هدایت شده از نهج البلاغه 🇮🇷🕊
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 میخوام یه کلید بدم که هر قفل رو تو عالم باز میکنه!
#منبر
#پدر_مادر
#ماه_رمضان
#امام_زمان
✅کانال منبرهای عالی 👇
http://eitaa.com/joinchat/2043084812Ca1368da7dc
هدایت شده از نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
🔹آیتالله حائری شیرازی🔹
🔸عالیجاه محمد🔸
آقای عالیجاه محمد* در آمریکا زندگی میکرد. او به صورت خاصی مسلمان شده. کتابی است به نام Black Nationalism که دربارۀ او مطالبی دارد. نویسندهاش «اسین آدام» است. من بخش از آن را ترجمه کردم؛ اما ساواک آن را بُرد.
عالیجاه محمد میگوید: ما دینِ درستی نداشتیم. زیر دست سفیدپوستها حالت بردگی داشتیم. یک تاجر عربی آمد بین ما. از او پارچه میخریدیم. گاهی به ما میگفت شما بیایید به دین اسلام. شما مسلمان بودید، مسیحیها شما را اینجا آوردند. دین اجدادیتان اسلام است. خلاصه با ما صحبت کرد و ما گروه اولی بودیم که به وسیله او مسلمان شدیم.
از او پرسیدیم اسمت چیست؟ گفت: من اسمم «فرد محمد» است. گفتیم از کجا هستی؟ گفت من از طایفه قریش عرب هستم. آمریکا در آینده ویران میشود، من میروم و بعد از ویران شدن آمریکا برمیگردم. من این مطلب را حدود سال 1975 میلادی خواندم و نَقلیات اسین آدام از او، شاید مربوط به 60-70 سال پیش است.
اینها به هیچ وجه رنگ ولایت طاغوت را نمیپذیرفتند. روش تربیتی او، فوق العاده است: مردم را جوری عاشق مسجد بار آورده که هرکسی گناهان خاصی کرده باشد، مجازاتش این است که مدتی حق ورود به مسجد ندارد. «کفر به طاغوت» و «رحماء بینهم» به شدت در بین اینها پررنگ است. انسان وقتی این کتاب را میخواند، تعجب می کند که این اسرار را از کجا به دست آوردهاند؟ به قول حافظ:
سر خدا که عارف زاهد به کس نگفت
در حیرتم که باده فروش از کجا شنید
——-
* رهبر مذهبی اهل آمریکا (م۱۹۷۵) و مرشد و معلمِ «مالکوم ایکس»، «لوئیس فراخان» و «محمد علی کلی»
@haerishirazi
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
30.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
صحبتهای «آیتالله میرباقری» درباره موضوع حجاب
@TasnimNews
هدایت شده از تحلیل سیاسی و جنگ نرم
.
♻️ با شما هستم که مخالف اجرای قانون درباره حجاب هستید، آیا برای این سؤال پاسخی دارید؟
🇮🇷 تحلیل سیاسی و جنگ نرم
http://eitaa.com/joinchat/1560084480C6ad9c44032
سالروز شهادت #شهید_کنت_لوکا_گائتانی_لاواتلی پسر سلطان شراب ایتالیا و رفیق صمیمی شهید مهدی (ادواردو) آنیلی که پس از گرویدن به اسلام و تشیع در دهه شصت مانند دوستش #ادواردو_آنیلی که او نیز پسر یک مولتی میلیاردر بود، توسط عوامل صهیونیستی چندسال بعد از ادواردو آنیلی به طرز مشکوکی شهادت رسید.
افسوس که از ماجرا و حتی نام این شهدای مظلوم بی خبریم!
📣 Edoardo&Luca Gaetan
۱۳ فروردین سالگرد شهادت "شهید کنت لوکا" دوست "شهید ادواردو آنیلی" است
🌷 شهید "لوکا" ایتالیایی که شیعه شده بود؛ مردی که از جهنم فساد به اسلام گروید.
