هدایت شده از عباس
23.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپانه
❌#اعتراف_قاتل_در_مترو !!
من هم توی قتل شهید شریکم! اما دستگیرم نمیکنن!!!😳😭
حتما ببینید
سهم ما از این خون چیه!؟
#حمیدرضا_الداغی
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸قدرت معلم🔸
بعد از شهادت امام حسین (ع) ظاهراً به معاویةبن یزید پیشنهاد خلافت کردند و قبول نکرد. گفت: «تا علی بنالحسین هست، من سزاوار این کار نیستم؛ حق با آنها است». ناراحت شدند و تحقیق کردند که چرا اینطور گفت و آبروی ما را برد؟ چرا این فردی که ما گذاشتم سخنرانی کند چنین گفت؟ به اینجا رسیدند که معلم مکتبدار او، عمر القصوص، یک شیعه بوده و او از همان طفولیت برای معاویه بن یزید همهچیز را گفته و جریانات را به اطلاعش رسانده است.
عمر القصوص را گرفتند. گودالی کندند و زنده زنده او را خاک کردند، که چرا فرزند یزید را اینطوری تغییر دادهای. زنده بهگور کردن او چه نتیجهای داد؟ قبل از آنکه عمر القصوص را زنده بهگور کنند او بنیامیه را زنده به گور کرده بود. قدرت معلم این است که برخلاف جریان محیط میتواند شنا کند، فرزند را برخلاف خواست پدر و مادر میتواند جهت دهد. من به آن معلمی که شاگردان او فرزندان خانوادههایی هستند که اهل انقلاب نیستند میگویم که: شما مأیوس نباشید که از این فرزندان، جوانانی انقلابی و قاطع بسازید. شما میتوانید مثل عمر القصوص تعلیم بدهید و شاگردانتان را متعهد و انقلابی بار بیاورید.
#روز_معلم
@haerishirazi
هدایت شده از KHAMENEI.IR
45.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 فیلم کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در #دیدار_معلمان
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از به سوی مسجد طراز انقلاب اسلامی
💠"یک نکته دیگر تشویق دانش آموزان به حضور در مراکزی است که آن مراکز برکت آفرین است، نور آفرین است؛ مثل #مساجد ، مثل هیئت ها.
🌺 به تجربه ثابت شده است که جوانی که با #مسجد سروکار دارد و ارتباط دارد خیرش بیشتر به جامعه می رسد.
🔺یعنی احتمالش بیشتر است نه این که منحرف نمی شود آدم جوان یا غیرجوان #مسجدی، چرا همه احتمالات وجود دارد لکن این زمینه یک زمینه بسیار باارزشی است."
🎙رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با معلمان ؛ ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
📝باما در ارتباط باشید
@Masjede_tarazz
🕌به سوی مسجد طراز انقلاب اسلامی
https://eitaa.com/joinchat/1486356499C16e44b4639
هدایت شده از شاه سلام علیک ؛ حسین سلام علیک
غرق عصیانم ولی پای تو گیرم لااقل
عاشق روی تو ای ماه منیرم لااقل
تا مسیر عاشقی سمت خراسان شماست
من هم از آوارگان این مسیرم لااقل
کاشکی می شد که یک ساعت نشانِ خدمتِ
خادمان افتخاری را بگیرم لااقل
گر نشد توفیق تا من کشته ی عشقش شوم
دلخوشم از اینکه بر عشقش اسیرم لااقل
ساکن صحن رضا بودن اگر ممکن نشد
کاش می شد در رواق او بمیرم لااقل
من ندارم جز گدایی بر درش سرمایه ای
باز هم شکرانه دارد من فقیرم لااقل
وعده داده در سه جا آید به دیدارم رضا
می شود در روز محشر دستگیرم لااقل
تا ابد این حیدری بودن برای ما بس است
هر که هستم عبد مولای غدیرم لااقل
