.:
#معدن #جواهرات #قیمتی را دریابید ..
رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای دیروز در دیدار معلمان، آنها را پرورشدهندگان جواهر قیمتی «نسل نوجوان و جوان» و معماران آینده کشور خواندند.
این تعبیر بلند و خطاب قرار دادن معلمان به عنوان سربازان گمنام نظام اسلامی، از یک سو قدردانی از جایگاه و زحمات و ایثار معلمان و از سوی دیگر نشان از اهمیت و ارزش نظام آموزشی و تعلیم و تربیت در ساخت و پیشرفت کشور است. براساس همین جایگاه و نقش مهم است که رهبرمعظم انقلاب وامام امت در دیدار روز گذشته بار دیگر به یک آسیبشناسی دقیق و کارشناسانه از مشکلات و موانع پیش روی نظام تعلیم و تربیت پرداختند که هر کدام در جای خود و مستقلاً نیازمند واکاوی و پیگیری است.
موارد و هشدارهایی همچون تبعات کمتوجهی آسیبزا به مدارس دولتی از جمله تضعیف عدالت اجتماعی، اثر منفی بیثباتی در مدیریت آموزش و پرورش طی سالهای اخیر تا امروز، غفلت از مهارتآموزی و گسترش آموزشهای فنی و حرفهای، اجرا نشدن درست و کامل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، کمبود معلم متعهد و کارآمد بهدلیل سرمایهگذاری ناکافی بر روی تقویت زیرساختها و ظرفیتهای دستگاههای تربیت معلم، لزوم توجه به تألیف جذاب، بهروز و مبتکرانه کتابهای درسی همراه با گنجاندن مفاهیم اسلامی و معرفی مفاخر اسلامی و ایرانی، یادآوری خطای راهبردی برخی از مسئولین در گذشته از طریق کوچکانگاری و مزاحم و مصرفکنندهِ بیفایده دانستن آموزش و پرورش و تلاش و پیشنهاد ویرانگر برای خصوصیسازی و جدا کردن آموزش و پرورش از دولت در گذشته، لزوم نظارت مستمر آموزش و پرورش بر مدارس غیردولتی و موارد و تذکرات دیگری که یقیناً توجه، عبرتآموزی و تلاش برای عمل به آنها آثار و برکات فراوانی خواهد داشت.
اما گذشته از بخشهایی از بیانات و ارشادات دیروز رهبرمعظم انقلاب امام خامنه ای که مخاطب آن معلمان و کادر آموزشی مدارس هستند و در جای خود عمل به آنها مهم و گرهگشاست، مخاطب بخش عمده این تذکرات و آسیبشناسی دقیق، مدیران ردههای مختلف کشور و مسئولان ارشد به خصوص در دولت، مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند.
مطالبه حضرت امام خامنه ای و بیان تذکراتی درخصوص کارهای مغفول واقعشده یا پیمودن مسیرهای اشتباه و خسارتبار در حوزه سیاستگذاریهای آموزش و پرورش به این معنی است که باید در اسرعوقت نسبت به جبران آنها اهتمام ورزید، چراکه در بسیاری از امور تا زمانی که بهصورت پایهای و از سطح مدارس کار اصولی صورت نگیرد، مشکلات بعدی در جامعه رفع نخواهد شد و مشکلات جدیدی نیز به آنها اضافه خواهد شد.
امام حکیم جامعه در همین خصوص با اشاره به اتفاقنظر بسیاری از صاحبنظران و کارشناسان بر محور بودن مدرسه برای گرهگشایی از مشکلات کشور، فرمودند: «همانگونه که این متخصصان میگویند، اگر در ۲۰ سال قبل به موضوع مدرسه رسیدگی کرده بودیم امروز بسیاری از مشکلات وجود نداشت؛ بنابراین چاره کار در برنامهریزی صحیح و همت جدی برای اصلاح مدرسه است و همه مسئولان، تصمیمسازان، تصمیمگیران و آحاد مردم باید اهمیت حیاتی دستگاه آموزش و پرورش را درک کنند.»