✅ یک شب👈 "یک دختر بی بند و بار ایرانی" که مقیم لندن بود به ایتالیا میرود ساعت یک نیمه شب در فرودگاه
"لوکا" را میبیند و از او نشانی یک مسافر خانه را میپرسد. وقتی این "اشراف زاده ایتالیایی شیعه" متوجه میشود او ایرانی است به خاطر ارادتی که به ایرانی ها داشت وی را به قصر خود دعوت میکند.و اتاق خود را در اختیار وی میگذارد... دختر خود را برای همخوابگی با این ایتالیایی خوش تیپ و ثروتمند آماده میکند. اما هر چی صبر میکند... "لوکا" نزد او نمیآید. بعد از چند ساعت دنبال لوکا میگردد.👈 وقتی وارد اتاق "لوکا" میشود از تعجب خشک اش میزند!☀️ "لوکا" درحال خواندن نماز صبح بود و تصویر امام خمینی(ره) روی دیوار اتاقش جلوه میکرد …
❓"لوکا" که بود؟
🔴 "لوکا" از خانوادهای اشرافی و از دوستان "شهید مهدی ادواردو آنیلی" فرزند سوپر میلیاردر ایتالیایی و صاحب فیات و باشگاه فوتبال یوونتوس بود. پدر وی "مالک کارخانه بزرگ و قدیمی تولید مشروبات الکلی به نام مونتالچینو" Montalcino میباشد. کارخانهای که اینک به دست برادرش جلاسیو Gelasio Gaetani D’Aragona Lovatelli به همراه مراکز پورنو اداره میشود.
♦️ "لوکا" از زمان کودکی از دوستان "ادواردو آنیلی" بود. وی در سال ۱۹۸۸
به همراه "ادواردو آنیلی" به ایران آمد.
✅ یکی از دوستان "ادواردو" در جلسهای به مدت دو ساعت با "لوکا" در هتل آزادی صحبت میکند و این جلسه منجر به اسلام آوردن وی و پذیرش تشیع میشود، سپس به اتفاق هم به منزل آیتالله سید علی گلپایگانی واقع در یوسفآباد میروند و آنجا مراسم تشرف "لوکا" به تشیع برگزار میگردد.
☀️ "لوکا" در این سفر به همراه "ادواردو" به مناطق جنگی جنوب کشور سفر میکند…
✅ آقای قدیری ابیانه[سفیر آن زمان ایران در ایتالیا] روایت میکند:
"ادواردو" در آن سفر به من گفت که دوستش "لوکا" را تا مرز قبول اسلام آورده است، ولی نتوانسته او را مسلمان کند و درخواست کرد که با او صحبت کنم. در ملاقاتی در هتل آزادی تهران با او داشتم به این نتیجه رسیدم که او در کلیات اسلام مشکلی ندارد، اما عاملی باعث میشود که از پذیرش اسلام امتناع کند. با شناختی که از تبلیغات ایتالیا در مورد اسلام و حجاب و وضعیت زن در اسلام داشتم، متوجه شدم مشکل او فلسفه حجاب در اسلام است. لذا در این مورد با او صحبت کرده و فلسفه حجاب در اسلام.و قوانین در مورد "زن" را تشریح کردم. این مسئله برای "لوکا" که ازخانوادهای بود که از طریق پورنوگرافی و مشروبات الکلی به ثروت افسانهای دست یافته بود، بسیار جذاب بود و بلافاصله مسلمان و شیعه شد. اما قرار شد, اسلام آوردن خود را پنهان نماید
تا آسیبی به او نرسد...
🔴 اما سر انجام توسط همان باندی که "آنیلی" را به شهادت رساند به شهادت رسید.
#کتاب_خاطرات_دردناک
#ناصرکاوه
❇️ آری ایناناند که به قافله حسین (ع) رسیدند قافلهای که از قرن ها قبل ندای یاری میطلبد
شادی روح پاکش صلوات...
🔸#ناصرکاوه🔸
💬 #یادداشت_هفته | گامهای تحول برای پیشرفت
👈🏻 مروری بر مسئلهی تحول در بیانات رهبر انقلاب
🔺 محور اصلی سخنرانی نوروزی حضرت آیتالله خامنهای در حرم مطهر رضوی(ع) به مسئلهی تحول اختصاص داشت. به همین مناسبت، نشریه خط حزب الله در این یادداشت به بررسی ابعاد مسئلهی تحول براساس بیانات رهبرانقلاب پرداخته است.