شد علی نامش که جاویدان شود یاد علی
عمر ما خورده گره با یاد اولاد علی
#نـوكــر_نـوشـت:
#یا_امـام_رضـا
حال شیرین زیارتنامه خواندن درحرم
میکشاندسوی #مشهد عاقبت فرهادرا
#صلی_الله_علیک_ياسيدناالمظلوم_يااباعبدالله_الحسين
سلام عليكم و رحمة الله، صبحتون بخير، #چهارشنبتون_امام_رضایی
#به_یاد_شهید_مدافع_حرم_علیرضا_مرادی
#اللهم_صل_علی_محمد_و_آل_محمد_و_عجل_فرجهم
🌸ســــلام
🌱صبح بخیر
🌸آرزو مـی کنم
🌱درایـن روز زیبـا
🌸دلتـون پـراز محبت
🌱روزتـون پُـراز رحمت
🌸زندگیتون پـر از بـرکت باشه
✾࿐༅🍃🌸🍃༅࿐✾
🌏کانال سلام صبح بخیر
👇
https://eitaa.com/TOLUESOBH
9 (1).mp3
4.13M
🎤 تفسیر صوتی آیه ۹ سوره هود توسط استاد قرائتی 🎤
وَلَئِنْ أَذَقْنَا الْإِنسَانَ مِنَّا رَحْمَةً ثُمَّ نَزَعْنَاهَا مِنْهُ إِنَّهُ لَيَئُوسٌ كَفُورٌ
ﻭ ﺍﮔﺮ ﺍﺯ ﺳﻮﻱ ﺧﻮﺩ ﺭﺣﻤﺘﻲ [ ﭼﻮﻥ ﺳﻠﺎﻣﺘﻲ ، ﺛﺮﻭﺕ ، ﺍﻭﻟﺎﺩ ﻭ ﺍﻣﻨﻴﺖ ] ﺑﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﭽﺸﺎﻧﻴﻢ ، ﺳﭙﺲ ﺁﻥ ﺭﺍ [ ﺑﻪ ﻋﻠﺘﻲ ﺣﻜﻴﻤﺎﻧﻪ ] ﺍﺯ ﺍﻭ ﺳﻠﺐ ﻛﻨﻴﻢ [ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺁﻳﻨﺪﻩ ﺯﻧﺪﮔﻲ ] ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻧﻮﻣﻴﺪ ﺷﻮﻧﺪﻩ ﻭ [ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻧﻌﻤﺖ ﻫﺎﻳﻲ ﻛﻪ ﺩﺍﺭﺍ ﺑﻮﺩ ] ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻛﻔﺮﺍﻥ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﺍﺳﺖ .(٩)
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم
باسلام وادب خدمت باسعادت عزیز وتبریک روزمعلم وبزرگداشت یادوخاطره استاد شهید مطهری
روز چهارشنبه همه بزرگواران وتوفیق سلامتی وعمرباعزت
یاحی یاقیوم
*ویژگیهای اخلاقی و شخصیتی معلم موفق*
*دوبال ترقی و پیشرفت*
تعلیم و تربیه دو بال ترقی و پیشرفت می باشند و بدون نظام شایسته ی آموزشی – تربیتی، نمی توان به جایگاهی از رشد و شکوفایی رسید. آموزش اساسی و زیربنایی نیازمند معلمی است که راز و رمز تعلیم و تربیه را بداند وخودش الگوی تربیتی برای متعلمین باشد و خود را به صفاتی ارزشمندی بیاراید تا بتواند بر دانش آموزان اثر مثبت گذاشته و نتایج مطلوبی به دست آورد.
مربیان و معلمین شایسته
از آن جای که جامعه ما نیاز مبرمی به مربیان و معلمین شایسته و والا دارد بر آن شدم تا ویژگی های یک معلم موفق را تهیه کرده و خدمت خواننده های گرامی به ویژه معلمین دلسوز تقدیم نمایم، امید است معلمین ما به این صفات آراسته شده والگوی عملی از خوبی ها وفضایل را به دانش آموزان ارایه دهند.
الگوی عملی از اخلاق انسانی
• معلم موفق به آنچه می داند و به دیگران توصیه می کند، عمل نموده و الگوی عملی از اخلاق انسانی را به دانش آموزان تقدیم می نماید؛ چون عملکرد معلم زیر نظر دانش آموز قرار دارد که اگر خدای نخواسته خلاف گفته اش مرتکب عملی گردد، دیگر ارزش معلم بودن را از دست داده و هرگز کسی به اندرزهایش گوش فرا نخواهد داد.
وقار وسنگینی معلم
• معلم موفق وقار و سنگینی دارد، به بهانه انس گرفتن و جذب متعلمین از خود حرکاتی بروز نمی دهد که به وقارش صدمه برساند و سخنانی را به زبان نمی آورد که موجب شرمساری او گردد تا دانش آموزان احساس نکنند که معلم سبک و کم ارزش شده است.