حال باید دید مسئولان مخاطب این تذکرات و فراخوانده شده برای برنامهریزی صحیح و همت به خرج دادن در مسیر اصلاح نقصها و اشتباهات و کمکاریهای مرتبط با نظام تعلیم و تربیت، اینبار بهطور کامل سنگینی وظایف خود در این زمینه را درک میکنند؟
آیا نگاه مصرفکننده بودن آموزش و پرورش جای خود را به این نگاه درست خواهد داد که «تامین نیاز و بودجه مناسب برای نظام تعلیم و تربیت هزینه نیست بلکه سرمایهگذاری است»؟ آیا بساط ملموس بیعدالتی آموزشی منجر به بیعدالتی اجتماعی و شکاف رو به رشد آموزش و پرورش طبقاتی که نگرانی بهحق دانشآموزان و خانوادهها و رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای و سایر دلسوزان را در پی داشته است با تدبیر و احساس وظیفه مسئولان ، جای خود را به برابری و توزیع عادلانه امکانات و فرصتها خواهد داد؟ آیا ورود به موقع مسئولان میتواند فضای مدارس و فرهنگ و سرمایههای ارزشمند کشور را از چنگ مافیای کنکور و برخی موسسات و انتشاراتیهای متمول و سیریناپذیر نجات دهد؟
آیا این بیثباتی عجیب و تغییر مکرر و زیان بار وزرا در یک دهه گذشته تاکنون که به تعبیر امام امت، گاهی تغییر معاونان، مدیران میانی و حتی مدیران مدارس را هم درپی میآورد و از این شاخه به آن شاخه پریدنها جای خود را به مدیریت با ثبات، کارآمد و مبتنی بر اسناد راهبردی و سند تحول و نقشه مترقی گام دوم پیشرفت خواهد داد؟
بیشک هرگونه تعلل و کمکاری و پرداختن به حواشی به جای عمل به وظایفی همچون رفع مشکلات آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت از سوی مسئولان، گناهی نابخشودنی است که آینده کشور را تهدید میکند.
حوادث ماههای گذشته در ایام اغتشاشات و حتی ماجرای به اصطلاح مسمومیت و بدحالی دانشآموزان در برخی مدارس
که مانور
و جنگ روانی شدید رسانههای معاند برای به تعطیلی کشاندن مدارس را نیز در پی داشت، نشان داد که دشمن و عقبههای داخلیاش برای مدارس و دانشآموزان برنامه دارند و این وظیفه مسئولان و مدیران کشور را بیشتر میکند.
از سوی دیگر، یکی از مهمترین کمبودها و شدیدترین نیازها که در سالهای اخیر در بسیاری از مدارس مورد کمتوجهی قرار گرفته است مسئله امور تربیتی و پرورشی و ترجیح دادن و سبقت گرفتن آموزش بر پرورش است آن هم در شرایطی که روزبهروز جولان شبکههای اجتماعی و برنامهریزی هدفمند دشمن برای اثرگذاری بر ذهن و روح دانشآموزان ایرانی بیشتر میشود.
این بخش شاید یک از مهمترین بخشهای بیانات دیروز رهبرمعظم انقلاب وامام امت بود که فرمودند: «برنامههای پرورشی باید در مدرسه دیده بشود، در مدارس خبر چندانی نیست. باید امور پرورشی امتداد داشته باشد تا داخل مدارس. بسیاری از مدارس معاون پرورشی ندارند، مسئول پرورشی ندارند. باید حتماً تأمین بشود. باید کار پرورشی جذّاب باشد. بچهها را فراری نباید داد. باید جوری باشد که بچهها به طرف او جذب بشوند. تقویت و هویت ملی، تقویت عشق به میهن، تقویت پرچم ملی، تعلیم سبک زندگی اسلامی و ایرانی اینها در شمار اصلیترین کارهایی است که بایستی انجام بدهیم.»