🔺 تحول نیاز هر جامعه پویا
«هر جامعهی زنده و پویایی به تحوّل احتیاج دارد.» ۱۳۹۹/۳/۱۴، لذا «انقلاب اسلامی همچون پدیدهای زنده و بااراده، همواره دارای انعطاف و آمادهی تصحیح خطاهای خویش است، امّا تجدیدنظرپذیر و اهل انفعال نیست.» ۱۳۹۷/۱۱/۲۲ دلیل حرکت به سمت تحول این است که ما «در مواردی عقبگرد داشتیم، که این خیلی موضوع تأسّفبار و ناپسند و غیر قابل قبولی است، و برخلاف طبیعت انقلاب است. زنده ماندن انقلاب به این است که پیدرپی نوآوری داشته باشد، تحوّل داشته باشد.» ۱۳۹۹/۳/۱۴ از طرفی دیگر «مشکلات را با یک حرکت عادّی نمیشود برطرف کرد... باید نوآوری وجود داشته باشد و این کار باید انجام بگیرد. این جزو مسلّماتِ این دورهی از انقلاب است برای گام دوّم.» ۱۴۰۰/۲/۲۱
حال سوال مهم این است که تحول به چه معناست؟ در چه عرصههایی و چگونه باید انجام گیرد؟ چه آثار و نتایجی دارد؟
🔺 مراد از تحول تقویت انقلاب است
واژه «تحول» مانند بسیاری از واژگان دیگر، قابل تفسیر به معانی مختلف درست و غلط است؛ لذا باید منظور خود را از آن به صورت دقیق بیان کنیم تا مورد رهزنی دشمنان قرار نگیرد. تحول «عبارت است از تغییر بخشها و نقاط معیوب؛ چه در نظام اسلامی، چه در جامعهی ایرانی.» ۱۴۰۲/۱/۱ یعنی «ایجاد یک حرکت جهشی و جهادی» ۱۴۰۰/۲/۲۱ در نقطه مقابل، تحول مورد نظر دشمنان «عبارت است از تغییر هویّت جمهوری اسلامی.» ۱۴۰۲/۱/۱
🔺 تفاوت این دو معنا در این است که «تحوّلی که مورد نظر آنها است، تحوّل در اصلِ انقلاب است... یعنی تحوّل آنها به معنای ارتجاع است؛ برگشت به عقب. مفاهیم انقلابی را میخواهند نفی کنند.» ۱۴۰۰/۲/۲۱ منظور آنها «تبدیل مردمسالاریِ اسلامی به یک حکومت باب میل استکبار است.» ۱۴۰۲/۱/۱ اما «مراد ما از تحوّل، تحوّل برای تقویت انقلاب است.» ۱۴۰۰/۲/۲۱ غلط بودن منظور دشمنان واضح است؛ زیرا تحول اساساً ناظر به رفع عیوب و نقاط ضعف است؛ در حالی که تحول مدّ نظر آنها تغییر و دگرگونی در نقاط قوت است! در حالی که «در هر تحوّلی، روی این نقاط قوّت باید تکیه کرد، آنها را باید افزایش داد، نقاط قوّت را باید برجستهتر کرد و گستردهتر کرد، امّا در کنار اینها نقاط ضعفی هم وجود دارد. تحوّل، ناظر به تغییر نقاط ضعف است.» ۱۴۰۲/۱/۱
🔺 در عرصههای حکمرانی و سبک زندگی باید تحول انجام بگیرد
نکتهی دیگر اینکه تحوّل در چه عرصههایی باید انجام بگیرد؟ به طور کلی تحول باید «در همهی بخشهای اداری کشور و بخشهای حکمرانی کشور و همچنین در بخشهایی از سبک زندگی عمومی» ۱۴۰۰/۲/۲۱ انجام بگیرد که برخی از این بخشها اقتصادی، برخی فرهنگی و برخی اجتماعیاند. برای تحول باید کارهای زیر را انجام داد:
۱. در مسائل اقتصادی باید «مدیریّتها و فعّالیّتهای اقتصادی مورد نیاز مردم را به مردم بسپریم... بخشهای مهمّ اقتصاد باید در اختیار مردم باشد... دولت تصدّیگری را بایستی کم کند، نظارت را باید زیاد کند.»۱۴۰۲/۱/۱
۲. در مسئلهی نفت باید «بند ناف اقتصاد کشور را از نفت قطع کنیم؛ یعنی بتوانیم اقتصادِ بدون نفت را به وجود بیاوریم.» ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
۳. برای علاج تحریمها «بعضی از کشورهایی که تحریم شدند، وابستگی خودشان را به دلار قطع کردند، وضعشان بهتر شد... این کار را ما هم باید بکنیم.» ۱۴۰۲/۱/۱
۴. در مسئلهی مهار تورم «ما به رشد اقتصادی سریع و مستمر احتیاج داریم... مهار تورّم متوقّف است به افزایش تولید و افزایش تولید، دست مردم است؛ اگر چنانچه مردم اقدام کنند، همّت کنند، این کار عملی است.» ۱۴۰۲/۱/۱
۵ . در بخش قانونگذاری «گاهی در قانون بودجهی سالانه در مجلس، هزینههای قطعی تصویب میشود و درآمدهای غیر قطعی در مقابل آن قرار داده میشود؛ که این منجر میشود به کسری بودجه.» ۱۴۰۲/۱/۱ لذا باید «در زمینهی بودجهبندیهای دولتی، دولت و مجلس بودجه را جوری ببندند که به معنای واقعی کلمه ناظر به موضوع، ناظر به مسئله، ناظر به عملکرد باشد؛ به تعبیری «بودجهی عملیّاتی» [باشد].» ۱۳۹۹/۳/۱۴
۶. در مسئلهی نظام آموزشی باید «آموزشهای دانشگاهی و دبیرستانی را، حتّی دبستانی را، آموزشهای عمقی قرار بدهیم؛ عمقی، کاربردی، نه صرفاً حفظی؛ درسها و بحثهای فایدهمحور را مطرح بکنید.» ۱۳۹۹/۳/۱۴
۷. در مسئلهی آسیبهای اجتماعی مانند «مسئلهی تأمین عدالت، یا حلّ قطعی مشکلاتی مثل اعتیاد... یا در زمینهی مسائل خانواده به معنای واقعی کلمه باید تحوّل ایجاد کنیم.» ۱۳۹۹/۳/۱۴
🔍 ادامه👇
🔍 ادامه #یادداشت_هفته
همچنین «کشور ما بسرعت به سمت پیری دارد پیش میرود؛ این خبر خیلی دهشتناکی است... اینها را با تحوّل بایست انجام داد.» ۱۳۹۹/۳/۱۴
۸. در مسئلهی سبک زندگی مردم نیز «عادات غلطی در بین ما مردم وجود دارد که با اینها بایستی برخورد کرد. با نصیحت و توصیه و راهحلهای جزئی نمیشود کار کرد، یک کار تحوّلی لازم است.» ۱۴۰۰/۲/۲۱ این عادات غلط و عیوب بزرگ عبارتند از اسراف، مسابقهی تجمّل، ریختوپاشهای اشرافیگرانه، عدم تعصب دربارهی تولیدات داخلی، عدم اغماض و گذشت نسبت به یکدیگر.