بین تشویق و تنبیه توازن
• معلم موفق بین تشویق و تنبیه توازن ایجاد می کند؛ چون می داند، تشویق و علاقه مند ساختن دانش آموز برای تعلیم و تربیه شایسته، اصل است و تنبیه آخرین علاج و به منزله عملیات جراحی می باشد. لذا معلم موفق نزد خودش معیارهای وضع می کند که چه کارها و فعالیت های سزاوار تشویق و ترغیب اند و چه اشتباهاتی قابل تنبیه و چه خطاهای موجب عفو و بخشش می باشند و با در نظر داشت این معیار ها با دانش آموز تعامل می کند تا بعد از برخورد، پشیمان نشده و از متعلم معذرت نخواهد.
خوبیها و فضایل رشد یافته
• معلم موفق خوبی ها را آشکارنموده و بدی ها و عیب ها را می پوشاند تا خوبیها و فضایل رشد یافته و همه گانی شود و عیب ها و بدیها را پنهان می کند تا در نطفه خفه شده و هرگز به بیرون سرایت نکند، تا محیط تعلیمی از لوث بدی ها پالایش یابد، این به معنی سهل انگاری نسبت به بدی ها نیست؛ بلکه برای این است که بدی ها را بدون افشاگری نابود سازد.
تصحیح اشتباهات
بهترین خطاکاران توبه کننده گان
• معلم موفق شاگردان را به عنوان انسان قبول دارد و می داند که انسان طبیعتاً دچار گناه و خطا می شود بهترین خطاکاران توبه کننده گان اند؛ لذا هرگاه شاگرد مرتکب خطای گردید و پشیمان شده و معذرت خواهی کرد، می بخشد.
محاسبه و ارزیابی
• معلم موفق خود را ارزیابی و محاسبه می کند که آیا درس را آن طوری که لازم است ارایه کرده و آیا تعاملش با دانش آموزان عاقلانه و خدا پسندانه بوده و یا با عصبانیت و پرخاشگری همه متعلمین را آزرده خاطر ساخته و فضای معنوی صنف را با محیط ناهنجاری مبدل ساخته است که این ارزیابی منجر به ایجاد تغییر در رفتارش می گردد.
روحیه ی انتقاد پذیری
• معلم موفق روحیه ی انتقاد پذیری دارد زیراتا انتقاد سالمی نباشد، اصلاحات به وجو.د نمی آید و معلم بسیار نیازمند است، تا انتقاد های سالم متعلمین، معلمین و اعضای اداری و تدریسی مکتب را با سعه صدر بشنود و به فکر تغییر در کاستی هایش باشد.
صبر و تحمل پذیری بالا
• معلم موفق از صبر و تحمل پذیری بالای برخوردار می باشد؛ چون با انسان های متفاوتی مواجه است و شاید خیلی اشتباهاتی از طرف دانش آموزان صورت گیرد که بدون تحمل و شکیبایی نمی شود به درس و تعلیم ادامه داد.
بهبود وضعیت آموزشی- تربیتی
• معلم موفق به خداوند توکل می کند و تمام تلاش خود را به منظور بهبود وضعیت آموزشی- تربیتی به کار برده و نتیجه را به خدا واگذار می کند.
التماس دعا
هدایت شده از محرمانه
📍قدرت نمایی جدید ارتش ایران در دریای عمان
🔸️نیروی دریایی ارتش ایران دیروز در دریای عمان یک نفتکش با پرچم جزایر مارشال که نفت خام برای یک پالایشگاه آمریکایی در هیوستون تگزاس حمل می کرد را از طریق هلی برن توقیف نمود.
🔸️ایران میگوید این نفتکش ( که advantage sweet نام دارد ) با یک شناور ایرانی برخورد نموده که منجر به مفقود و مجروحیت شماری از شهروندان این کشور شده و به همین علت آن را توقیف کرده است.
🔸️نیروی دریایی آمریکا نیز اعلام کرد که پس از توقیف این نفتکش بوسیله یک فروند هواپیمای گشت دریایی P8 بر فراز منطقه به شناور و بالگرد ایرانی هشدار داده اما نتوانسته مانع از عملیات ایرانی ها شود .
🔸️در این خصوص ذکر چند نکته ضروری است؛
1️⃣ آمریکا حتی قادر به محافظت و جلوگیری از توقیف نفتکش های خود در برابر نیروهای دریایی ایرانی نیست ، آنگاه چگونه مدعی بود می تواند از کشورهای منطقه در برابر جمهوری اسلامی محافظت کند ؟
🔸️این نفتکش متخلف در واقع در اجاره ایالات متحده بود و توقیف آن، حمله مستقیم به منافع شرکت های تجاری آمریکایی است، اما ارتش آمریکا جز هشدار نتوانست کار بیشتری انجام دهد.