حضور 12 ساله دانشآموزان از کودکی تا جوانی در بطن نظام تعلیم و تربیت کشورمان فرصت ناب و بینظیری است که نباید صرفاً به امور درسی متعارف اختصاص یابد و در کنار توجه به تعلیمات درسی باید با شیوههای نوین، جذاب، اقناعکننده و هدایتگر و اختصاص بودجه مناسب؛ امور تربیتی، فرهنگی، اعتقادی و تبیین مسائل مهمی همچون سبک زندگی ایرانی اسلامی، حجاب و ... مورد توجه جدی باشد. بیشک کمکاری در این حوزه و کمتوجهی به این فرصت طلایی که متاسفانه شاهد آن هستیم هزینههای مضاعف اجتماعی در آینده را بهدنبال خواهد داشت.
چطور ممکن است در نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی و نظام تعلیم و تربیت کشور مدارسی وجود داشته باشند که مسئول امور پرورشی نداشته باشند؟ آیا هیچ مدرسه یا مدیر آموزش و پرورشی در برابر نداشتن معلم ریاضی، فیزیک، شیمی و... بیتفاوت مینشیند؟ این تفاوت نگاه برای چیست؟
اکنون این مطالبه از مسئولان امر وجود دارد که نظام تعلیم و تربیت کشور که قرار است پرورش دهنده جواهرات قیمتی و تربیت آیندهسازان کشور باشد را دریابند و این فرمایش دیروز امام خامنه ای که فرمودند «به نظر بنده عبور از گردنههای دشوار پیشرفت که ما دنبال پیشرفت همهجانبه کشور هستیم، در این مسیر گردنههای دشواری وجود دارد، بدون کمک آموزش و پرورش عبور از این گردنهها ممکن نیست» را آویزه گوش و ملکه ذهن و دغدغه خود کنند.
🇮🇷اللهم عجل لولیک الفرج🇮🇷
6.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️خوش آمدگوئی به آقای رئیسی به سبک سوری ها👌
┄┅═✧♡💠♡✧═┅┄
🛑به کانال #چشم_بصیرت بپیوندید 👇
@cheshm_basirat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺 سلام صبحتون بخیر
💗✨پنجشنبه تون زیبا و شاد
🌸✨ ان شاءالله
💗✨قلبتون لبریزاز مهربانی
🌸✨وجودتون
💗✨سرشاراز سلامتی
🌸✨زندگی تون
💗✨پراز عشق و محبت
🌸✨و عاقبت بخیر
💗✨باشید و خوشبخت
🌸✨آخرهفته تون زیبا و در پناه خدا
93.mp3
5.77M
🎤 تفسیر صوتی آیه ۹۳ سوره یوسف توسط استاد قرائتی🎤
اذْهَبُوا بِقَمِيصِي هَٰذَا فَأَلْقُوهُ عَلَىٰ وَجْهِ أَبِي يَأْتِ بَصِيرًا وَأْتُونِي بِأَهْلِكُمْ أَجْمَعِينَ
ﺍﻳﻦ ﭘﻴﺮﺍﻫﻨﻢ ﺭﺍ ﺑﺒﺮﻳﺪ ، ﻭ ﺭﻭﻱ ﺻﻮﺭﺕ ﭘﺪﺭم ﺑﻴﻨﺪﺍﺯﻳﺪ ، ﺍﻭ ﺑﻴﻨﺎ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ ﻭ ﻫﻤﻪ ﺧﺎﻧﺪﺍﻧﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﻧﺰﺩ ﻣﻦ ﺁﻭﺭﻳﺪ .(٩٣)
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم
باسلام وادب خدمت باسعادت عزیزان وتوفیق شناخت جریانها ونحله انحرافی ومقابله فکری فرهنگی باآن
روز پنجشنبه شماعزیزان همراه باسلامتی وطول عمرباعزت
لااله الا الله الملک الحق المبین
همگامی بهائیت با وهابیت در تخریب قبور ائمهٔ بقیع علیهمالسلام
تخریب اماکن مقدس در مکه و مدینه
در پی انتشار اخبار تخریب اماکن مقدس در دو شهر مکه مکرمه و مدینه منوره که موجب نگرانیهای شدید مسلمانان، از جمله در ایران شده بود، حاکم جدید حجاز ملک_عبدالعزیز آلسعود ضمن تکذیب اخبار فوق از دولتهای اسلامی درخواست کرد تا سریعاً نمایندگانی را برای پیگیری موضوع به حجاز اعزام کنند.