🔺 اعتماد به نفس ملی و امیدآفرینی شرط ایجاد تحول است
نکتهی دیگر اینکه برای تحول به چند شرط مهم نیاز داریم:
۱. اعتماد به نفس ملّی. «ملّتی که اعتماد به نفس دارد، میتواند اقدامات تحوّلی را بخوبی به سرانجام برساند؛ مسئولان این ملّت هم جرئت میکنند که دم از تحوّل بزنند و اقدام به تحوّل بکنند.» ۱۴۰۲/۱/۱
۲. هوشیاری نسبت به نقاط قوت. «اگر هوشیار نباشیم، غافل باشیم، به عنوان تحوّل، به نام تحوّل ممکن است به نقاط قوّت خودمان ضربه بزنیم... اگر بخواهیم به نقاط قوّتمان ضربه وارد نشود، باید نقاط قوّت را بشناسیم.» ۱۴۰۲/۱/۱
۳. امید به آینده و افق روشن. «امیدآفرینی، خودفریبی نیست... ضعفها هم باید بیان بشود، اشکالی ندارد؛ امّا در کنار بیان ضعفها بایستی امیدآفرینی هم بشود، آینده و افق روشن در مقابل چشم قرار بگیرد و نشان داده بشود.» ۱۴۰۲/۱/۱
۴. تکیه بر پشتوانه فکری. «تحوّل صحیح احتیاج دارد به پشتوانهی فکری؛ یعنی هر حرکت بیپشتوانهی فکری را نمیشود تحوّل دانست.» ۱۳۹۹/۳/۱۴«تحوّل باید بر مبنای اصول و مبانی فکری اسلامی و دینی باشد؛ وَالّا اگر چنانچه تحوّل مبتنی بر یک مبنایی نباشد، تحوّل نیست، تذبذب و هرج و مرج است.» ۱۳۹۹/۴/۷
۵. نترسیدن از دشمنان. «یک شرط مهم برای ایجاد تحوّل، نترسیدن از دشمن و دشمنیها است... بالاخره هر اقدام مثبتی، هر کار مهمّی ممکن است یک عدّهای مخالف داشته باشد؛ مخالف، مخالفت میکند.» ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
۶. حوصله و صبوری. «تحوّل لزوماً یک حادثهی دفعی نیست؛ گاهی تحوّل تدریجاً انجام میگیرد؛ بیصبری نباید کرد. اگر چنانچه هدفگیری و نشانگیری درست انجام گرفته باشد و حرکت به معنای واقعی اتّفاق بیفتد، اگر چنانچه به هدفِ تحوّل هم دیر برسیم ایرادی ندارد؛ عمده این است که راه را برویم، حرکت را انجام بدهیم.» ۱۳۹۹/۳/۱۴
🔺 ایمان مردم سرمایه ارزشمندی برای قدرت تحول است
حال سوال مهم این است که در این تحول عظیم، از کدام نقطه قوت برای تغییر استفاده کنیم؟ در پاسخ باید گفت بهترین نقطه قوتی که میتواند نقاط ضعف را تغییر دهد «ایمان مردم» است. «یک حقیقتی در جمهوری اسلامی وجود دارد که هیچکس نمیتواند کتمان کند و آن قوی بودن بنیهی مردمی جمهوری اسلامی است؛ جمهوری اسلامی از لحاظ بنیهی مردمی انصافاً در دنیا بینظیر یا کمنظیر است.» ۱۴۰۱/۱۲/۴ مهم اینکه «این استحکام بنیهی نظام اسلامی، این قوّت بنیهی نظام اسلامی، استحکام درونی نظام اسلامی و ملّت ایران، ناشی از ایمان است. مردم ایران مردم مؤمنی هستند.» ۱۴۰۲/۱/۱
🔺 پیشرفتهای نظام و مردم در دهه های گذشته نیز «در سایهی ایمان به وجود آمده است، در سایهی احساس عزّت ملّی، در سایهی احساس نیاز به توان داخلی.» ۱۴۰۲/۱/۱ این مسئله آنقدر مهم است که دشمنان «میخواهند نرمافزار واقعی قدرت ملّیِ کشور را از دست ملّت بگیرند، بیاثر کنند؛ این نرمافزار عبارت است از ایمان مردم، ارزشهای دینی مردم، ارزشهای ملّی مردم، اعتقادهای مردم.» ۱۴۰۲/۱/۱ لذا در این تحول عظیم «ایمان ملّی خیلی سرمایهی ارزشمندی است؛ حفظ ایمان ملّی، یکی از این سرمایهها است که به مردم ارتباط پیدا میکند.» ۱۴۰۰/۱۲/۱۹ همین ایمان مردم است که آنها را به مشارکت در اقتصاد، انجام کارهای تولیدی، مصرف کالای داخلی، دوری از اسراف و تجمل گرایی، دوری از دو قطبی های کاذب و... میکشاند.
