت شما بخیر خوندن نماز قضا مثلا هروز قضای یه روز رو بدیم اشکال نداره به هر ترتیبی خونده بشه ؟؟ اول نماز صبح بعد بقیه یا اول مغرب ... اینکه در دنیا هرکسی بیشتر بهش نعمت برسه در آخرت از درجات کمتری برخوردار هست آیا صحت داره؟ مثلا همینو هم در مورد پیامبران الهی هم شنیدم مث سلیمان نبی ع آیا روزی هرکسی از قبل مقدر شده است اگه چنین هست یعنی‌با تلاش بیشتر تعقیر نخواهد کرد؟ یه خریدی داشتم اینترنتی بودش کالای سفارش دادم گفتم باید زود به دستم برسه وقتی رسید اشتباه فرستاده بودن منم بهشون اطلاع دادم اونا هم ناراحت شدن گفتن همون رو نگه دارید ما دوباره براتون پست می کنیم و اونم برا خودتون مصرف کنید گفتم چقد باید پرداخت کنم گفتن نیازی به پرداخت نیست منم گفتم پرداخت می کنم اونا گفتن نمی خواد بعدش گفتن اگه پرداخت کردین خبر بدین منم پولی بابتش پرداخت نکردم آیا اشکال داره این کارمن؟؟ مرجع .آقای مکارم پاسخ👇 سلام علیکم ۱. به هرشکلی بخواهید می توانید نناز قضا را بخوانید. فقط دقت داشته باشید نمازهای ظهر و عصر، مغرب و عشا باید رعایت ترتیب بشود. ۲. اگر به درستی از نعمت ها استفاده شود، همین نعمت می تواند سبب افزایش رتبه در قیامت شود. درباره انبیاء باید گفت آنان درجات متفاوتی نسبت به همدیگر دارند. ۳. دعا و اعمال نیک قدرت تغییر مقدرات را دارند. ۴. چون ابتدا گفتند نیازی به پرداحت نیست، اشکالی ندارد.
سؤال👇 سلام ببخشید آیا اگر به دست خودکار زده شود و در این حال وضو بگیریم میشود؟ یا باید آن را پاک کنیم؟حضرت خامنه ای پاسخ👇 سلام علیکم لازم است جرم جوهر خودکار شسته شود.
سؤال👇 سلام اگر یکم آرایش داشته باشیم و غسل کنیم بعد بیایم بیرون ببینیم زیر چشم یکم سیاه هست طوری ک آرایش ریخته باشه ولی سیاهیش مونده باشه غسل باطل هست یا ن درسته مرج تقلید آقا وحید خراسانی پاسخ👇 سلام علیکم اگر مانع محسوب شود، غسل باطل است و لازم است پس از برطرف کردن مانع همان قسمت شسته شود و قسمت راست سپس قسمت چپ بدن از اول شسته شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠نشانه غرور امام هادى عليه‌السلام: إنَّ مِنَ الغِرَّةِ بِاللّه ِ أنْ يُصِرَّ العَبدُ عَلَى المَعصِيَةِ وَ يِتَمَنّى عَلَى اللّه ِ المَغفِرَةَ از نشانه‌هاى غرور نسبت به خدا آن است كه بنده، استـمرار و اصرار بر گنـاه داشـته باشد و در همان حال، آرزومند بخشايش الهى باشد. 📚 حياةالإمام على الهادى، ص ۱۶۴ ‌ ‌📣 ما را در نشر معارف الهی یاری کنید. ✅کانال پاسخگوئی به احکام شرعی و مباحث دینی @noorolaeme ✅ پیج اینستاگرام @noorolaeme ✅صفحه آپارات http://www.aparat.com/noorolaeme12
💠 غُسل اِرتماسی غسل ارتماسی به یکی از روش های زیر صحیح است: 1. تمام بدن را یکباره در آب فرو ببرد؛ به طوری که آب به همه جا برسد. 2. به تدریج زیرآب برود که در نهایت تمام بدن در آب قرار گیرد . 🔹 نکته: 1. در غسل ارتماسی باید مقدار آب به اندازه‌ای باشد که همه بدن را فراگیرد. ازاین‌رو زیر دوش حمام نمی‌توان غسل ارتماسی انجام داد. 2. غسل ارتماسی در استخر شنا (درحالی‌که شخص مایو به تن دارد) اگر مایو مانع رسیدن آب به بدن نباشد، صحیح است؛ اما اگر مانع باشد، باطل است.