ایران از جمله اولین کشورهایی بود که هیئتی را به حجاز اعزام کرد. اعضای ایرانی عبارت بودند از آقایان: غفارخان جلالالسلطنه وزیر مختار ایران در مصر و حبیباللهخان_عینالملک (هویدا).
میرزا رضا قنّاد، از بهائیان متعصب
پدر میرزا حبیبالله، میرزا رضا قنّاد، از بهائیان متعصب و از فدائیان عباس_افندی (عبدالبهاء) شمرده میشد. علاقهٔ او به رهبر بهائیان بهحدّی بود که هنگام سفر او به فلسطین، همراهش به عکا رفت و مستخدم و خادم مخصوص عباس افندی شد.
نفوذ عباس افندی بهواسطهٔ خدمات میرزا رضا
عباس افندی بهواسطهٔ خدمات میرزا رضا، مخارج تحصیل فرزند او را تقبل کرد و حبیبالله را برای تحصیل با هزینهٔ خود به اروپا فرستاد. حبیبالله در اروپا به زبانهای انگلیسی و فرانسه مسلّط شد و چون عربی را هم روان صحبت میکرد، پس از بازگشت به ایران، در دستگاه سردار اسعد بختیاری نفوذ کرد و بهعنوان مترجم استخدام شد. در همین هنگام لقب عینالملک به او داده شد و به وزارت خارجه رفت.
آشوبگری بهائیان در دوران قاجاریه
حبیبالله با دختری به نام افسرالملوک ازدواج کرد افسرالملوک دختر محمدحسینخان سردار از تروریستهای معروف بهایی بود که در دوران قاجاریه در آشوبی که بهائیان در چند شهر ایران بهراه انداختند، نقش داشت.
رسیدگی به امور بهائیان در فلسطین
میرزا حبیبالله در ادامهٔ حضور در وزارت امورخارجه، مأمور خدمت در سوریه و لبنان شد. در این سمت بهصورت پنهانی برای بهاییها تبلیغ میکرد و با انگلیس هم سَر و سِرّی داشت و از خدمتگذاران واقعی آنان بود. در پی اصرار و پیگیریهای فراوان برای گرفتن مأموریت قونسولگری ایران در فلسطین، موفق به گرفتن این مسئولیت نیز شد. البته بعید است که انگیزهٔ وی از این تلاشها چیزی جز رسیدگی به امور بهائیان در فلسطین بوده باشد.
ایران بین دو انقلاب، چ هفدهم،
روزنامه خاطرات اعتمادالسلطنه، چ هفتم، تهران، امیرکبیر.
تاریخ جامع بهائیت، چ پنجم،
تاریخ نهضتهای دینی _ سیاسی معاصر، چ چهارم،
التماس دعا
24.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 ابراز ارادت شیخ عبدالستار محمد السید به رهبر انقلاب و رئیس جمهوری اسلامی ایران
🔹وزیر اوقاف سوریه در حرم حضرت زینب(س):
🔹جناب آقای رئیسی! ما به همراه شما مقاومت می کنیم نه تنهای در برابر اسرائیل بلکه در برابر امپریالیسم غربی و آمریکایی.