🔖 منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزبالله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حوصله و نشاط دعا کردن
✏️ حضرت آیتالله خامنهای: گاهی حال دعا از انسان گرفته میشود. این، علامتِ بدی است. اگر دیدیم در وقت دعا، در وقت تضرّع و در وقت توجه و تقرّب، هیچ نشاط و حوصله دعا نداریم، علامتِ خوبی نیست. البته درستش هم میشود کرد. انسان میتواند با توجّه، با التماس و با خواستن، حال دعا را به طور جدّی از خدا بگیرد
📲رسانه KHAMENEI.IR به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، گزیدهای از صوت بیانات رهبر انقلاب درباره دعا را در قالب مجموعه #لحظههای_استجابت منتشر میکند.
⭐️ #بهار_معنویت
💻 Farsi.Khamenei.ir
10.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📝خدا عمری گناه کردم!
🎙زنده یاد حاج فیروز زیرک کار
👌امام رضا(ع): اگردیدید کسی اهل نماز و روزه است، گناه نمیکند و کارهای خوب انجام میدهد، عجله نکن، گولش را نخور، ممکن است عُرضۀ گناه کردن نداشته باشد...
اگرکسی عرضۀ گناه کردن داشت، اما گناه نمیکرد، آرام باش، فریب نخور، ممکن است گناهی را ترک میکند، اما مرتکب گناه دیگر میشود...
زیرا شهوات مردم مختلف است؛ یکی شهوت مال دارد، اما شهوت جنسی ندارد، یکی شهوت جنسی دارد، اما حرام نمیخورد...
اگرکسی هیچ گناهی نکرد، عجله نکن، گولش را نخور، ممکن است عقل درستی نداشته باشد...
اگر کسی عقل درست و حسابی هم داشت، فریب نخور، ببین آیا هوای نفسش مسلط بر عقلش است، یا عقلش مسلط بر هوای نفسش است؟
مانند کسیکه حبّمقام دارد، ناگهان با یک هوس و هوای حبّمقام، کلّ مراتب ایمانی قبلش را نابود میکند...
وقتی به چنین آدمی میگویی: «إتَّقِ الله» از خدا بترس، ناراحت میشود. «اَخَذَتهُ العِزَّه» به غرورش برمیخورد، میگوید «به من میگویی با تقوا باشم؟ تا حالا کسی از من گناه ندیده!!!»
اینها دیگر آدم هم نمیشوند و دچار لعن و نفرین خداوند میشوند
👌امام رضا(ع) : رَحِمَ اللّه ُ عَبْدا اَحیا اَمْرَنا … یَتَعَلَّمُ عُلومَنا وَ یُعَلِّمُهَا النّاسَ، فَاِنَّ النّاسَلَوْ عَلِموا مَحاسِنَ کَلامِنا لاَتَّبَعونا
رحمت خدا بر بنده اى که امر ما را زنده کند، دانش هاى ما را فرا گیرد و به مردم بیاموزد. اگر مردم زیبایى هاى سخنان ما را مى دانستند از ما پیروى مى کردند
👌امام رضا (ع) میفرماید: من کان منا و لم یطع الله فلیس منا
هر کس خودش را از ما بداند و خدا را اطاعت نکند از ما نیست!
53.mp3
4.73M
🌿🌿 تفسیر صوتی آیه ۵۳ سوره یوسف از جزء سیزدهم قرآن کریم توسط استاد قرائتی🌿🌿
وَمَا أُبَرِّئُ نَفْسِي إِنَّ النَّفْسَ لَأَمَّارَةٌ بِالسُّوءِ إِلَّا مَا رَحِمَ رَبِّي إِنَّ رَبِّي غَفُورٌ رَّحِيمٌ
ﻣﻦ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﺯ ﮔﻨﺎﻩ ﺗﺒﺮﺋﻪ ﻧﻤﻰ ﻛﻨﻢ ; ﺯﻳﺮﺍ ﻧﻔﺲ ﻃﻐﻴﺎﻥ ﮔﺮ ، ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺑﻪ ﺑﺪﻱ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻣﻰ ﺩﻫﺪ ﻣﮕﺮ ﺯﻣﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭم ﺭﺣﻢ ﻛﻨﺪ ; ﺯﻳﺮﺍ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭم ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺁﻣﺮﺯﻧﺪﻩ ﻭ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ ﺍﺳﺖ .(٥٣)