2️⃣ این توقیف بلافاصله پس از برخورد نفتکش آمریکایی با شناور ایرانی انجام گرفت که حاکی از آماده بودن یگان های دریایی ایران و سرعت عمل آنها در پاسخ به تحولات آنی و فوری است که پیام های تاکتیکی و عملیاتی مهمی در خود دارد.
3️⃣ توقیف این کشتی اگرچه به علت یک تخلف دریایی بود، اما میتواند پاسخی به ارسال زیردریایی اتمی آمریکا به خلیج فارس که حامل موشک های کروز بود ، نیز باشد.
🔸️ایران با این کار آمریکا را به سخره گرفت و نشان داد هرگاه منافع ملی خود را در خطر ببیند، کشتی های تجاری و محموله های آمریکایی نیز مصونیت نخواهند داشت.
🔸️همچنین خبر توقیف این نفتکش دیشب به طور جدی و محسوس توسط رسانه های پرمخاطب دنیا نشر داده شد .
4️⃣ کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بعد از توافقات اخیرشان با ایران ، احساس امنیت و آرامش بیشتری می کنند و ایران نیز سعی دارد به آنها بفهماند که حضور ایالات متحده منشاء ناامنی در منطقه است و کشورهای حاشیه خلیج فارس قادرند خود امنیت این شاخاب و ایضا دریای عمان را تامین کنند.
📌در پایان باید گفت ایران با این اقدام بار دیگر یک مانور قدرت در دریای عمان را به نمایش گذاشت و برای اولین بار در سالهای اخیر محموله نفتی با مقصد آمریکا را توقیف کرد و این پیام را مخابره کرد که می تواند بر مبنای منافع ملی خود تصمیم بگیرد و در راستای حفاظت از شناورهای ایرانی و حراست شهروندانش، با آمریکا نیز تعارف ندارد و نظامیانش نیز در جهت ماموریت های محوله آمادگی لازم را دارند.
🔸️مقامات رسمی آمریکا در ساعات اخیر به شدت این اقدام را محکوم کردند، ولی به نظر نمی رسد بیش از مواضع رسمی و تریبونی ، عمل خاصی انجام دهند./علیرضا تقوینیا
@secret_file
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 هشدار ترامپ از نابودی قریب الوقوع اسرائیل توسط ایران
🔹 «با مدیریت دموکراتها اسرائیل نابود میشه، چرا که ایران به سلاح هستهای دست پیدا میکنه و بعدش اسرائیل رو از بین میبره. اونا (ایرانیها) از این سلاح استفاده خواهند کرد. من مبارزه میکنم (برای ریاست جمهوری) چون گزینه دیگهای نداریم.»
.:
#معدن #جواهرات #قیمتی را دریابید ..
رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای دیروز در دیدار معلمان، آنها را پرورشدهندگان جواهر قیمتی «نسل نوجوان و جوان» و معماران آینده کشور خواندند.
این تعبیر بلند و خطاب قرار دادن معلمان به عنوان سربازان گمنام نظام اسلامی، از یک سو قدردانی از جایگاه و زحمات و ایثار معلمان و از سوی دیگر نشان از اهمیت و ارزش نظام آموزشی و تعلیم و تربیت در ساخت و پیشرفت کشور است. براساس همین جایگاه و نقش مهم است که رهبرمعظم انقلاب وامام امت در دیدار روز گذشته بار دیگر به یک آسیبشناسی دقیق و کارشناسانه از مشکلات و موانع پیش روی نظام تعلیم و تربیت پرداختند که هر کدام در جای خود و مستقلاً نیازمند واکاوی و پیگیری است.
موارد و هشدارهایی همچون تبعات کمتوجهی آسیبزا به مدارس دولتی از جمله تضعیف عدالت اجتماعی، اثر منفی بیثباتی در مدیریت آموزش و پرورش طی سالهای اخیر تا امروز، غفلت از مهارتآموزی و گسترش آموزشهای فنی و حرفهای، اجرا نشدن درست و کامل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، کمبود معلم متعهد و کارآمد بهدلیل سرمایهگذاری ناکافی بر روی تقویت زیرساختها و ظرفیتهای دستگاههای تربیت معلم، لزوم توجه به تألیف جذاب، بهروز و مبتکرانه کتابهای درسی همراه با گنجاندن مفاهیم اسلامی و معرفی مفاخر اسلامی و ایرانی، یادآوری خطای راهبردی برخی از مسئولین در گذشته از طریق کوچکانگاری و مزاحم و مصرفکنندهِ بیفایده دانستن آموزش و پرورش و تلاش و پیشنهاد ویرانگر برای خصوصیسازی و جدا کردن آموزش و پرورش از دولت در گذشته، لزوم نظارت مستمر آموزش و پرورش بر مدارس غیردولتی و موارد و تذکرات دیگری که یقیناً توجه، عبرتآموزی و تلاش برای عمل به آنها آثار و برکات فراوانی خواهد داشت.