🔹ما همواره همراه ایران در کنار مقاومت هستیم.
🔹ما امروز ندای حضرت زینب (س) در روز عاشورا را سر می دهیم.
🔹همانطور که حضرت علی (ع) دروازه خیبر را از کجا کند، به برکت امیرالمومنین وارد قدس خواهیم شد.
🔴 #بیداری_ملت 👇
http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #آیتالله_جوادی_آملی در خصوص عدم خدمات دهی به بی حجابان و بدحجابان: وقتی فردی بی حجاب و بدحجاب وارد مغازه تان می شود چه اصراری دارید جنسی به او بفروشید؟؟
آنچه در نهی از منکر واجب کفاییست، تذکر لسانیست، برخورد هم با حاکمیت است. اما انزجار قلبی از گناه و ابرازش کفایی نیست، امر به معروف واجب عینیست. ملتی که امر به معروف نمی کند چه انتظاری دارد که دعایش مستجاب شود؟؟
شخصی با پوشش زننده به مغازه ما میآید بی تفاوت باشیم؟ مگر انزجار بر ما واجب نیست؟ بعد انتظار داریم دعایمان مستجاب بشود.
پن: مذهبی های صورتی و رسانه های معاند هیچ وقت این نظرات آیت الله جوادی آملی را بازنشر نمیدهند! این جماعت در اکثر مواقع برخی جملات تقطیع شده از این استاد برجسته حوزه را در راستای حمایت از یک جریان خاص و گرفتن نتیجه دلخواه خودشون منتشر می کنند. این هم تاکید مفسر بزرگ قرآن به ندادن خدمات به بی حجابان و بدحجابان و واجب بودن امر به معروف لسانی. باز بهانه ای برای فرار از تکلیف دارید؟؟؟؟؟
#نشر_حداکثری_واجب
🇮🇷 @vahab313
هدایت شده از طب سنتی
چرا سالاد الویه دشمن درجه یک قلب است؟
🔺سس سفید و تخم مرغ موجود در سالاد الویه ، باعث افزایش کلسترول خون میگردد و خیار شور موجود در آن برای فشار خون اصلا مناسب نیست و وجود این موارد در کنار هم عوارض یکدیگر را شدت می بخشند.
♦️سالاد اولویه مضرترین غذای موجود در سفره ایرانیهاست از این جهت که باعث افزایش سردی و بلغم در معده و روده شده فرایند گوارش را مختل میکند.
♦️سالاد اولویه باعث ایجاد کبد چرب ،تنبلی روده ها ،اختلال در جذب آهن در روده ها ، تشدید سردردهای میگرنی بدلیل تولید الکل در روده بزرگ میشود.
♦️سالاد اولویه ،تولید کننده لجنهای صفراوی و سنگهای صفراوی است .
♦️افرادچاق و بلغمیها و نیز کسانی که مبتلا به چربی خون بالا ، فشار خون بالا و دیابت هستند از خوردن سالاد اولویه پرهیز کنند.
♦️بهتر است سالاد اولویه در کنار مصلحاتی از جمله پودر آویشن و زیره کوهی مصرف شود تا از عوارض آن کاسته شود.
┏━━━🍃💞🍂━━━┓
@tebsonaty
┗━━━🍂💞🍃━━━┛
📌مگه زن با زن فرق میکنه؟!
🔹 دستنوشته یک کاسب باشرف از اتفاقات اخیر کشور
🔻تلگرام
https://t.me/joinchat/AAAAADu7YpO-a5L8MYhRlw
💢گندم خبر در پیام رسان های داخلی
سروش
https://splus.ir/gandompres
ایتا
https://eitaa.com/joinchat/2392260611C67ca8dc234
روبیکا
https://rubika.ir/gandomkhabar_sb
🔺اخبار فوری سیستان و بلوچستان
5.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سلام به روز و روشنی
سلام به آهنگ خوش زندگی
سلام به مهر و صفای دلهای بی ریا
سلام بر دوست و آشنا
امروزتـان بی نظیر
تنتان سالم
روحتان در نشاط
و نگاه خدا همراهتان
✾࿐༅🍃🌸🍃༅࿐✾
🌏کانال سلام
صبح بخیر
👇
https://eitaa.com/TOLUESOBH
13-14 (1).mp3
5.46M
🎤تفسیر صوتی آیات ۱۳ و ۱۴ سوره نحل توسط استاد قرائتی🎤
وَمَا ذَرَأَ لَكُمْ فِي الْأَرْضِ مُخْتَلِفًا أَلْوَانُهُ إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَةً لِّقَوْمٍ يَذَّكَّرُونَ
ﻭ ﻧﻴﺰ ﺁﻧﭽﻪ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻦ ﺑﻪ ﺭﻧﮓ ﻫﺎﻱ ﮔﻮﻧﺎﮔﻮﻥ ﺑﺮﺍﻱ ﺷﻤﺎ ﺁﻓﺮﻳﺪ [ ﺭﺍم ﻭ ﻣﺴﺨّﺮﺗﺎﻥ ﺳﺎﺧﺖ ] ; ﻣﺴﻠﻤﺎً ﺩﺭ ﺍﻳﻦ [ ﺍﻣﻮﺭ ]ﻧﺸﺎﻧﻪ ﺍﻱ ﺍﺳﺖ [ ﺑﺮ ﺗﻮﺣﻴﺪ ، ﺭﺑﻮﺑﻴّﺖ ﻭ ﻗﺪﺭﺕ ﺧﺪﺍ ] ﺑﺮﺍﻱ ﮔﺮﻭﻫﻲ ﻛﻪ ﻣﺘﺬﻛّﺮ ﻣﻰ ﺷﻮﻧﺪ .(١٣)
وَهُوَ الَّذِي سَخَّرَ الْبَحْرَ لِتَأْكُلُوا مِنْهُ لَحْمًا طَرِيًّا وَتَسْتَخْرِجُوا مِنْهُ حِلْيَةً تَلْبَسُونَهَا وَتَرَى الْفُلْكَ مَوَاخِرَ فِيهِ وَلِتَبْتَغُوا مِن فَضْلِهِ وَلَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ
ﻭ ﺍﻭﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﺭﻳﺎ ﺭﺍ ﺭﺍم ﻭ ﻣﺴﺨّﺮ ﻛﺮﺩ ﺗﺎ ﺍﺯ ﺁﻥ ﮔﻮﺷﺖ ﺗﺎﺯﻩ ﺑﺨﻮﺭﻳﺪ ، ﻭ ﺯﻳﻨﺘﻲ ﺭﺍ ﻛﻪ ﻣﻰ ﭘﻮﺷﻴﺪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﺁﻭﺭﻳﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻛﺸﺘﻲ ﻫﺎ ﺭﺍ ﻣﻰ ﺑﻴﻨﻲ ﻛﻪ ﺁﺏ ﺭﺍ ﻣﻰ ﺷﻜﺎﻓﻨﺪ [ ﺗﺎ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻱ ﺣﻤﻞ ﻛﺎﻟﺎ ، ﺗﺠﺎﺭﺕ ﻭ ﺩﺍﺩ ﻭ ﺳﺘﺪ ﺟﺎﺑﺠﺎ ﻛﻨﻨﺪ ]ﻭ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺍﺯ ﻓﻀﻞ ﻭﺍﺣﺴﺎﻥ ﺧﺪﺍ ﻃﻠﺐ ﻛﻨﻴﺪ ﻭ [ ﺩﺭ ﻧﻬﺎﻳﺖ ] ﺑﻪ ﺳﭙﺎﺱ ﮔﺰﺍﺭﻱ ﺧﺪﺍ ﺑﺮﺧﻴﺰﻳﺪ .(١٤)