اما گذشته از بخشهایی از بیانات و ارشادات دیروز رهبرمعظم انقلاب امام خامنه ای که مخاطب آن معلمان و کادر آموزشی مدارس هستند و در جای خود عمل به آنها مهم و گرهگشاست، مخاطب بخش عمده این تذکرات و آسیبشناسی دقیق، مدیران ردههای مختلف کشور و مسئولان ارشد به خصوص در دولت، مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند.
مطالبه حضرت امام خامنه ای و بیان تذکراتی درخصوص کارهای مغفول واقعشده یا پیمودن مسیرهای اشتباه و خسارتبار در حوزه سیاستگذاریهای آموزش و پرورش به این معنی است که باید در اسرعوقت نسبت به جبران آنها اهتمام ورزید، چراکه در بسیاری از امور تا زمانی که بهصورت پایهای و از سطح مدارس کار اصولی صورت نگیرد، مشکلات بعدی در جامعه رفع نخواهد شد و مشکلات جدیدی نیز به آنها اضافه خواهد شد.
امام حکیم جامعه در همین خصوص با اشاره به اتفاقنظر بسیاری از صاحبنظران و کارشناسان بر محور بودن مدرسه برای گرهگشایی از مشکلات کشور، فرمودند: «همانگونه که این متخصصان میگویند، اگر در ۲۰ سال قبل به موضوع مدرسه رسیدگی کرده بودیم امروز بسیاری از مشکلات وجود نداشت؛ بنابراین چاره کار در برنامهریزی صحیح و همت جدی برای اصلاح مدرسه است و همه مسئولان، تصمیمسازان، تصمیمگیران و آحاد مردم باید اهمیت حیاتی دستگاه آموزش و پرورش را درک کنند.»
حال باید دید مسئولان مخاطب این تذکرات و فراخوانده شده برای برنامهریزی صحیح و همت به خرج دادن در مسیر اصلاح نقصها و اشتباهات و کمکاریهای مرتبط با نظام تعلیم و تربیت، اینبار بهطور کامل سنگینی وظایف خود در این زمینه را درک میکنند؟
آیا نگاه مصرفکننده بودن آموزش و پرورش جای خود را به این نگاه درست خواهد داد که «تامین نیاز و بودجه مناسب برای نظام تعلیم و تربیت هزینه نیست بلکه سرمایهگذاری است»؟ آیا بساط ملموس بیعدالتی آموزشی منجر به بیعدالتی اجتماعی و شکاف رو به رشد آموزش و پرورش طبقاتی که نگرانی بهحق دانشآموزان و خانوادهها و رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای و سایر دلسوزان را در پی داشته است با تدبیر و احساس وظیفه مسئولان ، جای خود را به برابری و توزیع عادلانه امکانات و فرصتها خواهد داد؟ آیا ورود به موقع مسئولان میتواند فضای مدارس و فرهنگ و سرمایههای ارزشمند کشور را از چنگ مافیای کنکور و برخی موسسات و انتشاراتیهای متمول و سیریناپذیر نجات دهد؟
آیا این بیثباتی عجیب و تغییر مکرر و زیان بار وزرا در یک دهه گذشته تاکنون که به تعبیر امام امت، گاهی تغییر معاونان، مدیران میانی و حتی مدیران مدارس را هم درپی میآورد و از این شاخه به آن شاخه پریدنها جای خود را به مدیریت با ثبات، کارآمد و مبتنی بر اسناد راهبردی و سند تحول و نقشه مترقی گام دوم پیشرفت خواهد داد؟
بیشک هرگونه تعلل و کمکاری و پرداختن به حواشی به جای عمل به وظایفی همچون رفع مشکلات آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت از سوی مسئولان، گناهی نابخشودنی است که آینده کشور را تهدید میکند.
حوادث ماههای گذشته در ایام اغتشاشات و حتی ماجرای به اصطلاح مسمومیت و بدحالی دانشآموزان در برخی مدارس